Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-10-14
16:19:20
Előzmény: villam64 #53355#53360
Ha katalógus Wh-ra vagy kíváncsi, akkor 3,6V* névleges kapacitás.
Ha valóságoshoz közelire, akkor a fenti értéket szorozd meg ~0,9-el.


T.
villam64Válasz erre
2019-10-13
12:54:14
Előzmény: BJaca #53357#53358
A határ a csillagos ég. Tudnám gyorsabban is tölteni. Most tervezek beüzemelni egy napelemes MPPT töltésvezérlőt, mely 12V-72V akkupakkokat is képes tölteni. A nagyobb kapacitást ritkábban kell tölteni, kisebb az áramterhelése, megnő az élettartam. Több kisebb egység párhuzamosan. A lassabb töltés is élettartamot növel. Ez lithiumos akkuk, és tartalmaz védelmet, és balanszírozót is. Nem az a célom, hogy babusgassam, hanem hogy bármikor használhassam. Tesztelem, hogy minél jobbakat, tartósabbakat tudjatok gyártani, és vásárolni. Az akkuk töltöttségét sem én határozom meg, hanem a gyártó. 1 évet már kibírt. A savas az előzőben 2 évet bírt. A cél a 10 év garancia.
Meg ha belegondolsz, hosszabb út után jobban ráér az ember tölteni, nem vág egyből neki a visszaútnak. Logikusan, következetesen kell építkezni. Ez az útépítéseken nem látszik, ugyan olyan szarok az utak.
2019-10-13
09:48:12
Előzmény: villam64 #53355#53357
És milyen messze akarsz menni? Mert hiába növeled az akku kapacitását, ha nem tudod ésszerű idő alatt feltölteni, vagy csak ott lenne a kapacitás, amit nem hsználsz ki.
Egyébként a max 80%-os töltöttséggel meg lehet nyújtani az akkuk élettartamát.
villam64Válasz erre
2019-10-12
20:53:10
Előzmény: villam64 #53309#53355
Az új párhuzamos akkuval 80 km lett a hatótáv. 91 km után már elkezdett döcögni az elektromos. Simán elférne 4 akkupakk a robogóban, nagyobb kapacitásúak. 320 km hatótávot számolok. 640 db akku 1 millióból. Sokkal tisztább lenne a közlekedés.


A töltés 1 töltővel 130 W-tal 20 óra. Az akkupakk 16 soros cella 60V, 2*20AH. Mennyi lesz a Wh? A névleges feszültséggel számoltam, úgy 18% a töltési veszteség. Esetleg a két 20AH mellé kettő 40AH-ás, így 500 ezerből 240 km lenne a hatótáv.
villam64Válasz erre
2019-10-01
10:36:22
Előzmény: takyka #53308#53309
Én is így vagyok vele. De nem találtam más megoldást. Sajnos, csak egyféle rugót adnak hozzá. Ha különböző rugókeménységeket gyártanának ugyan ahhoz a lengéscsillapítóhoz. Vagy a rugó egyik fele kívül esne a lengéscsillapítón, és egyszerűen lehetne 0-2 centit állítani.
www.totalbike.hu/magazin/2012/05/25/a_futomuallitas_nem_misztikum/

motor lengéscsillapító rugó keménység
2019-10-01
07:51:20
Előzmény: villam64 #53307#53308
Úgy vagyok vele, ha ennyi pénzt elköltök (költenék) egy segédmotoros kerékpárra, akkor elvárnám, hogy ne kelljen cementeszsákot cipelnem, vagy rugót vagdosnom...


T.
villam64Válasz erre
2019-09-29
22:21:24
Előzmény: takyka #53305#53307
Nem azért üt, hanem azért, mert szarok az utak. Az a gond, hogy 150 kilós emberekre tervezik ezeket. Tegyél fel magad mögé egy 20 kilós cementes zsákot, mindjárt jó lesz a rugózás. Én kiszedtem a két hátsó lengéscsillapítót, és a rugókból levágtam 1-1.5 cm-t. És a menettel még engedtem a rugó feszességén. Most már rugózik hátul.
2019-09-29
19:43:13
Előzmény: takyka #53305#53306
Nekem ami legjobban tetszett, az egy olyan elektromos kerékpár, ami csak akkor hajtott a motorral, ha tekertem a pedált. Vagyis egy kényelmes, sík terepi erővel kellett tekerni, és suhant felfelé a 15-20%-os emelkedőn. Ha nem húztam a gázkart, akkor tartotta a tempót, ha húztam a gázkart, akkor emelte a tempót, de csak akkor, ha hajtottam a pedált is.
2019-09-29
18:41:09
#53305
Van nálam most egy Super Soco TC villanymotor (SMKP).

3kW-os (nak hazudott) agymotor, 2x1,8kWh akkumulátor (nekem csak egy van benne). Menetteljesítményre mint egy alap Simson. Alattam kb. 65-öt megy. Egy akkumulátorral, vegyesen, 45-65 között közlekedve olyan 50km a hatótáv.

Nagyon tetszik benne, hogy teljesen hangtalan a suhanás, de nem tetszik, hogy rossz úton a nehéz agymotor miatt üti a gerincem...
Az biztos, hogy nekem csak két akkumulátorral és középmotoros kivitelben kellene.

youtu.be/33HcX74Xtoc

T.
villam64Válasz erre
2019-09-29
15:57:41
Előzmény: robert #53303#53304
Egy a rengeteg kínai közül. Bár, már Dél Afrikait is vehetnék. Nagyon sokan szerelnek össze. Érdekesség, hogy itthon 3400 ft egy akkumulátor cella, Hollandiában meg 1500 ft. Valami nem stimmel nálunk. Ennyivel nem jobb a fizetésünk.
Csak a reklám kedvéért. www.e-robogok.hu/
2019-09-29
13:03:54
Előzmény: villam64 #53301#53303
villam64,

Nekem nem derült ki, hogy milyen típusú ez a járgányod?
villam64Válasz erre
2019-09-27
19:14:06
Előzmény: BJaca #53300#53301
Engem zavart, hogy ha gyorsabban akartam hazaérni a nagyobb távolságról akkor át kellett dugnom a vezérlés kábelét a másik akkumulátor packba. Ki is akartam egészíteni egy plusz csatlakozóval, és biztosítékkal. De korábban tört el a csatlakozó, minthogy elkészültem volna az újítással. Jelenleg nem látom hátrányát a párhuzamosításnak. Eleve akkumulátor packonként tízesével párhuzamosítva lehetnek az akkumulátor cellák. 10*16 cella * 2.
2019-09-27
13:52:18
Előzmény: villam64 #53299#53300
Szia!

"70 km lett a hatótáv a 2*35 km helyett"
Ez tetszett :)
villam64Válasz erre
2019-09-26
14:41:13
#53299
Lassan egy éves lesz a robogó. Elkezdtem fogyasztási statisztikát csinálni. A sebessége lenyűgözően alacsony, 38 kmh. Emelkedőkkel nincsen gond. A sebességmérőt nem sikerült megcsinálniuk, 3 hónap után leállt, 1500 km-nél. GPS-t szereltem rá. Nemrég az egyik akkumulátor pack kimeneti csatlakozója tört el, nem vállalták. Lepárhuzamosítottam a kimeneteket, és a bemeneteket. Picivel gyorsabb és erősebb lett, a fogyasztás nem növekedett. Most egy 2A-es töltővel töltöm, 40 km 10 óra. 70 km lett a hatótáv a 2*35 km helyett.



2019-06-07
22:26:40
Előzmény: robert #53093#53094
Egyszer volt nálam javításon egy olyan elektromos kerékpár, ami csak akkor hajtotta motorral a kereket, ha én is tekertem. Hihetetlen élmény volt úgy feltekerni a legnagyobb dombra, mintha sima úton tekernék. Megadta a kerékpározás minden örömét anélkül, hogy fárasztó lenne a biciklizés.
2019-06-07
21:28:11
#53093
Ez tetszik!

www.hoc.hu/cikkek/szamtech-tesztek/egyeb-vas-cikkek/33370-hihetetlenul-meno-a-legolcsobb-elektromos-kerekpar-kiprobaltuk




villam64Válasz erre
2019-02-15
10:49:11
Előzmény: zsbalazs #52465#52470
Szia

Nem kevés. Teljesen normális a fogyasztása. Mint számoltam 3-3.5 kWh 100 km-re. Az elektromos autóknak 20 kWh 100 km-re. Az elektromos robogóknak ennyi. Ha gyorsabban tudnék menni, akkor nőne a fogyasztás, de ez 40 km körül megy.
Meg a lithium akkut nem adják hozzá nagyobb kapacitással, mint amikor savast tesznek bele. Csak könnyebb, és a mérete kisebb. Elméletileg a két akku miatt 2*37 km a hatótáv, de ekkora helyet foglalna el 1*37 km savas akku. És nem átkapcsolódik az akku, hanem át kell dugni. A töltőt is. Kapható olyan robogó is, ami 6-7 ilyen akkut kapott, automatikus átkapcsolással, egyszerre látható mind.
zsbalazsVálasz erre
2019-02-14
23:22:25
Előzmény: villam64 #52450#52465
Nem kevés a37 km lítium akkuval?vagy nagy a tömege?
villam64Válasz erre
2019-02-10
07:50:34
#52450
190209
Tegnap megint kirándultam. 37 km oda-vissza. Érzésem szerint a 7 órás pihenő nem tesz jót a motornak. Láthatóan csökken az akkumulátor feszültsége a második nekiindulás után. A motor sebességével nem volt gondom, de az üzemanyag mérő gyakran tanyázott a pirosban, és alatta az út végén. 1340 Wh-t töltöttem vissza az akkumulátorba. Elméletileg 60V×20Ah=1200Wh az akkumulátor kapacitása. 36,22 Wh/km a fogyasztás. 100 km-re 3,622 kWh, mely 136 Ft.



2018-06-25
18:48:44
Előzmény: zsbalazs #51760#51763
Nehéz ennyiből megmondani, hogy az ólom akksi ennyit tud, vagy valami probléma van.
Ha a 470Wh-t töltés közben 230V-on méred, akkor a fogyasztásod ennek kb. 50%-a lehet.

T.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-24
14:01:37
Előzmény: takyka #51756#51760
Továbbra is 17km-t tud.
Viszont teszteltem komolyabb emelkedőn is,elég jól bírta.20 alatti sebességnél 200 méteres szintkülönbséget legyűrt.
Városban viszont fürge és dinamikus.
Mostanában töltéskor 470 wh-t vesz fel.Ugye az nem túl sok?
A kátyus út még a vastag keréknen sem tetszik,a 9"-es átmérő nagyon kicsi.
2018-06-22
17:30:01
Előzmény: takyka #51757#51758
takyka,

Szép munka!

Nekem nem a kerékpárút hálózat hiányzik, hanem a sima út... a kátyúk nagyon fájnak a kis kerékkel, lassan megismerem az összeset :(
2018-06-22
11:54:03
Előzmény: robert #51741#51757
Én sem állítom, hogy mindenre jó lenne. Nekem is áll mellette egy Yamaha jog.Igazat megvallva, városban a legnagyobb akadály a gyatra minőségű és hiányos kerékpárút hálózat.

A donor egy Dechatlonos oxelo 7 roller








zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
23:29:39
Előzmény: takyka #51739#51743
Igen én is keveslem de mit csináljak reklamáljak az eladónál?
Mai teszt 17km-et bírt.1hosszú nem extra emelkedő az elején utána gyakorlatilag sík terület.Nem húztam maximumon kb 25-el.
Ez gyári kínai ugyan az akksi megsínylette e az utazást?
2018-06-16
18:37:45
Előzmény: takyka #51740#51741
takyka,

Azon a terepen, ahol én közlekedek csak egy nagyon-nagyon drága elektromos járgány lenne használható. Ráadásul magammal kell vinni néha egy nagy flexet, anyagokat, stb. Szerintem nem ugyanarról a kategóriáról beszélünk, ezért a költségeket sem lehet összehasonlítani. Nem akarom fényezni a mocim ebben a topicban, itt az elektromos járgányokról beszélünk.

Tennél fel képet az általad készített járműről?
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva