Biosolar Forum  =>  Napkollektorok - Vizes rendszerek  =>  Heat Pipelapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-06-02
14:20:25
#53005
Sziasztok!
Van közületek olyan akinek sikerült újra töltenie a heat pipe csöveket?
Már régóta keresem mi lehet a bennük lévő folyadék pontos összetétele, de sehol se találom a neten. Payagyerek felhasználó írt régen róla, hogy ő szét fűrészelt egy csövet és 7-8ml valószínű vizet öntött ki belőle. Ennek függvényében mi is megpróbáltunk egy szét fagyott heat pipet feltölteni 8ml vízzel, majd forralásig melegítettük és leforrasztottuk ezüstel a cső végét.
A próbán kiderült, hogy működni működik, de egy gyári csővel összehasonlítva jóval kisebb a hatásfoka. Akinek van bármi elmélete vagy tapasztalata ebben, az kérem segítsen! Köszönöm előre is!
villam64Válasz erre
2019-05-30
20:42:02
Előzmény: zsbalazs #52971#52973
Azt mondtad, 2 van sorban, vele párhuzamosan 1. Lezárom a 2-t, vizsgálom az 1-et működés közben. Lezárom az 1-et, vizsgálom a kettőt működés közben. A vizsgálat idejére letakarni pokróccal, fekete fóliával. Én sosem tisztítottam. Fogalmam sincs mi az.
A soros kötésnél 3 mérési pont kell. 1. kollektor bemenete, 1. kollektor kimenete, 2. kollektor kimenete.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-30
20:20:28
Előzmény: villam64 #52959#52971
Sorbakötésnél hogy lehet megállapítani hogy melyik egység a gyengébb?
Még benne van a tisztító,várom a jó időt,mert csak melegbe hatékony.
Megnézetem egy szerelővel hogy a szivattyú fordítás működhet e.
villam64Válasz erre
2019-05-29
21:44:32
Előzmény: zsbalazs #52957#52959
Ha kimenetét figyeli, akkor később kapcsol ki, mert még a kollektor melegíti. A bemenet hőmérséklete alacsonyabb pár fokkal. Így hamarabb kapcsol ki a vezérlő. Bár a kollektor még dolgozna. Azt tudom, hogy hőfokkülönbség alapján kapcsol. Az én házvezérlőmet is úgy programoztam. Csak beleírtam a programba, hogy csak 5 percenként végezzen ellenőrzést, hogy ne kapcsolgassa feleslegesen a szivattyút. Legyen ideje átfordulnia a víznek. Így reggel elég 1-3 indulás. A párhuzamosítást tartom a legfőbb zavaró tényezőnek a hibakeresésben. Mert nem lehet addig rámutatni egyik kollektorra sem.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-29
20:07:23
Előzmény: villam64 #52956#52957
Elnézést a bérlő miatt,majd ha megyek kaszálni beugrok érte.
Ha melegebb a jobb oldali pont akkor előbb kapcsol be és később kapcsol ki a szivattyú?
A resol vezérlő hőmérséklet különbség alapján kapcsol és nem időre.
A szakaszolásos hibakeresést addig tudom amíg párhuzamosan van kötve.
villam64Válasz erre
2019-05-29
19:39:46
Előzmény: zsbalazs #52955#52956
Van különbség. Magasabb a hőmérséklet a kimeneten. Én most még tetéztem azzal, hogy a vezérlő 5 percenként hasonlít, így lecsökken az indítgatások száma. Mindkét oldalon van mérő pont. A párhuzamosítás fő probléma. Voltam az albérlőnél, a mama nem volt hajlandó lejönni a csomagért.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-29
19:30:06
Előzmény: villam64 #52952#52955
Ne viccelj.
Ez egy kész rendszer,nem lehet csak úgy vakmerően változtatni.
A gyűjtőcső eleje vagy vége között lehet érdemi különbség?ha nem levegős nem lehetne.Egyáltalán van a jobb oldalon hőmérő bemenet?
Nem történt még átalakítás,még mindig párhuzamos.Be kell létráznom a tetőt.Mostanában a méhészet elviszi a szabadidőmet.Szakaszolással kellene kezdenem,hátha kiderül valami
villam64Válasz erre
2019-05-29
07:40:10
Előzmény: zsbalazs #52945#52952
Meg lehet fordítani a szivattyút. Azt nem értem, hogy a gyűjtőcső bemenetét írod a hőmérőnek, és nem a kimenetét. A bemenet az rossz pozíció lenne. Még mindig nem írtad, hogy megpróbáltad-e párhuzamos ág nélkül a kollektort? Természetesen külön hőmérő kell a párhuzamos ágak kimenetén. Akár vezérlő is.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-28
19:38:35
Előzmény: sándor #52943#52945
Szerintem a vékony/vastag kérdés most nem aktuális mert a vékony fent van a tetőn,azt cserélni drága,biztosan nem fogom.Azért köszönöm a tapasztalatokat,de most ez nem segít.
A szerelési mód az már érdekes,persze elfogadom amit írsz és ha átalakításra kerül sor akkor meglátjuk mit tehetünk.A helyzet hogy elég fixen áll a tetőn,nem tudom lehet e mozdítani rajta.
Olyan mintha fordítva lenne a folyásirány.
Azt újra említem hogy 7évig a fagyásig ezerrel üzemelt.
A levegő a gyüjtőcsőben egy ésszerű logikus magyarázat lenne.3-ból kettőnél van solár légtelenítő van,de hát lehet rossz helyen.
Próbaként nem lehetne megfordítani a folyásirányt?Szivattyú megfordítással?

2019-05-28
11:38:37
Előzmény: zsbalazs #52931#52943
Villámnak jó megfigyelései vannak, érdemes hallgatni rá még akkor is, ha pl. a szerelőd másként látja.

Én továbbra sem értem, helyesebben nem tudok elindulni a teljesítmény csökkenésed okának a keresésében.
A villám által említett vastag és vékony hp cső valós probléma is, és megoldás is lehet.
A vékony csövek jóval nagyobb teljesítményűek és 200 fok fölé is mehet a stagnációs hőmérsékletük. Ezért hamarabb elfáradnak, lecsökken vagy megszűnik a teljesítményük, mint az alacsonyabb stagnációs hőmérsékletű vastagabb csöveknek.
Márpedig ha jól emlékszem azt írtad, hogy nálad volt bőven hosszan, akár napokig tartó stagnáció is. Az ilyen túlterhelés a vastag csövek teljesítményét is rontja, a vékonyakét pedig hazavágja.

Nálam Kardosék eredetileg 120 vékony hp-s Apricust üzemeltek be két részletben. 60 cső az első évben, 60 cső a következőben.
Stagnáció ugyan nem következett be az első évben, sőt a vezérlő is mindössze egyszer tiltott le 95 foknál (ami után jött volna azonnal a stagnáció), de akkor én kísérleteztem, hogy mennyire tudom felemelni a hőmérsékletet, hogy a lakás felé a lehető legmelegebb vizet tudjak továbbítani.
A szivattyút azonnal lekapcsoltam a vezérlőről és külső megtáplálással elindítva, lehűtöttem az egész rendszert. Nyomott ki gőzt egész rendesen, de pár perc alatt visszahűlt 60 fokosra.

Még a garancia idő alatt az első 60 db csőből (a felső végén körben) elrepedt 1 db, és elment a vákuma. Szóltam Kardoséknak és mivel éppen Szegeden tartott előadást, hazafelé menet bejött és személyesen kicserélte az üvegcsövet.
Ekkor említette, hogy a vékony hp csövekkel nagyon sok garis reklamációjuk van, ezért majd küldi a szerelőit, hogy cseréljék ki vastagokra. Végül a komplett szerelt üvegcsövet cserélték ki egy fél óra alatt, az elsőként felszerelt 60 darabot. Ezek a földről létráról könnyen elérhetők voltak.
A magasabban lévő második 60 cső a mai napig a régi vékony hp csővel üzemel.

A komplett, a négy sorba kötött egység adatairól feltettem fotókat.
Én akkor, amikor mind a négy egységet egyformán süti a nap, nem tapasztalok sem szerkezeti romlásra visszavezethető teljesítmény csökkenést, sem azt, hogy a vastag csövek alacsonyabb teljesítményűek lennének.
Délután a két alsó (a vastag hp-s) egység kerül először árnyékba, és csak a felsők dolgoznak. Ilyenkor látszik a műszeren, hogy a vékony hp csövek még a délutáni beesési szög ellenére is ~20%-al nagyobb teljesítményűek, mint a vastagok.

A nálad lévő szerelési módról az a véleményem, hogy alapvetően elhibázott.
Akár sorba, akár párhuzamosan vannak kötve az egységek, azoknak mindig felfelé kell emelkedniük. Annak a pontnak kell a legmagasabban lenni, ahol a felmelegített víz elhagyja a kollektor egységet. Ide kell bedugni a kollektor ellenállás hőmérőjét, a PT 1000-t, és nem a "bejárathoz!".
Ez egy alap szabály, amit úgy lehet még jobbá tenni, hogy a legutolsó egység után még megemeled a levezető csövet. Azért, hogy ha esetleg légbuborék keletkezne, az ott legyen és ne az utolsó egység gyűjtő csövében. A gyűjtő csöveknek mindig fullra tele kell legyenek vízzel, különben nem tudja átvenni a bunkóktól a hőmennyiséget. A levegő rossz hővezető és akár egy bunkónál is bekövetkezhet a helyi stagnáció.


A szennyeződéssel továbbra sem tudok mit kezdeni. Szerintem ez a réz gyűjtőcsövekből származhat. Azon a hőmérsékleten ahol stagnál a rendszer, a rézcső már elfeketedik, és mint a rozsda a vasról, leválik a felületéről az oxid réteg. Ezt többé nem lehet kitakarítani. Marathatod, de az "elégett" réz folyamatosan válik le, vékonyodik a csőfal.
Példának nézd meg a pillanatforrasztó pákák drótját. Ahogy felmelegszik, pedig a lágy forrasztó ón elég alacsony hőmérsékleten olvad, a rézdrótról már vakarható a fekete "rozsda" réteg. A rézdrót gyorsan elvékonyodik, és ahol a legmelegebb, ott néhány tíz perces üzem után elszakad a drót és cserélni kell.
Jobb ötletem nincs.
Én nem maratnám a rendszert, hanem vigyáznék arra a falvastagságra, ami még megvan.

Amit villám az üvegcső belső csövének a hőmérsékletéről írt, az igaz.
Korábban tettem fel fotót, hogy van-e valakinek tapasztalata, véleménye arról, hogy a nálam látható elszíneződés (a belső cső hőelnyelő festékén) mitől keletkezhetett? Ezen a helyen világosabb a hőelnyelő festék, mint a cső teljes hosszában.
Nem kaptam választ, így én továbbra is arra gondolok, hogy mivel ez az elszíneződés csak a hp csövek aljának a magasságában látható, ezért ott a legmagasabb (vagy éppen a legalacsonyabb) a hőmérséklet. Ez az elszíneződés mind a 120 csövön látható. Nincs különbség a vékony és a vastag hp csővel szerelt csövek között.
Végül is 15 év folyamatos működés után nem is zavar különösebben, mert a teljesítmény megvan.
villam64Válasz erre
2019-05-27
21:47:11
Előzmény: zsbalazs #52931#52932
Csak arra gondoltam, hogy ne kelljen a tetőn dolgoznod. Milyen javítást végzett a szerelőd a kollektoron? Valamit említettél. Ha pluszba gondolod a hmv-t akkor csak növelné a veszteséget. Nálam a puffer van a legközelebb, a többi legalább 10 m, és nincs szigetelve az ötrétegű cső. Nálad nem működik szerinted a magas hőfokon a rendszer. Ez baj a beépített hőcserélőd miatt.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-27
20:49:32
Előzmény: villam64 #52926#52931
Értem én hogy egy új jobb mint egy 10 éves,de most abból kell főznünk amink van.
Most május és szeptember között ha süt a nap szűken de megcsinálja a napi hmv-t.
20-30% teljesítmény növelés már segítene.Talán a szakaszolás összejön és akkor hátha többet látok.Még lehetőség hogy a párhuzamosságokat megszüntetni és sorba kötni.A tetőre vagy padlástérbe egy hmv tartály beépítése nem csökkentené a szállítási veszteséget?
villam64Válasz erre
2019-05-27
06:57:27
Előzmény: zsbalazs #52924#52926
Szia ZsBalázs
Elolvasva Róbert vágását, már másképp látom. 2011-ben még nem tulajdonítottam jelentőséget a vastagabb hp-nak. Visszavonom. Számít. A második kollektorom vastagabb hp-jú lett kíváncsiság miatt. Gyorsabban melegszik. Ez nem jelenti azt, hogy a vékonyabb hp-s ne forrt volna meg, és ne érte volna el a 125 °C-ot a gyűjtő. A mostani 2011- es beszélgetésből tanulva. A vákuumcső belső felülete nagyon felforrósodik. Simán eléri a 150 °C-ot. Ezt a hőt el kell vezetni onnan. Ezt végzi a passzentos illeszkedéssel az alumínium lemez. Még ideálisabb az lenne talán, ha 4 szálon menne a hp felé, és nem 2 szálon. Átforrósodik az alu lemez, mely jól illeszkedve a hp-hoz átadja a hő egy részét. A hp-ban valahány fokig vákuum van, és elegendő víz, és alkohol. Alkohol leginkább azért, hogy a víz ne fagyjon meg. Eleinte van vákuum, később ez megszűnik. Ha végig vákuum marad, akkor a hp tartalma egy hőfok után nem kondenzálódik le. Ha a vákuum megszűnik, akkor 100 °C-on kondenzálódik a víz. Növekvő nyomással a hp-ban akár 120 °C-on is kondenzálódhat. Utólag belegondolva, nem csak a hp alján van folyadék, hanem akár a 2/3-áig, vagy feléig. A hp legalja a leghidegebb, és nem tudná a 180 cm hosszú vákuumcsőről levenni a hőt. A vastagabb bunkó is számít, mert a felülete miatt több hőt tud átadni. Valójában a 72 °C üresjáratban tehát érthetetlen. Valamelyik kollektornál 24-es bunkót írnak, hogy ezt hogy dugja be a 22-es csőbe nem tudom. Tehát leszedni a 3-at, és egy normális árú prémiumot feltenni, és a földön keresni a hibát.
Neked majdnem ugyanaz a kollektorod van, mint nekem. Csak nekem a második vastagabb hp-val. És nekem 60 °-os dőlésszöggel, hogy télen emelkedjen inkább a hatásfoka, mert nyáron felesleges a túlméretezés miatt.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-26
21:43:25
Előzmény: BJaca #52923#52925
Igen értem csak korábban nem tapasztaltam ilyet,lehet most magasabb a nyomás mint máskor
zsbalazsVálasz erre
2019-05-26
21:41:47
Előzmény: villam64 #52922#52924
Engem meglepett hogy nem melegíti 100fokra.Majd még máskor is nézegetem.Lehet párásabb volt a levegő vagy beszorult egy kis levegő,de az is lehet hogy kifáradtak a csövek.Infra hőmérővel nézegethetném a csöveket.
Azért engem a piszkos víz is izgat,most tisztító van benne,megy egy darabig aztán kimosom belőle
2019-05-26
18:27:53
Előzmény: zsbalazs #52921#52923
Szia!
Zárt rendszerben ha jól tudom megindulhat a keringés, főleg ha kicsi az ellenállása a rendszernek.
villam64Válasz erre
2019-05-26
16:57:58
Előzmény: zsbalazs #52921#52922
Szia
Magának a réz hp-nak is tovább kellene melegítenie. Hova tűnik az energia nálad? Nálam terhelés alatt fel megy 70 fok fölé a kollektor hőmérséklet. 60 fokos tartálynál 71 fokos a vastagabb hp-jú kollektor. A vezérlésem 75 fokos kollektornál a puferre kapcsolja a kollektort. Tegnap 51 fokról 60-ra a 100 literes 1 óra alatt visszafűtötte a veszteséget. Utána a pufferre ment most már, alacsony hőmérsékleten. Nálam a szivattyú gyenge, így ~ 10 °C a kollektor és a tartály között a hőfoklépcső, és a tartály hőcserélőjén van fűtve. Tegnap 30 fokról 37 fokra, ma tovább 43 fokra melegítette a 2000 litert. Tehát elgondolkodtató a problémád, és ki kell dobjad a kollektoraidat 1 db vastag hp-júért.
Ha nem melegszik fel a gyűjtőcső, akkor miért. Hogy lehet, hogy a 150 fokos vákuumcsőből nem kerül fel a gyűjtőbe a hő. A meleg víz áramlása beindulhat, leginkább magasabb tartály hőmérsékletnél.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-26
14:19:37
Előzmény: zsbalazs #52868#52921
Épp itthon vagyok mikor süt a nap.
Kikapcsoltam a rendszer szivattyút hogy megnézzem mennyire melegít.
Azt tapasztaltam,hogy 72-ig dinamikusan nő majd megáll és viszonylag gyors csökkenésbe indul kb.63-ig.olyan mintha kapna egy kis hideg vizet.
A napsütés egyenletes,a gyűjtőcső gyári szigetelt.A gyűjtőcső bemeneténél van a hőmérő,a cső után lefelé megy a víz.A rendszer zárt,nyomás 2,7bar
Egy kérdés:létezhet olyan hogy megmozdul magától a melegvíz?
Az nem jó jel hogy 81 fölé nem melegíti a gyüjtőcsőben
zsbalazsVálasz erre
2019-05-18
20:00:26
Előzmény: sándor #52862#52868
Az elmúlt 2hónapban nem nagyon cseréltem a vizet.Sokszor nem is forrhatott meg,legalábbis nem a tudtommal.
Szerintem a cső faláról kopik.Kérdés hogy mikor,mennyi,hol termelődik és hogy miért nem tisztul ki mosatáskor.
És a fő kérdés,hogy van e közé a teljesítmény csökkenéshez.
7évig nem volt leengedve a használt fagyálló.Az korrodálhatta vagy inkább most csinálja a víz?
A lerakódás üzemszünet esetén nem száradhat a csőbe és azért nem tisztul könnyen?
Tettem bele tisztítót benne hagyom pár napig
villam64Válasz erre
2019-05-18
15:14:13
#52866
Tartályok hőfoka alapján számolt egyenleg.






2019-05-18
02:03:44
Előzmény: zsbalazs #52854#52862
Azért nyitott, hogy ne legyen túlbonyolítva.
Én általában olyan házi rendszereket építek, amiket a feleség is el tud működtetni, és ezért még büszke is magára.

Ilyen koszmennyiség egyszerűen nem lehet a rendszerben. Valami nagyon nem stimmel ott.
Nálam a pelenkákat hideg vízzel tisztára tudom öblíteni.

Egy ötletem lenne. Szerintem túlságosan sokszor "megégetted" a vizet. Sokat stagnált a rendszer, sokszor kapott víz utánpótlást.
A konyhában kipróbálhatod. Tegyél fel egy fazék vizet egy teljesen tiszta edénybe. Erősen lobogva forrald el az utolsó cseppig. Az edény koszos lesz.
Ha többször megismétled a próbát, utána már vegyszerrel sem lesz tisztára mosható az edény, de a mosó víz mindig koszos lesz.
Pedig nem is tudtad a vizet 180 fokos stagnálási hőmérsékletre melegíteni.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-17
05:35:20
Előzmény: sándor #52852#52854
Nálad nyitott a rendszer,mert hogy azt írod hogy 2.fokozaton emel eleget?
Szivattyú után nincs már semmi csap beépítve nekem.
Alapvetően szakaszosan kellene működnie a szivattyúnak,mert a vezérlő hőmérséklet különbség alapján kapcsolja,akkor ott mindig nagyobb a veszteség?néha szoktam folyamatos üzemre állítani,de akkor sem látok javulást,teszteléskor is próbáltam Mindkét esetet.
Piszkos víz esetén mindig lerakódásra gyanakszom,ami ronthatja az áramlást és a teljesítményt.
Kb.150 liter piszkos víz jött ki.A rendszer űrtartalma kb.40liter
2019-05-16
23:08:45
Előzmény: zsbalazs #52849#52852
A fojtás szó félreérthető. Ezt rosszul fogalmaztam.
Egy ilyen rendszerben általában elegendő néhány szakaszoló golyós csap, illetve az elemeknél, a szivattyúk előtt és utána golyós csapos hollander.
Az átfolyó mennyiség beállítására elegendő a szivattyú három fokozata, mivel nálad zárt a rendszer, így nem kell emelni a szivattyúnak, csak forgatni a vizet, illetve leküzdeni a hideg-meleg víz közötti fajsúly különbséget.
Ha mégis be kell állítani egy bizonyos átfolyási mennyiséget, akkor azt a fojtószelepet a szivattyú után kell beépíteni.

Az átfolyási mennyiségnek fontos szerepe van, mert a kollektorok gyűjtő csöveiből el kell szállítani azt a hőmennyiséget, amit a hp csövek oda bejuttatnak.
Mindig egy kicsit több hőmennyiség elszállítására kell beállítani az átfolyó mennyiséget, mint amit az összes hp együtt termelni tud, különben megforrhat a rendszer.
(Ismered a mondást, hogy -abból még nem volt semmi baj, ha a sorompó le van eresztve-.)
Az átfolyó mennyiséget pontosra soha nem lehet beállítani, mert a termelés is állandóan változik. Ezért mindig több átfolyó víz kell, mint amennyi éppen szükséges lenne.
Például, ha közel optimális az átáramló mennyiség, akkor 5 fokot emel a víz hőmérsékletén. Ha több az átfolyó víz az optimálisnál, akkor csak 4 fokot, de biztosabban nem forrhat meg a rendszer.
A kollektor termelte hőmennyiséget így is úgy is megkapod, csak amíg az első esetben mondjuk 10x forgatja át a vizet a kollektoron, addig a második esetben 13-15x. A felfűtés egy fél órával tovább tart.
Ennyi a jelentősége, de ezt annak idején előszeretettel túlbonyolították.

Nálam egy 7 méteres emelő magasságú szivattyúnak kell a vizet ~6,5 méterre felemelni. Ezt a szivattyú az első fokozatban nem tudja, csak a másodikban. Ott is üzemel állandóan.
Mivel nekem a lehető legmelegebb vízre van szükségem ezért egészen minimális átfolyó mennyiséggel jár a rendszer. Hogy ne tudjon megforrni (ami nyáron már egy néhány perces áramszünet esetén is bekövetkezne) szünetmentesről működik az egész rendszer. Hat órát kell kibírni a szünetmentesnek, mert nagyjából annyi az az időszak hossza, amikor a legerősebb a besugárzás. Kora délelőtt, vagy késő délután már nem forr meg a víz. A gyűjtőcső nem melegszik 80-90 foknál melegebbre. Ha mégis baj lenne, akkor egyszerűen a kerti csapról átnyomatom a rendszeren az ivóvizet, ami a túlfolyón távozik. Erre talán egyszer, 2007-ben volt szükség.
Késő délután a beesési szög, a koszos levegő, a koszos üvegcsövek miatt már nem tudnak megforrni a hp csövek.

Ami a folyadék (nálad víz) leürítését illeti, szerintem nem kell megijedni attól, hogy koszos. Látnád az én ivóvíz minőségű melegvizemet miután a téli hónapokban áll a hőcserélőben és a szivattyúban!
Télen tíz évesnél öregebb fagyállót használok, nyáron ioncserélt vizet. A víz is öregebb tíz évesnél.
Amikor leeresztem őket, mielőtt kannákba töltöm, átszűröm kétréteg mosható pelenkán. Mielőtt visszatöltöm, előtte is átszűröm őket.
A nyitott rendszer okozta párolgás és az átszűrés miatt minden leeresztéskor elveszik 1-2 deci a töltetből. Ezt friss fagyállóval vagy ioncserélt vízzel pótlom, de soha nem cserélem a teljes mennyiséget.
Az öreg fagyállóból télen kiteszek egy flakonnal az udvarra és úgy határozom meg, hogy használható-e még.
A csőrendszert soha nem öblítem.
A fagyálló is, a víz is zavaros a leeresztéskor. Tároláskor a vízben fátyolszerű takony képződik némelyik kannában. Ezt szűröm ki a feltöltés előtt. A leeresztéskor némi rozsda szerű darabokat, amik tulajdonképpen a csőfalról leváló vékony vízkő morzsák. Erős vízkövesedés nincs, mert nincs amiből képződjön.
Ha mindig friss vízzel lenne feltöltve, akkor biztosan át kellene mosatni pár évente.

Még valami.
Pontosan áramszünetkor nem szabadna üresen hagyni a rendszert. Most szerencsére erősen felhős az idő, de ha nincs benne víz, az agyonvágja a hp csöveket. Láttam már olyat, aki egész napos áramszünet esetén nem szünetmentessel vacakol, hanem egyszerű egész nap csapvizet áramoltat keresztül a rendszeren. A mennyiségét úgy állítja be, hogy az elfolyó víz hőmérséklete kb. 70 fokos legyen. Az egésznapos védelem nagyjából fél m3 vízbe kerül.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-16
20:25:28
Előzmény: zsbalazs #52849#52850
Ma leengedtem a vizet belőle mert holnapra áramszünetet jeleztek.
Feketés,sötét szürke volt.
Április elején tettem bele tisztítót,de az nem lett fekete,utána vizzel töltöttem fel.
zsbalazsVálasz erre
2019-05-16
17:13:36
Előzmény: sándor #52841#52849
Az elejét nem értem.
Hol kell fojtani?a szivattyú előtt?oda van beépítve záró,de korábban sem nyúltunk hozzá.
A szivattyú 3as fokozatban 11 liter/perc felett lehet.
Ha visszább van véve (nekem középen szokott lenni)az nem befolyásolja az emelést?
Régebben a túlméretezést nem bántam,most hogy nem jól működik lehet nem a legjobb döntés volt
Biosolar Forum  =>  Napkollektorok - Vizes rendszerek  =>  Heat Pipelapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva