Biosolar Forum => Hőtárolás => Puffer | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 következő » |
robertVálasz erre 2013-12-19 16:36:44 |
---|
#44362 Azt akarod kiszámolni, hogy mi a különbség két azonos átlag-hőmérsékletű (azonos hőkapacitású) tartály hővesztesége között, ha az egyikben a meleg víz a tetején az alacsonyabb hőmérsékletű víz az aljában van (rétegződés), a másikban a teljes térfogatban egyenletes hőmérséklet? Elméletileg egyforma a hőveszteség.*** Gyakorlatban az egyenletes hőmérséklet-eloszlású tartályban nagyobb a veszteség, mert a tartály alján rosszabb szokott lenni a hőszigetelés. Emiatt a tény miatt sem indokot a tartályban a folyadék összekeverése. *** A szemléletesség miatt a legegyszerűbb azt az esetet megvizsgálni, amikor a tartály két egymásra helyezett kocka alakú hasáb. A kockáknak V térfogata és A hűlő-felülete van a T hőmérsékletű környezet felé. Az egyik esetben mindkét kocka hőmérséklete 3T, a második esetben a felső kocka 4T az alsó 2T hőmérsékletű (átlag 3T). Könnyen belátható, hogy a hőveszteség mindkét esetben megegyezik, akárcsak a tárolt hő mennyisége. A veszteség tekintetében a tároló átlaghőmérséklete számít. Mindegy, hogy fenn=70, lenn=20 fenn=20, lenn=70 fenn=45, lenn=45 Ha egy adott kezdő hőmérsékletű tároló hűlni kezd, akkor a hőveszteség mindenkor a dT-vel arányos, vagyis abszolút értékben a közeg hőmérsékletével csökken. A közeg hőmérséklete a környezeti hőmérséklethez közelítő görbe. Amikor a magára hagyott tároló hőmérsékletét ábrázolod, akkor ezt látod. Mindez nem mond ellent annak, hogy a hőveszteség a dT-vel lineáris. Száz szónak is egy a vége, elhiheted, hogy avval nem csökkented a hőveszteséget, ha összekevered a tárolóban a folyadékot. Puffer RECOMMENDED |
dejoeVálasz erre 2013-12-19 14:59:14 |
---|
Előzmény: ctrlaltdel #44344#44358 C:Én olcsón meg tudtam venni a gyári szigetelést, de a gépész aki nálam szerelt poliform táblával csinálja általában, ez könnyen formára hajtható,ragasztható. Azt mondja abból négy centi annyi mint nálam a gyári 10-es hőszigetelés szempontjábol. Kérdés igaz-e. A tároló biztonságáról annyit, hogy nyomásproba eldönti. D: "Azt mondja abból négy centi annyi mint nálam a gyári 10-es hőszigetelés szempontjábol. Kérdés igaz-e." NEM ! Nézd meg mindkét anyag hőátbocsátási tényezőjét! Mindkettő valahol 0,039 van. D: Hungarocellből IS van olyan ami irdalt ! CSak ráfekteted a tartályra, hálózod, gletteld és kész ! www.siti2004.hu/tartaly-szigeteles/ Mondjuk és inkább táblás gyapotot használtam. Azt IS "irdalva" tettem fel ! ZS: az uveggyapotot sokkal konnyebben tudod formazni + olcsobb, mint a kozetgyapot vagy a hungarocell, igy azzel egyszerubb, de arra a boritast nehezebb rarakni. ha ponyvat vagy bezippzarolhato boritast akarsz ra akkor inkabb kozetgyapot, egy ponyvas mifelenk 8000bol gyart ra ponyvat. ha pl begipszkartonozod, a sarokba vagy korbetekered valami foliaval (pl alu hotukor folia esztetikus) es nem zavar a "design" akkor az uveggyapot is megteszi. EPSt szerintem nem tudod rarakni normalisan. dejoe kozetgyapotbol vagott ki kis haromszog idomokat, hogy jobban idomuljon a kor alakra. G:a szigetelés anyaga egy dolog miatt lehet érdekes: nyáron egér ne egye. Télen nem fogja, de azért nyáron a szálast szeretik egérék. Egyébként ízlés dolga. A táblás gyapottal tán a legkönnyebb dolgozni, hisz valamennyire merev, mégis alakítható, árban se vészes. Kívülről pedig csináltathatsz rá huzatot, de, Te is megvarrhatod, vagy csak simán betekered polifoammal, ha nem zavar, hogy ronda. A lényeg, hogy minél vastagabb és folytonos legyen a szigetelés. Itt : apps.biosolar.hu/tank_heatloss_v1/ tudsz számolgatni, hogy szerinted milyen vastag éri meg. Én 10 centinél nem rakok fel vékonyabbat, csak alulra (mert oda nem fér, csak 5). Amúgy ezek nem hiszem, hogy "barkácsolt" tárolók lennének, lévén a gyárak is ilyen anyagból dolgoznak, még a tartályfeneket is hasonló technikával készítik. Hegeszteni pedig néha jobban tudnak kisüzemben, mivel ott odafigyelnek arra amit kiadnak a kezükből. |
Gabor25Válasz erre 2013-12-18 15:19:12 |
---|
Előzmény: robert #44324#44336 GA: Mennyire számít a puffer gyártója, melyiket érdemes megvenni? Mindegy melyiket választom, egy maszek által barkácsolt tároló ugyan olyan biztonságos, és jól használható, mint például egy Concept tároló? Néztem az árakat 1500 literes, csőkigyó nélküli szigetelt tárolókra. Concept: 317.000, Reflex: 240.000, Sunsytem: 228.000 Illetve találtam gyártót aki 130.000 körül legyártja szigetelés nélkül. GR: szerintem ez a legkevésbe gyártófüggő része a rendszernek. Nekem a köböst 96e-ért tették le a ház előtt, pedig messziről hozta a posta. A legolcsóbbak amiket találtam Babót és Püspökladány. Előbbi magasat, utóbbi széleset gyárt. A szigetelése házilag nem egy mutatvány. amennyire tudom, a domboritott vegeket altalaben egy helyrol szerzik be (akinel en csinaltattam, o nem gyartott veget, azt kulon vette) a nyomasallo tartalyokat pedig kotelesseguk lenyomasprobazni minimum az uzemi nyomas duplajaval. az enyemet 5 baron nyomasprobaztak, mert mondtam, hogy max 2.5-es biztonsagi szelep lesz rajta. a nyilt rendszerhez keszult nem domboritott vegu hengert en 1.5 baron probaltam le, de ott nincs benne 0.5 bar nyomas sem. 1.5 baron mar puposodott a ket vege:) biztosan tudom, hogy többféle fenék is készül (gondolkodtam a csináltatáson). Vannak préseltek és görgőzöttek is. A kisipariak jellemzően görgőzöttek. Az enyém is az. 3bar-al tesztelt, 2bar-os üzemivel árulta a püspökladányi csóka. (Így most 3bar-os biztonságit tettem alulra) Azt hittem lapos lesz a feneke, de a majd méteres hengert domború vég zárja le. |
444tibiVálasz erre 2013-06-17 20:30:13 |
---|
Előzmény: dejoe #40999#41055 Dejoe, a kémény valóban alacsony lesz, a kazán a földszinten lesz elhelyezve, mert a pincefödém valami beton talpfa, vagy nem tudom, miből van, de lehetetlen rajta egy 20-30 centis lyukat ütni, ráadásul fölötte van a fürdőszoba, betyárosan mutatna a klotyó, meg a zuhanytálca között egy 200-as szerelt kémény :-) Az egész ház egy elb.szott valami, akárhova nyúlok, az vagy folyik, vagy ráz, vagy rámborul, vagy szétesik, nagyon gány az egész. De ez van, hozott anyagból kell dolgoznom. Szóval a kémény az úgy néz ki, hogy 2,40 körül van a belmagasság (erősen nyújtozkodva sámli nélkül elérem a plafont), a padlástér az 1,70 lehet, mert nem tudok benne felállni, beverem a fejem, erősen putriszerű az egész épület. Ez jóindulattal (beleszámolva mínusz 1 métert, a kazán füstcső kötési magasságát) 3 méter, ha a gerinc fölé kiengedem 1 métert, akkor lesz 4. Ha rendesen kiengedném, igen hülyén nézne ki egy kb. 4 méteres gerincmagasságú épületből kiáll 3-4 métert egy fémkémény, asszem a környék összes villáma ide verdesne be rögvest.Meg ki kéne kötni rendesen. Köszi a linket, nem rosszak az árak. |
zsezseVálasz erre 2013-06-10 10:46:22 |
---|
Előzmény: 444tibi #40996#41002 444tibi meg lehet igy is csinalni, celszeru a tegla es a belescso koze perlitet onteni, tomoriteni a jobb hoszigeteles vegett! a perlites zsakon rajta van, hogyan is kell alkalmazni. egy zsakot kb 1700-ert tudtam venni anno. |
444tibiVálasz erre 2013-06-09 16:47:59 |
---|
Előzmény: dejoe #40995#40996 Jól vetted ki a szavaimból, csak mellbevágott a költségvetés. Ezen a linken néztem én is a pufit, az 1000 literest, áfásan 80000, azt írja, hogy 3 baron nyomáspróbázva, akkor ez elbír üzemi nyomásba 2 bart? Huzamosabb ideig, pl évekig. Ha nem, akkor meg az Expresszen találtam hozzám nagyon közel, Maglódon egy emberkét, ő is pufikat, meg tágulási tartályokat árul, nála 99000 a nyomásálló. Köszi, hogy ilyen lelkesen foglalkozol az ügyemmel, dejoe. Esetleg 4-5 méteres szerelt kéményt óccsóért tud valaki? Vagy mivelhogy maradt a garázs bontásából kb. 1000 darab kisméretű téglám, az járható út, hogy megcsinálom ebből, és saválló béléssel, valaki írta már, hogy annak métere 7000 körül van, meg a bekötő, a tisztító, kalap, lehet, kijönne 40ből,+ egy fél köbi homok, zsák mész, kis cement. Függőlegest meg tudok falazni még, remélem :-) |
dejoeVálasz erre 2013-06-09 16:13:12 |
---|
Előzmény: 444tibi #40993#40995 Ok csak én úgy vettem ki a szavaidból eddig, hogy vegyest mindenféle képen akarsz.. Tehát a vegyes + kémény + néhány dolog (tágulási egy "része", bizti szelep) amúgy is kell..tehát az nem számít bele a "pufferes" árban... :-) puffer www.puffertartaly-kazan.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1223&Itemid=586&lang=hu |
444tibiVálasz erre 2013-06-09 12:43:19 |
---|
Előzmény: dejoe #40983#40993 Vegyeskazán, elég jót találtam használtat 100ezer pufi, nem leltem használtat, új 100ezer 150 literes zárt tágulási 50ezer szerelt kémény, tokkal-vonóval 110ezer 3 darab ESBE (kazánvédő, radiátorköri keverő, hmv forrázásvédelem) 55ezer keringető szivatyú, 2 darab 45ezer 22es, 28as rézcső kb. 20ezer szelep+thermo fej 7ezer visszacsapó 4 darab 9ezer idomok, golyóscsapok, szerelvények 35ezer egyéb (utánjárárs, fuvarok, stb 20ezer pinceajtóm kibontása(80 centis, a pufi meg 95), újrafalazás, drivit, ilyesmi 10ezer Mindeddig 548ezer forint, ebben még nincs benne a Watts vészhűtő szelep, annak oda kell vinni a vizet, az is cső, és idomok, a biztonsági szelepek, a vezérlés, és a menetközbe óhatatlanul felmerülő be nem tervezett kiadások, ami kitehet még vagy 30 ezret. sacc. 570-580ba állnék meg. És mivel a pufi mélyebben lesz, mint a kazán, erősen kéne még tél előtt egy (lehetőleg szinuszos) szünetmentes, meg egy akksi, akkor meg is van a 600ezer. Dejoe, igen-igen erősen elgondolkodtam a dolgon, kell-e ez nekem ennyiért. |
dejoeVálasz erre 2013-06-07 23:41:39 |
---|
Előzmény: 444tibi #40976#40983 Ebben mi is van benne ? Részleteznéd ? |
444tibiVálasz erre 2013-06-07 18:10:39 |
---|
#40976 Nagyon lelkesen tervezgetek, hajrá vegyes+pufi, de most (tegnap) a szóbajöhető alkotóelemeket összeadva fél millánál tartok. Hát ezt nem hittem volna... :-( |
quasimod67Válasz erre 2013-06-03 15:01:26 |
---|
Előzmény: dejoe #40877#40937 Csavar az nem lett beletéve. Az egész kazánház 230x110 cm, itt van a vegyeskazán, a 800 L puffer , hidrofor, höcserélös villanybojler, meg 2x30L tágulási. Nagyovbb azért nincs, mert nincs hova rakni. Az egész úgy lett elgondolva, hogy még olyan is elboldoguljon vele, aki még életében sem hasogatott fát, ne kelljen benne csaokat nyitogatni, ne tudjon elromolni benne semmi, magyarul asszonybiztos legyen. Fűtésszezonban, ha nem a gázkazán megy, akkor vegyekazánba 1 vödör szén (kb 15kg 70kWh) elég 1 napra. Mivel induláskor a kazán meleg a puffertöl, begyújtás után 10 perccel már indul a fütés, kazán nem kátrányosodik. Tűz kialszik, keringetö lekapcsol, maradék melegböl gravitácios keringéssel felfüti a bojlert, másnapra van melegviz. 1 DB keringetö szivattyú van az egészben, nem nagyon van minek elromlani, és biztonságos! |
444tibiVálasz erre 2013-06-02 08:13:19 |
---|
Előzmény: dejoe #40906#40909 Dejoe, bocsánat, elírtam,nem kombi, hanem fűtő, és van egy harmadik vízbekötés is, az indirektre. Nagyon köszönöm a felvilágosítást, eszembe sem jutott, hogy 50 fokos hmv-t nehéz csinálni 50 fokos előremenővel, hőcserélő miatt kell legalább 15 fokkal melegebb víz. |
dejoeVálasz erre 2013-06-01 22:53:49 |
---|
Előzmény: 444tibi #40905#40906 Több dolgot nem értek ! A kazán ugye mint korábban írtad SD Ecosy! Az sima fűtő kazán, nem KOMBI mint írtod néha ! " a kombicirko reteszel," Másik.. "azért gondoltam a cirko beépített váltószelepet kihagyni," Nem hagyhatod ki a váltószelepet ! Ennél a kazánnál a HMV készítés ÉS a FŰTÉS 2 külön funkció ! Ami két külön előremenővel működik ! A fűtővíz hőmérséklete az előlapon lévő tekerentyűvel állítható ! 30fok a "hópihe" , majd minden 1-es fokozat/szám kb + 10 fokot jelent. A HMv készítésnél az előremenő 70-75 fok kb. ! Tehát 2 külön dolog !! |
444tibiVálasz erre 2013-06-01 21:34:37 |
---|
Előzmény: szocsmarci #40891#40905 Szocsmarci, annyiban kötök kompromisszumot,hogy az indirekt felső harmada mindig 50 fok körül lenne, ezt a gázcirko elintézi. Az indirekt tárolóm olyan, hogy a felső harmadában van egy hőkapcsoló, gyárilag is ez vezérli a cirko hmv készítését. Az alsó részében pedig benne van az elektromos fűtőpatron, kb. a tartály alsó harmada alatt.(kombinált az indirekt, elektromosan is felfűthető) Szerintem ez azért van így, hogy gázzal csak a felső 40-50 liter vizet tartja melegen, mert ha hmv elvétel van, a cirko a maga 25 kilowattjával percek alatt utánfűti. Az elektromos üzemben meg majdnem az egész tartály fel van melegítve, mert a 2,2kW patron csak lassan melegít. Namost, megmaradna a gázcirko állandó 50fokos készenléti működése, a kényelem ennyit megér. Ha viszont indul a vegyes, a kombicirko reteszel, és a vegyes viszont az alsó részig fűtené fel az indirektet finom meleg, 75-80 fokos vízzel. Ez nálunk talán 2-3 napot is kibírna, a mostani 80 literes is elég, az indirekt meg 160 liters lesz. Ha meg nem gyújtok be 2-3 napig, akkor visszaáll az gáz hmv. Sajnos az indirektem csak 1 hőcserélős. Kiegyenlítőtartály akkor min.125,de inkább 150 literes kell. |
444tibiVálasz erre 2013-06-01 20:19:24 |
---|
Előzmény: grano #40894#40900 Grano, azért gondoltam a cirko beépített váltószelepet kihagyni,mert az indirekt visszatérőben ott van egy elektromos szelep,akkor csak az az egy legyen,kevesebb a hibalehetőség. Ha az indirekt felfűtött,az lezár,gáz, és vegyes módban is, ezt egyszerűnek találom. Plusz szivattyút helyett az indirekt bemenőjén lévő két visszacsapó a nyelves lenne,ennek kisebb az ellenállása,mint a fűtési kör rugós visszacsapóé, ezáltal mechanikus hmv előnykapcsolást csinálok, ez gáz,és vegyes módban is automatikusan,saját magától megvalósul.Az indirekt hamar felfűt, az elektromos szelep lezár, és ilyenkor a teljes melegvízhozam megindul a radiátorok,vagy a pufi felé. Így gondoltam el. |
szocsmarciVálasz erre 2013-06-01 08:48:51 |
---|
Előzmény: 444tibi #40887#40891 -Ha a vegyes kazán is fűti a HMV tárolót, akkor valamilyen kompromisszumot kell kötnöd. Vagy nem áll rendelkezésre mindig melegvíz, vagy a gázkazán akkor is ráfog fűteni, amikor elvileg "kihúzná" bekapcsolás nélkül. Kicsit bonyolítja az elektronikát is. Általában ("hivatalosan") a puffer után kötik külön szivattyúval, és egy dupla csőkígyós tárolóra - alul a vegyes, felül a gázkazán fűti. -A tágulási tartály méretét programmal számoltam, 0-100 C hőfok lépcsővel, 10% biztonsági tartalékkal, és azt hiszem 4m nyomásráhagyással induláskor (rendszer magasság + 4m). Ennyi jött ki - de be lehet kettőt is tenni - egy kicsit a vegyes kazánhoz, mert oda mindenképpen kell, és egy nagyobbat a pufferhez. Azt is lehet mondani, hogy úgy sem lesz 100C az teljes puffer sohasem, ezért lehet kisebbet is betenni - de csak a saját felelősségedre. -A kondenzáció miatt nem kell a puffert rákötni a gázkazán visszatérőjére. Jobb lenne a kondenzáció, de teljesen felesleges a puffert fűteni a drága gázzal. |
444tibiVálasz erre 2013-05-31 20:08:45 |
---|
Előzmény: dejoe #40881#40888 koszi a tippet, meg fogom keresni. a hidraulikus tervemet is sajat fejembol vettem, persze elotte sok kesz rajzot nezegettem. most korvonalazodik az elektromos vezerles, minel egyszerubb, annal jobb szerintem. |
444tibiVálasz erre 2013-05-31 20:02:26 |
---|
Előzmény: szocsmarci #40875#40887 a kazan valtoszelepes,de nem fogom hssznalni a hmv reszt, akkor meg bonyolultabb lenne, amugy is kell egy motoros szelep, az megoldja az indirekt lekapcsolasat. amugy is kell, hogy ha vegyesrol megy, 80-85 foknal lezarjon. nem motoros szelep, hanem termoelektromos fej egy szeleppen, a zonavezerlomon bevalt 3 eve jol mukodik. a hmv amikor megy avegyes, gyskorlatilag parhuzamoos a pufival, ha felfutott,a szelep lezar, es az osszes viz a pufit futi ezutan. a visszaterot azert gondoltam a puffer aljan atvezetni, mert igy onnan langyos, vagy hideg vizet sziv, es mindig tud kondenzalni, vagyis maximalis hatasfokkal mukodni. dekihagyom, ha nem latod ertelmet. quasimodoe igaz, egyszerubb, de nincs benne gazkazan, ami fut is, es hmvt is csinal. kiegyenlitotertallyal az a baj, hogy szaz liter folott brutalis arban van, nem akarnek 60-70ezret kifizetni erte. lehet, a rendszer myomasat kene megemelnem, 3baron mar kisebb is eleg lenne. bocs a stilus miatt, telefonrol irok. |
dejoeVálasz erre 2013-05-30 22:04:19 |
---|
Előzmény: 444tibi #40866#40881 Korábban beraktam egy "vezérlés" rajzát, ami szélesebb körben gányoló féle vezérlésként fut ! Esetleg keress rá...jó ötletek vannak benne. Mondjuk neked kicsit bonyolultabb kell(het), hisz : - ha meleg puffer > tiltanod kell a gázkazánt - ha meleg a kazán > tiltanod kell a cirkó HMV készítését IS.. |
dejoeVálasz erre 2013-05-30 22:00:36 |
---|
Előzmény: szocsmarci #40875#40879 "Vegyesről nem szerencsés fűteni közvetlenül a HMV bojlert." Te hogyan csinálnád ? "192 liter zárt tartály kell" Nem sok az 1 picit ? :-) Kettő "tágulási méretezővel " is megnéztem, és 2,5 bar-os biztonságival 110-122 liter, 3,5 bar-ossal 80-90 liter jött ki.. az 1ik. www.vizfarago.hu/zart-tagulasi-tartalyok-meretezese/ |
dejoeVálasz erre 2013-05-30 21:45:41 |
---|
Előzmény: quasimod67 #40873#40877 Nem lenne 1xúbb berakni egy nagyobb vagy még1 tágulásit , mint ezt eljátszani szezon elején-végén ? :-) Mondjuk így könnyű tartani az 1bar-t... csak az a kérdés, hogy mekkora a hőigénye a háznak, ha 70-75 fok maxra fűtöd fel a puffert és másnap este még 40fok felette van ?? Mert akkor 35 fokos Dt-vel, (32 kWh) kb. 3m3 gáznak megfelelő energiát tudsz tárolni a pufferben.. Vagy hogy is van ez ?? Ebben mi a "csavar" ? :-)) |
szocsmarciVálasz erre 2013-05-30 20:02:47 |
---|
Előzmény: 444tibi #40866#40875 - Milyen a gázkazán? Ha csak fűtő, akkor benne szokott lenni egy váltószelep az indirekt bojler részére - 5 csonkja van. - Vegyesről nem szerencsés fűteni közvetlenül a HMV bojlert. Az indirekt bojler fűtő teljesítménye kicsi (spirál kevés), ezért a nagy hőt nem tudja átadni. Elméletileg akár működhet is, mert a puffer felé el tud menni egy része a víznek, de hogy ez mennyi lesz, azt nem lehet megmondani. - A gázkazánhoz a radiátor visszatérője egyenesen kell menjen, a pufferbe nem kell bekötni. Igazából egy hidraulikus váltó szerencsés lenne, szét kell választani a vegyes kazánt és a gázkazánt. Vezérlés szempontjából is, így együtt a kettő nem mehet. - kell egy kisebb tágulási tartályt tenni a vegyes kazán alsó csonkjához, és egy nagyobbat a pufferhez. De lehet csak egy nagyot a vegyes kazánhoz is. - tágulási tartály mérete: 0,8 bar az előnyomás mértéke, 1100 liter, 2bar min: 192 liter zárt tartály kell. Ha 3,5 bar lenne a biztonsági szelep, akkor csak 120 literes kell. Quasimodónak áttekinthetőbb a rajza. Nagyobb tágulási kell, kazán védő Esbe szelep, + 1 szivattyú a HMV tárolóhoz - de valahogy a gázkazánhoz is hozzá kellene kötni. De itt is jó lenne a egy hidróváltó. |
quasimod67Válasz erre 2013-05-30 19:39:12 |
---|
Előzmény: dejoe #40790#40873 A dolog úgy müködik, fütés szezon elején végén, amikor sok a vegyes, akkor csak a gázkazán megy, puffer vegys kazán hideg, nyomás 1bar. Mikovr hidegebbre fordul az idö, vegyes indul, puffer felfüt 50°-ra, akkor biztonsági szelepen le van engedve viz ,nyomás beállítva 1 barra. Teljesen felfütve 70-75° , ahogy hül csötermosztát lekapcsolja szivattyút, maradék meleg felfüti bojlert, másnap este tartály még mindig 40° felett, begyújtás után fütés gyorsan indul. A nyomás igy állandóan 1 bar körüli. |
444tibiVálasz erre 2013-05-30 11:38:28 |
---|
Előzmény: dejoe #40775#40866 Hosszas fejtörések után ezt szültem meg. Végigmentem minden lehetséges üzemállapoton, vegyes fűti a pufit vegyes fűti a pufit+indirektet kondenzációs fűti a radiátorokat kondenzációs fűti a radiátorokat+indirektet pufiból megy a ház fűtése A radiátorkörbe, amennyiben a ház nem kér fűtést, kizárt az átkeringés, mert ott egy 3 zónás, jelenleg is működő kapcsolás van, ha lezár, akkor nincs átkeringés (vegyes fűti a pufit üzemben). megúszom 4 visszacsapóval, és egy motoros szeleppel, aminek csak annyi dolga lesz, hogy ha az indirekt felfűt, akkor lezár. A radiátor visszatérőt keresztülvezettem a pufin, hogy a kondenzációs kazán hideget szívjon, így jó hatásfokkal üzemeljen, ez a kevés meleg sem menne veszendőbe, melegen tartaná a pufit, a veszteség 40 fok környékén nem hiszem, hogy hatalmas lenne. A pufi 15-20 centis hőszigeteléssel lesz ellátva egyébként. De ha nem jó az ötletem, kihagyható a körböl. Vegyes körben nem tettem visszacsapót, átkeringések semmilyen üzemben nem keletkeznek, ha jól okoskodtam, a pufi visszakeringését a kazánba hurokkal oldom meg, a rajzon látszik is. A vezérlés gondoskodik, hogy a két rendszer egyszerre ne menjen, elintézi a hmv, a pufi, és a radiátoros körök működtetését, kezeli a cirkót, a szivattyúkat, amennyiben rábólintotok, hogy az elképzelésem jó, nekiállok tervezni a vezérlést. A kazán megfutásvédelmet nem rajzoltam be, nem bonyolítottam, ez a nyers tervezet. Kérném a T. meós urakat az átvételre, és a hibák feltárására. Mégegy kérdés, 1100 liter víz lesz a rendszerben kb, mekkora zárt tágulási kell, a szintkülönbség az pincétől a legmagasabb pontig 4 méter, a tágulásit a földszinten helyezem el, ez is 0,2 bar nyereség, a max. nyomás 2 bar lehet, a biztonsági szelepek 2,5 barosak lesznek. ![]() |
dejoeVálasz erre 2013-05-23 20:29:18 |
---|
Előzmény: quasimod67 #40789#40790 "Nyomás teljes felfütött állapotban sem ment fel 1.2 fölé" És hány fok az a "teljesen felfűtött állapot" ? Mert a 60 liter tágulási kevésnek tűnik a 800 literes pufferhez |
Biosolar Forum => Hőtárolás => Puffer | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 következő » |