Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-11-04
18:04:26
#3128
Endi,

A padlás szigetelése házilag könnyen elvégezhető. Minimális anyagköltség és saját munka kell. Az oldalainkon olvashatsz róla, képeket is találsz.
Mivel a meleg felfelé száll, a plafonon várható a legnagyobb hőveszteség. Az utólagos hőszigetelés viszont ott a legegyszerűbb, főleg, ha nem kell stabil padozatot építeni. Nem a lakásban felerősített gipszkarton réteg mögé, hanem a padlásra kell lefektetni a szigetelést.
Evvel a húzással jó esetben 150 ezer befektetésével többet spórolhatsz, mint 2 milla napkollektoros rendszerrel. Nem a napkollektorokról akarlak lebeszélni, hanem a fontossági és megtérülési sorrendről beszélek.
2009-11-04
17:11:16
#3127
Szevasztok!
Melóztam ma.A lakáson semmilyen szigetelés nincs.A plafon és a padló sem szigetelt.Gondoltam a mi szobánk szigetelésére,de az asszony szerint túl sok lenne (gipszkarton,mögötte min.5 cm szigetelő anyag).Ezt a falakon és a plafonon is megcsinálva!
Átgondolva a terveimet,már nem is nagyon szeretnék belevágni a kollektorokba...
Elképzelhető,hogy egy jó nagy tartály és valamilyen "egyszerűbb" szigetelés már javulást hozna.
Igaz,attól még a fával dolgoznom kellene,ami sajnos nem kis probléma az idő miatt!
Lerajzolom a lakást és a radiátorok helyét.
Keresek fotókat amit majd felteszek.
2009-11-04
11:30:44
#3125
Így igaz, azért kellene pár kép, hogy lássuk miről is van szó.
2009-11-03
22:54:52
#3124
monolit, Endi,

Az utólagos hőszigetelés egyik fontos feladata a hőhidak eltüntetése. Bármilyen jó a vályog, a hőhidak az alap, a koszorúk és az áthidalók mentén lerontják.

2009-11-03
18:37:32
#3113
Endi

A vályogfal ilyen vastagságban kiválóan kell hogy szigeteljen amennyiben nem nedves. A fűtésedet ne szakaszosan használjad, hanem hőntartással. Amennyiben szakaszosan fűtöd, sokkal több energiádba kerül.

A többiekkel egyetértve a fatüzelést kellene megújítanod (kazán). A megoldás kétaknás kazán, esetleg faelgázosító, nagyméretű pufferral.

A mennyezeted hőszigetelt? A padlód hőszigetelt? Rajzold le, jelenleg hogyan van kialakítva a fűtésed.Pár kép is jöhetne

Később találunk rájuk megodást.

"Nálunk nincs itthn senki,hogy befűtsön mire jövünk." Egy programozható szobatermosztát megoldaná ezt, és a szakaszos fűtésedet.
2009-11-03
17:31:48
#3110
Endi,

Én is egyetértek zsezsével. A napkollektorokkal csak akkor érdemes fűtésrásegítésre egy fillért is költeni, ha a ház hőszigetelése teljesen ok. Nem a fal vastagsága határozza meg, hogy kell-e szigetelni, hanem az átlagos hőátbocsátási tényező (U). Lehet, hogy 1 méter vastag a fal, de rosszabb a hőszigetelő tulajdonsága, mint egy jó szerkezetű 30-as falnak.

A szigetelést megelőzően a fal szárazon tartásáról kell gondoskodni. A nedvesség egyébként is rontja a hőszigetelést, ráadásul egészségtelen.
Gyerekkoromban vályog+vert falú házban laktunk. Apám szakaszosan körbement a házon, és elvégezte a szükséges szigetelést. A Tisza mellett laktunk, ott is magas volt a talajvíz, de a két réteg jó bitumenes kátránypapír megfogta a vizet. Manapság már jobb anyagok és gyorsabb, tisztább technológiák is vannak (igaz drágább is).

2009-10-31
18:26:10
#3059
batyu,

A rétegrendről itt láthatsz egy képet:
https://biosolar.hu/forum/show/2160#2160
A gipszkarton váz távtartóit annak megfelelően kell beállítani, amekkora a rendelkezésre álló hely.
A fóliát saját ragasztó-szalagjával a lemez vázhoz és egymáshoz rögzítheted.
2009-10-31
15:06:13
#3056
Tanácsot kérnék!
Tetőteret szeretnék beépíteni.
A cserepek alatt nem páraáteresztő fólia van,szürke zsákszerű fólia.
20cm Nobasil MPN kőzetgyapotot szeretnék beépíteni.
kiszellőztetett légrésre gondolom szükség lesz.
Hogyan oldjam meg? Párazáró fóliát(reflex hőtükrös tél) hogyan, mivel rakjam fel,ha gipszkartont lemezprofilra akarom szerelni.
Kérem adjon tanácsot.Köszönettel!



2009-10-30
10:47:13
#3047
Talpfa,

Amit most megvettél talán elég lesz a javításra (a szarufák közé, ha van plafon, akkor a hőszigetelésére lehet fektetni a maradékot). A további munkákhoz pedig vegyél megfelelő anyagot. Az első réteg hosszú távra történő megbízható megerősítése nélkül nem érdemes tovább haladni. Most még -ha eddig nem kalkulált plusz munkákkal és anyaggal is- olcsóbban orvosolható az előre látható hibaforrások javítása , a később sokkal többe fog kerülni.

2009-10-30
10:01:50
#3046
Szia Robert!

Valóban a paplan összecsúszott, több helyen már kiigazítottam, és még kell is. Pótolnom is kell kisebb darabokat, mert több helyütt rés van a szarufa és a paplan között.
Az 5cm vatsag üveggyapotot már megvettük, most már ezt kellene valahogy felraknom.
Mit javasolsz, hogy csináljam, hogy ne esen ki a lécezés közül????

2009-10-30
09:41:06
#3045
Talpfa,

Úgy érzem puha üveggyapot paplant akarsz feltenni. Talán a szarufák közé is az került, amit a dróthálóval fogtál meg.
Valószínűleg az eddigi szigetelővel is lesznek gondok, amikor összecsúszik a szarufák között. Ezért nagyon alaposan ellenőrizd az állékonyságát, és javítsd ki mielőtt tovább haladsz.
A puha üveggyapot paplant felejts el, használj tömörebb táblásított anyagot. Én inkább kőzetgyapotot építenék be. A táblákat be lehet szorítani a lécezés közé, nem esik ki. Az anyagtól függően 0.5-2 centiméterrel kell nagyobbra vágni a közöknél.

A tűzőgép ok, de a rögzítési pontokat és a fóliák találkozását ragaszd végig a fóliához kapható szalaggal.

Aztán jöhet a gipszkarton.

Én a cserépléccel nem kísérleteznék, sokkal gyorsabban és pontosabban lehet dolgozni a lemezprofilokkal.
2009-10-30
09:10:42
#3041
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy félig elkészült tetőtér szigetelésünk, ezt szeretnénk mi magunk befejezni.
15 cm szarufák, solflex nyár tetőfólia, alatta 5cm légrés, majd 10cm-es kanuf üveggyapot(be van dróthálózva a szarufaköz).
Most jön a kérdésem! Erre szeretnénk a maradék 5cm vastag üveggyapotot feltenni. Ezt hogyan kell????
Ami információm van, hogy 85cm szarufaközig 50X30 mm bramakléc keresztben(fa lécezést szeretnénk), 40 cm-ként kell rakni.
Tehát felrakom a kereszt lécezést 40cm-ként, ez idáig rendben.
De ide hogyan rakom be az utolsó réteg 5cm vastag üveggyapotot, annélkül, hogy az egész kiesne????
A belő oldali párazáró fólia Solflex tél lenne.
Ha elkészült a utolsó réteg szigetelés is, akkor a párazáró fóliát, szögeléssel vagy tűzőgéppel kell felrakni???
És erre közvetlenül mehet rá a gipszkarton???

Előre is Köszönöm a segítséget!

üdv: Talpfa
2009-10-24
09:41:14
#2902
balfi:

Ha a szövött agrofóliára gondoltál az mehet rá, a por és hó ellen megfelel. Esőt, párát átengedi.

Ha a nejlonfóliára gondoltál, az felejtős.
2009-10-23
22:55:15
#2894
balfi,

Csak az egyik oldalra, mégpedig alulra kell fólia. Fölé átszellőző anyag dukál, amin át ki tud száradni.

2009-10-23
20:38:25
#2892
ebben az esetben a padláson leterített üveg- vagy kőzetgyapotra

https://biosolar.hu/forum/show/2577#2577

mind alá illetve rá is, a geotextília helyett kerülhet agrofólia ?

az 100%-osan kizárná a por bejutását a hőszigetelő anyagba
2009-09-18
09:48:50
#2615
Sziasztok Tetőtér Szigetelők!
2004-ben egy tervező építetett magának egy házat, minden lépést rögzített a Netre. Mellékelem az elérhetőségét, ahol a tetőt készítették: - www.zeblog.mds-epitesziroda.hu/zeblog_0408.html . A többi építési fázist is érdemes tanulmányozni. Jó böngészést!!! Nagyon tanulságos.
2009-09-17
13:26:13
#2614
kiezafiu,

Véleményem szerintem a helyes rétegrend:
lambéria
párazáró fólia (ez feltétlenül kell, lásd a fórum hozzászólásait)
szálas hőszigetelés a szarufák között (10 cm hőszigetelő kevés)
5 cm kiszellőztetett légrés
tetőfólia a csapadék elvezetésére
cserépléc (ellenlécezéssel egyben légrés)
cserép

Olyan szigetelőanyagot kell választani, aminek van tartása. A könnyű paplanok erre nem alkalmasak, a táblás szálas hőszigetelés - pl. Deltarock)

Hungarocellt nem ajánlok, mert tűzveszélyes.

A kiszellőztetés nagyon fontos.



2009-09-15
14:25:41
#2603
D_Via,

Átraktam ide a kérdésed, mert ebbe a témába illik. Ha elolvasod az utolsó hozzászólásokat, akkor részben választ kapsz a kérdéseidre, persze kérdezhetsz még, és megpróbálunk válaszolni.

Én a kőzetgyapot szigetelést preferálom.


2009-09-15
14:15:48
#2602
Kedves Róbert,

már egyszer érdeklődtem és választ is kaptam, de most igazán aktuális lett a padlásunk födém szigetelése. Eddig anyagi okok miatt nem volt megoldható.
Stukatúr van csak fent, azt ha letisztítjuk, először fólia kerül vagy először a gyapot? És melyik a jobb (gyapot)? Annak tetejére mehet az osb?
Üdv és köszi:

Lívia
2009-08-21
08:55:52
#2419
Anulututlu,

Ablakcsere után sokaknak van ilyen problémájuk. A régi ablakok "gondoskodtak" a folyamatos szellőzésről, az új ablakok jól zárnak és a útját állják a levegővel együtt a párának is. A szoba relatív páratartalma ezért jelentősen megnő, evvel együtt a harmatponti hőmérséklet is. A szoba levegőjéhez képest csak néhány fokkal hidegebb falrészeken (főleg falsarkok) kicsapódik a pára, ami jó talaj a penésznek. Ha a "Keresés"-re kattintasz és beírod "penész", akkor egy csomó hozzászólást kilistáz a fórumról. Ezeket a hozzászólásokat érdemes olvasgatni.

Az első tanács a gyakori, intenzív szellőztetés. Persze jogos a felvetés, hogy pont azért csináljuk az ablakcserét, hogy ne szeleljen.

A belső szigetelés - pl az általad leírt és korrekt módon kivitelezett - után a leszigetelt részen megszűnik a penészesedés, de alatta és fölötte (padló, plafon) nem. Belső szigetelés esetén a fal hőmozgása is megváltozik. A szigetelés mögött télen áthűl a fala, máshol belülről melegszik, és jobban tágul.

A belső szigetelés teret vesz el.

A ház külső szigetelése lenne az igazi megoldás, amit az ablakcserével egy időben "illik" elvégezni. Ha családi házban laksz, akkor csak a saját lehetőségeiddel kell számolni, társasház esetén a szomszédokkal is, városban pedig a homlokzat szigeteléséhez az építésügyi hatóság véleményét is ki kell kérni.

A penész nem szereti a meszet. A régi festékréteg eltávolítása után a mészfestésen ritkábban jelenik meg a penész. Talán azért is, mert a meszelésen kicsapódó párát, az mészfestés hagyja a vakolatba távozni, míg a diszperziten harmatcseppek formájában csillog.

A penész nem szereti a légmozgást sem. A levegő mozgásával együtt a fal is jobban átmelegszik, és szárazabb lesz. Egy penészedő falsarokban tavaly télen a úgy állítottam be egy teljesen halk 5 volton működő számítógépből származó ventillátort, hogy a sarok teljes hosszában megmozgatta a levegőt. Úgy tűnik, hogy az eddig makacs penészfolt megadja magát.

AnulututluVálasz erre
2009-08-20
17:33:49
#2417
Sziasztok

A szobám szigetelését szeretném megoldani, sajnos az egyik sarka (külső fal) bepenészesedett. Az ablakokat most cseréltük ki, és gondoltam hogy szigetelés gyanánt a 2cm vastag hugarocell, rá páravisszaverő fólia és utána egy gipszkarton réteget kapna a fal. Ha ezt igy megcsinálom a penészesedés elerülhető a jövöben??, vagy esetleg mi lehet még a megoldás???


Válaszokat elöre is köszönöm.
2009-08-19
07:11:26
#2408
dancuska,

Ha nem kivitelezhető a külső szigetelés, akkor a egy előtétfal tényleg megoldást jelenthet.
Tehát a pince belső falára 5cm vastag eps szigetelés, és 6-os válaszfal téglából előtétfal (vakolni sem kell). A plafonra az egyszerűség kedvéért szintén 5cm-es eps. Először az összes szigetelést feltenném (teljesen becsomagolva a helységet), és csak az előtétfal rögzítési pontjain (sarkoknál) bontanám meg a habot. Igy a hőhid a minimumra csökkenthető. A pince mérete kb 12 cm-re csökken a falak mentén, tehát a hossz és a szélességi méretek 24cm-el csökkennek.
Még mindig nem tudom, hogy jól képzelem-e el az alaprajzot (azt sem tudom, hol van a bejárat). Ez a szigetelés fagymentesítheti a pincét, mert a talaj felől érkező meleg ellensúlyozhatja a téli kihűlést.
A válaszfal csak stabil talajra rakható. A pince talaj betonozva van? És száraz a helység?


A rajzon:
szürke - garázs fal
vastag barna - pince fal
sárga - hőszigetelő
belső barna - előtétfal

Az épület pontosabb ismerete nélkül nehéz tanácsot adni.




dancuskaVálasz erre
2009-08-18
21:28:48
#2407
Robert!
Igen ,a pince 3m hosszú-2.50m széles keresztben helyezkedik el a garázs rajt ami 3m széles s 6m hosszú igy csak a pince hátsó fala van sikban a garázs falával,igy csak a hátso fal mellett tudnék leásni,de mivel az egész pince s garázs s minden csupa vasbeton igy a külsö szigetelés szerintem semmit nem érne mert a falak viszik le a hideget!S ha belülröl kifalaznám téglával a pinyot?
2009-08-18
20:28:56
#2406
Andyka,

Ha visszaolvasod ezt a témát, akkor biztosan választ kapsz a tetőtér hőszigetelésére. Elég sokszor, elég részletesen leírtuk már, és szerkezeti rajzokat is találsz (például itt Előzetesen csak annyit, hogy a szükséges szellőzőhézagokat semmiféleképpen ne tömködjétek be.

Nyílászárókból én a fából készülteket preferálom, a hőszigetelés anyagául pedig szálas hőszigetelőt választanék (az isover is az).
2009-08-18
20:10:09
#2405
Kedves Róbert!

Most épülünk egy tetőteret, és minden okos ötletet szívesen vennék. Pl.: mire kell figyelni a szigetelésnél? 18 cm- es szalufák vannak, felette páraáteresztő fólia, és Leier cserép. Érdemes "megtömni" szigeteléssel az összes helyet, vagy inkább csk 15 cm-t kellene beletenni? Üveggyapottal, kőzetgyapottal, vagy egyáltalán mivel érdemes szigetelni? Van aki azt mondja, alul tükrös fólia kell, van, aki azt mondja, azt aztán be ne tegyük.

Tudom, nem ide tartozik igazán, de műanyag, vagy inkább fa nyílászárót javasolsz? Hatalmas tető van a bejárat fölött is, ugyhogy nem ázna, és a nap sem sütné. Külső homlokzati hőszigetelést is most csináljuk. Mi a véleményed a 8 cm- es Isover szigetelőanyagokról?

Válaszodat köszönöm, üdv: Andi
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva