Biosolar Forum  =>  Haszoneső  =>  Szolgáltatók visszaéléseilapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
zsbalazsVálasz erre
2013-02-15
22:51:11
#38578
Magyar Energia Hivatal állásfoglalása szerint sem jogszabály sem üzletszabályzat (T!gáz) nem írja elő a védőszekrény alkalmazását a gázóra védelmében.
Akkor ha egy zsákot ráhúzok úgy is átvették volna az órát?
Már megint hülyének nézik az embert!

Ha valaki ismeri a sztorimat, nekem a "doboz" okozott sérülést a mérőn.
2013-01-12
18:25:47
Előzmény: sándor #37567#37663
Sándor!

"""
Az esetben szereplő E.ON-nak tökéletesen és jóindulatúan van összeszedve a szerződési szabályzata.

Abban pedig Marcinak van igaza, hogy aki a változást (hőszigetelés) nem jelenti be időben, az ne háborodjon fel azon, ha "rászállnak".
A teljesítmény lekötés meghatározó mértékű változását akkor is be kell jelenteni, ha abból semmilyen következmény nem származik.

Mindenkinek van egy szerződése a szolgáltatójával, amiben meg van határozva a vételezési felső határa.
Mindenkinek van fogyasztási előélete, tehát a változás ki fog ugrani.

Lekötsz X energia mennyiség vételezési lehetőséget a hálózatról. Arra van a szolgáltatóknál egy egyidejűségi formula, amivel a szolgáltató meghatározza, hogy milyen paraméterekkel kell a fogyasztói körzetben az ellátó rendszerét méretezni.
Ez kis fogyasztóknál nem jelent gondot, de már a PV-nél is tárgyaltuk, hogy a fogyasztás hiánya, csökkenése is gondot jelent a szolgáltatóknak.

Kiépíti az igényeknek megfelelő hálózatot, de nem lesz rajta elegendő fogyasztás. Ennek a "költség kompenzálására" szolgált régen az alapdíj. Az a lekötésen alapuló alapdíj volt.
Nekem meséltek olyan esetről, ahol a PV miatt egyedi "szolgáltatói" szerződést köttetett a szolgáltató.
Az ok, hogy gyakorlatilag nem, illetve keveset használja a fogyasztó a szolgáltató drága csatlakozó hálózatát. Feleslegesen áll rendelkezésre a
lekötött energia mennyiség.
Ez nem azonos a kitáplálós szerződéssel!

Én, amikor a kollektorokat beüzemeltem, akkor jeleztem, hogy csak télen fogok éjszakai áramot vételezni. Tudomásul vették és még nem háborgattak miatta.

paga! Próbálj meg itt körülnézni:
www.eon.hu/download.php?url=download/EDD_foresz...

Itt találtam egy olyan kitételt, ami segíthet Neked. Mivel nem reagált a szolgáltatód időben a bejelentésedre.
Baj csak akkor van, mint ahogyan dejoe-nak feltettem az itteni szolgáltató szinte észrevehetetlen kitételét arról, hogy nem elég betelefonálni, hanem azt meghatározott időn belül írásban is meg kell erősíteni.

Ilyet első blikkre az E.ON-nál nem találtam, de lehet, hogy valahol másutt van elbújtatva a mondat.

Tehát itt az a hivatkozási pont, ami szerint a szolgáltató követett el hibát.
Sajnos még ez sem elég ahhoz, hogy esetleg ne a te felelősségedet állapítsák meg.
Itt megtalálod a vizsgálatra szoruló mérővel kapcsolatos teljes eljárási rendet.
Azt is, ha belenyugszol a kiszámlázott, a "nem mért" időszakra a saját elszámolási rendjük szerinti összeg kifizetésébe, akkor nincs mérővizsgálat, szakértői költség, stb.

Itt a kitétel, hogy mennyi idő alatt kellett volba reagáljon a szolgáltatód:
>
7.13.3.2. Hibás mérés, mérésügyi felülvizsgálat, ellenőrző mérőeszköz
alkalmazása

Ha a felhasználó a fogyasztásmérő berendezés hibáját észleli, köteles azt az E.ON Dél-dunántúli Gázhálózati Zrt.-nek haladéktalanul bejelenteni.
Az E.ON Dél-dunántúli Gázhálózati Zrt. a felhasználó bejelentésének kézhezvételétől számított 15 napon belül köteles a kifogásolt fogyasztásmérő berendezés működését hitelesített ellenőrző fogyasztásmérő berendezéssel ellenőrizni. Az E.ON Dél-dunántúli Gázhálózati Zrt. köteles a fogyasztásmérő berendezést kicserélni, ha az ellenőrzött berendezés a jogszabályi hibahatárt
túllépi vagy a berendezés hibás.
<
"""
Köszönöm a linket, de magam is áttanulmányoztam már előzetesen is az E.ON szolgáltatási szabályzatát.
Abban csak a szolgáltató 15 napon belüli reagálási kötelezettsége szerepel.
Bejelentéstől számítva.
...és szerintem nagyon korrekten elég csak telefonon bejelenteni a hibát, mert az ő rendszerük rögzíti (hang) a bejelentést, az ügyintézővel történő beszélgetést, és kapunk egy ügyszámot, amire később is lehet hivatkozni.
Azaz korrekten visszakereshető, stb...

Nálam még nem jelentkeztek. Semmilyen visszajelzést nem kaptam. Igaz van még pár nap a 15 napból. :)))

Amúgy az óra már átváltott 6-ról 7-re. (Amiről beszéltünk.)
Mivel naponta átlag ~8-10m3 gázt fogyasztunk, a váltás előtt ezt fel kellett tornásznom, gyorsítanom -folyamatosan járattam a kazánt-, hogy biztosan napközben történjen meg a váltás, olyankor amikor tudom rögzíteni kamerával.
Nos rögzítettem is. Nem volt a váltással különösebb gond.
Ugyan nem olajozottan, de pár másodperc alatt átfordult.
Várhatóan a jövő héten már okosabb leszek.

villam64Válasz erre
2013-01-08
18:54:32
Előzmény: sándor #37567#37568
Sándor
Szocsmarci két mondata, ami becsületsértő.
-Ha belegondolsz, az emberek többsége ha meglátja, hogy megállt az órája, akkor már nem lesz annyira takarékos szemléletű, mint előtte volt, és ezt a szolgáltató nem tudja sehol érvényesíteni. Nem védem őket, csak néha át kell menni a túloldalra, és megnézni magunkat is, így pontosabb képet kapunk a világról, amiben élünk.-
Abból, hogy az emberek többsége mit tenne, nem lehet ok, minden emberre állítani, illetve minden egyes embert külön kell mérlegelni, illetve amíg nem bizonyított, hogy lop, addig nem lehet azt mondani, hogy tolvaj. És hogy legyen valaki becsületes, ha tolvajnak tartják. Maradjunk egyedi eseteknél.
Szocsmarci
Ne induljunk ki senkiből. Inkább próbáljunk megbízni a másikban. Ne az ellenségeskedés legyen az első gondolat.
szocsmarciVálasz erre
2013-01-08
18:23:29
Előzmény: villam64 #37564#37566
Magamból indultam ki! És nehezen hiszem, hogyha valakinek megáll az órája, az nem tekeri fel a termosztátot egy pár napig, amíg az órát ki nem cserélik. Ez a véleményem és pont.
villam64Válasz erre
2013-01-08
17:34:28
Előzmény: szocsmarci #37562#37564
Szocsmarci
Az utolsó két mondatodat felejtsd el, mert az a becsület sértés kategória. Nem minden ember bűnöző. Vannak áldozatok is.
szocsmarciVálasz erre
2013-01-08
17:05:05
Előzmény: dejoe #37555#37562
https://biosolar.hu/forum/show/37318#37318
Kormányrendelet írja elő a szolgáltatóknak a fő vonalakat, de a pontos számítást nem fogalmazza meg. Külső hőmérséklet függvényében átlagol valamit a gázfogyasztásra, feltételezve, hogy nem változtt semmi az előző, rendesen mért fogyasztási időszak óta. Ha bővítés történt, akkor valószínű beleveszi a számításba; ha hőszigetelés, akkor a lakónak kell kézzel-lábbal "jelentkeznie", hogy kevesebb lesz a várható fogyasztás.
Ha belegondolsz, az emberek többsége ha meglátja, hogy megállt az órája, akkor már nem lesz annyira takarékos szemléletű, mint előtte volt, és ezt a szolgáltató nem tudja sehol érvényesíteni. Nem védem őket, csak néha át kell menni a túloldalra, és megnézni magunkat is, így pontosabb képet kapunk a világról, amiben élünk.
2013-01-08
13:53:31
Előzmény: dejoe #37555#37560
dejoe!

Minden le van szabályozva. Az alábbi részletek a szolgáltató üzleti szabályzatából kerültek kiemelésre.
A szabályzat(ok) csak a hitelesen bizonyítható, idegen beavatkozás mentes meghibásodásokra vonatkoznak.

>
2.2 A felhasználó kötelezettségei
a./ A felszerelt gázmérő és nyomásszabályzó állagmegóvása
Az elosztó tulajdonában lévő gázmérő állagmegóvásáért, a szolgáltatói jogi zár és a hatósági plomba meglétéért,
illetve azok sértetlenségéért a felhasználót terheli a felelősség.
A gázmérősérülését, a számláló szerkezet meghibásodását, valamint a szolgáltatói jogi zár és/vagy a hatósági
plomba sérülését a felhasználó telefonon azonnal, majd írásban 24 órán belül köteles az egyetemes szolgáltató vagy az elosztó felé bejelenteni.
A felhasználó köteles minden általa észlelt, a szolgáltatással kapcsolatos rendellenességet az egyetemes
szolgáltatónak, vagy az elosztónak haladéktalanul bejelenteni.
Helyiségen belüli gázszivárgás, gázömlés esetén a veszély elhárítása érdekében a felhasználó köteles a tőle
elvárható intézkedéseket (pl. szellőztetés, gázcsapok lezárása, tűzgyújtás-, villamos berendezés bekapcsolásának mellőzése, szikraképződés megakadályozása, a veszélyeztetett környezet tájékoztatása) megtenni, és az ügyeleti szolgálatnak bejelenteni.
<
>
4.3 Elszámolás hibás, nem hiteles mérés esetén
Ha a felhasználónál felszerelt gázmérő a fogyasztást nem, vagy hibásan méri, vagy a gázmérő hitelesítési ideje
lejárt, a felek közötti elszámolást az alábbiak szerint kell elvégezni:
• ha megállapítható a meghibásodás tényleges időpontja, a hibás mérés időtartamát a meghibásodástól az új
gázmérő felszerelésének időpontjáig terjedő időtartamban kell megállapítani,
• a felek a hibás mérés időszakáról az előzőpontban írott eset kivételével közös becslés alkalmazásával
meg állapodhatnak,
• ha a meghibásodás időpontja teljes bizonyossággal nem állapítható meg, a hibás mérés időtartamát
leg feljebb egy évben kell meghatározni.
A hibás mérés időtartamának megállapítását követően a gázmérő mérésügyi hatóság által megállapított
hiba százalékával helyesbíteni kell a hibás mérés időszakára kibocsátott elszámolást (elszámolásokat). Ha a
mérésügyi hatóság a gázmérő hibaszázalékát megállapítani nem tudja, vagy a gázmérő nem mért, a hibás mérést
megelőző utolsó helyes vagy a felek által közösen helyesnek elfogadott elszámolási időszak adatait és a hibás
mérést követő elszámolási időszak adatait átlagolva kell megállapítani a hibás méréssel érintett időszakban
felhasznált földgáz mennyiségét.
A hibás mérést megelőző időszakra vonatkozó adatok hiányában, vagy ha a felhasználó felhasználásában
lényeges változás következett be, a hibás mérés elszámolása a hibás mérést követő egy év felhasználási adatai
alapján történik meg.
Lejárt hitelességű mérőberendezés esetén is a jelen pontban foglalt szabályokat kell alkalmazni.
<
2013-01-08
11:09:05
#37555
Előre bocsátom, hogy mostanában nem volt időm követni az eseményeket, így ha erről már volt szó ..elnézést..!

Hol van arról jogszabály vagy "valami", hogy a gázóra megáll, akkor átalányt SZÁMOLHAT/SZÁMLÁZHAT a szolgáltató ?
Le van ez írva valahol ?
Mert mi van akkor ha éppen átálltam fatüzelésre, a fele gázom vagy még többet kiváltom fával, és megáll a óra ?

Egy hibás készülék miatt számláz rám valamennyit az előző év fogyasztás alapján ?

Elvileg nem úgy van, hogy csak hiteles mérőóra adatai alapján számlázhat ?
Elvileg már akkor se számlázhat(na), ha lejár a mérő hitelesítése, és nem cserélik le időben...nem ?
zsbalazsVálasz erre
2013-01-07
22:41:14
#37551
paga!

Ne haragudj ha megijesztünk, szerintem van esélyed elfogadható módon kijönni a dologból.
De ha mégis problémád lesz akkor minden infó jól jöhet.
zsbalazsVálasz erre
2013-01-07
22:38:15
#37550
Én is azt tapasztaltam hogy árváltozás miatti évközi óraleolvasásokkal nem foglalkoznak. Az évesen feltüntetik viszont még azt is hogy becsült, normál vagy éves elszámoló leolvasás volt e.
Most átnéztem a 2009. évi számláimat, július 1-től volt árcsökkenés, papíron le is olvasták, legalábbis a számlán ez van. És ami még furcsább hogy nagyságrendileg stimmel. Igaz nyáron a heti 1-1,5 m3-t nem írom. Szeptemberben viszont már írtam és az is stimmelt. Minek ez a sok leolvasás ha átalányos vagyok. Még árváltozáskor megérteném, de hogyan bírnak egyszerre ennyi mérőt leolvasni?
2013-01-07
18:56:34
Előzmény: sándor #37544#37546
Sándor!

"És hogyan aránylik az éves elszámoló számlád a negyedéves/havi? általánydíjas számlákhoz?"

Mindig éves átalányosok voltunk.
Mint írtam 2010-ben hőszigeteltünk. Az már megmutatkozott a 2011-es tavaszi éves leolvasásnál is. Visszakaptunk!
2012-ben a tavaszi (április) leolvasás helyett a gáznál is áttértek a februári leolvasásra, hogy a villanyórákkal együtt tudják leolvasni.
De ott is korrekt volt az elszámolás.
Ez a végelszámolásokra vonatkozik.

Azt hogy ők a végszámlában hogyan osszák meg a havi arányításokat, csak az előre bejelentett árváltozásoknál szoktam nézni, mert ilyenkor az árváltozás időpontjában be szoktam jelenteni az aktuális óraállásokat. Függetlenül attól, hogy éves elszámolású vagyok.
Ilyenkor udvariasan szokták jelezni, hogy nem tudják figyelembe venni a bejelentésemet mert éves leolvasású vagyok.
Jó pár éve egyszer ezt írásban meg is reklamáltam, de a szerződésre hivatkozva elutasították az érvelésem. Azonban felajánlották, hogy ha számomra úgy kedvezőbb, akkor változtassak szerződést és diktáljam be havonta. Mert csak a havi bediktálásos partnereiknél tudják pontosan figyelembe venni az árváltozások kori óraállapotokat. Nem erőltettem.
Ettől függetlenül nem fedeztem fel eddig, hogy szándékosan az én káromra arányítanák volna az időszakokat.

Amit meg a levelezésről írsz, az szinte közröhej.
Nem csak szolgáltatói szinten, hanem általában minden olyan területen, ahol (legalább részben) automatizált a levelezés.
Sokszor +/- 5 forintokról küldenek ki értesítéseket, akkor ha ők tartoznak.
Már maga a papír előállítása, nyomdatechnikája is többe kerül, hogy rárakódó postai díjakról már ne is beszéljünk.
Pedig csak be kellene állítani egy +/- limitet a levelek kiküldése előtt.
Persze nekik mindegy, mert úgy is megfizettetik velünk. Így vagy úgy, abban biztos lehetsz, hogy végül a mi számlákban jelenik majd meg a levelezés költsége is.
villam64Válasz erre
2013-01-07
18:10:21
Előzmény: sándor #37536#37542
Sándor
A körzet főmérője semmit sem ér, mert a rajta lévő átalányosokat is meg kell saccolnia a gépnek, valami 100 ismeretlenes egyenlet alapján. Igazából az elfogadható az óraállás. Minden más nem számolható kategória.
2013-01-07
17:17:00
Előzmény: sándor #37536#37540
sándor!

"Az órádat lelkiismeretesen bejelentetted, hogy megállt.
Ki tudja, hogy a bejelentést megelőzően mikor állt meg?
A Te feljegyzéseid nem sokat érnek. Erre bizonyíték, ha a havi mérőállás bejelentés helyett átállnál általánydíjas számlázásra.
Nekik biztosan más várható havi fogyasztást számolna ki a számítógépük, mint amit a diagramod mutat, feltételezni enged a Te eddigi havi bejelentéseid alapján.
Ennek az okára hivatalosan nem tudtam rájönni. Állítólag a fogyasztó érdekét szolgálja a megelőlegezett, kissé megemelt fogyasztást kiszámoló program."

"A Te feljegyzéseid nem sokat érnek. Erre bizonyíték, ha a havi mérőállás bejelentés helyett átállnál általánydíjas számlázásra."

Jelenleg is átalánydíjas vagyok, éves leolvasással.

2013-01-07
17:00:08
Előzmény: sándor #37536#37539
sándor

hehe:
"Nekik biztosan más várható havi fogyasztást számolna ki a számítógépük, mint amit a diagramod mutat, feltételezni enged a Te eddigi havi bejelentéseid alapján.
Ennek az okára hivatalosan nem tudtam rájönni. Állítólag a fogyasztó érdekét szolgálja a megelőlegezett, kissé megemelt fogyasztást kiszámoló program."

képzeld el, hogy mondjuk évesben visszakapsz 10%-ot.
Ez szolgáltatói szinten a lakossági éves fogyasztások átlag ck 5%-a.
Ez milliárdos nagyságrend/szolgáltató. Mindegyik hitelből gazdálkodik.
Milliárdos hitelből.
Ha ezeknek a milliárdoknak egy részét meg tudja finanszíroztatni veled, a forrásköltségen 10 (vagy 100) milliós költségmegtakarítást jelent, ami talált profit.
Jellemzően likvidhitelek (és forint) ami 1havi BUBOR + 1-2% marge, ebben a méretben. Ha ügyes a gazdasági vezetőjük akkor 1% alatti margeot ki tud harcolni a cégnek.
2013-01-07
14:18:48
Előzmény: sándor #37532#37535
Sándor!

Nincs miért elnézést kérned.
Fel sem merült bennem, hogy nem tapasztalatból, vagy tájékoztatási szándékkal írtad, amit írtál.
Én is csak a tényszerűség kedvéért jegyeztem meg a kronológiát.

"Most megint jó sok hülyeséget kellett elolvasnod,..."
Én inkább úgy gondolom, hogy sok hasznosat.
Pl. a kamerázással kapcsolatban így már előre tudom, hogy milyen kifogásaik, ellenérveik lehetnek... és ezeket megelőzendően, határozottabban tudom majd elővezetni a kamerázási szándékomat.

Amúgy meg a kamerázással kapcsolatos megjegyzésemet az előző hsz-ban természetesen nem úgy gondoltam, hogy a saját ingatlanomból akár kifele is bármit rögzíthetek. Természetesen csak telekhatáron belül. :)
Azonban ha az ingatlanon vagyonvédelmi indokokból saját -kizárólag a belterületre látó- kamera van felszerelve, akkor még csak a dolgozóik személyiségi jogainak védelmében sem tiltakozhatnak a rögzítés ellen. Elvileg nem is tudják, hogy a falra szerelt kamera nem csak figyel, hanem egy PC-n vagy asztali rögzítőn keresztül vesz is. Vagy akár egyből tolja fel a felvételt egy webszerverre.

"...de hidd el, arra a 6-ról a 7-re átfordulás-megörökítésre szükséged van. Nagyon nagy szükséged."
Egyből ez volt a gondolatom, amikor felfedeztem, hogy az óra újból elindult magától.
Annak örülök, hogy tavaly nyáron volt a csere, s bár a főzéshez és a használati melegvizhez is a gázt használjuk, de azért a fűtés viszi a prímet a fogyasztásban.
Mindig felírom az óra állását, amikor a gázkazánt átállítom nyáriról téli üzemmódra. S a kinti időjárás és a belső fali termosztát kapcsolgatásának függvényében ilyenkor télen egyre gyakrabban hátra szoktam menni leolvasni, hogy lássam hogyan is állunk a napi átlagokkal.
Ezekből látom, hogy nem igazán állhatott meg az óra ennek előtte.
Ugyan kevesebb a fogyasztásunk minimálisan a tavalyihoz képest, de a tavalyihoz képest is enyhébb mostani idő mellett, ebben az időszakban még ritkábban teszem fel a termosztátot.

Amúgy meg, ha sikerül is rögzíteni a 6-ról 7-re váltást és újra megakad, akkor azzal csak azt tudom bizonyítani, hogy az órának gondot okoz több tárcsa együttes átfordítása.
Azt nem tudom ezzel sem bizonyítani, hogy előző nagy váltásoknál rendben működött és pontosan mért.
Ha meg esetleg nem akadna meg a 6-ról 7-re váltáskor... akkor meg mi lesz?
Nem tudom. Tényleg nem.
Az tuti biztos, hogy nem nyúltam a ketyeréhez. Még csak rá se leheltem.
De ha ezt kellene bizonyítanom, nem tudom hogyan tehetném.
Csak az szól mellettem, hogy én nem látok külsérelmi nyomokat a szerkezeten.
S ha ilyenek nincsenek, akkor szerintem nem mondhatja senki, hogy meg lett piszkálva.
Tehát csak a szétszerelés maradhat.
Abban meg már mérnök emberként is hinnem kell, hogy egy előttem végrehajtott tárgyilagos hatósági vizsgálat csak az én álláspontomat bizonyíthatja.
2+2=4! Nem 5 és nem 3, hanem 4!

Ui: Gondolom az lenne a legjobb, ha a 6-ról 7-re átfordulás (vagy a megakadás) éppen a helyszíni szemén történne.

2013-01-07
13:15:49
Előzmény: grano #37530#37531
grano!
Köszönöm, s ha majd esetleg küldöd a többi felhomályosítást, akkor azt is előre. :)

Ami meg, a "...dejoe által felemlegetett karácsonyfa beszerző körút alkalmával említette az ejonos kolléga..." mondatodat illeti, hát abból nem sokat értek.
Valószínűleg azért, mert amíg te csak az elejéről maradtál le, addig én rendesen lemaradtam az egészről. De nem tudom, hogy miről. :)
2013-01-07
13:05:51
Előzmény: paga #37527#37530
paga:
ezt azon a bizonyos, dejoe által felemlegetett karácsonyfa beszerző körút alkalmával említette az ejonos kolléga, én sajnos az elejéről lemaradtam.
Megpróbálok ennek utána kérdezni, de nem tudom megígérni, hogy rendtábilis időn belül meg lesz a válasz.
2013-01-07
11:27:38
Előzmény: grano #37524#37527
grano!

Köszönöm, megint tanultam.
Ezért is szeretem ennyire ezt a fórumot.

De hogy is van ez?

1. Kijönnek és lecserélik az órát egy másikra. Ez tény.
Készül ilyenkor valamilyen helyszíni jegyzőkönyv?
Olyan, amiben rögzítésre kerülnek az alábbiak:
- Szerelők helyszíni észrevételei.
- A mérő állapota; láthatók-e vagy sem külsérelmi nyomok, behatás nyomok.
- A fogyasztó észrevételei.

2. Már a helyszíni leszereléskor közlik velem, hogy az órát további vizsgálatoknak kell/fogják alávetni?

3. Csak a helyszínen van rá módom hogy jelezzem,
"Ha a mérőt további vizsgálatoknak kívánják alávetni, akkor most előttem csomagolják be, amit én is szignálok; és csak a személyes jelenlétemben járulok hozzá a doboz kibontásához és a vizsgálatok előttem történő elvégzéséhez."?

Mert gondolom, ha ez nem a leszereléskor történik meg, hanem miután már az órát elvitték, akkor sok értelme nem lenne utólag "keménykednem", hiszen bármi is történhet az órával a távolban. Ha szándékos rosszindulatot akarok feltételezni.

Tehát célszerű, ha egy megfelelő méretű kartondobozzal, hozzá térkitöltő anyagokkal, valamint átlátszó széles ragasztószalaggal készülök a találkozóra.
S ha maguktól, vagy a rákérdezésemre jelzik, hogy további vizsgálatokat akarnak, akkor ragaszkodnom kell hozzá, hogy most ott előttem csomagoljuk be biztonságosan az órát, majd miután többen aláírtuk, az aláírásokat takaró átlátszó ragasztószalaggal kell körbetekergetni a dobozt. (???)

A kérdés már csak az, ha én ennyire felkészülten fogadom őket, nem merül-e fel bennük eleve az a gyanú, hogy "Ez az ember nagyon felkészült, védekezik. Biztos van valami vaj a fején."?

Legyen így vagy úgy, de legyek inkább gyanús, mint gyanútlan naiv balek!
2013-01-07
09:48:31
Előzmény: paga #37521#37524
paga:
" Ez kiderül, ha szétszerelik. (Aggályom ebben az esetben csak azért lehet, mert én nem lehetek ott a szétszerelésnél.)"
Azt nem mondják el, hogy amennyiben a mérőt ellenőrzik Te ott lehetsz az ellenőrzésnél. Sőt, ha gyanu merül fel, a mérőt általad is szignált dobozban kell nekik beszállítani és ha ragaszkodsz a hozzá a felnyitásakor ott lehetsz és addig nem is nyithatják ki a dobozt.
Azt, hogy ezt a "pórnépből" szinte senki sem tudja, már egy másik történet ......

2013-01-07
09:38:32
Előzmény: paga #37521#37522
paga,

1. Én simán el tudom képzelni -akárhányszor is tesztelték a felszerelést megelőzően-, hogy a mérő gyári hibás. Aki ezt kizárja, az vagy dilletáns, vagy nem mond igazat.
2. Mi fogyasztók, szinte kivétel nélkül dilletánsok vagyunk, a szolgáltatók pedig szakemberek. Ezért nehéz velük vitatkozni.
3. Tegyük fel, hogy előjön egy gyári hiba, amiből adódóan valakinek haszna/kára származik. Nyilvánvaló, hogy az ilyen esetekre egy mind műszakilag, mind jogilag felkészült profi szervezet érdeke az, hogy a helyzetből a maga számára minél többet hozzon ki. Azokat az alkalmazottakat, akik nem így cselekednek, kirúgják.
4. A jog nem egyenlő a morállal. Szerintem ezért naivitás feltételezni, hogy a szolgáltató becsületes, vagy megértő. Ebben a világban csak jogszabályok és protokollok léteznek, amelyeket a szereplők az érdekeiknek és a képességeiknek megfelelően (ki)használnak.

Paga azt írod, hogy még te szégyellted magad, amiért bizalmatlannak tűntél. Véleményem szerint még akkor sem szólhattak volna semmit a szerelők, ha a távozásuk előtt felszólítod őket, hogy ürítsék ki a zsebeiket.




2013-01-07
09:16:48
Előzmény: sándor #37515#37521
Sándor!


"""
Én sem engedtem a nálam mérőt cserélni akarókat "egyedül" dolgozni. Órákig anyáztak, feljelentetek a főnöküknél, rendőrrel fenyegetőztek, bevonták a cég jogászát, mert nem akarták nekem megengedni, hogy fotózzak, videózzak.

Gondolj bele! Anélkül, hogy megírtad volna, hogy éppen milyen mérő állásnál állt meg a mérőd, én miért írtam azt, hogy a hatos környékén, általában a hetesnél következik be a mérő megállása?

A munkát általában nem a saját embereikkel végeztetik, mert ki akarnak maradni, ha véletlenül lebuknának.
A "megbízottak" hasonlóan érdekelté vannak téve, mint a bevallottan pénzgyűjtő akciókban résztvevő közúti ellenőrzések végrehajtói.
"""

„Nagyon bizalmatlan vagy. „

Igazad van. Tényleg az vagyok.
De ez nem neked és többi fórumos társunknak szól.
Azért látogatom ezt a fórumot, mert általában úgy tapasztalom, hogy itt több témában is hiteles információkhoz jutok.
Nem csak az engem érintő témákat olvasom, hanem általában több mindent.
Előfordul az is, hogy olyan segítő „szakvéleményt” is olvasok itt, ami az én ismereteimmel, tapasztalatommal nem vág össze.
De azért mert nem értek vele egyet, ritkán érzek késztetést arra, hogy ellenvéleményt fogalmazzak meg.

Amit az előző válaszomban írtam neked, az nem is kifejezetten neked szólt.
Egyszerűen csak azt akartam megfogalmazni, hogy ha egy szolgáltató tudatában van annak, hogy a mérőeszközei manipulálhatók, akkor a tőle elvárható körültekintő alaposság miatt kutya kötelessége (lenne), hogy ilyen „szabotálható” mérőeszközöket ne szereltessen fel.
Mert az ilyen eszközök akkor nem alkalmasak a korrekt elszámolásra.
S nekünk mint fogyasztóknak -akik készen kapjuk az órát és nincs választási jogunk, hogy az milyen gyártmány legyen és ki telepítse, stb.- jogunk van ahhoz, hogy az elszámolás feltételei korrektek legyenek. Jogunk van ahhoz, hogy utólag ártatlanul ne kelljen azt bizonygatnunk, hogy ártatlanok vagyunk.

Az én mostani problémámtól függetlenül nagyon elkeserít az a sok negatív tapasztalat amit itt olvasok a fórumon, és az interneten egyéb helyeken.
Remélem minden ártatlan embernek korrekten megoldódik az ügye. Őszintén kívánom!
Ugyanakkor úgy gondolom, ha valaki lop, lopott vagy kísérletet tett rá, akkor az fizessen érte. De csak az!

Írod, hogy:
„Ami a konkrét mérőmegállásodat illeti.
Gondolj bele! Anélkül, hogy megírtad volna, hogy éppen milyen mérő állásnál állt meg a mérőd, én miért írtam azt, hogy a hatos környékén, általában a hetesnél következik be a mérő megállása?”

Sándor! Én az első, #37293-as hozzászólásomban írtam meg a mérőállásomat, Te később a #37336-os hozzászólásodban taglaltad a számláló átfordulásának problematikáját. De szerintem ennek nincs különösebb jelentsége. Számomra biztosan nincs.

Bizonyára megmosolyogtok és az is lehet, hogy tényleg nagyon naiv vagyok, de én -most még- nem feltételezem, hogy itt bárki szándékosságot követett volna el a mérő későbbi meghibásodásának a céljából.
Azonban úgy gondolom, ha igen, és igaz az amit Te is írtál, hogy „lehet, hogy a szerelők munkája, vagy a mérő szállítása során érhette az a behatás, amitől megakadt.”, akkor annak nyoma is kell legyen.
Gyári hiba lehet, hogy szorulnak a tárcsák, esetleg ferde a számláló tengelye. Ez kiderül, ha szétszerelik. (Aggályom ebben az esetben csak azért lehet, mert én nem lehetek ott a szétszerelésnél.)
Ha pedig valami behatás érte, akkor annak kell legyen valami nyoma is. Erre írtam korábban, hogy egy ilyen meghibásodást csupán szuggerálással nem lehet elérni. (A gondom ezzel megint csak az lehet, hogy nem leszek ott, amikor szétszedik a mérőt.)

Ami meg a kamerázást illeti.
Én -részben itt a fórumon olvasottak hatására, részben mert alapból egy bizalmatlan manus vagyok- már akkor is fényképeztem, kameráztam amikor a nyári mérőcsere volt. Két szerelő volt kint nálunk, alvállalkozói az E.ON-nak. Teljesen korrektek voltak. Amikor kértem, hogy még ne tegyék fel a burkolatot, mert a felszerelt mérőt külön is szeretném lefényképezni, szó nélkül félre állt a szerelő és abbahagyta a munkáját. Aztán fényképezett ő is, mert nekik is igazolni kellett a munkájuk megtörténtét.
Az egyik szerelt, a másik pedig előkészítette a papírokat. Ugyan kérdezett egy-két adatot miközben töltögette a nyomtatványokat, de meg sem kísérelte elterelni a figyelmemet a mérőnél dolgozó kollégájáról.
Őszintén mondom, hogy utólag még nekem volt lelkiismeret furdalásom, hogy annyira bizalmatlanul fogadtam őket.

A kamerázás ellen pedig feleslegesen fordulnak jogászhoz, főnökhöz vagy bárkihez, mer Te a saját ingatlanodon azt kamerázol, amit akarsz és amikor akarsz.
S ha éppen van egy fix kültéri kamerád, azzal a céllal, hogy te folyamatosan megfigyeld és rögzítsd az órádat és a környékét, akkor az a te magánügyed.
Csakúgy mint ahogyan a kézi kamerázás is.

A tanácsaitokra hallgatva -mert azért vannak félelmeim- megint kamerázni fogok, és még a nyugdíjas szüleimet is megkérem, hogy éppen legyenek itt, amikor jönnek a cseréhez.
Remélem, hogy 1 hét múlva már okosabb, de legfőképpen nyugodtabb leszek gáz ügyben.
zsbalazsVálasz erre
2013-01-06
23:09:04
#37518
Sándor!

A plombáimra nem tud valami ismerősöd okosat kitalálni?
zsbalazsVálasz erre
2013-01-06
23:07:46
Előzmény: paga #37505#37517
Kívánom neked hogy legyen szerencséd.
Ha T!gáz szolgáltatód lenne Észak-Mo-n Pista bácsi elmeszelne, esélyed sem lenne.
Így legalább van és talán nem kell évekig pereskedned.
Egyébként felénk sem sokan csinálhatják végig amibe belefogtam. Úgy vagyok vele ha nem derül ki becsületességem akkor később már minek legyek az. Addig meg már jó néhányan a környéken nem fűtünk gázzal, ha kijönnek a csökkenés miatt összefogunk ellenük. Egyébként a fa kiskereskedőket is támogatni kell, egyszerű emberek nem multik.

Sok sikert!
zsbalazsVálasz erre
2013-01-06
17:57:15
#37508
Íme a sérült plomba!

A plomba alsó részét levágták, a szárat szétroncsolták?
1.A sérülés felülete inkább nyírás/törésre utal. Ha ezt tudnánk bizonyítani perdöntő lenne!
2.A vágás vonala nem a plomba közepén található, pedig ha külső eszközzel vágták volna az egyenes vágási felületnek/vonalnak pont középre kellene esni szerintem.
3. A vágás helye a fül vonalában kicsit inkább beljebb van. Fogóval a fül miatt csak nagyobbra lehetett volna levágni.










2013-01-06
14:34:09
Előzmény: zsbalazs #37504#37505
Én az interneten azt látom, hogy elsősorban a Tigáz-zal kapcsolatban vannak fogyasztói panaszok. Ugyan nagyon nem is keresgéltem, de az E.ON-nal kapcsolatban nem találtam negatív információkat.
Őszintén bízom benne, hogy korrekten megoldódik majd a helyzetem.
Igaz, mást nagyon nem is tehetek.
Ezt kívánom neked is, bár a történeted alapján azért megértem a kételyeid.

Biosolar Forum  =>  Haszoneső  =>  Szolgáltatók visszaéléseilapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva