Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyús terveklapozz: 1, 2, 3   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2021-02-23
01:29:25
Előzmény: tormab #54702#54721
A hibát a takyka által saccolt vonalon keresd.
Helyesebben ne keresd, ha a szerelők sem értettek hozzá.

A kompresszor, különösen az ilyen (már bocs, de a gagyi) üti a szállító közeget. Hihetetlen nyomás különbségek, lengések alakulnak ki és a tényleg rámegy a kompresszor is.
Nagyon fontos lenne tudni, hogy milyenek a meghatározó helyen lévő keresztmetszetek, hiszen minden teljesítményen más "rezgéscsillapításra" lenne szükség. Ezt ettől a kategóriától ne várd. A nagyobb teljesítményt sem.
Ha lenne a körben mérés, akkor láthatnád, hogy a készülék valószínűleg nem a mi környezeti viszonyainkra készült. Amikor maxon kellene járnia, a valós teljesítménye a "névlegesnek" (amivel eladták), legfeljebb a 10%-a.

Ide off a példa, de a 15 éves napkollektorom optimális besugárzás esetén sokáig tudta a névleges, 9,6 KW teljesítményt. De csak akkor, ha a lekért víz hőfoka nem haladta meg a 35 fokot (medenceüzem). Mivel nekem 50-75 fokos vízre van most szükségem, most, a mai besugárzásnál, 50 foknál 5,89 KW-ot tudott, de csak rövid időszakokban. Tartani nem tudta.
Felvittem 60 fokra, a teljesítmény leesett 2,1 KW-ra. Csodák nincsenek.

2021-02-14
11:16:01
Előzmény: tormab #54712#54715
A nyomáskülönbséget normál esetben az elpárologtatóban és a kondenzátorban áramló hűtőközeg hőmérsékletének különbsége határozza meg.
(Direkt nem kinti levegő és előremenő víz hőmérsékletet írtam!)
Ezenkívül hatással van rá az áramlási veszteség is. (a normál mellett egy esetleges dugulás, elégtelen keresztmetszet/hosszú cső)
Az, hogy a hőszivattyú mennyit tud emelni az előremenőn, azt a leadott teljesítmény és a víz áramlási sebessége határozza meg. Ha csökkenteni akarod, akkor vagy teljesítményt csökkentesz, vagy áramlási sebességet növelsz.
Az előremenő hőmérséklet olyan hőmérsékletre áll be automatikusan, ahol a fűtésrendszer által leadott teljesítmény egyensúlyba kerül a HSZ "hőtermelési" képességével. (A hőmérséklet emelkedésével a fűtőtestek hőleadása növekszik, míg a HSZ teljesítménye csökken)


T.
2021-02-13
11:28:48
Előzmény: takyka #54708#54712
Szia!

Ma megbontom a burkolatot és kiderül laza-e valami.
Mit jelent a túl nagy nyomáskülönbség? Mi okozhatja?

Jeleztem a hibát, de az elégtelen teljesítmény aggaszt.

A gázt lefejtettem a szerelők,el. Kevesebb volt 10dkg-al. Tekintve, hogy hosszabb a cső mint a gyári rátöltöttek 10dkg-ot. Így most 1,65 kg a töltet.

2021-02-13
11:22:59
Előzmény: BJaca #54707#54710
Szia!

-4 fok külső hőmérséklet esetén az előremenő 35c a visszatérő 32c.
Sero ks50dc a típusa.

www.innocell.hu/images/letoltesek/SERO_utasitas_hibaelharitas_nelkul_PRESS.pdf

Hogy állítsam be hogy kevesebbet emeljen a hőfokon?

Jellemzően 4 fok az előre és visszatérő közötti difi.

Köszönöm a segítséget! Ha lenne ötleted írd le kérlek.
2021-02-13
11:17:43
Előzmény: zsbalazs #54706#54709
Szia!

850ezer a hőszivattyú.

Ha csak padlófűtés lenne akkor talán elég lenne...
Sajnos a 34 fokos víz kevés a radiátoroknak.
2021-02-09
09:19:01
Előzmény: tormab #54702#54708
A nyilvánvalóan laza, verődő alkatrészek lehetőségét kizárhatjuk?
Egy, az alapvető konstrukciós elveket betartva gyártott klíma/hsz kompresszora akkor szokott a normálisnál jobban remegni, ha túl nagy nyomáskülönbséget kell leküzdenie, vagy nedves gőzt szív.
Egyik sem szerencsés, könnyen kompresszorhalálhoz vezethet. A pontos hibaok feltárása távolról, műszerezettség nélkül nem lehetséges. Szerintem érdemes lenne a forgalmazónak/szervíznek jelezni a problémát. A különböző hűtőközeg-töltetmennyiség feltételezhetően a kívülről nem látható konstrukciós különbségekből adódhat. A mennyiség pontos és kívánatos mértékének meghatározása csak preparált tesztberendezésen lehetséges.

T.
2021-02-09
08:10:34
Előzmény: tormab #54700#54707
Szia!
Érdekes lenne tudni, hogy mennyi a visszatérő víz hőmérséklete. Amit megfigyeltem a hőszivattyúk adatlapjában, hogy hidegben a max teljesítmény jóval kisebb, mint a részteljesítmény. Vagyis meg kellene próbálni úgy beállítani, hogy sokkal kisebbet emeljen a víz hőfokán, és fokozatosan emelni.
Tehát ha 19 fok a visszatérő, akkor először csak annyira hajtani, az előremenő csak 5-6 fokkal legyen melegebb, és ha így tud emelni a visszatérőn, akkor előbb-utóbb fel kell tudja melegíteni az egész rendszert a szükségesre. Persze ha a hőelvonás túl nagy, akkor így se fog működni.
zsbalazsVálasz erre
2021-02-08
21:44:07
Előzmény: tormab #54700#54706
Mit kérnek érte?
5kw-s?
Egyébként nem olyan kicsi a padló és a radiátorok együtt.mondjuk a radiátor mit ér 34 fokon?
2021-02-04
10:47:04
Előzmény: tormab #54702#54703
tormab,

Soha nem bütyköltem még hőszivattyút, de valószínűleg a kompresszor rögzítésén próbálnék állítani, azután a csövek rezgését csillapítani valamilyen gumiszalaggal.

2021-02-04
10:39:01
Előzmény: robert #54701#54702
Köszönöm az infót!

Sajnálom. Nagyon profik voltak a hozzászólásai.

Ötlet esetleg, miért rezonál a kompresszor gázcsöve? Milyen hibát/hiányosságot jelenthet?



2021-02-03
15:29:05
Előzmény: tormab #54700#54701
tormab,

Payagyerek néhány éve visszavonult a nyilvánosságtól, nem valószínű, hogy válaszolni fog neked :(

Szerintem tudni kell a helyén kezelni az általa közzé tett tapasztalatokat, mert:
#1 Ugyanazon hőszivattyú az egyik lakásban 26, a másikban csak 19 fokot képes előállítani. Ez nem meglepő, ha a két lakás hőszükséglete lényegesen különbözik.
#2 Egy minden szinten szakértelemmel és szerszámozottsággal/műszerezettséggel rendelkező újító/műszaki ezermester biztosan fel tudja tuningolni úgy a rendszerét, hogy az átlagnál sokkal jobban teljesítsen, és talán ki tudja javítani a tervezési/gyártási gyengeségeket is.

2021-02-03
14:23:40
Előzmény: payagyerek #49154#54700
Egy, az általad is tesztelt hőszivattyúval megegyezőnek tűnő kínai csodát vásároltam.

Sajnos 0fok alatt drasztikusan leesik a teljesítménye, ergó 18 fok van a házban (18-20c fok). Egyszerűen nem képes a cucc 34 foknál melegebb vizet előállítani (6 1 méteres 1 soros radiátor van és 22nm padlófűtés 55nmes házban.

Ami még nagyon furcsa és aggasztó, hogy rezonálnak a kültéri gázcsövei.
Az én készülékemben a gázmennyiség 1,45kg - a tiéden 0,95kg. Hol az igazság?

Kérlek, amennyiben még jérsz ide a fórumra segíts nekem a tapasztalataiddal.
2019-05-31
23:23:34
Előzmény: BJaca #52986#52987
Úgy csinálták, hogy két PVC csövet raktak egymás mellé, és az alján összekötötték, semmi spirál, semmi fém.
A 20 méteres kútban, már az első 4 métertől víz van, s ebből fúrtak 6 db-ot, amiket párhuzamosan kötöttek be.
2019-05-31
20:43:23
Előzmény: pali #52966#52986
Pali!
Lehet, hogy én értem félre, de ez a hőcserélős hsz ugye nem a talajkollektoros? Vagy arra gondolsz, a kútba egy olyan csőspirált engednek le, mint amilyen a fűtési puffertartályban van?
2019-05-31
19:51:43
Előzmény: BJaca #52964#52985
Témához, saját szemmel látva:
Az hogy forrás meg nyelő kút, az nem olyan egyszerű, leírtam már ahol dolgozok, hogyan működik.
Első körben megpróbálták visszanyomni a vizet egy másik kútba. 4 nap sem telt el és iszap és sártenger volt körülötte mert nem tudta nyelni, elázott a talaj és minden körülötte.
Itt 4 m3/óráról van szó, fűtési szezononként itt ez 4-6000 m3-ert jelent. És ez egy nem túl nagy teljesítményű 20kW víz-víz hőszivattyú.
Óvatosan a nyeletéssel mert nem biztos hogy kivitelezhető.
És akkor hova teszi a vizet..?
Mindezt hozzánemértőként írom, biztos hogy van ilyen jól működő rendszer de itt nem működött.
2019-05-30
08:49:52
Előzmény: BJaca #52964#52966
Szia BJaca!

Víz/víz hőszivattyúnál nem csak forrás-nyelő van, ami érzékeny a víz apadásra, hanem hőcserélős is van. Most üzemeltek be ilyen a munkatársamnál, 6x20 métereset.
2019-05-30
07:41:17
Előzmény: sándor #52962#52964
Szia Sándor!
A víz/víz hőszivattyú telepítése iszonyú drága, mivel kutat is kell fúrni, nem is egyet. Nagy mennyiségű vizet igényel, jelentős munkálatok, hosszú előkészítés, és a kút elapadása esetén nem működik.
2019-05-30
01:02:02
Előzmény: BJaca #52951#52962
Szia Bjaca!

Tévedsz.
A levegő/víz csak akkor jöhet számításba, ha az annál jobb hatásfokú víz/víz nem megvalósítható.
A tervezők már csak ilyenek.
2019-05-29
06:08:27
Előzmény: sándor #52948#52951
Szia Sándor!
". A tervezők nem foglalkoznak levegő/levegő rendszerekkel. Csak víz/víz jöhetne szóba,"

Az levegő/víz. A tervezők valóban nem foglalkoznak a levegő/levegővel, a sok hülye meg felrakja a klímát, és röhög, hogy úgy is kevesebb a fűtésszámlája, ha a fürdőben vilanyradiátor van. Persze ehhez kell egy jó elrendezés is.
Ráadásul a hőszivattyúknak irreálisan magas még az ára, jóformán csak akkor éri meg a levegő/víz, ha még nincs a házban gáz.
2019-05-29
01:50:24
Előzmény: BJaca #52937#52948
Bjaca!

A takarékos ház kialakításának a sorrendjét villám elég jól felvázolta.
Az első tényleg a szigetelésnek kellene, hogy legyen, de sok olyan épület van, ami nem, vagy csak gazdaságtalanul szigetelhető.
Marci már kifejtette ezt a témát azzal, hogy először nem dönteni, hanem tervezni, terveztetni kellene.

Most adtunk el egy öreg házat, amihez természetesen nem egy "baráti szívességből" készült energetikai tanúsítvány készült.
Szigetelni nem szabad. Nem azért, mert fűtésköltségben nem érné meg, hanem olyan mértékű beruházást igényel, amit egyetlen tervező sem vállal fel.
Nyílászárókat lehet/kell cserélni.
A gázfűtésről nem szabad átállni az elektromos fűtésre. Az ok hasonló, mint a szigetelésnél.
Az így elérhető fűtés költség megtakarítás sem kevés, de nem hasonlítható egy új, közel passzívra tervezett házéhoz.
Vannak olyan szempontok is, amelyek ellene szólnak a napenergia felhasználásnak.
Hőszivattyú nem jöhet számításba. A tervezők nem foglalkoznak levegő/levegő rendszerekkel. Csak víz/víz jöhetne szóba, ha nem lenne közel olyan drága, mint maga a ház volt.
A napelemek szintén kikerültek a lehetőségek közül, mert amikor szakszerű tervezésre kerül a sor, akkor számolni kell a hálózattal is. Ez pedig kizárja a kitermelést.
Egyedül a napáram/direkt tároló fűtés jöhetne szóba, de mivel a fűtési főszezonban nem süt a nap, így a tervező ezt sem tervezheti be.
A ház CO2 kibocsájtása a nyílászárók cseréjével és még néhány apróbb kiegészítő munkával megfelel az előírásoknak. Tehát a gázfűtés lehet elfogadható lábnyomú.

payagyerekVálasz erre
2016-03-07
21:11:22
Előzmény: fulda #49830#49838
Mert a víz-víz gépek költséges infrastruktúrát kívánnak.
Mert megjelentek a régieknél jobb hatásfokú levegő-víz gépek (DC inverter, injektor, stb...)
Mert napelemmel olcsóbb ellensúlyozni a levegő-víz gép kicsit gyengébb COP-ját.

Ajánlani látatlanba öngyilkosság. Ha nincs napelemed, akkor meg pláne!
2016-03-05
08:59:34
Előzmény: payagyerek #49169#49830
Szeretnék pár dolgot kérdezni tőled,az első miért váltottál a víz-víz módszerről?
A másik milyen gépet ajánlanál látom már van tapasztalatod több tipussal?
Tervezem az átállást egy kényelmesebb fűtés módra,most bálás kazánnal fűtők(ingyen)de mivel sokszor nem vagyunk itthon macerás a hmv-t is megcsinálja szerettem sok pénzt megsporolt de lassan húsz éves.A lakás hűtéset is megoldottam szerintem kétszer nem használtuk de jól és olcsón müködött.
Ezt azért írom mert olyan hőszivattyút szeretnék ami fűt-hmv-t csinál és hűt is vagy a lehetősége meg van.
Megprobálok hőigényt számolni csak találok gáz számlát húszon éve szoktam kapni.
A hozzászólásokat előre is köszönöm
2015-08-17
15:06:23
Előzmény: payagyerek #49169#49175
payagyerek,

Érdekes korrelációt mutat a fórumon tanúsított aktivitásod az időjárással:
Ellentétben a gyíkokkal, amelyek esős vagy hideg időben nem mozdulnak, te éppen akkor nyüzsögsz :) Szóval kísérletileg bizonyított, hogy te nem vagy gyík :)

payagyerekVálasz erre
2015-08-16
23:22:05
Előzmény: takyka #49162#49163
Ügyes.
DC kompresszor kéne. :-(

Megkérdezzem a komámat, hogy mennyiért nyesne ilyen gépet? Csak nyilván neked nagyobbat.
2015-08-16
22:48:17
#49162
Mivel menthetetlenül közeledik a fűtési sezlony, nekem is mókolnom kell egy keveset a hőszivattyúmon. Az idei szezonra a feladat a COP felhozása olyan szintre, amivel már dicsekedni is lehet. :-) (meg nappali árammal fűteni)
Még a nyár elején vettem egy Wilo Yionos pico 25/1-4-et ez kb. ugyanaz, mint a grundfos Alpha2. Most ezzel megy a hűtés (a legnagyobb megelégedésemre). Az eddig használt grundfos UP25-60 30-40W-os (1. fokozat) fogyasztása helyett 8-9W-ot mutat a kijelzője! Hőszivattyús üzemben 2-es fokozaton használtam a grundfost, amikor is 60W-ot fogyasztott, kb. 700L/h tömegáramnál. Ma kipróbáltam a Wilót és ugyanakkora tömegáramhoz 20W-ot írt ki. Mivel hihetetlenül kis értékek voltak láthatóak a kijelzőn, ezért beledugtam egy fogyasztásmérőbe. kb. 1W-al mutat többet a szivattyú kijelzője, mint a fogyasztásmérő által mért mennyiség.
Tehát, a BLDC motoros szivattyúval kapásból 40W-ot fogok spórolni.

Már két éve, a HSZ első próbái során is zavart, hogy a kültéri ventilátor baromi sokat, 200W-ot fogyaszt. Szétszedtem, csapágyak jók, nincs leégve, nincs menetzárlat. Ez egyszerűen ilyen. Elhatároztam, hogy kicserélem ezt is BLDC motorra. Eddig több sikertelen próbálkozásom volt. Volt otthon is motorom, Payától is kaptam egy motort egy szétbombázott DC inverteres klímából, de sajnos mindkettőnek túl kicsi volt a teljesítménye az én nagyméretű lapátomhoz. (A Paya féle eredeti lapátját nem akartam használni, mert az olyan icurka-picurka, én meg megalomán vagyok. :-) ), de úgy néz ki, végül megtaláltam a megfelelő motort. Ma ráakasztottam a ventilátort és egy motorvezérlőt az áldozatra, a fogyasztása 75W-ra jött ki DC oldalon. Természetesen a fordulatszám ugyanannyi volt, mint az eredeti motorral.(Jó nagy orkánt csinált a műhelyben :-) ).
Mostmár csak az új motor rögzítését kell meglakatolni és mehet be a helyére az egész.
Az új ventimotorral megspórolok további 110-120W-ot. Ez így összesen legalább 150W fogyasztáscsökkenés.
A HSZ fogyasztása 1°környékén, 3-as COPnál, 800W körül alakult. Most ez le fog csökkenni 650W-ra, így a COP (ugyanabban a munkapontban) fel fog menni 3,69-re!
Azt hiszem, (ha ez összejön) szép javulás úgy, hogy a kompresszor (egyenlőre) marad a jó öreg aszinkron motoros és a gázkört még meg sem piszkáltam (ezzel is vannak terveim :-) )!

T.

Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyús terveklapozz: 1, 2, 3   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva