Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-12-06
18:31:10
#53806
Robert,

"...egy drága villanyautóban araszolni miközben a fűtéssel meríthettem volna az akksit."
https://biosolar.hu/forum/show/53706#53706

Egy norvég csávó tesztképpen eltöltött 24órát egy TM3-ban. A kinti hőmérséklet -11 és -4 között volt. A fűtés automatán, 20fokon ment. Az átlagfogyasztás 1,3kW-ra jött ki. A teszt végén 215km hatótávja maradt. Gyakorlatilag több mint két napig kempingezhetne a csikorgó hidegben.
Az elavult, huszon-harminc kWh környéki kapacitású, korrekt hőmanagement nélküli autók esetén valódi probléma a fűtés energiaigénye, de ez már a múlt. A fűtés többé egyáltalán nem nagy luxus egy modern, normális méretű akkumulátorral szerelt autóban.
Még, ha menet közben mondjuk duplája is a fűtésigény, akkor is, a hajtási rendszer veszteségei fedezik a többletigényt. (Egy M3-nál)

Eddig nem értettem, a Tesla miért nem hőszivattyús fűtést használ, de látva a fenti számokat és az egyéb tesztelők által tapasztalt téli hatótávcsökkenést, gyakorlatilag nincs a dolognak jelentősége. Egyszerűbb/olcsóbb beépíteni +3kWh akkukapacitást, mint reverzibilis hőszivattyút. :-)

T.


2019-12-06
16:06:46
Előzmény: sándor #53803#53805
Pedig a Tesla nem kevés töltőt telepített. Igaz, egy kicsit olyan, mintha a Suzukival csak a Suzuki benzinkúton tankolhatnál.
villam64Válasz erre
2019-12-01
14:30:33
Előzmény: robert #53690#53691
A mai technológiákkal a fogyasztás könnyedén szabályozható fosszilis erőművek nélkül. A tárolók kellenek a hálózathoz, tehát mindenki ki fogja fizetni. Ez pont olyan mint a paksi beruházás. Ki fogjátok fizetni és kész.
Én ma is körülmény mentesen használom a villanyos robogómat. A napi fogyasztásom 1-2 kWh. Autóval a négyszerese lenne. Tehát nem körülményes.
Amikor évente nettó 140 milliárdot hagysz csak a szerencsejáték zrt-nél. Addig az elektromos közlekedés egy gazdaságos beruházás.
Az elektromos autók negyedannyi energiával közlekednek, mint a kőolajosok.
A tömegközlekedés fejlesztésének együtt kell járnia az ingyenessé tételével, hogy ne legyen drágább és körülményesebb, mint az autó. Évente csak a bkv többe kerül az államnak, mint az elektromos autó támogatások.
2019-12-01
13:22:56
Előzmény: villam64 #53689#53690
villam64,

A jelenlegi fogyasztási modellben nincs tervezhetőség. Kedve szerint mindenki akkor venné igénybe a szolgáltatást, amikor éppen eszébe jut. Ez a jelenlegi technológiákkal csak a fosszilis üzemanyagok felhasználásával megy... még egy ideig.

Tehát nem fognak sorban állni az autósok villany-töltőknél, egyszerűen nem vesznek körülményesen használható villanyautót.
Nem fognak lendkerekes, vagy hasonló hülyeségre sem költeni, csak a burzsujok és a hibbantak (esetleg a kettő kombinációja).

Más kérdés, hogy meddig engedhető meg a pazarlás, akár avval az indokkal, hogy "arra költöm a pénzemet, amire akarom"? Hát nem arra költöm, mert a józan ész és a társadalmi felelősség tiltja a benzin/áram/nyersanyagfaló verdák használatát, annak ellenére is, ha az aktuális törvények ösztönzik.

Szerintem a tömegközlekedés fejlesztése jelenti a jövőt az individuális extrém igényekkel szemben (vagyis a jelenlegi modellel szemben). Evvel nagyban ellentmond a versenygazdaság, viszont összhangban van a kollektív érdekekkel.

villam64Válasz erre
2019-12-01
12:59:01
Előzmény: robert #53684#53689
Az akkumulátor kapacitásának megháromszorozását nem hiszem.
De a tározós megoldások, akár lendkerekes, a jövőt képviselik. Sajnos ti, állandóan a töltőn lógtok. A valóság nem az lesz, hogy sorban állnak az autósok a töltőnél, hanem az, hogy az applikáció megmondja, hol van a legközelebbi szabad töltő, az igény szerinti töltő kapacitással. Felejtsétek el az egyidejűséget. A tervezhetőséget kell előtérbe helyezni. Továbbra is figyelmen kívül hagyjátok a parkolók töltő kapacitását, akár a bevásárló központokét, ahol a legkönnyebb töltőket telepíteni. 1 órás vásárlással simán lehet 20 kWh-át beletölteni 100 km-re. A napelemes parkolók is egyre többen lesznek. Az utak jelentős részét is le lehet védeni napelemekkel. Kevesebb karbantartást igényelnének. A napelemes energia tárolást is meg kell finanszírozni, mert ez a legegyszerűbb, leggazdaságosabb tárolási forma. Az olajszennyezőket egyre több városból kitiltják, meg büntetik. Csak azért, mert egy nem tisztítható környezetben szennyeznek. Az olajszennyezők ráadásul gigantikus mennyiségű hőt bocsátanak a levegőbe, mellyel további globális hőemelkedést okoz.
100 km-en mennyi hőt termel egy autó?
2019-12-01
09:10:11
Előzmény: 444tibi #53680#53684
444tibi,

Ez is egy újabb olyan fejlesztés villanyautó témában, ami egyből mehet a kukába. Nyilvánvaló, hogy a lendkerekes villanykúttal a veszteségek miatt lassabban lehet feltölteni mondjuk 10 egymás után érkező autót, mint nélküle.

Már várom a napelemes még őrültebb változatot :)

2019-11-29
19:45:21
Előzmény: 444tibi #53680#53682
Igen, teljesen jól látod. De olyan helyekre jó, ahol kicsi a forgalom, de jó lenne hamar tölteni. Vagy mikor este érsz haza a melóból, és másnap menned kellene, a napelem felpörgeti a vasat, aztán a sötétben feltölti az autód.
Az első darabok biztosan drágák, de sorozatgyártásba már olcsóbb lehet.
Én viszont továbbfejleszteném, nem felpörgetném, hanem egy nagy spirálrugót tekernék vele össze. Az pedig addig tárolná az energiát, míg ki nem oldod :)
2019-11-29
18:48:26
Előzmény: villam64 #53644#53680
Ez hatalmas pénzekért félmegoldás (se).
Hajnalban az első tankoló 30 percig gyorstölt, a második már csak 15 percig, és ha ezután folyamatos a töltőoszlop használata akkor ugyanott van az egész mint a lendkerék nélkül, ugye 45 perc alatt gyorsul fel akkor, ha épp nincs töltés az oszlopról.
Ha egész nap 24 órán keresztül használatba van a töltő, vagy napközben egymást váltják az autók akkor mintha ott se lenne.

Pl. a betáp 5kW, a gyorstöltés az autóba 10kW, akkor az áll fennt amit felvázoltam.

Ha rosszul gondolkodtam vagy valamit félreértelmeztem akkor javítsatok ki.
2019-11-14
13:40:48
Előzmény: BJaca #53578#53580
Szerintem ezügyben ismerjük egymás álláspontját. :-)

T.
2019-11-14
12:42:52
Előzmény: takyka #53575#53578
Ja, csak egy ABS-es autóval többet kaptál, mint az ABS nélkülivel. Egy elektromos autó mivel/miben tud többet, mint a benzines?
2019-11-14
11:00:23
Előzmény: BJaca #53570#53575
Ugyanezek a felvetések elhangzottak, amikor tömegesen jöttek az injektoros, meg ABS-es autók.
Aztán mára egyrészt bebizonyosodott, hogy a (biztonságkritikus) elektronika elsöprően megbízhatóbb, hosszabb élettartamú mint a mechanika, másrészt lettek hozáértő szakemberek is.
Nem látom, hogy miért lenne másképp ez a villanyautókkal. Pont az ellenkezője látszik!

T.
2019-11-14
09:46:56
Előzmény: robert #53571#53572
Teslához van magyar független szervíz, illetve Bécs, vagy Grácz. De hozzátenném, direktben nem is árulják Mo-n!

A többi márkának azért régiónként van legalább 1-2 képesített szervize.

T.
2019-11-14
09:31:01
Előzmény: takyka #53568#53571
takyka,

Ha elromlik egy Tesla-ban valami, akkor kuka? És, ha egy Nissanban a nagyfesz, akkor kuka? Vagy saját költségen Németországba kell szállítani szervizbe?
2019-11-14
09:22:58
Előzmény: robert #53567#53570
Robert,
A robbanómotorosban cserélnek bárhol töltésvezérlőt a generátorban, ez 15-30 ezer. A motor is hiába áll többszáz elemből, ami a hibalehetőségek számát szaporítja, ha azok cserélhetők. Az elektromosban még egy nulla alsóhangon, ha valamit cserélni kell. És csak komplett egységeket cserélnek, egy szervíz van az országban, akik bele mernek nyúlni az egységekbe.
Olyan ez, mint a képcsöves TV meg az LCD TV.
A képcsöveseket egy szaki régen a helyszínen javította, mikor még csak pár féle volt, utána már bevitte a műhelyébe, de pár ezer forintból műkődésre lehetet bírni őket. Én is sokat javítottam 20 év alatt, és talán 2-3 volt, amibe 10 felett lett volna az alkatrész.
Az LCD-knél már a szakszervizek is csak komplett panelcserékkel javítanak, egy-egy panel a TV árának negyede is lehet, a kijelző meg majdnem annyi, mint egy új TV. Persze már többen vannak, akik bele mernek/tudnak nyúlni a panelekbe is, lejjebb szorítva a javítás költségét.

A két Tv közti óriási különbség a javíthatóság, az LCD-ket már úgy tervezték, hogy ne lehessen vagy ne érje meg javítani. Valami ilyesmit látok a villanyautónál is, bár kevésbé szervízigényes, de ha igen, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni.

2019-11-14
08:45:09
#53569
Ahol dolgozok (900 fő), az elmúlt 1 évben 6 elektromos autó lett, ebből egy sem új gyártású.
Nem jelennek meg a statisztikákban, de mégis megjelennek az egyre szaporodó töltőknél.
14 töltőállomás van városunkban, de egyik nap 10-nél álltak tölteni, a többit nem tudom, mert nem eset utamba.


Megkérdeztem az egyik munkatársamat a töltőkről, s kiderült 22 autót tudnak a városban egy időben tölteni.
Gombamód szaporodnak az új helyek. Már az élelmiszer boltok raknak a parkolójukba.
2019-11-14
08:43:33
Előzmény: robert #53567#53568
A Teslának tényleg nincs hivatalos szervize Magyarországon!
A hagyományos márkák nagyfeszültségű részébe sem mindegyik márkakereskedő nyúl bele.

T.

2019-11-14
08:22:35
Előzmény: sándor #53560#53567
Sándor,

Egy hónap statisztikája alapján szerintem semmilyen messzemenő következtetést nem lehet levonni.

Honnan veszed, hogy nem lehet szervizelni egy elektromos autókat? Szerintem minden hazánkban kapható típushoz biztosított a szervizellátás (gondolom jóval kevesebb szervizállomással, mint a robbanómotorosokhoz).

2019-11-14
00:21:00
Előzmény: sándor #53560#53566
Talán, csak nem ráébredtek a környezettudatos tömegek, hogy átverés a villanyautó? Legalább a sötét nyugatiaknak nem kell osztozniuk velünk felvilagosultakkal a szűkös kínálaton...
:-)

T.
2019-11-13
14:14:46
Előzmény: BJaca #53541#53560
Októberben 12.451 személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva 14%-os bővülés.
A 16.000 körüli nagycsaládos igényléssel együtt az év végére túlteljesülnek az új autó forgalomba helyezési várakozások.
Az eleve kevés darabszámú személygépkocsi között is elenyésző számú volt a tisztán elektromos autó. Ezeknek az eladása 51%-al esett vissza.
Vajon miért?
1. Azért, mert én ezt mondtam már két éve is.
2. Az összes valós magyarázatot már leírtátok. Annyival egészíteném ki (erről is írtam már), hogy a szervizelési lehetőségek a nullához közelítenek. Ha egy hagyományos autót megéri éves szervízre vinni, akkor egy jóval drágábbat eleve kötelező. Hol vannak a szervizek?

Amerika 20 leggazdagabb embere által használt autóinak az átlag életkora 8-12 év!
Összefüggés?
Természetesen mind elmaradott gondolkodású, beszűkült agyú, jövőt nem látó ember.
2019-11-10
18:13:21
Előzmény: villam64 #53540#53541
Igen, jó lenne, ha a munkahelyen lehetne tölteni. A székesfehérvári Videoton Holdingban (Berényi út) nem láttam még töltőt, bár nem lenne nagy durranás kiépíteni a parkolókhoz egy-egy vízhatlan röfit. Hogy hogyan számolják el az áramhasználatot, az legyen mondjuk mellékes. Kisebb cégeknél hálózatbővítés kellene, hogy 3-4 autó ott tudjon tölteni, ezt kinek kellene finanszírozni? 30-40A-rről beszélünk, vagyis 2,3kW-os töltőkről.
Van, aki nem autóval jár dolgozni, de van autója. Panel, 7. emelet. Még a hosszabbító sem játszik, mert az alu drótok nem bírják a folyamatos 10A-t. Ha épp szabad a közeli töltő, nem lehet ott hagyni éjszakára az autót, mert más is akar tölteni.
Előbb talán az infrastruktúra kellene hozzá, mert az nem működik, hogy veszek egy villanyautót, és TALÁN tudom hol tölteni.

villam64Válasz erre
2019-11-10
16:25:59
Előzmény: BJaca #53539#53540
Minimálisan csökken télen a hatótáv.
Tehát 77 %-nak elég a hatótáv.
Megint egyszerre akarsz tölteni. Nem elég, ha a munkahelyén tölti? (8 óra 2 kW-tal 100 km-re elég) Verd ki a fejedből az egyszerre tankolást, és egyszerre vásárlást.
Az elektromos autó vásárlás folyamatos.
A házi naperőművek építése folyamatos.
Mindent a maga idejében, és helyén kell kezelni.
A mi lenne ha nem ide való.
2019-11-10
15:55:14
#53539
Ha már szóba került a statisztika:
www.formula.hu/auto/2019/11/09/ezert-nem-vennenek-elektromos-autot-a-magyarok

"Nem meglepő módon a válaszadók 72,4%-a találja túlzónak a villanyautók vételárát, amelyen az állami támogatás sem javít jelentősen."

"A válaszolók 31,3%-a számára fontos visszatartó erő, hogy télen a nagy hideg miatt jelentősen csökkenhet a megtehető hatótáv."

A 200km-es távról:
" 23,1% megy ennyit vagy többet hetente legalább egyszer."

Az üzemanyagköltségekről is volt kérdés:
A 2700Ft-nyi benzinhez képest 100km-re: otthon 750Ft, ELMŰ töltőn 2000.
Kérdésem: Egy nagyobb város lakosságának hány százaléka tudna otthon tölteni?

2019-11-10
12:29:12
Előzmény: villam64 #53537#53538
Na, én annak az 1%-nak a része vagyok, aki hetente kihasználja, hogy 5 személyes az autója. De néha a 6 személyes is jól jönne. Hogy mások mire használják az autót, az nem az én dolgom.
Egy autó árát elköltsem valamire, amit csak korlátozottan tudok használni? Nem is értem, hogy miért 4 személyesnek hozták ki. Igaz, a csomagtere sem alkalmas túl sok mindenre, vélhetően nem én vagyok a célközönsége ennek az autónak.
villam64Válasz erre
2019-11-10
10:22:14
Előzmény: BJaca #53536#53537
Utána néztél már az utazási szokásoknak? Nem ártana. Amit állítasz, az jó, ha 1 %.
www.forsense.hu/kozvelemenykutatas-az-autohasznalati-szokasokrol/
Én simán megtermelek 2000 kWh pluszt, ami 13000 km megtételére elegendő. Mindenki tankol valamikor, időben elosztva, tehát a termelésemet is elhasználja valaki tankolásra.
2019-11-06
10:08:23
Előzmény: BJaca #53510#53516
"...drága és kész.
Még nem jött el az idő, hogy az árérzékeny emberek a villanyosat válasszák."

Na, ebben teljesen egyetértünk!

T.

Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva