Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-10-18
10:22:01
Előzmény: takyka #53385#53387
A volialitás fontosabb mutató ilyen esetben, mint az ár. Ha sikeres lenne a részvény a tőzsdén, akkor nem lennének a Teslának pénzügyi gondjai. Mindig lesz aki nem tud tovább várni és elad. Van akinek megéri kivárásra vásárolni. De a mennyiség nem elég a cég fenntartásához. (Termelési, minőségi gondok, a konkurencia felfutása...)

Néhány évvel ezelőtt Soros akkor vásárolt aranyat, amikor mindenki megszabadult tőle, hogy gyorsabban és nagyobb haszonnal kecsegtető üzletbe, pl. Teslába fektessen.
Sorost akkor hülyének tartották, sokan mégis követték. Amikor kezdett leereszteni sok más mellett a Tesla lufi is, akkor mindenki az aranyba menekült. Soros eladta minden aranyát és hihetetlent kaszált.

Ilyen vitás, kérdéses(?) esetben meg kell nézni a Tesla felfutását, a csúcs utáni időszak iránymutatását, a pillanatnyi vergődését. Az, hogy pl. egy jó Kínai üzlet belengetése a közösségi fórumokon, másnap mit mutat a tőzsdén, nem mérvadó. Ez a rövid távú, néhány órás spekulánsok területe, de nem elegendő alap a cég megítéléshez.
2019-10-18
09:59:50
Előzmény: robert #53384#53386
Robert,

Nem szűnt meg a kereskedése.
Az eladhatósága olyan, mint pl. az aranynak. Ha most éppen (kicsi tételről beszélek) jó áron megvásárolhatsz néhány unciát, mert van felkínált mennyiség és ebből kiválaszthatod a neked megfizethetőt, akkor megveszed. Két óra múlva annyit emelkedett az ára, hogy neked (a nem feltétlenül kimondottan hosszútávú spekulánsnak) megéri eladni, akkor felkínálod eladásra. Ha nem veszik meg azonnal (mert sokan mások is hasonlóan gondolkodnak), majd néhány percen belül a remélt haszon alá csökken az ára, akkor a nyakadon marad. Ezzel vagy később lesz szerencséd, vagy muszáj lesz veszteséggel eladnod, mert további bukást már nem engedhetsz meg magadnak.

A Tesla részvényt sokan megvették mert olcsó volt. Igazuk lett, mert az értéke a sokszorosára emelkedett. Az időközbeni balhék és a Marci által leírtak miatti permanens csődhelyzet miatt (megjegyzem, ebben van pl. a VW is) a részvényekre megszűnt a kereslet. A mai áron nem veszi senki, ezért kényszerül Musk saját felvásárlással (más terület hasznából és kölcsönökből) pénz pumpálni az autógyártásába. A piac nem bízik benne annyira, hogy az elegendő lenne a további fejlesztéseihez, illetve már a cége(i) napi fenntartásához sem.
Ezt az állapotot minősítette helyesen Marci.

Off, de van két tárgyam, amivel én is hasonló helyzetben vagyok.
Van egy, ma már értékes régi karórám, amiért a jelenlegi, 30 évig használt állapotában egy millát kínáltak. Az óra felújítva a piacon 2-3 milláért keresett. A felújításra 1,5 millás árajánlatot kaptam.
A másik egy, az elsők között gyártott ős-Singer varrógép. Jelenlegi állapotában nem ér többet 30 ezernél. Ha felújíttatnám, akkor 300 ezret érne. Csak az intarziás asztallap felújítása több mint 300 ezer.
Tehát van "Tesla" részvényem, csak éppen semmire sem megyek vele.
El kótyavetyélni, kidoni a jelenlegi helyzetben nem érdemes. Megtartva egyáltalán nem garantált, hogy az utódaimnak hasznot fog majd hozni.
2019-10-18
09:53:27
Előzmény: robert #53384#53385
Rákerestem gyorsan a dologra, de nekem úgy tűnik, hogy megy a kereskedés...

T.
2019-10-18
08:43:13
Előzmény: sándor #53381#53384
Sándor,

Mit jelent az, hogy nem eladható a Tesla részvény? Megszűnt a kereskedése?

2019-10-17
23:07:24
Előzmény: takyka #53379#53381
takyka,
Engem érdekel.
Évek óta követem a tőzsdén a Tesla hullámait.
Azért nehéz bármelyik állítással vitatkozni, vagy mellé állni, mert egymástól függetlenül mindegyik igaz is és cáfolható is. El kell ismerni, hogy üzletileg ügyes hazardírozás.

Kifejezetten befektetői szemmel nézve a Tesla már a kezdetek óta csak (előre) menekül. Az autógyártás veszteségeit az egyéb üzletágakból, és Musk blöffjeiből fedezi.

Amit műszakilag kifejlesztett, az a hadiiparban és az űrkutatásban már a 70-es évek óta létezik.

Az előre menekülés jellegzetessége, hogy a gazdálkodás lyukait újabb ígéretekkel és kölcsönökkel, a részvények "fiktív" értékét hirtelen megnövelő bejelentésekkel megnövelve jutnak újabb pénzforráshoz. Ez a lufi ugyan úgy ki fog pukkanni, mint ahogyan a diesel lufi is járt.

A valóság az, hogy a részvényeik névleges értéke a kibocsájtási értékhez viszonyítva csodálatos, de eladni nem lehet őket, mert ilyen "Muski" háttérrel nincs vásárlója. A részvény tulajdonosaik valószínűleg soha nem kapják meg még az eredetileg befektetett pénzüket sem.
Ezért próbálkozik időnként bedobni, hogy hatalmas mennyiségű saját részvényt tervez visszavásárolni. Ezeket a terveket mindig csak közösségi oldalakon jelenti be, és nem hivatalosan a tőzsdén. Pontosan tudja, hogy a szabálytalan befolyásolásért kemény büntetéseket kell fizetnie. A tőzsdén, ha ilyen bejelentésekkel próbálkozna előzetes pénzpiaci egyeztetések nélkül, akkor azonnal kizárnák, és vége lenne a lufi gyártásnak, a befektetői mindent buknának.
Mivel a tőzsde ezt nem engedheti meg, ezért van valamennyi lehetősége a hazardírozáshoz.

Ha öt évvel ezelőtt 16 dollárért vásárolt valaki pár részvényt ami ma 160-at ér, még akkor sem stresszel, ha tudja, hogy nem eladhatók. A valós vesztesége csak 16 dollár, amit könnyű lenyelni.
2019-10-17
20:45:33
#53379
Szocsmarci, (+ akit érdekel)

Ez a "Tesla csődbe megy" téma nagyon hasonló a "megbukik Orbán Viktor, de mostmár tényleg" típusú jövendölésekhez. (hazai politikát nem akarom jobban idekeverni)

Ha kicsit jobban utánanézünk a dolgoknak, akkor világossá válik, hogy nem kell, hogy ez bekövetkezzen. (Persze, kizárni sem lehet!) Nem lett senki becsapva, van ráció a dologban.

A legtöbbször felhozott érv, hogy elégetett 6 Milliárd dollárt, ez rengeteg pénz, üzletileg nem észerű és fenntarthatatlan.

Szerintem égetésről nem lehet beszélni, mert nem egy veszteséges gyártást fedeztek vele, hanem beruháztak. Az eladott autókon hasznuk van!
(innét távolról nézve) Megvan a látható eredménye az utolsó elköltött dollárnak is.

A Tesla felépített három autó és akkumulátorgyárat (freemont, Nevada, Kína), kifejlesztett és gyárt(ott) 4 autótípust, van egy 5., 80-90%-os készültségi szinten. Ebből az 5 autóból az első teljesen független(roadster), a másik 4 autóhoz pedig fejlesztett két külön platformot. (S,X és 3,Y) És telepített 15000 Töltőállomást.

Mennyibe kerülne mindez egy hagyományos autógyártó számára?
Napokban volt hír, hogy a VW Törökországban akart autógyárat építeni, ami 1,5Milliárd$-ba kerül.
www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/volkswagen-torokorszag-torok-gyarepites.692784.html
A három gyár ~4,5M$

A VW-nél maradva, az elektromos autók alá szánt MEB platformja 2Milliárd €-ba került. (csak a platform, autó nélkül)
Két platform 4M$

Egy 2010-es cikk szerint egy új autó kifejlesztése 1-6Milliárd$ attól függően, hogy mennyire önálló modellről beszélünk.
www.tinyurl.com/y288rms6

5 autó (legyen a lehető legolcsóbb) 5M$

Ha ezeket így összeadjuk, akkor kijön egy akkora szám, ami mellett a 6Milliárdot látva csodálkozhatunk, hogy az miért ilyen kevés.

És akkor vegyük hozzá a töltőinfrastruktúrát, az önvezető rendszer fejlesztést és az energetikai üzletágat, melyek valós (piaci) értékét megbecsülni sem tudom.

Szerintem ezért nem stresszelnek nagyon a befektetőik.

Ja, és van nekik ~5Milliárd készpénzük, amiből jelenlegi költségszintjükön évekig elvegetálhatnának...

T.
2019-09-29
06:48:58
#53302
Sziasztok!
Ez már kezd hasonlítani a jövő autójára:
hvg.hu/cegauto/20190928_toyota_mirai_hidrogen_uzemanyagcellas_auto_teszt_menetproba_budapest

2019-09-11
23:27:58
Előzmény: BJaca #53283#53288
Szia!
Egyszer valaki letorkolt ezen a fórumon amikor arról írtam, hogy egy akkori hibrid autóval, városon kívül meghajtva milyen rossz tapasztalatom volt.
Állati zajos volt és annyit fogyasztott, hogy annak rengeteg füstjének is kellett lennie.

Városban, amolyan bébiszitter vagy házvezetőnő autónak, hivatalok "kiszaladgálós" kocsijának nem is engednék mást, csak elektromosat.
Abból viszont nem kérek, amit egy napközben előttünk parkoló szuper Teslás bemutatott. Még csak a pályára sem mentünk ki, csak meghajtottuk ahol lehetett és a kocsi rögtön elkezdett számolni, korlátozni. Visszavett a gyorsításból, a végsebességből, pedig még útiterv sem volt megadva neki.
Én is rákérdeztem, hogy mi lesz majd a télen? Télre nem lesz Tesla, már meg van az új gazdája. Ha csak azt nézem, hogy milyen alacsony építésű, be sem tudna jönni dolgozni vele egy normális havazás esetén sem. A jelenlegi tulaj is ettől tart.
2019-09-06
07:04:26
Előzmény: sándor #53279#53283
Szia!
Az akku árából mások benzines autót gyártanak. Villanyautót munkábajáráshoz kellene gyártani, akkorákat, mint egy kispolszki. Családi autónak még mindig a fosszilis hajtás a jobb. Ki akar elakadni villanyautóval a hóban? Vagy csak télen a nagy hidegben 2 órás dugóba kerülni?
2019-09-04
19:36:02
#53279
Sziasztok,

A kezdetektől fogva állítottam, hogy nem fog az elektromos autó annyira elterjedni, mint ahogyan azt sokan hitték.
A németeknél, ahol látszólag a legnagyobb az akarat, a betervezett mennyiség 20%-át voltak hajlandók az emberek megvásárolni. Az egész világon az idén fordult elő először, hogy kevesebb villanyos autót tudtak csak eladni, mint az előző évben.
A tendencia erősen csökkenő, és ami különösen feltűnő, hogy a lankadó eladási görbe szinte párhuzamos a csökkenő állami támogatásokkal.

Az emberek az egész világon emberből vannak, így természetes, hogy a viselkedésük is hasonló.
Amíg ingyen, vagy támogatva van valami, addig nem érdekel, hogy tudjuk e logikusan használni, megvesszük. Ez a sokféle piaci és állami érdektől vezérelt piac irányítás ugyan az, mint az árúházak trükkös leárazásai.

A csökkenő eladás Amerikától Kínáig mindenütt azonos. Ettől még lesz villanyos autózás, de csak a maga helyén, formájában, és méreteiben.
Ami legdrágább, azt egyetlen állam sem fogja végtelenségig támogatni.
villam64Válasz erre
2019-08-31
20:04:50
Előzmény: villam64 #53267#53273
Tények és tévhitek az elektromos autók akkumulátorairól.

wwwe-cars.hu/2017/09/17/tenyek-es-tevhitek-az-elektromos-autok-akkumulatorairol/
2019-08-29
12:57:31
Előzmény: BJaca #53271#53272
Azért a humort érteni kellene, abban viszont igazad van, hogy nevettél, én is mosolyogtam rajta
2019-08-29
12:54:05
Előzmény: sándor #53270#53271
Sándor!
Jót nevettem a bejegyzéseden, és ezért kérlek ne haragudj meg.
Azért építenek stadionokat, mert jelenleg abból lehet ellopni legjobban a pénzt. Semmi köze a sporthoz. Nézz csak utána, máshol mennyiért épültek ugyanekkora, vagy nagyobb stadionok...
2019-08-28
23:50:29
#53270
Hogy ne legyen teljesen off!

A szegedi kézilabdások, (köztük alig néhány magyar), az egyik szponzortól minden szezonban a legújabb luxus Toyotákat, hibrideket, Lexusokat kapják csak úgy, ingyenes használatra. Úgy tudom, ez a gyakorlat a többi támogatott sportágra is jellemző.

Amennyiben ezek az autók tényleg környezetbarátok, akkor a sport az egyik legerősebb támogatója a (majdnem) villanyos autók elterjedésének.
Biztos, hogy jó nézőpontból vizsgálódtok?


Van egy ide illő szigorúan szakmai megjegyzésem.
Nem tudunk stadionokat, sport csarnokokat tervezni. Sehol nincsenek napelemek, hogy a jól megfizetett sportolók ne az adóforintjainkból tankolják a sportlétesítményeken kívül az autóikat.
Esetleg a létesítményekben ténylegesen sporttal töltött idő kevés lenne még a gyorstankoláshoz is?
Mert, úgy értem.
Tulajdonképpen az adóforintom már benne van a stadionban, de napelemre már nem jutott belőle.
Puff neki, de a nézőszámot komolyan megdobná, ha a nézők az államilag támogatott autóikat ingyenes stadion árammal tölthetnék a meccsek idején.
Ennyi önsanyargatást igazán bevállalhatnának a nemes cél érdekében.
2019-08-28
10:44:50
Előzmény: Paragon #53268#53269
Paragon,

Véleményem szerint az urizálás és a pénzlopás a valódi cél, nem a tömegsport fejlesztése. Ezeket a célokat maradéktalanul elérték... a tömeg csak szív, ahelyett, hogy sportolna :(


Tudom ez a hozzászólás off, bocsi!
2019-08-28
08:08:57
Előzmény: villam64 #53267#53268
Sajnálom, hogy nem a hozzászólásod vezérfonalára szólok hozzá, de teljes mértékben egyetértek " Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést." megjegyzéseddel. A stadionok építése bár pörgeti a gazdaságot, de eredeti célját a tömegsport fejlesztését, ezáltal egészséges nemzedék felnövését nem éri el. A stadionok csak emésztik a pénzt a fenntartási költségeikkel, és csak arra jók, hogy még több idegenlégiós szivattyúzza ki az adóforintokat az országból. Néha már nehéz követnem ki is dobta a gólt, mi, vagy az ellenfél, mert norvég dob dánnak, vagy horvát a románnak, de a pont a miénk. Zavaró egy helyzet. Különösen zavar, ha hallgatom az idegenlégiós nyilatkozatát, amelyben dicsérik a magyar klubok bőkezűségét. Ha a házak szigetelését támogatnák nem a stadionokat, az javítaná a külkereskedelmi mérleget, és az így felszabaduló forrásokat további hasznot hozó beruházásokra lehetne fordítani. Ez a kormány hibája, csak azt nem tudom, hogyan tudnánk ezen változtatni
villam64Válasz erre
2019-08-27
20:38:32
Előzmény: grano #53266#53267
Az a gond ezzel, hogy ez az olajlobbi érdeke. Valójában az elektromos sokkal tisztább. És nem a városban szennyez. A nitrogén oxid is méreg, ami a földgáznál keletkezik. A számítás a német 2010-es energiamixszel számol. Ami már most sem valós, mert folyamatosan csökken a szén részaránya. A norvég számítások biztos mást mondanak. Nálunk még erőltetik a gázerőműveket, és a lignitet, de nem ezek fenntartása a jövő. A tisztább, gyorsabb, ingyenes tömegközlekedésé, melyet az autósoknak kell megfizetniük. És az egy főre eső fogyasztás csökkentés. Jelenleg az iparunk, és a közlekedésünk a nagyfogyasztó. Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést. A kormányunk a felelős minden rosszért.
Jelenleg a napenergia kapacitásunk, a teljes fogyasztásunk 1,6%-át elégíti ki. A gáz és szénerőmű 26%, Paks 34%, import 32% (főként csúcsidőben).
2019-08-27
17:28:32
Előzmény: grano #52654#53266
Kiemelném utolsó mondatomat:
"Szóval egy valóban optimalizált pici turbós lpg motor hybrid változatban vszeg odaverne ökolábnyomban minden másnak."
Ismét egy megerősítés, hogy a jelenlegi erőforrások közül a gázüzemű motor jelentős előrelépést jelentene.

wwwtotalcar.hu/magazin/hirek/2019/08/26/adac_a_foldgazuzemu_auto_kornyezetkimelobb_mint_az_elektromos/
2019-08-04
19:56:46
Előzmény: villam64 #53246#53247
Még mindig nem akarok villanyosat venni. Használtban is 4 millánál kezdődnek, új autót meg nem akarnék. Meghagyom a gazdagoknak. Egy hibrid 40km-es hatótávval max 2-3 millióért használtan még elférne, meg a napelem, és akkor tudnék akár 8-4-ig járni melózni, de nem lenne gond egy balaton megkerülése sem.

Na jó, talán az új fejlesztésű Teslát bevállalnám:
www9gag.com/gag/aGgKm0X
villam64Válasz erre
2019-08-04
07:56:11
#53246
www.napi.hu/magyar_vallalatok/dacia-hetuleses-auto-fogyasztas-benzin.689040.html
Ez egy benzines számolás. Ezt kell összevetni egy elektromossal. Az elektromos üzemanyag költsége évente maximum 48 000 ft/15000 km, mert 1 millióból kapok 3 kW-os napelem rendszert, mellyel évi 15 000 km-t autózhatok.

Egy 16,2 milliós autó után az állam ad 1,5 milliót, az államhoz befolyt áfa összege 3,5 millió.

www.portfolio.hu/vallalatok/erdekel-miert-dragabb-sokkal-az-elektromos-auto-mint-a-hagyomanyos.240305.html
wwwvillanyautosok.hu/elektromos-auto/10-tevhit-az-elektromos-autozassal-kapcsolatosan/
2019-07-05
16:58:35
Előzmény: grano #53197#53199
www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=HU

Vízenergiára támaszkodnak.
2019-07-05
16:18:07
#53197
www.reuters.com/article/us-autos-electric-norway/electric-cars-grab-almost-half-of-sales-in-oil-producing-norway-idUSKCN1TW2WO
A cikk lényege: Norvégiában az idei év első felében minden második eladott autó villanyos volt.
Sajnos a norvég villamos enwrgia termelés mixet nem ismerem, de lehet, hogy nem sok szenet használnak.
2019-07-05
06:53:22
#53196
Érdekesség.
BMW i3, 90km/h --> 11kW
130km/h --> 19kW
10% emelkedő 90km/h-nál 50kW

Városi használatnál (max. 50km/h) a generátor üzemmód nagyon jól tölt vissza, akár 40kW-tal is.
villam64Válasz erre
2019-06-29
06:50:41
#53188
Nem kell mindent bespájzolni.
www.bama.hu/pr/uj-tomegkozlekedesi-eszkoz-pecsen-1886864/?fbclid=IwAR2jZT_JtuAK93MZGCkut_nw9V-Pz1EURju9Fs9XnlZp37W1CgnjphfEBCQ?utm_source=vg&utm_medium=ottboxcikk&utm_campaign=ott

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/tesla-norvegia.687178.html
2019-06-28
05:51:34
#53186
Városunkban roham tempóban szaporodnak az elektromos autók. Csak az utcánkban már 2 van.
A munkahelyemen is már a 4. emberke vett. Egyszer kaptam egy házi töltőt javításra, de a megszakadt trafóját nem tudtam pótolni, Kínából olcsóbb volt venni egy újat :)
Aki használja, már nem akar belsőégésűt venni.
Engem az ára riaszt vissza. Egy darabig nem fogok, még használtan se venni, majd 15 év múlva.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva