Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-04-13
08:26:52
Előzmény: robert #40207#40212
Róbert,

Az Ariston hibrid rendszere lehet gazdaságos alternatíva, ahogy ezt a saját példámon is bemutattam.
https://biosolar.hu/forum/202/35163/view#35163
2013-03-29
19:22:07
Előzmény: szocsmarci #39951#39969
Igaz, rendesen szétszedtem, de nem okozott gondot az összerakása.
Ventillátorhoz nem nyúlok, mert nagyon egyben van a gázvezérlővel, és egy vagon elektronika is van a seggére építve.
Meg olvasgattam a ráírt szövegeket, az egész még made in germani, a ventillátor motor pedig Papst gyártmány, ez a cég mindig is precíziós motorokat csinált, pl. lemezjátszók, stúdiómagnók, filmvetítők motorjai. Remélem, ezt a tehetségüket kamatoztatták a cirkóm motorjában is.
A potiban csak az furcsa, hogy nem lineárisan állítja a teljesítményt, képzeld el, hogy a fifitornyodon tekered felfelé a hangerőt, szépen hangosodik, és háromnegyed fordulat után meg elkezd halkulni.
2013-03-29
16:38:41
Előzmény: Szepy #39966#39967
Az Ariston Genus Prémium sorozata már lemodulál 1:10-ig, illetve a Genus Prémium egy megbízható kazán (én is a szerelőktől érdeklődtem mielőtt vettem a kazánt). Nekem a hibrid változata van amihez van egy hőszipka is kötve de az alapja a Genus Premium. Az egyetlen dolog amire nálam érzékeny volt az a fűtési rendszerben keringő víz minősége. Be kellett tennem egy ivóvíz szűrőt(fém betéttel) azóta megy gond nélkül.
2013-03-29
16:00:42
Előzmény: szocsmarci #39965#39966
Közben megnéztem, valóban a moduláció skáláján belül szabályozható, de ezzel természetesen a moduláció minimuma nem változik. Az gondolom az égőfejtől/égéstértől függ.

Nézegetem, nagyon durvának tűnik, hogy az Aristonnál 1:10-es modulációs kazánok vannak (24kW-s teljesítménytől felfelé), sokan még mindig a 1:2.5-1:3-as tartományban (min. 40-30% mozognak). Mennyi a realitása, hogy az 1:10 tényleg annyi?

Megnéztem, a Buderusnak az alsóbb szériájában sajnos nincs változás (a 22kW-os típus azonos azzal, ami nekem is van, 7-8kW a minimum, a 14kW-os pedig csak 5-ig tud lemenni), így semmiképpen nem éri meg a cseréjén gondolkodni.
Viszon a 162-es szériában már a 15kW-os típus le tud menni 3,5kW-ra, ez már lényegesen közelebb áll az igényeimhez. Mondjuk ennyit nem költenék csak erre, de ha a mostanit nyugalomba kell küldenem, akkor látszik az alternatíva.

Aristonról, úgy olvastam, viszonylag ritkán esett szó, kinek van vele tapasztalata?


szocsmarciVálasz erre
2013-03-29
15:41:19
Előzmény: Szepy #39963#39965
Úgy tudom, hogy be lehet korlátozni felülről a kazán fűtési teljesítményét. Tehát a moduláció ennél lejjebb megmarad, illetve nem érinti a használati melegvíz termelést, akkor sem, ha nem kombi készülékről van szó, hanem indirekt tárolós fűtésről.
2013-03-29
15:13:59
Előzmény: szocsmarci #39951#39963
Sziasztok!

Jól értem, hogy ebben a kazánban van egy "kézi" teljesítményállító, amivel a maximális fűtési teljesítményt lehet állítani? Ezen túl képes még a kazán az igénynek megfelelően tovább állítani a teljesítményét, vagy ez a funkció gyakorlatilag az automata állítást helyettesíti?


szocsmarciVálasz erre
2013-03-29
09:11:13
Előzmény: 444tibi #39943#39951
Nagyon bátran nekiálltál a kazánnak, ez már bőven nem fogyasztói, hanem gázkészülék szerelői munka lenne.
Amit én tudok:
1. fiatal kazánt nem kell savazni. Savazás alatt a kazán belsejének tisztítását értjük. Ha az elkoszolódik, akkor ott valami nem stimmel a fűtési rendszer vízével, esetleg sokszor kell rátölteni, ezért vízkövesedik el.
2. Az alumínium ötvözetű öntvények kívülről rozsdásodnak, egy vékony fehér filmréteg kerül rá, ami megóvja a mélyebb rétegeket a rozsdásodástól - úgy, mint minden rendes alumíniumnál. Ezt célszerű letisztítani pár évente, mert csökken a kazán hatásfoka. Az a baj vele,hogy ez állandóan újratermelődik. A rozsdamentes acél kazántesteknél ilyen gond nem szokott előrfordulni (Viessmann, Baxi).
3. A ventillátorhoz ne nyúlj. Ez a leggyorsabban tönkremenő alkatrész a kazánban, javítani nem lehet. Nem értek a mechanikához, de elképzelhetőnek tartom, hogy nem is lehet zsírozni, vagy nincs forgalomban olyan zsír, ami ilyen körülményeket kibírni.
4.A poti egyértelmű, elképzelhető, hogy ha 15 és 28kW közt szeretnéd állítani, akkor két lehetséges állásba is teheted. Ezt általában egyszer szokták piszkálni - a beüzemeléskor. Általában a kazános hasra üt, és beállítja egy értékre, jó esetben a fűtési tervről kinézi a maximális hőigényt, és úgy tekeri el.

Ne nagyon nyúlj bele a gázkészülékbe, baleset veszélyes! Mellékesen szabálytalan is.
2013-03-28
15:09:27
Előzmény: 444tibi #39937#39943
Alakulok, 90%.
Közben leszedtem a magyar user manualt, és egy dolog nem világos.
A mellékelt képről azt okoskodtam ki, hogy a teljesítményszabályozó poti csutkán 15kW, háromnegyed állásba teljes gáz, azaz 28kW, és innem szabályozható megint lefelé?
Nekem ez abszolút furcsa.
A leírás olyan, mint a készülék, tele csúcsszuper dolgokkal, és ugyanakkor gagyi kókányolás is van benne bőségesen.
Mégegy kérdés, a szóban forgó készüléken hogyan működik a lángőr, ugyanis csak a nagyfesz. gyújtás megy a kazánra, ionizációs lángőrnek nyomát nem találtam.



2013-03-28
10:27:55
Előzmény: takyka #39906#39937
Darabokra szedtem.
Nem 2 marék, hanem összesen egy szemeteslapátnyi szutyok volt benne,
ezekszerint mégsem a legjobb választás kondenzációs hőcserélőhöz az alumínium öntvény.
Mondtátok, ne savazzam, de higított háztartási vízkőoldóval, kb. 2 literrel átmostam a vízteret, és a füstjáratot is, és vagy 10 percig öblítettem, közben forgatva minden irányba, ami nem egyszerű, mert dögnehéz, és formátlan. Innen is annyi szemét kijött, hogy csak ámultam.
Most van egy nagyméretű, kívül-belül színtiszta alumíniumnak látszó "tárgyam",
Szivattyú, váltószelep, összes cső kipucolva, kondenzszifon kitakarítva, égőfej kompresszorral kifújva.
Mivelhogy minden nagyon leharcolt állapotban volt, gondolkodom a ventillátor kiszedésén, és csapágy megkenésén, de ehhez darabokra kéne szednem a gázarmatúrát, asszem ezt kihagyom.
Amúgy is áll a bál itthon, mivelhogy nincs műhelyem, és a konyhaasztal a tetthely, ma ösze kell raknom, mert 2 napja állva eszünk+ ganédomb a fürdőszoba, ott takarítottam ki a cuccokat.

2013-03-26
19:21:35
Előzmény: 444tibi #39902#39906
Cimborámnak éppen tegnap szervízelték a kondenzációs kazánját. 6 évet ment mindenféle karbantartás nélkül. Azért állt meg, mert a hőcserélőt eltömte az általad is említett szürkés-fehér por. Neki már be volt "kövesedve", úgy kellett kifeszegetni. A szervízes szerint ez természetes jelenség.

T.
2013-03-26
10:01:47
Előzmény: dejoe #39858#39902
Köszönöm a tanácsot, nem fogom savazni.
Egy nagyméretű, valóban alumínium öntvénynek látszó tárgy :-) van benne, elkezdtem szétszedni, és alul, ahol kondenzvíz elfolyik, 2 maréknyi szürke port találtam, nem hinném, hogy ez természetes.
2 évet ment a készülék, padlófűtéssel, nem valószínű, hogy túl lett hajtva, nem tudom, mi ez a sok szürke por benne.

2013-03-24
22:41:32
Előzmény: 444tibi #39853#39858
A kazán részét szerintem NE savazd !!
Mivel ez nem KOMBI kazán, hanem csak sima fűtő, esetleg + váltószeleppel tud indirekttel meleg vizet csinálni.
Savazni azokat szokták, amelyek átfolyós üzemben (kombi) csinálnak meleg vizet és a kemény víztől lerakódik/eltömődik a vízkőtől a hőcserélő...
Úgyhogy szerintem nem kell savazni...

A mienket 4 év után tartották "karban"..
Igaz a 4 év alatt annyi gáz "ment át rajta", mint máshol 1 év alatt .. 3000m3
Szinte semmi "kosz" nem volt benne
Viszont ami fontos, hogy ennek ECOSY F 28 E AS a hőcserélője Al-Si öntvény !
Aminek fontos a megfelelő "gázoldali" beállítás, mert állítólak kényes a tökéletlen égés során keletkező károsanyagokra... legalábbis az mondta a szaki..:-)
Tehát azt érdemes múszerrel beállíttatni !

2013-03-24
17:09:32
Előzmény: robert #39824#39853
Jaa, csak csodálkoztam, hogy eltűnt pár hozzászólásom, de megleltem, a vegyeskazános kérdéseimet akkor ott teszem fel.

Kondenzációsra viszatérve, tervem, hogy darabokra szedem a készüléket,
kitisztítom, természetesen a gáztömör állapotot majd a gázos barátom fogja ellenőrizni a műtét végén.
Kérdésem, Ő a kazán részt savazni szokta, én viszont nem szívesen tenném ezt, van-e valami erre való, kazánbarát speciális szer?

2013-03-23
16:23:11
Előzmény: 444tibi #39822#39824
444tibi,

Én teszem át automatikusan a hozzászólást, ha egy másik topikba való :)


2013-03-23
15:04:51
Előzmény: 444tibi #39789#39822
Az hogy lehet, a hogy az ide, a kondenzációs topikba írt válaszomat
a vegyeskazán topikba tette át valami? Új vagyok itt, azért kérdem, moderátor, vagy automata teszi ezt?
2013-03-22
19:00:08
Előzmény: robert #39770#39789
Ok, robert, elgondolkodom a pufi kihagyásán a kondenzációs körből.

2013-03-22
07:31:35
Előzmény: 444tibi #39764#39770
444tibi,


"... én milyen makacs vagyok... "
Végül is te fogod megépíteni és fizetni a költségeit :)
Az esetedben pedig még az is gazdaságosabb, ha a kazán a kondenzációs zónán kívül dolgozik az év egy részében.

Egyébként nagyobb radiátorok beépítésével megoldhatnád a vízhőmérséklet/kondenzációs üzemmód alap-problémádat.

2013-03-21
23:11:43
Előzmény: 444tibi #39764#39765
"28kW fűtésteljesítmény mellett csak 2,5kW fogyasztás is."
Ez ebben a formában nem igaz !
Mert a kazánnak a minimális teljesítménye 5,9kw !
Fűtés közben , ha emelkedik a visszatérő hőmérséklete, elkezd lemodulálni, és ha a min teljesítménye (5,9kw) is sok , akkor kezd el kapcsolgatni !

" vagy valóban jó, és hasznos szerkezet?"
Vegyeskazánnal csak radiátorokat fűtve, ha nem vizes a fád, és nem kell nagyon fojtani a kazánt akkor még talán elmegy..bár az égés "minőségét" rontja.
DE puffert fűtve vegyessel, már kell, mert nagyon hosszú ideig hideg a visszatérő, jön/jöhet a kátrány...stb.
2013-03-21
22:58:08
Előzmény: robert #39763#39764
Robert teljesen igazad van, de hogy én milyen makacs vagyok... :-)
Dejoe írta, hogy ha nagyon nagy a kazán, és (alkalmanként) nagyon kicsi a radiátor, akkor tán indokolt ez a megoldás, ebben a helyzetben ez maximálisan igaz, lehet 28kW fűtésteljesítmény mellett csak 2,5kW fogyasztás is.
Veszteségem pedig nem 100%, a kis pince, ahol a pufi lesz, Édesanyám szobája alatt van, az a pár kW vszteségi teljesítmény padlófűtésként fog jelentkezni a szobában.

Esbe ügyben köszönöm a tippeket, szorgalmasan keresem a nekem megfelelő keverőszelepet.

Mégegy kérdés, olvasgatva az ajánlásokat, a mostani vegyeskazánokhoz mindenhol előírják a kazánvédő szelepet, hogy a visszatérő ne legyen hideg.
Ez parasztvakítás, vagy valóban jó, és hasznos szerkezet?
(régi házunkban 8 évet vegyeskazánoztam, utána lett csak gáz az utcában, és nem vettem észre semmi különöset a kazánon, pedig nem volt kazánvédő akkoriban)


2013-03-21
22:27:44
Előzmény: 444tibi #39759#39763
444tibi,

10 éve működik így a rendszerem, műszakilag teljesen ok, de fölösleges veszteséget okoz a pufferelés, úgy is, hogy csak a tartály felső harmadát fűtöm.
A helység, ahol a tartály áll, a műhelyem. Tervezéskor úgy gondoltam, hogy a veszteség ott teljes egészében hasznosul, de csak ritkán tartózkodom ott.

A te esetedben pedig még az is gazdaságosabb, ha a kazán a kondenzációs zónán kívül dolgozik.


2013-03-21
21:51:50
Előzmény: 444tibi #39759#39762
444tibi:
az esbe ma már szinte mindent kínál.
Válogass, nézd át mindet:
www.ketkorkft.hu/index.php?p=t_4

De robert-el értek egyet maximálisan. Ha nincs extrém módon túlméretezve a kondenzációs kazánod ne keverd hozzá a puffert. Külön ágon a kondenz, külön ágon a pufi+vegyes, az ágak visszacsapóval levédve egymástól.
Esetleg megfontolandó egy motoros esbe equithermes vezérléssel.
2013-03-21
21:44:50
Előzmény: 444tibi #39759#39761
Azért én csak azért állok egy picit pozitívan a dologhoz, mert nagyon sokszor olvasni, hogy a nem megfelelően (túl) méretezett radiátorok miatt sűrűn kapcsolgat a kazán !
Ez neked 2 radiátornál hatványozottan fog jelentkezni !
Ami ugye jelentősen csökkentheti a készülék - egyes alkatrészeinek - élettartamát, illetve növeli a fogyasztást.
2013-03-21
21:35:09
Előzmény: 444tibi #39759#39760
" Ezekszerint nem létezik termosztatikus keverőszelep radiátoros fűtéshez,"

De az ESBE VTA sorozat jó neked ! ez kb 17-20 eFt.
Vagy a hwell V135 + T100R...de az már jóval drágább 50eFt a kettő
DE a KVS értékre figyelj.
Az ESBE VTA-nál is vannak különbségek !
Nézz utánna, mert - most nem emlékszem pontosan - van olyan amelyik ne zárja le a hideg ágat, állandóan kever a meleghez a hidegből Asszem a VTA 372 az..
A srácoknak az indexes pufferesben az 572 vált be...
DE nézz utánna !
2013-03-21
21:24:06
Előzmény: dejoe #39752#39759
Látom, hogy robert nem támogatja, dejoe kissé pozitívan áll az ötletemhez.
Meg is indokolta, hogy nála így működik, kollektor rásegítéssel, és tapasztalta, hogy nem vált be, sőt bonyolítja a rendszert.
A mellékelt rajz szerint gondoltam egyébként, a zölddel jelzett vonal az egy 60 fokra állított kapcsoló, efelett lelövi a cirkót, mint ahogy a szobatermosztát kapcsolná le.
A pufi tetején kevés 60 fokos víz van mindig, ha a vegyessel ráfűtök, akkor kizárt, hogy a cirko bekapcsoljon. Ha elfogy a tartályból a melegvíz, automatikusan megy tovább a gázkazánról.
Jobb oldalra jön a vegyes rész, ezt nem rajzoltam le most.

Következő kérdésem, a zónák felé elmenő vizet max. 60 fokon kéne tartani, ha megkergetem a vegyes kazánt, leht ott 90 fok is, ezt nem szeretném a radiátorokra engedni.
Nézegettem a keverőszelepeket, de ilyen keverőszelepet csak vagy padlófűtésre, vagy HMV esetére, forrázásvédelemre javasol az Esbe katalógus. Radiátorhoz mindenütt motoros keverőket írnak. Ezekszerint nem létezik termosztatikus keverőszelep radiátoros fűtéshez, ami az elmenőt mindig 60 fokon tartaná?




2013-03-21
19:30:34
Előzmény: 444tibi #39750#39752
olvad el ezt is esetleg
www.mekk-elek.blog.hu/2011/02/12/ha_tul_nagy_teljesitmenyu_a_kazan
neki "bejött" a pufferre kötött KONDENZÁLÓgázkazán ...

Ha lehet olyan, hogy csak 2 radiátor kér meleget, akkor lehet érdemes lenne pufferelni...
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva