Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-09-12
00:27:58
Előzmény: BJaca #53283#53288
Szia!
Egyszer valaki letorkolt ezen a fórumon amikor arról írtam, hogy egy akkori hibrid autóval, városon kívül meghajtva milyen rossz tapasztalatom volt.
Állati zajos volt és annyit fogyasztott, hogy annak rengeteg füstjének is kellett lennie.

Városban, amolyan bébiszitter vagy házvezetőnő autónak, hivatalok "kiszaladgálós" kocsijának nem is engednék mást, csak elektromosat.
Abból viszont nem kérek, amit egy napközben előttünk parkoló szuper Teslás bemutatott. Még csak a pályára sem mentünk ki, csak meghajtottuk ahol lehetett és a kocsi rögtön elkezdett számolni, korlátozni. Visszavett a gyorsításból, a végsebességből, pedig még útiterv sem volt megadva neki.
Én is rákérdeztem, hogy mi lesz majd a télen? Télre nem lesz Tesla, már meg van az új gazdája. Ha csak azt nézem, hogy milyen alacsony építésű, be sem tudna jönni dolgozni vele egy normális havazás esetén sem. A jelenlegi tulaj is ettől tart.
2019-09-06
08:04:26
Előzmény: sándor #53279#53283
Szia!
Az akku árából mások benzines autót gyártanak. Villanyautót munkábajáráshoz kellene gyártani, akkorákat, mint egy kispolszki. Családi autónak még mindig a fosszilis hajtás a jobb. Ki akar elakadni villanyautóval a hóban? Vagy csak télen a nagy hidegben 2 órás dugóba kerülni?
2019-09-04
20:36:02
#53279
Sziasztok,

A kezdetektől fogva állítottam, hogy nem fog az elektromos autó annyira elterjedni, mint ahogyan azt sokan hitték.
A németeknél, ahol látszólag a legnagyobb az akarat, a betervezett mennyiség 20%-át voltak hajlandók az emberek megvásárolni. Az egész világon az idén fordult elő először, hogy kevesebb villanyos autót tudtak csak eladni, mint az előző évben.
A tendencia erősen csökkenő, és ami különösen feltűnő, hogy a lankadó eladási görbe szinte párhuzamos a csökkenő állami támogatásokkal.

Az emberek az egész világon emberből vannak, így természetes, hogy a viselkedésük is hasonló.
Amíg ingyen, vagy támogatva van valami, addig nem érdekel, hogy tudjuk e logikusan használni, megvesszük. Ez a sokféle piaci és állami érdektől vezérelt piac irányítás ugyan az, mint az árúházak trükkös leárazásai.

A csökkenő eladás Amerikától Kínáig mindenütt azonos. Ettől még lesz villanyos autózás, de csak a maga helyén, formájában, és méreteiben.
Ami legdrágább, azt egyetlen állam sem fogja végtelenségig támogatni.
villam64Válasz erre
2019-08-31
21:04:50
Előzmény: villam64 #53267#53273
Tények és tévhitek az elektromos autók akkumulátorairól.

wwwe-cars.hu/2017/09/17/tenyek-es-tevhitek-az-elektromos-autok-akkumulatorairol/
2019-08-29
13:57:31
Előzmény: BJaca #53271#53272
Azért a humort érteni kellene, abban viszont igazad van, hogy nevettél, én is mosolyogtam rajta
2019-08-29
13:54:05
Előzmény: sándor #53270#53271
Sándor!
Jót nevettem a bejegyzéseden, és ezért kérlek ne haragudj meg.
Azért építenek stadionokat, mert jelenleg abból lehet ellopni legjobban a pénzt. Semmi köze a sporthoz. Nézz csak utána, máshol mennyiért épültek ugyanekkora, vagy nagyobb stadionok...
2019-08-29
00:50:29
#53270
Hogy ne legyen teljesen off!

A szegedi kézilabdások, (köztük alig néhány magyar), az egyik szponzortól minden szezonban a legújabb luxus Toyotákat, hibrideket, Lexusokat kapják csak úgy, ingyenes használatra. Úgy tudom, ez a gyakorlat a többi támogatott sportágra is jellemző.

Amennyiben ezek az autók tényleg környezetbarátok, akkor a sport az egyik legerősebb támogatója a (majdnem) villanyos autók elterjedésének.
Biztos, hogy jó nézőpontból vizsgálódtok?


Van egy ide illő szigorúan szakmai megjegyzésem.
Nem tudunk stadionokat, sport csarnokokat tervezni. Sehol nincsenek napelemek, hogy a jól megfizetett sportolók ne az adóforintjainkból tankolják a sportlétesítményeken kívül az autóikat.
Esetleg a létesítményekben ténylegesen sporttal töltött idő kevés lenne még a gyorstankoláshoz is?
Mert, úgy értem.
Tulajdonképpen az adóforintom már benne van a stadionban, de napelemre már nem jutott belőle.
Puff neki, de a nézőszámot komolyan megdobná, ha a nézők az államilag támogatott autóikat ingyenes stadion árammal tölthetnék a meccsek idején.
Ennyi önsanyargatást igazán bevállalhatnának a nemes cél érdekében.
2019-08-28
11:44:50
Előzmény: Paragon #53268#53269
Paragon,

Véleményem szerint az urizálás és a pénzlopás a valódi cél, nem a tömegsport fejlesztése. Ezeket a célokat maradéktalanul elérték... a tömeg csak szív, ahelyett, hogy sportolna :(


Tudom ez a hozzászólás off, bocsi!
2019-08-28
09:08:57
Előzmény: villam64 #53267#53268
Sajnálom, hogy nem a hozzászólásod vezérfonalára szólok hozzá, de teljes mértékben egyetértek " Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést." megjegyzéseddel. A stadionok építése bár pörgeti a gazdaságot, de eredeti célját a tömegsport fejlesztését, ezáltal egészséges nemzedék felnövését nem éri el. A stadionok csak emésztik a pénzt a fenntartási költségeikkel, és csak arra jók, hogy még több idegenlégiós szivattyúzza ki az adóforintokat az országból. Néha már nehéz követnem ki is dobta a gólt, mi, vagy az ellenfél, mert norvég dob dánnak, vagy horvát a románnak, de a pont a miénk. Zavaró egy helyzet. Különösen zavar, ha hallgatom az idegenlégiós nyilatkozatát, amelyben dicsérik a magyar klubok bőkezűségét. Ha a házak szigetelését támogatnák nem a stadionokat, az javítaná a külkereskedelmi mérleget, és az így felszabaduló forrásokat további hasznot hozó beruházásokra lehetne fordítani. Ez a kormány hibája, csak azt nem tudom, hogyan tudnánk ezen változtatni
villam64Válasz erre
2019-08-27
21:38:32
Előzmény: grano #53266#53267
Az a gond ezzel, hogy ez az olajlobbi érdeke. Valójában az elektromos sokkal tisztább. És nem a városban szennyez. A nitrogén oxid is méreg, ami a földgáznál keletkezik. A számítás a német 2010-es energiamixszel számol. Ami már most sem valós, mert folyamatosan csökken a szén részaránya. A norvég számítások biztos mást mondanak. Nálunk még erőltetik a gázerőműveket, és a lignitet, de nem ezek fenntartása a jövő. A tisztább, gyorsabb, ingyenes tömegközlekedésé, melyet az autósoknak kell megfizetniük. És az egy főre eső fogyasztás csökkentés. Jelenleg az iparunk, és a közlekedésünk a nagyfogyasztó. Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést. A kormányunk a felelős minden rosszért.
Jelenleg a napenergia kapacitásunk, a teljes fogyasztásunk 1,6%-át elégíti ki. A gáz és szénerőmű 26%, Paks 34%, import 32% (főként csúcsidőben).
2019-08-27
18:28:32
Előzmény: grano #52654#53266
Kiemelném utolsó mondatomat:
"Szóval egy valóban optimalizált pici turbós lpg motor hybrid változatban vszeg odaverne ökolábnyomban minden másnak."
Ismét egy megerősítés, hogy a jelenlegi erőforrások közül a gázüzemű motor jelentős előrelépést jelentene.

wwwtotalcar.hu/magazin/hirek/2019/08/26/adac_a_foldgazuzemu_auto_kornyezetkimelobb_mint_az_elektromos/
2019-08-04
20:56:46
Előzmény: villam64 #53246#53247
Még mindig nem akarok villanyosat venni. Használtban is 4 millánál kezdődnek, új autót meg nem akarnék. Meghagyom a gazdagoknak. Egy hibrid 40km-es hatótávval max 2-3 millióért használtan még elférne, meg a napelem, és akkor tudnék akár 8-4-ig járni melózni, de nem lenne gond egy balaton megkerülése sem.

Na jó, talán az új fejlesztésű Teslát bevállalnám:
www9gag.com/gag/aGgKm0X
villam64Válasz erre
2019-08-04
08:56:11
#53246
www.napi.hu/magyar_vallalatok/dacia-hetuleses-auto-fogyasztas-benzin.689040.html
Ez egy benzines számolás. Ezt kell összevetni egy elektromossal. Az elektromos üzemanyag költsége évente maximum 48 000 ft/15000 km, mert 1 millióból kapok 3 kW-os napelem rendszert, mellyel évi 15 000 km-t autózhatok.

Egy 16,2 milliós autó után az állam ad 1,5 milliót, az államhoz befolyt áfa összege 3,5 millió.

www.portfolio.hu/vallalatok/erdekel-miert-dragabb-sokkal-az-elektromos-auto-mint-a-hagyomanyos.240305.html
wwwvillanyautosok.hu/elektromos-auto/10-tevhit-az-elektromos-autozassal-kapcsolatosan/
2019-07-05
17:58:35
Előzmény: grano #53197#53199
www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=HU

Vízenergiára támaszkodnak.
2019-07-05
17:18:07
#53197
www.reuters.com/article/us-autos-electric-norway/electric-cars-grab-almost-half-of-sales-in-oil-producing-norway-idUSKCN1TW2WO
A cikk lényege: Norvégiában az idei év első felében minden második eladott autó villanyos volt.
Sajnos a norvég villamos enwrgia termelés mixet nem ismerem, de lehet, hogy nem sok szenet használnak.
2019-07-05
07:53:22
#53196
Érdekesség.
BMW i3, 90km/h --> 11kW
130km/h --> 19kW
10% emelkedő 90km/h-nál 50kW

Városi használatnál (max. 50km/h) a generátor üzemmód nagyon jól tölt vissza, akár 40kW-tal is.
villam64Válasz erre
2019-06-29
07:50:41
#53188
Nem kell mindent bespájzolni.
www.bama.hu/pr/uj-tomegkozlekedesi-eszkoz-pecsen-1886864/?fbclid=IwAR2jZT_JtuAK93MZGCkut_nw9V-Pz1EURju9Fs9XnlZp37W1CgnjphfEBCQ?utm_source=vg&utm_medium=ottboxcikk&utm_campaign=ott

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/tesla-norvegia.687178.html
2019-06-28
06:51:34
#53186
Városunkban roham tempóban szaporodnak az elektromos autók. Csak az utcánkban már 2 van.
A munkahelyemen is már a 4. emberke vett. Egyszer kaptam egy házi töltőt javításra, de a megszakadt trafóját nem tudtam pótolni, Kínából olcsóbb volt venni egy újat :)
Aki használja, már nem akar belsőégésűt venni.
Engem az ára riaszt vissza. Egy darabig nem fogok, még használtan se venni, majd 15 év múlva.
2019-06-26
19:06:54
Előzmény: sándor #53157#53178
sándor:
"Írják! Ha túlnyomják (pl. a benzinnél jóval magasabb üzemi hőmérsékletű gázüzemben), akkor a szó szoros értelmében kiég, összeolvad, széthullik a katalizátor belseje. A füstgázok ellenállás és tisztítás nélkül áramlanak át rajta, a katalizátor "megtisztult".
Gondolom nem erre gondoltál?""
Gázüzemben a motor hőterhelése nagyobb mint benzinen.
De:
a katalizátor hőfokát nemcsak a kipufogogáz hőmérséklete, hanem annak összetétele is befolyásolja.
Namost: anno ladás koromban büszke voltam, hogy az akkori eu3-as verdákat verte gázüzemben a ladám, ugyanis csak co2-t, o2-t lehetett mérni emisszóként, CO, HCx mérőműszer méréshatár alatti volt.
De nagyon elcsodálkoztam, mikor beállt mellém egy detto ugyanolyan kombi lada, mint az enyém és katalizátor nélkül hozta azokat az emissziós értékeket mint az enyém (legalábbis emelt fordulaton, alapjáraton nem.)
Namost innentől lehet gondolkodni, hogy normál használat mellett mennyire terhelheti a gázüzem a katalizátort? (véleményem szerint szinte semennyire).
Az öntisztulásra csakis és kizárólag benzin üzemben van szükség.
Sose láttam azelőtt rozsdás kipufogó csövet belülről, de a gázos autokon anno bizony az volt. Nem fekete, nem barna, nem szürke csak simán fémszínű, vagy többnyire rozsdás.


Szóval a gázüzem tisztítja a motort (igen azt is) és a kipufogó rendszert.
A katalizátor nem tudom mitől rakódott be, a gázüzemtől szerintem nem. Mondjuk a rendszeres rövidjárat képes lehet rá. ( ha nem régi karbis autó volt a gázüzem automatán csak 40 fokos motornál vált benzinről gázra. Ha rövideket ment akitől vette - pláne télen - simán berakódhatott a katalizátor).

2019-06-23
13:28:25
Előzmény: grano #53156#53157
grano:
A kocsit használtan, gázosra átalakítva vette. Nem azt írtam, hogy neki nem magyarázták el. Így sem hihető?
Én kívül álló vagyok a témában, de most utánanéztem az általam is megélt jelenségnek. Ezzel van tele a net.
A tanácsodat, hogy meg kellett volna küldeni gázzal a valószínűleg benzinnel is rosszul beállított kocsit, természetesen próbálta. Én csak azt írtam le, amit mellette ülve tapasztaltam. Nem lehetett megküldeni gázzal, mert azonnal lassult és leállt. Csendesen csorogva elment gázzal is, de azért a lovaskocsikat csak meg kell előzni. Van olyan közlekedési szitu is amikor muszáj odalépni és veszélyes, ha ilyenkor azonnal leáll a motor.

Viszont tényleg úgy történt, hogy amikor kikapcsolta a gázra váltót, utána benzinnel fokozatosan javult a sebességünk.
Hogy a szerelő mit csinált, mit csinálhatott még, nem tudom. De utána gázzal is repült az autó.

Ami a katalizátor kiégetését illeti, egy bizonyos hőfok fölé hevítését tiltják. Olvasom! Az én kocsimat sem szabad behúzatva indítani, nehogy elégetlen benzin kerüljön a katalizátorba.
Írják! Ha túlnyomják (pl. a benzinnél jóval magasabb üzemi hőmérsékletű gázüzemben), akkor a szó szoros értelmében kiég, összeolvad, széthullik a katalizátor belseje. A füstgázok ellenállás és tisztítás nélkül áramlanak át rajta, a katalizátor "megtisztult".
Gondolom nem erre gondoltál?

A legjobb tanács, amit olvastam, hogy a gyakori indítózás (ami akár a városi közlekedést is jelenti) esetén nem túlnyomva kell néhány tíz km-t folyamatos üzemben megtenni, hogy az öntisztulás bekövetkezzen.
A barátom az első néhány gázra átkapcsolásos leállás után járta a szerelőket. Megtett mindent, de a kocsi egyre gyengébb lett. Ő ilyen szerelőkbe futott bele.


2019-06-22
14:58:42
Előzmény: sándor #53144#53156
sándor:
"
Nem hitte el, hogy nem magyarázták el a gázt beszerelők, hogy gázzal nincs katalizátor kiégetés és az idővel eltömődik."
Ne haragudj, de ez egy orbitális baromság. Valószínűleg szar volt benzinen is a verda, de a benzinüzem sokkal toleránsabb. Ha egyszer kétszer megküldte volna gázüzemben, lehet, hogy szépen kiégette volna a katalizátort. Igazán kitakarítani a kipufugó rendszert gázon lehet, mert sokkal tisztább, több vízgőzt tartalmaz és forróbb mint a benzinüzem.

2019-06-22
00:49:20
Előzmény: 444tibi #53150#53152
A kidobandókhoz!

Én alapvetően az elektromos autók járulékos költségeire akartam irányítani a figyelmet.
Erre te felteszel a kamu linket és félreviszed a témát a valódi kérdésről.
Mit lehet ezen tisztázni?

Felteszel a siránkozó linket a jog útvesztőiről. A siránkozást már ott helyben cáfolják többen a hozzászólásaikban.
Mit lehet ezen tisztázni?

Eleve azzal állsz hozzá egy szakmai felvetéshez, hogy velem szemben neked úgy sem lehet igazad.
Mit lehet ezen tisztázni?

A jogról annyit, hogy sokat lehet tanulni vele és belőle. Ha nem így lenne, akkor nem lennének ügyes ügyeskedők és kisstílű sumákolók.
Emlékeim szerint már leírtam, hogy igen is meg lehet nyerni a meccset pl. a sokoldalúan körülbástyázott szolgáltató ellen is.
Nekem sikerült. Anyagi kártérítést nem kaptam. Nem is kértem, pedig felhívták rá a figyelmemet.
Még a csörte alatt kaptam egy ötezres késedelmi pótlékot. Annyira sikerült belezavarni az ügyfélszolgálatot a saját útvesztőjébe, hogy kicsúsztak a válaszadási határidőből, és ezért maguktól fizettek.
Kiróttak rájuk egy öt millás bírságot, amit a fellebbezésük után a bíróság 50 millára megemelt.
Akkor úgy ültem ott a teremben mint egy győztes, pedig a külföldi multinak az összeg meg sem kottyant.
Napok múlva, a segítő barátaimmal beszélgetve szembesültem azzal, hogy tulajdonképpen velük, a dolgozókkal szúrtam ki. A multi a prémiumkeretből vette el az ötven millát. Megnyugtattak, hogy nekik a keretből amúgy is csak morzsák jutnak, ha egyáltalán teljesíteni tudják a lehetetlen prémium feltételeket. Igazából a főnökségnek fájhat a döntés.
Az eset járuléka, hogy másfél év alatt elfogyasztottam három + egy ügyfélszolgálati vezetőt és jó pár helyettest.
Azért ismertem meg a szolgáltató működési szabályzatait, az egymásba fonódó "adom ha akarom" rendszert, mert a saját érdekemben foglalkoznom kellett vele.
Ez egy fajta tanulás, mert nagyon sok kapcsolódó törvényi részt és rendeletet is meg kellett "tanuljak", hogy sikeresen védhessem az álláspontomat.

Nem arról van szó, hogy a pillanatnyilag érvényben lévő jogról mi a véleményem!


Ha mégsem kerül kidobásra ez a válasz, akkor egy kis on.
Ebédnél összefutottam az autó javítómmal. Rákérdeztem az elektromos autókra, vállal-e, illetve ha igen, akkor mit?
Egyelőre semmit, mert legalább egy emberét ki kellene képeztetnie egy típusból ahhoz, hogy egyáltalán ahhoz a típushoz nyúlhasson.
Olyan kevés elektromos kocsi fut, hogy azt a márkaszervizek is ellátják. Ameddig látszik a műhelyének a jövője, addig eltartják a hagyományos autók.

2019-06-21
17:21:42
Előzmény: sándor #53144#53150
"valakit pl. a kora miatt nálad gyengébbnek érzel, abba kényszeresen belekötsz. "
Sándor esküszöm az összes szentre hogy ez az életbe meg nem fordult a fejemben!!!!
Az előző "csörte" örülök hogy végetért dehogy akarom újrakezdeni, ha így jött le ünnepélyesen megkövetlek és elnézésedet kérem.

"Ma is használok egy 1973 márciusában vásárolt Babettát, ha mond ez neked valamit?"
Igen mond, a múlt év termése a haverommal (akivel rendszeres dicsekszek (basszus csak beteszek ide egy szmájlit, csak átmegy :-) ) egy 1977-es Babetta207, ez már rugós hátsótagos, egy Riga (a tekerős, nem a berúgókaros) egy 125-ös és
egy 250-es MZ restaurálása, a nagymotorok szabályosan levizsgáztatva és visszahelyezve a forgalomba, idén pedig egy 1968-as gyártási évű, teljesen leamortizált Wartburg353 van az egyik aknán. Teljes, korhű restaurálás lesz és utána vizsga. Ezek úgy a kevéske szabadidőbe, szívességi alapon egy retro őrült ismerősnek. Van neki egy tipptopp Skoda1000MB és egy gyárira restaurált 1959-es Moszkvics407.

Nem a joggal van bajom, hanem amikor az átlagnak szüksége lenne rá akkor sehol sincs. Erre írtam neked és szerintem ezt is rosszul értetted hogy örülök hogy Te ennyire jogtisztelő vagy, ezekszerint te még nem voltál olyan szituba amikor neked volt ordító igazságod és a sokat hangoztatott jog ellenére olyat koppantál hogy nem győztél felállni.
Én kb. fél tucatszor voltam ilyen szituba ahonnan anyagilag és lelkileg eléggé nehéz volt felállni, valamint nehéz volt feldolgozni hogy a jog leszarja a fejemet és az erősebb kutya baszik mindenképp, ezeket mind önhibámon kívülinek éreztem, a jog sehol nem volt sőt még alámtett és ezért vagyok néha nekikeseredve de majd visszafogom magam, nem itt fogok nyavajogni.
A jogot nem én főztem, a jognak politika párt és mindensemlegesnek kell lennie.
Nem politika jogi sérelmeim voltak hanem igazságtalanságok. Az én mércém szerint a gyengébbet kéne segítenie, és amikor egy ügyvéd 12000 forintos "jogi" tanácsadásának az volt a lényege hogy bár igazam van, de ezt több 100ezer forint nélkül nem tudom bebizonyítani, akkor...? Ezeknek a politikához semmi köze.

Ha ezen soraim is sértegetésként mentek át feléd, akkor én már nem tudom mit csináljak.

Off vége, nem ide tartozik és szerintem pár nap múlva törölni kéne. Főnök majd eldönti.


2019-06-21
07:20:48
Előzmény: sándor #53144#53148
A csili vili szakszervizekben többnyire agyatlan droidok dolgoznak, akik vagy elfelejtettek gondolkodni, vagy meg sem tanultak, tisztelet a kivételeknek. Előveszik a gyár Nagy Könyvét, és az alapján cserélgetnek komplett egységeket. Persze ha nem jön be a csere, csak széttárják a kezüket, persze a tulajnak ki kell fizetni a feleslegesen cserélt dolgokat is.
Egy Teslához pedig csak a gyár hozzájárulásával lehet nyúlni, mert az autó online kapcsolatban van a gyárral, és azt is jelzi, ha kivesznek belőle egy csavart.
2019-06-21
01:13:55
Előzmény: 444tibi #53133#53144
Kezdem az offal.
Nagyon sajnálom, hogy igazságtalan és feledékeny vagy. Leginkább azt, hogy ha valakit pl. a kora miatt nálad gyengébbnek érzel, abba kényszeresen belekötsz. Ez mind kiolvasható más fórumokon történő hozzászólásaidból is.
Reméltem, hogy a múltkori csörtével ezt a személyeskedést lezártuk. Olvass utána, hogy egy idő óta ismét ugyan arra az útra léptél, mint korábban! Egyre jobban hergeled magad, egyre több a sértő megnyilvánulásod. Ez neked létszükséglet, nekem visszataszító.
-Igazságtalan vagy, mert dicsérőleg kiemeltelek, amikor te voltál egyedül hajlandó utána nézni a hálózaton a napszakokhoz köthetően ismétlődő harmonikusok furcsaságainak.
-Igazságtalan vagy, mert melléd álltam, amikor a búvárszivattyús históriád volt napirenden.
-Feledékeny, mert ha ezekre nem emlékszel, akkor te is csak írsz és nem értelmezel.
Erre jó példa és ez már nem off, az általad feltett bejegyzés a "tordaitibiről". Aki lehetnél akár te is, amilyen hévvel ostoroz minden hivatalt, miközben nem gondolsz arra, hogy ha nekem ajánlottad elolvasásra, akkor a hozzászólásokat is el fogom olvasni, nem csak a siránkozást.
A hozzászólások pedig azt mutatják, hogy a "tordaitibi" egy balfék. Mások, akik ismerik a szabályokat, akik nem heveskednek, azok gond nélkül, értelmes hozzáállással megoldották a problémát.
-Ha olyan fórum partnereket keresel, akik nem vitatkoznak, nem érvelnek, akkor maradj a kétsoros indexnél.
Én is tudok rövid lenni, de azt el is kell viselni. Na, nem sértődékenységgel, hanem munkával, utána járással, információ és tapasztalat megosztással.

Off vége (egyelőre).

Megnéztem a videódat. Egy sufni tuning műhely. Pontosan erről írtam, hogy ezt komoly gyári hozzájárulás nélkül nem lehet csinálni.
Vannak gyári paraméterei egy kocsinak, amit nem lehet engedély, illetve jogszabályi előírás (amit utálsz), változtatás utáni forgalomba állítási engedélyezés nélkül megváltoztatni.
Nekem ez a videó azt mondja, hogy bármelyik kocsit át lehet építeni.
Senkit nem érdekelne a szenzáció hajhászó videóblogger, ha azt is elmondatná a tulajjal, hogy a paraméter változtatásokat bejelenti, engedélyezteti, bejegyezteti a törzslapra, stb.
Egy normális és ennyire kocsibarát ember nem kockáztatja, hogy kivegyék a forgalomból.
De ezzel együtt már nem lenne izgalmas a sztori. Nem lenne neked való a bemutató videó.

Javaslom, hogy keress rá a Lexus második hazai márkakereskedésére (tudtommal nincs több). Ilyen márkaszervízről írtam eredetileg.
A márkafüggetlen autójavító műhelyben ahol dolgoztatok, koránt sem ilyen csillogó villogó minden. Nincs polírozott beton padló, de nincsenek szanaszét a szerszámok, és van a műhelynek minőség tanúsítása.
Rend van, mint egy fogorvosi rendelőben.
Lehet, hogy ennek a lényegét nem érted, de ott egy három részes szerszám csak addig van összerakva, amíg a szerelő kezében van. Amint a szerelő másik szerszámot kér, a segéderő azonnal mindhárom részt a helyére rakja, és ha kell három perc múlva ismét összeszereli és újra a szerelő kezébe adja.
A tulaj okos, a hírnevére kényes ember. Mellesleg ma is van verseny istállója, tehát tudja, hogy megbízható precíz munkát csak úgy lehet végezni, mintha repülőt szerelne. Ráadásul ha nem így dolgozna, akkor nem tudná a verseny istállóját fenntartani, és jó módban élni.
A sufnis amatőr óradíja attól függ, kit hogyan lehet átvágni.
A márkafüggetlen javítóműhelyé 2-3 ezerrel olcsóbb, mint a márka szerviz óradíja.
Azoknak a sokaknak, akik előzőleg a szájpropagandával reklámozott ügyeskedőkkel szereltettek, megérte átmenni hozzá.

Ami az olyan munkát illeti, mint amit te is végzel a haveroddal, az egyáltalán nem különleges. Sokszor írtam már arról, hogy egy jó amatőr sokszor többet ér a beképzelt szakembernél.
Ha már így megismertetted magadat, én is mondanék valamit. Ne hidd, hogy egy, az idők során az erősáramú villamosságnál, az energetikánál kikötött szakember mint én, ezt csináltam mindig is. Miből gondolod, hogy másnak, pl. nekem nem lehet fogalmam a járművekről?

Röviden. 17 évesen szereztem az első jogsimat Kőbányán a Műv. házban egy több ezres tömegvizsgán. A másodikat Németországban, a keleti felén 19 évesen. A harmadikat, immár autóra hatvan évesen, mert meguntam az ázást fázást, és az öreg napjaimat kényelmesebben szerettem volna tölteni. A poros nyomába sem érhet az autó a motoros érzéshez, de most már ez a jobb.
A Németeknél egy versenyzői klubban hobbiztunk, tanultunk. Végig jártam a versenyzői iskolát. Madarat lehetett velem fogatni, amikor már láncot tisztíthattam. Mert minden verseny és tréning után az utolsó csavarig szétszereltük, ellenőriztük, kijavítottuk, felkészítettük a következő feladatra a versenyzők motorjait.
Olyan nevek voltak a klubban a barátaink között, mint a többszörös világbajnok Paul Friedrichs, Heinz Hoppe, vagy a testvére Wolfgang Hoppe aki a crossból kiöregedve átnyergelt a bobra.
Félelmetes volt, ahogyan ötven évesen, sörpocakkal sorra nyerte a világbajnokságokat. Olyan kötél idegzetű kormányos, mint ő volt, azóta sincs a sportban.
A német bajnoki címeinek a számát maga sem tudja. Egyedi startrendet, beszállási módot kellett kialakítani a csapatának, ahová a legjobb volt futó atléta haverjait hívta magához. Évekig ő volt a német első csapat kormányosa, majd a második csapaté. Később indítani kellett egy harmadik csapatot, mert a Wolfgang kormányozta hármas rendre megverte a hivatalos első csapatot. Amikor végleg kiöregedett, akkor Thüringia alapított egy saját csapatot, ez lett a német negyedik csapat. Az öreget a futam végén a többieknek kellett kiszedni a bobból, de még így, egy leamortizált bobbal is megverték az első csapatot.
Mivel nem akarta abbahagyni a versenyzést, kinevezték szövetségi kapitánynak, és még sok sikert hozott a németeknek. Volt, hogy sumák módon beült a negyedik csapatba és bejutottak a döntőbe. Mivel mindenki ismerte a bohémságáról, a sportág érdekében ezt is elnézték neki.
Ezekre a barátaimra mind rákereshetsz. A műhelyeikből sok sikeres versenyző került ki, és nem csak crossban, hanem gyorsasági szakágban is.
Én magam is ott próbálkoztam, de a magasságom miatt nem lehetett a méretemhez vázat építeni. Ezért maradtam a tuningolt széria osztályban, ahol már nem volt időm felsőbb osztályba lépni.
Én nem dicsekszem vele, hogy már "harminc éve szerelgetek" a haverral. Ma is használok egy 1973 márciusában vásárolt Babettát, ha mond ez neked valamit?
Az utcai nagy motorom a 250-es, 17 LE gép néhány hetes munkával fel lett javítva 24 LE-re. Egy másik, az akkori szabályok szerint 45 LE-re, mert ez volt az engedélyezett felső határ, amit a széria váz még elbírt lassítási gyűrődés nélkül.
A gyári 3400-as fordulatot 6000-re, 9000-re, majd 11400-ra emeltük. Tréningen, időmérőn 1:20-as, versenyen 1:16, 1:18-as keverékkel 20-22 literes fogyasztással futottak a gépek, amíg szét nem szakadtak.
Sajnos sok jó barát maradt az utak, pályák szélén, a hegyek között, a szakadékokban. A műhelyben a nyári szezont 15-16-an kezdtük, őszre maradtunk tízen.

Hogy mégis mire jó egy kívül álló amatőr az autózásban, az autójavításban?
Néhai barátom hajtott egy gázosra átalakított Fordot. Hónapok óta járt szerelőtől szerelőig azzal a problémával, hogy egy pöccre indult, váltott gázra, ment 1 km-t, majd leállt és indításra azonnal újra indult.
Mivel a szakműhelyek már mindent kicseréltek amit lehetett, jöttek a hozzád hasonló amatőrök. 30 km-es körzetben mindenkit végig járt, egy halom pénzt náluk hagyott, de a kocsi továbbra sem volt hajlandó rendesen működni.
Egyszer nekem fuvarozott és már a plafonon járt, amikor javasoltam neki, hogy ha nem megy gázzal, akkor maradjunk a benzinnél, én fizetem a felárat. Volt már sok "élményem" eldugult kipufogókkal, mondtam nyomjad, égessünk egy kicsit.
Néhány km után a kocsi folyamatosan járt, egyre gyorsult. Így mentünk el az utolsó reménység szerelőhöz. Az rögtön kivette a katalizátort, kitakarította és a kocsi olyan lett mint ha kicserélték volna.
Nem hitte el, hogy nem magyarázták el a gázt beszerelők, hogy gázzal nincs katalizátor kiégetés és az idővel eltömődik.
Ennyit a hagyományos autó szerelésről.

A villanyos autók, mint a videóból is látható, a Teslák is, még igen csak fejletlen konstrukciók, ha házilag valóban ennyit lehet rajtuk javítani.
Viszont ezek nem olyan munkák, amit otthon házilag kivitelezhetők. Ráadásul olyan drága, amit nem éri meg megcsináltatni. Marad a szakműhely, a szakszervíz.

Az off befejezés.
Nem szeretem a politikát, de ez egyszer kivételt teszek.
Haragszol a jogra, ami butaság. A jogot mi magunk alakítjuk. A neked nem tetsző jogot magadnak is köszönheted. A jogot alakítókat mi választjuk, választottuk, legalább is azokban az időkben, amire emlékezhetsz. Ma már nem találkozol olyan választási plakáttal, mint én első választóként, hogy " Szavazz a Hazafias Népfront jelöltjére"! Pozsgai Imrére, mert ő volt a választék.
Tehát azt eszed most, amit főztél. Nem csak te, hanem mindenki. Ezt nevezik demokráciának.
Aki csak zúgolódik, morgolódik, közben ügyeskedve próbál hasznot húzni állambácsiból, az ne szidja a rendszert!
Ha nem tetszik valami, tegyen ellene. Vagy legalább ne húzza be fülét-farkát, hanem cselekedjen. Mi ezt itt a környékünkön megtettük. Szívunk is miatta rendesen, de a viharsarkot nem véletlenül hívták régen is viharsaroknak.
Siránkozás, anyázás, dühöngés helyett próbálj meg tenni ellene, ha nem tetszik.
Ha nem, akkor lapulj. Hagyd a többiekre a gesztenye kikaparását!
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva