Biosolar Forum => Hőszigetelés - Magastető => Tetőtéri hőszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 következő » |
robertVálasz erre 2010-01-04 19:17:09 |
---|
#3890 Ronin, Az üveggyapot a szálak közé zárt száraz levegőnek köszönheti a hőszigetelő képességét. Ha összenyomod, akkor rosszabb szigetelőt kapsz. Másrészről jobban ki fogja tölteni a hézagokat, ami által az össz szerkezet hőszigetelése javul. Szerintem a két hatás nagyjából kiegyenlíti egymást. |
RoninVálasz erre 2010-01-04 18:07:46 |
---|
#3888 Kedves Fórumozók! Az lenne a kérdésem, hogy az üveggyapot veszít e szigetelő képességéből amennyiben össze van tömörítve? Könnyűszerkezetes szeglemezes tetőszerkezetünk van, jelenleg 20cm magas gerendák között 20cm vastag üveggyapot található, de szeretnék még 10 centimétert ráteríteni. A probléma ott adódik, hogy néhány helyen le kell deszkázni a gerendákát mert járhatóvá szeretném tenni a padlás egy részét, így 30cm szigetelés be fog tömődni 20 centis helyre. Tudom, hogy meg lehethe magasítani a gerendákat de ezt kihagynám anyagi okok miatt. Segítségetek előre is köszönöm! Ronin. |
mbokaVálasz erre 2010-01-04 16:32:04 |
---|
#3887 Robert, Lehet hogy rosszul fogalmaztam. Nálunk nincs beépítve a tetőtér. A függőleges határolófalak után rögtön a max 25 fokos dőlésszögű tető következik. Nincs megemelve a tető, tehát nem tudom még hogyan lesz hely a plussz szigetelésnek. Álmennyezet alatt a padlásfödém lakótér felé eső oldalát értettem. (tehát gyakorlatilag a szoba menyezetét). Ennek a rétegrendje lenne -legalábbis a terveken- a következő : 15/7,5 cm fa födém, közte 15cm szálas hőszigetelés párafékező fólia (jelen esetben sima mezőgazdsági fólia) lécváz 2,5cm (gondolom ennek kéne betöltenie a légrés szerepét, de híre-hamva sincs 2 rtg. tűzgátló gipszkarton (ebből csak 1 maradt a kivitelezés során) Ezt szeretnénk javítani a lentebb felsorolt új rétegrenddel. Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan tudnánk ezt megoldani? köszönöm, |
kod1111Válasz erre 2010-01-03 13:06:52 |
---|
#3883 Lolka! Amit Róbert írt teljesen jó és helytálló. A probléma egyszerű, megoldani már közel sem ilyen gyors. A szigetelőt nem rakták tömören a gerendák közé, maradtak rések, emiatt hőhíd alakult ki, ezért lesz penészes a falatok. Ha lenne egy hőkamerás képetek a tetőtökről, az megegyezne a penészfoltokkal. A résekbe hőszigetelőt kellene tenni, de hogy férsz hozzá, ez a probléma. Jöjjön vissza a kivitelező és javítsa ki hibákat, vagy adjon rá pénzt. |
robertVálasz erre 2010-01-02 18:18:28 |
---|
#3881 Lolka, Nem tudom, hogy a kivitelező mivel magyarázza, hogy a száraz-építési technológiával készült tetőtérnek miért van szüksége több éves kiszáradási időre, de ez talán mellékes is, mert vagy nem értenek hozzá, vagy hazudnak. Szerintem mindenképp forduljatok a közös képviselővel közösen egy olyan szakértőhöz, aki jegyzőkönyvben rögzíti a tényeket és a feltárt hibákat. A jegyzőkönyvet hivatalos úton juttassátok el a kivitelezőnek és határidős írásos választ kérjetek. Ne változtassatok semmit, csak ha negatív választ kaptatok, akkor lehetőség van a saját zsebre elvégzett indokolt javítások költségeit követelni. Bocs, hogy a fentiekkel kezdtem, de a szerintem egy szakszerűen kivitelezett új építésű lakásban normál körülmények között (nem üzemeltetek mosodát vagy kifőzdét) semmiképp nem fordulhatna elő ilyen állapot, ami a kivitelező felelősségét mindenképp felveti. Mondom ezt anélkül, hogy leírtad volna a vizesedés helyét, körülményeit, és a beépített anyagokat, szigeteléseket, páratartalmat, hőmérsékletet. A fórumozók is csak bővebb információk birtokában tudnak a távolból tippeket adni. Ha tehát tudnál kiértékelhető képeket küldeni, lehetőleg a vizesedő szerkezetek mindkét oldaláról, az sokat segítene. |
LolkaVálasz erre 2010-01-02 17:31:52 |
---|
#3879 Sziasztok! Segítség! Remélem valaki hozzáértő tud nekem tanácsot adni....! Márciusban lesz 2 éve,hogy beköltöztünk egy újépítésű társasházba,a tetőtérbe. Az első télen (tavaly) megkezdődtek a problémák.Több helyen is elkezdtek vizesedni a falak,aminek az eredménye a penész lett.Töröltem,kezeltem,fújtam...Nyílván csak akkor szűnt meg,amikor bejött a jó idő.Víz elvonult.Idén ismét megérkezett a vizesedés.Az építettők azt mondták,hogy a tetőtérnek kell 2-3 év,amíg teljesen kiszárad (????) Tanácstalan vagyok,mivel teljesen laikus vagyok a témában (bár nem teljesen hülye).Hívjak szakértőt,hogy a szigetelés milyenségét megnézzék?Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm annak,aki tud tanácsot adni! |
robertVálasz erre 2009-12-27 12:38:20 |
---|
#3858 mboka, Álmenyezet alatt a ferde falakat és a plafont érted? A jelenlegi szigetelésben ott látok hibát, hogy a gerendákon mem fut át a szigetelés, azok hőhidat okoznak. A második, átfutó szigetelés jól hangzik, az alu kasírozás nem, mert nem engedi kiszáradni szigetelésbe került nedvességet. A légrésekről nem ejtettél szót. Egyébként a szigetelésnek hogy csinálsz helyet? Rajzot tudnál feltenni? Mit értesz párásodás alatt? Kicsapódás a falakon? |
mbokaVálasz erre 2009-12-27 12:09:55 |
---|
#3857 Sziasztok, 2005-ben épült mediterrán jelegű házunk tetején szinte mindent elrontottak a mesterek amit csak lehetett, rosszul hőszigetelt és párásodik, ezért tavasszal kénytelenek vagyunk az egész tetőt lebontani, és újra szigetelni. Ebben kérnék segítséget. A jelenlegi rétegrend alúlról felfelé. - gipszkarton álmennyezet - mezőgazdasági fólia - 10*15-ös gerenda, közte 10+5 cm vastag üveggyapot - lécezés, párazáró fólia, ellenléc, betoncserép. A tervezett új rétegrend: - gipszkarton álmennyezet (marad) - Alpet 80 hőtükrös párazáró fólia, 10 cm-es átfedéssel, alu ragasztószalaggal ragasztva - 10+5 cm közetgyapot a gerendák között - 10 cm thermower alukasírozott tekercses üveggyapot a közetgyapotra, és a gerendákra merőlegesen fektetve - lécezés, Dörken Delta reflex 4 rétegű, légzáró és párafékező fólia, betoncserép Kérdésem a következő: Jó-e ez az új rétegrend, nem fog-e így is párásodni a tetőtér? Nem felesleges-e hőtükrös párazáró fólia és az alukasírozott üvegygyapot együttes alkalmazása? Nagyságrendileg mekkora energiamekatakarítást érhetünk el így? (jelenleg 110m2 kifűtésére elhasználunk évente 2-2,5ezer m3 gázt és télen nincs 20 fok a lakásban) Előre is köszönöm, |
robertVálasz erre 2009-12-02 15:52:49 |
---|
#3580 twix, A tervek szerint nincs szellőzőjárat a cserép alatti fólia és a szigetelés között? Bizonyos típusú páraáteresztő fólia esetén a tervezési segédlet szerint nem kell a szellőztető járat, de szerintem az elhagyását csak indokolt esetben tervezői jóváhagyással, írásbeli indoklással, a kivitelezés és anyagok ellenőrzésével,... stb Nem tudom 2000-ban mi volt, de a terveken az anyagok megnevezésének is szerepelnie kellene. És egyébként mi történik a fólia öregedésével? Ha tehát nincs kiszellőztetés, akkor ki kell javítani, mert tönkremegy a tetőszerkezet. Én nem vagyok építész, de kíváncsi lennék, hogy mivel indokolná meg valaki ennek az állításnak az ellenkezőjét. |
twixVálasz erre 2009-12-02 14:53:51 |
---|
#3577 Kösz, de nem pont ez a gondom. A külső(cserép alatti) fólia és a szigetelőanyag külső része között van a vizesedés. Szerintem a külső fólia nem megfelelő(ezt jeleztük a kivitelezőnek, aki ezt vitatja). A tervrajz szerint így volt a rétegrend: cserép tetőléc ellenléc fólia szarufa+16cm hőszigetelés párazáró fólia gipszkarton. A kérdésem az lenne, hogy a külső(ellenléc alatti) fóliából melyik a megfelelő ebben az esetben, illetve, ha a páraáteresztő fólia a válasz, akkor az létezett-e már a 2000-es évben? |
robertVálasz erre 2009-12-01 18:40:37 |
---|
#3569 twix, Két fóliának kell lenni. Az egyik a cserép alatt, ami véd a cserepek közötti réseken bejutó nedvesség ellen. Ezeket úgy kellett átlapolni, hogy FÖLÖTTÜK le tudjon folyni a víz, ami az eresz alatt távozik. A fólia és a szigetelés között légrés van, hogy az esetlegesen bejutó nedvesség ki tudjon száradni. Ez a rés nem lehet zárt alul és fülül, hogy mozogni tudjon a levegő. A szigetelő érintkezik az alsó fóliával. Ez a fólia a lakás felől érkező párát hivatott visszatartani. Aztán lécezés + gk. Ha jól értem nálad az alsó fólia és a rajta fekvő szigetelés nedves? 1. Feltételezem, hogy a nedvesség a cserép irányából érkezik, és a külső fólián átjut valahogy, ez átszivárog a szigetelőn és az alsó fólia gyűrődéseiben megreked, párolog és rongálja a faszerkezetet, rontja a szigetelőképességet. Ebben az esetben a fel kell deríteni a beázás helyét. Talán elcsúsztak, esetleg cserepek törtek el. 2. Ha az ablakkivágás eddig is létezett, akkor valószínűleg rosszul lett kijavítva a keret körül a szigetelés. |
twixVálasz erre 2009-12-01 17:15:24 |
---|
#3568 Sziasztok A következő lenne a problémám: a tetőtér beépítés után a szigeteléssel gondjaim akadtak. A szarufa köz 15cm vastagságú szigetelőanyaggal lett kitöltve, alatta a szarufához fólia("normál") lett rögzítve, erre a léc, és a gipszkarton. A téli időszakban, ahogy elindult a "fűtésszezon", utólag egy tetőablakot próbáltunk berakni. Ekkor azonban észrevettük, hogy a külső fólia, és a gyapot között pára van, a gyapot és a fólia egyaránt nedves. Az előzőleg beépített tetőablakok fa kerete pedig penészedik, vizesedik. Ennek mi lehet az oka, és esetleg valami megoldási javaslatot szeretnék kérni. Előre is köszönöm... |
robertVálasz erre 2009-11-30 21:34:44 |
---|
#3554 Attila79, Kösz a linket. Ezek szerint van egy szűk folyosó a tetőzugban? Miből van a falazat? |
Attila79Válasz erre 2009-11-30 21:02:11 |
---|
#3553 robert, www.kandallostudio.hu/kalyha-aqua.htm Ezen a linken meg tudod nézni a kályhát.Itt meg találsz minden adatot róla. Olvasgattam a fórumon és találtam olyan hozzászólásokat amik nekem segítenek. Viszont lennének kérdéseim, örülnék ha tudnál segíteni. A szigetelés alá közvetlen a falra kell a párazáró foila? Ezt a foliát kiválthatom-e egy kasírozott szigetelőanyaggal? 10cm szigetelőanyagnál valóban jobb 2x5cm és közte légrés? Nem vagyok műszaki beállítottságú így rajzal nem szolgálhatok. Az egész lakást körbe lehet járni a tető alatt.Azt hiszem az ilyet hívják szaknyelven szerelt falnak, de ha hülyeséget írtam akkor csak kicsit nevessetek:) Köszönöm az eddigi válaszokat is. |
robertVálasz erre 2009-11-29 14:11:54 |
---|
#3532 Attila79, Ha ebben a témában (Tetőtéri hőszigetelés) végigolvasod a hozzászólásokat, akkor biztosan találsz sok használható ötletet . Persze ezen felül is megpróbálunk segíteni, de annyira általánosat kérdeztél, hogy erre tömören nem lehet válaszolni. Jó lenne, ha tudnál képeket, rajzokat készíteni, és kisebb felbontásban feltölteni. A padlásra leterített kőzetgyapotot várhatóan majd fel lehet használni. Természetes, hogy a lakás gyorsan kihűl. A szilikátnak kicsi a hőtároló képessége, vakolatlanul pedig nagy a hővesztesége. Egy hatékony külső hőszigetelés és a nyílászárók állapotától függően egyéb munkálatok elvégzése megoldhatná a problémát. Érdekelne a vízteres kályhád. Megköszönném, ha küldenél róla adatot, képet. |
Attila79Válasz erre 2009-11-29 13:27:14 |
---|
#3531 Sziasztok! Kérem segítsetek abban, hogyan és mire figyelve szigeteljem tetőtéri lakásom? A lakás fala a tető alatt van.Szilikát téglából épült a fal, de nincs vakolva. Van padlás is az kőzetgyapottal le van borítva. Betoncserép van házon, viszont belülről azon sincs semmi. A lakásban egy vízteres kályhával fűtünk ami szuperül muzsikál csak ajánlani tudom aki ilyenben gondolkodik. Amíg megy nincs is gond viszont ahogy kialszik 24-25 fokról még ebben az enyhe novemberi időben is kb 5-6 óra alatt 16 fokra visszahűlik a lakás. Előre is köszönöm |
mzoliVálasz erre 2009-11-19 23:05:42 |
---|
#3435 Hasonló megoldásra én is gondoltam, de sajnos nem igazán működik. Ha felemelem a fóliát, akkor a lambéria és a felfalazás még mindig zárva van. Csináltam egy rajzot, talán úgy érthetőbb a dolog. Közben még egy olyan ötletem is támadt hogy az utolsó sor lambériát ha ki tudnám vágni valahogy akkor talán meg is oldódna a dolog, persze baromira nem lehet hozzáférni, pláne nem úgy hogy a fólia ne sérüljön. A rajzon a kék csíkkal jelöltem a tetőfóliát. ![]() |
robertVálasz erre 2009-11-19 18:36:10 |
---|
#3431 mzoli, Elég nagy baj, hogy a kiszellőztetésre nem gondoltak a kőművesek (remélem az ablakokat nem felejtették ki). Szerencsére van ellenlécezés, így a cserépléc magasságáig megemelheted a fóliát. Arra kell vigyázni, hogy ne alakuljon ki tavacska a fólián a távtartó mögött. A fólia eléggé rugalmas, enged valamennyit, de nem szabad túlfeszíteni a húrt! Például: ha a két szarufa közötti távolság 60cm, akkor kb 62+2+2 cm hosszú 20x3-as laposvassal és egy 3cm magasságú ékkel kialakítható egy íves szellőző, amit kintről rovarhálóval le kell zárni. A laposvas két végét derékszögbe hajtva és kifúrva a szarufához kellene csavarozni lazán, hogy legyen játéka, de biztosan a helyén maradjon, és nem szakíthassa ki a fóliát. (A szarufa távolságok változnak, ezért minden vasat méretre kell szabni. Kicsit bekavar a képbe, ha a szarufák le van-e lambériázva a falig, de az is megoldható. Lényeg, hogy ne kelljen falat bontani. Evvel a módszerrel kb 100cm2-es szellőzőnyílást nyersz, ami ugyan harmada az ideálisnak, de a járatok felső kiszellőztetésének gondos kialakításával ez valamelyest ellensúlyozható. ![]() Először egy helyen próbáld ki, ha szerinted is működik a dolog, csak akkor haladj tovább. |
robertVálasz erre 2009-11-19 18:12:28 |
---|
#3430 batyu, Én így csinálnám: 1x10cm helyett 2x5cm kőzetgyapot (pl Multirock). 1. Az akusztikus kengyelt (hajlított formája révén képes elnyelni kisebb mozgásokat) a szarufákhoz csavarozni. 2. Az alsó sorral kezdve az első réteget szigetelőt úgy felrakni, hogy a kengyelek átszúrják, a második réteget ellenkező irányba fektetve a profilokat a kengyelekhez csavarozni. A profil leszorítja a második réteget, és az szigetelőt a helyén tartja. Folyamatosan haladni a parapet irányából a plafonig. 3. A profilra ragasztani a párazáró fóliát. 4. Dupla tűzálló gipszkartont javaslok. ![]() Megjegyzés: 1. Az legalsó profilsor után a legfelsőt is érdemes feltenni, mert a síkot így könnyű lesz tartani. 2. A szigetelés fölötti fóliáról és a kiszellőztetésről nem szabad megfeledkezni! Tetőtéri hőszigetelés RECOMMENDED |
mzoliVálasz erre 2009-11-19 16:38:00 |
---|
#3428 Szia Róbert! Az imént véletlenül akadtam az oldalra, gratulálok a házhoz! Ami a konkrét kérdésem lenne, 5 éve kezdődött házépítésem most jut oda, hogy szeretném a tetőtér beépítését folytatni. Jelenleg a következő a rétegrend (kívülről befelé): 1. Creaton cserép 2. 3x5cm tetőléc 3. 3x5cm ellenléc 4. Solfex Nyár hőtükrös tetőfólia 5. 10x15 cm szarufák Itt tartunk most, innen szeretném folytatni. 20-25cm kőzetgyapot szigetelést tervezek a szarufák közé és alá. A gondok ott kezdődnek, hogy mivel nem páraáteresztő tetőfólia van, ezért kellene a második kiszellőztetett réteg is. Viszont erről annak idején a kőművesek elfeledkeztek, és a szarufák között a teljes magasságot (a szarufákra fektetett lambériáig) felfalaztál/bevakolták. Innen két út lehetséges, vagy megoldani a kiszellőztetést (nem szeretném szétbarmolni a falazatot és a külső vakolást), vagy pedig fóliacsere páraáteresztőre, és akkor nem gond, hogy nincs kiszellőztetés. Ezt szakszerűen nyilván csak a cserép és a tetőlécezés visszabontásával lehetne megoldani, amit szintén szeretnék elkerülni... Ti mit javasolnátok, van esetleg valamilyen ötlet? Én most azon gondolkodom hogy belülről valahogy megoldani a fóliacserét, de nem igazán bízom a ragasztóanyagok tartóságában, és félek hogy idővel nem lesz védett a szerkezet az esetleg a cserép alá jutó vízzel szemben. Üdv Zoli ![]() |
batyuVálasz erre 2009-11-19 15:13:07 |
---|
#3427 Szia Robert! A szarufák között 10cm kőzetgyapot lesz. A szarufák alá szeretnék 10cm kiegészítő hőszigetelést rakni, hogyan oldjam meg, ha a gipszkartont fémprofilra szeretném szerelni! Problémám hogy rakom be a közetgyapotot a fémprofil(-ba) és a kengyelek közé,vagy a fémprofil alá tegyem?A leghosszabb akusztikus kengyel(ferde tetősíkra ez kell igaz?)ha jól tudom 12cm és a profil vastagság 3cm. Válaszodat előre is köszönöm. |
robertVálasz erre 2009-11-06 17:56:10 |
---|
#3194 balfi, A jelenlegi padlásfödémed hőátbocsátási tényezője U=0.5W/m2K (a megadott rétegrend alapján). Ez a.)15 cm-es homogén utólagos szigeteléssel U=0.16W/m2K-re javul, b,)30 cm-es homogén utólagos szigeteléssel U=0.1W/m2K-re javul. A kivitelési pontatlanságok és a szükséges járófelület kialakítása miatt Ua=0.2 és Ub=0.15-el számoljunk. Ekkor a fűtési idényben 20 Celsius fokos belső hőmérséklet mellett 200 m2 felületen megtakarítható hőmennyiség: a.) 4300kWh b.) 5700kWh Gázfűtés esetén "a" esetben 60 ezer forint, "b" esetben 80 ezer forint takarítható meg évente. Ha melegebb van a lakásban akkor nagyobb lehet a megtakarítás is. Ez egy durva számítás eredménye, de jól közelíti a valóságot. |
balfiVálasz erre 2009-11-06 16:29:39 |
---|
#3191 Ma végre megjött a megrendelt üveggyapot, 15 cm-es, 700,-/nm-es akciós áron. Hétfőn kezdnek neki a 200 nm-nek. Eddig volt az alábbi rétegrend, alulról felfelé haladva. - mennyezeti vakolat homok-mész 1-2 cm - beton E gerenda, kerámia béléstest 19 cm - homok cement kiegyenlítés 2 cm - neylon fólia - 5 cm nikecell lépésálló - neylon fólia - homok cement kiegyenlítés 2 cm erre teszek most - neylon fólia - 15 cm 0,44-es üveggyapot - páraáteresztő fólia Hol tudom pontosan kiszámolni, hogy mennyit fogok ezzel megtakarítani pontosan ? S mennyivel lenne több a megtakarítás a 15 cm helyett 30 cm üveggyapottal ? |
villam64Válasz erre 2009-11-04 19:57:56 |
---|
#3142 Endi, én a perlit helyett az őrölt papírt (isocell, ...cell) javaslom. Sokkal jobbak a tulajdonságai. Vagy mint Monolit javasolja gyapotozni. De az a szigetelés fórum. https://biosolar.hu/forum/133 https://biosolar.hu/forum/60 |
monolitVálasz erre 2009-11-04 19:56:01 |
---|
#3141 Egyszerűbb neked kiteríteni (és főként olcsóbb) a gyapotot, mint céget fogadni. (?) |
Biosolar Forum => Hőszigetelés - Magastető => Tetőtéri hőszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 következő » |