Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2020-12-14
13:25:09
Előzmény: takyka #54654#54655
takyka,

Őszintén szólva az ilyen (tőzsde hiszti) támájú hozzászólásokat figyelmen kívül szoktam hagyni, de most kikívánkozik belőlem:

Tegyük fel, hogy autót szeretnék venni (midegy, hogy benzineset vagy elektromosat), és tisztában vagyok az anyagi helyzetemmel és tudom, hogy mire van szükségem, meg azt is, hogy mit mennyiért kínál a piac.
Miért rugóznék a tőzsdei híreken? Szerintem ez csak annak érdekes aki tőzsdézik, és számára az autó mellékes... vagy a közlő számára egy érdekes hír továbbadásáról van csak szó (ami másoknak talán tök érdektelen)...

Ha autót akarok venni és nem tőzsdézek, akkor nem foglalkozok ezekkel a pletykákat...
2020-12-14
08:50:02
Előzmény: sándor #54651#54654
Persze, hogy nem lehet csak úgy ukmukfuk egyben eladni a világ ötödik legnagyobb kapitalizációjú cégét, millió részvényessel. Meg sem fordult a fejemben, hogy te erre gondolsz.

De a Tesla továbbra sincs padlón. A részvénykibocsájtás után cirka 20Mrd$ készpénzállománya van.(Ezzel szemben csak 3Mrd$ rövid lejáratú hitel áll.) Azért az elég jó biztosíték arra, hogy a befektetők nyugodtak legyenek és tovább tudjanak növekedni. Annyi pénzből simán többségi tulajdonjogot lehetne szerezni pl. a Fordban, vagy a FCA-ban! Vagy egy az egyben megvehetné pl. a Renaultot.(Persze mindezt csak elméletben, a valóság nem így ,működik)

Én a portfoliós cikkel már a címénél elakadtam. Ugyanis olyan benyomást kelt, ami teljesen ellentétes azzal, ami a hivatkozott levélben szerepel. Ez a szenzációhajhász cím arra jó, hogy a(z ebben a témában) felületesen tájékozódó embereket félrevezesse! Az eredeti levél kb. arról szól, hogy növelni kell a profitot, kordában tartani a költségeket, mert a jelenlegi befektetői bizalom hosszú távon csak így tartható fent. (Musktól szokatlan,) felelős cégvezetői kommunikáció. A cím meg kiragadta azt a részt amiben Musk leírta, hogy mi történhet, ha nem így tesznek!

T.
2020-12-14
00:37:03
Előzmény: grano #54652#54653
grano,
a Tesla 10 nappal ezelőtt még a befektetésre nem ajánlott semleges kategóriában volt. A kibocsájtás a felminősítés után történt. Ez is része a pénzügyi tisztánlátásnak.

A többiben igazad van, az a szakirodalom.
2020-12-13
19:36:10
Előzmény: sándor #54651#54652
sándor: bocs, de nem vagy tisztában a pénzügyi részével.
"Erre a legutóbbi részvénycsomag kibocsájtásra azért volt szükség, mert a cég a padlón van. Nincs tőkéje a tervei megvalósításhoz. "
Nincs padlón. A részvénykibocsájtás bevett gyakorlat beruházások finanszírozására. Pont, hogy egy helyes pénzügyi magatartás.

" Amerika is támogatja a villanyautózást, de a Teslának is a hazai piacról kellene megélnie, ha amerikai támogatást szeretne kapni. Nem véletlenül megy külföldre."
Küldföldi gyártás oka az adók optimalizálása és a munkaerő költség csökkentése. Elkészítette a sorozatgyártáshoz szükséges technológiát amit exporál. Az egyik legdrágább munkaerő az Usaban van.
2020-12-13
14:42:33
Előzmény: takyka #54650#54651
takyka,

Tudod, a hozzászólásomból kiderül, hogy nem a Tesla ellen irányul. Én nem a címet ajánlottam elolvasásra, hanem a tanulmányt, ami talán még mindig elérhető. A talán arra vonatkozik, hogy a Portfolio is a piacról él, ezért a régi cikkei csak pénzért olvashatók el újra.

A másik félreértésed, habár általában jól látod a dolgokat, az, hogy én soha nem beszéltem arról, hogy a Tesla részvényeit nem vásárolják. Én arról beszélek, és azt állítom, hogy a piacon nem adhatók el.
A kibocsájtás az nagyobb értékű tulajdonszerzés, a piaci forgalom a cég értékén való kezelése. A kettő nem azonos.
Erre a legutóbbi részvénycsomag kibocsájtásra azért volt szükség, mert a cég a padlón van. Nincs tőkéje a tervei megvalósításhoz. Megeszik az államilag agyontámogatott kicsik. Amerika is támogatja a villanyautózást, de a Teslának is a hazai piacról kellene megélnie, ha amerikai támogatást szeretne kapni. Nem véletlenül megy külföldre.

Ami a legutóbbi Tesla részvények felvásárlását illeti, a helyzet nem rózsás.
Az elemzők szerint befektetési társaságok vásároltak, nem a "nép".
Olyan társaságok, mint akik a közelmúltban egyetlen pillanat alatt visszaadták, eladták a Magyar államnak a birtokukban lévő Magyar állampapírokat. A piacon lévő kötvények jelentős részét.
Ez történik a Tesla papírjaival is, pár cent felfutás, (vagy csak pihentetik a pénzüket a Teslában), és tovább adják olyan befektetőknek, akiknek esetleg más tervei vannak Muskkal.
Ennek a dolognak csak annyi köze van a villanyautó gyártáshoz, hogy a Tesla egyelőre tudja folytatni a gyártást, a lufi durranás elhalasztva.

Valószínűleg arról is tudsz, hogy az Über volt az első és mindmáig egyetlen olyan cég, amelyik Amerikában rendelkezett az önvezetéshez szükséges valamennyi engedéllyel. (A Tesla még a fasorban sincs!) Amint nyilvánosságra került az engedélyezés ténye, megugrott az ára és az Über rögtön el is adta ezt az üzlet ágát.

Ennyi köze van a híreknek az autózáshoz, a valósághoz. Ezért nem értettem, hogy miért kezdődik ismét a linkelgetés. Ez a félismereteken alapuló posztolás vezette korábban zsákutcába a fórumot.
2020-12-11
11:48:41
Előzmény: takyka #54649#54650
Sándor,

10.-én megtörtént a kibocsájtás. 9:30-kor az ott egy egy 4,1Milliárd Dolláros forgalomcsúcs. Talán mégsem annyira eladhatatlan ez a részvény...
tinyurl.com/y6nmg3ms

T.
2020-12-08
20:43:07
Előzmény: sándor #54648#54649
Sándor,

Két gondolat az írásoddal kapcsolatban...

"Elon Musk: Összeeshet a Tesla árfolyama, mint a szuflé - Portfolio.hu"
Egy szenzációhajhász címnek kiragadott mondat egy levélből. Érdemes lenne elolvasnod az egész eredeti levelet a tisztánlátás érdekében!

Ma jelentette be a Tesla, hogy öt milliárd dollárért bocsájt ki új résszvényeket. Meglátjuk, mennyire lesz eladhatatlan a csomag...


T.

2020-12-07
15:46:16
#54648
Úgy tudtam, hogy befejeztük a linkek idézgetését, ezért nem reagáltam a Teslás hírekre.

Talán még nem késő, egy megbízható információ a Tesla anyagi helyzetéről. A megértése némi tőzsdei pénzügyi ismeretet igényel, de a lényeg azért érthető.

"Elon Musk: Összeeshet a Tesla árfolyama, mint a szuflé - Portfolio.hu"

Kiegészítő információnak annyi, hogy Tesla részvényeit az egyik meghatározó minősítő cég éppen azon a napon, amikor Musk nyilatkozott, azzal a megjegyzéssel minősítette fel semlegesből vásárlásra ajánlottá, hogy a többi gyártó, aki nem szerepel az amerikai tőzsdéken, a Tesla leminősítése miatt túlzott versenyelőnybe került.
A Tesla részvényei továbbra is eladhatatlanok, magyarán lufik.


Az önvezető autó, mint olyan, szerintem zsákutca. Senki nem fog a drága csillogó autó csodájával a közlekedési szabályokat betartva vonatban utazni az utakon. A városokban még inkább nem.
Érdekes volt olvasni Takyka tapasztalatait. Én egy kis mercit próbáltam, de ugyan azt éreztem, mint sokan mások, hogy elbizonytalanít.
Aki eleve ilyen autón tanul meg vezetni, vagy meg szokja a vezetését, annak nem okoz gondot. Ül mint a vonaton, és csak utazik. A mozdonyvezető és a technikai háttér úgy is elvégez mindent a biztonsága és a menetidő tartása érdekében.
Hasonlóan azokhoz, akik egy automata váltósról átülve egy kézi váltósba, nem tudnak kiállni a parkolóból.
Közlekedési analfabéták lesznek, és már ma is ők okozzák a legtöbb balesetet.
Visszatérve a mercire, a próbákon tetszett a fékasszisztens, a kanyarstabilizátor, de a komoly forgalomban már zavart.
Nem ott fejezem be a kanyart, ahol szeretném, nem azon az íven kanyarodok ahol én akarok, kátyú, macska kikerülés lehetetlen.
Attól, hogy gyorsan átteszem a lában a gáztól fékre, vészfékezéssel levezetett az útpadkára. Oda, ahonnan csak segítséggel lehetett visszajönni, és ami vészfékezés és anyázás mögöttem történt, arra jobb nem is emlékezni.

Ez nem maradiság. Lehet ilyen segítőkkel is autót vezetni. Meg lehet szokni, csak ne jöjjön valami hirtelen változás, amire nincs felkészítve az autó.
Ez az a bizonyos grano által említett tapasztalat gyűjtés. Egy olyan algoritmus, ami nem véges, folyamatosan kellene ön tanulnia.
Rendőrlámpa vezérlésnél csináltam már hasonlót, a korai PLC-k idejében az maga volt a csúcs. A gyakorlatban vissza kellett venni a forgalomhoz igazodásából, mert egy bizonyos forgalom gyorsító hatás után baleseteket okozott. Nem az algoritmus, hanem azok a vezetők, akik gyakran jártak abban a kereszteződésben. Megszoktak egy számukra előnyösen változó ritmust, és amikor csak fél métert késtek le az érzékelő hurokról, azt már nem tudták korrigálni.

Jó, hogy kis mercinél ki lehetett ezeket a segítőket kapcsolni. Nekem azonnal vezethetőbbé vált. Az előre betervezett kisodródásokat be lehetett tartani úgy, hogy még bőven maradt biztonsági tartalék. A kikapcsolhatatlan ABS-nél is jobban szeretném, ha a fék dinamizmust én szabályozhatnám.

A már említett Teslától kivert a hideg. A néhány kilométeren belül a változó útviszonyok, szabálytalan tábla magasságok, kiegészítő táblák, féknyommal törölt, kopott felfestések, átszaladó nyúl, az erőltetett középre húzódás különösen olyan helyeken, ahol a szegélyvonalra borult a gaz...
Lidércálom. Kikapcsolva amit lehet, elegáns valami, leszámítva azt, hogy amikor csak gyorsítással lehetett volna elkerülni egy idióta által okozott veszélyhelyzetet, azt nem engedte. Az volt a szerencse, hogy a vezetője ismerte a Tesláját.


Korábbi villanyautós témákhoz.
Én még mindig nem látom azt a felfutást, aminek határidőre meg kellene váltania a világot.
Leegyszerűsítve, a kocsi, a motort leszámítva ugyan az. Ha valakinek drága és bonyolult a motor, az nem ismeri az akkuk igényeit. Milliós futású hagyományosakról van sok tapasztalat, akkusról csak gyári tesztek. Ég és föld a különbség.
Nem régen olvastam, hogy a Bentley épített egy dinót. Végsebessége ötszáz felett, 2x8 (?) henger, egy karburátoros szívó motor. Nincs benne tapizó vezérlő képernyő, amit már a kezelés veszélyessége miatt kezdenek piszkálni.
Kényelem, luxus, biztonság. A gyorsulása mint egy F1-es kocsinak.
Lehatárolva max 180 km/h sebességre, az emissziója messze a határérték alatt.
A fogyasztása kb. mint egy 1,6-os turbós sportkocsinak.
Van elég megrendelésük.
Biztosan nem ezek fogják ellepni az utakat, de ha ezeket fejlesztik, akkor még nem jött el a generáció váltás ideje.

2020-12-05
20:42:47
Előzmény: pali #54646#54647
Ekkora teljesítményhez igen nagy kapacitású akku kellene, amit fel is kellene tölteni rövid idő alatt. Ahhoz pedig már nagyon drága lenne kiépíteni az infrastruktúrát, igen combos töltőcsatlakozók is kellenének. Ez a rákfenéje az akksiknak.
2020-12-03
13:09:46
#54646
Kamionoknál is elindult az elektromos (hidrogén-cellás) hajtás.

"2020-ban a cég a svájci H2 Energyvel közös vegyes vállalattal a világon elsőként megkezdte az Xcient márka égisze alatt 34 tonnás, hidrogéncellás kamionok tömeggyártását. A járművek 400 kilométert tudnak megtenni tele tankkal, töltésük 8–20 percet vesz igénybe"
www.axios.com/hyundai-hydrogen-fuel-cell-trucks-2021-ecebcdfa-cfde-479e-aba8-71882cbc2d58.html


Valószínű, hogy aksiból nem tudnak annyit felrakni a gépre. Ezért kell a hidrogén.

2020-12-03
09:35:09
Előzmény: grano #54644#54645
Egy '15-ös Avensist használtam majdnem 5 évig. Volt benne fékaszisztens és nagyon szerettem. Egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor csipogott be tévesen. (azokat az eseteket nem számolom ide, amikor szűkebbre vett féktávnál jelzett, hogy ő már biza előbb fékezne)
Viszont volt egy alkalom, amikor az automata vészfékezés miatt nem lett kocc. Az tény, amikor átültem másik autóba, mindig tudatosítani kellett magamban, hogy jobban oda kell figyelni.

A teljes önvezetést nem hiszem, hogy lehet másképp fejleszteni, mint a forgalomban. Az, hogy egy hivatalosan is béta rendszer elvét egy kanyart és a vezetőnek kell beavatkozni, az szerintem természetes.
A tanulóvezető is úgy megy ki a forgalomba, hogy nem tud vezetni és az oktató beavatkozik amikor szükséges...


T.
2020-12-02
16:44:05
Előzmény: takyka #54643#54644
takyka:
szerintem az önvezető autó még minimum annyi mint amennyi eddig volt összesen a Tesla-nak.
Ezt csak tapasztalati úton lehet leprogramozni, bonyolultabb helyzetszituációk még odébb vannak.
De minél több kilométer van a tesztekben annál több adat, annál több felismerhető szituáció.
Szívesen beülnék egy ilyenbe tesztvezetésre, vajon mennyivel okosabb a Toyotánál és mennyivel butább egy embernél.

Azt már tapasztalom, hogy a félig önvezető a legrosszabb. Elbutul benne az ember, nem figyel teljes mértékben a vezetésre és a kényes szituációban ez bizony gond.

2020-12-02
13:51:04
Előzmény: pali #54642#54643
Lufi az egész! :-)
A híres Autopilotjuk sem ér fabatkát sem, hiszen csak ötödik helyezett lett (négy német után) az ADAC tesztjén. Igaz, el kellett ismerniük, hogy az összes közül messze a legjobban teljesített, node a neve! Aaaz az gyilkos. Puff -4 helyezés. :-)

T.
2020-12-02
12:03:12
#54642
"Elon Musk a részvényfelosztás eszközéhez nyúl, hogy a kisbefektetők is könnyebben vásároljanak. Ettől valójában nem lesz olcsóbb a papír, csak kisebb címletekben is Tesla-tulajdonossá válhat bárki a tőzsdén. Az 5:1-es split augusztus 31-étől él." www.forbes.hu/penz/ket-het-es-latszolag-otodaron-adjak-majd-a-tesla-reszvenyeket/
Tesla részvény www.teletrader.com/tesla-inc/stocks/chart/tts-117450175

1 év alatt 580% hozam
10 év alatt 10875% hozam. Tudom a Tőzsde a spekulánsok Mekkája.

2020-12-01
20:27:23
Előzmény: sándor #54638#54641
2013 óta az a jóslat, hogy a Tesla a szakadék szélén táncol, lufi az egész és mindjárt vége lesz...

T.

2020-12-01
20:14:49
Előzmény: robert #54637#54640
Értem.

Azért vannak jelek amik lavinaszerű váltásra utalnak. 2020 második negyedévében az EU-ban 7,2% volt a PHEV és BEV értékesítések részaránya. Ez elég masszív szám az egy évvel korábbi 2,4%-hoz, meg az azelőtti <1%-hoz képest.

T.
2020-12-01
17:04:48
#54639
Pár gondolat:
Belsőégésűek és környezetvédelem: most vettünk dacia logant. Start & stop os, emisszió csökkentés címszó miatt. 1.0 motor. Agyament baromság, a mérési cikusnak készítve, nem a valóságnak.


Februári vétel, Toyota corolla, auto, motor, bicikli, gyalogos felismeréssel. Ha a motoros lehúzódik jobbra és közelebb kerül mint 4m és épp akkor kapcsolom be a tempomatot, vagy gázpedál felülbírálással viszem ilyen közelségbe a vezérlés már nem észleli és simán elgázolná a technika a motorost.

Összességében a villanyosokat sokkal kevésbé tartom környezetszennyezőknek. Az elektromos áram előállítása lehet, hogy co2 vonatkozásában még a belsőégésű felé tolja a mérleg nyelvét, de az összes többi kibocsájtásban ez már nem igaz. Co, ch, nox, szállópor a teljes életciklusban különösen városi környezetet nézve nem összemérhető. Különösen, hogy az életciklus vége felé a belsőégésűek emissziója már messze van a gyári értékektől.

Szerintem a forduló még odébb van, de egyre több pénzt ölnek a villanyautózásba amit nem fognak veszni hagyni, ergo még többet tolnak bele. Kicsit olyasmi amiről a cikk is ír, de másik oldalról nézve.
2020-12-01
12:54:58
#54638
Fellángolt ismét? Pedig csak egy fizetett cikk a kiinduló pont.


Az elektromos autók sehol nem lennének és nincsenek, ha nem lenne olyan állami támogatásuk, amilyet a pillanatnyi tehetetlenséget kihasználó érdekcsoportok kikényszerítenek. Ezzel nincs bajom, mindig az érdek csoportok mozgatnak mindent. Csak nem mindegy, hogy mi a végeredmény.

Ahogyan a támogatások éppen csak csökkenni látszanak a napelemeknél, úgy kérdőjeleződik meg egyáltalán az értelmük. Villanyautó dettó.

Villanyautókra szükség lesz, napelemekre is, de nem fogják kiváltani a sokkal tisztább és gazdaságosabb hagyományosat. Egyszerűen nincs annyi energia és technológia, ami a kiváltáshoz szükséges lenne.

A Tesla száguldásáról annyit, hogy nem véletlenül kellett megfelezni a részvények értékét. Rengeteg ér papíron a cég, a márka, a valóságban a szakadék szélén egyensúlyoz. ELŐRE MENEKÜL!!!
Egyszerűen úgy mondják, hogy túlértékelt, és reszket akinek a pénze benne fekszik.

Minden nagy lufinak nagy durranás a vége. Nem akarok visszamutatni a lovaskocsikig, elég, ha csak a dieseles ámokfutást említem. Ez a mai napig itt mérgezi az életünket, és most ugyan azok a cégek, amik az élen jártak a csalásban, a környezet károsításban, tülekednek a megváltásban. Aki hisz nekik, az megérdemli.

A szomszédban tönkrement a villanybiciklis üzlet. A halálát az a jogszabály okozta, ami miatt nem érdemes villanybiciklit vásárolni. Most hiány van a piacon, be kell tömni a zúgolódók száját. Jön egy állami program, és azok a kerók ugyan úgy tönkre fognak menni egy év használat után, mint az első hullám.

Ami a közlekedésben a mesterséges intelligenciát illeti, üljön már be végre valaki egy Teslába!. Bízza magát rá, és amikor törött tükörrel és tele gatyával kiszáll a kocsiból, akkor mondjon véleményt a jövőről!
Ma a legtöbb összetört új kocsi sokféle vezetői asszisztensel rendelkezik. Olyan vezetők törték össze őket, akik régóta vezettek hagyományos rendszereket. Ahogyan az átállást a digitális oktatásra sem sikerült megvalósítani egyik napról a másikra, úgy az autózás sem fog menni.
Heti eset. Kétsávos városi úton a külső sávon haladó elsőbbséget adott a szabályosan keresztező kerékpárosnak. A belső sávon közlekedő, gyalogos és kerékpáros felismerős szuper járgány halottra gázolta.

Lesz majd jó megoldás, de nem olyan gyorsan, ahogyan az állami pénzek elfogynak. A technológia váltás exponenciális görbéje egy hülyeség. De jól hangzik, különösen ha van sok érték nélküli állami pénz. Mindenben van egy-egy gyors lépcsőfok váltás, de utána pihi következik. Egyből több szintet ugrani, csak a filmekben szokás.
2020-12-01
10:47:53
Előzmény: takyka #54636#54637
takyka,

Nem szeretnék kötözködni és visszamenni az első elektromos autókig az 1800-as évekbe :)

Szóval én a cikk következtetését tartottam egyoldalúnak, miszerint lavinaszerű váltás lesz, aminek a fő oka a fordított méretgazdaságosságból eredő csökkenő profitabilitás. A cikkben a szekeres példa is sántít. Tulajdonképpen az egész cikkel nem értek egyet.
2020-11-30
19:41:50
Előzmény: robert #54635#54636
Ez csak 120-150 évet visszatekintve tűnik gyors és mindent elsöprő váltásnak.
Etienne Lenoire 1867-ben 18km-t tett meg belsőégésű motorral hajtott szekerével. 50 év(!) múlva az első világháborúban még alapvetően lovakat használtak igavonásra.
De emlékszem, a 80-as években még sorban álltak a lovaskocsis fuvarosok a közeli Tüzép telepen, hogy megrakodjanak szénnel.


Szerintem a politika kényszerpályán mozog és előre menekül, nem pedig irányítja a változást. A közlekedés zöldítése baromi hálás téma volt a 80-as évektől kezdődően. Könnyű volt látványos sikereket elérni. Politikusok meg sütkéreztek a sikerben. Aztán ahogy fogyott a technikai mozgástér**, először jött az összejátszás a gyártókkal, kamu kibocsájtási normák, mérési módszerek kidolgozásával. Majd szemhúnyás a csalások felett. De a fagyi visszanyalt mert a kb. 20 év alatt sikerült az emberek agyába mélyen elültetni a környezetvédelem iránti vágyat***. Aztán már egyetlen politikus sem merte bevállalni, hogy kimondja, nincs hova tovább zöldíteni a belsőégésű motoros autókat, ennél jobb nem lesz, inkább meglovagolták a kialakuló villanyhullámot. Magyarán a támogatás nem egy gonosz háttérhatalmi összeesküvés piszkos üzelmeinek követkeménye, hanem a választók (egy jelentős részének a) kedvében járás.

**Kb. a 2000-es évekre, a szabályzott katalizátoros benzinüzemű autók finomhangolásával elértük amit ezen a téren ésszerűen el lehetett érni.

***Amiért az egyénnek semmit nem kell tennie, csak feltenni a rózsaszín szemüveget, majd megvenni a legújabb kék-zöld technikát.


T.
2020-11-30
13:09:20
Előzmény: takyka #54634#54635
takyka,

Tudtommal a mezőgazdaság gépesítése az első sorozatban gyártott belsőégésű motorokkal szerelt traktorokkal robbant be. A közúti szállítás pedig a teherautók megjelenesével változott meg szinte évek alatt.
Továbbra is úgy gondolom, hogy a robbanómotorok szinte azonnal lekörözték az állati erőt, mert gyorsabbak, erősebbek, gazdaságosabbak és megbízhatóbbak voltak. A csontrészeg kocsis hazaszállítása nem volt szempont a versenyképesség tekintetében :)

Használtan semmilyen autót nem vennék szívesen ismeretlentől. Az általam vásárolt új autók legalább 10 évig nem szoktak javításra szorulni (talán csak szerencsés vagyok) ezért nem gondolom megbízhatatlannak és rövid élettartamúnak ezt a bevált technikát. Az igaz, hogy sok minden van a motorban, ami elromolhat.

Tudom, hogy a robbanómotoros járgányokat idővel fel fogják felváltani az elektromosok, de azt gondolom ezt a folyamatot a jelen állás szerint a politika irányítja. Nézd csak meg mennyi elektromos bicikli fogyott csak saját zsebből finanszírozva, és mennyi miután az adófizetők pénzét lehetett költeni!

Magától is menne a dolog, ha nem lenne ennyire drága, de ehhez új, hatékonyabb és olcsóbb tárolási technológia kellene...

Mondjuk érdekes lenne látni, hogy mitől olyan drága az elektromos autó, ha annyira egyszerű! Az akku nyomja fel az árat?
2020-11-30
10:58:35
Előzmény: robert #54633#54634
"a szekerek használati értéke nem összehasonlítható a teherautókéval." Pedig de.
Ne a 2020-as teherautót hasonlítsd a lovaskocsihoz! Nézz meg egy két videót 1910-es évek teherautóiról. Az akkori "teherautók" se nem voltak gyorsabbak, se nem erősebbek, se nem megbízhatóbbak, pláne nem tudták a csontrészeg kocsist hazavinni (önvezetés :-) ). Mégis átbillent a dolog.

Pedig a belső égésű motor halálát leginkább önmaga gerjeszti. A túlzott komplikáltsága, rövid élettartama, megbízhatatlansága az újautó vásárlókat is egyre jobban aggasztja. A használtpiacon már most is pánik közeli állapotok uralkodnak, mert alig van olyan autó, amit 5+évesen, 100-150ekm futásteljesítménnyel, nyugodt szívvel meg szabad venni. A beárazódás már zajlik. A néhány, tartós (-nak mondott, titkos tipp) autótípus jobban tartja az értékét, míg a többinél gyorsul az értékvesztés. A növekvő értékvesztés pedig vissza fog hatni az újautó vásárlók vásárlási kedvére is.


T.
2020-11-30
09:18:37
Előzmény: grano #54632#54633
grano,

A szekeres hasonlat egyáltalán nem ül, hiszen a szekerek használati értéke nem összehasonlítható a teherautókéval.

Másik észrevételem, hogy egy technológia gyártási költségei és a fogyasztói árak nem csökkenthetőek egy szint alá, bármennyire is nő a darabszám.

A cikk szerint: "Végső soron nem a szabályozás és a tiltás fogja elhozni a belsőégésű motor végét, és nem is az, hogy senki nem akarja megvásárolni, hanem a fordított méretgazdaságosságból eredő csökkenő profitabilitás."
Evvel ellentétben véleményem szerint: végső soron a szabályozás fogja elhozni a belsőégésű motor végét.
Jelenleg is a szabályozókból remélt előnyök mozgatnak sok vevőt.

2020-11-29
12:01:34
#54632
Egy érdekes írás az elektromos autók térnyeréséről.
Közgazdaságilag ülnek a gondolatok, habár a szekér-autó párhuzam nem teljesen passzol. Ha azonban abból indulok ki hogy a Teslát néhány évvel ezelőtt csak múló hóbortnak minősítette pár olvaso, nos huzamosan nyereséget termel, növekszik.

www.villanyautosok.hu/2020/11/28/ezert-fog-osszeomlani-a-hagyomanyos-autok-gyartasa/amp/
2020-02-25
12:17:04
Előzmény: BJaca #54447#54448
BJaca,

Szerintem totál életszérűtlen ötlet egy fél tonnás utánfutóval szerencsétlenkedni 200km plusz távolságért!
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva