Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-06-21
06:20:48
Előzmény: sándor #53144#53148
A csili vili szakszervizekben többnyire agyatlan droidok dolgoznak, akik vagy elfelejtettek gondolkodni, vagy meg sem tanultak, tisztelet a kivételeknek. Előveszik a gyár Nagy Könyvét, és az alapján cserélgetnek komplett egységeket. Persze ha nem jön be a csere, csak széttárják a kezüket, persze a tulajnak ki kell fizetni a feleslegesen cserélt dolgokat is.
Egy Teslához pedig csak a gyár hozzájárulásával lehet nyúlni, mert az autó online kapcsolatban van a gyárral, és azt is jelzi, ha kivesznek belőle egy csavart.
2019-06-21
00:13:55
Előzmény: 444tibi #53133#53144
Kezdem az offal.
Nagyon sajnálom, hogy igazságtalan és feledékeny vagy. Leginkább azt, hogy ha valakit pl. a kora miatt nálad gyengébbnek érzel, abba kényszeresen belekötsz. Ez mind kiolvasható más fórumokon történő hozzászólásaidból is.
Reméltem, hogy a múltkori csörtével ezt a személyeskedést lezártuk. Olvass utána, hogy egy idő óta ismét ugyan arra az útra léptél, mint korábban! Egyre jobban hergeled magad, egyre több a sértő megnyilvánulásod. Ez neked létszükséglet, nekem visszataszító.
-Igazságtalan vagy, mert dicsérőleg kiemeltelek, amikor te voltál egyedül hajlandó utána nézni a hálózaton a napszakokhoz köthetően ismétlődő harmonikusok furcsaságainak.
-Igazságtalan vagy, mert melléd álltam, amikor a búvárszivattyús históriád volt napirenden.
-Feledékeny, mert ha ezekre nem emlékszel, akkor te is csak írsz és nem értelmezel.
Erre jó példa és ez már nem off, az általad feltett bejegyzés a "tordaitibiről". Aki lehetnél akár te is, amilyen hévvel ostoroz minden hivatalt, miközben nem gondolsz arra, hogy ha nekem ajánlottad elolvasásra, akkor a hozzászólásokat is el fogom olvasni, nem csak a siránkozást.
A hozzászólások pedig azt mutatják, hogy a "tordaitibi" egy balfék. Mások, akik ismerik a szabályokat, akik nem heveskednek, azok gond nélkül, értelmes hozzáállással megoldották a problémát.
-Ha olyan fórum partnereket keresel, akik nem vitatkoznak, nem érvelnek, akkor maradj a kétsoros indexnél.
Én is tudok rövid lenni, de azt el is kell viselni. Na, nem sértődékenységgel, hanem munkával, utána járással, információ és tapasztalat megosztással.

Off vége (egyelőre).

Megnéztem a videódat. Egy sufni tuning műhely. Pontosan erről írtam, hogy ezt komoly gyári hozzájárulás nélkül nem lehet csinálni.
Vannak gyári paraméterei egy kocsinak, amit nem lehet engedély, illetve jogszabályi előírás (amit utálsz), változtatás utáni forgalomba állítási engedélyezés nélkül megváltoztatni.
Nekem ez a videó azt mondja, hogy bármelyik kocsit át lehet építeni.
Senkit nem érdekelne a szenzáció hajhászó videóblogger, ha azt is elmondatná a tulajjal, hogy a paraméter változtatásokat bejelenti, engedélyezteti, bejegyezteti a törzslapra, stb.
Egy normális és ennyire kocsibarát ember nem kockáztatja, hogy kivegyék a forgalomból.
De ezzel együtt már nem lenne izgalmas a sztori. Nem lenne neked való a bemutató videó.

Javaslom, hogy keress rá a Lexus második hazai márkakereskedésére (tudtommal nincs több). Ilyen márkaszervízről írtam eredetileg.
A márkafüggetlen autójavító műhelyben ahol dolgoztatok, koránt sem ilyen csillogó villogó minden. Nincs polírozott beton padló, de nincsenek szanaszét a szerszámok, és van a műhelynek minőség tanúsítása.
Rend van, mint egy fogorvosi rendelőben.
Lehet, hogy ennek a lényegét nem érted, de ott egy három részes szerszám csak addig van összerakva, amíg a szerelő kezében van. Amint a szerelő másik szerszámot kér, a segéderő azonnal mindhárom részt a helyére rakja, és ha kell három perc múlva ismét összeszereli és újra a szerelő kezébe adja.
A tulaj okos, a hírnevére kényes ember. Mellesleg ma is van verseny istállója, tehát tudja, hogy megbízható precíz munkát csak úgy lehet végezni, mintha repülőt szerelne. Ráadásul ha nem így dolgozna, akkor nem tudná a verseny istállóját fenntartani, és jó módban élni.
A sufnis amatőr óradíja attól függ, kit hogyan lehet átvágni.
A márkafüggetlen javítóműhelyé 2-3 ezerrel olcsóbb, mint a márka szerviz óradíja.
Azoknak a sokaknak, akik előzőleg a szájpropagandával reklámozott ügyeskedőkkel szereltettek, megérte átmenni hozzá.

Ami az olyan munkát illeti, mint amit te is végzel a haveroddal, az egyáltalán nem különleges. Sokszor írtam már arról, hogy egy jó amatőr sokszor többet ér a beképzelt szakembernél.
Ha már így megismertetted magadat, én is mondanék valamit. Ne hidd, hogy egy, az idők során az erősáramú villamosságnál, az energetikánál kikötött szakember mint én, ezt csináltam mindig is. Miből gondolod, hogy másnak, pl. nekem nem lehet fogalmam a járművekről?

Röviden. 17 évesen szereztem az első jogsimat Kőbányán a Műv. házban egy több ezres tömegvizsgán. A másodikat Németországban, a keleti felén 19 évesen. A harmadikat, immár autóra hatvan évesen, mert meguntam az ázást fázást, és az öreg napjaimat kényelmesebben szerettem volna tölteni. A poros nyomába sem érhet az autó a motoros érzéshez, de most már ez a jobb.
A Németeknél egy versenyzői klubban hobbiztunk, tanultunk. Végig jártam a versenyzői iskolát. Madarat lehetett velem fogatni, amikor már láncot tisztíthattam. Mert minden verseny és tréning után az utolsó csavarig szétszereltük, ellenőriztük, kijavítottuk, felkészítettük a következő feladatra a versenyzők motorjait.
Olyan nevek voltak a klubban a barátaink között, mint a többszörös világbajnok Paul Friedrichs, Heinz Hoppe, vagy a testvére Wolfgang Hoppe aki a crossból kiöregedve átnyergelt a bobra.
Félelmetes volt, ahogyan ötven évesen, sörpocakkal sorra nyerte a világbajnokságokat. Olyan kötél idegzetű kormányos, mint ő volt, azóta sincs a sportban.
A német bajnoki címeinek a számát maga sem tudja. Egyedi startrendet, beszállási módot kellett kialakítani a csapatának, ahová a legjobb volt futó atléta haverjait hívta magához. Évekig ő volt a német első csapat kormányosa, majd a második csapaté. Később indítani kellett egy harmadik csapatot, mert a Wolfgang kormányozta hármas rendre megverte a hivatalos első csapatot. Amikor végleg kiöregedett, akkor Thüringia alapított egy saját csapatot, ez lett a német negyedik csapat. Az öreget a futam végén a többieknek kellett kiszedni a bobból, de még így, egy leamortizált bobbal is megverték az első csapatot.
Mivel nem akarta abbahagyni a versenyzést, kinevezték szövetségi kapitánynak, és még sok sikert hozott a németeknek. Volt, hogy sumák módon beült a negyedik csapatba és bejutottak a döntőbe. Mivel mindenki ismerte a bohémságáról, a sportág érdekében ezt is elnézték neki.
Ezekre a barátaimra mind rákereshetsz. A műhelyeikből sok sikeres versenyző került ki, és nem csak crossban, hanem gyorsasági szakágban is.
Én magam is ott próbálkoztam, de a magasságom miatt nem lehetett a méretemhez vázat építeni. Ezért maradtam a tuningolt széria osztályban, ahol már nem volt időm felsőbb osztályba lépni.
Én nem dicsekszem vele, hogy már "harminc éve szerelgetek" a haverral. Ma is használok egy 1973 márciusában vásárolt Babettát, ha mond ez neked valamit?
Az utcai nagy motorom a 250-es, 17 LE gép néhány hetes munkával fel lett javítva 24 LE-re. Egy másik, az akkori szabályok szerint 45 LE-re, mert ez volt az engedélyezett felső határ, amit a széria váz még elbírt lassítási gyűrődés nélkül.
A gyári 3400-as fordulatot 6000-re, 9000-re, majd 11400-ra emeltük. Tréningen, időmérőn 1:20-as, versenyen 1:16, 1:18-as keverékkel 20-22 literes fogyasztással futottak a gépek, amíg szét nem szakadtak.
Sajnos sok jó barát maradt az utak, pályák szélén, a hegyek között, a szakadékokban. A műhelyben a nyári szezont 15-16-an kezdtük, őszre maradtunk tízen.

Hogy mégis mire jó egy kívül álló amatőr az autózásban, az autójavításban?
Néhai barátom hajtott egy gázosra átalakított Fordot. Hónapok óta járt szerelőtől szerelőig azzal a problémával, hogy egy pöccre indult, váltott gázra, ment 1 km-t, majd leállt és indításra azonnal újra indult.
Mivel a szakműhelyek már mindent kicseréltek amit lehetett, jöttek a hozzád hasonló amatőrök. 30 km-es körzetben mindenkit végig járt, egy halom pénzt náluk hagyott, de a kocsi továbbra sem volt hajlandó rendesen működni.
Egyszer nekem fuvarozott és már a plafonon járt, amikor javasoltam neki, hogy ha nem megy gázzal, akkor maradjunk a benzinnél, én fizetem a felárat. Volt már sok "élményem" eldugult kipufogókkal, mondtam nyomjad, égessünk egy kicsit.
Néhány km után a kocsi folyamatosan járt, egyre gyorsult. Így mentünk el az utolsó reménység szerelőhöz. Az rögtön kivette a katalizátort, kitakarította és a kocsi olyan lett mint ha kicserélték volna.
Nem hitte el, hogy nem magyarázták el a gázt beszerelők, hogy gázzal nincs katalizátor kiégetés és az idővel eltömődik.
Ennyit a hagyományos autó szerelésről.

A villanyos autók, mint a videóból is látható, a Teslák is, még igen csak fejletlen konstrukciók, ha házilag valóban ennyit lehet rajtuk javítani.
Viszont ezek nem olyan munkák, amit otthon házilag kivitelezhetők. Ráadásul olyan drága, amit nem éri meg megcsináltatni. Marad a szakműhely, a szakszervíz.

Az off befejezés.
Nem szeretem a politikát, de ez egyszer kivételt teszek.
Haragszol a jogra, ami butaság. A jogot mi magunk alakítjuk. A neked nem tetsző jogot magadnak is köszönheted. A jogot alakítókat mi választjuk, választottuk, legalább is azokban az időkben, amire emlékezhetsz. Ma már nem találkozol olyan választási plakáttal, mint én első választóként, hogy " Szavazz a Hazafias Népfront jelöltjére"! Pozsgai Imrére, mert ő volt a választék.
Tehát azt eszed most, amit főztél. Nem csak te, hanem mindenki. Ezt nevezik demokráciának.
Aki csak zúgolódik, morgolódik, közben ügyeskedve próbál hasznot húzni állambácsiból, az ne szidja a rendszert!
Ha nem tetszik valami, tegyen ellene. Vagy legalább ne húzza be fülét-farkát, hanem cselekedjen. Mi ezt itt a környékünkön megtettük. Szívunk is miatta rendesen, de a viharsarkot nem véletlenül hívták régen is viharsaroknak.
Siránkozás, anyázás, dühöngés helyett próbálj meg tenni ellene, ha nem tetszik.
Ha nem, akkor lapulj. Hagyd a többiekre a gesztenye kikaparását!
2019-06-18
20:06:48
Előzmény: 444tibi #53135#53137
Kb olyan. Az biztos, hogy az önvezető részhez még a Tesla mérnökeinek is csak 1-2 %-a fér hozzá. Gondolom van egy diagnosztikai rendszere, ahol meg lehet nézni, ha valamivel gond van, tudod jelezni, ha cseréltél valamit, de nyomatékot, akkuhőmérséklet-szabályzást, fékerőt, visszatöltést már nem lehet módosítani, max monitorozni.
2019-06-18
17:44:16
Előzmény: BJaca #53134#53135
Ez kb. olyan szint, mint mikor kitörlöm a hibakódokat, de pl. a befecskendezési mennyiséget már nem tudom állítani mert az sokkal magasabb szinten fut?
Csak azért találtam érdekesnek mert sándor írta hogy milyen szigorúság van bizonyos katagória felett (jogosan is) és meglepett, milyen könnyen be lehet jutni egy Teslába.
akkor ezekszerint ez csak a héj, nem a mag.
2019-06-18
10:50:56
Előzmény: 444tibi #53133#53134
Szia Tibi!
"a szerelő fia valóban átírta a Tesla szoftverét 16 évesen"
Nem, nem a szoftverét írta át, hanem a konfigurációs beállítását. Kb annyi, mint amikor új merevlemezt teszel a számítógépbe, és ott egy klikkeléssel jóvá kell hagyni. Vagy ködlámpát teszel egy újabb autóba, és ott is tudatni kell a járművel, hogy az is van benne.

2019-06-18
06:24:12
Előzmény: sándor #53132#53133
Nem volt még javításon nálunk 30 milliós autó, igazad van.
Én meg az átlagról beszéltem.
Az átlag viszont általánosabb, úgy 95%.

Viszont ha van 15 perced nézd meg ezt a YT. videót:

www.youtube.com/watch?v=cUyIsejp0cE

Amit ki szeretnék hozni belőle, a hátteret, a környezetet nézd.
Egy teljesen középszerű vagy az alatti autószerelő műhely, és ez jelenleg az egyetlen magyarországi szerződött Tesla márkaszerviz. Pl. Te így képzelsz el egy Tesla, egy Rolls-Royce, egy Lamborghini szervizt? (nem akarom őket megbántani!!!! minden tiszteletem az övék hogy sikerült nekik ez).
Szerinted ott nem ugyanolyan emberek dolgoznak mint én meg a haverom? (nekem pl. megvan az autóvillamossági szerelő szakma is, papírral tudom igazolni) Én és Misi ugyanígy ki tudunk cserélni egy Tesla akkut mint a videóban.
Azt nem tudom hogy a szerelő fia valóban átírta a Tesla szoftverét 16 évesen vagy csak kamu , de hitelesnek tűnt. Jogilag megteheti, csak azért mert az apukája szerződött Tesla partner? Biztosan megteheti mert ha nem akkor nem tennék fel a videót a világ legnagyobb videómegosztó portáljára.
Vagyis jogilag egy kiskorú belenyúlhat az egy önvezető rendszerű autó szívébe-lelkébe, a vazérlő szoftverbe. Ehhez képes az általad említett csapszeg csere kismiska..
Vagyis ha én leszerződök a Teslával akkor jogilag én is mindent megtehetnék. Fontolóra veszem.

A biztosítóknál jobban nem utálok semmit, személyes környezetemben tucatnyi esetet tudok amikor minden szempontból a károsultnak volt igaza. Csak jogilag nem. Ezokból a joggal ugyanígy vagyok.
De ezt itt befejezem mert először is Te mindenkörülmények között a jogot részesíted előnybe (ennek viszont örülök mert ezekszerint szerencsés voltál eddig az életbe, elkerültek az olyan esetek amik ami ettől eltántorítanának, ezt továbbra is kívánom neked), másodszor full OFF a témában.

Még valami, tényleg nem offolnék tovább, ha van még 5 perced légyszíves olvasd el ezt:
wwwlogout.hu/bejegyzes/tordaitibi/ugye_ez_is_jogos.html
Mivel picit ismerem a hozzáálásodat, természetesen azt fogod mondani ha végigolvastad hogy teljes joggal hajtották be az embereken a tartozást, igen természetesen így van. Csak valahogy ezekre nekem kinyílik a bicska a zsebembe. Ha EZ a jog, akkor nincs mit beszélni róla.

Még annyit hozzá hogy természetesen minden felvetésemre, témámra Te olyan választ fogsz adni amiből én nem jöhetek ki jól sehogysem, és minden válaszod 101%-ig megalapozott lesz minden tekintetben.
Nem vagyok neked vitapartner, ezzel tisztában vagyok, fényévekkel felettem vagy mindenben. Csak ez egy kicsit flusztrál engem,, nem is értem miért állok le veled szópárbajozni mikor sehol sem vagyok. Hátha 1x az életbe igazam lesz, ez motivál.



2019-06-17
23:51:46
Előzmény: 444tibi #53131#53132
Ne haragudj, de elnézted a ház számot.
Az elektromos autókról szólt a hozzászólásom, nem azokról, amikről te írsz.

Próbálj meg levizsgáztatni egy olyan villanyos hajtású kocsit, ami ráadásul rendelkezik némi vezető támogató rendszerrel is. Mindegy, hogy csak egy csapszeget cseréltél, ha arról a gyártó képviselője nem tud, nem nála regisztrált, nála "kiképzett" műhely végezte, és nem az általam felsorolt feltételekkel beszerzett alkatrészekkel, csekkolással, akkor a "javítás" nem megfelelő, a vizsgáztatás ott véget is ért. A márkaképviselet szakszerűtlen javítás miatt letiltja a vizsgát. Úgymond visszahívja a kocsiját a forgalomból.

Az általam példaként felhozott kocsinál kamera veszi a gumik kicsomagolását, az ellenőrzést, a beazonosítást, a szerelést, a szerelés utáni ellenőrzést. A próbaút rezgési adatait a kocsi közvetlenül a képviselethez küldi. Amolyan mini F1.
Nem sok gumis vállal ekkora macerát, de megéri, mert akkor is nyugodt lehet, amikor a tulaj órákon át nyomja 280-al. Az sem mindegy, hogy két nap alatt megkereste azt, amit különben napi tíz garnitúra cseréjével keresett volna egy hét alatt.

Bizonyos dolgokhoz, pl. légzsákok és vezérlésük eddig sem nyúlhattál, és ezután sem nyúlhatsz. Biztosan hallottál már a biztosítók különböző fizetést megtagadó kitételeiről. Hiába a ma még sikeres vizsgáztatásod, ha egy esetleges balesetnél kiderül, hogy azt a bizonyos futóművet egy ügyes amatőr szerelte be, a biztosító nem fizet, sőt peres útra viszi az ügyet. Nem számít, hogy a kocsiba hátulról reccsentettek bele. Ha jogosult szakember szerelte volna, akkor a vezető elkerülhette volna, hogy belevágódjon az előtte haladóba.
Volna, volna, volna, egészen addig, amíg ott nem állsz a pulpitus előtt. A családod meg a lakásod között esetleg a végrehajtó áll.
Ha ez nem történne meg havonta többször, akkor tényleg pesszimista napom volt.

2019-06-17
15:32:25
Előzmény: sándor #53129#53131
"Ha otthon javítod, a munkaidő nem tétel, az alkatrész utáni szaladgálás sem. A munka öröm, az eredmény nyereség. Már csak a vizsgáztatásnál lassan bezáródó kiskapukon kell valahogyan átcsusszanni. Például úgy, hogy van papírod arról, autószerelő vagy. A már nem gyári javításokat és változtatásokat (alkatrész pótlás) csak szakműhely, vagy szakember igazolhatja.
Lehet, hogy ezt nem mindenütt tartják be, de felénk ez már követelmény."

Meg ne haragudj de megint túl pesszimista napod volt szerintem.
Egy vizsgasoron az életbe nem kérik sehol, külföldön sem pl. a gömbfej vagy a gólyalábcsere csere teljes előéletét, gyártótól vásároltad, gyártóval szerződött szakműhely szerelte be, hétfő volt és napos idő vagy esetleg esős.
A vizsgasoron végigmegy a rázópadon, jó, nem kotyog és ennyi.
Ha most elviszel vizsgázni egy szétesés szélén álló autót aminek mindene lóg és életveszélyes akkor természetesen nem megy át, kapsz egy útvonalengedélyt haza vagy arra címre ahova kéred, ha megjavítottál rajta 1234 hibát akkor kérsz egy vizsgaútvonal engedélyt és ha átment, beütik a forgalmiba hogy érvényes és kész. Nem fog téged a vizsgasoron senki kérdezgetni hogy nade ezt a sok szép új alkatrészt ugyan ki szerelte be?
Vagy meghúzták a kocsit mert rosszak az emissziós értékei, rendelsz lambdaszondát és egy katalizátort, kicseréled, átmegy. Senki nem fog érdeklődni a vizsgasoron hogy a szép új katalizátort ki szerelte be? A blokkját, a papírjait, a minőségtanúsítványát sem fogják rajtad keresgélni. Megfelel a kipufogógáz az emissziós értékeknek és viszontlátásra.

30 éve szerelünk egy haverommal alsó és középkategóriiás autókat és készítünk fel és hordunk vizsgára. NEM csókos vizsga, na AZ megszűnt, ha erre céloztál akkor igazad van. Nincs kiskapu.
De pl. egy első McPherson futómű és a rajta lévő tárcsafék szerkezete 50 éve nem változott, egy 1 napos Teslába vagy egy Bugattiba holnap kicserélem ha kell mert mind egykaptafa. Max. a csavarok feje más.

Mégegyszer idéznélek:
"A már nem gyári javításokat és változtatásokat (alkatrész pótlás) csak szakműhely, vagy szakember igazolhatja."
Mi az hogy nem gyári javítás? A nem "gyári" javítás esetemben egy kóklerkedés, tákolt-hegesztett drótozott mókolt, ezt ha igazolja egy "szakember, akkor ettől ez már legális lesz? A szar munka is?

Vagy félreértettelek, de ha én pl. egy Fiat Puntóhoz az Unixba, a Bárdinál, egy szakboltba veszek egy vízpumpát, egy talpas gömbfejet, egy kuplungszettet, akkor a kereskedő nekem egy nemzetközileg elismert és engedélyezett, minden tanúsítvánnyal rendelkező gyártó vagy utángyártó alkatrészét fogja a kezembe adni.
Ha én ezt beépítem, hol a nem gyári alkatrész pótlás?
Gyári vagy engedélyezett utángyártói alkatrészt építettem be.

Amibe igazat adok neked az az hogy akinek lövése nincs ezekről az ne álljon neki a saját kocsijának.
De megnyugtatlak hogy ezek száma a nulla felé konvergál mert olyan megoldásokat, egyszerhasználatos rögzítéseket, speciális (pl. hidegen-melegen illesztések, préselés, speckó szegecselés) alkalmaznak manapság, megfejelve 10 féle kulcsnyílású, 6-8-12 csillagos thorx csavarok, ebből külső-belső stb. hogy átlaghalandó nem fog egy hengerfejtömítés vagy egy gömbfejcseréhez 200-300ezer forintért szerszámokat meg présgépeket venni.
2019-06-17
11:13:51
Előzmény: villam64 #53113#53129
Az elektromos biciklikkel kapcsolatban már írtam, hogy az olcsóbbaknak napi 20-30 km-es futás mellett egy év az élete. Ennyi a garancia, és a kényelemért évente 100 ezer forintot dobsz ki az ablakon. Ez szerinted megéri?
Ezek a bringák ugyan futhatnak még pár évet, de gyári csere akkupakkot eleve nem lehet kapni hozzájuk. Marad a kókányolás és a megbízhatatlan üzem.
A drágább kategória élete 2-3 év, jobb akkuval, egyszeri akkupakk cserével. A csere a bicikli új árának a fele.
Ha csak nem tudod házilag megoldani a karbantartást, szervízre vinni nem érdemes.
Mivel mindent át kell nézni, csak a szétszerelés + alkatrész mosás + átvizsgálás munkadíja ~50 ezer. Ehhez jön a szükséges alkatrész csere, a szakszerű kenés, összerakás... Maga az eladó, a szervízes sem javasolja a javíttatást.
Vedd meg, használd egy évig, majd dobd el. Keress egy veszélyes hulladék átvevőt, mert a bolt csak akkor veszi át, ha tőle vásárolsz újat.
Nem, hogy fejlődés a villamos bicikli, hanem olyan luxus, mint a sokat zabáló városi terepjárók.

Ami a drága elektromos autókat illeti, valószínűleg nem használsz benzinest sem, nem hogy elektromost.

Két irányzat van. Vagy otthon javítgatod a járgányod, vagy kénytelen vagy szervízbe vinni, bármilyen autód is van. (Nem mellékes, hogy bizonyos típusokkal még a szakszervízek is inkább az otthon javítgatókhoz küldenek.)

Ha otthon javítod, a munkaidő nem tétel, az alkatrész utáni szaladgálás sem. A munka öröm, az eredmény nyereség. Már csak a vizsgáztatásnál lassan bezáródó kiskapukon kell valahogyan átcsusszanni. Például úgy, hogy van papírod arról, autószerelő vagy. A már nem gyári javításokat és változtatásokat (alkatrész pótlás) csak szakműhely, vagy szakember igazolhatja.
Lehet, hogy ezt nem mindenütt tartják be, de felénk ez már követelmény.

Olyan nincs, hogy a villamosra a vásárlás után nem kell költeni. A villamos is pontosan olyan járműnek számít, mint a benzines.
Van éves szervíze, vannak kötelezően átnézendő alkatrészei, van futóműve, fékrendszere, koppan a kátyúban, ütődik az út szegélyhez, vannak gumik, kopó alkatrészek stb. Ja, és elektronikája.
Egy drágább autó éves szervíze annyival drágább, mint amennyivel értékesebb az új kocsi. Ráadásul speciális képzésű szakembereket is igényel, ami az óradíj duplázását jelenti.

Kétféle szerviz van, ahová a hozzá nem értő fordulhat.
Az egyik a márkaszervíz. Hosszú várólistával és elképesztő óradíjjal.
A másik a típus független autójavító (nem autószerelő!) műhely. Magas óradíj, mindent a gyári eredeti előírások szerint, gyári új, vagy szakműhely által felújított fő darabbal végeznek.
Egyik szerviz sem foglalkozik fő darab, pl. váltó, futómű javítással. Még csapágycserével sem. Megállnak a tömítés, a folyadék cseréjénél.

Ezek igazak az elektromos autókra is.
A hagyományos benzinesekhez rendelkezésre áll a gyár által kiadott szerviz és alkatrész lista. A márkaszervizek folyamatos kapcsolatban állnak a gyártó területi képviseleteivel, egészen a gyárig bezárólag.
A típus független szervizek minden gyártói kapcsolat felvételért fizetnek, ami rákerül a számlára.

Ma még jó ha egy megyében van egy elektromos autó képviselet. Még az sem foglalkozhat mindegyik típussal. Javításra pedig másik megyébe, külföldre viszik az autót.
Csak úgy kapsz gyártói garanciát, ha elvégezteted az összes előírt ellenőrzést, szervízt.
A szalonból kigurulással az elektromos autó is azonnal elveszíti a vételára 40%-át, akár csak a benzinesek.
Ha ezeket összeadod, akkor máris jóval drágább az elektromos autókázás, mint a benzines.

Az sem igaz, hogy jóval kevesebb alkatrészből állnak, mint a benzinesek. Egy belső anyagban láttam, hogy minden cella (nem pakk) külön alkatrésznek számít.


Én egy márkafüggetlen szervízben csináltatom az éves szervízt. Tíz éve még egy leállásom, egy izzó kiégésem sem volt, a fogyasztás a gépkönyvben megadott alatt van.
A gyártó által előírt, a típus, az autó kora, a futás teljesítménye, a befutott tapasztalatok szerinti munkákat végzik el. A rendszerbe kapcsolt számítógépük beküldi az adatokat, az állapotot mutató fotókat, videókat. Erre kapják a javaslatot az éves szervízhez.
Minden mást hasonlóan specializálódott szakműhelyekben végeztetnek. Az éves szerviz kapcsán tréleren utazik a verda a futómű beállítóhoz, a festőhöz...
A futóműves átnézi a gumikat is és ha szükséges, javaslatot tesz.
A váltóba bevezetett száloptikás videó alapján tudhatom, hogy mikor lesz esedékes a váltó felújítása.

Ez ma a műszaki minimum, amivel egy autó biztonsággal a forgalomban tartható.
Ennek az ára a töredéke annak, amit egy elektromos kocsira kell fordítani.

Off.
A tavasszal gumit rendeltem, és a főnök éppen egy garnitúrát szerelt egy egyedi építésű angol autóhoz.
A négy gumi túl volt a kettő millán, és minden szezonra új garnitúrákat szereltetett a tulajdonos. Állítólag gyári ajánlás, előírás.
A kocsi nem fut sokat, de az utak hosszúak, és ő ahol lehet, a maximumon járatja. Neki egy londoni út általában rövidebb, mint repülővel. Nem sürgeti az idő, ő élvezetből vezet.
A kocsi benzines, de hozatott, majd gyorsan vissza is adott egy maxos Teslát is.
Szerinte a következő tíz évben nem hogy versenytársa nem lehet a Tesla a kocsijának, de még városi forgalomra sem lesz alkalmas.
És most figyelj! Szerinte sokkal drágább, mint a mostani kocsija. Speciális szerviz követelmények, tankolási időveszteség és a Tesla értékvesztése elfogadhatatlan a számára. Csak divatból nem vesz autót!


2019-06-16
07:34:28
Előzmény: villam64 #53115#53116
Szia villam64!
Teljesen igazad van, és örülök, hogy így gondolkodsz. Nem ismerem az anyagi helyzeted, nem is akarom firtatni, de ha én új autót szeretnék venni, akkor egy olcsóbb benzinessel lenulláznám a tartalékaimat, egy villanyossal 10 évre hitelbe verném magam, és akkor még fizethetném mellette a villanyszámlát is, vagy mégjobban/mégtovább eladósítom magam. Pedig engem is vonzana az elektromos autózás. Tudom, egy autó soha meg nem térülő befektetés, ezért nem cseréltem még le a 17 éves Nissanomat sem.
villam64Válasz erre
2019-06-15
21:00:09
Előzmény: BJaca #53114#53115
Nem akartam ma válaszolni, de megkérdezem. Van napelem rendszered? A két inverter között a különbség 20 ezer forint. A környezettudatosság miatt igen. Meg még miért? Talán még azért, mert nem óhajtom a kipufogógázt szagolni. Talán azért, mert függetlennek érzem magam. Mire vehetsz újat, addig elköltötted az árát, miközben én megspóroltam az új árát. Nekem megmarad jelenleg a napelem rendszerem ára, és megmarad a napelem rendszerem. Te kifizeted a villanyt 10 év alatt, de 10 év múlva neked nem lesz semmid. Nem egyenlő a kettő.
Te a mol rabszolgája vagy.
Az is igaz, hogy független a napelem rendszertől, hogy megveszem az elektromos autót. Én jobban szeretem. Az, hogy plusz 2 millióért ingyenessé teszem a tankolást, az másodlagos. Viszont az, hogy áttérek kőolajról villamos energiára, azt pluszba meg kell termelni.
2019-06-15
20:04:02
Előzmény: villam64 #53113#53114
Nézzünk egy átlagos, évi 15000-es futást. Az 3000kWh/év, vagyis kell egy 3kW-os napelemrendszer, amit semmi másra nem használok. Vagyis az egyéb használaton felül ennyi kell. Ez 1,2 Millió. Ha csak napelemtáblából rakok 10-el többet, akkor 500ezer, plusz a nagyobb inverter, legyen mondjuk +200, vagyis 700e. Ehhez rájön az 4 millával drágább autó.
Mire elég 4,7 millió, ha benzines autót veszek?
Évi egy olajcsere (nekem a Nissan Almerában megvan szűrőkkel 8000Ft-ból, de legyen 10). 7 literes fogyasztással 1050liter benzin 400Ft-tal 420ezer. Biztosítással, súlyadóval együtt legyen 470 ezer. Vagyis 10 év után lesz egálban a két autó. Akkor meg már vehetek újat, amilyen a mai minőség.
Én még mindig úgy látom, hogy csak a környezettudatosság meg a divat miatt éri meg a villanyos.
villam64Válasz erre
2019-06-15
09:16:09
Előzmény: BJaca #53112#53113
Nem látom értelmét, hogy csak autót töltsön. Ettől még lehet visszatáplálós is. Megtehetem, hogy 1-2 óra töltés idejére lekapcsolom a HMKE invertert. Egy napelemes rendszer kapcsolgatható az üzemmódok között. Csak autót nem töltesz vele, mert akkor a rendszer hatásfoka 10%-ra csökken. Esetleg éjszakai taxis. Nappal meg tölt, akkor lehet 90% magas a hatásfoka. Én is konát vennék 64 kWh akkuval. De én nem vagyok vállalkozó, ezért csak vennék.
A számolást igen más szögből nézzük. Te a benzinesedre ráköltesz a vásárlás után 5 milliót, én az elektromosra meg 0-át. Ez az egynapos gondolkodás azonkívül hogy pontatlan, félrevezető is. 10-20 évre számoljál.
Kategóriánként 5-6 millió a többlet. Támogatással 10,5 millió a kona.
Ő is a házra költötte és megspórolta a benzin árát. A szigeteléssel nem spórolod meg, csak a fűtési költséget. Nem váltható ki egyik a másikkal. Mindkettő kell.
2019-06-15
08:30:08
Előzmény: villam64 #53111#53112
Közben megtaláltam a bekegyzést:
"Sok sikert a napelemes autó töltődhöz ! . Én már 3 hónapja használom , Ráadásul még egy Nissan Leaf-es barátom is ellátogat egy egy hétvégére tölteni . Én összesen 42 darab egyenként 300 wattos napelemet használok , 2X 21 darabot sorba , és az egészet párhuzamosan , van egy 720 voltos MPPT-és (ipari) töltés szabályozó , és utána egy 22 kwattos autó töltöszabályozó onnan már egyenesen az autóba folyik az áram .Amugy ezzel a rendszerrel a elért legnagyobb töltési sebesség 12.7 KWH volt , na de mivel csak hétvégeken kell töltsem a konámat ez is böven elég ."

A számolást meg más szemszögből néztük. A napelemrendszerre és az elektromos autóra ráköltött legalább 5 millióval többet, mint egy sima benzinesre, bár ha ugyanazt a kategóriát nézzük, akkor több is lehet. (Hyunday Kona benzin 5Milla, Kona electric 9Milla.) Szóval vastagon nyitni kell a bukszát, ha azt a pénzt ráköltöm a házamra, megspórolom a bezin a benzin árát. :(

villam64Válasz erre
2019-06-15
07:24:47
Előzmény: BJaca #53110#53111
De elszámoltad magad, mert a 65 000 km nem egyszeri töltés, hanem összesen 1 év alatt elautózható km. 2 év alatt már 130 000 km. Az, hogy DC a töltő, az nem jelent semmit, mert váltó 230-ból is csinálhatok DC-t. Azon kívül 3 fázisból nagyobb áramú DC töltőt csinálhatok. Szigetüzembe meg teljesen gazdaságtalan lenne a használata. Kivéve, ha az autó akkumulátora pár könnyed mozdulattal cserélhető lenne, és automatikusan csak azt töltené nappal. Ehhez nála 2-4 tartalék autó akkupack kellene. A napelem rendszeremben is van 1400 kWh felesleg, amivel évi 7000 km-t elautózhatnék. A robogómmal, havi 20 kWh a bejárás a munkahelyre, napi 22 km-re számolva. Amennyiben tényleg ennyit autózik, akkor 2 év alatt megtérül az ára. Amennyiben vállalkozó, akkor még plusz kedvezményeket kap, és az autóval együtt akár 6 év alatt megtérül, hogy nem benzinest vett. Nekem a robogóm ára teljesen visszajönne, ha az akkumulátorok kibírnák a 60 000 km-t. A benzinesednek üzemeltetése addig csak egyre költségesebb beruházás. Sosem fogy el a fizetni való.
A tömegközlekedés ingyenessé tétele olcsóbb, mint a kedvezményessé tétele. Nem kellett volna új jegyrendszer, nem kellenek ellenőrök, nem lennének bliccelők. Sokkal nyugodtabb lenne a közlekedés. Aki pedig be akar menni a városba autóval, az fizesse meg a tömegközlekedést. A villamosok helyett az út feletti sínrendszer kell, libegőszerű közlekedés, csak nem libegő, hanem felső sínes függő villamosok. Olcsóbb, mint a metró.
A villanyautó sajnos drága, mert még mindig nincs tömeggyártás, meg az akkumulátorok sem tökéletesek még. Van még hova fejlődni. De a felesleges autózgatást meg kell fizettetni, mert fenntarthatatlan a fejlődésünk. A hatalmas sugárzás elnyelő pusztaságokat is takarni kellene. Rengeteg aszfalt felület van kitéve a tűző napnak (az időjárásnak) a városokban. Ez mind hőség termelő az országban, és növeli a hőség napok számát. Az utak szarul vannak megtervezve, és építve. Épeszű ember ilyen utakat nem építene, mint ami a városokban van.
2019-06-15
06:42:52
Előzmény: villam64 #53109#53110
Nem számoltam el magam. A napelemeket pedig vélhetően tényleg csak töltőnek tette fel, mert DC-ből csinálta a töltőt.
A számolásom: 42*50.000Ft=2,1Millio. 2,1M/400(1 liter benzin ára)=5250 liter. 7 literes fogyasztással 750 x 100km-t megyek, és a karbantartásra elég lehet a többi kütyü ára, amit feltett emberünk.
A Te 63ezer km-ed csak akkor igaz, ha csak egyszer tölt vele, de ugye többször használható (és mint írta az ember, egy barátja is hozzá jár tölteni).
Én most kizárólag a beruházás költségét néztem, és nem számoltam azzal sem, hogy mennyivel drágább egy villanyautó.
A tömegközlekedést pedig sokkal többen használnák, ha modernebb, kényelmesebb lenne. Talán még ingyenesnek sem kellene lennie, esetleg olcsóbbnak, mintha autóba ülne az ember..
villam64Válasz erre
2019-06-14
16:56:06
Előzmény: BJaca #53108#53109
Sajnos megint elszámoltad magad, és így félrevezeted a többieket is. Nem valószínű, hogy csak az autó miatt tett fel 42 db táblát, hanem ennek a töredéke jut az autózásra. 5-6 tábla. 42*300=12,6 kW, 12600 kWh/20 kWh/100 km=63 000 km évente megtehető km. 3000 db villanyos buszt tervez venni az állam. Ezeknek is energia kell. Fokozatosan ingyenessé, kell tenni a tömegközlekedést, és ezzel együtt a dugódíj bevezetését.
2019-06-14
11:15:16
Előzmény: pali #53107#53108
Egyelőre csak a környezettudatosság, meg a divat viszi előre az elektromos autózást. Tegnap néztem egy cikk után a hozzászólásokat. Emberünk felszerelt 42db 300W-os napelemet, és vett hozzá töltőfejet, így otthon tudja tankolni az autóját, gyakorlatilag egy közepes gyorstöltővel. Csak a napelemek árából autózok 75.000 kilométert.
Valahol célravezetőbb lenne a tömegközlekedést villamosítani, és sűríteni a járatokat is. Azzal talán több benzint spórolhatnánk, hisz sokan nem ülnének autóba. Nekem a 15km-re lévő város nagyáruháza olcsóbb autóval, mint busszal, még ha csak egyedül is ülök az autóban.
2019-06-14
06:54:07
#53107
"A DOE viszont most közzétett egy ábrát, amely bemutatja, hogy a konnektorról tölthető elektromos autók elterjedésének köszönhetően mekkora volt az üzemanyag-megtakarítás az elmúlt években."

www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/latvanyos-abran-mekkora-uzemanyag-megtakaritast-hozott-az-elektromos-autozas.5.327711.html?fbclid=IwAR1dEDBG9AbrajdLHKE6b27pIYu_J3X52NLwKLf7oXKE9uGzlYYTeCcyajw


2019-06-07
20:20:29
Előzmény: villam64 #53067#53092
A Tesla Model S és Model X "életfogytig" ingyen tankol a Superchargereken. Magyarországon a Model 3 jelenleg 73,24Huf/Kwh-ért tölt.

T.

2019-06-07
20:09:59
Előzmény: 444tibi #53076#53090
Pedig ez szerintem csak bevezető ár.

Van egy másik részlet, amiről nincs semmilyen adatom, csak pár helyi villanyautóstól hallottam. Érdekes lenne, hogy mások megerősítik e vagy cáfolják!
Ez a fékezéskori visszatáplálás hiánya, gyengesége.

Nálunk most, a szerintem teljesen felesleges villamos építése miatt hosszú idő óta (és még nagyon sokáig) járhatatlan a város. Olyan dugók vannak, hogy Budapest is csak kullog utánunk. Ráadásul olyan lassú a menetsebesség, hogy ha leveszem a lábamat a gázról még fékeznem is alig kell.
Ezzel kapcsolatban beszélgették Leaf, Lexus tulajok, hogy ilyen városi, illetve még a taxizásnál is rosszabb közlekedési viszonyok mellett nem érzékelik a fékezési visszatáplálást. Magyarán többet fogyaszt a kocsijuk, mint amennyit szabadna. Eddig ingyen tankolhattak, habár én szinte mindig üresnek láttam a töltőoszlopokat. Ha igazuk van, akkor visszatáplálás hiánya miatt nekik még drágább lesz minden km.
2019-06-06
22:06:29
Előzmény: sándor #53064#53076
Tudod erre annyit mondanék, ezen az áron ez nem gyerebe. Mondom ezt én, aki 30 éve kipróbáltam a Wartburgomat egy targoncamotorral meg 6 Ifa akksival.

A 18 éves kocsim nyáron 5,5, télen 6-6,5 liter benzint fogyaszt.
Levetítve 100 kilométerre ez nekem 2200Ft/100km.
Elektromos, az átlagos fogyasztási adat az 14-16kWh/100km. És nem ennyit kell visszatankolni, veszteségek 10% felettiek.
Vagyis elektromos 1600-1800Ft/100km.
Ha a 100 forintos árral számolom.

Ha x idő múlva ez lesz az egyedüli lehetőség és ár, akkor az elekromos autókázás is besorol az úri huncutságok és egy szűkebb réteg hobbija kategóriába.
Vagy durván, legalább a felére kell visszesni az új elektromos autó árának, különben értelmét veszti a legtöbbet eladott alsó és alsó-közép népautó kategóriában.


villam64Válasz erre
2019-06-06
19:11:46
Előzmény: sándor #53064#53067
Olvastam. Az elműnek nincs sok töltő állomása. A 99 ft-ból 69 ft az elmű haszna, ebből lejön az év végi nyereség adó. A szabályozás nem jó. Nincs időben korlátozva a használata. A Tesla-t felejtsd el. Saját töltője van, ami elég drága. Aki megveszi, az nem az elmű mol töltőt használja. A molnál nincs korlát 3000 ft-ért, tehát 6000-et is tankolhatsz érte. A saját bérkocsi parkját védi vele.
Akkor ez is érdekel.
www.vg.hu/vallalatok/energia/csucssebessegu-villamtoltot-adtak-at-babolnan-1553387/
2019-06-06
17:56:51
#53064
Ez megvan?

www.origo.hu/auto/20190529-megszunik-az-ingyenes-villanyautotoltes-magyarorszagon.html

99 Ft/KWh az induló ár.
40 KWh-ás Leaf, kb. 4.000 Ft, kb. 270 km.
100 KWh-ás Tesla kb. 10.000 Ft.

Kérdés, hogy ez most beetető ár-e? Mennyi adó terheli (majd)?
2019-05-31
23:06:50
#52988
Némi ízelítő abból, hogy hogyan is támogatnak a németek, például az elektromos autók elterjesztését.

"A szövetségi gazdasági minisztérium közleménye szerint a 2016-ban indított programot egyelőre másfél évvel, 2020 végéig hosszabbítják meg. A támogatási keret 600 millió euró. Tisztán elektromos hajtásrendszerű modellekre 4000 euró, plug-in hibridekre 3000 ezer euró árkedvezmény jár, ezt fele-fele arányban finanszírozza az állam és az adott kocsi gyártója. A támogatás 60 ezer eurónál alacsonyabb listaárú modellekhez jár."

"A támogatási program folytatása nemcsak a fenntartható mobilitás szempontjából fontos, hanem a jövőben is sikeres, munkahelyek százezreit biztosító német autóipar érdekében is - emelte ki a közlemény szerint Peter Altmaier gazdasági miniszter. Hozzátette, hogy az elektromobilitás németországi "áttöréséhez" a járművek vásárlásának ösztönzésén kívül a töltőinfrastruktúra fejlesztése is szükséges. A Die Welt című lap egy pénteki összeállításában azt írta, hogy a támogatás elsősorban a német gyártóknak kedvez, az igénylések legnagyobb része BMW i3, Volkswagen e-Golf és Audi A3 e-tron típusú kocsik vásárlására érkezett."

"...míg tavaly egész évben 44 600 kérelmet adtak be, az idén májusig már 26 453 pályázat érkezett."

www.portfolio.hu/vallalatok/zoldvilag/nemetorszagban-meghosszabbitjak-az-elektromos-autok-vasarlasat-osztonzo-programot.5.326293.html

Tehát a nagyjából 6,6%-os támogatás felét adja csak az állam.
És ez csak a kiemelten fontos, a német gazdaság alapját jelentő autóiparra vonatkozik, a többiek nem kapnak ekkora támogatást.
Jelenleg 47-48 millió személyautó van forgalomban Németországban. A cél 2020-ra elérni az 1 millió elektromos vagy hibrid autót.
Hogy ezek a számok kinek mit mondanak, ki mikorra várja, várta a megváltást, az az ő dolga. Ideje felébredni!
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva