Biosolar Forum => Hőszigetelés - Magastető => Tetőtéri hőszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 következő » |
EndiVálasz erre 2009-11-04 19:51:25 |
---|
#3140 A padlást már régebb óta tervezem szigetelni,ezt most meg is csinálom.Ma mondtak egy olyan eljárást,hogy perlitet fújnak a gerendák közé.Fúrnak 3-4 lukat és porszívóval fújatják be.Ez ötletesnek hangzik. A kép már régebbi,ezért látod,hogy a cserép nincs a helyén.Ekkor a gázkazánt csináltuk és a kéménye miatt volt leszedve a cserép. Holnap még beszélünk...! Üdv. |
monolitVálasz erre 2009-11-04 19:31:49 |
---|
#3137 A padlást rögtön kellene szigetelned, attól függ a megoldása akarsz-e járni rajta. A legtöbb hő itt távozik. A hiányzó cserepet (ha jól látom) pótolnod kellene, mert a beázás a fürdő közelében lehet. Az áthidalókról kellene egy közelebbi kép, az is lehet a probléma forrása a fürdőnél. A hiányzó eresz csatorna, a ház körüli járda hiánya is okozhat problémákat, a fal ez esetben fel tudja a vizet venni az esőkből. Érdemes messzebb vezetni azt a háztól. A bukó ablakon kevésbé szerencsésen tudod a képződő párát kiszellőztetni. |
EndiVálasz erre 2009-11-04 19:15:43 |
---|
#3136 Lassan kezd formát ölteni a dolog!A kazán cseréjére jelenleg nem gondolok.Egy nagy tartály megépítésére viszont igen.Erről majd még beszélünk,hogy mekkorát és hogyan építsem be.De erre majd később rátérünk! A szigetelésről tárgyaljunk egyenlőre.Megpróbálok feltenni pár képet a házról. Az elsőn az eleje van.Ez keletre néz.Ez a leghidegebb szoba,és a miénk. A másik képen a hátulja van és ez az északi oldal.A kis ablak a fürdőé.Itt penészedik a fal a legjobban. A képeket még nem látom,de remélem,hogy átmennek... ![]() Sikerült!Nos ez az eleje. ![]() Ez pedig a hátulja. Egyenlőre ennyi. |
monolitVálasz erre 2009-11-04 18:08:37 |
---|
#3129 Endi Amennyiben nem laktok a padlástérben mert ott nincsenek szobák kialakítva, 10cm-es szálasanyagból kellene a hőszigetelést kialakítani. Ez már az első évben hozza neked vissza a pénzt, és a péntárcádtól függően tudod a tekercseket kiteríteni. A belsőtéri hőszigetelést méreteztetni kell, mert több gondot okozhat mint nyereséget. Amennyiben felújítások lesznek, a szobák padlózata alá is építsetek be hőszigetelést. Ha faelgázosító kazán mellett döntesz, a sok famunka csak az 1m-es rönk kettévágására szorítkozik. Amennyiben puffert is építettek a rendszerbe, automatizálhatóvá válik, 70 kg fát is tehetsz egyszerre a kazánra. Legjobb az a fűtés ahol kevés energiával fűthetsz, de ennek előfeltétele a ház jelenlegi állapotának feljavítása. |
robertVálasz erre 2009-11-04 18:04:26 |
---|
#3128 Endi, A padlás szigetelése házilag könnyen elvégezhető. Minimális anyagköltség és saját munka kell. Az oldalainkon olvashatsz róla, képeket is találsz. Mivel a meleg felfelé száll, a plafonon várható a legnagyobb hőveszteség. Az utólagos hőszigetelés viszont ott a legegyszerűbb, főleg, ha nem kell stabil padozatot építeni. Nem a lakásban felerősített gipszkarton réteg mögé, hanem a padlásra kell lefektetni a szigetelést. Evvel a húzással jó esetben 150 ezer befektetésével többet spórolhatsz, mint 2 milla napkollektoros rendszerrel. Nem a napkollektorokról akarlak lebeszélni, hanem a fontossági és megtérülési sorrendről beszélek. |
EndiVálasz erre 2009-11-04 17:11:16 |
---|
#3127 Szevasztok! Melóztam ma.A lakáson semmilyen szigetelés nincs.A plafon és a padló sem szigetelt.Gondoltam a mi szobánk szigetelésére,de az asszony szerint túl sok lenne (gipszkarton,mögötte min.5 cm szigetelő anyag).Ezt a falakon és a plafonon is megcsinálva! Átgondolva a terveimet,már nem is nagyon szeretnék belevágni a kollektorokba... Elképzelhető,hogy egy jó nagy tartály és valamilyen "egyszerűbb" szigetelés már javulást hozna. Igaz,attól még a fával dolgoznom kellene,ami sajnos nem kis probléma az idő miatt! Lerajzolom a lakást és a radiátorok helyét. Keresek fotókat amit majd felteszek. |
monolitVálasz erre 2009-11-04 11:30:44 |
---|
#3125 Így igaz, azért kellene pár kép, hogy lássuk miről is van szó. |
robertVálasz erre 2009-11-03 22:54:52 |
---|
#3124 monolit, Endi, Az utólagos hőszigetelés egyik fontos feladata a hőhidak eltüntetése. Bármilyen jó a vályog, a hőhidak az alap, a koszorúk és az áthidalók mentén lerontják. |
monolitVálasz erre 2009-11-03 18:37:32 |
---|
#3113 Endi A vályogfal ilyen vastagságban kiválóan kell hogy szigeteljen amennyiben nem nedves. A fűtésedet ne szakaszosan használjad, hanem hőntartással. Amennyiben szakaszosan fűtöd, sokkal több energiádba kerül. A többiekkel egyetértve a fatüzelést kellene megújítanod (kazán). A megoldás kétaknás kazán, esetleg faelgázosító, nagyméretű pufferral. A mennyezeted hőszigetelt? A padlód hőszigetelt? Rajzold le, jelenleg hogyan van kialakítva a fűtésed.Pár kép is jöhetne Később találunk rájuk megodást. "Nálunk nincs itthn senki,hogy befűtsön mire jövünk." Egy programozható szobatermosztát megoldaná ezt, és a szakaszos fűtésedet. |
robertVálasz erre 2009-11-03 17:31:48 |
---|
#3110 Endi, Én is egyetértek zsezsével. A napkollektorokkal csak akkor érdemes fűtésrásegítésre egy fillért is költeni, ha a ház hőszigetelése teljesen ok. Nem a fal vastagsága határozza meg, hogy kell-e szigetelni, hanem az átlagos hőátbocsátási tényező (U). Lehet, hogy 1 méter vastag a fal, de rosszabb a hőszigetelő tulajdonsága, mint egy jó szerkezetű 30-as falnak. A szigetelést megelőzően a fal szárazon tartásáról kell gondoskodni. A nedvesség egyébként is rontja a hőszigetelést, ráadásul egészségtelen. Gyerekkoromban vályog+vert falú házban laktunk. Apám szakaszosan körbement a házon, és elvégezte a szükséges szigetelést. A Tisza mellett laktunk, ott is magas volt a talajvíz, de a két réteg jó bitumenes kátránypapír megfogta a vizet. Manapság már jobb anyagok és gyorsabb, tisztább technológiák is vannak (igaz drágább is). |
robertVálasz erre 2009-10-31 18:26:10 |
---|
#3059 batyu, A rétegrendről itt láthatsz egy képet: https://biosolar.hu/forum/show/2160#2160 A gipszkarton váz távtartóit annak megfelelően kell beállítani, amekkora a rendelkezésre álló hely. A fóliát saját ragasztó-szalagjával a lemez vázhoz és egymáshoz rögzítheted. |
batyuVálasz erre 2009-10-31 15:06:13 |
---|
#3056 Tanácsot kérnék! Tetőteret szeretnék beépíteni. A cserepek alatt nem páraáteresztő fólia van,szürke zsákszerű fólia. 20cm Nobasil MPN kőzetgyapotot szeretnék beépíteni. kiszellőztetett légrésre gondolom szükség lesz. Hogyan oldjam meg? Párazáró fóliát(reflex hőtükrös tél) hogyan, mivel rakjam fel,ha gipszkartont lemezprofilra akarom szerelni. Kérem adjon tanácsot.Köszönettel! |
robertVálasz erre 2009-10-30 10:47:13 |
---|
#3047 Talpfa, Amit most megvettél talán elég lesz a javításra (a szarufák közé, ha van plafon, akkor a hőszigetelésére lehet fektetni a maradékot). A további munkákhoz pedig vegyél megfelelő anyagot. Az első réteg hosszú távra történő megbízható megerősítése nélkül nem érdemes tovább haladni. Most még -ha eddig nem kalkulált plusz munkákkal és anyaggal is- olcsóbban orvosolható az előre látható hibaforrások javítása , a később sokkal többe fog kerülni. |
talpfaVálasz erre 2009-10-30 10:01:50 |
---|
#3046 Szia Robert! Valóban a paplan összecsúszott, több helyen már kiigazítottam, és még kell is. Pótolnom is kell kisebb darabokat, mert több helyütt rés van a szarufa és a paplan között. Az 5cm vatsag üveggyapotot már megvettük, most már ezt kellene valahogy felraknom. Mit javasolsz, hogy csináljam, hogy ne esen ki a lécezés közül???? |
robertVálasz erre 2009-10-30 09:41:06 |
---|
#3045 Talpfa, Úgy érzem puha üveggyapot paplant akarsz feltenni. Talán a szarufák közé is az került, amit a dróthálóval fogtál meg. Valószínűleg az eddigi szigetelővel is lesznek gondok, amikor összecsúszik a szarufák között. Ezért nagyon alaposan ellenőrizd az állékonyságát, és javítsd ki mielőtt tovább haladsz. A puha üveggyapot paplant felejts el, használj tömörebb táblásított anyagot. Én inkább kőzetgyapotot építenék be. A táblákat be lehet szorítani a lécezés közé, nem esik ki. Az anyagtól függően 0.5-2 centiméterrel kell nagyobbra vágni a közöknél. A tűzőgép ok, de a rögzítési pontokat és a fóliák találkozását ragaszd végig a fóliához kapható szalaggal. Aztán jöhet a gipszkarton. Én a cserépléccel nem kísérleteznék, sokkal gyorsabban és pontosabban lehet dolgozni a lemezprofilokkal. |
talpfaVálasz erre 2009-10-30 09:10:42 |
---|
#3041 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy félig elkészült tetőtér szigetelésünk, ezt szeretnénk mi magunk befejezni. 15 cm szarufák, solflex nyár tetőfólia, alatta 5cm légrés, majd 10cm-es kanuf üveggyapot(be van dróthálózva a szarufaköz). Most jön a kérdésem! Erre szeretnénk a maradék 5cm vastag üveggyapotot feltenni. Ezt hogyan kell???? Ami információm van, hogy 85cm szarufaközig 50X30 mm bramakléc keresztben(fa lécezést szeretnénk), 40 cm-ként kell rakni. Tehát felrakom a kereszt lécezést 40cm-ként, ez idáig rendben. De ide hogyan rakom be az utolsó réteg 5cm vastag üveggyapotot, annélkül, hogy az egész kiesne???? A belő oldali párazáró fólia Solflex tél lenne. Ha elkészült a utolsó réteg szigetelés is, akkor a párazáró fóliát, szögeléssel vagy tűzőgéppel kell felrakni??? És erre közvetlenül mehet rá a gipszkarton??? Előre is Köszönöm a segítséget! üdv: Talpfa |
monolitVálasz erre 2009-10-24 09:41:14 |
---|
#2902 balfi: Ha a szövött agrofóliára gondoltál az mehet rá, a por és hó ellen megfelel. Esőt, párát átengedi. Ha a nejlonfóliára gondoltál, az felejtős. |
robertVálasz erre 2009-10-23 22:55:15 |
---|
#2894 balfi, Csak az egyik oldalra, mégpedig alulra kell fólia. Fölé átszellőző anyag dukál, amin át ki tud száradni. |
balfiVálasz erre 2009-10-23 20:38:25 |
---|
#2892 ebben az esetben a padláson leterített üveg- vagy kőzetgyapotra https://biosolar.hu/forum/show/2577#2577 mind alá illetve rá is, a geotextília helyett kerülhet agrofólia ? az 100%-osan kizárná a por bejutását a hőszigetelő anyagba |
paliVálasz erre 2009-09-18 09:48:50 |
---|
#2615 Sziasztok Tetőtér Szigetelők! 2004-ben egy tervező építetett magának egy házat, minden lépést rögzített a Netre. Mellékelem az elérhetőségét, ahol a tetőt készítették: - www.zeblog.mds-epitesziroda.hu/zeblog_0408.html . A többi építési fázist is érdemes tanulmányozni. Jó böngészést!!! Nagyon tanulságos. |
robertVálasz erre 2009-09-17 13:26:13 |
---|
#2614 kiezafiu, Véleményem szerintem a helyes rétegrend: lambéria párazáró fólia (ez feltétlenül kell, lásd a fórum hozzászólásait) szálas hőszigetelés a szarufák között (10 cm hőszigetelő kevés) 5 cm kiszellőztetett légrés tetőfólia a csapadék elvezetésére cserépléc (ellenlécezéssel egyben légrés) cserép Olyan szigetelőanyagot kell választani, aminek van tartása. A könnyű paplanok erre nem alkalmasak, a táblás szálas hőszigetelés - pl. Deltarock) Hungarocellt nem ajánlok, mert tűzveszélyes. A kiszellőztetés nagyon fontos. |
robertVálasz erre 2009-09-15 14:25:41 |
---|
#2603 D_Via, Átraktam ide a kérdésed, mert ebbe a témába illik. Ha elolvasod az utolsó hozzászólásokat, akkor részben választ kapsz a kérdéseidre, persze kérdezhetsz még, és megpróbálunk válaszolni. Én a kőzetgyapot szigetelést preferálom. |
D_ViaVálasz erre 2009-09-15 14:15:48 |
---|
#2602 Kedves Róbert, már egyszer érdeklődtem és választ is kaptam, de most igazán aktuális lett a padlásunk födém szigetelése. Eddig anyagi okok miatt nem volt megoldható. Stukatúr van csak fent, azt ha letisztítjuk, először fólia kerül vagy először a gyapot? És melyik a jobb (gyapot)? Annak tetejére mehet az osb? Üdv és köszi: Lívia |
robertVálasz erre 2009-08-21 08:55:52 |
---|
#2419 Anulututlu, Ablakcsere után sokaknak van ilyen problémájuk. A régi ablakok "gondoskodtak" a folyamatos szellőzésről, az új ablakok jól zárnak és a útját állják a levegővel együtt a párának is. A szoba relatív páratartalma ezért jelentősen megnő, evvel együtt a harmatponti hőmérséklet is. A szoba levegőjéhez képest csak néhány fokkal hidegebb falrészeken (főleg falsarkok) kicsapódik a pára, ami jó talaj a penésznek. Ha a "Keresés"-re kattintasz és beírod "penész", akkor egy csomó hozzászólást kilistáz a fórumról. Ezeket a hozzászólásokat érdemes olvasgatni. Az első tanács a gyakori, intenzív szellőztetés. Persze jogos a felvetés, hogy pont azért csináljuk az ablakcserét, hogy ne szeleljen. A belső szigetelés - pl az általad leírt és korrekt módon kivitelezett - után a leszigetelt részen megszűnik a penészesedés, de alatta és fölötte (padló, plafon) nem. Belső szigetelés esetén a fal hőmozgása is megváltozik. A szigetelés mögött télen áthűl a fala, máshol belülről melegszik, és jobban tágul. A belső szigetelés teret vesz el. A ház külső szigetelése lenne az igazi megoldás, amit az ablakcserével egy időben "illik" elvégezni. Ha családi házban laksz, akkor csak a saját lehetőségeiddel kell számolni, társasház esetén a szomszédokkal is, városban pedig a homlokzat szigeteléséhez az építésügyi hatóság véleményét is ki kell kérni. A penész nem szereti a meszet. A régi festékréteg eltávolítása után a mészfestésen ritkábban jelenik meg a penész. Talán azért is, mert a meszelésen kicsapódó párát, az mészfestés hagyja a vakolatba távozni, míg a diszperziten harmatcseppek formájában csillog. A penész nem szereti a légmozgást sem. A levegő mozgásával együtt a fal is jobban átmelegszik, és szárazabb lesz. Egy penészedő falsarokban tavaly télen a úgy állítottam be egy teljesen halk 5 volton működő számítógépből származó ventillátort, hogy a sarok teljes hosszában megmozgatta a levegőt. Úgy tűnik, hogy az eddig makacs penészfolt megadja magát. |
AnulututluVálasz erre 2009-08-20 17:33:49 |
---|
#2417 Sziasztok A szobám szigetelését szeretném megoldani, sajnos az egyik sarka (külső fal) bepenészesedett. Az ablakokat most cseréltük ki, és gondoltam hogy szigetelés gyanánt a 2cm vastag hugarocell, rá páravisszaverő fólia és utána egy gipszkarton réteget kapna a fal. Ha ezt igy megcsinálom a penészesedés elerülhető a jövöben??, vagy esetleg mi lehet még a megoldás??? Válaszokat elöre is köszönöm. |
Biosolar Forum => Hőszigetelés - Magastető => Tetőtéri hőszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 következő » |