Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Födémszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-11-15
15:54:07
Előzmény: zsezse #21016#21023
Zsezse
a táblás üveggyapot sűrűbb szövésű, nagyobb a testtömege, jobb hangszigetelő, kicsit jobb hőszigetelő és szélesebb körben használható, mint a feltekert lazább szövésű tekercses üveggyapot. Ezt nem lehetne úgy összenyomni, mint a tekercsest.
Csak a példa kedvéért, de láthatod a különbségeket, a tekercsesnél nem említik a hangszigetelést (ha ez fontos).
2011-11-15
15:23:57
Előzmény: zsezse #21016#21022
ugyan nem táblásított, hanem tekercses, de szerintem nem sokban külömbözik.(<- emiatt Sándor csúnyán fog nézni... :))
nekünk 20 cm-es filcünk va 15-ös szarufák közé rakva (alatta van még 10cm gyengébb filc keresztben). pár centivel vastagabbat vágtunk mint a szarufahossz, és áll mint Katiban a gyerek... Nekünk bevált, bár még nem rendeztük be a tetőteret, de nyáron sem melegedett túl, és most sincs hideg a tetőtérben, pedig csak a földszintről kapja födémen keresztül a meleget (+ szoláris nyereség az ablakokon). A hangot is fogja amennyire kell...
Ha fektetnénk sem esne össze hosszabb távon sem, mert eléggé sűrű. A táblásítottaknak még ennél is nagyobb a testsűrűségük. Szóval, szerintem megéri...
ja, erről beszélek: www.nikecell.hu/tanusitv/uveggyapot/NIK_termeklap_schwenk_KF1.pdf
2011-11-15
11:31:15
#21016
sziasztok

hallottatok/hasznaltatok-e mar tablasitott uveggyapotot?
allitolag a hovezetesi tenyezoje megegyezik az uveggyapot paplaneval, arban viszont kedvezobb a kozetgyapottol.

2011-11-11
19:17:44
Előzmény: robert #20905#20907
Köszönöm a gyors választ!

Egyelőre elegendő a k érték, most csak arra vagyok kíváncsi.
Frissíthetnék, jó lenne, csak sajnos khm... nem teljesen eredeti.
Igaz nem is használom jövedelem szerzésre, csak magamnak számolgatok vele.
2011-11-11
18:16:44
Előzmény: kuka #20904#20905
kuka,

Lényegesebb különbség a szorpciós izotermában van, de szerintem nyugodtan használhatod a vasbeton anyagot.
Frissítened kellene egy újabb WW verzióra, amiben több anyag szerepel (nekem is).

2011-11-11
17:55:45
#20904
Sziasztok!

WinWatt-ban járatos ember segítségére lenne szükségem.
Egy födémszerkezete hőátbocsátását szeretném megnézni, de az anyagok között nem találok beton béléstestet. Csináljam úgy, mintha monolit vb. födém lenne?
Nem kapok nagyon más eredményt így?
2011-11-10
09:40:24
Előzmény: szaaabi #20864#20866
szaaabi,

A szigetelésben ki fog csapódni a pára, ami egyrészről lerontja a hőszigetelést, másrészről lefolyik a födémre és "beázás-nyomokat" okoz, a faanyag pedig gombásodni kezd.
2011-11-10
09:10:41
Előzmény: robert #20856#20864
köszi a választ,

ezek szerint nem árt a párazáró fólia, és mi van ha nem teszünk semmilyen fóliát fel?


2011-11-09
16:02:44
Előzmény: szaaabi #20855#20856
szaaabi,

Nem űgy működik a dolog, ahogy te gondolod. Vagyis a pára nem fog összegyűlni a jól záró fólia alatt, és nem fog nekiesni a gerendának abban való mérgében, hogy nem jut át a fólián :)

A gerendákat a föléjük épített hőszigetelés melegen fogja tartani, ezért rajtuk nem csapódik aki a pára, nem is gyűlik össze a pára a plafon alatt, hanem eloszlik a helységben, amitől az időszakos szellőztetéssel meg lehet szabadulni.

Tehát, egy fa födém esetén a párazáró fólia hatékonyan mőködik, lényeg az, hogy folytonos legyen és ne legyen a hőszigetelés hőhidas.

2011-11-09
15:32:45
#20855
Sziasztok!

Van egy összevissza födémünk, mely négy különféle anyagból áll (a fokozatos hozzáépítés miatt): stukatúr, fagerenda, beton, betonkefni.
Ezt szeretném szigetelni. Kérdés, hogy ahol fafödém van régi fagerendákkal ott használjunk párazárófóliát a 20 cm kőzetgyapot szigetelés alá?
Így a pára nem teszi tönkre alulról a szigetelést, viszont a fagerendákkal mi lesz a helyzet?
Száll fel a pára, aztán áthatol a fagerendán, megakad a párazáró fóliában, és marad amíg szét nem rohasztja a gerendát?

Mit javasolsz Robert?
Köszi
Üdv
Szabolcs
2011-11-05
13:32:24
Előzmény: dejoe #20758#20760
dejoe,

Tulajdonképpen el sem tudom képzelni, hogy egy használható belmagasságú padlás nincs használatban.
Elfogadom, hogy aki tényleg nem tart ott semmit, és a tetőt sem kell javítgatni, meg a nyesteket sem kell üldöznie, annak persze más szempontjai vannak.

2011-11-05
13:07:02
Előzmény: robert #20754#20758
"Ennyi erővel a kertet sem kell rendben tartani,"
Ez azért nem ugyan az!
Akkor amikor sokan lomtárnak használják a padlást, olyan lomoknak maiket 20 éve nemhasználtak.
Ha nem arra használnák, lehet föl sem mennének oda soha, főleg ha gázkéményük van :-))
Akkor te az egész padlást járhatóvá tennéd ezért ?


Mondjuk én könnyen beszélek, mert csak a fogópárok fölötti részt kellett szigetelni. Ami van vagy 4méter széles és 1,6m magas.
Fogópár 20 cm magas, abba ment 20cm, fogópárok tetejére 15cm magas stafni, majd arra palló.
A fogópár közötti szigetelésre meg mehetet keresztbe a többi szigetelés (15cm)
A középső járórészről elérem a tetejét és szinte a 2 szélét is...:-))
2011-11-05
12:19:55
Előzmény: dejoe #20752#20754
dejoe,


Őszintén szólva arra nem tudok mit mondani, hogy nem kell felmenni a padlásra, "oszt jó van". Ennyi erővel a kertet sem kell rendben tartani, sőt takarítani se, sőt... szóval, amikor az egyszerűség már átcsap az igénytelenségbe.
A volt szomszédom mindent ilyen hozzáállással oldott meg a házában. Az új tulaj három éve dolgozik, hogy kijavítsa az előde lambériával, függönnyel, némi betonnal vagy vakolattal letakart leegyszerűsített megoldásait. Már csak a falakat nem cserélte ki.

2011-11-05
11:59:47
#20753
Sziasztok!

Szálas anyag takarásában (fólia, kartonpapír ...) lenne egy észrevételem.
A szomszéd ház tetejét felújították a tavasszal. A szálas szigetelőt nagyon lassan szedték ki a szarufák közül. Közelebb mentem, hogy miért. Csak úgy ömlött belőle a por!

Szerintem felülre is kell valami, ami véd a porral szemben.

Üdv: Pali
2011-11-05
11:31:35
Előzmény: robert #20749#20752
"Nem érdemes a legócskább akciós anyagot választani,"
És mi van ha mégis azt választja ÉS 10(20)cm-el többet rak le balőle?

"ráadásul nem célszerű "csak úgy" leteríteni és térdig gázolni benne, ha fel kell menni a padlásra."
Egy cserépléc alá fóliázott tetőnél, miért is kellhet felmenni a tetőre ?
Mert cserepet/kúpcserepet nem nagyon tudsz onnan igazgatni, max ha kivágod a nylont.
Max a kémény(ek) tisztító nyílásához.(vagy javításához 10-15 évente)
Oda meg elég 2db-15cm széles colos deszka, méterenként, vagy izléstelenség szerint ritkábban,alátámasztva, ahova tehet a szálas szigetelőnek megfelelő vastagságú lépésálló cell-t is.

esetleg...
2011-11-05
10:12:58
Előzmény: Jasa #20747#20749
Jasa,

Nem érdemes a legócskább akciós anyagot választani, és ráadásul nem célszerű "csak úgy" leteríteni és térdig gázolni benne, ha fel kell menni a padlásra.

Láthatsz itt néhány elrettentő képeket olyan padlásokról, ahol a töredékéből oldották meg a hőszigetelést. Szerintem házilagos kivitelezés mellett is belekerül 3000Ft/m2-be, ha veszed az anyagokat és nem spórolsz ki belőle semmit. Olcsó húsnak...

2011-11-05
09:23:25
Előzmény: dejoe #20741#20747
:o) 100-ból megvan ahogy néztem 15 cm-es is. Ez legalább belátható időn belül meg is térül ;o) Köszönöm!
2011-11-04
23:42:52
Előzmény: robert #20740#20741
Akkor is sok a 250eFt....:-))
de szigorúan csak szerintem...
2011-11-04
23:14:28
Előzmény: dejoe #20739#20740
dejoe,

Nem csak a a szigetelőanyaggal számoltam, hozzáadtam a járófelület anyagát is.
De tényleg rosszul írtam valamit: megszokásból 20cm vastag kőzetgyapottal kalkuláltam.
2011-11-04
23:05:42
Előzmény: robert #20728#20739
"250.000Ft"
???
Abból rakhat 60cm vastag szigetelést is (80m2-re) ! :-))

2011-11-04
17:31:34
Előzmény: Jasa #20724#20728
Jasa,

Nincs beépítve a tetőtér? Nem is lesz? Ha a meglévő 5cm EPS-re még 10cm kőzetgyapotot fektetsz, akkor kb 1500kWh-t spórolhatsz (elérhető megtakarítás kb 25.000Ft/év, költség kb 250.000Ft)

Látogass át a födémszigetelés témába: https://biosolar.hu/forum/show/18480#18480


2011-10-23
15:55:49
Előzmény: plaszlo #20318#20352
Nem egyszerű megtalálni az egyensúlyt, pláne egy felújított háznál.
Már tervezéskor ki kell vonni a képletből az embert.
Magától senki nem fog annyit szellőztetni, hogy az kellő légcserét adjon.
Egyszerűen már nem szabad az ablakot szellőzőnyílásnak tekinteni, mert arra alkalmatlan. Hogy mi a jó megoldás? Réseket hagyni? Régen ezeket tömködték az emberek. Óriási összegért gépi szellőzés? Energiahatékony és tökéletes klímát tud biztosítani. Na de vajon hány tudnak és mernek ekkora összeget bevállalni?
Vannak még köztes megoldások. Pl azt hiszem a purmo-nak van olyan radiátora, amihez be lehet vezetni a kinti levegőt és az valamelyest felmelegedve áramlik a belső térbe.
Na de nem rondítom tovább a topicot, nem ide tartozik.
2011-10-22
20:09:36
Előzmény: kuka #20313#20318
Ebben igazán az a szép, hogy volt a régi pazarlónak kikiáltott ablakkeret, ami nem zárt tökéletesen, de tették a dolgukat némi veszteség árán. Majd jött az új trend, légmentes zárás, nincs elszökő meleg, csökken a veszteség, de jön helyette a penész. És megszületett a megoldás, szellőzőt az ablakkeretbe így megint minden működik, tehát mesterségesen lerontották az ablakkeret légzárását. Azóta sokkal nagyobb becsben tartom a régi Teschauer rendszerű ablakaimat.
Ezt már írtam valamelyik hsz-emben, de leírom még egyszer. Rendeltem a házba két korszerű egyedi gyártású fa ajtót. 5 pontos zárszerkezet, thermo üveg, hőszigetelés, szilikongumi tömítésekkel mindenhol. Feltűnt télen, hogy húz a hideg levegő az ajtókeretnél. Akkor bosszankodtam, hogy ennyire nem lehet pontos ajtót gyártani, majd jóval később megjegyeztem a gyártónak, húznak az ajtók. A gyártó felvilágosított, nem véletlen, direkt így állította be az ajtókat, hogy tudjon egy kicsit szellőzni a ház, nehogy bedunsztolja a tökéletes zárással. Hát így is lehet, mindenféle plusz szellőző nélkül is.
2011-10-22
17:09:16
Előzmény: robert #18480#20313
Én is sok "okos" embertől hallottam már, aki a szomszédtól hallotta, az meg ki tudja honnan, hogy a hőszigeteléstől penészedik a ház. Legelterjedtebb szlogen a "becsomagolás"--> "Mert nem szellőzik a fal".
Hát ezek oltári nagy butaságok.
Normál esetben a vízgőz transzport 90-95%-ka a nyílászárókon keresztül zajlik le.
5-10%-nyi pára távozna a falon át a szabadba téli félévben.
Tehát ha egy párafékező szigeteléssel: mondjuk valami zárt cellás anyaggal lezárom a falat, akkor az semmit nem jelent, mert addig sem távozott a falszerkezeten át szinte semmi. Tehát, ahogy írtad a régi nyílászárók cseréje fokozott légtömörségűre okozza a problémát. Annyira megnő bent a páratartalom, hogy a még a hőszigetelés által megnövelt felületi hőmérsékletű hőhidakon is kicsapódik. Megoldás:
-szellőztetni kell rendszeresen.
-légbevezető szeleppel kell kérni az ablakot, de ezek működéséhez folyamatos elszívás szükséges az épületben (konyha, fürdő, wc,...)
Sajnos új építésű épületnél is hallottam már ilyenről...
2011-10-10
16:13:31
#18480
Födémszigetelés RECOMMENDED



A FÖDÉMSZIGETÉSSEL ELÉRHETŐ MEGTAKARÍTÁS
Ha a födém vasbeton gerendákból és beton kefnikből vagy tálcákból és salakfeltöltéssel készült, és egész télen éjjel-nappal 20Celsius fokon tartják a 100m2-es lakás hőmérsékletét
10cm hőszigeteléssel évi 8700kWh energiát takaríthatsz meg (kb 150 ezer Ft földgáz), bekerülési költség házilagos kivitelezéssel 200ezer Ft
20cm hőszigeteléssel évi 10000kWh energiát takaríthatsz meg (kb 170 ezer Ft földgáz), bekerülési költség házilagos kivitelezéssel 300ezer Ft
Itt a megtérülésszámító (csak 8cm-el számoltam mert a fa járófelület rontja s hőszigetelő hatást, betonfödémmel számoltam mert a vasbeton gerendák miatt a salakfeltöltés nem sokat számít):
apps.biosolar.hu/payback/?wall_type=1.202&wall_thickness=18&insulation_type=0.050&insulation_thickness=8&insulated_area=100&fuel_type=20&insulation_specific_cost=3000&t_average=21
Ha kevesebbet fűtenétek, akkor a megtakarítások összege is arányosan kevesebb.

Tanulság: két év alatt megtérülhet a födémszigetelés költsége.

A hőveszteség közvetlen csökkenésén kívül (ami a tüzelőanyag megtakarításon mérhető le) van még egy másik jelentős hatás: a hőérzet növekedése. Ez azt jelenti, hogy a melegebb falak azonos hőmérséklet mellet is javítják a meleg-érzetet. Ha például eddig 24 fokban érezted jól magad, akkor lehet, hogy már 22 fok is elég lesz.


PENÉSZ
Sokan azt hiszik, hogy a hősziszigeteléssel együtt jár a penész.
A penészedéssel kapcsolatban annyit, hogy nem az átlagosan jobb szigetelés, hanem a szigetelés folytonosságának hiányai által okozott hőhidak hoznak létre olyan hideg pontokat a falazaton, amin kicsapódhat a pára. Ezért kell a szigetelés folytonosságára törekedni.
Ha ugyanannyit szellőztettek, mint a szigetelés előtt, akkor nem lesz penészesebb a fal, sőt...
A hőszigeteléssel együtt szokott járni az ablakok cseréje, aminek a hatására drasztikusan lecsökkenhet a lakásba jutó friss levegő mennyisége. A légcsere hiánya, a pára feldúsulása az ami a párakicsapódáshoz és penészedéshez vezet.



PÁRAZÁRÓ FÓLIA
Párazárást a lényegesen különböző átlaghőmérséklettel és páratartalommal bíró helységek határolószerkezetében kell elhelyezni. Az párazárás azért szükséges, mert a lehűlő levegő egységnyi térfogata kevesebb vízgőzt tartalmazhat, a többlet kicsapódik.
Abban aze esetedben nincs ilyen veszély, ha lakott helységeket választ el a födém.
Ugyanebből adódóan (a két szint hasonló hőmérsékleti viszonyai) nincs szükség hőszigetelésre sem.

A szigetelés meleg oldalára tehát azért kell párazáró fóliát rakni, hogy megakadályozza a födémen átjutó pára bejutását a szigetelőanyagba. A födémnél hidegebb szigetelőanyagban a pára kicsapódva rontja a hőszigetelő anyag hőszigetelőképességét.

A szigetelés fölé nem szabad párazáró fóliát rakni, hogy az illesztési hézagokon, hiányokon mégis átjutó pára - mivel tökéletes párazárást kivitelezni szinte lehetetlen - ki tudjon szellőzni. Tehát alulról fóliával véded a szigetelést a párától, felül meg utat engedsz a távozásra, ha mégis bejutna a szigetelőanyagba. Gondolom már olvasgattad a fórumot, a pára erőteljesen lerontja a hőszigetelő anyag hatásosságát.


PORFOGÓ
A hőszigetelő anyagot - főleg a szálas szigetelőket - védeni kell a portól, mert ha bekerül a rostok közé, eltömíti a rostok közötti szellőző utakat, és megakadályozza a szigetelőanyag kiszellőzését. A pornak van még egy rossz tulajdonsága, magába tudja szívni a párát és ezzel megint csak lerontja a hőszigetelés jóságát. A hőszigetelő anyag tetejére porfogónak olyan anyagot kell rakni, ami nem engedi a port a rostok közé jutni, de páraáteresztó tulajdonságú, így a szigetelőanyag szellőzése biztosított marad. Erre jó a széthajtogatott kartondoboz, a páraáteresztő(!) fólia, a mezőgazdasági boltokban kapható gotextília. Ezek az anyagok megvédik a szigetelőanyag tetejére - a tető hibáin, vagy nagy szél hatására - bejutó kisebb mennyiségű csapadékot, havat és addig megtartják, amíg az el nem tud párologni.



HÁZILAGOS FÖDÉMSZIGETÉS DESZKA JÁRÓFELÜLET KIALAKÍTÁSÁVAL
A munkát akkor érdemes elkezdeni, amikor a padláson már jól beöltözve sem kell megsülni. Bélelt gumikesztyű, könnyű maszk és védőszemüveg ajánlott. A szigetelővel nagyon óvatosan kell bánni, hogy ne szálljon a levegőbe. Fűrészlappal, vagy fogazott késsel jól vágható.

A födémre, a szigeteés alá párazáró fólia került.
Az élére állított első palló-sor közé a 10 cm vastag szigetelő kerül, majd a második pallósort merőlegesen az elsőre csavarozva (mátrix), ami közé ismét 10 cm szigetelő. A párnafákat 40cm-nél nem kell sűrűbben rakni. A párnafákat különböző vastagságú rétegelt lemezekkel szintezd ki.
A mátrix keresztgerendázatnak az a szerepe, hogy megszakítsa a gerendák által okozott a vonal-szerű hőhidat, amik pont-szerűvé redukálódnak, ott ahol a gerendák egymáson fekszenek. Tudom, hogy abból a szempontból ez a megoldás munkaigényesebb, hogy a deszkázat irányát 90 fokkal el kell fordítani.

Felülre geotextil vagy hullámpapír terítés (hűtőszekrény, számítógép, stb csomagolás széthajtogatásával). Ez a réteg a port hivatott megfogni és az esetleges porhavat elpárologtatni.

A porfogóra felső pallósorra csavarozva jön a járófelület. Én OSB helyett a jóval erősebb és nem drágább szőrös deszkát javaslom használni, két ujjnyi hézagokkal rakva.
A szigetelőn nem szabad taposni, a pallókon átvetett deszkán kell egyensúlyozni. Szögelni nem szabad, az nagyon porzik, hosszú csavarokat és akkus csavarozógépet kell használni előfúrással.


Van aki spórolni akar a járófelülettel.
Sajnos sem a hőszigetelési munkát, sem az időnként esedékes tetőjavítást nem lehet lebegve elvégezni, ezért minimális járófelületet ki kell alakítani. Nem szükséges a födém teljes felületén, de legalább a padlás középvonalán érdemes kiépítenia szigetelés fölött egy kb fél méter széles "járdát".
Egy ismerősöm a múlt héten panaszolta, hogy a kábelt-tv szerelő (Szőke kapitány), járófelület híján szétrugdosta a padlásán leterített kőzetgyapotot.

A talpszelement lehetőleg körbe kell szigetelni, mert a hideg körben a koszorú mentén jut be a falazatba. A falsarok a szigetelés megépítése után is a legkritikusabb pont marad. Ezen csak az segít, ha a külső falakat is leszigetelitek. A födémszigetelés hatását persze gyorsan észre fogjátok venni, mert melegebb lesz, kevesebb fűtőanyag fogy, de evvel a munka még nincs
Ha tovább viszed a szigetelést, akkor a fal nem fogja annyira kihűteni a sarkot, kisebb lesz a penészedés veszélye.
A koszurúra annyi hőszigetelőt fektess, hogy 5cm maradjon a szellőzésre, így kap valamennyi védelmet.

A padlás szellőzése érdekében ne zárd, hanem inkább nyisd ki az eresz alatti deszkázatot.
Akkor korrekt a hőszigetelés, ha folytonos. De a kiszellőztetés legalább annyira fontos, mint a folytonosság.
A talpszelemen mögött ritkán oldható meg a feladat. Ha tetőfelújítással van egybekötve az utólagos hőszigetelés, akkor a tető hajlásszögének enyhe módosításával helyet lehet csinálni a hőszigetelésnek és a szellőzésnek is.



Képek itt
https://biosolar.hu/forum/show/38637#38637






Austrotherm AT-PA padlószigetelő lapok (EPS)
Síma szilárd felület esetén, nagyon egyszerűen kivitelezhető, 16 cm hőszigetelés kb 5000Ft/m2, és szobat-vasárnap elkészül.





POLISZTIROL GYÖNGYÖK
A polisztirol gyöngyök felhasználására már régóta keressük a megoldást.
Nem régen láttam egy érdekes módszert.

Tekercsben kapható, különböző méretű szemetes zsákokat töltöttek meg tapasztalati úton kikísérletezett mennyiségű darálékkal.
Ez azt jelenti, hogy nagyjából félig töltötték a zsákokat.
Utána egyszerűen egy vasaló élével lezárták a zsákot. Nem egy szabályos varrat képződött, de lényeg, hogy bezárták "légmentesen".

Az így kapott nagy pufikat lefektették egy asztalra. Az egyik sarkába, ahol nem volt darálék, beleszúrtak egy nagyméretű injekciós tűt. Ezen keresztül egy autó akksiról működtethető szívó-nyomó matrac és úszógumi pumpával elkezdték kiszívatni a levegőt. Közben elterítették egyenletesre a darálékot a lassan összeeső zsákban. Egy tökéletes, szilárd, de még alakítható párnát készítettek belőle úgy 6-8cm vastagságban.
A vége felé már kijött néhány szem darálék is, de azt a ventillátor egyszerűen kidobta a szivattyúból.
Szinte laposra rászívatták a zsákot a darálékra.
A tűt kihúzták és gyorsan beragasztották a lyukat egy szigetelő szalag darabbal.

Ezekkel a párnákkal ki lehetett tölteni a födémgerendák közét. A sarkokat kisméretű uzsonnás zacskókkal töltötték ki.

A darálék eddig is ott volt, csak beömlesztve és farostlemezzel lezárva egy hétvégi ház padlásán. De a tulaj szerint ide-oda "vándorolt" és mindig volt kiszóródás a réseken. Elég volt, ha valaki becsukta odalennt az ajtót, a farostlemez alól kifújt a darálék. Ajtónyitáskor pedig megtalálta az utat a ház belsejébe.
Azóta jobb a szigetelésük (állítólag a nagy melegben már érezték a különbséget), a kiszóródás megszünt.



TAPASZTOTT PADLÁS
Egy kedves barátom évek óta dolgozik a vályogból épült házának felújításán
Ő nem szedte le az agyagot, a járófelület számára pedig ezt az egyszerű fa-takarékos konzolt építette:








BETONGERENDA, TÁLCA, SALAK
A salak minőségét csak laborban lehet bemérni. Én inkább lecűgöltem, jobb a békesség. Ha mégsem fűlik a fogad ehhez az munkához, akkor úgy kellene széthordani, hogy a gerendaközökben mindenhol egyenletes legyen.
A fóliával óvatosan bánj, mert a betongerenda néha nagyon éles, az ilyen gerendára nem ártana hullámpapírból vágott csíkot illeszteni a fólia alá.

A padlás szigetelés előtt (a salaktól letisztítva)


Első réteg kőzetgyapot (födém a salaktól letisztítva)


A deszkák és pallók méretrevágása


A méretes deszkák


A letisztított munkaterület (a salak a gerendák magasságáig elsimítva)


Szigetelőhulladék a fólia alá


Első sor szigetelő a fólián


Hézagmenets szigetelés


Porfogó hullámpapír


Kész járófelület





Zsezse azt tapasztalta, hogy a gerendaközökben a levegő mozog. Ezért ő a felső deszkázat visszabontását, párazáró fólia befektetését a gerenda közökbe és gerendákra, majd gerendaközök kitöltését javasolja kőzetgyapottal + keresztben a gerendákra fektetett + 20cm szálas szigetelőanyag + járófelület.



PADLÁSFELJÁRÓ
A padlásfeljáró szigetelésére vannak ötletek a fórum más hozzászólásaiban, minden esetre a vetemedett ajtó helyett csinálni kel egy újat.
A padlásfeljáró lefelé nyílik. Kellene egy második csapóajtó. Rétegelt lemezből el lehet készíteni és pántokkal rögzíteni a padláson a kibúvó keretre. Körben tömítőszalagot kell ráragasztani, így az ajtó saját súlyánál fogva légtömören zár.
A padlástér felől a rétegelt lemezre 10cm polisztirol hőszigetelést ragasztva a hőszigetelés is egyszerűen elkészíthető.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Födémszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva