Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek problémái  =>  Napkolektor problémáklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2020-01-04
10:27:33
Előzmény: zsbalazs #54101#54102
Amelyik fekete, azok olvadtak le hamarabb. A 7-8 cm jó lehet. Hogy jön ide az 1 méter? Azokkal kell kezdeni, amelyik végig fekete, az 0 hatásfokú.
Tehát elég 20 cm-t lehúzni. Ezt károkozás nélkül meg lehet csinálni.
A napokban 10 °C-ot melegített a 300 literes tartályon. Tehát jó állapotban 15 °C is lehetett volna.





A baloldali vastagabb hp-ú kollektor 30 vákuumcsövét lehúzgáltam 20 cm-t. Van amelyik hp-nek a felső 7-8 cm réz, az alja égett. Ezek még működnek. 11 db viszont a felső 7-8 cm-en is feketedett, tehát csere. A második, régebbi, vékony hp-út még nem néztem. Tehát 70-100 ezer a csere.

Szerintem a feketedés sehol sem természetes. Viszont ahol még a tetején megmaradt a réz, az még a működését jelzi. Az, hogy az 1/3-át elvesztettem, az a nyár kivételével, nagyon zavaró. Az egyiket megkérdeztem, érdi, már nem forgalmazza. Hétfőn megkérdem a codefon solar napkollektoros részlegét, budapesti. Nem tudok neki állni hajszálrepedéseket keresni. Ezek javításához szakműhely kell. Sajnos rézárban kell kidobni. Vagy keress olyat, akik ezek felújításával foglalkozik. Valaki írt lejjebb neked ilyet. Igazából etil alkohollal kellene feltölteni, nem vízzel. Majd lehegeszteni. Ehhez forrasztás nem jó. Legalább 300 °C hőállóság kell. Minden csőbe kellene 20 cm-re 300 °C-os hőmérő egy buszon. Ezzel automatikusan jelezhető lenne a hiba.
Illetve a DB mehet, de a stagnáció nem, vagyis a 100 °C feletti hőmérséklet nem.


zsbalazsVálasz erre
2020-01-04
09:02:57
Előzmény: sándor #54095#54099
Ez a kép akkor egy új koli?
A kettő hibája összeadódik,akko gondolom nem erre a képre vonatkozik.
Villamnak a 2.sz totál leolvadt mégis a hp lehet hibás.
Ha a hp rossz akkor nem vezeti a gyűjtőbe és melegebb az üveg belseje azért nem előbb kellene olvadnia?
Ha mindkettő jó akkor "foltosan"olvad le?villámnález látható többségben.
A bunkó szerintem érthető hogy tizen év alatt beszorul,nekünk sikerült 3éve kiszedni 30-ból 27-et,vissza is tudtam tenni,persze nem könnyen.ehhez lenne jó szerszám vagy ügyesség.
Mi a befogó pofa?én hüvelyt láttam.

Nem véletlenül rugózok a csöveken,mert így is működik de kicsivel több kellene,de kicsi befektetéssel.
Nálam le van engedve,az befolyásolja a leolvadást?
Ha szét lehet szedni,esetleg javítható a hp az lenne a jó.
Ha rossz a hp akkor a gyűjtő nem vesz róla annyit le hogy ne legyen 200fokos?hiszen a réznek vezetnie kell a hőt.
Ha most bekapcsolom a vezérlőt akkor is mérne 50-60 fokot,amit a hp -ből szed össze
villam64Válasz erre
2020-01-04
08:51:17
Előzmény: zsbalazs #54097#54098
Ha valami megég, akkor csúnya. A második vákuumcsőről hamarabb leolvadt a zúzmara, tehát magasabb volt a hőfoka. Amikor meghibásodott a heat pipe, onnantól kezdve, minden napsütéskor 200 °C égette a réz heat pipe-ot. Ez egy idő után meglátszik még a rézen is. Az alumínium lemezeket még nem néztem. A hp-k cseréje kb.:70 ezerbe fog kerülni nekem. A westech napkollektor ezért nem alkalmas DB, vagy stagnációs üzemre. Védeni kell komolyan a meghibásodás lehetőségétől. Hosszú távon megtérül. Már kapható redőnyös kivitel is.




zsbalazsVálasz erre
2020-01-04
08:23:49
Előzmény: villam64 #54096#54097
De nálad a 2.sokkal csúnyább mint az 1.sz.
villam64Válasz erre
2020-01-04
07:15:17
Előzmény: zsbalazs #54093#54096
A színe nem a hp-nak nem változik, hanem a vákuumcsőnek. Ezért kívülről nem látszik a száraz vákuumcsövön, ha nem működik belül a hp.
2020-01-04
03:10:17
Előzmény: zsbalazs #54086#54095
A mellékelt kép szerint kell leolvadni a dérnek reggel, pár perccel azután, hogy a felkelő nap eléri a kollektorokat. A felső sort éri először, ezért ott már alig van dér a csöveken.

A kép minősége nem a legjobb, 14 évvel ezelőtt készült. Minden csövön ott a dér, de nem egyforma vastagságban, Ahol vékonyabb, kevésbé látszik, azokban a csövekben a vákuum gyengébb.
Nincs két egyforma vákuumú cső, ezért hasznos a reggeli dér leolvadást végig fotózni. A leolvadás változásból láthatod, hogy hogyan indulnak a hp csövek.
Mivel a hp csövek sem egyformák, ezért a kettő hibája összeadódik.

-Ha a hp cső jó és a dér gyorsan leolvad, akkor az üvegcső vákuum hibás.

-Ha a hp cső rossz, akkor a dér megmarad az üvegcsövön.

-Ha mindkettő rossz, a dér csak akkor olvad le, amikor a levegő kellően felmelegszik.

-Ha jó mindkettő, akkor olyan sorrendben olvadnak le a csövek, ahogyan éri őket a reggeli napsütés.

Nincs jelentősége, hogy oldalról kapják a napot, hiszen jó tájolásnál reggel soha nem fog szemből felkelni a nap.
Nyáron órákig a csövek hátulját éri a legrosszabb szögben a nap és egészen addig, amíg oldalról nem süti a kollektort (ez kb. 9:00 óra), addig nem is indul be a termelés.

A leolvadás magyarázatát itt is megtalálod, ha kicsit lejjebb lapozol #50786.




Utóirat:
A hp cső bunkója azért nem jön ki, mert amikor jól működött és hagyták hosszan stagnálni, a nagy nyomástól és a magas hőmérséklettől úgy kitágult, hogy a bunkó beszorult a befogó pofák közé.
Mivel többé úgy sem lehet visszatenni, ezért semmi értelme kiszedővel kísérletezni. Az agyon stagnált hp csövet egyszerűen csőfogóval deformálva ki kell tekerni a helyéről. Kevés rozsdaoldót nem árt előtte mellé fújni és hagyni egy fél órát hatni.
Ha szerencséd van, akkor a befogó pofák nem sérülnek és az új hp cső ismét bedugható.
Egy-két cső hiányát alig lehet észre venni.

A látható példa mutatja, hogy miért nem szabad stagnálni hagyni a rendszert.
Sokkal olcsóbb egy egyszerű, megbízható nyitott db tartályos rendszert használni, mint spéci nyomás alattival szenvedni.
Egy 1500W-os szünetmentesről működtetve, a legforróbb időszakot ki lehet védeni. Kora délelőtt és késő délután stagnálás még bekövetkezhet, de a hőmérséklet nem fog 200 fok fölé emelkedni. Ha mégis stagnál, akkor is csak a hp csövek melegszenek túl, de mivel nincs folyadék a rendszerben, a fagyálló nem fog felforrva elsavasodni, a víz elpárologni. Amint lehűlt a rendszer, újra indítható. Egyetlen kérdés, hogy a hp csövek károsodtak-e? Ha igen, akkor csere.

zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
21:29:13
Előzmény: villam64 #54092#54093
Na itt meg azt írják alig változik a színe.
Sajnos nem nagyon lehet megúszni a szétszedést,ahhoz meg jó lenne célszerszám
villam64Válasz erre
2020-01-03
20:37:11
Előzmény: zsbalazs #54091#54092
Valami kihúzót ki kellene találni. Talán csapágy lehúzó.
napkollektor.cser.eu/napkollektor-javitasa/#heat-pipe-hiba
www.napkollektorszervizkft.hu/vakuumcsoves-napkollektor
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
20:30:09
Előzmény: villam64 #54090#54091
Akkor teljesen nulla lehet?
Valami fagyasztós sprayvel befújva nem csökken annyit a mérete hogy kijöjjön?
villam64Válasz erre
2020-01-03
20:16:03
Előzmény: zsbalazs #54089#54090
A második képen gyanús az alja. Gyenge forrasztás lehet. A veszteség 1/30. Ahogy néztem a színe elárulja. De mint látod, segít a zúzmara leolvadási kép is. A reggeli induláskori kézrátétel is segít. Ja. Kiszedni nem sikerült.
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
19:36:55
Előzmény: villam64 #54087#54089
Akkor a hp színéből kiderül?
És ugyan a hibásak hány%-ot hozhatnak?vagy gyengítenek?
Ha kiveszed a hibásat valahogy meg lehetne találni a sérülést rajta?
Az 1-es nagyon szép,azt hittem új.

villam64Válasz erre
2020-01-03
18:15:24
Előzmény: zsbalazs #54086#54087
Sándor, a hp-k hibásak. Ezek kézzel is kitapinthatóan melegebbek voltak. Gyorsabban olvadt, ezért húztam le a vákuumcsövet. Ez a bal 1, 2 cső. Láthatóan a 2-es leolvadt, az 1-es nem. Lehet venni, de én nem vettem. Az 1-es, a jó hp nem égett meg. A 2-es nem vezette el a hőt, így megégett a folyamatos 200 °C-tól.
Nagyon emelkednek az árak. Keresni kell a forgalmazóknál.

zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
17:48:10
Előzmény: sándor #54082#54086
Nem értem.
Hogyan kellene leolvasni róla a dérnek?az Sosem fog egyszerre,ha reggelről oldalról süt a nap.
Ami még zavaros nekem:a hp-ben vagy az üvegben lehet olyan hogy csökken a vákum?
Nem úgy van hogy vagy van vagy nincs?
Azt hogy lehetne tudni,hogy hol a hiba
2020-01-03
15:07:17
Előzmény: villam64 #54069#54082
Meglehetősen sok vákuum hibás, gyenge vákuumú csöved van!
zsbalazsVálasz erre
2020-01-02
20:35:19
#54074
Nekem meg az átfoyásmérőnek tört le a korong része.Az nem lehet hogy szűkülést okozott a rendszerben?
villam64Válasz erre
2020-01-02
09:38:20
#54069
Tavaly nyáron nálam is volt 2-3 nap megforrás. Meg is lett az eredménye. Majd tavasszal méricskézek. A vákuumcsövek nem jeleznek törést. De szökik a hő.



2019-10-19
17:45:41
Előzmény: zsbalazs #53402#53403
zsbalazs,

Szerintem ez teljesen ok.
Nálam is hasonló értékek fordulnak elő mostanában, mert a puffer le van merülve, viszont erősen süt a nap. Például 2019.10.31-én 13.24-kor folyamatos keringetésnél 32/47C (delta=15).
zsbalazsVálasz erre
2019-10-19
16:33:14
Előzmény: robert #53401#53402
Kb.7-15fok attól függően hogy folyamatosan megy vagy ki-be kapcsol a szivattyú.
Régen mintha 5-től nem lett volna több,de már nem tudom jól emlékszem e.
2019-10-19
10:04:26
Előzmény: zsbalazs #53400#53401
zsbalázs,

Mennyire túl nagy?
zsbalazsVálasz erre
2019-10-19
08:39:22
Előzmény: robert #53399#53400
Igazán sok hasznot nem hajt,de ha esetleg szűkíti az rontja az áramlást.
Nem tetszik hogy túl nagy a különbség a tető és a pince között
2019-10-19
07:51:17
Előzmény: zsbalazs #53374#53399
zsbalázs,

Szerintem a hőállóság az alapvető különbség (lehet, hogy a fagyállót is jobban bírja).



Pl

A Naplopónál: Szolár golyóscsap 3/4", Megengedett maximális hőmérséklet: 160 oC

Egyszerű golyós szelep fűtési rendszerbe: Arco gömbcsap vízhez, fűtéshez
- Vízhez, fűtéshez
- Hőmérséklet: -20 C-tól 100 C-ig
zsbalazsVálasz erre
2019-10-16
20:45:38
#53374
Valaki meg tudná mondani hogy a szolár központon lévő csap valami különleges lehet?
A külseje hőmérő de pontatlan.
Múltkor teljesen nyitott állapotban teljesen(?) lezárt amikor nem ment fél napig a rendszer
A képet a netről szedtem,de ilyen vannekem is




2017-06-04
12:53:40
#51012
A közelmúltban egy másik helyen jeleztem, hogy furcsa elszíneződést jelent meg a csövek alsó részén, kb. a hp csövek alsó 20-30 centiméteres vége irányában.

Az elszíneződés általános és egységes. A csövek különböző szériákból származnak, és van köztük garanciában cserélt is.

Az elszíneződés stabil, szemből jól látható este, reggel és a déli csúcsban is.
Közelről, a csöveket tisztára törölve semmi sem látható sem a külső, sem a belső csövön.
A csövek átlagosan 12 évesek, de ez az elszíneződés csak 10 év után, tavaly jelent meg először. Azóta fényképezem, de sem a kiterjedése, sem a színe nem változik.

Ha volna valakinek hasonló észrevétele, tapasztalata, szívesen venném, ha azt megosztaná velem, és mindazokkal, akiknek hasonló napkollektoraik vannak!

A segítséget előre is köszönöm.
sándor





zsbalazsVálasz erre
2017-03-14
07:59:28
Előzmény: digium #50787#50789
Én csináltam,mert szét kellett szedni.
Szétszedéskor deformálódik a rézcső vége és utána még nehezebb lesz tömíteni és összerakni.A rosszabb érintkezés miatt teljesítmény csökkenés lehet.
2017-03-14
07:53:08
Előzmény: bigmafa #50786#50788
bigmafa,

Szerintem marhaságot beszél a vállalkozó (valószínűleg nem véletlenül süllyesztette el az előző cégét, aminek kötelessége lenne a garanciában kijavítani a hibát).



Ha fagyállóval töltöd fel a csövet, akkor a folyadék fel fog forrni és nagy valószínűséggel szétrobban a cső, a mérgező fagyálló pedig szétspriccel a tetőn.



Cső/heat-pipe hiba egyszerű megállapítása:
Most még vannak fagyok hajnalban, meg tudod figyelni, hogy melyik csövekről olvad le gyorsan a dér. Azok vákumhibásak.
Ha jobban kisüt a nap, akkor kézzel megérintve megtalálhatod a többinél jóval melegebb csöveket, amelyek azért nem hűlnek, mert rossz a heat-pipe.
Az ilyen, vagy olyan hibával bíró csöveket elég egyszerűen eltávolítani.


Persze a vákum-csöveken kívül minden más alkatrész is hibás lehet, a szivattyútól kezdve a vezérlőn keresztül a hőcserélőig.

Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek problémái  =>  Napkolektor problémáklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva