Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Födémszigetelés | lapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 következő » |
robertVálasz erre 2016-01-19 14:03:13 |
---|
#49752 zlorinc: A Biosolar fórumon olvastam több hozzászólását szigetelés témában, azonban az én problémámra nem találtam eddig választ. A problémám a következő: fafödémet szigeteltem a rétegrend 2,4 cm deszka borítás, párazáró fólia, és erre két rétegben 25 cm szálas szigetelő anyag. A külső falazaton 15 cm szigetelés és a talpszelemen előtt plusz 5 cm szigetelés van a folytonosság végett. A szigetelés folytonos, a külső és a belső rész a talpszelemen felett ér össze, záródik. A probléma az, hogy a talpszelemen előtt lévő 5 cm szigetelés tetején nedvesség jelent meg, ami a külső szigetelésen és a szarufákon is megjelent (a szigetelés nem ér fel teljesen a fóliához, ellentétben a rajzzal). ![]() A kérdésem a következő: a párazáró fólia végét hová kell elhelyezni (fel kell hajtani a szigetelés fölé vagy a szigetelés alatt hagyni esetleg más megoldás). Megoldásként a szigetelés és a tető fólia között kb. 3 cm távolságot (légrés van) készítettünk a kiszellőztetés miatt azonban még mindig látszik a nedvesség. ![]() Kérem írja meg mit tanácsol, mi lenne a megoldás, hogy a nedvesedés megszűnjön. r: Azt írod, hogy a szigetelés folytonos. Kérdések: 1./ A párazáró fólia is folytonos-e (az illesztéseknél ragaszással folytonossá tett), vagy az illesztéseknél valahol a lakásból kiáramló pára belejuthat a hőszigetelő anyagba? 2./ Nem a tetősík alatti fólia vezeti be a kondenzátumot? 3./ A padlástér kiszellőztetése mindenképp szükséges. Ez meg van oldva? zlorinc: A szigetelés folytonos és a párazáró is folytonos. A pára csak a párazáró réteg végénél a talpszelemen mellett tud kijutni a párazáró réteg alól. Itt felér a külső 5 cm-es szigetelés tetejére, ami a tetőfólia alatt van néhány cm-el és ott kicsapódik és megjelenik a külső oldalon. A tetőtér a pára a padlástérbe a kialakított 3 cm légrésen keresztül tud jutni, a tér kiszellőztetése a páraáteresztő tető fólián keresztül valamint a tető fólia illesztések (átfedések) közé tett távtartók által biztosított réseken keresztül tud. A tetősík alatti páraáteresztő fólia száraz alu és felül is. Arra gondoltam, hogy a pára elvezetésének nem megfelelősége miatt lehetséges a vázolt hiba. Megoldást jelenthet-e ha pl. a külső szigetelést visszavágom néhány cm-el és így levegő tud áramlani a padlástérbe. |
zsezseVálasz erre 2015-10-21 21:33:38 |
---|
Előzmény: Gyuri #49411#49415 arra gondolok, hogy eger valahol ki/be ragta magat vagy a kilogo gerenda mellett nem teljesen sikerult a saralas vagy a darazsak/madarak valytak ki valahol. barmi elofordulhat, de a lenyeg, hogy valoszinleg nem tokeletes legtomor az a legres, innentol kb semmit sem er a rapakolt szigeteles. az elozo hozzaszolasban emlitett celluloz befuvas sokkal jobb otlet ilyenkor! konnyu es bontas nelkul elvegezheto. |
GyuriVálasz erre 2015-10-21 19:23:54 |
---|
Előzmény: zsezse #49401#49411 Nem teljesen értem, hol tud átszellőzni. Ha nem a két végén van a lyuk, ami az udvar fele szellőzik, másfele nem is igazán tud. Lefele nem lehet lyuk, mert akkor látnám a mennyezeten, fentről pedig ott lesz a párazáró fólia. |
zsezseVálasz erre 2015-10-19 13:26:29 |
---|
Előzmény: forrest #49402#49404 Ez nagyon jo otlet. Sajnos felenk nem jartak ilyen emberek:/ |
forrestVálasz erre 2015-10-19 07:28:48 |
---|
Előzmény: zsezse #49401#49402 Hasonló nálunk is a helyzet (ue. a rétegrend volt). Mondjuk komfort tekintetében észrevenni, hogy nagyrészét 20cm üveggyapottal csak simán letakartam, de a 18cm gerendaköz nagyon hideg így is. 1-2 héten belül cellulózos befújás lesz (igaz drágább kb 50eFt-vel mintha magam izolitozom/bontom, de a beton nálunk 8-10cm és nem akaródzik szétszedni...) |
zsezseVálasz erre 2015-10-19 00:18:22 |
---|
Előzmény: Gyuri #49398#49401 Mi hasonlo cipoben jartunk El kell keseitselek valoszinuleg semmit sem fog erni ha felulre meg teszel barmit is Elegendo ha ket 10 forintos nagysagu lyukat talal a levego / csinal az eger/ maris atszellozik a gerendak kozotti legres es nem csinaltal semmit. Nekunk 14 fokos volt a mennyezet 22 fokos szobanal. Felbontottuk a perlitbetont es a felso deszkazatot. Friss perlitbetonba agyazva visszaszortuk a regi perlitet a gerendak koze. A tetejere majd paraatereszto folia jon es meg 15-20cm szalas szigeteles. Alulrol le lett kartonozva+parazaro folia. Szoval szerintem felbontas nelkul csak ablakon kidobott penz a tetejerr barmit is rakni |
GyuriVálasz erre 2015-10-18 18:35:35 |
---|
Előzmény: zsezse #49396#49398 A rétegrend a lakórész felől a tető felé: - vakolat - nád - deszka - gerenda - deszka - könnyű beton KnaufInsulation szigetelést néztem az obiban. Lehet hogy ásványgyapot. |
zsezseVálasz erre 2015-10-18 08:15:11 |
---|
Előzmény: Gyuri #49395#49396 Milyen fodemed van? Ha fa akkor eloszor a gerendak kozotti legrest kell megszuntetned. Ha beton akkor jo az otlet. Az uveggyapot ekkora mennyisegben szerintem mar nem feltetlenul ajanlott, m3rt konnyebben roskad. Inkabb kozetgyapot. 2x15 cm szerencsesebb a hohidak lezarasa vegett. |
GyuriVálasz erre 2015-10-17 23:20:49 |
---|
#49395 Üdv Urak! Arra gondoltam leszigetelem a födémemet. 20-25 cm üveg/ásványgyapot szigetelésre gondoltam a födémemre. Pont akcióban van az obiban 330 Ft/m2/5 cm Párazáró fólia/Szigetelés/páraáteresztő fólia rétegrendre gondoltam. Bizonyos részeken járhatóvá akarom tenni a padlást. Mivel deszkám nincs, de rengeteg bontott felesleges bútorlapom van, arra gondoltam, bútorlapból vágok deszkákat, és abból állítom össze a járható részt. Mi a véleményetek 2x15 cm vastagságban alakítsam ki a födémre felfekő részt, vagy 1x 30 cm es "deszkákat" vágjak a bútorlapból? Milyen profilra vágjam a "deszkákat"??? -Pára záró fóliának jó egy vastagabb építkezési fólia? Ezt ajánlották az obiban... |
GyuriVálasz erre 2014-07-29 10:32:37 |
---|
#46919 Gyuri: egy 110-130 m2 es ház tetőterének a leszigetelése nagyságrendelig mennyibe kerül? Milyen szigetelést érdemes választani? Milyen vastag szigetelést érdemes? A ház egy 1990-1995 környékén épült, a tetőtér beépíthető ezért betongerendás. A tető aluminium trapéz lemez, alatta semmilyen szigetelés nincs. A ház szinteltolásos, ezért a padlástérben is van 1 méter szinteltolás. A házon gyakorlatilag semmilyen szigetelés nincs. Régi nyílászárók, tégla falak. Első körnen a tető szigeteléssel, és talán nyílászárók cseréjével akarom kezdeni. Később ~15 cm külső szigetelést is szeretnék. Ablakoknál 3 régetgü fóliázott üvegeket szeretnék. Mi a véleményetek? roebert: A födémet, vagy a ferde síkot szeretnéd hőszigetelni? Gyuri: Én födémre gondoltam. Mivel beépíthető, így elképzelhető, hogy 5-8 év múlva, fent gipszkartonból alakítok ki helyiségeket, de az még nagyon-nagyon bizonytalan, viszont biztos, hogy nem az egészet, max 1-2 kisebb szobát. Persze akkor újra gondolom a szigetelést. Födémre gondoltam, fa szerkezetet a födémre, amik között kitömni szigetelő anyaggal (üvegyapot???). Arra gondoltam a járatoknál befedem farost lemezzel, a többi (helyen kartonnal?) por védelem miatt. Nem akarom lom tárolásra használni a padlást. robert: https://biosolar.hu/forum/show/18480#18480 Gyuri: Arról beszélgetettek már, hogy ár/érték arányban mi a legjobb födém szigetelő anyag? Üveggyapot tűnik a legolcsóbbnak 500-600 Ft/m2/10 cm Hőszigetelő képesség mellett milyen tényezőket érdemes vizsgálni? zsezse: az uveggyapot hajlamos roskadni, de az ara esetleg kompenzalja ezt. |
robertVálasz erre 2014-05-09 10:45:08 |
---|
Előzmény: Gyuri #46383#46385 Gyuri, Természetesen a héjalás alatti külső hőszigetelés a jó megoldás. Belső oldalon csak nagy-nagy kényszerhelyzetben. Itt egy AUSTROTHERM ismertető a lapostető hőszigetelésről: ![]() |
GyuriVálasz erre 2014-05-09 10:26:20 |
---|
#46383 Lapostetős ház tetejét hogy szokás szigetelni? Belső oldalról? |
robertVálasz erre 2014-03-25 08:18:11 |
---|
Előzmény: paga #46054#46055 paga , "Az enyhe radioaktivitás viszont elgondolkodtató. Konkrétabban is lehet tudni, hogy honnan származó kohósalakról derült ki utólag, ami kiderült?" Nem tudom, hogy melyik bányából/kohóból származik a padláson található salak, műszer hiányában meg sem mértem, hogy mennyire sugároz, lásd https://biosolar.hu/forum/show/46134#46134 |
pagaVálasz erre 2014-03-25 07:33:32 |
---|
Előzmény: robert #46045#46054 robert: Köszönöm, a linket is. Ezt az összefoglalót már megtaláltam, mielőtt kérdeztem. Csak úgy rémlett, mintha a 'salak benthagyása vs. kiszedése' mellett páratechnikai és hőtechnikai érveket is olvastam volna anno. Az indokaid, amúgy világosak. Nálunk csak az alsóbb helyiségek jobb hőszigeteltségének és a falsarkok penészedésének a megoldása lenne a fő cél. Lakni nem szeretnénk a padlásteret. Az enyhe radioaktivitás viszont elgondolkodató. Konrétabban is lehet tudni, hogy honnan származó kohósalakról derült ki utólag, ami kiderült? |
robertVálasz erre 2014-03-24 14:18:08 |
---|
Előzmény: zsezse #46047#46048 zsezse, Pontosan így oldottam meg. Anyunál is csak a lakásból lehetett feljutni a padlásra. Kibontottam a tetőt, és avval az erővel építettem egy kutyaólat padlásajtóval. A kutyaól gerincébe erősítettem egy csiga-tartó gerendát is. Így a koszolást és a létrázást is megúsztuk. ![]() ![]() |
zsezseVálasz erre 2014-03-24 13:45:05 |
---|
Előzmény: robert #46045#46047 a radioaktivitashoz +1 nekem is. ablakon keresztul vagy tetot kibontva nem tudod lekuldeni? |
robertVálasz erre 2013-04-30 14:22:56 |
---|
Előzmény: ooszika #40488#40490 ooszika, Látom dolgozol :) 1. A kéménnyel nem érintkezhet gyúlékony anyag, de a kőzetgyapot nem az, és gipszkartonból is kapható tűzálló. Nálam a tetőtérben mindenhol az van. 2. Nem tudom megmondani, hogy van-e szabvány a váz földelésére. A nagy kiterjedésű fémszerkezeteket szokás, talán valaki tudja a helyes választ. Én a falon körbefutó tartósínt bekötném az EPH-ba, az úgyis fémesen érintkezik mindennel. 3. Lehetőleg minden rést tömj ki, mielőtt felragasztod a fóliát. 4. A világítással kapcsolatos kábelek mind MT és a kötéseket vízmentes, valamihez rögzített dobozokban. Védővezetős kivitelű lámpatesteket válassz. |
ooszikaVálasz erre 2013-04-30 13:34:50 |
---|
#40488 Szia, sziasztok. Kérdésem lenne roberto hozzád: 1., a bélelt kéményt körbe lehet rakni szigeteléssel közvetlenül? 2., a fémszerkezet amire a gipsz karton kerül, gondolom érdemes le földelni? 3., szigetelést így gondoltad, ahogy a képeken látszik? 4., a villany vezetéket hol érdemes elvezetni a lámpához, MM-fal vezeték 1,5-es? Köszike válaszod, előre is. ![]() ![]() |
zsezseVálasz erre 2013-04-23 08:08:35 |
---|
Előzmény: szocsmarci #40354#40358 szocsmarci az erteket csak fejbol irtam, az is lehet, hogy ez csak a tiszta perlitre vonatkozik, a cementtel kevert perlitbetonra mar nem. az egyik hoertek kalkulator oldalon 0.12-es lambdaval szamolnak, amire 0.7Wm2K jott ki, szerintem ez realis. a gerendak valoban hohidat kepeznek, bar ezek fa gerendak. a felulrol valo leteritest egyelore azert nem tudtam kivitelezni, mert a teto hejazat sajnos atengedi a porhot, iden kb 30 centi havat fujt ossze a padlason. mivel elotte nem jarkaltunk fel a padlasra, gondolom ez elotte is igy volt, csak akkor az osszefuggo perlit beton reteg ezt felvette, majd nyaron kiparologtatta. az idei projekt a teto alafoliazasa, hejazat csere, utana tudok erdemben a fodemszigetelesen meg modositani! |
robertVálasz erre 2013-04-22 21:31:48 |
---|
Előzmény: szocsmarci #40354#40355 szocsmarci, """ A szabvány szerint a levegőnek a hővezetési ellenállását adják meg (R), nem a hővezetését (lambda). 2cm légrés felett már nem változik jelentősen az értéke, és ha jól tudom 30cm felett romlik (beindul egy nem kívánt áramlás). Csináltam próbaszámítást a Danwattal, elég érdekes lett. A lényeg, hogyha tényleg igazad van és a perlitnek 0,041 a lambdája, akkor a légrés nem befolyásolja a hőátadási tényezőt. Mintha ott sem lenne, olyan kicsi a hőszigetelése. (Csak a 0,041-es lambdával, 15cm-en 0,26W/m2dK jött ki, ami jónak számít.) Ez az elméleti oldal. """ A gerendák hőhidakat képeznek, ezen segítene a hőszigetelés leterítése. Ez a diagram alátámasztja, amit írtál. A légréteg vastagsága (cm) a vízszintes, a hővezetési tényező a függőleges tengelyen. ![]() |
szocsmarciVálasz erre 2013-04-22 21:12:11 |
---|
Előzmény: zsezse #40353#40354 A szabvány szerint a levegőnek a hővezetési ellenállását adják meg (R), nem a hővezetését (lambda). 2cm légrés felett már nem változik jelentősen az értéke, és ha jól tudom 30cm felett romlik (beindul egy nem kívánt áramlás). Csináltam próbaszámítást a Danwattal, elég érdekes lett. A lényeg, hogyha tényleg igazad van és a perlitnek 0,041 a lambdája, akkor a légrés nem befolyásolja a hőátadási tényezőt. Mintha ott sem lenne, olyan kicsi a hőszigetelése. (Csak a 0,041-es lambdával, 15cm-en 0,26W/m2dK jött ki, ami jónak számít.) Ez az elméleti oldal. |
zsezseVálasz erre 2013-04-22 00:02:12 |
---|
Előzmény: dejoe #40316#40317 dejoe: a hotukor folia elmeletileg parazaro folia is egyben! (legalabbis amit en hasznaltam, az az volt) hoszigeteles szempontjabol engem az aggaszt, hogy marad komoly legres a folia es a hoszigeteles kozott, ha felulrol kerul ra a hoszig a deszkan tul. Itt, ha valahogy utat talal a levego, szepen kiszellozik a legres es semmit sem er a hoszigeteles. erre is erdemes odafigyelni! |
dejoeVálasz erre 2013-04-21 23:40:36 |
---|
Előzmény: ooszika #40313#40316 "hőtükörfólia" Ne "hőtükör fóliát " rakj, hanem páraZÁRÓ fóliát ! Kétoldalas ragasztóval a profilokhoz rögzítve, átfedéssel, az átfedéseket "alu" szalaggal rögzíteni, a fóliát falhoz is ragasztani kell , illetve a vellanyvezeték átvezetésit IS tömíteni kell, hogy a pára ne juthasson át ! Viszont még valami ! A "hivatalos" gipszkartonos oldalakat nézegetted, hogy miként kell kivitelezni az álmennyezetet ? Mert emlékeim szerint nem így kell, ahogy a képeken látom ! - UD profil falra csavaroz - CD profilt annak a TETEJÉRE ülteted, és azt rögzíted a mennyezethez direkt függesztővel, vagy függesztő pálcával. - majd a következő CD profilokat, az UD profilBA illesztve, a korábbira 90 fokba merőlegesen rakod a következőket, A 2 CD profilt egymáshoz rögzíted CD keresztösszekötővel.. Ezt láttad már ? Gipszkarton mennyezet szerelés házilag www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7mWtUgWnu2w ezt ? www.belsoepiteszet.bolt.hu/kepek/gk/szarazepites_sk.pdf |
ooszikaVálasz erre 2013-04-21 22:11:17 |
---|
#40313 Szia, Sziasztok Egy kis segítséget szeretnék kérni. Sikerült a fürdőszoba mennyezetét leszednem ami gipszkartonból volt, még szerencse hogy hozzá nyúltam mert előbb vagy utóbb a fejünkre szakadt volna. De nem is ez a lényeg, hanem a szigetelés, a födémet megerősítettem, korhadt deszkákat ki cseréltem, gipszkarton tartó szerkezetet felraktam ami CD és UD profilokból készült. Hideg padlásunk van, vagyis nincs szigetelve, a fürdőszobát hogy érdemes szigetelni, fa födém, mi a helyes réteg sorrend. Az én elképzelésem, zöld gipszkarton, hőtükörfólia (rakjak-e hőtükörfóliát??), és padlás felől szigetelni. Előre is köszönöm válaszod. ![]() |
robertVálasz erre 2013-01-28 19:33:23 |
---|
Előzmény: nadtom #38121#38124 nadtom, A hőtükör hatása ebben az esetben NULLA. Csak akkor ver vissza valamit, ha légrés választja el a szomszédos anyagtól, és nem érintkezik közvetlenül vele. Akkor is csak nagyon kevés hőt ver vissza, mert nagyon kicsi a hőmérséklet-különbség, ezáltal a hősugárzás. Nem mindegy, hogy minek a 20 százalékát veri vissza. Hőtükör topik: https://biosolar.hu/forum/361 Nagy mínuszokban minden helység fölött vizsgáld meg, hogy mi van a hőszigetelő alatt. Amennyiben így a tél vége felé a hőszigetelés és a faszerkezet (főleg a gerenda) száraz, akkor ne csinálj semmit. |
Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Födémszigetelés | lapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 következő » |