Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2021-02-23
00:00:22
Előzmény: takyka #54697#54720
Csak mondanám hozzá.

25 A felett még váltakozóáramnál sincs direkt csatlakozás. Sem be, sem ki kapcsolás. Egyenáramnál ez maga lenne a hegesztés.

A töltőknél csatlakoztatod, érzékeli és amikor biztonságos a csatlakozás, rákapcsolja a feszültséget. Hasonlóképpen történik a bontás is.
2021-01-21
09:00:03
Előzmény: BJaca #54696#54697
Szerintem ti ugyanarról a hírről beszéltek. :-)

Miért viszolyogsz a 400V/500A-től? Nincs benne semmi extrém. Odamész, bedugod és kész.
Magyarországon is van 250kW-os Ionity töltő, ami 500A-t tud.
De a Tesla supercharger V3 670A-ig megy el! (Igaz olyan még csak Ny. Európában van.)

T.




2021-01-21
07:47:23
Előzmény: pali #54695#54696
Olvastam talán tegnap, hogy egy startup cég 5 perc alatt tölthető akksit fejlesztett. Ha 150km-re való energiát akarnánk csak pumpálni az autóba, akkor is 500A-rel kellene tölteni 400V-ról. Mondjon bárki bármit, de ettől jobban viszolygok, mint a kutastól, aki olaszországban cigivel a szájában tankolta az autónkat.
2021-01-20
15:42:11
#54695
Szép lassan fejlődik az aksi-töltés is.
Az új lítiumion akkumulátorokat az izraeli StoreDot cég fejlesztette ki, és a kínai Eve Energy gyártósorain gyártották le.
Már nem az akkumulátor a rendkívül gyors töltés szűk keresztmetszete. Korszerűsíteni kell a töltőállomásokat, ezért is dolgozunk a BP-vel, amelynek 18 200 állomása van, és tisztában vannak vele, hogy ezek tíz év múlva már elavultak lesznek. Az akkumulátor ugyanis az új olaj
2021-01-01
12:59:10
Előzmény: takyka #54682#54683
takyka,

Az általad említett járgányok használhatósága messze alulmúl egy kispolszkit... amiről tudom, hogy ugyan szűk, de mégis 4 üléses kisautó.
Három kispolszkink volt, 2 gyerekkel sokat mentünk vele...

2020-12-31
15:04:40
Előzmény: robert #54681#54682
Van! Ligier js50,
Piaggio Ape...

T.
2020-12-31
11:52:16
Előzmény: BJaca #54675#54681
BJaca,

Ha még a Swift-nél is fapadosabb vevő lennék rá! Mondjuk egy 300 kilós kispolszki méretű járgány...
2020-12-31
09:44:21
Előzmény: BJaca #54676#54680
Ja, értem. Erre szerintem nem kell várnunk (sajnos). kb. annyira tartom reálisnak, mint a 2-3Litert fogyasztó autók eljövetelét.


T.
2020-12-31
07:43:47
Előzmény: Atis57 #54674#54677
Szia Atis57!
Semmi gond a szétcsatlakozással, ha nem folyik benne áram.
2020-12-31
07:42:05
Előzmény: takyka #54673#54676
A tömegcsökkentést arra alapoznám, hogy írogatnak olyan új akkukról, amik 4-5X-ös energiasűrüséget tudnak, na ebből kell kevesebb ugyanahhoz a hatótávhoz.
2020-12-31
07:40:08
Előzmény: robert #54672#54675
Robert,
Ezt szerintem már többször írtam, ogy egyszer kína (vagy valamki) oda fog tenni az összes eddigi villanyautógyárnak egy fapados verdával, ami egyszerűségében a 80-as évek beli Suzuki Swiftre fog hasonlítani.
2020-12-28
21:55:56
Előzmény: BJaca #54671#54674
Szia!

Elektromos targoncákhoz alapból 2 készlet akkupack jár.
Bár nem olyan könnyűek , hogy ember emelgesse ....de a targoncának nem akadály ez sem. (2+ 22 érintkezős csati, a gázelvezető csövek)

Viszont az ezen felüli +akku " bőven feláras !"

Mivel egy eCaR ban azért az akkura megy min. 5 villamos csatlakozó + a vizhűtés is
nem olyan egyszerű a cseréje.

300V-s csatit szeretsz feszültség alatt kihúzni?
s az 500V meg a 700V ?
Bár biztosan lenne megfelelő megoldás is.
2020-12-28
16:52:12
Előzmény: BJaca #54671#54673
A tömegcsökkenés egyértelműen kívánatos dolog, de olyat még nem láttam, hogy kisebb (és könnyebb) akkuval ne csökkent volna a hatótáv!

Kizárt dolognak tartom, hogy az akkucserés rendszer megvalósuljon. Pláne, ahogy esik az akkumulátorok ára, erre egyre kisebb az esély.

Szerintem hétköznapi autókban soha nem lesz 300kWh akkumulátor. Nem is lenne rá szükség. 10-15 éven belül a kirakatmodellek talán el fognak menni 1000km (hivatalos) hatótávig, (ami 150-200kWh akkuméretet jelent személyautóknál), de a túlnyomó többségnek nincs szüksége 80-100kWh-nál nagyobb kapacitásra.


T.
2020-12-28
16:44:26
Előzmény: BJaca #54671#54672
BJaca,

Számomra a villanyautók azért sem jönnek szóba alternatívaként, mert nehezebbek a benzineseknél.
Úgy tűnik nem a szerény tömeg és megjelenés, nem a "népautó" előállítása, hanem a flanc, a drága erőgépek eladása a cél.

Jóéerzásűeknek nem is érdemes rákanntintani az ehhez hasonló című hírekre:
- így száguld a nx1000 lóerős elektromos autó
- n másodperc alatt gyorsul 100-ra
- elektromos hiprerautó
2020-12-28
12:49:31
Előzmény: grano #54669#54671
Grano,
Arra azért kíváncsi leszek, hogy eljutnak-e oda az autógyártók, hogy nem a megtehető kilométerekre mennek rá, hanem a minél könnyebb autókra. Hátha azzal a 18kW-os, de 3-4-szer könnyebb akksival többet is lehetne menni. Esetleg a "kutas" meg tudná emelni könnyűszerrel a pakkot, és kicseréli benne pár perc alatt, aztán majd feltöltődik. Például bemész a kútra, és kérsz 4 darab 5kW-os pakkot.
2020-12-25
10:10:27
Előzmény: BJaca #54668#54669
BJaca:
Egy RAV4 a 18kWh akksival ck 70 km-t tud. Egy 300kWh akksi ezek szerint 1400-at. Ki megy naponta 1400-at? Senki. Az átlag ember naponta néhány kWh-t hadznál. Én messze járok, nekem kéne kb 30Wh kellene. (150km).
A 30 kWh ck 10 óra egy fázisról.

Igen, meg fog ugrani a villamos energia felhasználása amire fel kell készülni. Komoly fejlesztést igényel. Mégis olcsóbb lehet hosszútávon mint a kórházi számlák amiket a belsőégésű motorok okoznak.
2020-12-25
09:10:22
Előzmény: grano #54665#54668
A meglévő erőművek kevesek lennének kiszolgálni a tömeges villanyautózást, új erőművek kellenek, de előbb fogják visszakapcsolni a szénerőműveket... Az egész országot újra kell majd kábelezni, hogy fenntartható legyen az áramellátás. Sokkal több töltő kell, mint benzinkút, mert a töltéshez idő kell. Rengeteg. Az akkuk fejlődésével, és tárolókapacitásuk növekedésével otthoni hálózatról napok kellenek egy teljes feltöltéshez. 300kWh-s akksit mennyi idő alatt lehet feltölteni?
2020-12-21
20:41:25
Előzmény: sándor #54664#54665
sándor:
" A villanyautózás biztosításának a háttere sokkal drágább és károsabb a környezetre, mint a kőolajozás"
Ezt mire alapozod?
2020-12-21
10:15:41
Előzmény: takyka #54661#54664
takyka,

Nem vagy elvakult hívő, inkább egy, a többségnél tájékozottabb, a villanyautóban a megváltást látó ember.

A Tesla/Musk tényleg megrázott valamit az autóiparban. Olyan valamit, ami már több mint száz éve pihent.

Valakitől olvastam itt korábban, hogy milyen gyors volt a fejlődés a lovaskocsitól az autóig. Ez igaz és mégsem.
A kereket, a kordét, s lovaskocsit évezredek óta ismerték és használták, ma is használják. Sok helyen a jövőben sem fogják kiváltani autókra.

Amikor beköszöntött a gőzgépek kora, hasonló eufóriával temették a lovaskocsikat is, mint most a hagyományos autókat.

A gőzgépet is temették a robbanómotorok megjelenésekor, miközben ma is nélkülözhetetlen eszközök.

A robbanómotorok megváltója volt a közelmúltban a dieselesítés, aminek az elcseszése újra beindította a villanyautózás utáni érdeklődést.

A villanyautó mint műszaki szerkezet nem egy új csoda. A lényeg a háttér területben van.
A robbanómotoros világ nagyobb része az üzemanyag biztosításának a háttere. A hajtóanyag kitermelés és előállítás mellett eltörpül az autógyártás értéke. (Az olajból nem csak autó üzemanyag készül.)

Hasonló van és lesz a villanyautózással is. A villanyautózás biztosításának a háttere sokkal drágább és károsabb a környezetre, mint a kőolajozás. Ráadásul a kőolajozásnak jól kiépített háttér biztosítása van, a villamos energiának nincs.

A tárolás fejlődése alakulgat, de az máris látható, hogy soha nem lesz olyan a lefedettsége, mint a kőolajos rendszernek ma van.
A lehetséges maximális lefedettség és ellátottság csak az autósok közreműködésével biztosítható. Fel kell áldozni a szabadságuk egy részét, kötöttségeket kell vállalniuk, miközben a teljes szabadság reményében vásárolnak villanyautókat.
Vicces, de próbáld meg elképzelni azt az utcaképet, ahol hóban, esőben a kocsiból kilépve kábeleket húzogatnak a piszokban, helyet keresnek, hogy töltőre tudják dugni a kocsijukat. Mire ezt megoldják, addigra a benzinesek már meg is ebédeltek és nem kell az ebéd után kábelt tisztítani és/vagy elpakolni.
Valamennyi ebből a problémából is megoldható, de nem minden és nem átfogóan.

Az önvezetésről korábban már írtam. Egyszerűbb, kényelmesebb és gyorsabb lesz vonattal utazni, mint a szabályokat betartó konvojban szenvedni. Ráadásul elég egy hülye, aki felborítja és megbénítja az egyébként műszakilag nekem tetsző rendszert.

Ami Diess-t illeti, egy vezetőnek mindig lelkesedni kell. Különösen, ha akkora állami támogatást akar szerezni, mint amit a németek terveznek a villanyos autóiparnak adni.

A németek a saját gazdagságuk kárvallottjai, károsultjai és az önátverés művészei. Megengedhetik maguknak, mi is fizetjük.
"Mindent a megújulókba!", ez volt a jelszó, amikor sumákul elkezdték építeni az Északi Áramlat vezetékeit.
Most meg falvakat, kisvárosokat törölnek el a földfelszínről, hogy újabb kőszén bányákat nyissanak az épülő villamos erőműveiknek, a villanyos autózásnak.

Diessek jönnek és mennek, miközben a minőségi kifogások, a felgyorsított fejlesztések okozta hibák miatt lassan kiszorulnak, biztosan csúsznak lefelé a hagyományos autók piacán.
Én attól tartok, hogy ez az eszeveszett villanyosítási fejlesztés is hasonló sorsra jut, mint a dieselítés.
1-2 év Diesstől nem egyéb, mint jó szakember-politikusként arra fordulni, ahonnan a szél fúj.

Villanyautós közlekedés lesz, de nem úgy, és nem ott, és nem akkora mértékben, mint azt most hirdetik a műszaki fejlődés megélhetési megváltói.
2020-12-18
13:16:00
#54663
A Tesla berlini gyára a Model Y-nal kezdi a termelést.
Az új Model Y szerkezetileg 3 fő darabból áll: az autó elejét és hátulját 1-1 nagy darabban gyártják le.
Az autó középső része pedig nem olyan keretszerkezet lesz, amelybe utólag alulról becsavarozzák az akkupak „tepsijét”, hanem közvetlenül a szendvicsszerkezetbe kerülnek a cellák, modulok nélkül.

Új gyár, teljesen új gyártási technológia.





2020-12-16
10:13:25
Előzmény: sándor #54660#54661
Bár úgy tűnhet, hogy én valami elvakult Tesla/Musk hívő vagyok, de nem!

Én villanyautó hívő vagyok. (Bízo benne, hogy nem elvakult :-) )

A Tesla "csak" úgy jön ehhez, hogy az ő úttörő munkásságuk megrázta az autóipart. Sok-sok technikai újításuk, újszerű megközelítésük bizonyította be, hogy lehet és hogy hogyan lehet versenyképes villanyautókat csinálni. (Az önvezetés is szépen alakul, akár hiszünk benne, akár nem.)

Én sem merem azt állítani, hogy biztosan soha nem mennek csődbe, vagy nem szállnak ki az autógyártásból. De ha addig túlélnek, amig a hagyományos autógyártok is rákényszerülnek a modernizációra/váltásra, akkor már jó lesz. Erre mostmár nagy (és egyre nagyobb) az esély.

Portfolión is jelentek meg cikkek arról, hogy a Volkswagen csoportot vezető Herbert Diess saját maga ellen indított bizalmatlansági szavazásból győztesen került ki. A felügyelő bizottság megerősítette, hogy teljes mellszéleségel mögötte állnak, így le tudta cserélni az ellenlábas felső vezetőket is.

Amit erről tudni érdemes, hogy Herbert Diess nyíltan hangoztatja, nincs más út, a VW előtt, mint az elektromos autózás és a Tesla filozófiájának adoptálása. Költségcsökkentéseket is elfogadtak, hogy még több pénzt (€ Milliárdokról van szó!) boríthassanak a villanyautó, az önvezetés, digitalizáció és ezekhez kapcsolódó informatikai, gyártástechnológiai fejlesztésekbe.

Azért, ha a világ 2. legnagyobb autógyára nyíltan felvállalja, hogy a jövőt számára nagyjából a Tesla által kijelölt irány jelenti, akkor azt gondolom, hogy nem lehet kategórikusan kijelenteni, hogy amit a Tesla eddig csinált az életképtelen.

Persze, mondhatnánk, hogy az egész csak PR fogás. A VW megengedheti magának, hogy pár Milliárdocskát elszórjon ilyen szemfényvesztésekre. De úgy tűnik, itt azért ennél többről van szó.

Ha valakit érdekel, javaslom elolvasni/meghallgatni a fent említett úriember néhány nyilatkozatát az elmúlt 1-2 évből. Merőben szokatlan és meglepő mondatokat, döbbenetes nyíltsággal hallhatsz tőle.


T.

2020-12-14
23:41:43
Előzmény: takyka #54654#54660
Papiron lehet, hogy meg tudná venni az egész európai autógyártást. De itt minden feltételes módban van. Más a helyzet, ha fizetnie is kellene.

A szenzáció hajhász címeket én is sajnálom. Egyetlen dolog vigasztal, hogy úgy emlékszem ezen cikk után is odaírták, hogy ha meg akarnak maradni, követniük kell a trendet.
Hülye világ. Ránk van bízva, hogy mire harapunk rá. A sikerre, vagy az önsajnáltatásra, ami nem más, mint a részvényesek összezárása a menthető helyzet mellett. Sírva is lehet pénzhez jutni.
Kíváncsian várom, hogy ez hosszabb távon meddig tartható. Én a teljes autó vertikumtól való kivonulására fogadnék. Ráadásul rövid távon.
2020-12-14
23:28:48
Előzmény: robert #54655#54659
Robert,

Érdekes ez a felvetés. Messze nem vagyok profi sem az autókban, sem a tőzsdében, csak figyelgetek. Fenntartok egy minimál számlát amivel a mai viszonyok között legfeljebb az OTP-vel lehetne kereskedni, de nem ez a célom. Ilyen kicsiben nagyon hülyének kell annak lenni, aki ezzel tölti az idejét.
Az igazi haszon az, hogy kapom az elemzéseket. A múlt magyarázata a múlt előrejelzése után, a jelen értékelése, illetve a lehetséges jövő a jelen, a múlt és a tőzsdei sajátosságok alapján.

Autóra vetítve a dolog úgy néz ki, hogy volt egy tanárom, aki Jaguárral járt, percenként tíz millákat mozgatott (a mások pénzét). Hiába kértük, hogy éles példát akarunk látni a pénzünkért, erre csak úgy tudtuk rávenni, hogy sztrájkba léptünk. Végre megvett egy uncia aranyat a saját számlájáról, majd órákig reszketett, mert bekövetkezett egy akkora esés, ami megduplázta a belépési veszteségét. Valamikor délután akadt vevő az aranyára és boldogan mutatta be, hogy nulla veszteséggel sikerült kiszállnia az üzletből. Nem mellesleg a bizalmunkból is.

Amikor bedőlt a brókercége, ugrott a Jaguár és az összes saját pénze, vagyona. A mai napig fizeti a kuncsaftjait.
Amikor utoljára hallottam róla, akkor kereskedő robotokkal házalt a sportfogadási területen.

Az igazi csendes nagymenőkkel együtt utaztam a villamoson a reggeli találkozónkra. Náluk az autó és a szakma két külön dolog volt. Hogy ma még nagymenők-e, nem tudom. De az akkori autóik a családi praktikumot mutatták, és nem igen volt tíz évesnél fiatalabb kocsi köztük. Nem megjátszották, tényleg nem érdekelte őket semmilyen, az autógyártással, a divattal kapcsolatos információ. Gyártották az elemzéseket és nem több.

2020-12-14
23:00:02
Előzmény: grano #54656#54658
grano,
Pontosan ez volt a felminősítő cég magyarázata. Meg kell menteni az amerikai csodát, a papíron hatalmas kapitalizációt attól, hogy a kicsik összefogva bedöntsék. A 2008-as történések elemzése győzött a felminősítési értékelésben.
2020-12-14
21:11:58
Előzmény: robert #54655#54657
Én sem hiszem, hogy bárki autóvásárlására hatással kellene lennie tőzsdei híreknek, pletykáknak.

De nem is erről szól ez a diskurzus...
T.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva