Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek  =>  Napkollektorlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-11-27
08:25:41
#3505
Robert!

Ez egy egyszerű átlagos vákumcsöves kollektor,58X1800-as csövekkel!Mint írtam ezek a számok elméleti adatok,tehát ezt soha nem fogja elérni! Ezét írtam azt, hogy egy 1000L tartály felfűtéséhez minimum 4 kollektor szükséges!
2009-11-27
08:21:31
#3503
Bela65,

Milyen típusú kollektorokról beszélsz? AP?

Az év melyik szakában melegít fel ennyi vizet (hány fokos volt a víz eredetileg)?
2009-11-27
08:19:10
#3502
Szia Robert!
Egy 30 csöves kollektor mérete 2560mmx2000mm. A nettó hasznos felülete,4,3m2. A teljesítménye elméletileg 260L/nap/60fokos víz!
üdv Béla
2009-11-27
08:00:52
#3501
Bela65,

Melyik hónapra számolsz?

17 m2 a bruttó felület, az effektív felület nem sokkal több, mint ennek a fele.

2009-11-27
07:57:42
#3500
Jó reggelt Robert!
A gyakorlat szerint,egy 1000L tartály felfűtéséhez (50 fokos vízhőmérsékletre), kb. 4db 30 csöves kollektor szükséges!Ez kb 17m2.
üdv. Béla
2009-11-27
07:46:00
#3498
janka, Bela65,

A vízteres kandalló miatt szerintem minimum ekkora tartályra van szükség. 1000 literes puffert tavasztól őszig 4 m2 napkollektor teljesen felfűti, sőt lényegesen többet termel.

apps.biosolar.hu/solar_gain/?nap_min=0&nap_max=365&col_azm_deg=0&col_tilt_deg=45&buffer_capacity=50&Ti=30&To=50&coll_area=4&P=4&contr_p=7&pump_p=50&coll_fp_en=on&coll_vt_en=on




2 m2 kollektor pontos tájolással teljes kihasználtsággal tud működni, túlmelegedési problémák sincsenek, és utánfűtés mellett ez a leggazdaságosabb méret.

apps.biosolar.hu/solar_gain/?nap_min=0&nap_max=365&col_azm_deg=0&col_tilt_deg=45&buffer_capacity=50&Ti=30&To=50&coll_area=2&P=4&contr_p=7&pump_p=50&coll_fp_en=on&coll_vt_en=on
2009-11-27
00:59:13
#3494
janka:
VÍZTERES KANDALÓM ÉS C18 GÁZ KAZÁN MELLÉ TARTÁLYT 800-1000L-ES
AMIT MAJD NAP KOLL.-RAL AKAROK FEL FŰTENNI JÓ-OLCSÓ LEGYEN.

Bela65:
Azt javaslom át kell gondolni a tartály méreteket! Amit szeretnél szerintem nagyok a meglévő rendszeredhez,és később ezekhez a tartályokhoz(800-1000L)elég nagy kollektormező szükséges. Ha gondolod,írd meg a fűtendő területed nagyságát,segítek kiszámolni,hogy kb. mekkora tartályra lehet szükséged!Vagy elérsz a

villam64Válasz erre
2009-11-14
17:46:52
#3372
ZsBalázs, drágállom a vezérlőt. Inkább összerakok egy conrad-os hőfokkülönbség kapcsolót 12V-ra. Maga a kollektor a legolcsóbb a műfajában, és az SPF-nél is jók a tesztjei. 2009.11.19. eredmény. Az érzékelők a napkollektor kivezető csonkjain vannak. Az érzékelők nem pontos adatokat rögzítenek Sándor. Ugyanis 10 percenként tárolja a program. Az érzékelők 3 percenként küldenek adatot. Az átfedés nem tökéletes. A tíz perc közben néhányszor bekapcsolnak időnként a szivattyúk. Tiszta napsütésben folyamatos. 15 órakor már nem éri nap a kollektort. A magasabb csúcsok abból adódhatnak, hogy olyankor mér, amikor feltöltődik a gyűjtő. Jelenleg még 10-5 °C a be-ki kapcsolás. Ezen a vezérlőn 10 lehet a legmagasabb, és 1 a legkisebb kapcsolás különbség. Jövőre lecserélem az állomást (WS 888), mert nem tökéletes, A conrad meg nem hajlandó fejleszteni, kijavítani a típus hibáit. Alkalmatlan, folyamatos számítógép kapcsolatra. Holnap teszek szigetelést a csövekre. Egyenlőre 14 mm-es polifoamot.



zsbalazsVálasz erre
2009-11-14
17:16:50
#3370
villam64!

Nekem is ugyanilyen vákumcsöves van, mi is először a csöveket tettük be és utána szereltünk.
Rendszerben vettem, a szabályzóhoz adtak érzékelőt, de érdeklődtem lehet még venni hozzá (4 ezer/db). Szerintem jól illeszkedik.

Balázs
villam64Válasz erre
2009-11-10
19:25:42
#3309
A napkollektorhoz vettem roppantógyűrűs kötést. Ezt meghúztam a csövezésnél, majd nem tudtam betenni a vákuum csöveket mert a gyűjtő elfordult. Tehát csak a vákuum cső berakása után szabad a roppantó gyűrűs kötést meghúzni. Én megbontottam, majd a csövek berakása után újból meghúztam, és 1.5 Bar nyomás próba után nem tapasztaltam folyást. De lehet, hogy nem roppantó gyűrűs kötés, hanem más. Mondjuk lágy tömítésű kötés.

A hőmérséklet érzékelő helyének gyári megoldása. Kicsi a cső, faragás után tudtam az érzékelőt berakni. Nem tudom a szabályzó és hőfok érzékelőt egyszerre betenni. Biztos gyári komplett, drága rendszerben gondolkodnak. Majd megoldom. Nincs védve kívülről. Akkor átcserélem a napkollektoron a ki és bemeneteket, és felfelé emelem a meleg ág könyökét, így teljesítem a gyűjtő telítettségét.



2009-11-08
16:30:38
#3243
villam64,

Jól látod, a légkollektor rosszul tájolt házak esetén sokat segíthet, ha van lehetőség a kollektort árnyékmentes helyen déli irányba állítani.

A csövezés mehet az abszorber alatt és fölött is, a hatása ugyanaz, viszont a szelektív festék jobban tapad és kevesebb kell belőle a tiszta rézen, vagyis ebből a szempontból jobb, ha a lemez hátoldalán fut.

Az üregkamrás polikarbonát helyett jobb a tömör víztiszta (de még jobb az üveg). Az üregkamrák szerkezete az áteresztőkepesességet jobban rontja, mint amennyire a hőszigetelést javítja. Az üregkamrás polikarbonát nem mindegy milyen irányban áll.

A lemeznek azért kell profilosnak lennie, hogy minél gyorsabban átadhassa a hőt a csőnek. A kép, amit küldtem, jól mutatja ezt. A kollektorban a levegőt a lehető legalacsonyabb hőmérsékleten kell tartani.

A légkollektor hőmérséklete nem fog 100 fok fölé menni, szaunázni pedig csak verőfényben tudsz.

villam64Válasz erre
2009-11-08
11:19:06
#3234
Sándor
Még nem olvastam végig hozzászólásod (de az írásom végére elolvastam), de eddig is írtam, hogy az új ház tervezésénél tökéletes amit leírsz. Monolit a pusztában építkezik, nincsenek szomszédai, árnyékolók. Én egy régi házban lakom, városban. Az engedélyezési eljárásokat, terveztetést sem ismerem, még semmi ilyesmire nem volt lehetőségem. Ezt toldozgatom, ez nem ugyanaz. Tehát elfogadom az ablakot, télikertet, csak nem tudok vele mit kezdeni.
Más
Problémáznak 2005-ben a másik fórumon túlbonyolítva a napkollektort. Már akkor kínált ott valaki 2 nm elkészített réz táblát hárfa csövezéssel 35 ezerért.
A problémázás:
1. elöl v. hátul legyen a cső - nem oszt, nem szoroz
2. polikarbonát kicsit domborítva - kis helyen, kevés kollektor, csak nyárra tervezve javíthat a napsugárzás befogásán, télen a kevés napsugárzást a nap kisebb szélességi mozgása miatt nem számít
3. a cső forrasztása, hogy minél nagyobb felülettel érintkezzen a lemezzel - bonyolultabb, gyorsabb a hőátadás, ha kisebb a felület és a lemez a kollektorban lévő levegőnek adja át a hő egy részét az lesz melegebb és így adja át a kollektorban lévő hidegebb csöveknek a hőt a veszteség természetesen minimálisan növekszik bonyolult képlettel számolható
Más
Sándor által felvetett dolgokat is fontosnak tartom.
Más
A vákuumcsöves magasabb hőfoka miatt én elképzelésem szauna működtetése, igaz ezt légkollektorra terveztem, mert a levegő 100 fok főlé mehet.
villam64Válasz erre
2009-11-07
20:05:10
#3225
Sándor. Igen a télikert is néhány 100 ezer, 1 ablak is százezer. Továbbra is állítom egy meglévő ház átalakítása költségesebb, mint az egyszerű napkollektorok. Egyikhez sem értek. Kőműves sem vagyok, és lakatos sem, és üveges sem. És pénzem se. Ahogy a másik fórumon elnevezték az ilyen barkácsolgatókat, tiszicsmájsztró, és próbálta a forgalmazó a méreg drága termékét eladni.
villam64Válasz erre
2009-11-07
18:37:57
#3219
Róbert, erre nem is gondoltam, de átgondolva nem számít, mert én drain-back-ben gondolkodom. Tehát amíg nem meleg úgyis levegő van ott. Ezért kell nekem a szivattyúnál emelőmagasság. Sándor, igen ám, de a töredékéből megcsinálva, gyengébb minőségben is hamarabb megtérül. Inkább arra kell figyelni, hogy tartós legyen. 20 év?
2009-11-05
22:26:02
#3170
sándor

Én a magam részéről a leglogikusabbnak a következőt tartanám a bekerülési költséget figyelembe véve.

"2 db AP 30 = garantált nyáron, kritikus tavasszal, de inkább õsszel, mondjuk elfogadható határértéken van."

Az alul méretezett rendszerrel kevesebb gond van, mint egy állandóan fel-fel forró rendszerrel. Nyáron nem használom(juk) a kazánt, emiatt a HMV előállítását szinte teljesen a napra bízhatjuk, hiánya esetén az elektromos fűtés beindul. Vétek a nyarat kihagyni, mivel még nincsen kollektorom, a fekete hordót használjuk :).

Télen, tavasszal, és ősszel nem érzem kritikusnak, mivel úgy is fűtünk. A felfűtéssel több napra biztosítható a melegvíz.

A legtöbb embernél ez az optimális kiépítés. Többünknek be van építve a puffer,szinte csak csak a kollektor kell.


------------------

Mivel azonban én is telhetetlen vagyok és szeretnék többet kihozni a rendszeremből, valamint az én házamban több lehetőség is van, az alábbiakra jutottam. Bővíthetővé kell tenni az előző napkollektoros rendszert.


A HMV tartályt megkettőzni egy tartály a tartályban pufferrel.Amennyiben még van tartalék a kollektorban, vagy bővítem azt, az első hmv tartályt felfűtve a továbbiakban a puffert fogja fűteni. Amennyiben több melegvíz kell, nem gond. Amennyiben nincsen rá szükség, azt felhasználhatom fűtés rásegítésre.

Nálam azért nem gond a kollektorok bővítése, mert le tudom nyáron takarni őket könnyedén, csak felsétálok a tetőre. Hátul földdel van feltöltve a garázs végén.
2009-11-05
19:14:58
#3154
Endi,
orulok, hogy tudtunk otleteket adni!
most mar csak HMV tartalyt es puffer tartalyt kell szerezzel!
:)

a kollektorokat pedig hagyd meg nyarra!

2009-11-05
16:24:41
#3151
zsezse!
Kezdek most már az irányba hajlani,hogy a meglévő fűtésemet fejlesszem!
Az asszonyt is sikerül meggyőznöm,hogy inkább ezt csináljuk.
A kollektoros rendszert elvetem,egyenlőre!!!

2009-11-03
17:40:46
#3111
endi:
hat ez igy erdekes lehet!
ugye tudod, hogy a rendszeres vizcsere a futesi rendszernek nem tesz jot, mert friss oxigent visz a rendszerbe?! ami pedig elobb utobb oxidaciohoz vezet mind a vegyes kazannal, mind a radiatoroknal?

alligotolag nemely gazkazan nyomaserzekelojet lehet allitani, hogy nyilt rendszerben is hasznalhato legyen.
a vizesedessel azert lehet kezdeni ezt azt, itt csak a penztarca szab hatart.

nalunk is eleg hamar van viz, de por szaraz meg a pince is.
ha nincs megfelelo vizszigeteles, akkor vagy ennek potlasaval vagy renovexes vakolassal lehet rajta valamelyest segiteni. persze, ha most ujitottatok fel a hazat nem biztos, hogy le akarod verni a vakolatot, csempet.

rendszeres futes es szelloztetes. van egy vizes topic is itt a forumon.

a peneszesedes viszont nem jatek, csunya leguti betegsegeket okozhat.

ha nyilt rendszered van a vegyes reszben, akkor csinalhatsz nem nyomasallo tartalyt is negyszog alakura, 1x1x1.5-os meretben ez mar 1.5 kobmeter.
2009-11-03
16:56:46
#3109
A két kazán két-két csappal külön-külön leválasztható.A vegyes tüzelésű üzemmód az nyitott rendszerű.A gázos az zárt.A gázkazán visszaállításakor az üzemi nyomást (min.1 bár) beállítom.Különben el sem indul.
A szigetelésen én is gondolkodtam,de az asszony nem akar belemenni,mert hogy azzal csak jobban lezárjuk a falakat.Meg hogy az 50 centis falat nem kell szigetelni...
Igaz, az én véleményem más.A vizesedéssel,szerintem semmit nem lehet tenni.
Azért is mondm ezt,mert itt nálunk már 2 méter után víz van.
Ezt arért tudm biztosan,mert 2 éve fúrattam egy 220 mm átmérőjű cső kutat.Durván 6 méterre fúrtunk le (kézzel 4-en!!!) és már 2 méternél víz volt!
A pincém kb.1.70 mély (én 1.92 vagyok!) és komolyabb esőzés után feljön a talaj víz.Mellesleg a kertem végében kb.30 méterre folyik a patak.
A lakáson műanyag nyílászárók vannak.
Az már biztos,hgy 500 liternél nagyobb tartályt teszek a pincébe.A kazánnal való összekötést amúgy is szerettem volna.Szerencse,hogy rakattam egy radiátor leállást a pincébe,hogy hátha valamikor toldunk a házhoz egy szobát!Erről gondoltam megtáplálni a rendszert meleg vízzel.
2009-11-03
15:53:57
#3107
kozbevetett kerdes:
a napkollektorokoat parhuzamosan vagy sorosan erdemes kotni, ha van ra lehetoseg?

ha abbol indulok ki, hogy a masodik kollektornak mar melegebb vizet kell melegitenie, akkor csokkentem az osszteljesitmenyet a rendszernek.

elozo esetben viszont tobb langyos vizem lesz hamarabb.


2009-10-29
20:25:09
#3025
korn: Hasonlóan indultam neki a kollektoros rendszer tervezésének mind te,informálódtam a különböző kész rendszerekről, vaillant féle egységcsomagot nem ajánlották,mert nem bővíthető és NY-i tetőn gyengén termel(ismerősnél ez volt a tapasztalat).Így, maradt az összeállított rendszer,2db 30csöves koll,NY-i tetőn,300.l-es 2hőcserélős tartály,átfolyós kombi gázkazán,elektromos fűtőpatron(nem használom,csak biztonsági célból).Visszatérve az előttem szólókhoz,Átfolyós kazán bekötése:koll.által felmelegített víz a HMV-tartályból a kazán hideg bemenetére van csatlakozva.A felső hőcserélő a padlófűtésre segít rá.
2009-10-29
09:02:32
#3014
korn,

az átfolyóssal az a gond hogy az nem tud külső tartályt vezérelten fűteni, tehát kérdéses hogy mivel fűtenéd a felső hőcserélődet.

monolit,
azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a megtérülési "számításnál" sem veszik bele az elkerülhetetlen járulékos költségeket.

glazser
2009-10-28
18:41:06
#2996
glazser:

"150-200e pénzzel nyugodtan lehet számolni még akkor is ha az ember saját maga építi ki a rendszert."

Igen közel ennyi, de ezt ne vedd zokon, mivel az üzlet a szett árusítása során nem tudja a te kiépítésednél mennyi cső, idom, stb.-re van még szükség.

Mindenkit érdekel azonban a szolár szett ára.

Mint mondod nálad is (saját kiépítés esetén)jelentkezi ez a költség!
2009-10-28
15:00:04
#2995
glazser,

Egy átfolyós kombikazánom van.

Jó, tudom, hogy nem lehet mindent anyagi szempontok alapján nézni, de jó ha tisztában van vele az ember, hogy mégis mi újság ezen a téren.


2009-10-27
15:33:03
#2950
Természetesen, mivel dupla hőcserélő (spirál) van beépítve. Az alsó a szolár köré, a felső a kazáné. Amennyiben egyik sem áll rendelkezésre, kapcsol csak be a fűtőpatron, hogy semikor ne légy melegvíz nélkül.




Solar Keymark minősítés, 3,2mm üvegcső falvastagság.

5 év rendszer, 15 év vákuumcső garancia! Megkaptad az e-mail címemet Roberttól, a pontos árlistát ha megkapom a tiedet, tudom küldeni.



Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek  =>  Napkollektorlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva