Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Födémszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 következő » |
PlaszloVálasz erre 2011-03-07 13:37:10 |
---|
Előzmény: robert #12634#12635 Robert, köszönöm. Közben a Physibel-TRISCO-val készült kép alapján megértettem, azért töröltem ki a kérdésemet. Első olvasatra vakvágányra futottam. |
robertVálasz erre 2011-03-07 13:33:45 |
---|
Előzmény: Plaszlo #12633#12634 Plaszlo, Ez egy szoba, ami felülről hűl. A külső hőszigetelés ok, de a hideg padlás felől jelenleg csak a födém van védve, a falazat nem. A falra fél méter magasan ragasztott szigetelés feladata lenne a hideg front távol tartása a födémtől. |
ifarkasVálasz erre 2011-03-07 13:16:33 |
---|
#12632 Sziasztok! Segítsetek legyetek szívesek: A fórum átolvasása után látom, hogy problémásan kezdtem a födémszigetelésemet. 100 nm-es kockaház, fafödém, nádstukatúros vakolt menyezetem volt. A menyezet nagyon ferde volt, ezért fügesztett álmenyezetet csináltam gipszkartonból. Gondoltam ha már ez itt van rakok bele 5 cm vastag kőzetgyapotot, hadd legyen egy kis "elő" hőszigetelésem. Idén nyáron szeretném megcsinálni a vastagabb hőszigetelést, amit a felső deszkázat levételével, és a szarufák közé helyezett kőzetgyapottal gondoltam. Viszont nem raktam sehová fóliát, gondoltam legalább átszellőzik. Okoz-e gondot a páralecsapódás a faszerkezetemben, vagy egyáltalán milyen megoldást javasoltok a födém szigetelésére. Köszönöm ![]() |
robertVálasz erre 2011-03-04 11:03:01 |
---|
Előzmény: pali #12506#12507 Például Physibel-TRISCO. Ahogy a demot néztem szívesen használnám. ![]() Már gondoltam rá, hogy bizonyos programok megvásárlására szövetkezni lehetne. Általában egy gépre lehet csak telepíteni, de távoli terminál hozzáféréssel használható lenne, egy kicsit lassan. |
paliVálasz erre 2011-03-04 10:55:10 |
---|
Előzmény: robert #12503#12506 Köszi, akkor vastagabbat veszek. Fizetős programot tudsz valamilyent? |
robertVálasz erre 2011-03-04 09:57:14 |
---|
Előzmény: pali #12502#12503 pali, Én 8cm-es szigetelést "raktam" a falra. Az 5cm vastagból én biztosan nem vinném fel 1m magasra. A képek egy nagyon körülményesen kezelhető öreg DOS-os programmal (nem saját) készültek. Sajna nem tudtam eddig fejlettebb ingyenes programot találni. |
paliVálasz erre 2011-03-04 09:49:03 |
---|
Előzmény: robert #12471#12502 Robert! Köszönöm szépen, nagyon tanulságos! Akkor veszek 3 táblával többet és állítva (1m) rakom az 5cm-eset. Saját program ez a szigetelős, vagy fizetős? Üdv: Pali |
robertVálasz erre 2011-03-03 17:44:56 |
---|
Előzmény: pali #12466#12471 pali, A 2Celsius fokonkénti izotermák alapján azt mondanám, hogy födémszigetelő fölé 50cm-re vitt hőszigetelést érdemes választani. A helyszíntől még sok minden függ. ![]() |
paliVálasz erre 2011-03-03 16:15:22 |
---|
Előzmény: robert #12464#12466 Szia Robert! 7cm van kívül, padlás 20cm. A födém beton, a tűzfal panel(vasbeton). Pali |
robertVálasz erre 2011-03-03 16:07:18 |
---|
Előzmény: pali #12454#12464 pali, A szigetelések vastagsága és a falazat anyaga? |
paliVálasz erre 2011-03-03 12:50:10 |
---|
#12454 Üdv mindenkinek! Lenne egy kérdésem födém szigeteléssel kapcsolatban. A tűzfalamat leszigeteltem (kívülről) és a födémet is. A kékkel jelölt szigetelést milyen magasra rakjam, mert érezhetően jön be a szobába a hideg? ![]() |
cromagnoniVálasz erre 2011-02-28 19:34:43 |
---|
#12357 robert, tényleg nem éri meg bíbelődni vele. Ha a födémszigetelés után mégis megmaradna a penészedés, lehet, hogy a széldeszkát lebontva kívülről újraszigetelem a koszorút és a talpszelement. Még egyszer köszönöm a sok segítséget. |
robertVálasz erre 2011-02-27 19:21:43 |
---|
Előzmény: cromagnoni #12321#12322 cromagnoni, Ne vacakolj se a fóliával, se a talpszelemen külső oldalának a szigetelésével. Lehetetlen vállalkozás. |
cromagnoniVálasz erre 2011-02-27 19:08:13 |
---|
#12321 Robert, Minden világos, még annyi kérdésem lenne, hogy szerinted bűvészkedjek-e párazáró fóliával a talpszelemen/koszorú szigetelés alá, vagy arra nincs szükség. Illetve még annyi, hogy ha a padlástér felől "benyúlással" próbálom szigetelni a talpszelement/koszorút, akkor a külső függőleges szakaszra helyezett szigetelőanyagot (gondolom az is kőzetgyapot) hogyan rögzítsem a talpszelemenhez/koszorúhoz? |
robertVálasz erre 2011-02-27 17:48:38 |
---|
Előzmény: cromagnoni #12313#12319 cromagnoni, A keresztgerendázatnak az a szerepe, hogy megszakítsa a gerendák által okozott a vonal-szerű hőhidat, amik pont-szerűvé redukálódnak, ott ahol a gerendák egymáson fekszenek. Tudom, hogy abból a szempontból ez a megoldás munkaigényesebb, hogy a deszkázat irányát 90 fokkal el kell fordítani. Ha tovább viszed a szigetelést, akkor a fal nem fogja annyira kihűteni a sarkot, kisebb lesz a penészedés veszélye. A koszurúra annyi hőszigetelőt fektess, hogy 5cm maradjon a szellőzésre, így kap valamennyi védelmet. Az üres "folyosót" is töltsd ki, a trehányságon kívül nem volt más ok az üresen hagyására. |
cromagnoniVálasz erre 2011-02-27 13:12:31 |
---|
#12313 Robert, köszönöm a gyors választ. Igen a régi födém vasbetongerendás-betontálcás. Van egy rés a betonfödémen, onnan tudtam a mennyezet felé mérni és az 5 cm nikecell is jól látható. A többi réteg salak+beton vastagságát nem tudtam meghatározni. A penészedés télen jelentkezik és főleg a fafödémes rész fal-mennyezet találkozásait, sarkait érinti. Jelenleg nincs, mert 2 hónapja letisztítottuk penészölővel és azóta nem jelentkezik a probléma. A csatolt képen a betonfödémes szobában látható penészedés látható, amely jóval kisebb mértékű, mint a fafödémes részen szokásos. Készítettem egy képet a stablondeszka felöl, ahol látszik, hogy sajnos nemcsak a talpszelemen, de a koszorú sincs leszigetelve. Milyen módon (párazáró fólia, szigetelés vastagsága) szigeteljem a koszorút? Le kell bontanom kívülről a stablondeszkát, mert belülről alig lehet hozzáférni? A talpszelemen belső oldala és a deszkázat között végigfut egy kb. 5 cm-es folyosó. Nem tudom, hogy tudatosan alakították-e így ki. Az a gyanúm, hogy itt, valamint a talpszelemen többi oldalán és a koszorún jelentkezik a hőhíd, ami a szigetelés hiánya miatt a lakótér felső sarkaiban kicsapódó pára, penész formájában jelentkezik. Ezért gondoltam, hogy a folyosót, valamint a talpszelement és a koszorút körbe kellene szigetelni. A talpszelemen körbeszigetelése esetén is maradna rés a szellőzésre, nem az egész stablondeszka fölötti részt szigetelném. A padlás szellőzése szerintem kielégítő. Az eresz alatti deszkázat rovarhálón keresztül szellőzik – az előző képeken a talpszelemen eltakarja. A korábbi, 10167-es hozzászólásodban is olvastam, hogy a „A talpszelement lehetőleg körbe kell szigetelni”. A keresztgerendázatnak van-e valami különleges szerepe, vagy kizárólag annyi, hogy megemeli a járófelület deszkázata alatti helyet? Talán ezt ki lehetne váltani a jelenlegi tartószerkezet magasításával. ![]() ![]() ![]() ![]() |
robertVálasz erre 2011-02-26 14:26:08 |
---|
Előzmény: cromagnoni #12255#12260 cromagnoni, Nem vasbetongerendás-betontálcás a födém? Hogy jön ki a 20cm vastagság? A könnyűszerkezetes födém szigetelését könnyű kijavítani. Fel kell szedned a deszkázatot és lehetőleg nem üveggyapot paplant (mint ami most van), hanem kőzetgyapot lapokat (pl Multirock) helyezni az eligazított régi szigetelés tetejére. Erre én még egy keresztgerendázatot is fektetnék, hogy megszüntessem a jelenlegi hőhidakat. Ez lehet 5x5-ös vagy 10x5-ös stafni, aminek a közét szintén kőzetgyapottal tölteném ki. Így 20-25cm vastag hőszigetelés adódik. Az egész tetejére geotextília kerül, majd vissza a régi deszkázat. A régebbi, betonozott részre elkelne még vagy 10cm hőszigetelés. A kiviteléz módja vagy egy olyan módszerrel, mint az új rész fölött, vagy pl az Austrotherm födémszigetelő modulokkal, így egy munkával a járófelület is kialakításra kerül. Lásd: https://biosolar.hu/forum/show/10099#10099 A padlás szellőzése érdekében ne zárd, hanem inkább nyisd ki az eresz alatti deszkázatot. A padlásfeljáró szigetelésére vannak ötletek a fórum más hozzászólásaiban, minden esetre a vetemedett ajtó helyett csinálni kel egy újat. A padlásfeljáró lefelé nyílik. Kellene egy második csapóajtó. Rétegelt lemezből el lehet készíteni és pántokkal rögzíteni a padláson a kibúvó keretre. Körben tömítőszalagot kell ráragasztani, így az ajtó saját súlyánál fogva légtömören zár. A padlástér felől a rétegelt lemezre 10cm polisztirol hőszigetelést ragasztva a hőszigetelés is egyszerűen elkészíthető. ![]() Hol jelentkezik penészedés? Képek? A többi kérdést a témáknak megfelelően próbáld feltenni a kapcsolatos rovatokban. |
cromagnoniVálasz erre 2011-02-26 12:38:23 |
---|
#12255 Sziasztok! Kérem adjatok tanácsot födémszigetelés ügyben (a padlást nem kívánjuk beépíteni). 1. A ház régebbi, 75 nm-es részének falazata B30-as tégla + 8 cm külső hőszigetelés. A födém itt horcsík gerendázat salakfeltöltéssel + 5 cm EPS + beton, összesesen 20 cm vastagságban. 2. A 7 évvel ezelőtt hozzáépített 35nm-es rész falazata 30 NF kőrös tégla + 8 cm külső hőszigetelés. A hozzáépített, 35 nm-es részen fafödém van, melynek szigeteléséről küldöm a képeket. Alulról lambéria, párazáró fólia, kőzetgyapot (?), deszkázat. 1. Érdemes-e javítani a régi, 75 nm-es rész szigetelésén? Ha igen, hogyan, milyen rétegrendben? 2. Hogyan javítsam ki a fafödém szigetelését? Maradhat-e a régi deszkázat, szigetelőanyag? A deszkázatba 15 cm szigetelőanyag férne be, de a jelenlegi összeesett, nem tölti ki a rendelkezésére álló teret, száraz, de nagyon poros. A lenyíló padlásfeljárót borító bútorlap megvetemedett. Hogyan szigeteljem alul-felül? A talpszelement, valamint a stablondeszkát is zárjam le párazáró fóliával és szigeteljem körbe a hőhidak miatt, vagy jobb, ha így marad a szellőzés miatt? Valószínűleg ezzel összefügg az a penészedés, ami a teljes házat érinti a koszorú mentén, de leginkább a fafödémes szobákban jellemző. 3. A födémszigetelés után HMV készítésre, fűtésrásegítésre, (esetleg medencefűtésre) mi a legoptimálisabb beruházás az én esetemben? Napkollektor, meglévő cserépkályha kéményének füstcsövébe épített hőcserélő, meglévő kéményt felhasználva vízteres kandalló beépítése, egyéb? A radiátoros fűtés mellet 5 körös padlófűtés is üzemel kb. 60 nm hidegburkolat alatt, alulról lépésálló nikecellel hőszigetelve. A gázkazán 7 éves, 29 kW-os Hydrotherm (Stiebel másolat) kombi cirkó (60l HMV tároló). Cserépkályha a nappaliban, béleletlen kéménnyel. A nyílásszárók mindenhol műanyagok k=1.3 W/m2K üvegezéssel (fenstherm panorama 2000, 7 éves). A padlófűtésnek sem ártana egy külön fűtési kör, 30-40 fokos bemenő hőmérsékletű vízzel, mert jelenleg elég nehézkes a vezérlése. Segítségeteket előre is köszönöm. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
robertVálasz erre 2011-01-02 21:37:12 |
---|
Előzmény: dudasig #10170#10173 Akkor hajrá :) |
dudasigVálasz erre 2011-01-02 21:20:17 |
---|
Előzmény: robert #10167#10170 köszönöm a gyors választ A fal az már le van szigetelve, csak ez maradt a végére... |
robertVálasz erre 2011-01-02 21:03:06 |
---|
Előzmény: dudasig #10162#10167 dudasig, A hőszigetelőt óvni kell a portól és a csapadéktól (a porhótól is), és mindenféle mechanikai behatástól. A por és porhó ellen jó szigetelésre terített geotextília, vagy kartonpapír, de sajnos sem a hőszigetelési munkát, sem az időnként esedékes tetőjavítást nem lehet lebegve elvégezni, ezért minimális járófelületet ki kell alakítani. Nem szükséges a födém teljes felületén, de legalább a padlás középvonalán érdemes kiépítenia szigetelés fölött egy kb fél méter széles "járdát". Egy ismerősöm a múlt héten panaszolta, hogy a kábelt-tv szerelő (Szőke kapitány), járófelület híján szétrugdosta a padlásán leterített kőzetgyapotot. A talpszelement lehetőleg körbe kell szigetelni, ahogy a képen is látszik, mert a hideg körben a koszorú mentén jut be a falazatba (kék nyilak). A falsarok a szigetelés megépítése után is a legkritikusabb pont marad. Ezen csak az segít, ha a külső falakat is leszigetelitek. A födémszigetelés hatását persze gyorsan észre fogjátok venni, mert melegebb lesz, kevesebb fűtőanyag fogy, de evvel a munka még nincs befejezve. ![]() |
dudasigVálasz erre 2011-01-02 19:11:26 |
---|
#10162 Sziasztok! A házunk padlását szeretném hőszigetelni üveg-, vagy kőzetgyapottal. Nem lesz párnafa, meg járó felület sem mert nem tervezzük használni a padlásteret, meg persze spórolásból is.:) Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e körbe a külső falak mentén még egy réteget lerakni, vagy az eltérő vastagságnak nincs értelme. Csak azért jutott eszembe, mert most azokban a külső sarkokban csapódik ki leginkább a pára. köszi |
robertVálasz erre 2010-12-31 10:12:25 |
---|
Előzmény: The7up #10084#10099 The7up, A pala-tető cseréjét célszerű lenne a hőszigetelés megépítése előtt elvégezni, mert a. később nehéz és költséges a mechanikai védelméről gondoskodni, és a pala cseréje idején egy nagy eső is sok kárt okozhat b. a tető hibáiból folyamatosan nedvesség jut a padlástérbe, ami bejut a szigetelésbe és egyrészről a szigetelés hatékonyságát, másrészről az állagát ronthatja Két módszert javasolnék 1. Astrotherm AT-PA padlószigetelő lapok (EPS) Síma szilárd felület esetén, nagyon egyszerűen kivitelezhető, 16 cm hőszigetelés kb 5000Ft/m2, 1 hétvége ![]() 2. Kőzetgyapot Akármilyen felületre, 20 cm hőszigetelés kb 3-5000Ft/m2, az elsőhöz képest nagyobb kézügyességre van szükség, képek itt https://biosolar.hu/forum/show/38637#38637 https://biosolar.hu/forum/show/2577#2577 ![]() Kicsit olvasgasd ebben és a tetőtéri hőszigelés témában (https://biosolar.hu/forum/60) a hozzászólásokat, biztosan lesznek még kérdésid |
The7upVálasz erre 2010-12-30 20:44:29 |
---|
Előzmény: robert #10080#10084 *a betonozás teljesen stabil, vagy töredezett és porlik teljesen stabilnak látszik, nem porlik *tetőtér a későbbiekben be lesz építve nem tervezzük. A jelenlegi pala zsindelyre cserélése tervben van. *a tetőtér használatban van, járhatónak kell lennie nem létfontosságú, de kevésbé hőérzékeny holmik tárolására jó lehet... *a padlás szintje megemelhető kb 20cm-el ahogy elnéztem, kb. 10-15 centi beton van a fagerendákon, ha nem volna feltétlenül muszáj, akkor inkább 10 centit bírna el, de szükség esetén a 20 is megoldható... *a gerendák között hőszigetelő van-e ha a tetőgerendák között gondolod, akkor nincs (és nincs mindenhol fólia a pala alatt) *a mennyezet deszka, deszkázat és vakolat, gipszkarton *a lakás belmagassága fa, deszkázott födém lebetonozva, alulról nád és vakolat (nem bontottuk meg sehol). A szobákban ez a mennyezet (bm 2,76), nappaliban, közlekedőben gerendára függesztett, nem bontható álmennyezet (bm 2,6m) Új kazán, radiátoros fűtés, külső szigetelés jövőre tervben, új nyílászárók. Talán ennyi :) The7up |
robertVálasz erre 2010-12-30 20:14:14 |
---|
Előzmény: The7up #10079#10080 The7up, Légy szíves a következő kérdések mentén kicsit bővebben leírni a környezetet: a betonozás teljesen stabil, vagy töredezett és porlik tetőtér a későbbiekben be lesz építve a tetőtér használatban van, járhatónak kell lennie a padlás szintje megemelhető kb 20cm-el a gerendák között hőszigetelő van-e a mennyezet deszka, deszkázat és vakolat, gipszkarton a lakás belmagassága stb, amit még lényegesnek találsz |
Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Födémszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 következő » |