Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyús bojlerlapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-12-03
08:11:33
Előzmény: DDSM #53726#53731
DDSM,

A hőszivattyús bojlerben fűtés nélkül ugyanannyit hűl a víz, mint egy villanybojlerben. A veszteséget kWh/nap-ban szokták megadni.

A hőszivattyús bojler nem kapcsolt (éjszakai) áramról megy, ezért napközben is melegít, ha szükség van rá.



villam64Válasz erre
2019-12-03
00:32:25
Előzmény: DDSM #53726#53727
Ha nagy a hőfokkülönbség a tartály és a csap víz között, akkor a fajsúly különbség is nagy, ezért nem keveredik. A teteje még megfelelő hőfokú, amikor a közepe már hideg. A hőfok veszteséget sem a szoba hőmérsékletre adják meg, hanem a víz hőfokra. Minél nagyobb a hőfok különbség, annál nagyobb a veszteség. Azt, hogy mennyi idő kell a felfűtéshez, a napi használat dönti el. Hány fokot kell emelni, és mennyi liter víz megy el naponta.
2019-12-02
21:58:58
Előzmény: villam64 #53725#53726
Köszi az infókat.

Az értem, hogy a tartályban lévőt melegítem, csak oda bejön a hálózatról ami talán tizen pár fokos..
Akkor kb 6-8óra alatt felmelegíti az egészet.

Esetleg még azt tudod, hogy pl 1 nap alatt használat nélkül 20fokos körüli környezetben hány fokot hül a tartályban lévő víz használat nélkül?
villam64Válasz erre
2019-12-02
21:17:51
Előzmény: DDSM #53724#53725
8 °C/óra a hőemelése. A tetején azért kell a hely, hogy csövezés nélkül jobban működjön. Jégképződés, és páralecsapódás nincs. Jegesedésnél ugyan úgy leolvaszt, mint a klíma. Nem a bejövő vizet melegíted, hanem a tartályban lévőt. Munka közben, előbb hűl, mert az alul melegedő víz felfele áramlik, és keveredik a felül lévővel. A víz rétegződik benne, kevéssé keveredik használatkor. Időkapcsolóval is lehet kapcsolni. Ha nem akarod használni a fűtőszálat, akkor 1,5 kW, vagy 6-10A-es kapcsoló elég.
2019-12-02
20:43:01
Előzmény: villam64 #53723#53724
Köszönöm a választ.

Akkor ezek szerint a lakásba külön nem engedsz be valamilyen módon levegőt..
Csak hőszivattyúsan kb mennyi idő alatt csinálja meg a 300l-t tapasztalatod alapján a bejövő 1x fokos bejövő hideg vízből?

Kb 20fok feletti lehet a hőmérséklet a pincében ahova raknám, ami több mint 30m2-es a levegőjét pedig kifújatnám egy szellőzőn a házból, a tetején igaz hogy közel a mennyezet viszont a bejövő levegőt meg a kimenőt is csövezném, gondolom így kevésbé gond, hogy fölötte nincs annyi hely, feltételezem, hogy jég képződés pára és egyéb lecsapódása miatt kellene annyi hely fölötte..

Milyen relével vagy mivel tudod kapcsolgatni?
villam64Válasz erre
2019-12-02
20:29:14
Előzmény: DDSM #53722#53723
A hőszivattyú rész 1200 W-os, a másikat lekötöttem, mert nem akarom 60 °C fölé melegíteni, mert ekkor kikapcsol a hőszivattyú, és bekapcsol a fűtőszál. A heti egyszeri baktérium mentesítésnél 65 °C-ra fűt, ezért vezérlem másként, hogy elkerüljem ezt. A kétórás működési idő meg elég nekem a meleg víz készítésre. Akkor is bekapcsol fűtőszálra, ha hideg a hőszivattyúhoz a beszívott levegő. A kifújt levegő csatlakozó ugyan úgy szabadon hagytam, 25-9 a hőfoklépcső. Kintről hidegebbet szívna. Nyáron klimatizál. Nekem a sarokban van a falnak támasztva, a tetején van hely. 1 %-ot, számít, de mégse egy akkora lakásnál, meg függ a használat idejétől is. 1 óra után puffog. Rájöttem, azért, mert a kifolyni szándékozó vizet szívogatja vissza a tálcában, mert csak a kádba lógattam. Tehát volt, hogy egy üvegbe lógattam, amikor a kondenzvíz elérte a cső végét megszünt a puffogás, mert nem tud levegőt szívni. Tehát bűzelzáró szükséges.
Bekapcsolásnál előbb tesztel, áramot csak lekapcsolásnál kell kapcsolni.
Az is számít a programozásnál, hogy mik az igények, tehát tudok segíteni a trükközésnél. Az érzékelőjét még nem mértem, azzal is be lehetne csapni.
2019-12-02
19:49:42
Előzmény: villam64 #53721#53722
Köszönöm a gyors választ.

Mivel nagy az áram felvétele mivel oldod meg az áram" kapcsolását?

Véleményed szerint miért kell körülötte és fölötte 60cm hely?
Nálad is így van beépítve?
Nálunk körülötte van elég hely, annyi hogy fölötte viszont kevesebb mint 25cm az nagy baj lehet szerinted?

Jelenleg 52% körüli a páratartalom a házban ami emeletes durván 2x150m2, szerinted mennyit csökkentene rajta, vagy Neked mekkora alapterületen mennyit csökkent?

Így hogy a lakás levegőjét használod valahol juttatsz is be emiatt nagyobb mennyiségű levegőt?
A kimenőjét pedig kivezeted a házból?
villam64Válasz erre
2019-12-02
19:38:59
Előzmény: DDSM #53720#53721
Szia

Kapható 200-as flexibilis cső. Széthúzható alumíniumot vettem. De már nem használom. Most már csak a lakás levegőjét használom. Legalább párátlanít is. Télen vergődött a padlás hideg levegőjével. Inkább időzítettem. Most már a házvezérlő ad neki áramot, 13-15 óra között, ha 45 °C alatt van a hőmérséklete. 45 °C-ra programozva 40 °C alatt kapcsol be, 45 °C-nál kapcsol ki.
2019-12-02
19:04:02
Előzmény: villam64 #53576#53720
Hello

Olyan kérdésem lenen hozzád, hogy a HB300C felső 19cm-es kivezetéseire milyen csővel sikerült rácsatlakoznod? Mert ha az égiek is úgy akarják a héten beszerzek Én is egyet és a levegős részére még nem találtam megfelelő megoldást..

Üdv
2019-11-14
12:24:47
Előzmény: villam64 #53576#53579
villam64,

"a vizet a fürdéshez kell beállítani"

Mi szakítottunk evvel a gondolattal. Nincs mindig elég melegvíz a fürdéshez a tárolóban.
A fürdés előtt kb 10 perccel be kell kapcsolni a "turbo gombot", akkor a kazán megemeli a 38 fokos vízhőmérsékletet 50-re. 38 elég a fűtéshez, mosdáshoz, kézmosásához, mosogatógéphez, viszont a fürdéshez kevés. Már megszoktuk/elfogadjuk, hogy legalább 10 perccel előre tervezünk, mert így sokkal gazdaságosabb.

A "turbo gombot" csak a fűtési szezonban használjuk, azon kívül a napkollektorok több melegvizet készítenek, mint kellene.

2019-11-14
11:40:27
Előzmény: villam64 #53576#53577
Na igen, a fürdővíz az kényes pontja. Ha egy üres kádba engeded a 45 fokos vizet, még meleg is lesz. Ha már kezd hűlni a fürdővíz, akkor viszont nagyon sok kell a 45 fokos vízből, hogy melegebb legyen.
villam64Válasz erre
2019-11-14
10:19:25
Előzmény: BJaca #53574#53576
A tartály mérete nekem elegendő, 300 literes. De a vizet a fürdéshez kell beállítani, tehát nem valószínű, hogy lejjebb vihetnénk a hőfokot. Én inkább a többlépcsős decentralizált rendszert támogatom. Mindent a helyén termelni, és felhasználni. Múltkor nézegettem tervrajzokat kész házakról. A meleg víz kivételek igen távol helyezkedtek el a központi termelőtől. Tehát már a tervekkel baj van.
2019-11-14
09:57:34
Előzmény: villam64 #53281#53574
Szia!
Ahogy nézegettem, legyen az bármilyen vizet melegítő hőszivattyú, 45 fok felett rohamosan csökken a hatásfoka. Nagyobb tartály kellene ahhoz a bojlerhez, hogy alacsonyabban lehessen tartan a víz hőfokát?
villam64Válasz erre
2019-09-05
16:12:59
#53281
Továbbra is azt látom, hogy kell fejleszteni a rendszert. A hajdu rendszerének kompresszorát túl erősnek tartom. Ez meglátszódhat a hatásfokon. A 44 fok és 59 fok között közelítőleg 1 kWh a plusz veszteség. Egy hűtő kompresszorral a zaj töredékére csökkenthető. Kollektor mellett javítana a fogyasztáson, de akkor a hőszivattyús részt 60 000 ft-ból kellene kihozni. 20190901-től 44 °C-ra állítottam a programját, a napkollektor a 100 liter után ezt melegíti, ha maradt elég energiája. A napkollektorral a két tartály 59 °C-ra van állítva.






villam64Válasz erre
2018-09-22
11:47:28
#52064
Egyenlőre azt látom, hogy még van mit fejleszteni a levegő-víz hőszivattyún. A baktérium mentesítő funkció, ami hetente lefut, nem kapcsolható ki. Viszont csak 60 °C hőmérsékletig fűt a hőszivattyú, majd átkapcsol a fűtőbetétre, mely csak a felső 1/3-ot melegíti. Amikor kikötöttem a fűtőszálat, akkor hibával leállt. Újra kellett indítanom. Most azt tesztelem, hogy az időzítő off programja lekapcsolja-e a baktérium mentesítő funkciót a hőmérséklet elérése előtt.
Pali
Az általad belinkelt 35 °C bemeneti hőmérsékletre is megad a COP adatot. Nem mindennapos érték. Az 5 °C alsó bemeneti hőmérséklet, kicsit magas, alacsonyabb kellene. Meleg vízre szerintem 2 lépcsős hőszivattyú kellene.

Rákeresve hmv hőszivattyúra, már mindenki gyárt hőszivattyút hmv-re -7+7 °C-ig.
www.austria-email.hu/hmv-hoszivattyu/
Panasonic, Daikin, Hajdu, Ariston, Hoval, Immergas, Midea, stb..

Levegő hőfok lépcső most 15->6 °C, majd 14->6 °C.

180923
Sikerült az időzítő off beállításával a baktériummentesítő funkciót leállítani. Kíváncsi vagyok, hogy érzékelte-e, hogy nem fejeződött be a program, és holnap újból megpróbálja-e.
180924
Nem próbálta meg, pedig tegnap csak 42 °C-ig fűtötte fel a hőszivattyúval a vizet a 65 °C helyett. Így sok kilowattóra spórolható meg. Eddig 34 kWh várható szeptemberben. Bár a készenléti energiát is sokallom. Van mit fejleszteni. Még gyerek cipőben jár a technológia.
190126
Tavaly év végén a szívócsövet levettem, mert vergődött a padlás hideg levegőjével. Így most a lakás levegőjéből melegíti a vizet. Decemberben 55 kWh fogyasztott, most januárra 41 kWh várható. A klíma által előmelegített hőt használja, így a klíma fogyasztása nő meg. A padlásra fújja a hideg 7 °C-os levegőt. Ott a klíma kültérijének segít. A lakásban vákuum keletkezik, és friss levegő kerül a lakásba. Most annyira szellős a lakás, hogy 40 %-ra lement a relatív páratartalom. A ruhaszárítás sem számít. Nyáron a kifújó ágat is le kellene venni. Viszont 4,5 W a készenléti fogyasztása, ami évi 39 kWh plusz fogyasztás.
2018-09-18
12:28:18
#52008

Elég jó áron van már:

- www.thermo24.hu/SUNEX-DROPS-M4-1-Levego-Viz-HMV-Hoszivattyu-melegvizkeszito-kazan



2018-09-01
20:01:53
Előzmény: villam64 #51954#51955
Ez így ebben a formában elég beszédes adat. Nyár időszakban ennél olcsóbban meleg vizet semmivel nem lehet előállítani véleményem szerint.
Rendkívül hasznos, amiket írsz. Köszi!!
villam64Válasz erre
2018-09-01
13:10:56
#51954
A bojlert 40 °C-ra állítottam. Elég fürdésre és a napi meleg vízre. Mától rendes üzemben működik. Nem kötöm vissza a kollektort. A 35 °C-os padlásról 40 perc alatt felfűtötte a tartályt. 14 °C-os volt a visszatérő. 0,7 kWh/nap.
villam64Válasz erre
2018-08-28
20:46:08
Előzmény: zsbalazs #51935#51937
De a fűtőbetét csak a felső 100 litert melegíti, ha hidegnek találja a beszívott levegőt, elméletileg -7°C alatt.
2018-08-28
20:17:50
Előzmény: pali #51934#51936
Szia pali!

Igen. Ha megnézed a rajzot láthatsz rajta egy "Drosselklappe" / folytószelepet. Ezzel be lehet állítani, hogy ne szívjon többet a Hajdu mint amennyit a szellőztető küld. A fennmaradó rész, amire a Hajdunak szüksége van az pedig külső levegőből lesz pótolva. Ez jön be kívülről (außen) az Y idomon keresztül.
Írtam 5-6 hőszivattyús bojler gyártónak, hogy lehet e állítani esetleg valamelyiken a térfogatomáramot, de sajnos mindegyik fix, ezért szükséges ez a megoldás.
zsbalazsVálasz erre
2018-08-28
19:18:06
Előzmény: villam64 #51929#51935
A fűtőbetéttel az a bajom hogy zabálja az áramot.Persze ha napelemmel van az jobban hangzik
2018-08-28
17:52:00
Előzmény: mlkcy #51933#51934
Szia mlkcy!

A Hajdú levegő szállításával számoltál? 500m3/h!

www.hajdurt.hu/products/219-hb200-300-c-hoszivattyus-forroviztarolo.html

Pali

2018-08-28
17:05:33
Előzmény: zsbalazs #51928#51933
Szia!

Ahogy korábban írtam én is ilyen gépet tervezek venni, de a mellékelt kép szerint fogom bekötni. Hővisszanyerős szellőztető berendezés kidobott levegőjét rákötöm a Hajdu gép beszívó ágára (+ külső levegő beszívás), így télen nem fogja elhasználni a már egyszer (fűtéssel) felmelegített levegőt. A szellőztetőből +2 +8 C fok között lesz várhatóan a kidobott levegő hőmérséklete. Ez keveredve nem lesz kevesebb véleményem szerint -2-0 foknál, ha a melegvíz készítést a déli órákra időzítem, amikor kint is melegebb van.
Nyílván a COP értéke nem lesz a legjobb a téli időszakban, de még mindig jobb mint egy villany bojler. Nyáron meg kap egy megszűrőzött direkt ágat.

Talán így már van értelme egy alacsony energiaigényű házban is...



villam64Válasz erre
2018-08-27
20:58:53
Előzmény: zsbalazs #51928#51929
Szia zsbalazs

Ez a beruházás is a hobbim része. Te nem végezted el a hőszivattyús bojler tesztet, tehát nekem kellett. Van elég napelem feleslegem, hogy használjam. A fűtőbetéttel nem tudom mi a bajod, ősrégi kütyü. Nem tudod mitől félsz. Nagyon sokszor tisztítottam fűtőbetétet. A vezetékezés, a termosztát veszélyesebb. Sok vita volt a hőszivattyús bojlerről. De miért. Mert egy egyszerű gyártói javaslatra, annak a levegőjét javasolják használni, ahova elhelyezed. Ez logikátlan. Jelenleg nem kiforrott a rendszer. De kellenek a visszajelzések, például én. A fertőtlenítés sem bonyolult, csak szerintem felesleges. Van kollektorom is. De nincs kollektor 50 literre. Nem szabályozható. Volt 110 literes tartállyal egybeépített kollektorom, de abban a tartályban is volt fűtőbetét, csak nem volt programozható. Igyekszem jobbítani a dolgokon. A házak 99 %-a is rosszul van tervezve. Középpontba kellene tenni a meleg vizes blokkokat, és köré építeni a száraz blokkokat. Ehelyett szidják a rendszerüket, mert lassan ér oda a meleg víz. A gáz nem megújuló, és valutában fizetünk érte mindig. Miért lenne jó nekem, ha függenék az eladótól. Ebben az országban a fizetés nagy része, több, mint a németeknél megy rezsire, és ez függőség, nem vagy a magad ura, hanem mások uralkodnak feletted. Ez nem közösség, hanem pénz. Az emberiség szaporodik, egyre több lesz a szegény. Félsz a fűtőbetéttől? Én attól félek, hogy szedem le a vízkövet a hőszivattyú hőcserélőjéről. Inkább tenném a hőszivattyú hőcserélőjét a bojlerre kívülről, így megúsznám a hőcserélő vízkőtelenítését. Alulra kellene tisztító nyílás. Írtam, hogy nagy valószínűséggel a fűtőbetét alig fog működni, 1 %-ot se. Bár a 65 °C kérdésessé teszi. Én szeretek programozni. Sajnos a gép nem engedi. Vannak villany bojlereim, a 10 literes zártat kikötöttem, a 80 literes a bejövő ágon tágulási tartályként működik. Most a hőszivattyús a fő ág. Ehhez tervezem átépíteni a házat, hogy központba legyen. Tőle 1-2 méterre lennének a csapok. Mivel a pénzem nem feléltem, hanem napelem rendszerbe fektettem, így megmarad pénzem a rezsiből, amit felhasználhatok.
Ha nem válik be, akkor kidobom, de nem rágódom rajta. Megyek tovább előre.
zsbalazsVálasz erre
2018-08-27
19:09:30
Előzmény: villam64 #51923#51928
Érdekesnek találom a legújabb beruházásodat.
Viszont nagyon szkeptikus vagyok,hogy ez gazdaságos lenne.
Mikor azt írod hogy fűtőbetét,a hideg ráz ki.
A működtetése,pl.fertőtlenítés is túl bonyolultnak tűnik nekem.
Ha elég napi 50liter melegvíz arra még egy kollektor is jobbnak tűnik.
Egy 50 literes gáz vagy villany bojler napi működtetése mennyi energia illetve pénz?
Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyús bojlerlapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva