Biosolar Forum  =>  Villamos energia tárolása  =>  Akku méretezés, méréslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2018-11-03
07:34:24
Előzmény: takyka #52199#52203
A TV akku az heti max. 2 alkalommal van használva, akkor viszont gyakorlatilag egész nap megy. Fogyasztás: a képtartalom és a hangerő függvényében 1,75-2,2A közötti, 2 amperral számolhatunk. Ez akkor 12 voltos középértékkel számolva kb. 600Wh (a számokkal való számolás nem ad teljes képet az áramfelvételről mert a készülék belső tápáramkörei jól tudják a fizika P=UxI képletét, ahogy merül az akku, az áramfelvétel egyenes arányban növekszik), a 64-es akkut 10-20%-ra harcolja le (80-90% DOD). Egy ilyen után mindig van lehetőségem teljesen feltölteni.

A TV az nem pontosan TV mert másfél év tv használat után leváltottam egy komplet számítógépre de a fogyasztási paraméterek nagyon hasonlóak. Ez egy általam összerakott All-In-One pc, ha esetleg meg akarod tekinteni, itt publikálam egy gyors cikket róla:

www.logout.hu/bejegyzes/tordaitibi/all_inone_pc_hazilag_a_sufnituning_szepsegei.html

Az elektromos kerékpár paramétereihez kérek egy kis időt, mindenről pontosan kifaggatom Laci barátomat (ő és kis családja használja).
2018-11-02
18:28:17
Előzmény: 444tibi #52193#52199
Nem számolok mással, csak 18650-el, nincs értelme. Sem árban, sem minőségben nem versenyképesek a prizmatikus cellák.

Mekkora a fogyasztása és mennyit használod két töltési lehetőség között a TV-t?
Mik az adatai a villanybiciklinek?


T.
2018-11-01
07:14:21
Előzmény: takyka #52182#52193
Igazad van, általánosságokról beszélgetünk, viszont ez nem is fog megváltozni jó darabig, és nem azért mert Te vagy én nem vagyunk hajlandóak véleményt változtatni hanem mert konkrét adat nincs egyikünk birtokába sem még. Nekem a tv-s akksim még nem ment tönkre, tehát nem tudok konkrét adatot, nem mondhatom hogy pl. 3év 4 hónapot bírt 400 ciklussal, és te sem állíthatod hogy a lithiumos pakkod 16 évet és 3500 ciklust elment. Érted mire célzok?

Írtad hogy "Szívesen kiszámolnám, hogy én milyen akkut raknák össze, hogy lássuk, hol is állunk."
Lássuk akkor, és köszönöm előre is hogy szánsz erre energiát és időt.

Az én tv-s akksimat véve, egy mezei autóakku, 12V/64Ah, egy Exide gyártmány. Most gugliztam rá, a legkedvezőbb ára házhoz szállítva 22850Ft.
Írtam feljebb hogy még nem tudom megmondani, meddig is tartana, úgyhogy a számolás leredukálódik a lithiumos pack árára+az összes sallangjára (bms és egy töltő, habár a töltőt ne számoljuk, azt összedobok egyet a fiókból, CC-CV kivitelbe). Kisütésvédelem nem kell, erre jelenleg egy lcd voltmérő modul van ami 8-20 voltig állítható intervallumban hangjelzést ad, ez a mélykisütésvédelem.

Tehát 12V/64Ah-22850Ft az egyik oldalon, házhozszállítva, semmi barkácsolással, leteszi a futár a kertkapuba, nem kell cellánként összerakni, dobozolni. (tegyük fel, átlagfelhasználó és tök béna vagyok, nem értek az elektronikához)
Kontra lithiumos, szintén ugyanilyen paraméterekkel, mennyibe kerülne?

(Az én példámnál azt a hátrányt most nem veszem be az összehasonlításba hogy elveszítem a kocsiba menet közbeni töltés és az esetleges kocsiakku hiba esetén a pillanatok alatti csere lehetőségét. Ezt ne vegyük be a szempontokba mert ez eléggé egyedi eset, de jelenleg ez is rendelkezésemre áll úgymond ajándékba.)
2018-10-29
10:21:55
Előzmény: 444tibi #52176#52182
Átszerkesztettem...

Álltalánosságok mentén nem jutunk dülőre, beszélgessünk konkrétumokról.

Pontosan mekkora és mennyibe kerül az akkumulátor, amit az ismerősöd használ?
Tudsz arról valamit mondani, hogy naponta mekkora távolságra használja és az kb. a rendelkezésre álló hatótáv hány%-a?
Szívesen kiszámolnám, hogy én milyen akkut raknák össze, hogy lássuk, hol is állunk.

De ugyanezt megtehetjük a TV-s alkalmazásodra is!

T.

2018-10-29
07:19:41
Előzmény: 444tibi #52176#52181
Sajnos új korában sem bírt 4-5 napot. Nagy kijelző, GPS, 3G, szóval volt, ami egyen. Két naponta kellett tölteni, aztán már minden este, mert a második nap vége kérdéses volt. Hétvégén, ha keveset nyomkodom, akkor azért még kibír két napot.
2018-10-27
21:51:32
Előzmény: BJaca #52174#52176
Az 4-5napot bírt egy töltéssel (10-12év=1000 ciklus) a mostaniak meg 1-1,5 napot (3év=1000ciklus). A számok stimmelnek, a helyükön vannak.

Takykának ugyanezt írtam le, ha évi 50-100 ciklus és közbe még vigyázok is rá,4,1V-3,2V között tartom stb. minden további kötözködés nélkül elhiszem a 10-15 évet. De én egy napi használatban lennék erre kíváncsi. Vagyis a pakkot estére 10-20%-ra leharcolom és reggelre feltöltöm. És ha az ILYEN üzemi viszonyok mellett elmenne 5 évet, akkor elgondolkodik az ember hogy talán nem kéne ólomakkukkal vacakolni, mert a Li az ugyan 4X drágább, de 5X tovább tart.
Vagyis várom azt a linket/személyes tapasztalatot/tuti leírást ahol egy elektromos jármű, napi szinten használva, estére teljesen leharcolt akkuval hány évet ment.
Nekem van ilyen tapasztalat az ismerőseim között az ólomakkukkal, mint említettem egy barátomnál ilyen körülmények között a PB akku legjobb esetbe másfél évig húzta. Azaz 500 ciklus. A 4szeres árú lithiumosnak akkor 6 évet és 2000 ciklust minimum teljesítenie kéne. Ekkor vannak egálba még csak úgyhogy inkább 8 év és 3000 ciklus, ez már vonzó lehet.
Lehet sőt megkockáztatom hogy képes is rá rá de erről nincs tapasztalatom, sem az ismeretségi körömnek. És én hajlamos vagyok a weboldalak százai helyett inkább a két szép szememnek hinni.

A régi Alcatel okostelefonom egy akkumulátorilag alulméretezett és ráadásul nagy fogyasztású telefon volt, mésfél éves sem volt amikor eljutottam vele a "töltőtől töltőig" szindrómáig, meghalt az akku. Igaz volt hogy naponta 3x kellett töltőre tenni.
A mostani 1 éves Xiaomi telefonom egy izmos akkuval szerelt készülék, simán produkál 50-60 órás akkuidőket. Még csak 1 éves de látatlanba adok neki még 2-3 évet vagy még többet.
Itt van előttem egy noname, Element nevű mobiltelefon, ez egy 3 éve éjjel-nappal készenlétbe lévő szolgálati telefon egy őrhelyen. Semmit nem tud csak hívást és sms-t, cserébe szinte semmit nem fogyaszt. Jelenleg, 3 év után még 5-6 nap azaz 150 óra az akkuidő. Tuti elmegy 10 évet. Miért is, mert eddig összesen ha 200X volt kisütve-töltve.



2018-10-27
19:10:46
Előzmény: 444tibi #52173#52174
Nekem van egy SonyEricsson C702-es telefonom napi használatban, 10 éves. Tavaly kezdett el hülyéskedni az akkuja, így beleraktam egy másik használtat. Tehát 8-9 évet simán bírnak, és a kapacitáscsökkenésre kb 30%-ot mondanék.
2018-10-27
17:28:38
Előzmény: takyka #52154#52173
Köszönöm a részletes magyarázatot meg a számolgatásodat.
Hogy én 300 cellából meg nem építeném semmi pénzért a pakkot, az biztos. 20 óra kb. rutinnal, írtad, hát ez nekem lenne a duplája, napi 2-3 órájával számolgatva majdnem 3 hét, ez szerintem a mazochizmus határát súrolja. Nekem. Lehet más élvezettel rak össze több százas pakkokat. Ha jól tudom, nem vagyok benne biztos, a Tesla is ilyenekből van összerakva? Ha igen, a technológia jogosultsága nem kérdéses de otthonra, esetleg megrendelésre én tuti vennék 4 nagyteljesítményű cellát és 10 perc alatt kész a pakk.

Olvastam a kapacitásmérésedet. Nem tudom, az akkuk milyen gyakorisággal vannak használva. Napi szinten biztos hogy nem. Megint csak a mobiltelefonokat tudom felhozni amik bizonyíthatóan évente átesnek legalább 2-300 cikluson és a 3 év az rekordidő ha addig bírják.

Ennek ellenére nem vonom kétségbe a lithium technológia létjogosultságát és maximálisan igazat adok neked amikor kijelentetted hogy az elektromos közlekedésben vitathatatlanok az előnyei.
Viszont othoni, hobbi vagy akár napi használatra is annyira drága a beruházás hogy nagyon kevesen lépik meg.

Élő példa pl. én, mivel elég sokat (kb. évi 50-60 napot) vagyok terepen, ahol elektromos hálózat nincs, a 12 voltos kistévémhez 2 éve vettem egy 12V64Ah akksit, a kocsim saját akkuját nem szívesen használom ilyen célra mert ha télen véletlenül reggel nem indít, a puszta közepén bajosan töltöm fel.
A beruházás akkor, pontosan nem emlékszem már de 20ezer Ft körül volt.
Semmit nem kellett vele tökörészni, egy az autóba 30 perc alatt kiépített kis átalakítással hazafelé menet rákapcsolom a kocsi rendszerére, mire hazaérek általában félig fel is töltődik.
Van otthon automata töltőm, ráteszem egy napra még és kész. Nem kellett BMS, mégegy töltő, nem kellett 100 cellából összerakni.
Hab a tortán, ha esetleg v.miért megnyúvad a kocsi saját akksija, 10-es kulcs, csere és 3 perc múlva mehetek.
Tudom ez nem pont idevágó és nem pont helyénvaló példa volt de nekem ennél egyszerűbb, praktikusabb és jobb megoldás tuti nincs.
Húzza ki a tv 4 évig róla, hacsak nem lesz cellazárlatos, addig biztosan elmegy mert nem vesz fel a tv 2 ampert se. Akkor 4 évente 20ezres beruházás lesz. Az általad ajánlott Panasonic cellákból számolásom szerint mindennel 70-80ezer Ft lenne. Akkor 16 évig kéne kitartania, ha az ólomakkut veszem nem 4 csak 3 évnek, akkor is 12 évig. Ilyen light üzembe biztos hogy kitartana addig a li akku de hogy itt és most én 80ezret nem tolok bele a projektbe (és mást sem tudnék erről meggyőzni) az biztos.

Értem az érveidet, és jó érvek is de amíg 3-5X az ár addig egyszerű usernél nem rúg labdába, max. egy szerszámgép vagy laptop akkupack házi hobbí felújításánál, pótlásánál.



2018-10-27
12:05:54
#52172
Az akkumulátor élettartamhoz adalék.

Rászántam az időt és megmértem, mekkora a kapacitáscsökkenése a villanyrollerem három éves Lítium akkumulátorának.
Saját meglepetésemre is, gyakorlatilag nincs mérhető változás!
Míg a zsír új cella 2580mAh kapacitású 4,1-3V között, addig a használtak 2576mAh-t produkáltak.
A használatra jellemző, hogy soha nem volt 4,1V fölé töltve, nem volt huzamosabb ideig teljesen feltöltve tárolva , illetve úgy van méretezve, hogy üzem közben nem melegednek számottevően.
Pár év múlva újramérem...

T.


Jobb alsó sarokban a négy párhuzamos cella kapacitása.



Az új cella kapacitása.

2018-10-18
14:31:36
Előzmény: 444tibi #52153#52154
Szia,

Nem állítom, hogy minden körülmények között és minden üzemmódban érdemes lítium akkut használni. Villanyjárműveknél azonban nem kérdéses a dolog.

Amit állítok, hogy ha valaki körültekintően tervez, odafigyelve használ, akkor a lítium akkus villanyjármű összes költsége (bekerülés+üzemeltetés) kevesebb, mint egy hasonló teljesítményű benzinüzemű jármű költsége.
Ami a legnagyobb probléma, hogy jelenleg a jó minőségű lítium pakkok irreálisan drágák, pedig cella szinten már egész jó árak vannak. Emiatt csak SK építés jöhet szóba.

A tapasztalatomról:
Van egy 2015-ben épült pakkom, ami 6S4P konfigurációban, 24db Panasonic 18650PF cellából áll. (21,6V/11,6Ah) Ezt a villany rolleremben használom. Teljes ciklusok számát nagyon nehéz meghatározni, mert össze-vissza van töltve és használva. Olyan 100-150ciklus lehet benne úgy, hogy soha nem töltöm 4,1V fölé és nem merítem 3V alá. Terhelése elég komoly, csúcson eléri a 40A-t is (10A/cella). A három év alatt nincs érzékelhető hatótávcsökkenés.

A másik akkumat az előzővel szerzett pozitív élményeim után idén építettem, szintén Panasonic 18650PF cellákból. Ez egy 7S20P, 25,2V/58Ah akkumulátor, amit egy villany csónakmotor táplálására használok. Ezek jóval kíméletesebb használatban vannak, normál használatkor 60%-20%SOC között megy, maximum 50A kisütő árammal terhelve (2,5A/cella). Csak ha hoszabb útra megyek, töltöm 90%-ra. Ebben az alkalmazásban 10év+ élettartamot várok.

A magyar 18650 cella árak is teljesen irreálisak. Én innét rendeltem:
wwweu.nkon.nl/panasonic-ncr18650pf-3-7v-2900mah.html

Abban nem tudok segíteni, hogy mennyiből lehet kihozni egy komplett Lítiumos napelemes szigetüzemet, de az akkumulátor alkatrészköltsége így alakulna:

a 24V140Ah=3360Wh kapacitás vagy 6S54P (21,6V/157Ah) vagy 7S46P (25,2V/133Ah) Panasonic 18650PFcellából építhető meg.
324db cella és a hozzá tartozó műanyag tartók házhoz szállítva (holland) áfával 282000Ft
6S 100A BMS 5-10000Ft
csatlakozó, vezetékek, kapton szalag, zsugorcső, zsugorfólia, miegymás legyen 10000Ft
Egy ekkora pakk építése biztonságosan, már meglévő rutinnal kb. 20 óra munka.

Ha az említett 7x3,2V130Ah Winston cellákból épített akku kapacitását célozzuk be, akkor 7S40P konfig jön ki, ami 244000Ft-ba kerül.

T.







2018-10-17
16:07:53
Előzmény: takyka #52151#52153
Köszönöm a részletekbe menő felvilágosítást.
Minimális tapasztalatom nekem is van a lithium alapú akkumulátorokkal(az ólomakkumulátorokkal sokkal több), mint kivettem, te már raktál össze ilyet így biztosan többet tudsz.

Megtévesztett a honlapon is írt, 30000FT/cella csereár (ez alapján számoltam a cserét). az ugrott be nekem hogy a packba valóban ipari kivitelű, 20Ah kapacitású cellák vannak, aztán villám helyesbítésére kapcsoltam hogy 18650es cellákból áll.

Elmondom, mi riaszt a lithium akkukkal kapcsolatban.
Megrendelői kérése az utóbbi években beüzemeltem néhány mini szigetüzemű napelemrendszert. A megrendelő, bár nem a szegény kategóriába tartozik, lakonikusan elutasította a lithium bázisú tárolást, amikor elétettem a költségvetést LI és PB kivitelre. Hiába magyaráztam el hogy hosszú távon jobban jár, észérvelek meggyőzött, bár nem technikai érvekkel, ha kinnt terepen ellopják, tönkremegy stb. akkor egy rendszeren nem 500-600ezret bukik hanem csak 2-300ezret.
Tehát olyan sokkal kerül többe a beruházáskor hogy a hosszútávú kedvezőbb üzemeltetési költség sem képes efelé billenteni a mérleget.
Nagyon hülye hasonlattal, én is 3000 Ft-os cipőbe járok, ebből kell évente 3 pár, hiába mondják hogy a márkás cipő ami 30000ezer Ft, az 4-5 évig is kitartana és összességében megtérülőbb beruházás lenne. És tényleg nem tartana ki, ez tuti.

Ezért nincs hosszútávú tapasztalatom félipari területen csak a PB kivitellel. De a szokásos telefon és laptopakkuk nem győztek meg a technológia olyan nagy mérvű előnyeiről mint ahogy hirdetik. Természetesen sokkal jobbak mint a hőskorban a nikkel alapúak, azokkal is volt bőven dolgom.

Egy 24V/140Ah pakkot PB alapon kis ügyeskedéssel, közepes minőségben (nem gépkocsi, hanem valami alapkivitelű munkaaku) ki lehet hozni 100000 alatt, nem nagykeráron, hanem mint vevő megrendelem, megveszem. Egy ilyen pakk 2 évet elmegy az adott helyeken.
Ugyanez LI alapon, minimum 7 félipari cellával kivitelezve, 3 éve kértem árajánlatokat, 410ezer Ft volt legolcsóbb. Maradtak az ólomakkuk.

Annyit közel sem kerestem a kivitelezésen hogy én nekiálljak és több 100 darabból összerakjam. Valamint, nem tudom mennyi a házhozszállítás, ezeket az árakat ma találtam, ha nem Ebayról vagy valamilyen hasonló oldalról rendeled hanem itthonról, akkor 3000mah cellákkal, nem noname hanem valami nevesebb, LG, Sanyo stb. ezek darabja mennyiségi kedvez kedvezménnyel 2000-2300Ft. Az előbbi példánál maradva, 24V/140Ah pakk az 368 cella. Azt nem számolva hogy mire összerakom belőle a pakkot, kihullik a maradék hajam is+párhuzamos cellaszintű BMS, az ára 736000Ft lenne.Ha 7 cellapakkal számolom 21V kisütésre, akkor is 644000Ft. A PB 24V/140Ah meg 100000Ft. 7x olcsóbb. A 18650 és társai szerintem maradjon a laptopokba meg a szerszámgépekbe.

Ha ipari cellákból rakom össze,pl. innen :
www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LYP130AHA-LiFeYPO4-3-2V-130Ah.html
akkor "csak" 380000Ft, de ez nagyker, valamint ha ki is szolgálnak, vagy +postázás, vagy ki kell ugrani a csehekhez érte ami még nem kevés járulékos költség, valamint ha már szigetüzem, egy MPPT Lifepo töltő az 500W kategóriában + 7 csatornás BMS, az mennyi is..? Egy 24V PB MPPT mennyi? Itt is ordító az árkülönbözet.
Marad a PB.

Az árakat nem mint viszonteladó, nem mint összeszerelő cég hanem mint magánvásárló írtam le.
100ezer kontra 380ezer kontra 644ezer.

Cáfolj meg a gondolatmenetemben, írd meg Te mennyiből, hogyan hoznál ki egy 24V-140Ah akkupakkot, és ezt utána kövesd le egy megrendelő szemszögéből. Mármint az árviszonyokat.

Szerk, elkanyarodtunk az elektromos robogótól, a PB kontra Li viszont a helyén maradt, biztos hogy felülmúlja ciklusban, élettartamban, mindenben de az induló ár olyan sokkal több hogy átlagfelhasználónál nem rúg labdába a technológia.
2018-10-15
14:00:30
Előzmény: 444tibi #52147#52151
Némi gyakorlati tapasztalat alapján pár gondolatot tennék hozzá az itt elhangzottakhoz.
Azt nem tudom, hogy a linkelt robogó és annak akkumulátorának mekkora a várható élettartama, de nem hiszem, hogy ennyire durva lenne a helyzet, ahogy vázolod.

Először is, bármiféle párhuzam ólom és lítium akku között értelmetlen. Továbbá, teljesen értelmetlen a laptop és telefon akkukkal való összehasonlítás is.
Ha csak a szűken vett Li-Ion technológiát nézzük, akkor is rengeteg féle kémiai felépítésű akkuról beszélhetünk. Felhasználás szempontjából három nagy csoportra bonthatjuk őket:
1. Nagy energiasűrűségű a hosszú üzemidő érdekében(Laptop, telefon)
2. Nagy teljesítménysűrűségű a nagy teljesítmény igény miatt(akkus fúró)
3. Nagy ciklustűrésű, hosszú élettartamú (elektromos járművek)

Sajnos, itt is jellemző, hogy egy paramétert csak a másik(ak) rovására lehet javítai.

Az 50%DOD/1000ciklus kb. a 2. csoportra igaz. Az első csoport ennél jobb, A 3. csoportba tartozó akkumulátoroknál ez az érték már 80%DOD/1000+ ciklus körül alakul. Természetesen az élettartam a használati körülményektől is függ.

A Tesla modell S:
www.google.hu/search?q=tesla+battery+life+chart&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjw3p2VtIjeAhWPxIsKHX6aBhEQsAR6BAgDEAE&biw=1538&bih=848&dpr=1.25#imgdii=4OLTNSEH3ljNiM:&imgrc=ZxW6IfT_TZplUM:

www.google.hu/search?q=tesla+battery+life+chart&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjw3p2VtIjeAhWPxIsKHX6aBhEQsAR6BAgDEAE&biw=1538&bih=848&dpr=1.25#imgrc=ZxW6IfT_TZplUM:

Ha a fentiek alapján újradefiniáljuk a dolgot, és konzervatívan számítok 50km hatótávra 80%DOD-al, akkor ezer ciklus alatt 50000km-t tehetünk meg (39-40Wh/km). Beletöltünk 90eFt villanyt. Ekkora távon egy kétütemű robesz megeszik 1250L benzint és 18L olajat. Ez 530eFt. Valamint, még egyszer fel is kell újítani, ami +50-80000Ft költség.

Mégegyszer, nem állítom, hogy ez a robogó és akkumulátora tudja a fentieket hozni, de elérhető olyan akkumulátor, amire a fentiek igazak!

Nem ismerem a ker forgalomban kapható akkupakk árakat, de az biztos, hogy az emlegetett 350-450eFt-os ár ekkora akkumulátorért nagyon magas. Kisker áron, erre a célra megfelelő, hosszú ciklusélettartamú akkumulátorokkal és a hozzávaló köcölékkel számolva az anyagköltség jelenleg kb. 220e Ft. Persze, ezt még meg is kell építeni (én megcsináltam magamnak), de nagyüzemi gyártás esetén nem kisker árakból számolunk...

T.

2018-02-14
19:53:41
Előzmény: kovyhun #51546#51547
kovyhun:
köszi, de már van töltőm amit Bous ajánlott, meg a 18650-es cellákhoz (3,7V) nem hiszem hogy jó.
2018-02-14
19:17:30
#51546
Most akadtam bele, hátha neked jó: MP2636-os booster/charger modul.
Egy celláról csinál 5V-ot.
2018-02-14
05:40:22
Előzmény: grano #51540#51543
persze: a lítium akkukat szimmetrizálni kell egy külső elektronika segítségével. Ezek 99% úgy működik, hogy egy 200 Ohm körüli ellenállást kapcsol rá 4,2-4,25 között valahol. Ha nem töltöd fel eddig a szintig, nem fog szimmetrizálódni. Azonban ha szeretnéd hogy sokáig jó legyen, nem szabad minden alkalommal eddig tölteni, csak mondjuk 4,1-ig... (senkinek nem érdeke, hogy neked ez sokáig jó legyen...)
2018-02-11
19:01:58
Előzmény: Bous83 #51539#51540
a ps. részből bevallom nem sokat értettem.
Kifejtenéd kicsit bővebben?
2018-02-11
10:27:06
Előzmény: grano #51536#51539
Jómagam valahova 8 és 8,2 közé állítanám, annak függvényében, mennyi energia szükségeltetik.

p.s. azonban így vagy egyedi bms kellene, vagy egy gyári, azonban a gyári nem fog ballanszololni 4-4.1 körül, így néha majd neked kell. (vagy nézd uC-val, ésha látod elmászik, akkor kell...)
2018-02-09
21:03:17
Előzmény: Bous83 #51532#51536
Bous:
ha a 7,4V-os párosítást választom, ahhoz mekkora töltőfeszt kell állítanom?
A 2x5 db a legjobban haználja ki a 10db-omat.
2018-02-09
18:34:33
Előzmény: grano #51530#51532
Talán lehet 2x X is, az MP1584 konverter 0,85 kitöltést tud, szóval 5,9V felett elvben meglesz az 5V-od, ami kb 3V lítium cella fesz, ami alá nem ildomos engedni. :)
2018-02-09
09:12:43
Előzmény: BJaca #51529#51530
BJaca:
Nem, sok mindennek kell az 5V.
A solárpanel eleve 12V-os.
2018-02-09
07:58:47
Előzmény: grano #51522#51529
3,7-ről nem megy el minden?
2018-02-08
17:33:42
#51522
Megjött s 10-es pakk li-ion akksi. De nem tudom, hogy 2x4 vagy 3x3 legyen a csomagméret? (3,7v 700mAh)
2018-01-15
20:07:17
Előzmény: grano #51447#51452
Hát nem igazán. :D Azt értem, kapcsolgatsz. Jól teszed... :)


Nézd meg mire megy a táp, ha stab IC-re valszeg a nagyobbik, ha közvetlen a chip-re akkor pedig a kisebbik.
2018-01-13
18:54:05
#51447
Talán így érthetőbb.
Ami nagyobb fogyasztó az a SIM 900 modul, ami még kérdéses, hogy az adatlapja szerint 5-24V között özemel, míg az eladó 3,3-4,2 V közötti feszültség értéket írt.
De ezt csak félóránként akarom használni egy kommunikációra.
A szenzorokat is csak kb 2 percenként olvasnám be, addíg a tápellátást se adnám nekik. (talán csak az óramodul lenne fixen az arduinora kötve).





2013-12-10
17:49:15
Előzmény: robert #44134#44136
:) Bocs, ha nem volt érthető, mondom, mert lentebb volt valahol aki szintén aggódott a gázképződés miatt a lakásban. Nekem ez volt az első szempont, nem akarok megfulladni egy szép verőfényes napsütésben max töltésnél.
Biosolar Forum  =>  Villamos energia tárolása  =>  Akku méretezés, méréslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva