Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-12-31
22:21:38
Előzmény: mig56 #22454#22475
az idoszak stimmel.

ha nincs senkinek komoly ellenvetese, akkor valoszinuleg felhasznalom a szigetelesben ezeket a tekercseket is.
kb meg 5 egesz tekercs van.
2011-12-31
17:06:33
#22454
Kedves zsezse!

Régen /60-70-es években/ kazán testeket,kéményeket,ipari boylereket szigeteltek
ezzel az anyaggal.
A rabichálóra gipszes-malteros anyaggal bekenték,még frissen a mostani
dryvit háló szerű anyaggal,/kender szerű anyag volt /betekerték és elsimitották.
Én így tudom.
-----
Mindenkinek jó egészséget az Újesztendőben /és még nagyon sokáig/,üdv,mig56
2011-12-31
11:41:58
Előzmény: dejoe #22442#22445
dejoe

egyelore nem fagyallos a rendszer.
Sajnos ahhoz meg messze vagyok, hogy fagypont alatti legyen a padlas:(
de igyekszek:)
ami van rajta bitumenes lemez a palan eleg jol zar, szerintem az is valamennyit "hoszigetel", igy nem fuj az a szel a padlason. (van rajta 4 kis szellozo)

az oromfal aljan en is gondolkodtam, hogy belulrol megszigetelem valamivel.
meg nem zartam ki, de ez valoszinuleg EPS lesz mar.

2011-12-31
09:03:30
Előzmény: zsezse #22422#22442
2 dolog-...bár lehet hüleség...

- lehet érdemes lenne az oromfal alját is leszigetelni, oda is rakni szigetelést az alsó0,5-1m-re. Bár ez már lehet nagyon "passzívházas" :-)
Mondjuk én raktam....

- ha "jobban" leszigeteled a tatőteret, ezáltal a padlás kevesebb "meleget" kap, jó helyen lesz ott a DB tartály ?
Extrém hidegekben nem fagyhat el ?
Bár most így hirtelen arra sem emlékszem hogy mivel van "töltve" a rendszered..vízzel vagy fagyállóval...
2011-12-30
22:16:04
Előzmény: szocsmarci #22433#22435
A számokon látható hogy a lazább szerkezetű (több levegő a szálak közözött)jobban szigetel. Én úgy láttam hogy hosszabb és rugalmasabb szálakat sikerült előállítani az idő múlásával (nem is szúr annyira :) ).

Saját tapasztalatom szerint a régi üveggyapot szigetelés kenterbe verte a mai PU hab szigetelést. Kéztapintással is érezni a külső borításon a különbséget a bojlereken. Ráadásul a PU bizonyos esetekben vizesedhet pl. mélyhűtőládánál mivel a légnedvesség kicsapódik benne, zárt szerkezete miatt azt tárolja.

Kaptam egy teljesen ugyanolyan a típust a ládából, a mostani nem üzemelt előzőleg. A villanyszámlám sokat csökkent.
szocsmarciVálasz erre
2011-12-30
21:42:19
Előzmény: zsezse #22428#22433
Megnéztem az üveggyapot hővezetését, a 160kg/m3 sűrűségű 0,046 W/mK, a 200kg/m3-es 0,058W/mK. Ez jónak mondható, érdemes felhasználni. A 150kg/m3-es kőzetgyapoté pl. 0,04, a 30kg/m3-es 0,037W/mK.
2011-12-30
20:45:51
Előzmény: monolit #22426#22431
Én is arra tippeltem.
Emlékszem, hogy gyerekkoromban szórakoztunk a teljesen fehér üveggyapottal, ami olyan volt, mint a vattacukor.

2011-12-30
20:32:09
Előzmény: monolit #22426#22428
vajon a hoszigetelo kepessege milyen ?
erdemes betenni vagy inkabb vegyek helyette masikat?
2011-12-30
20:01:44
Előzmény: zsezse #22422#22426
Ez az "ős" üveggyapot a kép alapján. Újabb 30 évet megint ki fog bírni :).

Talált PDF fájlokat róla Romániában (SALTELE DIN VATA MINERALA STAS TIP: SPS.60.1) és azok szerint is alu kasírozású :).
2011-12-30
18:03:17
#22422
sziasztok

most kezdtem el felbontogatni a padlason 30(!) evvel ezelott felpakolt hoszigetelo paplanokat.
Original csomagolas, porszaraz, szoval "valamire jo", de mire?

egyaltalan mi lehet ez?
feher szinu, uveggyapot szeru valami, csirkehalora van felkasirozva, illetve alufolia kasirozasa is van.
kb 10 centi vastag, 3.6nm, ep, egeszseges, de vajon milyen hoszigetelo ertekkel bir?

jelenleg 15cm kozetgyapot van a padlaster tartoszerkezetet jelento szarufak kozott, ez fole kivanok meg tenni 10+5 cm szalas szigeteloanyagot.
ugy gondoltam, alulra johet ez a nehezebb valami, majd a tetejere meg 5cm konnyu uveggyapot paplan.
igy osszesen 30 cm lesz, 2x15cm fedesben.
vagy inkabb adjam oda egy raszorulonak, es vegyek rendes uveggyapotot?

igy nez ki kibontva, kicsit zilaltan


igy nez ki lerakva






egerragott cimke



ez van rajta:
SALTELE DIN VATA MINERALA STAS = STAS ásványgyapot matracok a fordito szerint
TIP: SPS.60.1

Berceni Ploiesti - ez alapjan romaniaban gyartottak:)

2011-12-12
10:57:44
Előzmény: mig56 #21905#21906
Mig56,
Miért nem hagyod meg a törésig - 2,7 m - a lezárást? Az átfogóknál könnyebb lenne kialakítani a mennyezetborítást és sokkal jobb a térérzés, nagyobbnak fog látszani az egész tetőtér. Szerintem a 2.40-es magasság elég alacsony a mindennapokban. Nyáron is jól jönne az a kis plusz magasság.
Ez csak kérdés, nem szakmai hozzászólás.
2011-12-12
10:36:24
#21905
Kedves robert,T.Hozzáértők!
Újfent tanácsot,véleményt szeretnék kérni tőletek.
Félnyeregtetős épület/háló,előszoba,mellékhelyiség/belső
magasságát/3,8m és 2,7m /szeretném 2,4m -re lehozni.
A falazatom 30-as porotherm,10cm-es nikecell hőszig.,kétréte
gű müanyag nyilászárók.
A tetőszerkezet belülről kifelé-szarufa
-deszkafedés
-párazáró fólia
-8cm vastag pur tábla
-5cmX5cm ellenléc
-lécezés és a héjalás
Ellenlécek között alul felül kiszellőzés minden közben.
Látszó fagerendás,deszkaborítású födémet szeretnék készíteni.
A deszkára párazáró fólia ,átlapolva összeragasztva,falnál
szintén ragasztva,és erre tennék 10-15cm vastag közetgyapot,
és hullámpapír borítást kapna.
Ez a rétegrend jó így ?
Itt lenne 0,4-1,2m légrés.

A mellékhelyiség és előszoba mennyezetét is hőszigetelném de még
nem döntöttük el,hogy milyen legyen/gipszkarton,vakolt,egyik lakás
újságban nádszövetből volt/.
Ti mit ajánlotok?
Köszönöm a segítséget,tanácsot,további szép napot:-)Mindenkinek,üdv,mig56
2011-09-20
17:04:21
Előzmény: oldtri #17935#17965
A lécek teljes hosszában lettek felszerelve (szegelve)? Az U alakot értem, de a felső részen is behoztad a fóliát?
Gondolom a lécek vékonyak és nem szélesek, de akkor a 70-80-as belső méret hogy lett 75cm?
Várom a fotókat :)
2011-09-20
08:42:34
Előzmény: egonca #17917#17935
Szia, Első lépésben lefestettem a szarufákat és a lecezést.
Utánna pára áteresztő fóliát -ha lenne pára a szigetelésben az ki tudjon menni - leszabva kis léccel rögzítettem a szarufához illletve lecezéshez, hogy stabilan álljon. A gerenda osztás 70-80 cm közötti volt, így az 1m széles fóliát viszonylag könnyen berakja 2 ember létráról föntről kezdve. Így volt egy fóliával kibélelt 15cm mély *75cm széles *270cm magas rész. Nekem a tetőléc alatt nem volt fólia, ezért kellett ezt a módszert választani a szigetelőanyag védelmében. Ide szabtam be a rokwoll szigetelőanyagot. Mivel táblás, viszonylag könnyű volt vele bánni. Egy 10cm és egy 5cm vastag lett leszabva és beállítva. Ez is két emberes. A rögzítés pántoló szalaggal oldottam meg, hogy ne essen be a leszabott tábla a ferdeség miatt a lakótérbe. Erre vízszintesen rögzítettem egy 7,5 cm vastag üveggyapot paplant. Így lett 22,5 cm a szigetelés vastagság. Erre került egy párazáró fólia, hogy megakadályozzuk a pára bejutást a szigetelésbe. Erre került a bútorkárpit lazúrozott léccel rögzítve a szarufáknál. Majd készítek fotót a kész állapotról ha hazamentem a munkából. A garázs padlást is leszigeteltem ezzel a módszerrel, arról még tudok képet készíteni, nincs belső oldalon fóliával lezárva. Ott már nem tettem a 7,5 cm szigetelést, csak a 15cm-t.
2011-09-19
19:34:59
Előzmény: oldtri #17847#17917
Szia oldtri,
Ez a belülről történő U alakú "szerelés" könnyen ment? Leírnád nekem, hogy csináltad?
2011-09-19
19:31:59
Előzmény: robert #17902#17916
Az egész problémám végül is abból indult, hogy - mint az a feltöltött fotón látszik? - páraZÁRÓ fólia van a tetőmön. Ez kevert nekem össze-vissza mindent, ahoz képest amit elterveztem.
Szerinted meg lehet csinálni azt, hogy ezt a bizonyos fóliát kivágom és "belülről" U alakban lecserélem páraÁTERESZTŐ fóliára?
Ha ez járható lenne, akkor az eredeti terv szerint meg tudnám csinálni.
Szerinted?
2011-09-19
11:03:26
Előzmény: oldtri #17847#17906
Nagyon örülök a beírásodnak, mert már azt hittem, hogy csak én vagyok "bogaras" :)
Ugyanis nekem is hasonló célra kellene a padlás, lakni nemigen szeretnék ott. Úgy tűnik, hogy ha tetőtérről beszél az ember mindenkinek csak az jut eszébe, hogy szoba, fürdőszoba, WC stb. Gyerekkoromban sokat nyaraltam solymári nagynénémnél, akinek volt agy manzard szobája. És isteni volt.
2011-09-19
10:14:38
Előzmény: egonca #17901#17902
egonca,

"... a födém és a szarufa találkozásánál nincs rés, be van csinálva... egy zsák-szerű légrésem lesz, ami felülről úgy-ahogy nyitott, ez nem lehet gond?"
Nem jó, ki kell nyitni alulról is.

" Mi fog történni akkor, ha nem hagyok légrést, hanem a 10cm-es gyapot helyett 15cm-es anyaggal kitöltöm a szarufák közét és mondjuk nem teszek fel fóliát, csak drótózom a gyapotot. A már vázolt végső elképzélesem szerint - ferde oldalakon - nem lesz fűtés ezen a részen, tehát nemigen keletkezik pára."
Rossz megoldás, a fólia belső oldalán kicsapóduk a pára, a szerkezet károsodni fog. A pára nem a fűtéstől keletkezik.


"... fontos a belső párazárás?"
Igen.

"... a "tetőrészen" lévő 15cm-es gyapottot alulról vagy felülről fóliázzam ÁTERESZTŐ vagy ZÁRÓ fóliával?"
Mindig a meleg oldalon és párazáró fóliával.

2011-09-19
09:57:16
Előzmény: robert #17843#17901
Köszönöm a hasznos hozzászólásokat a témámhoz. Sok hasznos ötlet van bennük, fel is fogom ezeket használni. A hétvégén átgondoltam a dolgokat és maradt még néhány kérdés amit most fel is tennék - remélem nem borzolom az idegeit senkinek :)
Szóval:
Az alső ütemben a 2. kép szerinti elképzelés készül el:

- Mivel a cserép alatt páraZÁRÓ fólia van szellőző rést kell hagyni. Nekem azonban a födém és a szarufa találkozásánál nincs rés "be van csinálva". Tehát ha hagyok is 5cm rést, egy zsák-szerű légrésem lesz, ami felülről úgy-ahogy nyitott, ez nem lehet gond? lásd (2/a kép)

- Mi fog történni akkor, ha nem hagyok légrést, hanem a 10cm-es gyapot helyett 15cm-es anyaggal kitöltöm a szarufák közét és mondjuk nem teszek fel fóliát, csak drótózom a gyapotot. A már vázolt végső elképzélesem szerint - ferde oldalakon - nem lesz fűtés ezen a részen, tehát nemigen keletkezik pára.
- egyáltalán: a már rajzokban is bemutatott elképzelésben fontos a belső párazárás?
- a "tetőrészen" lévő 15cm-es gyapottot alulról vagy felülről fóliázzam ÁTERESZTŐ vagy ZÁRÓ fóliával?
Köszi, egonca





2011-09-18
07:05:18
Előzmény: egonca #17841#17850
Hali!
A 4. képen belülről kifelé haladva: falazat, 20-30 cm szigetelés, párazáró, 10 cm szigetelés.
Ez páratechnikailag rossz, mert a belső szigetelés vizesedhet. Ökölszabályként azt szokták mondani, hogy a párazárót legfeljebb a szigetelés 1/3-nál szabad csak elhelyezni (tehát kifelé van a szigetelés 2/3-a), de az a legjobb, ha semennyi sincs a párazáró és a benti tér között.
Nem szeretném senki elképzelését a saját házáról kritizálni, mindenki úgy csinálja ahogy szeretné, de én nem falaznám fel 2,10-nél vagy még magasabb pontnál a tetőteremet, mert nagyon sok helyet elvesztek. Nekünk eredetileg így volt, de lecseréltük gipszkartonra majdnem a talpszelemenig. sokkal könnyebb volt kivitelezni is és sokkal több hasznosítható területünk maradt. Az sem elhanyagolható, hogy a felső sarkot nem volt nehéz hőhídmentesen elkészíteni.
lindy
2011-09-17
02:36:31
Előzmény: egonca #17821#17847
Szia, Nekem klasszikus lakásom van - földszint (75m2), tetőtér(60m2), padlás(40m2). A padláson moziszobát alakítottam ki 2006-ban, ez lesz az 5. telem. A padláson csak a szarufák voltak láthatók illetve a bramak cserép. A gerendákat lefestettem, tettem be kettő tetőtéri ablakot, a csrép alá közvetlenül U-alakban páraáteresztő fóliát, majd 15cm rockwool kőzetgyapotot főggőleges szálirányba. Erre keresztbe Tervolin sárga színű üveggyapot paplant 7,5 cm vastagságban. Összesen 22,5 cm szigetelés. Belső oldalra párazáró fóliát, majd bútorszövettel lekárpitoztam. Nem használom életvitel szerűen, csak amikor nekem, vagy a családnak kedve támad mozizni, vagy nyugodtan zenét hallgatni, fűteni is csak ekkor szoktam. A szintek között PK panel van. A mozi padlója - még mint padlás- kapott a pk panel egy perlitbeton szigetelést. Erre padlószőnyeget tettem.
Mindenhol a házban padlófűtésem van. Ha ne fűtöm a mozit a leghidegebb napokban (-15...-20 C) sem volt 5-10 foknál hidegebb, attól függően mennyire tartós a hideg.Penészedést, gombát nem tapasztaltam, minden OK.

2011-09-16
15:43:38
Előzmény: egonca #17841#17843
egonca,

Szerkesztés módban tudsz újabb és újabb 2 képet a hozzászóláshoz csatolni.

Fólia persze kell, de csak a belső oldalon.

Az egyik kép a fogópárokra fektetett második szigetelőréteget, a második kép a ház korrekt becsomagolását mutatja abban az esetben, ha a tetőtéri helységek függőleges falakkal vannak kialakítva.







2011-09-16
15:12:10
Előzmény: robert #17837#17841
A harmadik kép (1.kép) csak az alaphelyzetet ábrázolja (csak 2 képet tudtam feltölteni)- most pótlom
"2. A hőszigetelésre semmilyen fóliát ne tegyél."
Sehová? Pirossal jeleztem, hova gondolom a fóliát.
"7. A fogópárok hőhidat képeznek, ezért azt is szigetelővel kellene takarni."
Ezt nem értem, elmagyaráznád?
A végén ez lenne, lásd a 4.képet.






2011-09-16
14:18:27
Előzmény: egonca #17835#17837
egonca,

A harmadik kép hiányzik.


1. A hőveszteség persze nagyobb a vékonyabb szigetelésen át, energetikailag gyenge a megoldás, de attól eltekintve ok.

2. A hőszigetelésre semmilyen fóliát ne tegyél.

3. Ha függőleges falat építesz a padlásra, akkor a hősziszigetelés a fal külső oldalára kellene szerelném, nem pedig a szarufák közé. Inkább a fal és a tetősík között kialakított zug járófelületét szigetelném.

4. A második rajz szerint a zugban fennáll a párakicsapódás veszélye.

5. A Szellőző rések csak akkor működnek, ha a kiszellőzés alul és fölül is biztosítva van.

6. A méret számít, a vastagabb szigetelés mindig jobb, mint a vékonyabb.

7. A fogópárok hőhidat képeznek, ezért azt is szigetelővel kellene takarni.
2011-09-16
13:24:36
Előzmény: robert #17826#17835
Köszönöm az eddig hasznos hozzászólásokat.
Megpróbálom rajzon keresztül "elmondani" mi az elképzelés:

1. Most nincs semmi szigetelés a tetőn, 15cm szarufák vannak

2. kép Idén a rajz szerint szigetelném a tetőt

3. kép Később, majd valamikor a rajz szerint alakítanék ki helyiséget

A rajzok - "természetesen" nem méretarányosak, de remélem érthetőek.
Kérdéseim:
- rendben van-e az, hogy a tetőn 15cm, míg az oldalsó ferde részen 10cm lesz a szigetelés?
- a 15cm-es felső szigetelés legyen-e vastagabb/vékonyabb, illetve kell-e FÖLÉ valamilyen fólia?
- az 1. rajzon lévő állapothoz képest a 2-es hoz-e valami javulást a fűtést illetően?
- a 3. rajzon lévő megoldásnál az Ytong külső oldalán is lenne hőszigetelés. Ez jó megoldás?
- bármi egyéb véleményt, javaslatot szívesen veszek





Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva