Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-02-07
19:39:35
Előzmény: Bous83 #38430#38437
Akkor biztosan a Dusterrel keverem. Évek óta megy a dilemma, 4wd vagy sem. Néha kellene nagyon ide a hegyre, de mindig lebeszélem magam. Leginkább azért, mert a számomra megfizethetoek nem kapcsolhatok. (2000 utáni) Azért a 2 hét kényelemért meg nem fogok egész évben +2 litert tankolni/100 km.

A Dusterrel kibekulnek, de az is új, így drága.
2013-02-07
13:19:51
Előzmény: Jesu #38428#38430
Semmi gond, sejtettem, ezért írtam... :)

Én pedig ezt csináltam, annyi különbséggel hogy nem a szomszéd, hanem 3 utcával arrébb van, becsengettem... Ugyan az minden, a kocsim alján még a "diffműdudor a csomi felé" is benne van a kaszniban, a kardán csapágyfelfogatásához felhegesztett lemezzel együtt... Szal szerencsére nincs különbség.
2013-02-07
13:00:18
Előzmény: Bous83 #38426#38428
" Ugyanezt írtam... ;)"
UPSZ. Télleg. :) Nemolvastam vissza...

Szerintem mintha a 4wd ignis es a sima között lenne különbség hátsó csomagarto meretben is, igy necces, hogy a sima ala nem megy be 4wd hatso hid. (vagy ottromban magas lesz a hatulja :D)

De cafold, ha konkret infod van.

Szomszedban van egy 4wd ignis, de bután nézne, ha elkezdenék aláfeküdni egy centivel. :D
2013-02-07
11:44:51
Előzmény: Jesu #38422#38426
Az átalakítási biznisszel most is próbálkoznak páran, de kedvüket szegi a "papírmunka" közel 1 misis költsége /AUTÓ! Na ezért csinálom úgy, hogy plussz motort teszek, és minden eredeti rendszert békén hagyok. Így a költség kb 0.

"Összkerekes jármű hátsó difi/kardán kihajtás részben elbont, motor a helyére betesz. Ennyi. ha vizsga van és szaroznak, előtte eltűntet, majd visszarak." Ugyanezt írtam... ;)

Az akkuár önmagában nem annyira durva, kb 10-11eFt/km-->40km=420eFt lítiumból...

Egy jó kis link, néhány alapadat a számításokhoz megtalálható...

www.evpermanent.com/hu/info1hu.php

2013-02-07
11:11:05
Előzmény: Bous83 #38421#38422
Az átalakítási biznisszel most is próbálkoznak páran, de kedvüket szegi a "papírmunka" közel 1 misis költsége /AUTÓ!

Marad a sunyi átalakítás.
Nekem is megvan a terv leborítékolva:
Összkerekes jármű hátsó difi/kardán kihajtás részben elbont, motor a helyére betesz. Ennyi. ha vizsga van és szaroznak, előtte eltűntet, majd visszarak.

Már csak nem kevés pénz kellene hozzá. :D
Az aksi árakon múlik minden. Szerintem nekem is mint a legtöbb ittlévőnek napi 30-60 km hatótáv elegendő lenne. Erre kéne számolni aksi pakkot, mi pénz. A többi már részletkérdés.
Hacsak vezérünk meg nem szabja, hogy occcsó benzint a népnek! Mert akkor kár minden kidobott ft...
2013-02-07
10:29:23
Előzmény: sw2janos #38410#38420
Köszi a felajánlást. A kivitelezés (5-10%) maga nem nagy durranás, inkább a tervezés (90-95%) a nagy meló. Milyen területen vagy jártas? Motorok? Inverterek? uC programozás? vagy ilyen szinten azért nem...

(A legjobb barátom karosszérialakatos+autószerelő, valamint bármilyen autószerelői műveletet magam is meg tudok csinálni, a mai napig saját magamnak szervizelek. Eddig időrendben: bicikli, Riga, Simson, Yamaha DT125, Lada 1200S, Ignis)

P.S.: Mindez téged, minket nem érint, de bevallom, rejtett szándékaim között van az átalakítás értékesítése, illetve Ignis-ek vásárlása, majd elektromosítást követő értékesítés. A "PV rendszerek kora lassan lejár", maxi 1-2 év, és nem lesz biznisz, pont mint pl. klímatelepítés, amit ma már nem csak a hűtősök, hanem szinte minden vizes és villanyszerelő vállal, olcsó készülékek, olcsó telepítések, vagy megélhetési munka, vagy óriási méretek és mértékek kellenek...
2013-02-06
21:05:50
Előzmény: Bous83 #38398#38409
Az elektromos autó nekem is szerepel a terveim között,feltehetően jövőre kezdem el,azzal a hátsó szándékkal,hogy az akku pakkjával vészhelyzet esetén hosszú ideig el lehet látni a háztartást.Azért remélem erre nem kerül majd sor.Egy 25 éves mazda 123-ast alakítok át,ami úgy néz ki,mint ami most jött ki a szalonból.

2013-02-06
16:50:07
Előzmény: Bous83 #38398#38401
Bous83,

" 1db leges-legkorszerűbb mono PV táblát (1/3 kWp) dobnék a tetejére"

Sajnos nem tudtam elcsípni a napelemes autó tulajdonosát. Kíváncsi lennék, hogy mit táplál evvel a két ezer-éves amorf modullal. Lehet, hogy ő már régen megvalósította a terved :)



2013-02-06
15:29:45
Előzmény: sw2janos #38379#38398
Nálam azért nem játszik a DC motor, mert nem teljes elektromosítást szeretnék, hanem részbenit, azaz az egész autót mindenestül úgy hagyom, ahogy van, csak kiegészítem. Szerencsémre az Ignisekből van 4x4 verzió, az enyém pedig első kerekes. Így bontóból vásárolhatok hátsó hidat, ami tökéletesen illik, semmilyen átalakítás nem szükséges. Ezt követően a diffműhöz csatlakozó első kardántengelyt is beépítem (kb B oszlopig ér), majd onnantól indul majd a motor egészen a váltóig. A rendelkezésre álló hely 70cm hossz, és sajnos csak 17cm átmérő. Ha ennél nagyobb átmérőt választok, vagy az autó legalacsonyabb pontját viszem lejjebb, vagy szét kell vágni a két ülés között a karosszériát (kézi és váltó alatt), és megnagyobbítani a rendelkezésre álló helyet. Ezeket lehetőség szerint elkerülném, így marad a nem túl nagy átmérő, és ebből következően a saját tervezésű-építésű motor. Szerencsémre az ABS leállított motorral is megy, valamint a kormány szervó is elektromos (csak fordulatszám alapjelet kell neki adni), tehát ha tisztán elektromos üzemben használom majd, egyedül egy vákuumszivattyút kell beszerelnem és járatnom, hogy a fékrásegítésem maradjon, minden egyéb extra és kötelező cucc működni fog. Az előnye az ilyen átalakításnak, hogy nem engedélyköteles, hisz egyetlen biztonságot, vagy alapfunkciót érintő részt sem bolygatok. Persze azt nem árulom el, hogy képes tisztán elektromos működésre is, mert akkor már a fékrásegítéses vákuum miatt kötözködhetnek. A vezérlőt én tervezem majd, és alapvetően az autó can-buszáról szándékozom lelopni a jeleket. Remélhetően még az abs kerékfordulatszám jelei is rajta vannak, így akár még kipörgésgátlót is beletehetem. Egyenlőre én is csak a tervezgetős fázisban vagyok, de ha lesz egy kis pénzem, elkezdem a motor építését...

P.S. Persze 1db leges-legkorszerűbb mono PV táblát (1/3 kWp) dobnék a tetejére (légellenálláscsökkentési trükköket bevetve), így a PVGIS szerint Budapesten, ha egész nap süti a nap, elvileg 8km-re elegendő energiát töltene... ;)
sw2janosVálasz erre
2013-02-06
13:46:05
#38379
Részben ide tartozik, részben nem:
Hallottam, hogy Kecskemét környékén, 3-4 vegyészekből álló csapat össze rakott egy "jó" akkumulátort. Sajnos feltették a netre, erre több, jó öltönyös úr megkereste őket és egy szemérmetlenül nagy összeg után már ők sem beszélhetnek róla, nem hogy netes terjesztés... semmi. Asztalfiókba került.
Szóval vannak jó akkumulátorok, de majd csak akkor, ha időszerűnek látják.
...és mennyi ilyen lehet....

A másik téma ez az autó átalakítás elektromosra.
Pár dolgot már olvastam itt-ott róla.
Az elektromos áram tárolásának legjobb módja a használata, pl. autóakkuban.
Én tudom, hogy a 3F motor+frekvenciaváltó a legjobbb, a legkorszerűbb megoldás, de talán a legjobban kivitelezhető az egyen áramú motor és az egyszerű szabályzás.
Szívesen társulnék valakivel, aki szintén tervezi egy ilyen autó átalakítást.
A pénz még nincsen meg hozzá, de ha nagyon akarjuk, akkor lassan el lehetne kezdeni a tervezést és majd megjön a rávaló is.
2013-02-05
23:43:47
Előzmény: takyka #38361#38365
Majdnem hibátlan, csak a hatásfoknál hibázik... ;) Ólomaksit akármilyen kis árammal töltöd, meríted, 70% fölé esélytelen... Ellenben ennyiért én lítummal vállalnám, ráadásul még jobb is lenne, lítium hatásfoka 95% felett van...

P.S. Mivel szeretném az Ignis-emet kiegészíteni egy 30kW-os, hátsókerekekre (hídra) dolgozó elektromos 3f PM axiál fluxusú szinkronmotorral, mostanában nézegettem a lítiumakku árakat is. A 3,2V 20Ah akkuk elérhetőek 22$ + szállítási áron, azaz a 12V 100Ah (4 sorban, 5 párhuzamosan) 100eFt nagyságrendben. (egyébként ebből kellene 4 pakk, hogy tartósan bírja a 30kW töltést és kisütést, kb 40km út (a napi munkába járós és hétvégi bevásárlós is 35km alatti), 140km/h körüli végsebesség, benyára átszámolva nappali árammal 1,6l/100km-nak megfelelő útiköltség) csak hiányzik hozzá a kess, meg az idő, de majd egyszer... :D:D:D
ÉgboltosVálasz erre
2012-06-11
08:49:42
Előzmény: robert #30429#30461
Bár közel áll az elképzelésemhez, de az árával esélytelen nálam.
Olyannak jó aki reggel nyugat felé megy dolgozni, észak-déli a munkahelyén a parkoló és este kelet felé megy haza.
2012-06-10
18:13:32
#30429
Evezni mentünk a Velencei tóra, és a gárdonyi strand parkolójában láttam ezt az elektromos járművet.
Szerencsére ki is tudtam próbálni. Két botkormánnyal kicsit furcsa volt lavírozni, de a nagyon dinamikus és hátramenetre is képes járművel a gazdája több, mint 20 kilométert tesz meg naponta.
Ha lemerül az aksi és nincs elég napfény, akkor lehet pedálozni is.
Eső esetére van teteje is, de most a kabrio üzemmódban járattam.
Pannonrider (nem pannon puma) a neve, fenn van a neten (az ára! is).
Műszaki adatokat sajnos tudok, rohanásban voltam ugyan, de nem bírtam ki, hogy ne tegyek meg egy kört vele.








2012-05-30
01:39:50
Előzmény: villam64 #29913#29916
Villám,

Az aksi és a tűz szavacska találatai youtube-on:

www.youtube.com/results?search_query=battery+Fire&oq=battery+Fire&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=youtube.3...12726.12946.0.13043.2.2.0.0.0.0.124.124.0j1.1.0...0.0.Dp-NY2vLbT4

Ami aksigyulladós találat, az mind lítiumos. A lítiumos akku komolyabb sérülésnél, vagy túltöltésnél sajnos hirtelen gyullad, és nagyon ég. Ez a többi elterjedt aksitípusra kevésbé jellemző...
2012-05-29
21:13:23
Előzmény: villam64 #29913#29914
Nem riogatom, én is szivesen vezetnék egy csendes, elektromos járgányt. :-) Ugyanúgy benne van a pakliban a LiPo akku is, mint a gáztartály, meg a benzingőz.
villam64Válasz erre
2012-05-29
20:58:43
Előzmény: barbot #29911#29913
Barbot, ne riogasd az embereket. Tízezerszer többen égtek benn nem elektromos autóban, mint elektromosban. A cikk írója is dilettáns. Valamit fél füllel hallott, és azt leírta. Nem tudni, hogy a benzines jármű gyulladt-e ki először. Nem valószínű az akku sérülése miatt keletkezett tűz. Inkább a két kábelt nyomhatta össze az ütközés, zárlatot okozva. Ez bármilyen akku robbanását okozhatja, ha elég vastag a kábel.
2012-05-29
19:35:48
#29911
A LiPo akkuk a modelezésben is veszélyesek. Egyszer láttam, mit csináll egy 1300 mAh-s.

"Az elektromos hajtású BYD E6 egyterű taxiként elég gyakori jármű Kínában, mivel megfizethető árú, tágas, és semmilyen szmog-korlátozás nem vonatkozik rá. Egy ilyen autó járt szerencsétlenül a minap: egy részeg sportkocsi-tulajdonos hajtott neki nagy sebességgel. Ez önmagában is elég baj lett volna, de úgy néz ki, az ütközéstől az akkucsomag is megsérült, így egy robbanást követően nagy lánggal égni kezdett – a sofőrnek és utasának esélyt sem adva a túlélésre."
2012-05-17
11:21:51
Előzmény: Égboltos #29531#29541
Égboltos,
valamire való Trabi ára az egekben, nem akartam elhinni mit kérnek érte.
A legalizálás fontos lenne, mert a rendőrök ezen a rövid úton is korzóznak. A napelem nekem is eszembe jutott, az árnyékos helyeket a korán menők már elfoglalják, de így mindig találnék "töltős" parkolóhelyet. :)
2012-05-17
11:16:48
Előzmény: robert #29529#29540
Robert,
köszönöm a linket. Ez legalább világos, egyértelmű. Sajnos így űrtávolságba került az elgondolás, ez sosem hozná vissza az árát, hobbinak meg túl költséges.
Ebben az a legrosszabb, hogy az árat leszámítva ez lenne a legjobb megoldás a számomra. Akármilyen léghűtésű kiskocsit vennék, a rövid távokon nem tudná elérni a motor az üzemi hőfokát, főleg a vasútállomásra menet nem, mert a kezdeti kicsi emelkedő után végig lejt az út. Hazafelé már bemelegedne a henger, de a motorolaj még akkor sem teljesen, így elég hamar tönkremenne a motor, vagy cserélhetném pár ezer kilométerenként (Trabit kivéve). Tehát minden a villanyautó mellett szólna az árát kivéve.
ÉgboltosVálasz erre
2012-05-16
17:00:07
Előzmény: plaszlo #29528#29531
Egyrészt én is a mopedautóra gondoltam,másrészt meg a TRABANT kombi!
Átalakítva persze. Hatalmas csomagtartó, szervó nincs, könnyű, alkatrész dögivel.
És még egy nagy napelem is elfér a tetején.

Amennyire kivettem, nem lenne cél a legalitás....
2012-05-16
16:21:21
Előzmény: plaszlo #29528#29529
plaszlo,

Nekem úgy tűnik, hogy egy átalakítás technikailag - ha nem is olyan egyszerűen, mint elsőre gondolnád - megoldható, és biztosan szórakoztató lenne.

Egy Citroen 2CV MO-on történt átalakításának leírása itt: evpermanent.com/hu/info3hu.php


De!!!
1. A legalizálás a szigorú előírások miatt annyira bonyolult és drága, hogy veszteségessé tenné a vállalkozást.
2. Az üzemeltetés az akkuk miatt talán még drágább is lenne, mint a benzines autók esetén.



Készen kapható a REVA (villanyverda.hu) alap fogyasztói ára: 3.600.000 Ft





Ehhez mit szólsz?


Leírás:
2 személyes 3 kerekű elektromos mopedautó, nem kell rendszám, műszaki vizsga sem, mert 3 kerekű segédmotorként, max 45km/h sebességgel közlekedhet az utakon. A gyártmánya FIAM. Műszaki paraméterek: Elektromos meghajtó rendszer: 24v DC, 2, 5KW-os DC soros motor 3500 1/min, USA gyártmány, számítógéppel programozható CURTIS vezérlő (pc kapcsolathoz kábelt és szoftvert adok hozzá, minden paraméter szabályozható, USA gyártmány), elektromos gázpedállal. Fedélzeti elektromos rendszer 12v, galvanikusan leválasztva a meghajtó rendszertől. Az elektromos átépítés 2012 áprilisában készült. A fedélzeti akkumulátort és új 12v-os töltőt és 220v-os töltő csatlakozást adok hozzá, és az benne van az árban. Mivel a meghajtó rendszer akkumulátoraira több lehetőség van, így ez nincs benne az árba, mert azt úgyis a vevő dönti el, milyet szeretne (ólomsav, gél, Litium ion. ) Egy korrekt, és legolcsóbb javaslat: 2DB Banner Energy Bull munka akkumulátor 12 V 100 ah (32000ft/db) vagy 2db TAB szlovén munka akkumulátor 12 V 106 ah (37000ft/db) + 1db GZL30 AKKUTÖLTŐ 24/16A 12-24V 300W 14000ft Ezek az akkuk kb 50-60%-os merítettség mellett 400-500 ciklust tudnak, A Banner típus 60 %-os merítettség mellet 800 ciklust tud (gyártó szerint) Számított hatótávolság: akkumlátor fajta és nagyságtól függő. A fenti nagyságrend kb 20-25 km megtételére alkalmas, úgy, hogy az 50% az akkuba marad. Lehet több is, de akkor jobb, vagy nagyobb aksik kellenek. Az akku tartót úgy alakítottuk ki, hogy több méretű akkumulátorok befogadására legyen alkalmas. Előnyei a rendszernek: -nincs műszaki vizsga, nincs rendszám. -Segédmotor jogosítvánnyal is vezethető -alacsony éves biztosítás 4000ft/év - belvárosban nem kell parkolójegy -olcsó fenttartás, kb 2-3ft/km -nem kell orvosi alkalmasság a vezetéséhez, így akinek ez lejárt és nem tudja megújítani, jó megoldás lehet. -csak fék és gáz. Rokkantaknak előny! -Bárhol a 220v-os hálózatból feltölthető, mert a töltő is utazik a járművel. -két személy egy költségen utazik, nem ázunk esőben. Teljesen működőképes, kipróbálható, a youtube-on ezen a címen video látható róla: elektromos 3 kerekű segédmotor. Igény esetén a választott akkupakkot beépítjük. Nekem már másfél éve van egy hasonló, sokat járok vele a lányommal a lehető legkisebb költségen. Olcsóbb, mintha helyközi busszal járnánk.
www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/aixam_elektromos_mopedauto-5769662






3-4 kilométert jelenleg, legolcsóbban gyalog lehet megtenni, ameddig nem vezetik be:
- a kötelező gyalogos-biztosítást
- a járda-használati adót
- az esőkabát-viselési illetéket
- az évenkénti cipő-biztonsági vizsgáztatást
- és amennyiben nem fognak büntetni hiányzó elsősegélydoboz vagy zseblámpa pót-izzó, és kopott cipőtalp és lukas zokni esetén.

2012-05-16
16:01:58
Előzmény: dejoe #29526#29528
dejoe,
szerintem ez csak átmeneti állapot, valamit ki fognak találni erre is. A dolog onnan indult, hogy valami léghűtéses, olcsó autó kellene vonatállomásra járásra. Csak 3-4 km, ezért vizes motorok be sem melegednek ennyi idő alatt, hosszú távon tönkremegy. A kispolák erre jónak tűnt, de elektromosan még jobb lenne, ha nem kerülne ezért a többszörösébe. Így csak álom, de legalább érdekes. Nagy kedvem lenne egy ilyen átalakításra. :)
2012-05-16
13:12:51
Előzmény: plaszlo #29522#29526
Nem jobb/egyszerűbb/olcsóbb lenne neked egy mopedautó ?
Úgy összességébem.
Ha nem nagy távolságokra kell, és nem 4-5 személyre.
Nincs vizsgadíj, súlyadó ??,zöldkártya..

2012-05-16
00:12:42
Előzmény: Jesu #29521#29522
Jesu,
a szervófékre nem is gondoltam, bár a kispolskiban eleve nincs, én megragadtam ezen a szinten. Nekem pillanatnyilag tényleg csak pár kilométeres utakra kellene, amire tökéletesen megfelelne az átalakított autó. Na igen, az árak. Megnéztem a motorok, átalakítók, elektronikák, akkuk árát és egyelőre úri passziónak tűnik. A kispolák fékénél is érzek némi bizonytalanságot, végig dobfék és a megnövekedett önsúly miatt nem vagyok biztos abban, hogy elég lenne hozzá.
Kicsit utána kell még olvasnom, hogy képben legyek.

2012-05-15
22:05:27
Előzmény: plaszlo #29511#29521
Le lehet, csak úgy van kitalálva, hogy ne érje meg. Pl. minden autóba kötelező a vákuumos fékrásegítés(immáron elektromos megoldással), ha eredetileg is az volt benne. (Mutass autót, amiben nem az van!) De persze ezt utána be kell méretni. Beszámolók szerint ennek ára: 150-250E Ft/ alkalom.

Ezért gyakorlatilag megfizethetetlen az átalakítás. Pont azt a low-cost kategóriát lehetetlenítik el, ahonnét jól lehetne alulról építkezni.

Marad a külföldön már létező és elfogadott, típusengedéllyel eleve rendelkező elektromos járművek lepukkadt darabjainak recyclálása. :(
Nincs kész, jó megoldás így 3 milla alatt. És az is csak részmegoldás. Továbbra is gond a rövid hatótáv, és bazi drága akku.

Ma egész nap, miközben égettem a benzint BP-ről hazafele (ami fizikálisan "jó érzés" egy 5kg/LE-s autóban, de anyagilag romba dönt!) azon gondolkodtam, hogy egy piti kis range-extender mekkora jó dolog lenne, egy viszonylag normálisabb low-cost e-kocsinak. Épp csak akkora, hogy 90-100-as tempóval mozgásban maradjon. Ez mostani mérések, eredmények szerint ~8-10kW egy jó CW mellett.

Ma vettem egy gagyi e-bringát, de inkább amolyan ülő rollert.
Hááát. "Olcsó húsnak híg a leve."
Igaz elmondható, hogy annyit fizettem érte, ami nem fájt. Majd tolok be képet, ha kicsit kipofoztam.
24V(2*12V/7Ah)/~180W, szíj hajtás áttétellel. El is neveztem RETTENETES GÉPÁLLAT-nak! ;)
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva