Biosolar Forum => Fűtés - Kazánok => Kondenzációs kazán | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 következő » |
takykaVálasz erre 2011-05-18 09:50:35 |
---|
Előzmény: monit1 #14408#14433 Szia, Én nagyon hasonló paraméterekkel rendelkező házat újítok fel. (kb. 70m2 pince, fsz. tetőtérbeépítés) Nálam szintén a pincében volt a gázkazán, vastag vascsövekkel megszerelve. Én az egészet (radiátorostól csövestől)kidobtam, és új rendszert építettem. A vezérelv az volt, hogy a lehető legtakarékosabb (gázos)fűtési rendszert kialakítsam. A vastag csövek számottevő része a pincében futott, az azokon elvesző energiát én veszteségnek tekintettem, nem állt szándékomban a pince fűtése. (Így sem ment a pince hőmérséklete 10-11° alá a múlt télen). A kondenzációs gázkazánt feltettem az emeleti fürdőszobába, a tető alá így a költséges kémény építést jóval olcsóbban megúsztam (kb. 1,5m hosszú a kémény). A kazán hővesztesége a fürdőt fűti, ez sem vész kárba. Az alsó szinten én padlófűtést alakítottam ki, ami ideális a kondenzációs kazánhoz. A felső szinten fal/mennyezetfűtés készül. Az alkalmazott kazánom átfolyós rendszerű 24kW-os fűtésre, 35kW-os melegvíz ellátásra. Meg vagyok vele elégedve. Megfelelő csövezés esetén (nálam ez megvan)nincs gond zuhanyzás közben sem, ha valaki megnyitja a másik melegvíz csapot, vagy a mosogatógép elkezd dolgozni (melegvízre van kötve). Az alsó szinten a (nagy távolság miatt) melegvíz keringetést használok. A vezérlése nyomógombról indítva időzítetten történik. Gombnyomás után fél óráig fenntartja a víz hőmérsékletét a legtávolabbi ponton. A szivattyú szakaszosan üzemel, csak akkor és addig megy, amíg el nem éri a víz hőmérséklete a beállítottat. Kérdéseidre válaszolva: - Érdemes kicserélni a kazánt és érdemes radiátorhoz is kondenzációst venni (külső hőmérséklet követéssel, nem alul méretezett radiátorokkal). - Padlófűtést inkább az alsó szinten alkalmaznák, a felső szint padlója fűtött az alsó szint által, míg a pince födém kellemetlenül hideg. Szinte biztos, hogy nincs, vagy nagyon vékony a pincefödém szigetelése egy ilyen házban. - Ha van rá lehetőség inkább gázzal csinálj melegvizet, jelentékenyen olcsóbb. Az átfolyós rendszer takarékosságában nem vagyok biztos, komfortja kisebb, viszont olcsóbb kiépíteni mint a tárolós verziót. - A tároló felfűtését tudod vezérelten végezni, így csak akkor fűtöd fel, amikor szükséged van rá. (24kW-os kazán egy 100L-es tárolót elméletileg 6 perc alatt fűt fel 20-ról 44°-ra) - Nem láttam még átfolyós rendszerű, csak vízmelegítőt 35kW teljesítménnyel. - A gáz felvezetése nem nagy ügy, ha hivatalosan csinálod a kazáncserét akkor így is-úgyis kell gázterv. - A jelenlegi csőrendszert megtáplálni máshonnan mint tervezték nem a veszteségek miatt, hanem a felborult nyomásviszonyok miatt nem szerencsés. (Apósoméknál ez a helyzet, az átalakítás óta nem sikerült normálisan beszabályozni a rendszert) Ha mindenképpen meg akarod tartani a jelenlegi csőrendszert, akkor érdemes a kazántól két vastag csővel lemenni az eredeti betáplálási pontig és ott rákötni. (Viszont, ha a csőrendszer alsó része a pincében van, akkor azt továbbra is fűteni fogod!) - Modern fűtésszerelési elvek szerint van egy gerinc a házban, majd szintenként egy osztó-gyűjtő ahonnét minden fűtéskör egyedileg van becsövezve a szinten. Ennek a megoldásnak a legjobb a beszabályozhatósága. - A régi csöveket összekötheted az "új rendszerűekkel". T. |
dejoeVálasz erre 2011-05-17 22:20:18 |
---|
Előzmény: monit1 #14408#14417 "14 cm vastag kőzetgyapotos szigetelést fognak kapni" Ezt ki döntötte el? Mi alapján/miért? Megvan már véve? B30-ra simán jó lett volna a sima cell is(vagy a grafitos) >olcsóbb...vagy ugyanannyi pízért vastagabbat rakhatsz fel belőle. HA minden marad a régiben-radiátorok- és kicseréled az étit, mondjuk sima turbósra, akkor kb 15-20%-al csökken, ha kondisra akkor 20-25%-al csökken(het) a gázfogyasztásotok a régihez képest. "A melegvizet olcsóbb gázzal előállítani, mint villany bojlerrel?" Igen. kb fele-harmad, attól függ.. A keringtetést lehet -és szokták is- időzíteni, nem kell egész nap menjen. Van olyan szivattyú, amibe be van építve az időzítő. "tennék egy átfolyós vízmelegítőt, hátha az több melegvizet képes előállítani, mint egy kombi kazán." Átfolyósban nagy csodák nincsenek, Dt30 fok körül, 10- 13liter/percet tudnak kb. a 24kw-osok. Pl. a Termomax inka tud 16-17liter/percet, de az 35kw-al csinálja a HMV-t. "vajon a felső szinre a fűtést elegendő egyetlen csövön felvinni" A helyi adottságoktól függ.. Nálunk 2 helyen megy fel, a ház két végében. Lényeg, hogy normálisan légteleníthető legyen, ne alakuljanak ki légdugók. szerintem........ |
monit1Válasz erre 2011-05-17 19:28:08 |
---|
#14408 Sziasztok! Olvasgatva a fórumot, úgy gondolom tudnátok hasznos tanácsot adni. Nagy gondban vagyok, nem tudom, hogyan kellene a fűtésrendszert átalakítani. Adva van egy ház (alapterület kb 70 m2), meglevő fűtési rendszerrel, ETI 25-ös gázkazán a pincében. A radiátorok 2 éve leszerelve állnak, a csővezetékből a víz leengedve. (Vajon nem ment tönkre az gész rendszer az miatt, hogy a csőrendszer és a radiátorok belseje is ennyi ideje érintkezik a levegővel? A házhoz most tetőtér beépítés készül, ami megnövelné a területet kb 50 m2-el, és a falak is (B30-as tégla) 14 cm vastag kőzetgyapotos szigetelést fognak kapni. A melegvizet jelenleg villanybojler szolgáltatja. Szerintetek a kazánt érdemes kicserélni? (20 éve jól működik, állítólag a tetőteret is elbírná) Ha kicseréltetnénk, akkor érdemes kondenzációs kazánt venni? (Ekkor ki kellene béleltetni a kéményt (ami kb 6 méter). Csak radiátorok vannak lent. Hogy fent mi lesz, az még nincs eldöntve. (Legyen padlófűtés?) Radiátoros fűtésnél is van értelme a kondenzációs kazánnak? A melegvizet olcsóbb gázzal előállítani, mint villany bojlerrel? Még sose volt gázkazánom, de úgy gondolom a leggazdaságosabb megoldás egy átfolyós rendszerű vízmelegítő jelentené. A problémám az, hogy a kazán jelenlegi helye és a fürdőszoba viszonylag messze vannnak egymástól. (kb 10 méter vezeték kellene a kazántól). Tudom, lehetne gázzal tartályban melegíteni a vizet, és azt keringetni a vezetékben, de ez azért nem szimpatikus, mert így állandóan kb 120 liter vizet kellene melegen tartani úgy , hogy mondjuk csak este vagyok otthon. Egész nap feleslegesen fűteném a vizet. Nem beszélve a keringető áramfogyasztásáról, és a keringetés közben lehülő vízről. Vagy rosszul gondolom, és ez nem akkora nagy energia veszteség? Arra is gondoltam, hogy esetleg a tetőtérben levő fürdőszobába tennék egy átfolyós vízmelegítőt, hátha az több melegvizet képes előállítani, mint egy kombi kazán. Vajon tényleg több vizet képes előállítani egy olyan készülék, amit a ház fűtésére nem használunk? Ha viszont ez nem igaz, akkor lehetne az is, hogy a lenti kazánt kidobnánk, és fentre vennénk egy turbós, kombis kondenzációs kazánt, és onnan menne a fűtés is, és a melegvíz is. Annak rövidebb kémény kell mint a lentinek (hiszen a tetőtérben van), és mindkét fürdőszobához közel van. (Viszont akkor a gázt fel kell vinni, terveztetni, engedélyeztetni) Kérdés, hogy az elbír-e két fürdőszobát? Gazdaságos-e vele a fűtés? Egy fűtésszerelő szerint ez nagyon nem lenne jó. Be lehetne ugyan ezt kötni, de nagyon gazgaságtalan lenne a fűtés vele, mert a jelenlegi rendszer úgy van kitalálva, hogy a pincéből indul ki az egész csőrendszer, tehát csak onnan lehet betáplálni a melegvizet ahhoz, hogy ne kerüljön túlságosan sokba a fűtés. De mivel nagy a távolság a leendő kazán és a mostani betáplálási pont között, ez nagyon nem szerencsés. (kb 15-18 méter?) Vajon tényleg olyan sokat számít az a gázszámlánál, hogy a csővezeték hogyan van kiaalakítva? Nem gondoltam volna... vajon a felső szinre a fűtést elegendő egyetlen csövön felvinni, vagy sokkal jobb lenne úgy megcsinálni, hogy minden szobában átfúrni a födémet, és így kb 4 helyen menne fel a fűtésvíz? Azt még elfelejtettem írni, hogy jelenleg jó vastag fűtéscsöveim vannak, de állítólag manapság már ilyet nem használnak (sajnos). Össze lehet kötni a régi csöveket az új rendszerűvel? Bocsánat a sok kérdésért, de nagyon tanácstalan vagyok. :) |
PlaszloVálasz erre 2011-03-23 11:06:42 |
---|
Előzmény: imre77 #13010#13152 A Hajdu Energomat mosógépek óriási sikere és elnyűhetetlensége annak volt köszönhető, hogy a vezérlés teljes mértékben nevesebb külföldi gyártók terméke volt, nem itthon hegesztgették össze. Viszont a burkolat és a motorok magyar gyártmányok voltak, amik sokkal többet kibírtak, mint az olasz és francia társai. Gondolom itt is erről van szó, fejlett technológia + hazai összeszerelés. |
PlaszloVálasz erre 2011-03-23 10:53:56 |
---|
Előzmény: Niko #12948#13151 A 42 l-es rétegtároló ér valamit egyáltalán? Túl kicsinek tűnik, főleg rétegtárolónak. |
imre77Válasz erre 2011-03-21 18:19:07 |
---|
#13127 Kiderült. hajdu hgk-24 -ről van szó. Van valakinek tapasztalata róla ? KÖszi |
imre77Válasz erre 2011-03-17 18:14:05 |
---|
Előzmény: robert #13009#13010 Jövõhéten kapom meg írásban az ajánaltot akkor leszek pontos típusismeret birtokában. Amit nem értek, hogy el is mondta ez nem a HAJDU Hajdúsági Ipari Zrt. terméke, hanem valami holland cucc, de ilyet nem találok a neten |
robertVálasz erre 2011-03-17 18:06:47 |
---|
Előzmény: imre77 #13008#13009 imre77, Ezt találtam, de az adatlapot, leírást attól a kereskedõtõl kellene kérned, aki ajánlotta. ![]() |
imre77Válasz erre 2011-03-17 17:32:30 |
---|
#13008 Sziasztok, Nekem kondenzációs kazánból hajdu-t javasoltak (nem a magyar, hanem állítólag holland), de nem találok róla érdemben infó. Mi a véleményetek róla ? Köszi Imre |
takykaVálasz erre 2011-03-15 22:04:37 |
---|
Előzmény: Niko #12948#12953 Nem ismerem a készüléket, de elég húzós ára van. Ez a rétegtárolós dolog nem világos, hogy hogyan mûködik, így azt sem tudom eldönteni, hogy csak marketing maszlag, vagy tényleg valami újdonság. T. |
NikoVálasz erre 2011-03-15 19:38:48 |
---|
#12948 Köszi a választ. Még egy infó kellene. Mi a vélemény a Bosch 7000 WT-s 42 l-s rétegtárolós kombi kondenzációs kazánról? Üdv |
plaszloVálasz erre 2011-03-05 23:19:20 |
---|
Előzmény: Niko #12550#12555 Niko, igen, az indirekt tárolóra gondoltam, csak nem jutott eszembe a neve. Az első két szám a hőlépcső - be/kimeneti -, a harmadik szám a környezeti hőmérsékletet jelenti. Ezzel tudsz kalkulálni: www.dunaferr.hu/radiatorok.pdf |
NikoVálasz erre 2011-03-05 20:15:14 |
---|
#12550 Köszi Plaszlo. Indirekt tárolóra gondolsz, amit csatlakoztatni lehet a kazánhoz? Másik kérdésem, ha tudjátok, írjátok meg. A Dunaferr radiátorok tejesitménye 76/65/20 C fokra van megadva. Mi van akkor, ha a kazán 65 fokos előremenőre van állitva. Ez azt jelenti, hogy a kazán 65 fokra melegiti a vizet, ami a radiátorba megy?Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de nem értek hozzá, még nem volt szerencsém gázfűtéses kazánokhoz.Akkor nyilván a radiátorból kijövő viz hőfoka lecsökken, hisz menet közben lehül, igy pl 65/60/...Ilyenkor mennyi a teljesitménye? Feltételezem a 75/65/20 fok azt jelenti, hogy a radiátorba 75 fokos viz megy be, 65 fokos jön ki. Vagy nem igy van? Segítsetek, mert ehhez analfabéta vagyok. Köszi |
PlaszloVálasz erre 2011-03-03 15:10:29 |
---|
#12465 Niko, Meglévő, kiépített vezérelt áramkörről működő bojlert szerintem még mindig érdemes megtartani, újonnan kiépítve már drága. A jövőre nézve válassz olyan kazánt, ami már elő van készítve külső hőtároló fűtésére is és építtesd ki a vízvezetékeket egy majdani külső hőtároló helyéig. Bármi történik, egy megfelelő külső hőtároló beépítésével kiváltható az elektromos bojler, de még így is megoldható a fűtése vegyesen gázzal és vezérelt áramkörről. Vagy rögtön egy kazánról és elektromosan is fűthető külső hőtárolót kiépíteni az elektromos bojler helyére, így mindig azzal fűtesz, ami kényelmesebb, vagy gazdaságosabb. |
takykaVálasz erre 2011-03-03 08:50:48 |
---|
Előzmény: Niko #12445#12447 Hát igen, így nem sok támpontod van az egyszerű méretezéshez. A kondenzációs kazán mindent tud, amit egy normál turbós. Viszont, ha alacsony hőfokon üzemelteted, akkor megnövekszik a hatásfoka. Radiátoros üzemhez érdemes külső hőérzékelővel ellátni, így a kazán automatikusan változtatja az előremenő víz hőmérsékletét a külső hőmérsékletnek megfelelően. A fűtési szezon nagy részében amikor kint nincs túl hideg, a kazán tud kondenzálni, azon a néhány nagyon hideg napon, amikor megemelkedik a fűtővíz hőmérséklete, meg úgy működik, mint egy normál turbós. A kondenzációs üzemmód feltétele, hogy a visszatérő víz hőmérséklete 40°alatt legyen. Az előremenő ilyen szempontból lényegtelen. Róbert tett fel valahova egy grafikont, amiből látható, hogy mennyi nyereséget érsz el a különböző munkapontokban. Ha a mostani villanybojlered jó állapotú, (a régi hajdu bojlerek élettartama 30 év is lehet) akkor azt tudod használni melegvíz tárolónak egy kombi kazán és HMV keringető szivattyú párossal. T. |
NikoVálasz erre 2011-03-03 07:55:21 |
---|
#12445 Szia Takyka! Pont az a gondom, hogy minden más lesz, így nem mindegy, mit választok a jövőt illetően. Jelenleg gázkonvektor van a 2 szobában, máshol semmi.A vizhálózat is teljes felújítás előtt áll. Csövek cseréje, vízvételi hely áthelyezés stb. A melegvíz jelenleg bojleres, de miután az utóbbi években csak ritkán tartózkodtunk itt, nincs rálátásom a jelenlegi ill egyéb fogyasztási adatokra. Igy mi a véleményed? Kond. kazán esetén kifüthető a ház gazdaságosan? Elég olyan alacsonyra beállitani a bemenőt, hogy a kimenő 55 alatt legyen? Mert ugye ennyi kell ill kevesebb, hogy a kondenzáció beinduljon. Köszi Niko |
csodoktorVálasz erre 2011-03-02 20:15:27 |
---|
Előzmény: Niko #12367#12430 Nikó! 50w x m3 = 20°C Biztos,hogy ki fogja fűteni a szobádat, a fürdőt pedig 60w x m3 = 24°°C Ezek az értékek mindig beváltak! |
takykaVálasz erre 2011-03-02 20:05:24 |
---|
Előzmény: Niko #12426#12429 Két dolgot előjáróban: - Azt nehéz innét megmondani, hogy milyen megoldás lenne neked a legmegfelelőbb. - Amit én javaslok az csak egy vélemény, nem mindenki ért vele egyet! Ami biztos, hogy a legdrágább a villanybojlert üzemeltetni, viszont a legolcsóbb megvalósítani. Elvileg a leggazdaságosabb az átfolyós rendszerű meleg víz készítés, viszont manapság, a magasabb komfort érdekében a kombi kazánok melegen tartják a hőcserélőjüket. Ez veszteséget eredményez. Arra vonatkozólag nincs tapasztalatom, hogy ez a veszteség mekkora a melegvíz tároló veszteségéhez képest, de szerintem nincs nagy különbség a gyengén szigetelt hőcserélő miatt. Ha a felújítás során újra lesz építve a vízrendszer is, akkor a külső, gázzal fűtött tárolós megoldás a legkomfortosabb és az egyik legolcsóbban üzemeltethető verzió. Radiátor kérdésben eszembe jutott az a megközelítés, hogyha a mostani (szigeteletlen) állapotban meg vagy elégedve a fűtésrendszer működésével, akkor szigetelés után a jelenlegi radiátorok méretét megtartva csökkenthető a fűtővíz hőmérséklet. Így lehetővé válik a kondenzációs kazán nagyobb hatásfokának kihasználása a fűtési idény nagy részében. T. |
NikoVálasz erre 2011-03-02 13:34:36 |
---|
#12425 Szia Takyka! Új verzió jött a képbe. Mi van akkor, ha a melegvizet villanyboylerrel oldjuk meg és csak a radiátoros fűtés menne gázról.Akkor vajon olcsóbb lenne a fenntartás? /ha a boyler olcsóbb áramról üzemelne-éjszakai, vagy ipari/Ekkor milyen kazán lenne gazdaságos? Érdemes ebben a variációban gondolkodni? Köszi: Niko |
botiVálasz erre 2011-03-01 14:37:14 |
---|
Előzmény: takyka #12380#12395 Egy olyan kondenzációs kazánra van szükséged, amelyik le tud modulálni akár a teljesítménye 1/4- 1/5-öd részére, a füstgáz hőmérséklete maximuma: t levegő+45C fok, és 4-5 év gari van a hőcsrélőre. Ha még a vezérlője külső hőmérsékletet is figyel, akkor már OK! Legegyszerűbb a melegvizet egy kombi változattal előállítani külső tárolóba betárolva, a mi akár egy régi villanybojler is lehet!! Egyébként kiválóan működik radiátoros fűtésnél is ez a kond. kazán, hisz a fűtési időszak 85-95%-ában még a jól méretezett kazán is csökkentett teljesítménnyel üzemel! A gyakori ki-be kapcsolgatáa a kazán halála!!! És a fogyasztás is megnő! Ilyen PL: UNICAL Alkon |
zsezseVálasz erre 2011-03-01 14:18:09 |
---|
#12393 takyka koszi. akkor a belso tarolos verziot el is felejtem gyorsan. |
takykaVálasz erre 2011-03-01 10:50:07 |
---|
Előzmény: zsezse #12369#12380 Mindhárom féle felépítésű kazánnal van hosszabb rövidebb idejű tapasztalatom. Belső tárolós kazán: Kicsi tartály, ezért magas hőmérsékleten tartja a vizet, intenzív a vízkövesedés. Egyrészt nem fér bele a tárolóba elég meleg víz, másrészt az amúgy is kicsi hőcserélő felület (tartályba épített csőkígyó)hőátadó képességét is rontja a rárakódott vízkő. A kazán hiába lenne képes nagy teljesítménnyel fűteni nincs normális hőátadás. Saját (Hermann supermaster 60L) illetve ismerős (Sanier duval? 30L) tapasztalata alapján nem tudsz normális sebességgel megtölteni egy kádat jó meleg vízzel, csak, ha évente szétszeded és vízkőmentesíted. Váltószelep nélküli átfolyós verzióval a legnagyobb probléma, hogy amikor van fűtés és nincs melegvíz elvétel, akkor a kazánban lévő HMV felmelegszik a fűtési hőmérsékletre, ami akár 80° is lehet. Ha megnyitod a csapot, akkor ez egyből megjelenik és szőrteleníthetsz. Ezen kívül, ha csak éppen csordogáltatod (<2L/p)a meleg vizet, akkor a víz hőmérséklete folyamatosan változik 20 és 60°között, ahogy ki be kapcsolgat a kazán. Persze, lehet hozzá esbe-t rakni, de attól még nem lesz komfortos, csak a balesetveszélyt kerülöd el. Ezeket a tapasztalatokat egy sanier duval renovastar kazánnal szereztem. Egyértelműen a legjobb megoldás a kazán+külső, legalább 100L-es tároló. T. |
zsezseVálasz erre 2011-03-01 00:06:32 |
---|
Előzmény: takyka #12359#12369 takyka: "A beépített tárolós kazánokat felejtsd el, a kicsi (30-60L) tárolók egy év után nem képesek annyi melegvizet tárolni, valamint utánmelegíteni, hogy fel tudj tölteni egy kádat!" ezt kifejtened? mi tortenik 1 ev utan? " Állandó szívás. Az átfolyós rendszerűeknél nagyobb a melegvíz hőingása. Fontos, hogy szekunder hőcserélős legyen, különben akár le is forrázhatod magad!" ESBE keveroszelep forrazasvedelemre? |
takykaVálasz erre 2011-02-28 22:56:45 |
---|
Előzmény: Niko #12364#12366 Mindkét eset előfordulhat, rajtad múlik, mennyit szánsz rá, mit követelsz meg! Magad is kiszámolhatod, ha előtte rászánsz sok-sok szabadidőt, elolvasol sok-sok cikket, könyvet, hozzászólást, majd kérdezel (itt a fórumon). Ha megértetted az összefüggéseket, letisztázod magadban mire van szükséged és meddig ér a takaród, onnantól már "könnyű". Ajánlom a winwatt programot. Ha abban lemodellezed a házadat, akkor már lesz egy kb. helyiségenkénti fűtési igényed, onnét már meg lehet határozni a radiátor méreteket, kazánteljesítményt stb. Jóval egyszerűbb használni, de nem kapsz helyiségenkénti hőigényt ezzel: apps.biosolar.hu/enercal/ T. |
NikoVálasz erre 2011-02-28 22:35:36 |
---|
#12364 Hogy tudom kiszámolni milyen radiátor kell? A ház fűtésrendszerét megtervezik, vagy a szerelő csak rácsap a hasára? |
Biosolar Forum => Fűtés - Kazánok => Kondenzációs kazán | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 következő » |