Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2023-01-17
07:58:30
Előzmény: levendula #54840#54842
levendula,

"nyugalmi nyomása"
A tágulási tartályon van egy szelep (olyan mint az autógumikon).
A víz-oldalt nyomásmentesítve egy pumpával a tartályban a fűtési kör üzemi nyomásának kb felét kell beállítani.
levendulaVálasz erre
2023-01-16
20:09:48
Előzmény: robert #54839#54840
Köszönöm!

Akármilyen hihetetlen, mégis a tágulási tartály okozta a zajt. Amikor rátöltöttem, a zaj meg is szűnt.

Az mit jelent, hogy a "nyugalmi nyomása rendben van"?

Jelenleg is csak 0,9 bar a nyomás, nem tudom följebb vinni.

2023-01-16
18:42:21
Előzmény: levendula #54838#54839
levendula,

A tágulási tartály a fűtés-körben van, a csapok pedig az ivóvizes körben, ezért úgy gondolom nem lehetne hatással egy csap működése a tartályra.

A víznyomást akkor lehet stabilan beállítani, ha a tartály nyugalmi nyomása rendben van (ezt szokás ellenőrizni, akkor az is kiderül, hogy jó-e a tartály).

levendulaVálasz erre
2023-01-16
15:57:07
#54838
Kondenzációs kazánunk van, a hőtágulási tartályával van probléma.

Azzal kezdődött, hogy egy radiátor szerelés miatt a szerelő töltött valamennyi vizet a rendszerbe. Ettől kedve a vízcsapok elzárása után közvetlenül durva fémrezonancia keletkezett pár másodpercig, esetenként már a vízvétel ideje alatt is. Véletlenül derült ki, hogy a tágulási tartály okozza a zajt. 1,5 bárra javasolta a szerelő a nyomást beállítani, de nem lehet, mert először megszalad feltöltéskor akár 2 fölé is, de mindig visszaáll kb. 0,9-re.

Ez a tartály végét jelenti? A membrán tönkrement?
2019-02-12
21:05:38
Előzmény: robert #52456#52458
a fuggeleges szakasz ala azert nem tud kerulni, mert az maga a kemeny lenne es allitolag arra nem szerelhetik fel (kerdeztem)

szocsmarci:
a tervezo nem jelentett ki egyelore semmi olyat, amit nem lehetne papirra vetni, ok is azt mondjak, hogy a 80/80 szetvalasztott rendszert csinaljuk meg, csak ott a gond, hogy a bejovo 80ast nem tudjak hol kivezetni a hazbol, csak egy rakat kanyarral vagy kompromisszumokkal + van egy 45os betonfal ami a paksi atomeromu betonjabol keszult :D es paran mar beletortek, igy a furast szerettem volna elkerulni.


en jelenleg azt latom, hogy ez az egesz csak egy felfujt burokratikus katyvasz, papirgyar, hogy minel tobb embernek munkat adjunk.
mar kicsit banom, hogy belefogtam, de sajnos utolag a hoszivattyut meg nehezebben tudtam volna megvalositani.

szocsmarciVálasz erre
2019-02-12
19:41:11
Előzmény: zsezse #52455#52457
Nem értem. 80-as csövet nem akartok bele húzni, de a 60/100-as koncentrikus jó megoldás lenne?
Látatlanban azt mondom, hogy 80-as cső szívjon valahonnan kívülről, és 80-as PP cső menjen a kéménybe. Ez lehet hajlékony, vagy fix is - attól függően, hogy egyenes-e a meglévő kémény.
A gázkéményt nem egy köztes állapotra kell méretezni, hanem a szélsőségre. Ez azt jelenti, hogy a kazán maximális teljesítményével kell számolni. Bátor a terveződ, hogy ilyet mer mondani - kis csúsztatás bele fér, de papíron mindenképp jónak kell lenni.

"tehat a 110/80-nal igazabol megegyezik a bejovo keresztmetszet a 100/60-nal.
nem tudom, ra tudom-e beszelni erre a tervezot."
Engem biztos nem tudnál ilyenre rászedni, de próbáld meg. Papíron a gyártók nagyobb átmérőt írnak, ha meglévő kéménybe szerelik az égéstermék elvezetést - a kémény meglévő belső fala ismeretlen érdességű. Talán ha leméretezi, de ilyenkor a tervezőé a felelősség, és nem a gyártóé.
2019-02-12
17:54:48
Előzmény: zsezse #52455#52456
zsezse,

Nekem is volt hasonló problémám.
Megoldást jelenthet, ha nem ragaszkodsz egy adott típusú kazánhoz, hanem olyat keresel, amelyik az adott körülmények mellett is üzemeltethető. Ez főként a ventilátor teljesítménytől függ.

Az engedélyeztetési tervekben nem az ígért terhelés (becs' szó, csak 5kW-al fűtök), hanem a max kazán paraméterek lesznek figyelembe véve, evvel nem lehet trükközni.

Az is segíthet, ha a kazán a függőleges szakasz alá kerül, és nem kellenek idomok.

2019-02-12
17:28:16
#52455
sziasztok
ismet tanacsot szeretnek kerni toletek, problemaba utkoztem a gazkazan kemenyevel kapcsolatban.

a gazkazan a 3 szintes haz szuterinjaban kerulne beszerelesre. hivatalosan a kemeny 9m hosszu. kiderult, hogy a belso atmero csak 110-es, igy a 80as csovet nem akarjak belehuzni a kemenyesek, a 60-as belso cso viszont csak 10 meterig jo, es 3 kanyarral egyutt ez mar 12 meter lenne.
az osztott rendszer eleg bonyolult lenne becsovezni, nemigazan van alkalmas feulet ra. ha minden kotel szakad, akkor nem marad mas, megoldjuk, de addig gondoltam megkerdezlek titeket:

ha ezen ketto kozul kellene valasztani, ti melyiket valasztanatok? 60 vagy 80 a 110es csobe es koncentrikus rendszert kialakitani?
milyen hatrannyal jar, ha a 60as cso nem 10 hanem 12 meteres? a tervezo szerint nemileg csokkenhet a max teljesitmeny.
ez onmagaban nem lenne gond, mert
1) tenyleg ritkan fogjuk hasznalni,
2) 24KWos kazan, a haz hoigenye jelentosen kevesebb, tehat ha "csak" 20at fog tudni, az sem gond.

atmerok : keresztmetszetek (mm:mm2)
60: 2826
80: 5024
100: 7850
110: 9500
125: 12265

bejovo levego keresztmetszete 100/60-nal: -> 4474
bejovo levego keresztmetszete 125/80-nal: -> 7241
bejovo levego keresztmetszete 110/60-nal: -> 5024
bejovo levego keresztmetszete 110/80-nal: -> 4476

tehat a 110/80-nal igazabol megegyezik a bejovo keresztmetszet a 100/60-nal.
nem tudom, ra tudom-e beszelni erre a tervezot.



2017-01-13
10:08:29
#50542
Pont a legrosszabbkor (mikor máskor?) állt le a kazánunk.
Mire észrevettem, hogy egy napja nem működik, már 14 órája a lakás fűtötte a puffert.

Vészhelyzet van, holnap jön haza a kórházból egy családtag (akit szerencsére még nem kellene hibernálni), ezért rögtön hívtam a bevált szerelőt... de ő már a hanyatló nyugat szekerét tolja :(

Nem volt mit tenni, nekiálltam a javításnak magam. Az "alacsony rendszernyomás" hibakód okán megkerestem a nyomás-szenzort, majd egy rövidzárral helyettesítettem. Most minden ok :)

A szenzor kis hazánkban 8.000Ft, külföldről fele ennyibe kerül...




szocsmarciVálasz erre
2017-01-02
08:23:01
Előzmény: zsezse #50515#50516
BUÉK

Gondoltam írok egyet, hogy az enyém legyen az idei év első bejegyzése -

- A fűtési szivattyú is acélból van, és az ESBE keverőszelep is 5/4"-tól felfelé.
- Az iszapleválasztó nem jár a gázkazánokhoz. Általában mágneses iszapfogót írnak ki, hiszen már a kazánban is ott van egy fekete-acél házas szivattyú, amiről leválhat és lerakódhat a kazánhőcserélő belsejére a kosz.
- A helyedben a gázkazán mellé tenném a fal/padlófűtést emelt nyomással, a kazán+puffer maradna a régi kapcsolás szerint nyitott. Az 5 éves rendszer majdnem újnak számít.
- A kapcsolás kicsit bonyolultabb szokott lenni, minthogy az ember először elképzeli, mert egy váltószelepet is illik tenni a puffer teteje és a gázkazán visszatérője közé, hogy a pufferből a legtöbbet lehessen kisajtolni.
2016-12-31
09:25:02
Előzmény: szocsmarci #50514#50515
szia

koszonom az infokat.
a rendszer viszonylag uj, 5 eves, muanyag és rez csovekkel (padlo/falfutes), az egyedul vas elemek a puffer es a vegyes kazan. ettol fuggetlenul az iszaplevalasztot amugy is beraknam a gazkazan ele (ha jol olvastam ez amugy jar is hozza altalaban)

az alacsony hofok miatt en is tartok a hocserelotol.
szocsmarciVálasz erre
2016-12-29
09:01:47
Előzmény: zsezse #50513#50514
A kondenzációs kazán testeknél kicsi a helyi forrás veszélye, mert alacsonyabb hőmérsékleten ég a láng (NOx kibocsátás csökkentése), és viszonylag nagy a hőcserélő tömege (a régebbi lemez kazánokhoz képest).
Én nem állítom, hogy nincs olyan készülék, aminek nincs előírt minimum fűtővíz nyomása. Magyarul fogalmazva szerintem minden készüléknek van előírt minimum nyomásértéke (Pl.: Viessmann 8m; Saunier 3m). A biztonsági szelepek is általában 3 barosak, emiatt külön biztonsági szelep beépítésre van szükség.
A mai modern kazánokban én kizártnak tartom, hogy engedik kiütni a nyomáskorlátozást. Megoldható, de biztos hogy a garancia elvesztésével jár - a hivatalos verzió szerint természetesen.

Még egy dolog van, ami minden új kazán - régi rendszer problémája, a fűtővíz tisztasága. Célszerű alaposan kimosni a rendszert (Sentinel adalékkal). A mágneses iszapszűrő sem maradhat el.

Én azért elgondolkoznék a hőcserélős leválasztáson úgy, hogy a gázkazán kerülne a fűtési rendszer magasabb nyomásértékű oldalára, a vegyes kazán+puffer pedig maradna az eredeti felállás szerint.
2016-12-27
08:02:04
Előzmény: robert #50512#50513
koszi a tippeket, ezekrol a tippekrol lemaradtam!

akkor valszeg marad a nyitott rendszer.


2016-12-26
10:44:24
Előzmény: zsezse #50511#50512
zsezse,

Egyes kondenzációs kazánoknál kiemelik, hogy nyitott ÉS zárt rendszerbe is beköthetőek, a kapcsolást is közlik. Ez biztosan ok.

Aztán vannak olyan kazánok, amelyekben a nyomáskapcsoló olyan sorkapocsra van kivezetve, amihez hozzá lehet férni a gari elvesztése nélkül. Ha egy buta kontaktusról van szó, akkor elég megszakítani, vagy rövidre zárni a két ágat. Annak persze nem árt utánakérdezni a szervízben, hogy nincs-e olyan alkatrész, ami károsodhat.

Ha a heckelés nem végezhető el látható beavatkozás nélkül, akkor félő, hogy bármilyen meghibásodásról legyen szó, gariban nem fogják javítani.

Egy hőcserélő beépítése ezen az alacsony hőmérsékleten nagy veszteséggel jár. Ez nem feltétlenül kizáró ok, lehet, hogy a hatásfok csökkenése bevállalható a kényelem érdekében.
2016-12-26
08:48:57
#50511
sziasztok

ugy alakult, hogy lehet, hogy kellene egy gazkazant bekossunk a mostani nyitott rendszerunkbe, amely ugy nez ki, hogy
vegyes kazan - puffer - padlo/falfutas
a rendszert nem tudom zartta tenni, mert sem a puffer sem a vegyes kazan erre nincs felkeszitve.

melyik uton erdemes indulni?
-hocserelozgetes
-gazkazan "atverese" a nyomaserzekelonel es nyitott rendszerbe kotes?

a kondenzacios kazan hocserelojeben gondoom nem okoz gondot a nyitott rendszer.

2016-10-10
15:06:26
Előzmény: szocsmarci #50386#50387
Köszönöm!
Leengedni akkor szoktunk, mikor elpukkan egy radiátor. Sajnos még mindig van kb 20 radiátor ami régi lemez. Ezek néha megfáradnak.
szocsmarciVálasz erre
2016-10-10
14:56:09
Előzmény: Ferke #50381#50386
Kondenzvízhez kondenzvíz szivattyú kell. A kondenzvíz kicsit savas, és tönkre teheti a járókereket (ha KO fémből van), vagy esetleg a tengelytömítést - hacsak nincs valami speckó tömítése. A búvárszivattyúknak jellegzetesen nincs ilyen tömítésük, de kiválóan használhatók esővíz, és talán fűtővíz szállítására is. Bár az a rendszer, amelyikben úgy gondolkodnak hogy le kell engedni a vizet, az a rendszer rossz. Ha csak egyszer kell leengedni, akkor kölcsön kell kérni valakitől arra az időre, különben pedig hagyni kell benne a vizet. Az a jó fűtési rendszer, amelyikben előbb cserélnek szivattyút, mint vizet, azt is csak 20 év elteltével.
2016-10-10
08:58:31
#50381
Szép Napot Urak!

Kondenzációs kazán vízelvezetéséhez kellene szivattyút beépíteni. 2db 114Kw-os kazán vízelvezetéséhez kellene. Sima búvárszivattyú szintkapcsolóval jó megoldás lenne? Milyen típust érdemes választani? A kondenzvízszivattyú is opció lenne, de inkább egy búvárban gondolkozunk, mert az jó lenne akkor is ha a rendszer leengedés esetén a 3-4 m3 vizet emelnénk ki.
2015-03-07
08:59:22
#48427
PROBLÉMA: Meleg víz vételezése közben ki-be kapcsol a kazán.



viktor78 mondta:
Segítséget szeretnék kérni!3 éves SD Semia F25 kondenzációs kombi gázkazánunk HMV funkciója rakoncátlankodni kezdett.Meleg víz engedése közben ki be kapcsol a kazán.A víz egyszer forró,máskor csak langyos.Csap kinyitásakor begyújt,full teljesítményen indul a vízmelegítés,majd visszamodulál aztán leáll,újragyújt és a folyamat kezdődik elölről. Fűtés üzemmel nincs probléma. Mi lehet a gond? Vízköves lenne a HMV hőcserélő?
Nem volt még takarítva a hőcserélő sajnos.Nem tudom hogyan lehetne kiszedni a kazánból.Tegnap leszedtem a burkolatot és két csavart láttam amivel rögzítve van az egész. Létezik az hogy csak két darab csavar fogja az egészet? Interneten láttam képeket erről a lemezes hőcserélőről és ezeken a képeken is úgy tűnik hogy 2 csavar tartja az alkatrészt. Mit kell lezárnom,leengednem ahhoz hogy ne öntse el a kazán belsejét a víz? Citromsavval kell átmosni a hőcserélőt?Van valakinek ilyen típusú kazánja és szedett már ki belőle tisztítás céljából hőcserélőt?Minden általatok megosztott tapasztalatért örök hálám!


jzoleee mondta:
A hmv ntc (érzékelő) okoz ilyen jelenséget!
Lehet hogy az érintkezőin oxidácio okozta kontakt hiba van, vagy pedig megnyuvadt az ntc.
próbáld meg megpucolni az érintketkezőket. ha nemsegít akkor a ntc cserét kellene megpróbálni.
Hőcserélőt sósavval szoktunk pucolni, az legalább kiszedi vízkövet belőle.


viktor78 mondta:
A sósav nem teszi tönkre a nemesacél hőcserélőt? Az ntc-t hol keressem a kazánban?Kapcsolási rajz alapján csak a fűtés előremenő és visszatérőágban van ntc. A hmv-nél külön nincs.


jzoleee mondta:
Csak a hmv hőcselérőre gondoltam a sósavval. a kazántestet nem sósavval pucolnám ki hanem valami gyengébbel.

Nézd meg mind a kettő ntc-t. hideg állapotban kb 1000 ohm-ot kelllene mérni rajta. miltiméterrel megtudod mérni.
megnéztem a géprajzát és valóban nincsen külön érzékelője a hmv-nek.
merre laksz hátha tudnék segíteni?



viktor78 mondta:
Szia,először is köszönöm a tippet! Megmérem az ntc-két. Meg is találtam már a kazánban a helyüket,de nem hiszem hogy közük lenne a hibához hiszen a fűtéssel nincs baj. Mindkét ntc a fűtőkörben van és mutatja is a hőmérsékleteket rendesen. Egyébként komáromi vagyok.


viktor78 mondta:
Megoldódott a probléma. Kiszedtem a hőcserélőt,ami vastagon vízköves volt, fekete vízkődarabok potyogtak ki belőle( gondolom a nagy hő miatt lett fekete). 20%-os ecettel töltöttem fel a hőcserélőt,az ecet nagyon pezsgett. Megvártam míg megszűnik a pezsgés,majd átmostam alaposan vízzel. Visszaszereltem a kazánba,majd feltöltöttem a kazánt vízzel. 10x futtattam le a P6,P7 légtelenítő programot,majd kipróbáltam. Tökéletes lett! Olyan mint újkorában,nem kapcsolgat,megszűnt a levegősödés és most tényleg 40 fokos a melegvíz. Öröm és boldogság! Köszönöm mindenkinek aki segített!


fusimisiVálasz erre
2015-01-29
13:06:19
Előzmény: 444tibi #43877#48254
444tibi: Ezt annyira nem vettem észre!!! Gondolom már valami csodát tettél vele. A Saunier Duval-t ismerem azt párszor már kaptam szét. Abban 24V ról megy többnyire minden szenzor kivéve az áramláskapcsolót az 5V-os hall generátor.
2015-01-08
20:52:15
Előzmény: mrhoff #48071#48160
Ha még aktuális, hívd fel őket: (A mobilszámot hívtam.)

www.multiflex.hu/elerhetosegeink+/elerhetosegeink+1.html

Az első maximálisan korrekt, értelmes, normális, tájékozott ember, akivel egyszerűsített kazáncsere ügyben beszéltem. Ő biztosan meg tudja mondani, hogy nálad mi a helyzet.
2015-01-06
18:35:17
Előzmény: batur #48141#48142
A fűtés/probléma topic-ba írtam választ: Szilveszterkor sokkal hidegebb volt mint előtte, szóval a két beállítást kb. azonos külső hőmérsékletnél kellene összehasonlítani.

Mi volt az eredeti beállításod 420-426-ig?

Valószínű nálad nem a kazán beállítással lesz a fő probléma. Az általad megadott (szilveszterkor mért) 18,5C-os szobahőmérsékletnél közel 6m3/nap-os gázfogyasztás, 56m2-es lakás esetén nagyon magas (mivel nem voltatok otthon, így a főzés és a meleg víz miatti gázfogyás is kizárható, azaz ez csak a fűtésre ment el ha jól értettem.)

A szigeteléssel lehet nagy gond (ajtók, ablakok), ezt kellene átnézned és ezen javítani ahol lehet (a falat nem írom, mert társasház esetén ez nem egyszerű).


2015-01-06
17:44:14
Előzmény: nadtom #48083#48141
Szia!

Kipróbáltam,de nekem napi 1-2 m3-el több gáz fogyott naponta! :(
Pl:Szilveszterkor nem voltunk otthon és 18.5 c-ra beállított termosztáttal 2.5 nap alatt 14 m3 ment el./minden nap írom/
Van még valami ötleted?
2014-12-31
19:38:50
Előzmény: villam64 #48092#48098
50°C előremenőre, vagy visszatérőre gondolsz?

Továbbá a másik kérdés, ha a fűtési szezon 70% ban kondenzációs tartományban van, az már elég jó, nem?
2014-12-29
22:59:32
Előzmény: mrhoff #48071#48084
Köszi az infókat. Én is tervezem, hogy január elején futok még egy kört a Tigáz-nál, de igazából már annyira belefáradtam abba, hogy ugyanazt a történetet kell elmesélnem az ikszedik szerelőnek vagy kéményesnek vagy akárkinek, anélkül,hogy bármi használható választ kapnék, hogy kezdem feladni a küzdelmet.

A hő és áramlástechnikai méretezés ebben a speciális esetben tényleg nem kell. De jó ha a sarkadra állsz, mert ezt kétszer telefonon elmondtam és másik kétszer e-mailben megírtam a kéménytervezőnek, mégis megcsinálta, ki is számlázta, mert szerinte majd a kazán beüzemelésnél kell. Ja, az a hab a tortán, hogy közben azt mondta egy másik kéményes, hogy nemhogy áramlástechnikai méretezés nem kell, de kéményterv sem kell... Már megint kinek higgyek?

Túl vagyok a kb ötvenedik telefonhíváson (kéményseprők, kémény kivitelezők, tigáz, gázszerelők, gáztervezők, némelyik a többedik alkalommal), és egyetlen egy olyan választ nem kaptam még, amely alá lett volna támasztva valami hivatkozással (jogszabály, vagy ilyesmi), vagy ne cáfolta volna meg egy másik másvalaki, aki másképp tudja. Könyörgök, én csak szeretnék egy új kazánt, legálisan, a lehető legkevesebb adminisztrációval, a legköltséghatékonyabban...

Ha véletlenül időközben találkoznál olyan egyszerűsített kazáncserére jogosult szerelővel, aki tényleg nem kér kémény szakvéleményt meg gáztervet, kérlek azonnal tedd közkinccsé az elérhetőségét. És minden további infód megosztását előre is megköszönöm.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva