Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-11-14
08:22:58
Előzmény: robert #53567#53570
Robert,
A robbanómotorosban cserélnek bárhol töltésvezérlőt a generátorban, ez 15-30 ezer. A motor is hiába áll többszáz elemből, ami a hibalehetőségek számát szaporítja, ha azok cserélhetők. Az elektromosban még egy nulla alsóhangon, ha valamit cserélni kell. És csak komplett egységeket cserélnek, egy szervíz van az országban, akik bele mernek nyúlni az egységekbe.
Olyan ez, mint a képcsöves TV meg az LCD TV.
A képcsöveseket egy szaki régen a helyszínen javította, mikor még csak pár féle volt, utána már bevitte a műhelyébe, de pár ezer forintból műkődésre lehetet bírni őket. Én is sokat javítottam 20 év alatt, és talán 2-3 volt, amibe 10 felett lett volna az alkatrész.
Az LCD-knél már a szakszervizek is csak komplett panelcserékkel javítanak, egy-egy panel a TV árának negyede is lehet, a kijelző meg majdnem annyi, mint egy új TV. Persze már többen vannak, akik bele mernek/tudnak nyúlni a panelekbe is, lejjebb szorítva a javítás költségét.

A két Tv közti óriási különbség a javíthatóság, az LCD-ket már úgy tervezték, hogy ne lehessen vagy ne érje meg javítani. Valami ilyesmit látok a villanyautónál is, bár kevésbé szervízigényes, de ha igen, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni.

2019-11-14
07:45:09
#53569
Ahol dolgozok (900 fő), az elmúlt 1 évben 6 elektromos autó lett, ebből egy sem új gyártású.
Nem jelennek meg a statisztikákban, de mégis megjelennek az egyre szaporodó töltőknél.
14 töltőállomás van városunkban, de egyik nap 10-nél álltak tölteni, a többit nem tudom, mert nem eset utamba.


Megkérdeztem az egyik munkatársamat a töltőkről, s kiderült 22 autót tudnak a városban egy időben tölteni.
Gombamód szaporodnak az új helyek. Már az élelmiszer boltok raknak a parkolójukba.
2019-11-14
07:43:33
Előzmény: robert #53567#53568
A Teslának tényleg nincs hivatalos szervize Magyarországon!
A hagyományos márkák nagyfeszültségű részébe sem mindegyik márkakereskedő nyúl bele.

T.

2019-11-14
07:22:35
Előzmény: sándor #53560#53567
Sándor,

Egy hónap statisztikája alapján szerintem semmilyen messzemenő következtetést nem lehet levonni.

Honnan veszed, hogy nem lehet szervizelni egy elektromos autókat? Szerintem minden hazánkban kapható típushoz biztosított a szervizellátás (gondolom jóval kevesebb szervizállomással, mint a robbanómotorosokhoz).

2019-11-13
23:21:00
Előzmény: sándor #53560#53566
Talán, csak nem ráébredtek a környezettudatos tömegek, hogy átverés a villanyautó? Legalább a sötét nyugatiaknak nem kell osztozniuk velünk felvilagosultakkal a szűkös kínálaton...
:-)

T.
2019-11-13
13:14:46
Előzmény: BJaca #53541#53560
Októberben 12.451 személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva 14%-os bővülés.
A 16.000 körüli nagycsaládos igényléssel együtt az év végére túlteljesülnek az új autó forgalomba helyezési várakozások.
Az eleve kevés darabszámú személygépkocsi között is elenyésző számú volt a tisztán elektromos autó. Ezeknek az eladása 51%-al esett vissza.
Vajon miért?
1. Azért, mert én ezt mondtam már két éve is.
2. Az összes valós magyarázatot már leírtátok. Annyival egészíteném ki (erről is írtam már), hogy a szervizelési lehetőségek a nullához közelítenek. Ha egy hagyományos autót megéri éves szervízre vinni, akkor egy jóval drágábbat eleve kötelező. Hol vannak a szervizek?

Amerika 20 leggazdagabb embere által használt autóinak az átlag életkora 8-12 év!
Összefüggés?
Természetesen mind elmaradott gondolkodású, beszűkült agyú, jövőt nem látó ember.
2019-11-10
17:13:21
Előzmény: villam64 #53540#53541
Igen, jó lenne, ha a munkahelyen lehetne tölteni. A székesfehérvári Videoton Holdingban (Berényi út) nem láttam még töltőt, bár nem lenne nagy durranás kiépíteni a parkolókhoz egy-egy vízhatlan röfit. Hogy hogyan számolják el az áramhasználatot, az legyen mondjuk mellékes. Kisebb cégeknél hálózatbővítés kellene, hogy 3-4 autó ott tudjon tölteni, ezt kinek kellene finanszírozni? 30-40A-rről beszélünk, vagyis 2,3kW-os töltőkről.
Van, aki nem autóval jár dolgozni, de van autója. Panel, 7. emelet. Még a hosszabbító sem játszik, mert az alu drótok nem bírják a folyamatos 10A-t. Ha épp szabad a közeli töltő, nem lehet ott hagyni éjszakára az autót, mert más is akar tölteni.
Előbb talán az infrastruktúra kellene hozzá, mert az nem működik, hogy veszek egy villanyautót, és TALÁN tudom hol tölteni.

villam64Válasz erre
2019-11-10
15:25:59
Előzmény: BJaca #53539#53540
Minimálisan csökken télen a hatótáv.
Tehát 77 %-nak elég a hatótáv.
Megint egyszerre akarsz tölteni. Nem elég, ha a munkahelyén tölti? (8 óra 2 kW-tal 100 km-re elég) Verd ki a fejedből az egyszerre tankolást, és egyszerre vásárlást.
Az elektromos autó vásárlás folyamatos.
A házi naperőművek építése folyamatos.
Mindent a maga idejében, és helyén kell kezelni.
A mi lenne ha nem ide való.
2019-11-10
14:55:14
#53539
Ha már szóba került a statisztika:
www.formula.hu/auto/2019/11/09/ezert-nem-vennenek-elektromos-autot-a-magyarok

"Nem meglepő módon a válaszadók 72,4%-a találja túlzónak a villanyautók vételárát, amelyen az állami támogatás sem javít jelentősen."

"A válaszolók 31,3%-a számára fontos visszatartó erő, hogy télen a nagy hideg miatt jelentősen csökkenhet a megtehető hatótáv."

A 200km-es távról:
" 23,1% megy ennyit vagy többet hetente legalább egyszer."

Az üzemanyagköltségekről is volt kérdés:
A 2700Ft-nyi benzinhez képest 100km-re: otthon 750Ft, ELMŰ töltőn 2000.
Kérdésem: Egy nagyobb város lakosságának hány százaléka tudna otthon tölteni?

2019-11-10
11:29:12
Előzmény: villam64 #53537#53538
Na, én annak az 1%-nak a része vagyok, aki hetente kihasználja, hogy 5 személyes az autója. De néha a 6 személyes is jól jönne. Hogy mások mire használják az autót, az nem az én dolgom.
Egy autó árát elköltsem valamire, amit csak korlátozottan tudok használni? Nem is értem, hogy miért 4 személyesnek hozták ki. Igaz, a csomagtere sem alkalmas túl sok mindenre, vélhetően nem én vagyok a célközönsége ennek az autónak.
villam64Válasz erre
2019-11-10
09:22:14
Előzmény: BJaca #53536#53537
Utána néztél már az utazási szokásoknak? Nem ártana. Amit állítasz, az jó, ha 1 %.
www.forsense.hu/kozvelemenykutatas-az-autohasznalati-szokasokrol/
Én simán megtermelek 2000 kWh pluszt, ami 13000 km megtételére elegendő. Mindenki tankol valamikor, időben elosztva, tehát a termelésemet is elhasználja valaki tankolásra.
2019-11-06
09:08:23
Előzmény: BJaca #53510#53516
"...drága és kész.
Még nem jött el az idő, hogy az árérzékeny emberek a villanyosat válasszák."

Na, ebben teljesen egyetértünk!

T.

2019-11-06
00:17:14
Előzmény: villam64 #53511#53513
A Németek befürödtek a diesellel. Nincs más kiút csak a támogatás, nehogy bedőljön a legerősebb iparáguk.
Amerikában és még pár helyen, ahol igyekeznek a piaci viszonyokat megtartani, ott a támogatások csökkentésével arányosan csökkent az eladott villanyos autók száma. Van ahol huszon százalékkal!
Európa átlagban száz százalékban növelte az eladást az idei évben.
Más kérdés, hogy ezzel még mindig nem éri el egyetlen amerikai állam darabszámát sem.
Tehát még mindig nem a technika, a technológia versenyez egymással, hanem az állami támogatások.
2019-11-04
13:40:42
Előzmény: takyka #53509#53510
Ja, a 3 milla csak emlékezetből volt, az itt-ott kiállított autók árcimkéjét meg szoktam nézni.
Végignyálaztam a legkisebb Kona (1.0 T-GDi) és a legolcsóbb villanyost, Comfort, 39kWh-s akkuval, felszereltségben szinte megegyezik.
De ha az általad ajánlottat nézem, megvan a 3 milliós különbség. Nincs csúsztatás, drága és kész.
Még nem jött el az idő, hogy az árérzékeny emberek a villanyosat válasszák. Még hosszútávon sem lehet azt mondani, hogy megtérül az, amivel többe kerül egy villanyos. Sajnos.

2019-11-04
11:20:17
Előzmény: BJaca #53508#53509
Kötözködés? Csak rávilágítok a folyamatos csúsztatásaidra! És ismét.

Egy a villanyoshoz hasonlítható felszereltszégi szintű belsőégésű Kona 6,5 Millióba kerül.
Biztos vagyok benne, hogy ez neked is feltűnt, csak a valósággal nem lehet alátámasztani a "annyiba kerül, mintha vennék két benzinest" kinyilatkozásodat.

Ráadásul az 53453, 53457-ben még 3milliós különbségben gondolkoztál, azt srófoltad feljebb néhány hozzászólással később...

Csak tudnám, mi értelme ennek az egésznek?

T.



2019-11-02
21:15:04
Előzmény: takyka #53506#53508
Kérj bele vezetőoldali kormányt, és meg is van. Látom, nincs ellenérved, csak kötözködni tudsz. De 4,6 a benzines alapmodell, és 9,2 a villanyos. Szóval pont duplája.
2019-11-02
21:03:05
Előzmény: BJaca #53497#53506
Milyen matek szerint kerekítjük a 9,2-et 10-re?

T.
2019-10-31
16:05:25
#53502
Ez már szimpatikusan hangzik:
www.24.hu/tech/2019/10/31/litiumion-akkumulator-telep-elektromos-auto-gepkocsi/
Vagyis egy 36kWh-ás akkuval szerelt LEAF-ot kb 240kW teljesítménnyel megkínáljuk. 3 fázison fázisonként 200A. Ja, meg még fel is kell fűteni, le is kell hűteni. A Tesla mondjuk már 150kW-os töltőknél tart.
2019-10-29
18:07:43
Előzmény: takyka #53494#53497
Köszi a dokumentumot, megnéztem. Van némi különbség.
44 X akkora jövedéki adó terheli a benzint, mint a villamos energiát....

Most megnéztem a Hyundai Kona és Kona electricet. Ez egy kategória.
Az egyik 5 milla, a másik 10.
Az egyik az egyik paraméterébe erősebb, a másik a másikban, de villanymotor és benzinmotor már csak ilyen.

2019-10-29
16:13:05
Előzmény: robert #53493#53495
Nem gondolom, hogy a villanyautózás megváltja a világot, de az egyértelmű, hogy a belsőégésű motorok fejlesztése nagyjából kifulladt. Nincs a láthatáron olyan fejlesztés ami további akár 10-20%-os kibocsájtáscsökkenést hozna. A villanyban legalább megvan ez a prespektíva. Ezenkívül mindenki mélyen hallgat a lokális emisszió problémájáról. Én városi ember lévén érintett vagyok és szeretnék normális körülmények között élni, valamint másokat sem mérgezni. Ezért én hajlandó voltam és leszek is (a lehetőségeimhez mérten) többet fizetni!

Egyébként éppen a napokban kezdték pedzegetni, hogy a benzin/dízel üzemanyagokat is be kellene vonni a Co2 kereskedelemi rendszerbe. Magyarán emelni az adóterhüket. Nem gondolom, hogy jelen helyzetben ezt megtennék a villannyal is...


T.
2019-10-29
15:58:34
Előzmény: BJaca #53491#53494
Megnéztem. A NAV-nak van egy dokumentuma az energiahordozók jövedéki adójáról. Benne van a villany is.
www.nav.gov.hu/data/cms448330/88_Energiatermekek_20180809.pdf

Ismét tettél két olyan kijelentést ami hangulatkeltésnek jó, de kissé torzítani kell a valóságot ahhoz, hogy igaz legyen.

"Vagy ha tudja, akkor meg annyiba kerül, mintha vennék két benzinest."
Egy alap model 3 árából 7db Logant tudsz venni. Sokkal jobban hangzana nem? :-)

Ha vennéd a fáradtságot és keresnél teljesítményben és felszereltségében hasonló autót a kínálatból, akkor meglepődve tapasztalnád, hogy nincs árkülönbség. Ma Magyarországon az a helyzet, hogy a 22%+ -os profittal, Kaliforniában gyártott, onnét importált villanyautó nem drágább az európai gyártású neki megfelelő, belsőégésű motorral rendelkező BMW, Audi, Mercinél.

"mikor az autóba töltött energia után is kell fizetni jövedékiadót"
A legszebb az egészben, hogy egy ilyen esetben nagyjából részletkérdés az, hogy esetleg, majd a jövőben valamikor, talán felemelik a villamosenergia jövedéki adóját, hiszen már most sem ez a döntő szempont vásárláskor. Úgyhogy felesleges mindenféle pofonokkal riogatni...

T.




2019-10-29
13:59:32
#53493
A villanyautó témában is véget nem érő vitákat folytathatunk: megéri-nem éri meg, melyik a környezetszennyezőbb a benzines-vagy villany, stb...

Szerintem a tények vitatottak, a döntés szubjektív... de úgy tűnik, hogy a jelen technológiával egyik sem fenntartható.

Majd, ha a jövő akkui a jelenleginél nagyságrenddel nagyobb energiasűrűséget fognak produkálni, akkor el fog dőlni a kérdés.


Úgy gondolom, hogy politika és lobbi-harc mozgatják a piacot. A technológia is változik mindkét oldalon. Akkor lehet majd egyszerűen dönteni, amikor a rövid és hosszútávú előnyök is egy oldalon fognak jelentkezni.

Igazad van, hogy az államok deklarált célja a villanyautózás terjedésének elősegítése és ezért adókedvezményeket biztosítanak. Az államok vezetőinek érdekei viszont ritkán egyeznek a társadalom érdekeivel. Ezért elég kockázatos a kedvezményekre blazírozni.



A BENZIN SEMMIKÉPP NEM PERSPEKTIVIKUS, A VILLANYNAK PEDIG MÉG NEM JÖTT EL AZ IDEJE.
2019-10-29
12:51:13
Előzmény: takyka #53490#53491
"Az elektromos energát terheli jövedékiadó!"
Ezt pedig Te mondtad, nézz is utánna!
De nem berzenkedek, egyszerűen csak nem tudja még a villanyautózás azt, amit egy benzines. Messze nem. Vagy ha tudja, akkor meg annyiba kerül, mintha vennék két benzinest.
Aztán majd jön a pofon, mikor az autóba töltött energia után is kell fizetni jövedékiadót, mind ahogy minden más üzemanyagra (ezért nem járhatsz étolajjal, hiába van dízeled).
De nem a villanyautózásban lesz a jövő, hanem a villanytömegközlekedésben. Mikor egy nagyvárosnyi ember hagyja otthon vagy a város szélén az autóját.

2019-10-29
09:49:31
Előzmény: BJaca #53487#53490
:-)
Én nézzek utána? Nem én állítottam téves dolgokat.

Egyébként hiába berzenkedsz, az állam "deklarált célja" a villanyautózás terjedésének elősegítése. Ezért adókedvezményeket biztosít...

T.
2019-10-28
21:02:27
Előzmény: takyka #53480#53487
Ajha!
Szóval a villanyár harmada jövedéki adó? Ennek azért nézz utána légyszíves.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva