Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2013-09-23
19:45:20
Előzmény: 444tibi #42483#42490
Szia
Ne haragudj a szurkálásomért, mindenkinek eljátszom a "bunkót" - hogy egyszerűen fogalmazzak. Ha jól emlékszem, még Róbertnek is írtam párszor szépeket, csoda, hogy nem tiltott le. Biztos nagy a tűrőképessége, legalábbis nagyobb, mint az enyém, mert én nem bírom a saját stílusomat.
Szóval az F1 hiba gáz-hiányt jelent. Ami a lényeg: "Ebben az esetben hívja a legközelebbi szakszervizt.". Nem szabad megbontani a gázrendszert, csak a gázszerelőnek. Nem ördöngösség egy hollandert letekerni, nehéz elrontani. Még feltenni sem nehéz, de a szabály az szabály, főleg egy új készüléknél, ami garanciális, és a szerelő ingyen jön ki (elvileg). Egy telefont mindenképp megér a beüzemelő felé, lehet valami elektromos gyári hiba, franciáknál könnyen előfordulhat. Esetleg van egy gázszűrő a kazánon belül, és az dugult el.
2013-09-23
17:27:13
Előzmény: szocsmarci #42476#42483
Marci,
jogosan nézel töknek, mert nem hibát nem tudok keresni, hanem nem tudok fogalmazni.
Mint előbb írtam (ha ékezet nélkül, szarul írok, akkor okostelefonról vagyok), az első a hibakód magyarra fordítása volt, azaz gázhiány, ezután gázbekötés bontása a készülék alján, miután itt dőlt a gáz, a készülék erőszakolása, és ekkor láttam, hogy 3-4 indítási próbálkozás is 10 fokkal emeli az előremenő hőmérsékletét, azaz a 27kW megvan, ergo a gáz is elég.
A pár másodperc, amíg üzemel, a kukucskáló üvegen nézve tökéletes égés, szép kék láng.

Csak ami nem megy a fejembe, hogy az első beüzemeléskor jó volt, azután ment két napig , hibátlanul, és a harmadik napon meg megdöglött?


2013-09-23
16:27:02
#42482
Nem lehet áramlási hiba?
Nálam az új kazán bekötése után - a teljes rendszer tisztítása után is - folyamatosan leállt a kazán flow error, azaz áramlási hiba miatt. A rendszerben lévő apró szennyeződések, vízkövek eldugították a kazánban lévő szűrőt és ekkor a rendszer logikusan lezárta a gáz áramlását. Igaz nekem nem gázhiányt írt ki, mint hiba...

Az Y szűrő és az iszapleválasztó sz@art sem ért be kellett tenni egy ivóvízszűrőt a rendszerbe (fém betéttel) és azóta nincs gond.
2013-09-23
15:11:05
Előzmény: fusimisi #42477#42479
Bocsánat nem.irtam de az F1 után lekotottem a flexicsovet es dol a gaz a csobol.valamint a 3szor 5masodperc alatt amig nem tilt le az eloremeno viz 19fokrol felmegy 29fokra. Ha keves a gaz akkor nem futene igy. Azert tettem fel a kerdest mert ezeken tul vagyok elnezest hogy hulyen fogalmaztam az elso levelben.
fusimisiVálasz erre
2013-09-23
14:43:24
Előzmény: 444tibi #42467#42477
Ott van a kezelési könyv kicsit lentebb ha jól látom :=)
F1 hiba Gázhiány
A készülék biztonsági okból leáll, a kezelőpanelen a piros lámpa villog és a kijelző az F1 vagy F4 kódot mutatja Ebben az esetben hívja a legközelebbi szakszervizt.
Áramszünet A kazán leáll. Ha újra van áram, a készülék automatikusan újraindul.

Valaki talán elzárta a gázt?
szocsmarciVálasz erre
2013-09-23
14:33:42
Előzmény: 444tibi #42467#42476
Javaslom az amerikai módszert. Keress egy embert, aki tud olvasni, és beszélni; azaz fel tud olvasni egy könyvből hangosan. Fogd meg ezt az embert, vidd a kazán mellé, és add kezébe a kazán képkönyvét. Hangosan olvassa fel, hogy mit ír F1 hibakódnak, Te közben megpróbáld kitalálni, hogy mi lehet a hiba.
Ne vedd rossz néven, de tényleg valahogy így csinálják - persze a komolyabb gépeknél (repülő, űrhajó). A lényeg, hogy a képernyő mellől nehéz kitalálni, hogy mi lehet a gond. Ha megvan a gépkönyv, akkor nem lehet nehéz megkeresni a hibát - biztos valami üzemi paraméter nem felel meg, és ezért áll le. Az F1-es kód 1-es sorszáma pedig azt jelentheti, hogy a hiba nagyon gyakori vagy általános lehet, ezért is kapta az 1-es sorszámot. Tehát valami egyszerűre gondoljál.
2013-09-23
10:38:55
Előzmény: 444tibi #42038#42467
Tiszteletem az uraknak
gondom van a cirkómmal.
Ez az amit 1hónapja üzemeltem be. Az akkori probafűtésnél tökéletes volt és azota 2szer használtuk éjszakánként. Legutóbb reggelre kiszállt hibával F1 kódot ír ki és azóta is rossz. Ha újraindítom akkor begyújt kb. 5 másodpercig megy és elalszik a láng. Ezt megcsinálja 3szor és végleg leáll. Tippek?
2013-08-28
08:57:19
Előzmény: grano #42035#42038
Grano,
a bypass megvan most is, az indirekt tároló csőkígyója,
és ezért sem szeretném a 4 perc utókeringetést, mert ha minden zónaszelep lezárt, akkor az indirektből 'lopja' vissza a melegvizet.
2013-08-28
08:44:15
Előzmény: robert #42033#42036
Robert,
nekem a régebbi kazán van,

www.saunierduval.hu/stepone/frontend/redirect.php?type=1&url=/stepone/data/downloads_sd/74/00/00/ecosy28kezhu.pdf

ez nem a menüs még, ebben sajnos elöl 1 dolog állítható, az előremenő hőfoka,
a belsejében pedig szintén 1 állítást ír a könyv, egy trimmerpotival lehet a teljesítményt szabályozni 6-27kw között. Snitt-slussz, ennyi.
Van még benne 2 trimmerpoti, de a gépkönyv azaokról nem nyilatkozik, vagyis
"az egyik potenciométer gyárilag van beállítva, a másikat nem használjuk".
Ez igen részletes, pontos, kimerítő leírás... :-(

Ha nincs megoldás, lehet még egy késleltetés elfér a zónavezérlőm dobozában, azaz ha megszűnik a szobatermosztátok jele, akkor 20-30 másodperc múlva bontja a kazánszivattyú áramkörét.
Nagy bajt nem okozhatok, néztem levett előlappal,
amikor a szobatermosztát kikapcsol, az égő lemodulál, és 2 másodpercen belül elalszik, tehát ha csak 5-10 másodperc lenne az utókeringetés, az is elég lenne.
De a kazánba ennyire már nem akaródzik belepiszkálni..
2013-08-28
08:30:26
Előzmény: 444tibi #42032#42035
444tibi:
ha ennyire lezár(hat) a rendszered akkor inkább egy bypass szelep az előremenő-visszatérő ág közé.
Jó az ha ott mozog a víz leállítás után, mégha relatíve kevés is az a folyadékmennyiség.
2013-08-28
08:09:25
Előzmény: 444tibi #42032#42033
444tibi,

A Sauniert oldaláról letölthető a használati utasítás, ami szerint az utókeringetés az S.05, S.25 és S.27 programpontokban állítható.
www.saunierduval.hu/letoltes-2/

2013-08-28
07:52:02
#42032
Kérdezném a T. Urakat,
egy Ecosy FAS 28E kazánon hogyan lehet az utókeringetést rövidebbre venni,
jelen pillanatban ez az idő majdnem 4 perc,
a gond az, hogy amikor megszűnik a fűtés igény, a zónavezérlő már lezárta a zónaszelepeket, és a kazánszivattyú még mindig megy, a zárt rendszerre dolgozva.
Nem hiszem, hogy ez egészséges lenne a szivattyúnak.

Ez az a kondenzációs kazán, amit tavasszal használtan vettem, és (több ember megdöbbenésére) darabokra szedtem, mindent kitakarítottam benne.
Múlt héten felkerült a pince falára, kiváltva egy 1000 éves C24-et.
A készülék tökéletes, csendesen indul, szuperül teszi a dolgát, a kukucskáló üvegen nézve a láng szép kék, a moduláció teljes tartományában.
Sufnituning volt a kémény részén is, ez is jó lett.
Mellékerült a hőn áhított vegyeskazánom is, egy 180-as szerelt kémény is kibújt a tetőn, valamint üzembe lett helyezve a 160 literes indirekt tároló is, természetesen ha fával fűtök, a HMV is meglesz ingyé.
Egy kicsit bele kellett nyúlnom a házi tákolmány zónavezérlőmbe, fel lett bővítve még egy optocsatolóval, relével, pár tranzisztorral, így most a teljes automata vezérlést ez intézi.

A kondenzációs kazán első beröffentésekor itt volt nálam a fűtésszerelő cimbim, gázszivárgás jelző sprével megnézett minden külső, és a készüléken belüli gázkötést, sehol nincs szivárgás. Így én is jobban alszok.

Nem ide tartozik, de a szállításnál sikerült letörni a Solid SF 04 kazán hamuajtó kilincset,
ilyet honnan lehet szerezni, feltúrtam a fél internetet, de nem találtam sehol.

2013-04-17
21:48:12
Előzmény: nadtom #40288#40289
nadtom,

Próbáltam egy jó becslést csinálni a kétféle energiafajta felhasználásának viszonyára, de nem gondolom, hogy a tényleges fogyasztásnak teljesen meg kellene egyeznie az átlagokból számított eredménnyel.

A 45-55%-os arány a sokéves átlag (talán Budapesten), amely az időjárás változékonysága miatt soha nem lesz pontosan annyi. Vagy több lesz, vagy kevesebb. Tág határok között, 30-60% és 70-40% között véletlenszerűen mozoghat az arány. Több év átlagában viszont biztosan hozni fogja a papír-formát.

Azt mondtad, hogy a HMV gázzal készül. Erre a célra mondjuk 300m3 gáz fogy, de lehet, hogy csak 250m3 vagy akár 350m3. A HMV készítésére fordított gázt le kell vonni.

Máris van két olyan tényező (időjárás és melegvíz-készítés), ami meglehetősen bizonytalanná teszi az adataid kiértékelését, viszont nem kérdőjelezi meg az átlag-számítás létjogosultságát.


2013-04-17
20:28:27
Előzmény: robert #40274#40288
Róbert,

Köszi a részletes számítást. Csak most keveredtem a gép elé mert egész nap a mesterek után rohantam akik fúrták a födémbe a lyukakat szorgosan én meg szívtam a port és takarítottam...vége a légtömörségnek...:-)

Ami érdekes, hogy nálam az arányok mások, 130eFt gáz (150Ft/m3-tel számoltam) azaz 867m3/év és 40eFt a H áram (30Ft/kW)azaz 1333kW/év. Ez kb. az utolsó két szezon aránya.

Meg fogom próbálni a következő szezonban, hogy kb. azonos hőmérsékletű heteken (pl. 0-5C fok közötti héten, 5-10C fok közötti héten, stb.) hőszipkával illetve csak kazánnal végigfűtök egy-egy hetet és akkor lesz tapasztalati érték az elméleti számítás igazolására vagy cáfolására.


2013-04-17
07:48:14
Előzmény: nadtom #40263#40274
nadtom,

#1
" Már "csak"... 12 év megtérülés... "
Kérdés, hogy mekkora a várható élettartama a berendezésnek, hány év használatra tervezték?


#2
Mi van, ha a hőszivattyút +2C alatt nem használjuk:

A teljes téli fűtési energiaigény 55%-át fogyasztjuk el abban az időszakban, amikor a külső hőmérséklet +2C fölött van (+2C külső hőmérséklet alatt 45%-ot fogyasztunk el ).
Könnyű számolni, mert a megtakarítást az a különbözet jelenti, amennyivel a teljes energiaszámlának az 55%-át csökkenti a hőszivattyú használata.




Példa:
Kondenzációs kazán (földgáz) fajlagos energia-költsége 14Ft/kWh (SPF=1)
Hőszivattyú fajlagos H-tarifás elektromos-energia költsége 10Ft/kWh (SPF=3)

Fűtési energiaköltség egy házban:
A. Csak földgázzal 100.000Ft/év
B. Hibrid kazánnal
+2C alatt gáz 45.000Ft + 2 C fölött villany 55.000*10/14=39.000Ft = 84.000Ft

A megtakarítás 16.000Ft, vagyis 16%.

Az arányok akkor sem változnak, ha kisebb, vagy nagyobb energiaigényű házról van szó.

Ha tehát a hibrid kazán felára 600.000Ft és az éves fűtésszámla egy kondenzációs kazánnal 150.000Ft lenne, akkor 24.000 Ft a megtakarítás.
Egyszerű megtérülés 600/24=25 év


Optimista verzió (akciós áron vásárolt kazán a gyári paramétereknél magasabb hatásfokkal, egy nagy energiafogyasztású házban):
Kondenzációs kazán (földgáz) fajlagos energia-költsége 14Ft/kWh (SPF=1)
Hőszivattyú fajlagos elektromos-energia költsége 7.5Ft/kWh (SPF=4***)
Felár = 500.000Ft
A. Fűtésszámla kondenzációs kazánnal = 200.000Ft/év
B. Hibrid kazánnal
gáz 200*0.45=90.e.Ft + villany 200*0.55*7.5/14=59.e.Ft = 149.e.Ft
Megtakarítás = 51 ezer Ft

Egyszerű megtérülés 500/51=10év

(***)
Katalógus adat:
Kültéri hőszivattyú egység
Beszívott levegő hőmérséklete: 7 ̊C, közeghőmérséklet: 35 ̊C, COP érték: 3.9
Beszívott levegő hőmérséklete: 2 ̊C, közeghőmérséklet: 35 ̊C, COP érték: 3.3, névleges fűtő-teljesítény: 3100W


Megjegyzés:
A gyártó a reklámban 3.5 éves megtérülést ígér (talán a villanyfűtéshez képest)!





Kondenzációs kazán RECOMMENDED
2013-04-15
19:53:21
Előzmény: nadtom #40259#40260
nadtom,

Nem tudtam, hogy a HMV-t mindig gáz melegíti, így tényleg elég alacsony hőmérsékleten dolgozhat a hőszivattyú, és akkor tényleg nem sokkal marad el a katalógus-adattól.

Tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha az áram-fogyasztást és a megtermelt hőenergiát is ki lehetne olvasni belőle.
Ha ez nem lehetséges, akkor jó lenne ha stabil COP értékeket lehetne kiolvasni különböző külső hőmérséklet és előremenő/visszatérő hőmérséklet mellett.

Ha nem lehet adatokat kinyerni a gépből, akkor jó lenne legalább egy olyan diagram, amelyen a COP a külső levegő hőmérsékletének függvényében van ábrázolva különböző előremenő hőmérsékleteken.

2013-04-15
18:39:11
Előzmény: robert #40229#40259
Róbert,

A hôszipka csak +2 fokig mûködik ez van beállítva, ezalatt csak a kazán megy, tehát a COP-nek jobban kell lenni. Meleg vizet csak a kazán tud csinálni, a hôszipka nem. A hôszipka 28-31fokos vizet tol a padlóba, ettõl melegebbet még nem láttam, ma pl. 13C fokban 28C fokos víz ment a padlóba.

A kazánból a COP adatokat kellene kiolvasni?

A gáz ára mellett a H áram is csökkent így nagy hibát nem követünk el ha 30Ft-tal és 150Ft-tal számolunk.
2013-04-14
10:45:08
Előzmény: robert #40229#40244
Róbert,

Köszi a számítást. Ha 150ft/m3-nel számolunk, mert annyi volt korábban akkor 44850Ft/év a különbség, azaz 610000/44850 azaz 13,8 év kb., azaz 7,24% belső kamatláb.
Így plauzibilis a teljes rendszer kb. 7éves megtérülése, amit a kondenz kazán gyors megtérülése eredményez.

2013-04-13
18:38:06
Előzmény: nadtom #40228#40229
nadtom,


#Feltételezés:
A reklámban hirdetett adattal, "akár COP=4"-el számolva 1333*4=5332kWh hőenergiát adna le a HP

Áram 1333kWh gáz egyenértéke (n=100%) 565m3


Az előző számításban éves átlagban COP=4-el számoltunk, ami a gyári adatokból látszik, hogy nem teljesülhet, hiszen az egy maximális érték, avval csak a gyártó reklámszakemberei számolhatnak :)
Melegvíz készítéshez a 20 és 7C külső hőmérséklethez tartozó átlagot COP=3.2 tartanám reálisnak.
Fűtés esetén a 7 és -5C külső hőmérséklethez tartozó átlagot COP=2.4 tartanám reálisnak.
Összességében COP=2.8 átlaggal számolnék, és akkor még nem vettük számításba a leolvasztások veszteségét, tehát nem gondolom, hogy alá becsülnénk az értéket.


Ha a kazánból összesített adatok kiolvashatóak, akkor érdekes lenne időnként leírni az adatokat, mert mérés nélkül csak annyit mondhatunk, hogy van egy optimista és egy közelítő számításunk.

2013-04-13
18:04:48
Előzmény: robert #40226#40228
Róbert,

A 10000Ft megtakarítás szerintem kevés. A hôszipka pont akkor üzemel amikor jó a COP-ja. Kb. 1333kW-ot fogyaszt a hôszipka évente ez 40eFt, de ezt nem tudom mennyi gázzal tudnám kiváltani.

A napelemek megtérülésénél figyelembe fogom venni a vezérelt és H áramos is. Ha kb. 8 év megtérülés elérhetô lesz (éves áramszámlám/bekerülési ktg.) csak akkor beruházok.


2013-04-13
17:20:49
Előzmény: nadtom #40225#40226
nadtom,

Az elektromos fogyasztásból egyértelműen adódik, hogy a hibrid kazán mennyivel olcsóbban üzemeltethető, mint a hőszivattyú nélküli. Úgy saccolom, hogy ez az összeg kb 10.000Ft/év.

Ha napelemmel fogod táplálni, akkor az erősen ráfizetéses lesz, mert a H tarifás áramot váltod ki.

Szerinted?


2013-04-13
17:12:06
#40225
Róbert, Dejoe,

A kazáncserekor nekem is az mondták (Ariston) a sima kondenz kazán kb. 30%-os megtakarítást fog hozni, a hibrid rendszer viszont kb. 50%-ra csökkenti a fûtésköltségeket az elôzetes gyári tesztek alapján. Szkeptikus voltam, de nálam ez be is jött kb., mert 330eFt-ról 170eFt-ra csökkent a fûtés ktg. Az 1,1mFt-os beruházási ktg. 160eFt éves megtakarítással 6,8 éves megtérülést jelent, ami 14,7%-os belsô kamatlabat jelent. Ezért beruháztam. Persze értem, hogy a 250eFt-os kondenz kazán még gyorsabban megtérült volna de így két féle rendszerem van, és egyszer szinte csak villanyal is megoldható lesz majd a fûtésem (hôszipka+inverteres klímák+napelem), és a 14,7% is lényegesen jobb a banki kamatnál.

2013-04-13
15:44:25
#40224
Ariston Hybrid 30
Kondenzációs- Hőszivattyú

- Hybrid névleges teljesítménye: 4,3- 24/30 kW
- Kültéri hőszivattyú teljesítménye: 1,9-5 kW (at 7 degree/ 35 C)
24/30 kW HE WHB
DHW 15 l/m (∆T=30°C)
Belső hidraulikus modul
Belső vezérlőegység valamennyi működéi funkcióra

Kültéri hőszivattyú egység
Beszívott levegő hőmérséklete: 7 ̊C, közeghőmérséklet: 35 ̊C, COP érték: 3.9
Beszívott levegő hőmérséklete: 2 ̊C, közeghőmérséklet: 35 ̊C, COP érték: 3.3, névleges fűtő-teljesítény: 3100W


A kazán képes arra, hogy kiszámolja számára a legalacsonyabb működési költségeket ENRGIA MANAGER TECHNOLOGIA alapján.
A rendszer alapesetben hőszivattyúként próbál működni olyan sokáig ameddig csak lehetséges.

Dönthetünk a következőkről:
-Minimum levegő hőmérséklet, amin a hőszivattyú működik
-Maximum előremenő hőmérséklet a kazánból (tárolóból)

Az energia menedzser a következő 4 értéket figyelembe véve számolja ki az optimális és
leggazdaságosabb működési módot:
-Villamos energia árat
-A gáz árat
-A kazán hatásfokát
-COP értéket














Kondenzációs kazán RECOMMENDED
2013-04-13
11:34:13
Előzmény: nadtom #40212#40218
Az akkor hány % megtakarítás is az ?
Mert nálunk is 2 őrlángos (ÉTI25+ZV4) lett lecserélve kondenz kazánra+indirektre, és 30-35% megtakarítást számoltam.
Igaz a radiátorokat is cseréltük.
De ha NORMÁLIS radiátorok lettek volna - mondjuk "lap" NEM radal - akkor miután hőszigetel az ember azok simán túlméretezettek lehetnek és azokat nem kell cserélni jó esetben.
Tehát -30-35% 250+86eFt "beruházással"..hisz a járulékos költségeket neked IS ki kellet fizetned (gáz,kémény stb)
2013-04-13
08:50:58
Előzmény: nadtom #40212#40214
nadtom,

Az Ariston Hybrid hőszivattyúval kombinált kondenzációs kazánod 860.000 forintodba kerül.
Egy "normál" Ariston kondenzációs kazán ára 250.000 forint.
Árkülönbség = 610.000 forint.

A gáz mellett H tarifával fogyasztottál 30 ezer forintnyi áramot, ami gázzal mondjuk 40 ezerbe került volna. Mennyi az éves megtakarítás a hőszivattyúnak köszönhetően? 10-20-30 ezer Ft?
Egyszerű megtérülés = 60, 30, 20 év?


A 20 éves FÉG kazánod fogyasztásához képest elért csökkenést nem a hőszivattyúnak, hanem a kondenzációs technológiának köszönheted, amit egy sima kondenzációssal elérhettél volna.

Szerinted ez jó példa a hibrid rendszer gazdaságosságára?

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva