Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-10-17
20:45:33
#53379
Szocsmarci, (+ akit érdekel)

Ez a "Tesla csődbe megy" téma nagyon hasonló a "megbukik Orbán Viktor, de mostmár tényleg" típusú jövendölésekhez. (hazai politikát nem akarom jobban idekeverni)

Ha kicsit jobban utánanézünk a dolgoknak, akkor világossá válik, hogy nem kell, hogy ez bekövetkezzen. (Persze, kizárni sem lehet!) Nem lett senki becsapva, van ráció a dologban.

A legtöbbször felhozott érv, hogy elégetett 6 Milliárd dollárt, ez rengeteg pénz, üzletileg nem észerű és fenntarthatatlan.

Szerintem égetésről nem lehet beszélni, mert nem egy veszteséges gyártást fedeztek vele, hanem beruháztak. Az eladott autókon hasznuk van!
(innét távolról nézve) Megvan a látható eredménye az utolsó elköltött dollárnak is.

A Tesla felépített három autó és akkumulátorgyárat (freemont, Nevada, Kína), kifejlesztett és gyárt(ott) 4 autótípust, van egy 5., 80-90%-os készültségi szinten. Ebből az 5 autóból az első teljesen független(roadster), a másik 4 autóhoz pedig fejlesztett két külön platformot. (S,X és 3,Y) És telepített 15000 Töltőállomást.

Mennyibe kerülne mindez egy hagyományos autógyártó számára?
Napokban volt hír, hogy a VW Törökországban akart autógyárat építeni, ami 1,5Milliárd$-ba kerül.
www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/volkswagen-torokorszag-torok-gyarepites.692784.html
A három gyár ~4,5M$

A VW-nél maradva, az elektromos autók alá szánt MEB platformja 2Milliárd €-ba került. (csak a platform, autó nélkül)
Két platform 4M$

Egy 2010-es cikk szerint egy új autó kifejlesztése 1-6Milliárd$ attól függően, hogy mennyire önálló modellről beszélünk.
www.tinyurl.com/y288rms6

5 autó (legyen a lehető legolcsóbb) 5M$

Ha ezeket így összeadjuk, akkor kijön egy akkora szám, ami mellett a 6Milliárdot látva csodálkozhatunk, hogy az miért ilyen kevés.

És akkor vegyük hozzá a töltőinfrastruktúrát, az önvezető rendszer fejlesztést és az energetikai üzletágat, melyek valós (piaci) értékét megbecsülni sem tudom.

Szerintem ezért nem stresszelnek nagyon a befektetőik.

Ja, és van nekik ~5Milliárd készpénzük, amiből jelenlegi költségszintjükön évekig elvegetálhatnának...

T.
2019-09-29
06:48:58
#53302
Sziasztok!
Ez már kezd hasonlítani a jövő autójára:
hvg.hu/cegauto/20190928_toyota_mirai_hidrogen_uzemanyagcellas_auto_teszt_menetproba_budapest

2019-09-11
23:27:58
Előzmény: BJaca #53283#53288
Szia!
Egyszer valaki letorkolt ezen a fórumon amikor arról írtam, hogy egy akkori hibrid autóval, városon kívül meghajtva milyen rossz tapasztalatom volt.
Állati zajos volt és annyit fogyasztott, hogy annak rengeteg füstjének is kellett lennie.

Városban, amolyan bébiszitter vagy házvezetőnő autónak, hivatalok "kiszaladgálós" kocsijának nem is engednék mást, csak elektromosat.
Abból viszont nem kérek, amit egy napközben előttünk parkoló szuper Teslás bemutatott. Még csak a pályára sem mentünk ki, csak meghajtottuk ahol lehetett és a kocsi rögtön elkezdett számolni, korlátozni. Visszavett a gyorsításból, a végsebességből, pedig még útiterv sem volt megadva neki.
Én is rákérdeztem, hogy mi lesz majd a télen? Télre nem lesz Tesla, már meg van az új gazdája. Ha csak azt nézem, hogy milyen alacsony építésű, be sem tudna jönni dolgozni vele egy normális havazás esetén sem. A jelenlegi tulaj is ettől tart.
2019-09-06
07:04:26
Előzmény: sándor #53279#53283
Szia!
Az akku árából mások benzines autót gyártanak. Villanyautót munkábajáráshoz kellene gyártani, akkorákat, mint egy kispolszki. Családi autónak még mindig a fosszilis hajtás a jobb. Ki akar elakadni villanyautóval a hóban? Vagy csak télen a nagy hidegben 2 órás dugóba kerülni?
2019-09-04
19:36:02
#53279
Sziasztok,

A kezdetektől fogva állítottam, hogy nem fog az elektromos autó annyira elterjedni, mint ahogyan azt sokan hitték.
A németeknél, ahol látszólag a legnagyobb az akarat, a betervezett mennyiség 20%-át voltak hajlandók az emberek megvásárolni. Az egész világon az idén fordult elő először, hogy kevesebb villanyos autót tudtak csak eladni, mint az előző évben.
A tendencia erősen csökkenő, és ami különösen feltűnő, hogy a lankadó eladási görbe szinte párhuzamos a csökkenő állami támogatásokkal.

Az emberek az egész világon emberből vannak, így természetes, hogy a viselkedésük is hasonló.
Amíg ingyen, vagy támogatva van valami, addig nem érdekel, hogy tudjuk e logikusan használni, megvesszük. Ez a sokféle piaci és állami érdektől vezérelt piac irányítás ugyan az, mint az árúházak trükkös leárazásai.

A csökkenő eladás Amerikától Kínáig mindenütt azonos. Ettől még lesz villanyos autózás, de csak a maga helyén, formájában, és méreteiben.
Ami legdrágább, azt egyetlen állam sem fogja végtelenségig támogatni.
villam64Válasz erre
2019-08-31
20:04:50
Előzmény: villam64 #53267#53273
Tények és tévhitek az elektromos autók akkumulátorairól.

wwwe-cars.hu/2017/09/17/tenyek-es-tevhitek-az-elektromos-autok-akkumulatorairol/
2019-08-29
12:57:31
Előzmény: BJaca #53271#53272
Azért a humort érteni kellene, abban viszont igazad van, hogy nevettél, én is mosolyogtam rajta
2019-08-29
12:54:05
Előzmény: sándor #53270#53271
Sándor!
Jót nevettem a bejegyzéseden, és ezért kérlek ne haragudj meg.
Azért építenek stadionokat, mert jelenleg abból lehet ellopni legjobban a pénzt. Semmi köze a sporthoz. Nézz csak utána, máshol mennyiért épültek ugyanekkora, vagy nagyobb stadionok...
2019-08-28
23:50:29
#53270
Hogy ne legyen teljesen off!

A szegedi kézilabdások, (köztük alig néhány magyar), az egyik szponzortól minden szezonban a legújabb luxus Toyotákat, hibrideket, Lexusokat kapják csak úgy, ingyenes használatra. Úgy tudom, ez a gyakorlat a többi támogatott sportágra is jellemző.

Amennyiben ezek az autók tényleg környezetbarátok, akkor a sport az egyik legerősebb támogatója a (majdnem) villanyos autók elterjedésének.
Biztos, hogy jó nézőpontból vizsgálódtok?


Van egy ide illő szigorúan szakmai megjegyzésem.
Nem tudunk stadionokat, sport csarnokokat tervezni. Sehol nincsenek napelemek, hogy a jól megfizetett sportolók ne az adóforintjainkból tankolják a sportlétesítményeken kívül az autóikat.
Esetleg a létesítményekben ténylegesen sporttal töltött idő kevés lenne még a gyorstankoláshoz is?
Mert, úgy értem.
Tulajdonképpen az adóforintom már benne van a stadionban, de napelemre már nem jutott belőle.
Puff neki, de a nézőszámot komolyan megdobná, ha a nézők az államilag támogatott autóikat ingyenes stadion árammal tölthetnék a meccsek idején.
Ennyi önsanyargatást igazán bevállalhatnának a nemes cél érdekében.
2019-08-28
10:44:50
Előzmény: Paragon #53268#53269
Paragon,

Véleményem szerint az urizálás és a pénzlopás a valódi cél, nem a tömegsport fejlesztése. Ezeket a célokat maradéktalanul elérték... a tömeg csak szív, ahelyett, hogy sportolna :(


Tudom ez a hozzászólás off, bocsi!
2019-08-28
08:08:57
Előzmény: villam64 #53267#53268
Sajnálom, hogy nem a hozzászólásod vezérfonalára szólok hozzá, de teljes mértékben egyetértek " Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést." megjegyzéseddel. A stadionok építése bár pörgeti a gazdaságot, de eredeti célját a tömegsport fejlesztését, ezáltal egészséges nemzedék felnövését nem éri el. A stadionok csak emésztik a pénzt a fenntartási költségeikkel, és csak arra jók, hogy még több idegenlégiós szivattyúzza ki az adóforintokat az országból. Néha már nehéz követnem ki is dobta a gólt, mi, vagy az ellenfél, mert norvég dob dánnak, vagy horvát a románnak, de a pont a miénk. Zavaró egy helyzet. Különösen zavar, ha hallgatom az idegenlégiós nyilatkozatát, amelyben dicsérik a magyar klubok bőkezűségét. Ha a házak szigetelését támogatnák nem a stadionokat, az javítaná a külkereskedelmi mérleget, és az így felszabaduló forrásokat további hasznot hozó beruházásokra lehetne fordítani. Ez a kormány hibája, csak azt nem tudom, hogyan tudnánk ezen változtatni
villam64Válasz erre
2019-08-27
20:38:32
Előzmény: grano #53266#53267
Az a gond ezzel, hogy ez az olajlobbi érdeke. Valójában az elektromos sokkal tisztább. És nem a városban szennyez. A nitrogén oxid is méreg, ami a földgáznál keletkezik. A számítás a német 2010-es energiamixszel számol. Ami már most sem valós, mert folyamatosan csökken a szén részaránya. A norvég számítások biztos mást mondanak. Nálunk még erőltetik a gázerőműveket, és a lignitet, de nem ezek fenntartása a jövő. A tisztább, gyorsabb, ingyenes tömegközlekedésé, melyet az autósoknak kell megfizetniük. És az egy főre eső fogyasztás csökkentés. Jelenleg az iparunk, és a közlekedésünk a nagyfogyasztó. Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést. A kormányunk a felelős minden rosszért.
Jelenleg a napenergia kapacitásunk, a teljes fogyasztásunk 1,6%-át elégíti ki. A gáz és szénerőmű 26%, Paks 34%, import 32% (főként csúcsidőben).
2019-08-27
17:28:32
Előzmény: grano #52654#53266
Kiemelném utolsó mondatomat:
"Szóval egy valóban optimalizált pici turbós lpg motor hybrid változatban vszeg odaverne ökolábnyomban minden másnak."
Ismét egy megerősítés, hogy a jelenlegi erőforrások közül a gázüzemű motor jelentős előrelépést jelentene.

wwwtotalcar.hu/magazin/hirek/2019/08/26/adac_a_foldgazuzemu_auto_kornyezetkimelobb_mint_az_elektromos/
2019-08-04
19:56:46
Előzmény: villam64 #53246#53247
Még mindig nem akarok villanyosat venni. Használtban is 4 millánál kezdődnek, új autót meg nem akarnék. Meghagyom a gazdagoknak. Egy hibrid 40km-es hatótávval max 2-3 millióért használtan még elférne, meg a napelem, és akkor tudnék akár 8-4-ig járni melózni, de nem lenne gond egy balaton megkerülése sem.

Na jó, talán az új fejlesztésű Teslát bevállalnám:
www9gag.com/gag/aGgKm0X
villam64Válasz erre
2019-08-04
07:56:11
#53246
www.napi.hu/magyar_vallalatok/dacia-hetuleses-auto-fogyasztas-benzin.689040.html
Ez egy benzines számolás. Ezt kell összevetni egy elektromossal. Az elektromos üzemanyag költsége évente maximum 48 000 ft/15000 km, mert 1 millióból kapok 3 kW-os napelem rendszert, mellyel évi 15 000 km-t autózhatok.

Egy 16,2 milliós autó után az állam ad 1,5 milliót, az államhoz befolyt áfa összege 3,5 millió.

www.portfolio.hu/vallalatok/erdekel-miert-dragabb-sokkal-az-elektromos-auto-mint-a-hagyomanyos.240305.html
wwwvillanyautosok.hu/elektromos-auto/10-tevhit-az-elektromos-autozassal-kapcsolatosan/
2019-07-05
16:58:35
Előzmény: grano #53197#53199
www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=HU

Vízenergiára támaszkodnak.
2019-07-05
16:18:07
#53197
www.reuters.com/article/us-autos-electric-norway/electric-cars-grab-almost-half-of-sales-in-oil-producing-norway-idUSKCN1TW2WO
A cikk lényege: Norvégiában az idei év első felében minden második eladott autó villanyos volt.
Sajnos a norvég villamos enwrgia termelés mixet nem ismerem, de lehet, hogy nem sok szenet használnak.
2019-07-05
06:53:22
#53196
Érdekesség.
BMW i3, 90km/h --> 11kW
130km/h --> 19kW
10% emelkedő 90km/h-nál 50kW

Városi használatnál (max. 50km/h) a generátor üzemmód nagyon jól tölt vissza, akár 40kW-tal is.
villam64Válasz erre
2019-06-29
06:50:41
#53188
Nem kell mindent bespájzolni.
www.bama.hu/pr/uj-tomegkozlekedesi-eszkoz-pecsen-1886864/?fbclid=IwAR2jZT_JtuAK93MZGCkut_nw9V-Pz1EURju9Fs9XnlZp37W1CgnjphfEBCQ?utm_source=vg&utm_medium=ottboxcikk&utm_campaign=ott

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/tesla-norvegia.687178.html
2019-06-28
05:51:34
#53186
Városunkban roham tempóban szaporodnak az elektromos autók. Csak az utcánkban már 2 van.
A munkahelyemen is már a 4. emberke vett. Egyszer kaptam egy házi töltőt javításra, de a megszakadt trafóját nem tudtam pótolni, Kínából olcsóbb volt venni egy újat :)
Aki használja, már nem akar belsőégésűt venni.
Engem az ára riaszt vissza. Egy darabig nem fogok, még használtan se venni, majd 15 év múlva.
2019-06-26
18:06:54
Előzmény: sándor #53157#53178
sándor:
"Írják! Ha túlnyomják (pl. a benzinnél jóval magasabb üzemi hőmérsékletű gázüzemben), akkor a szó szoros értelmében kiég, összeolvad, széthullik a katalizátor belseje. A füstgázok ellenállás és tisztítás nélkül áramlanak át rajta, a katalizátor "megtisztult".
Gondolom nem erre gondoltál?""
Gázüzemben a motor hőterhelése nagyobb mint benzinen.
De:
a katalizátor hőfokát nemcsak a kipufogogáz hőmérséklete, hanem annak összetétele is befolyásolja.
Namost: anno ladás koromban büszke voltam, hogy az akkori eu3-as verdákat verte gázüzemben a ladám, ugyanis csak co2-t, o2-t lehetett mérni emisszóként, CO, HCx mérőműszer méréshatár alatti volt.
De nagyon elcsodálkoztam, mikor beállt mellém egy detto ugyanolyan kombi lada, mint az enyém és katalizátor nélkül hozta azokat az emissziós értékeket mint az enyém (legalábbis emelt fordulaton, alapjáraton nem.)
Namost innentől lehet gondolkodni, hogy normál használat mellett mennyire terhelheti a gázüzem a katalizátort? (véleményem szerint szinte semennyire).
Az öntisztulásra csakis és kizárólag benzin üzemben van szükség.
Sose láttam azelőtt rozsdás kipufogó csövet belülről, de a gázos autokon anno bizony az volt. Nem fekete, nem barna, nem szürke csak simán fémszínű, vagy többnyire rozsdás.


Szóval a gázüzem tisztítja a motort (igen azt is) és a kipufogó rendszert.
A katalizátor nem tudom mitől rakódott be, a gázüzemtől szerintem nem. Mondjuk a rendszeres rövidjárat képes lehet rá. ( ha nem régi karbis autó volt a gázüzem automatán csak 40 fokos motornál vált benzinről gázra. Ha rövideket ment akitől vette - pláne télen - simán berakódhatott a katalizátor).

2019-06-23
12:28:25
Előzmény: grano #53156#53157
grano:
A kocsit használtan, gázosra átalakítva vette. Nem azt írtam, hogy neki nem magyarázták el. Így sem hihető?
Én kívül álló vagyok a témában, de most utánanéztem az általam is megélt jelenségnek. Ezzel van tele a net.
A tanácsodat, hogy meg kellett volna küldeni gázzal a valószínűleg benzinnel is rosszul beállított kocsit, természetesen próbálta. Én csak azt írtam le, amit mellette ülve tapasztaltam. Nem lehetett megküldeni gázzal, mert azonnal lassult és leállt. Csendesen csorogva elment gázzal is, de azért a lovaskocsikat csak meg kell előzni. Van olyan közlekedési szitu is amikor muszáj odalépni és veszélyes, ha ilyenkor azonnal leáll a motor.

Viszont tényleg úgy történt, hogy amikor kikapcsolta a gázra váltót, utána benzinnel fokozatosan javult a sebességünk.
Hogy a szerelő mit csinált, mit csinálhatott még, nem tudom. De utána gázzal is repült az autó.

Ami a katalizátor kiégetését illeti, egy bizonyos hőfok fölé hevítését tiltják. Olvasom! Az én kocsimat sem szabad behúzatva indítani, nehogy elégetlen benzin kerüljön a katalizátorba.
Írják! Ha túlnyomják (pl. a benzinnél jóval magasabb üzemi hőmérsékletű gázüzemben), akkor a szó szoros értelmében kiég, összeolvad, széthullik a katalizátor belseje. A füstgázok ellenállás és tisztítás nélkül áramlanak át rajta, a katalizátor "megtisztult".
Gondolom nem erre gondoltál?

A legjobb tanács, amit olvastam, hogy a gyakori indítózás (ami akár a városi közlekedést is jelenti) esetén nem túlnyomva kell néhány tíz km-t folyamatos üzemben megtenni, hogy az öntisztulás bekövetkezzen.
A barátom az első néhány gázra átkapcsolásos leállás után járta a szerelőket. Megtett mindent, de a kocsi egyre gyengébb lett. Ő ilyen szerelőkbe futott bele.


2019-06-22
13:58:42
Előzmény: sándor #53144#53156
sándor:
"
Nem hitte el, hogy nem magyarázták el a gázt beszerelők, hogy gázzal nincs katalizátor kiégetés és az idővel eltömődik."
Ne haragudj, de ez egy orbitális baromság. Valószínűleg szar volt benzinen is a verda, de a benzinüzem sokkal toleránsabb. Ha egyszer kétszer megküldte volna gázüzemben, lehet, hogy szépen kiégette volna a katalizátort. Igazán kitakarítani a kipufugó rendszert gázon lehet, mert sokkal tisztább, több vízgőzt tartalmaz és forróbb mint a benzinüzem.

2019-06-21
23:49:20
Előzmény: 444tibi #53150#53152
A kidobandókhoz!

Én alapvetően az elektromos autók járulékos költségeire akartam irányítani a figyelmet.
Erre te felteszel a kamu linket és félreviszed a témát a valódi kérdésről.
Mit lehet ezen tisztázni?

Felteszel a siránkozó linket a jog útvesztőiről. A siránkozást már ott helyben cáfolják többen a hozzászólásaikban.
Mit lehet ezen tisztázni?

Eleve azzal állsz hozzá egy szakmai felvetéshez, hogy velem szemben neked úgy sem lehet igazad.
Mit lehet ezen tisztázni?

A jogról annyit, hogy sokat lehet tanulni vele és belőle. Ha nem így lenne, akkor nem lennének ügyes ügyeskedők és kisstílű sumákolók.
Emlékeim szerint már leírtam, hogy igen is meg lehet nyerni a meccset pl. a sokoldalúan körülbástyázott szolgáltató ellen is.
Nekem sikerült. Anyagi kártérítést nem kaptam. Nem is kértem, pedig felhívták rá a figyelmemet.
Még a csörte alatt kaptam egy ötezres késedelmi pótlékot. Annyira sikerült belezavarni az ügyfélszolgálatot a saját útvesztőjébe, hogy kicsúsztak a válaszadási határidőből, és ezért maguktól fizettek.
Kiróttak rájuk egy öt millás bírságot, amit a fellebbezésük után a bíróság 50 millára megemelt.
Akkor úgy ültem ott a teremben mint egy győztes, pedig a külföldi multinak az összeg meg sem kottyant.
Napok múlva, a segítő barátaimmal beszélgetve szembesültem azzal, hogy tulajdonképpen velük, a dolgozókkal szúrtam ki. A multi a prémiumkeretből vette el az ötven millát. Megnyugtattak, hogy nekik a keretből amúgy is csak morzsák jutnak, ha egyáltalán teljesíteni tudják a lehetetlen prémium feltételeket. Igazából a főnökségnek fájhat a döntés.
Az eset járuléka, hogy másfél év alatt elfogyasztottam három + egy ügyfélszolgálati vezetőt és jó pár helyettest.
Azért ismertem meg a szolgáltató működési szabályzatait, az egymásba fonódó "adom ha akarom" rendszert, mert a saját érdekemben foglalkoznom kellett vele.
Ez egy fajta tanulás, mert nagyon sok kapcsolódó törvényi részt és rendeletet is meg kellett "tanuljak", hogy sikeresen védhessem az álláspontomat.

Nem arról van szó, hogy a pillanatnyilag érvényben lévő jogról mi a véleményem!


Ha mégsem kerül kidobásra ez a válasz, akkor egy kis on.
Ebédnél összefutottam az autó javítómmal. Rákérdeztem az elektromos autókra, vállal-e, illetve ha igen, akkor mit?
Egyelőre semmit, mert legalább egy emberét ki kellene képeztetnie egy típusból ahhoz, hogy egyáltalán ahhoz a típushoz nyúlhasson.
Olyan kevés elektromos kocsi fut, hogy azt a márkaszervizek is ellátják. Ameddig látszik a műhelyének a jövője, addig eltartják a hagyományos autók.

2019-06-21
16:21:42
Előzmény: sándor #53144#53150
"valakit pl. a kora miatt nálad gyengébbnek érzel, abba kényszeresen belekötsz. "
Sándor esküszöm az összes szentre hogy ez az életbe meg nem fordult a fejemben!!!!
Az előző "csörte" örülök hogy végetért dehogy akarom újrakezdeni, ha így jött le ünnepélyesen megkövetlek és elnézésedet kérem.

"Ma is használok egy 1973 márciusában vásárolt Babettát, ha mond ez neked valamit?"
Igen mond, a múlt év termése a haverommal (akivel rendszeres dicsekszek (basszus csak beteszek ide egy szmájlit, csak átmegy :-) ) egy 1977-es Babetta207, ez már rugós hátsótagos, egy Riga (a tekerős, nem a berúgókaros) egy 125-ös és
egy 250-es MZ restaurálása, a nagymotorok szabályosan levizsgáztatva és visszahelyezve a forgalomba, idén pedig egy 1968-as gyártási évű, teljesen leamortizált Wartburg353 van az egyik aknán. Teljes, korhű restaurálás lesz és utána vizsga. Ezek úgy a kevéske szabadidőbe, szívességi alapon egy retro őrült ismerősnek. Van neki egy tipptopp Skoda1000MB és egy gyárira restaurált 1959-es Moszkvics407.

Nem a joggal van bajom, hanem amikor az átlagnak szüksége lenne rá akkor sehol sincs. Erre írtam neked és szerintem ezt is rosszul értetted hogy örülök hogy Te ennyire jogtisztelő vagy, ezekszerint te még nem voltál olyan szituba amikor neked volt ordító igazságod és a sokat hangoztatott jog ellenére olyat koppantál hogy nem győztél felállni.
Én kb. fél tucatszor voltam ilyen szituba ahonnan anyagilag és lelkileg eléggé nehéz volt felállni, valamint nehéz volt feldolgozni hogy a jog leszarja a fejemet és az erősebb kutya baszik mindenképp, ezeket mind önhibámon kívülinek éreztem, a jog sehol nem volt sőt még alámtett és ezért vagyok néha nekikeseredve de majd visszafogom magam, nem itt fogok nyavajogni.
A jogot nem én főztem, a jognak politika párt és mindensemlegesnek kell lennie.
Nem politika jogi sérelmeim voltak hanem igazságtalanságok. Az én mércém szerint a gyengébbet kéne segítenie, és amikor egy ügyvéd 12000 forintos "jogi" tanácsadásának az volt a lényege hogy bár igazam van, de ezt több 100ezer forint nélkül nem tudom bebizonyítani, akkor...? Ezeknek a politikához semmi köze.

Ha ezen soraim is sértegetésként mentek át feléd, akkor én már nem tudom mit csináljak.

Off vége, nem ide tartozik és szerintem pár nap múlva törölni kéne. Főnök majd eldönti.


Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva