Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-01-02
18:18:28
#3881
Lolka,

Nem tudom, hogy a kivitelező mivel magyarázza, hogy a száraz-építési technológiával készült tetőtérnek miért van szüksége több éves kiszáradási időre, de ez talán mellékes is, mert vagy nem értenek hozzá, vagy hazudnak.
Szerintem mindenképp forduljatok a közös képviselővel közösen egy olyan szakértőhöz, aki jegyzőkönyvben rögzíti a tényeket és a feltárt hibákat. A jegyzőkönyvet hivatalos úton juttassátok el a kivitelezőnek és határidős írásos választ kérjetek. Ne változtassatok semmit, csak ha negatív választ kaptatok, akkor lehetőség van a saját zsebre elvégzett indokolt javítások költségeit követelni.

Bocs, hogy a fentiekkel kezdtem, de a szerintem egy szakszerűen kivitelezett új építésű lakásban normál körülmények között (nem üzemeltetek mosodát vagy kifőzdét) semmiképp nem fordulhatna elő ilyen állapot, ami a kivitelező felelősségét mindenképp felveti.
Mondom ezt anélkül, hogy leírtad volna a vizesedés helyét, körülményeit, és a beépített anyagokat, szigeteléseket, páratartalmat, hőmérsékletet. A fórumozók is csak bővebb információk birtokában tudnak a távolból tippeket adni. Ha tehát tudnál kiértékelhető képeket küldeni, lehetőleg a vizesedő szerkezetek mindkét oldaláról, az sokat segítene.

2010-01-02
17:31:52
#3879
Sziasztok!

Segítség!
Remélem valaki hozzáértő tud nekem tanácsot adni....!

Márciusban lesz 2 éve,hogy beköltöztünk egy újépítésű társasházba,a tetőtérbe.
Az első télen (tavaly) megkezdődtek a problémák.Több helyen is elkezdtek vizesedni a falak,aminek az eredménye a penész lett.Töröltem,kezeltem,fújtam...Nyílván csak akkor szűnt meg,amikor bejött a jó idő.Víz elvonult.Idén ismét megérkezett a vizesedés.Az építettők azt mondták,hogy a tetőtérnek kell 2-3 év,amíg teljesen kiszárad (????)
Tanácstalan vagyok,mivel teljesen laikus vagyok a témában (bár nem teljesen hülye).Hívjak szakértőt,hogy a szigetelés milyenségét megnézzék?Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm annak,aki tud tanácsot adni!
2009-12-27
12:38:20
#3858
mboka,

Álmenyezet alatt a ferde falakat és a plafont érted?

A jelenlegi szigetelésben ott látok hibát, hogy a gerendákon mem fut át a szigetelés, azok hőhidat okoznak. A második, átfutó szigetelés jól hangzik, az alu kasírozás nem, mert nem engedi kiszáradni szigetelésbe került nedvességet.
A légrésekről nem ejtettél szót.
Egyébként a szigetelésnek hogy csinálsz helyet? Rajzot tudnál feltenni?

Mit értesz párásodás alatt? Kicsapódás a falakon?

2009-12-27
12:09:55
#3857
Sziasztok,

2005-ben épült mediterrán jelegű házunk tetején szinte mindent elrontottak a mesterek amit csak lehetett, rosszul hőszigetelt és párásodik, ezért tavasszal kénytelenek vagyunk az egész tetőt lebontani, és újra szigetelni. Ebben kérnék segítséget.

A jelenlegi rétegrend alúlról felfelé.
- gipszkarton álmennyezet
- mezőgazdasági fólia
- 10*15-ös gerenda, közte 10+5 cm vastag üveggyapot
- lécezés, párazáró fólia, ellenléc, betoncserép.

A tervezett új rétegrend:
- gipszkarton álmennyezet (marad)
- Alpet 80 hőtükrös párazáró fólia, 10 cm-es átfedéssel, alu ragasztószalaggal ragasztva
- 10+5 cm közetgyapot a gerendák között
- 10 cm thermower alukasírozott tekercses üveggyapot a közetgyapotra, és a gerendákra merőlegesen fektetve
- lécezés, Dörken Delta reflex 4 rétegű, légzáró és párafékező fólia, betoncserép

Kérdésem a következő:
Jó-e ez az új rétegrend, nem fog-e így is párásodni a tetőtér? Nem felesleges-e hőtükrös párazáró fólia és az alukasírozott üvegygyapot együttes alkalmazása? Nagyságrendileg mekkora energiamekatakarítást érhetünk el így?
(jelenleg 110m2 kifűtésére elhasználunk évente 2-2,5ezer m3 gázt és télen nincs 20 fok a lakásban)
Előre is köszönöm,
2009-12-02
15:52:49
#3580
twix,

A tervek szerint nincs szellőzőjárat a cserép alatti fólia és a szigetelés között?

Bizonyos típusú páraáteresztő fólia esetén a tervezési segédlet szerint nem kell a szellőztető járat, de szerintem az elhagyását csak indokolt esetben tervezői jóváhagyással, írásbeli indoklással, a kivitelezés és anyagok ellenőrzésével,... stb

Nem tudom 2000-ban mi volt, de a terveken az anyagok megnevezésének is szerepelnie kellene. És egyébként mi történik a fólia öregedésével?

Ha tehát nincs kiszellőztetés, akkor ki kell javítani, mert tönkremegy a tetőszerkezet.

Én nem vagyok építész, de kíváncsi lennék, hogy mivel indokolná meg valaki ennek az állításnak az ellenkezőjét.
2009-12-02
14:53:51
#3577
Kösz, de nem pont ez a gondom. A külső(cserép alatti) fólia és a szigetelőanyag külső része között van a vizesedés. Szerintem a külső fólia nem megfelelő(ezt jeleztük a kivitelezőnek, aki ezt vitatja). A tervrajz szerint így volt a rétegrend:
cserép
tetőléc
ellenléc
fólia
szarufa+16cm hőszigetelés
párazáró fólia
gipszkarton.
A kérdésem az lenne, hogy a külső(ellenléc alatti) fóliából melyik a megfelelő ebben az esetben, illetve, ha a páraáteresztő fólia a válasz, akkor az létezett-e már a 2000-es évben?

2009-12-01
18:40:37
#3569
twix,

Két fóliának kell lenni. Az egyik a cserép alatt, ami véd a cserepek közötti réseken bejutó nedvesség ellen. Ezeket úgy kellett átlapolni, hogy FÖLÖTTÜK le tudjon folyni a víz, ami az eresz alatt távozik. A fólia és a szigetelés között légrés van, hogy az esetlegesen bejutó nedvesség ki tudjon száradni. Ez a rés nem lehet zárt alul és fülül, hogy mozogni tudjon a levegő. A szigetelő érintkezik az alsó fóliával. Ez a fólia a lakás felől érkező párát hivatott visszatartani. Aztán lécezés + gk.

Ha jól értem nálad az alsó fólia és a rajta fekvő szigetelés nedves?
1. Feltételezem, hogy a nedvesség a cserép irányából érkezik, és a külső fólián átjut valahogy, ez átszivárog a szigetelőn és az alsó fólia gyűrődéseiben megreked, párolog és rongálja a faszerkezetet, rontja a szigetelőképességet. Ebben az esetben a fel kell deríteni a beázás helyét. Talán elcsúsztak, esetleg cserepek törtek el.

2. Ha az ablakkivágás eddig is létezett, akkor valószínűleg rosszul lett kijavítva a keret körül a szigetelés.

2009-12-01
17:15:24
#3568
Sziasztok
A következő lenne a problémám: a tetőtér beépítés után a szigeteléssel gondjaim akadtak. A szarufa köz 15cm vastagságú szigetelőanyaggal lett kitöltve, alatta a szarufához fólia("normál") lett rögzítve, erre a léc, és a gipszkarton. A téli időszakban, ahogy elindult a "fűtésszezon", utólag egy tetőablakot próbáltunk berakni. Ekkor azonban észrevettük, hogy a külső fólia, és a gyapot között pára van, a gyapot és a fólia egyaránt nedves. Az előzőleg beépített tetőablakok fa kerete pedig penészedik, vizesedik. Ennek mi lehet az oka, és esetleg valami megoldási javaslatot szeretnék kérni. Előre is köszönöm...
2009-11-30
21:34:44
#3554
Attila79,

Kösz a linket.

Ezek szerint van egy szűk folyosó a tetőzugban? Miből van a falazat?
Attila79Válasz erre
2009-11-30
21:02:11
#3553
robert,
www.kandallostudio.hu/kalyha-aqua.htm
Ezen a linken meg tudod nézni a kályhát.Itt meg találsz minden adatot róla.
Olvasgattam a fórumon és találtam olyan hozzászólásokat amik nekem segítenek.
Viszont lennének kérdéseim, örülnék ha tudnál segíteni.
A szigetelés alá közvetlen a falra kell a párazáró foila? Ezt a foliát kiválthatom-e egy kasírozott szigetelőanyaggal?
10cm szigetelőanyagnál valóban jobb 2x5cm és közte légrés?
Nem vagyok műszaki beállítottságú így rajzal nem szolgálhatok.
Az egész lakást körbe lehet járni a tető alatt.Azt hiszem az ilyet hívják szaknyelven szerelt falnak, de ha hülyeséget írtam akkor csak kicsit nevessetek:)
Köszönöm az eddigi válaszokat is.
2009-11-29
14:11:54
#3532
Attila79,

Ha ebben a témában (Tetőtéri hőszigetelés) végigolvasod a hozzászólásokat, akkor biztosan találsz sok használható ötletet . Persze ezen felül is megpróbálunk segíteni, de annyira általánosat kérdeztél, hogy erre tömören nem lehet válaszolni. Jó lenne, ha tudnál képeket, rajzokat készíteni, és kisebb felbontásban feltölteni.
A padlásra leterített kőzetgyapotot várhatóan majd fel lehet használni.

Természetes, hogy a lakás gyorsan kihűl. A szilikátnak kicsi a hőtároló képessége, vakolatlanul pedig nagy a hővesztesége. Egy hatékony külső hőszigetelés és a nyílászárók állapotától függően egyéb munkálatok elvégzése megoldhatná a problémát.

Érdekelne a vízteres kályhád. Megköszönném, ha küldenél róla adatot, képet.
Attila79Válasz erre
2009-11-29
13:27:14
#3531
Sziasztok!

Kérem segítsetek abban, hogyan és mire figyelve szigeteljem tetőtéri lakásom?
A lakás fala a tető alatt van.Szilikát téglából épült a fal, de nincs vakolva. Van padlás is az kőzetgyapottal le van borítva. Betoncserép van házon, viszont belülről azon sincs semmi. A lakásban egy vízteres kályhával fűtünk ami szuperül muzsikál csak ajánlani tudom aki ilyenben gondolkodik. Amíg megy nincs is gond viszont ahogy kialszik 24-25 fokról még ebben az enyhe novemberi időben is kb 5-6 óra alatt 16 fokra visszahűlik a lakás.
Előre is köszönöm
2009-11-19
23:05:42
#3435
Hasonló megoldásra én is gondoltam, de sajnos nem igazán működik. Ha felemelem a fóliát, akkor a lambéria és a felfalazás még mindig zárva van. Csináltam egy rajzot, talán úgy érthetőbb a dolog.
Közben még egy olyan ötletem is támadt hogy az utolsó sor lambériát ha ki tudnám vágni valahogy akkor talán meg is oldódna a dolog, persze baromira nem lehet hozzáférni, pláne nem úgy hogy a fólia ne sérüljön.
A rajzon a kék csíkkal jelöltem a tetőfóliát.



2009-11-19
18:36:10
#3431
mzoli,

Elég nagy baj, hogy a kiszellőztetésre nem gondoltak a kőművesek (remélem az ablakokat nem felejtették ki).

Szerencsére van ellenlécezés, így a cserépléc magasságáig megemelheted a fóliát. Arra kell vigyázni, hogy ne alakuljon ki tavacska a fólián a távtartó mögött.
A fólia eléggé rugalmas, enged valamennyit, de nem szabad túlfeszíteni a húrt!

Például: ha a két szarufa közötti távolság 60cm, akkor kb 62+2+2 cm hosszú 20x3-as laposvassal és egy 3cm magasságú ékkel kialakítható egy íves szellőző, amit kintről rovarhálóval le kell zárni. A laposvas két végét derékszögbe hajtva és kifúrva a szarufához kellene csavarozni lazán, hogy legyen játéka, de biztosan a helyén maradjon, és nem szakíthassa ki a fóliát. (A szarufa távolságok változnak, ezért minden vasat méretre kell szabni.
Kicsit bekavar a képbe, ha a szarufák le van-e lambériázva a falig, de az is megoldható. Lényeg, hogy ne kelljen falat bontani.

Evvel a módszerrel kb 100cm2-es szellőzőnyílást nyersz, ami ugyan harmada az ideálisnak, de a járatok felső kiszellőztetésének gondos kialakításával ez valamelyest ellensúlyozható.



Először egy helyen próbáld ki, ha szerinted is működik a dolog, csak akkor haladj tovább.

2009-11-19
18:12:28
#3430
batyu,

Én így csinálnám: 1x10cm helyett 2x5cm kőzetgyapot (pl Multirock).
1. Az akusztikus kengyelt (hajlított formája révén képes elnyelni kisebb mozgásokat) a szarufákhoz csavarozni.
2. Az alsó sorral kezdve az első réteget szigetelőt úgy felrakni, hogy a kengyelek átszúrják, a második réteget ellenkező irányba fektetve a profilokat a kengyelekhez csavarozni. A profil leszorítja a második réteget, és az szigetelőt a helyén tartja. Folyamatosan haladni a parapet irányából a plafonig.
3. A profilra ragasztani a párazáró fóliát.
4. Dupla tűzálló gipszkartont javaslok.




Megjegyzés:
1. Az legalsó profilsor után a legfelsőt is érdemes feltenni, mert a síkot így könnyű lesz tartani.
2. A szigetelés fölötti fóliáról és a kiszellőztetésről nem szabad megfeledkezni!






Tetőtéri hőszigetelés RECOMMENDED

2009-11-19
16:38:00
#3428
Szia Róbert!

Az imént véletlenül akadtam az oldalra, gratulálok a házhoz!

Ami a konkrét kérdésem lenne, 5 éve kezdődött házépítésem most jut oda, hogy szeretném a tetőtér beépítését folytatni.
Jelenleg a következő a rétegrend (kívülről befelé):
1. Creaton cserép
2. 3x5cm tetőléc
3. 3x5cm ellenléc
4. Solfex Nyár hőtükrös tetőfólia
5. 10x15 cm szarufák

Itt tartunk most, innen szeretném folytatni. 20-25cm kőzetgyapot szigetelést tervezek a szarufák közé és alá. A gondok ott kezdődnek, hogy mivel nem páraáteresztő tetőfólia van, ezért kellene a második kiszellőztetett réteg is. Viszont erről annak idején a kőművesek elfeledkeztek, és a szarufák között a teljes magasságot (a szarufákra fektetett lambériáig) felfalaztál/bevakolták.
Innen két út lehetséges, vagy megoldani a kiszellőztetést (nem szeretném szétbarmolni a falazatot és a külső vakolást), vagy pedig fóliacsere páraáteresztőre, és akkor nem gond, hogy nincs kiszellőztetés. Ezt szakszerűen nyilván csak a cserép és a tetőlécezés visszabontásával lehetne megoldani, amit szintén szeretnék elkerülni...

Ti mit javasolnátok, van esetleg valamilyen ötlet?
Én most azon gondolkodom hogy belülről valahogy megoldani a fóliacserét, de nem igazán bízom a ragasztóanyagok tartóságában, és félek hogy idővel nem lesz védett a szerkezet az esetleg a cserép alá jutó vízzel szemben.

Üdv
Zoli



2009-11-19
15:13:07
#3427
Szia Robert!
A szarufák között 10cm kőzetgyapot lesz.
A szarufák alá szeretnék 10cm kiegészítő hőszigetelést rakni, hogyan oldjam meg,
ha a gipszkartont fémprofilra szeretném szerelni!
Problémám hogy rakom be a közetgyapotot a fémprofil(-ba) és a kengyelek közé,vagy a fémprofil alá tegyem?A leghosszabb akusztikus kengyel(ferde tetősíkra ez kell igaz?)ha jól tudom 12cm és a profil vastagság 3cm.
Válaszodat előre is köszönöm.
2009-11-06
17:56:10
#3194
balfi,

A jelenlegi padlásfödémed hőátbocsátási tényezője U=0.5W/m2K (a megadott rétegrend alapján).
Ez
a.)15 cm-es homogén utólagos szigeteléssel U=0.16W/m2K-re javul,
b,)30 cm-es homogén utólagos szigeteléssel U=0.1W/m2K-re javul.
A kivitelési pontatlanságok és a szükséges járófelület kialakítása miatt Ua=0.2 és Ub=0.15-el számoljunk.

Ekkor a fűtési idényben 20 Celsius fokos belső hőmérséklet mellett 200 m2 felületen megtakarítható hőmennyiség:
a.) 4300kWh
b.) 5700kWh

Gázfűtés esetén "a" esetben 60 ezer forint, "b" esetben 80 ezer forint takarítható meg évente.
Ha melegebb van a lakásban akkor nagyobb lehet a megtakarítás is.

Ez egy durva számítás eredménye, de jól közelíti a valóságot.

2009-11-06
16:29:39
#3191
Ma végre megjött a megrendelt üveggyapot, 15 cm-es, 700,-/nm-es akciós áron.
Hétfőn kezdnek neki a 200 nm-nek.

Eddig volt az alábbi rétegrend, alulról felfelé haladva.

- mennyezeti vakolat homok-mész 1-2 cm
- beton E gerenda, kerámia béléstest 19 cm
- homok cement kiegyenlítés 2 cm
- neylon fólia
- 5 cm nikecell lépésálló
- neylon fólia
- homok cement kiegyenlítés 2 cm

erre teszek most
- neylon fólia
- 15 cm 0,44-es üveggyapot
- páraáteresztő fólia

Hol tudom pontosan kiszámolni, hogy mennyit fogok ezzel megtakarítani pontosan ?

S mennyivel lenne több a megtakarítás a 15 cm helyett 30 cm üveggyapottal ?
villam64Válasz erre
2009-11-04
19:57:56
#3142
Endi, én a perlit helyett az őrölt papírt (isocell, ...cell) javaslom. Sokkal jobbak a tulajdonságai. Vagy mint Monolit javasolja gyapotozni. De az a szigetelés fórum. https://biosolar.hu/forum/133
https://biosolar.hu/forum/60
2009-11-04
19:56:01
#3141
Egyszerűbb neked kiteríteni (és főként olcsóbb) a gyapotot, mint céget fogadni. (?)
2009-11-04
19:51:25
#3140
A padlást már régebb óta tervezem szigetelni,ezt most meg is csinálom.Ma mondtak egy olyan eljárást,hogy perlitet fújnak a gerendák közé.Fúrnak 3-4 lukat és porszívóval fújatják be.Ez ötletesnek hangzik.
A kép már régebbi,ezért látod,hogy a cserép nincs a helyén.Ekkor a gázkazánt csináltuk és a kéménye miatt volt leszedve a cserép.
Holnap még beszélünk...!
Üdv.
2009-11-04
19:31:49
#3137
A padlást rögtön kellene szigetelned, attól függ a megoldása akarsz-e járni rajta. A legtöbb hő itt távozik.

A hiányzó cserepet (ha jól látom) pótolnod kellene, mert a beázás a fürdő közelében lehet. Az áthidalókról kellene egy közelebbi kép, az is lehet a probléma forrása a fürdőnél.

A hiányzó eresz csatorna, a ház körüli járda hiánya is okozhat problémákat, a fal ez esetben fel tudja a vizet venni az esőkből. Érdemes messzebb vezetni azt a háztól.

A bukó ablakon kevésbé szerencsésen tudod a képződő párát kiszellőztetni.
2009-11-04
19:15:43
#3136
Lassan kezd formát ölteni a dolog!A kazán cseréjére jelenleg nem gondolok.Egy nagy tartály megépítésére viszont igen.Erről majd még beszélünk,hogy mekkorát és hogyan építsem be.De erre majd később rátérünk!
A szigetelésről tárgyaljunk egyenlőre.Megpróbálok feltenni pár képet a házról.
Az elsőn az eleje van.Ez keletre néz.Ez a leghidegebb szoba,és a miénk.
A másik képen a hátulja van és ez az északi oldal.A kis ablak a fürdőé.Itt penészedik a fal a legjobban.
A képeket még nem látom,de remélem,hogy átmennek...


Sikerült!Nos ez az eleje.


Ez pedig a hátulja.
Egyenlőre ennyi.


2009-11-04
18:08:37
#3129
Endi

Amennyiben nem laktok a padlástérben mert ott nincsenek szobák kialakítva, 10cm-es szálasanyagból kellene a hőszigetelést kialakítani. Ez már az első évben hozza neked vissza a pénzt, és a péntárcádtól függően tudod a tekercseket kiteríteni.

A belsőtéri hőszigetelést méreteztetni kell, mert több gondot okozhat mint nyereséget. Amennyiben felújítások lesznek, a szobák padlózata alá is építsetek be hőszigetelést.

Ha faelgázosító kazán mellett döntesz, a sok famunka csak az 1m-es rönk kettévágására szorítkozik. Amennyiben puffert is építettek a rendszerbe, automatizálhatóvá válik, 70 kg fát is tehetsz egyszerre a kazánra.

Legjobb az a fűtés ahol kevés energiával fűthetsz, de ennek előfeltétele a ház jelenlegi állapotának feljavítása.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva