Biosolar Forum => KÖZLEKEDÉS => Légi közlekedés |
szocsmarciVálasz erre 2014-05-09 12:16:43 |
---|
Előzmény: Paragon #46382#46387 Én arra vagyok kíváncsi, mikor találnak fel egy siklóernyőhöz (vagy siklórepülőhöz) hasonló ultra könnyű légi járművet, ami kihasználja a termikeket, így szinte 0 energiával képes repülni - igaz, csak az uralkodó szélirányban, és amikor a megfelelő időjárás adott. Mindezt persze önműködően saját logikával. Elvileg a technika adott ahhoz, ahogy a termikeket észleljék a szárny végébe épített légnyomás-érzékelőkkel, GPS ma már nem kunszt, és az időjárás előrejelzés is működik néhány órára előre. Ha több ilyen szerkezet repülne egyszerre (nem libasorban), akkor nagyobb eséllyel találnának termiket is. |
ParagonVálasz erre 2014-05-09 09:43:54 |
---|
Előzmény: robert #46377#46382 Nem pontosan az, amit kérdeztél, de....(ollózva valamelyik tanulmányból) mintegy 100- szoros üzemanyag-felhasználási különbség mutatkozik a hajók javára , de a közúti szállítás is mintegy 30-szor gazdaságosabb a repülésnél. |
ParagonVálasz erre 2014-05-09 09:14:41 |
---|
Előzmény: szocsmarci #46375#46380 Marci, köszönet a címért. |
robertVálasz erre 2014-05-08 17:28:54 |
---|
Előzmény: Paragon #46373#46377 Paragon, Én arra vagyok kíváncsi, hogy az adott vonóerő mekkora teljesítménnyel érhető el. Össze lehetne hasonlítani egy 20 tonna teherbírású kamiont a hasonló teher légi vontatásával. |
szocsmarciVálasz erre 2014-05-08 17:17:01 |
---|
Előzmény: Paragon #46373#46375 Nem használtad azt a szót még, hogy siklószám, pedig az általad feltett kérdés erre vonatkozik. Lehet, ha így keresel rá akkor megtalálod a választ. A 2. találat: www.users.atw.hu/sry/cikk32.htm - Ráczkevi Béla: Mekkora a legnagyobb siklószám? |
ParagonVálasz erre 2014-05-08 14:25:35 |
---|
Előzmény: robert #46370#46373 Mondjuk 250 km/óra(de a L/D sebességtől független, mert mindkettő négyzetesen függ a sebességtől) |
robertVálasz erre 2014-05-08 10:59:04 |
---|
Előzmény: Paragon #46369#46370 Paragon, Szárnyprofil tervező programom nincs, de van egy kérdésem: Az általad megadott vonóerő milyen sebességgel képes vontatni a megadott tömeget? |
ParagonVálasz erre 2014-05-08 09:37:35 |
---|
Előzmény: Jesu #25989#46369 Kicsit kilóg a hozzászólásom a "topic"-ból, de a repülés gazdaságossága, vagy energia pazarlása mindig is foglalkoztatott. Maradjunk abban, hogy a repülés még mindig a legtöbb energiát kívánja a rendelkezésre álló közlekedési eszközök közül, ez nem vita tárgya. De, maga a szárny egy rendkívül hatékony eszköz. Annyira hatékony, hogy a korszerű utasszállító gépek 20-22 km-t képesek siklani, miközben csak egy 1 km-t veszítenek a magasságukból. Ha megfordítom a dolgot, mondhatom azt, hogy 1000 kp vonóerő képes 20-22 tonnás repülőt vízszintesen mozgatni. A bökkenő csak az számomra, hogy az általam elérhető szárnyprofil tervező programmal (FoilSim) a Lift/Drag viszonyszámra csak 10 szeres értéket tudok elérni. A 10 és a 20(22) között igen nagy az eltérés, -és tekintve hogy az energia megmaradás itt is működik- a probléma a programmal lehet. Nincs valamelyikőtöknek L/D maximum elérhető értékére forrása/címe? |
ÉgboltosVálasz erre 2012-02-23 00:34:55 |
---|
#26035 Sajnos hiába hatalmas a levegő óceán, a légiközlekedés mindig zavar valakit. Leginkább mondjuk a vecsésieket. Tudom mihez viszonyítani, Taszáron voltam katona, 50m-re volt a hálókörlet a felszállópályától, éjjel-nappal repülés. Az, hogy Budakeszi fölé terelődött a forgalom az is politika, ezért, lehet, hogy Robert törli. A ferihegyi forgalmat lehetne budapesttől északkeletre várakoztatni, bevezetni, (akkor fölöttünk volt nagy a forgalom), de az idézett időszak magyar pumái és MALÉV-es, repirányításos befolyásos emberei a dunakeszi repülőtéren tartották gépeiket és már nehogy a saját repülésüket gátolják, áthelyezték a budai oldalra. No, azóta vannak arrafelé a panaszok. Magyarországon, a méretéhez képest, elképesztő mennyiségű nemzetközi repülésre alkalmas repülőtér van. Minden város a sajátját szeretné fejleszteni, igényli és kapja a fejlesztésre az EU-s pénzeket, aztán valahogy egyik sem lesz gazdaságos ha már nem kapja meg tovább. Ezek mellé számtalan kínai zöldmezős terv is van, többnyire elhal, pedig egy lehetne igazi központ,ami gazdaságilag jó lenne. A panaszok meg szaporodnának, a levegő meg koszolódna. |
robertVálasz erre 2012-02-22 21:23:24 |
---|
Előzmény: takyka #26015#26016 takyka, "Annyi fog történni, hogy feljebb mennek a repülőjegy árak." Az nagyon jó :) |
takykaVálasz erre 2012-02-22 20:59:05 |
---|
Előzmény: robert #25973#26015 Ha bezár egy ABC akkor az emberek nem fognak elmenni a másik boltba vásárolni? Dehogynem. Annyi fog történni, hogy feljebb mennek a repülőjegy árak. T. |
JesuVálasz erre 2012-02-22 16:06:47 |
---|
Előzmény: robert #25976#25989 Életemben nem repültem még nagy géppel (vitorlázóval sokat, az inkább közel áll a repülésről alkotott elvárásaimhoz), de most foglaltam 2 jegyet, kihasználva a fapadosok egymásra licitálását. Ha a célt nézem (Róma), autóval csak az üzemanyag HÁROMSZOR annyiból jönne ki, mint most a repjegy oda vissza kettőnknek. Erről kéne szóljon a dolog! Hatékonyabb szállítás, utazás. Sajnos ez csak átmeneti állapot, és kivételes alkalom. Felettünk is rengeteg gép megy el, mindezek ellenére nem drukkoltam a Malév csődjének. Pár barátom dolgozott ott, mint pilóta. A gazdasági oldalát nézve pedig szégyen, hogy ezt így, ilyen módon kellett meglépni. A lehető legrosszabb történt. A baj az, hogy senkit nem fognak felelősségre vonni, megint egy történet, aminél sokan sokat loptak, és a mi zsebünkből, tönkretéve megint valami jót. :( |
robertVálasz erre 2012-02-22 14:47:14 |
---|
Előzmény: Plaszlo #25975#25976 Plaszlo, Abban reménykedtem. hogy senkinek sem lesz üzlet. B....! |
PlaszloVálasz erre 2012-02-22 14:45:27 |
---|
Előzmény: robert #25973#25975 Maximum arra a napra. A csőd utáni napokban már bejelentették a hírekben, hogy más légitársaságok pótolták a Malév járatait. Ami nekünk nem volt üzlet, az más légitársaságoknak továbbra is üzlet. |
robertVálasz erre 2012-02-22 14:23:17 |
---|
#25973 Már örültem a MALÉV csődjének, mert naiv módon azt gondoltam, hogy attól is csökken a légiforgalom. Ma ebéd után fényképeztem a kamerám látószögében néhány perc alatt megjelenő 5 gépet. ![]() |
robertVálasz erre 2011-06-26 14:24:23 |
---|
#15469 Egyik szemem sír a másik meg nevet. Örültem a hír hallatán, hogy a költségvetés megszabadul a Malév-tól. Az örömöm nem tartott sokáig, amikor ma azt olvsatam, hogy Kínával egy európai légi-cargo bázist szándékoznak építeni Veszprém melllett. Ennek a megállapodásnak a logikus folytatása az ázsiából származó veszélyes-hulladékok magyarországi lerakójának megépítése lesz? |
robertVálasz erre 2011-06-26 14:23:27 |
---|
#15468 Panaszos levél a Környezetvédelmi Felügyelőségnek (2005) A Budakeszi lakosok fél éve úgy érzik (amióta felelőtlen módon alacsonyan szálló utasszállító gépeket irányítanak a város fölé), mintha egy forgalmas autópályát építettek volna föléjük. Ráadásul a megkérdezésük nélkül. Késő éjjel és kora hajnalban már járnak a gépek, zajuk miatt nem lehet pihenni. Nem törvényellenes-e sok ezer család pihenésének rendszeres zavarása, egészségének folyamatos károsítása? Ha mégis törvényesen történik, akkor milyen szabályok, törvények azok, amelyek mindezt lehetővé teszik ? A környék adottságai, a tiszta levegő és a nyugalom miatt sokan költöztünk Budakeszire, menekülve a nagyvárosi ártalmak és szennyezés elől. A területen három kórház és szanatórium található, valamint egy kedvelt pihenő-kirándulóhely, természetvédelmi terület. Az adóinkból környezetvédelmi hatóságokat és intézeteket tartanak fel, amelyek nem képesek biztosítani egy lakóterület, egészségügyi intézmények és természetvédelmi terület védelmét a környezetszennyezéssel szemben. Aki forgalmas útvonal, autópálya vagy vasút közelébe költözik, a körülmények ismeretében teszi. A mi esetünkben nem erről van szó, a forgalom egyszerűen ránk telepedett. Ismerve a ferihegyi repülőtér kapacitásbővítésének terveit, a forgalom növelése több ezer ember életminőségének további drasztikus romlását fogja eredményezi. Ingatlanaink ettől és a környezeti kockázattól jelentős mértékben veszítenek értékükből, köszönhetően a felelős engedélyező hatóságoknak. Félreértés ne essék, nem kártérítést, hanem a légi forgalom elterelését akarjuk elérni. A gyermekeink egészsége ugyanis nem alku tárgya. Amennyiben ügyünk nem kerül záros határidőn belül rendezésre, megfelelő környezetvédelmi szervezeteket és a nyilvánosságot is igénybe fogjuk venni az ügyben. Kérjük, hogy azonnal intézkedni és intézkedéseiről és azok eredményéről a lakosságot folyamatosan tájékoztatni szíveskedjék. |
Biosolar Forum => KÖZLEKEDÉS => Légi közlekedés |