Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-04-19
18:06:27
#52649
Kérdéseim:

-Mennyi CO2-be kerül a diesel merci előálllítása? Gondolom az is bele van számolva.
-Ugye mindkét esetben well to wheel számolták a fogyasztást? (Csak mert a villanyautó energiaigénye adott távolságon annyi co2-t generál, amennyiből éppen odaér az üzemanyag a kútra)
-Ugye valós fogyasztási adatokkkal (és ebből következően Co2 kibocsátással) számol az úr?
- 1 tüdőrákos ember mennyi Co2-t ér?

T.



2019-04-19
17:35:47
Előzmény: robert #52639#52648
robert:
hogy én mennyire imádom az ilyen "áltudományos" cikkeket.
Sajnos a megrendelőjük vszeg olajos cég volt.
Mit is akarunk kimutatni?
Hát akkor ami a mi felünket rontja azt kihagyjuk a számításból.
Egy büdös mukk nem esik a kőolaj kitermeléséről, szállításáról, feldolgozásáról, tárolásáról, a benzin / gázolaj szállításáról, értékesítéséről, s mindazon egyéb kibácsátásról ami a dízelek mai problémáit jelenti (NOX, por).

Szóval ez egy "fizettt politikai hirdetés" volt.
2019-04-19
09:32:23
Előzmény: villam64 #52643#52644
villam64,

A cikk nem állít semmit, hanem hivatkozik egy tanulmányra (km elírással). Ha tényleg kíváncsi lennél, hogy mi hogy jött ki, akkor elolvashatod itt:
www.cesifo-group.de/DocDL/sd-2019-08-sinn-karl-buchal-motoren-2019-04-25.pdf

villam64Válasz erre
2019-04-18
18:00:32
Előzmény: robert #52641#52643
Szia Róbert
Én nem szeretem az akkus tárolást. Jelenleg szükséges. Az elektromos járművek súlya nem nagyobb a dízeleseknél, hanem kisebb. A villamosom 40 kilóval könnyebb a benzinesnél, megtankolva. Az indukciós töltés létezik nem sci-fi. Én indukciós főzőlapot használok. A transzformátorok is indukciósak. Alapfelszereltség lesz. Az autó megadja az adatait, a töltő rendszer beazonosítja, és elkezdi tölteni. Egész parkolót ki lehet így építeni. 3 kW-os töltéssel 1 óra vásárlás alatt 20 km távolságra elegendő energiát lehet betölteni. Egyre több indukciós útszakaszt tesztelnek. A dízel autóknak is van gyártási CO2 fogyasztásuk. A kőolajjal üzemelőket csak a fogyasztás lapján állapítják meg. De mennyi Co2 keletkezik a bányászattól mérve, addig amíg elégeti az autó. Azért kellenek napelemek, hogy ne a szénerőműveket használjuk. És nem csak akkumulátor létezik. A hidrogénes üzemanyagcella is létezik.
www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/elektromos-auto-ifo-szen-dioxid-kibocsatas.682705.html
Én használom az elektromosom, és nem látom ezeket a problémákat. És ezek a cikkek semmilyen adatot nem tartalmaznak. A bio metán megfogalmazása is abszurd. Mi a bio? És mit eszel, ha elégeted? Honnan veszel földgázt? Honnan veszel kőolajat? Nevetséges. És még ezernyi kérdés?
2019-04-18
17:59:28
Előzmény: villam64 #52640#52642
Szia villam64!
"a 15 ezer négyzetkilométer hány kilométer?"

Egyszerű: egy Tesla Model 3 2088mm széles. 1km megtételével 0,002088 km2 felületű úton halad át. Ebből következik, hogy 7 183 908km-t megtéve 15ezer négyztkilométer út felett halad el :)
(bocs)
2019-04-18
15:50:59
Előzmény: villam64 #52640#52641
villam64,

"... hogy jött ki, hogy.. az egész cikk, egy álhír... "

Legalább annyira megalapozott a cikk, mint az akkus tárolás környezetkímélő mivoltára való hivatkozásaid.

Szerintem is igaz, hogy a jelenlegi akkugyártás brutálisan káros.
Nem állítom, hogy a dízel/benzin meghajtás nem káros, de azt sem hiszem, hogy az elektromos jobban kímélné a környezetet. Az egyik kutya, a másik eb.

Ameddig nem lehet a jármű üzem-anyagtárolóval mért együttes tömegét lényegesen csökkenteni (a jelenlegi elektromos technológia miatt éppenhogy nő), addig nincs miről beszélni!

Az útba épített indukciós töltés valószínűleg a sci-fi képregények témája marad. Nehogy bevedd!

villam64Válasz erre
2019-04-18
15:15:40
Előzmény: robert #52639#52640
Ez a cikk 1 nagy 0. Hogy jött ki, hogy 11 tonna CO2 kell egy akkupakk legyártásához? Hogy jött ki a 15 ezer kilométer (a 15 ezer négyzetkilométer hány kilométer?)? A metán tényleg jó, csak 1000-szer veszélyesebb, és károsabb a benzinnél, és 100-ezerszer a villanynál. És az alapja a CO2. A metán hatásfoka ugyanolyan mint a benziné, vagyis harmada a villanynak. Házilag nem állítható elő.
Hazugság az egész cikk, egy álhír.
2019-04-18
14:28:15
#52639
Jobban szennyez a Tesla, mint egy dízel Merci?

... mert az akkugyártás brutálisan káros:
www.hvg.hu/cegauto/20190418_Nemet_tudosok_jobban_szennyez_a_Tesla_mint_egy_dizel_Merci
2019-04-18
08:03:34
Előzmény: takyka #52635#52637
Sziasztok!
Én még mindig azon vagyok kiakadva, hogy milyen kicsi a hatótáv.
Emlékeztek még az ELMA-ra?
" Az Elma 02 hatótávja a téli hidegben is 120-150 kilométer, de mértek már 198-at is" "25 darab 200 amperórás cellával"

Az ELMA-01 a kb 20kW-os akksijával 50km-t tudott.
Ja, és sufnituning 10 évvel ezelőttről...
www.autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/magyar-villanyauto-tz-elma-linkekkel

Manapság meg ott tartunk, hogy a hatótáv miatt akkora akksik vannak az autóban, hogy otthon 3 nap alatt lehet feltölteni :(
2019-03-09
08:32:15
Előzmény: robert #52543#52544
Lila köd? Az nem, de szerelem az igen! :-)
Azt hittem, az írásaimból egyértelmű, még én is várom, hogy elérhető legyen a fizikai paramétereiben is megfelelő járgány.

2019.03.10.
Mellesleg, érdemes szemmel tartani a fejlődési ütemet.
Az első viszonylag nagy darabszámban gyártott villanyautó a Nissan Leaf 2011-ben jelent meg 24kWh-s akkumulátorral, optimista 130km hatótávval.
Idén, 8 évvel később már 60-70kWh-s akkumulátorral is kaphatóak a kommersz villanyautók. (Leaf, Kona, Niro, i3) a hatótáv, 3-500km.
Mindeközben az áruk kb. változatlan maradt úgy, hogy hiánycikkek. A 40kWh-s változatok ma olcsóbbak, mint 8 éve a fele hatótávú modellek. Ugyanis közben a hatásfok is jelentősen javul.
A Teslát direkt nem is említettem eddig, mert az minden téren mintha másik bolygó szülötte lenne.

Töltési fronton is komoly fejlődés van folyamatban. Mai hír az 1600km/h töltési sebesség:
www.totalcar.hu/magazin/hirek/2019/03/10/orankent_1600_kilometernyi_hatotavot_ad_a_tesla_uj_szuper_toltoje/

Ezt egy 250kW-os töltő produkálja, de Európában már elkezdték telepíteni a 350kW-os töltőket is!
Nekem ne mondja senki, hogy 3-400kilométerenként nem fér bele 15perc pihenő.

Ja, és van még az a mantra is, hogy majd sorbanállás lesz a töltőnél. Hogy is néz ki egy forgalmasabb töltőállomás jelenleg?
Így:
www.youtu.be/inAQNHKhcrA?t=1594
Tudom, tudom, ez Norvégia...
Elárulom, hogy a győri superchargernél is elő van készítve a hely, hogy akár megtriplázzák a jelenlegi kapacitást.

Már csak egy kérdés maradt, az eddigi fejlődési ütem hogy alakul a jövőben?
Nem hinném, hogy csak eddig tartott!

T.
2019-03-08
18:22:28
Előzmény: takyka #52542#52543
takyka,

Nem csak az előítéleteknek, hanem a lila ködnek is oszlania kellene :)

2019-03-08
18:14:00
Előzmény: robert #52541#52542
De csak amíg nem tudok egy model 3-at is venni. :-) (vagy hasonló hatótávú egyéb márkát.)
Ne értsd félre, én nem akarok senkit meggyőzni, csak szeretném, ha a sztereotípiák, előítéletek oszlanának.

T.
2019-03-08
11:30:00
Előzmény: takyka #52540#52541
takyka,

"Két autónk van napi használatban"
Vagyis marad egy benzinesed is, ha veszel egy elektromosat.

Mi egy autón osztozunk, amire akármikor szükség lehet. Erre a célra nem lenne alkalmas egy elektromos. Ezt ugye te is beláttad.

A kettőnk helyzete lényegesen különbözik.


2019-03-08
10:14:25
Előzmény: robert #52537#52540
Két autónk van napi használatban. Ez még egy darabig így is marad.

T.
2019-03-07
16:51:54
Előzmény: takyka #52536#52537
takyka,

A villany mellet még lesz egy benzines is a családban (vagy cégben)?
2019-03-07
15:49:03
Előzmény: robert #52534#52536

Ha azt gondolnád, jól gondolnád!
Mostani autóváltással megfeleztem az benzinköltségemet. (Nem majdnem, meg szerintem, hanem mérve és vastagon. Dec-Március) Innét csak a "környezetvédelmi jokerfaktor" beleszámításával fogja megérni nekem a villanyautó... :-)


T.
2019-03-07
13:57:39
Előzmény: takyka #52533#52534
takyka,

Olvastam én is teszteket, amiben azt írják, hogy dimbes-dombos úton 10% többletfogyasztás jelentkezik. Amikor 100km-re elég töltöttség, akkor a 10% is sokat jelent. A benzines autónál 6 liter helyett legfeljebb hetet eszik a kocsi, de nem foglalkozok vele, bárhol megtankolhatok 5 perc alatt.

Arról írtam, hogy nekem szóba sem jöhet egy elektromos autó. Nagyrészt a hatótáv miatt, másrészről az ára miatt nem tartom kedvezőnek.
Ezek az szempontok nem érzelmi alapon állnak.

A racionális autóválasztásról szóló bekezdést azért töröltem, mert nem szerettem volna, ha úgy érzed, hogy azt gondolom érzelmi alapon veszel elektromosat. Elfogadom, hogy az elektromos autó vásárlása egyeseknek lehet teljesen racionális döntés eredménye már ma is.

Sőt azt is érthető, ha a divat, vagy érzelmi indíttatásból vásárolunk.
2019-03-07
12:42:45
Előzmény: robert #52530#52533
Róbert,

Szerintem óvatosabban kellene fogalmazni, hogy ne terjesszünk rémhíreket!
Természetesen a villanyautó is többet fogyaszt felfelé menet, de ez magyarországi viszonylatban nem számottevő hatás.
Egy villanyautónak 100m szintkülönbség nem sokat számít. Ráadásul a "hegyről" le is kell egyszer jönni...

Itt egy video, egy ilyen próbáról:
wwwyoutu.be/scRjOTSpoKs

Felment kb. 460m-t (240-700m) ez 4,35kWh-ba került 14km alatt úgy, hogy tolta neki. Ugyebár ez kevesebb mint 1kWh/100m magasságkülönbség. Az is látszik, hogy lefele jövet szépen tölt vissza és megy vissza a hatótáv. (sajnos a vlogger elbénázta(?), így pontos számok nem ismertek az oda-vissza útról.)

Az, hogy egy Tornádó szintű kerékpárnak, vagy robogónak bevérzik a szeme ha egy domb aljához ér, nem jelenti azt, hogy egy normálisan (kor műszaki szinvonalának megfelelően) megépített villany kétkerekű ne tudná kezelni a helyzetet.

Pl. a többször megénekelt villanyrolleremmel gond nélkül abszolváltam már 300m szintkülönbséget is, a Magastátrában.

A többi részével az írásodnak nem vitatkozok.

u.i.
Miért vetted ki a racionális gépjárműválasztásos részt? Teljesen jó volt az ott!

2019-03-06
13:52:03
Előzmény: takyka #52529#52530
takyka,

JAV:
"domborzati viszonyaink miatt az elektromos járgánynak még gyatrább a hatótávolsága."

Száz méteres szintkülönbségeket kell leküzdeni. Ez rendesen csökkenti a töltöttséget (azt nem gondolom, hogy nem tudna felmászni akárhová).
Elektromos robogót és bicajt pedig ezért nem vettem, mert a teljesítmény sem volt elég (kipróbáltam).
Nekem lényeges, hogy mindig menetkész legyen az egyetlen járgányom (nem szeretnék ennek az érdekében plusz járműveket venni/fenntartani tartaléknak). A benzines robogómmal és autómmal nem kell paráznom.
Bármikor szükség lehet arra is, hogy egyik nap 200 kilométerre utazzunk egy céghez, azt követő napon 100 kilométert (egy irányba), minimum 120-as tempóval télen fűtés mellett is, úgy hogy nem érünk rá félórákat várakozni egy esetlegesen utunkba eső töltőállomáson.
A jelenlegi elérhető áron kapható járgányok és a gyorstöltő-hálózat erre alkalmatlanok. Egyszer majd biztosan lényegesen javulni fog a technika.

Biztosan akadnak már ma is olyan szerencsések, akiknek az igényeit kielégítheti a jelenlegi kapacitás és van elég pénzük, hogy meg is finanszírozzák.


2019-03-06
13:33:32
#52529
"domborzati viszonyaink miatt az elektromos járgánynak gyatra a hatótávolsága."
Miért is? Kifejtenéd bővebben?

T.
2018-12-31
01:27:58
Előzmény: takyka #52325#52327
takyka,

igazad van, de nem félrevezettek, hanem egy humoros vállalkozó ajánlatát olvastam félre. Magyarul beszoptam a humort.

Adva volt egy kuncsaft, aki a 24 KW-os Leafját 300-500 km ható távolságúra és 40-60 KW-os járulékos akkukkal szerette volna kiegészíteni.
Ráadásul olyanra, hogy a házi naperőművéhez kapcsolva tárolóként használhassa, valamint ezzel válthassa ki a szolgáltató által megkövetelt tárolót is.

A hivatalos árajánlat a lehetséges legkisebb szériára, 1 darabra, 28 KW fejlesztésére szólt. Egyedi és egyszeri fejlesztés és építés.
Ahol a humor félreérthetővé vált, hogy erre a bővítésre a TÜV nem adott volna engedélyt, ezért vált szükségessé az USA engedélyeztetés.

Ezzel próbálta lebeszélni a kuncsaftot a kéréséről.

Megfelelő készpénzes idióta esetén hajlandó lett volna lemenni 16.000€-ra.
Az ajánlattevő a teljesen új építést is kihozta volna jóval alacsonyabb áron, de a fejlesztés okán valamilyen jogszabályi előírás miatt nem adhatott alacsonyabb ajánlatot.

A fickó a Leafok napi futásteljesítményét 28-42 km közé számolta, amihez feleslegesnek és túl drágának tartotta a nagy akku kapacitást.
A végén 28 KW-os cserepakkot ajánlott 1500€ árban, három éves garanciával. Az átépítést tárolónak, a csatlakozók megváltoztatását nem vállalta.
Annyi még kiderült az ajánlatból, hogy az ajánlott pakk még nem az újabb fejlesztésű akku volt. Az ajánlatot 2016-ban kérték, a kocsi régebbi kiadású volt.

Sajnálom, ezt benéztem.
2018-12-30
21:06:35
Előzmény: sándor #52321#52325
Sándor,

Meg ne haragudj, de szerintem téged nagyon félrevezettek!

18k€ az már szabad szemmel is jól látható összeg. Nem hiszem, hogy ez valós vállalkozás volt, vagy sok vevőjük lett volna. Főleg úgy, hogy a 30kWh-s Leaf is '16-ban jött ki...

A japánoknak nem kellett ilyen mélyen a zsebükbe nyúlniuk:
www.hvg.hu/cegauto/20180404_nissan_leaf_akkumulator_csere

És igen, lehetséges gyári akkuval upgradelni.
Amerikában ha jól emlékszem 5-6000$-ért lehetett a 30kWh-s akkut venni az eredetileg 24kWh-s leafekhez.

Teslában is működik az akku upgrade és pont Magyarországon csinálták először (dokumentáltan)! Itt róla videó ahol P90D-ből csinálnak P100D-t. Gyári akksi csereprogramban 15k€. "Négy" csavar ki, autó akkuról leemel, alátol a másik akksi, ráereszt, szoftveres matatás és gyí.
www.youtube.com/watch?v=cUyIsejp0cE&t=7s

T.
2018-12-30
20:54:50
Előzmény: zsbalazs #52317#52324
Szia,

Egyszerűen nem éri meg. Még úgy sem, hogy fogsz egy Priust amiben eleve adva van az elektromos hajtás és raksz bele egy nagyobbacska akksit. Nem bonyolult, sokan csináltak már ilyet, működik, árultak is építőkészletet hozzá, de sehogy nem térül meg az üzemanyag megtakarítás. Ha villannyal akarsz járni, villany, de minimum plug-in hibrid autót kell venni.

T.
2018-12-30
20:49:36
Előzmény: szocsmarci #52316#52323
A gondolatmeneted csak akkor releváns, ha azt próbálnánk meg bizonyítani, hogy egy bármilyen autó megvásárlása megtérülő befektetés. Ez egy cég esetében így is van. A táblázat elkészítésének célja az volt, hogy kiderítsem, egy (pénzügyileg) soha meg nem térülő beruházás költségei hogyan alakulnak különböző alanyok esetén.

Az én esetemben szerencse, hogy a "vágyam tárgya" jelen körülmények között éppen kevésbé környezetterhelő, mint a szóba jöhető alternatívák.

Mint láthattad, nem számoltam napelemes töltéssel. Az egy teljesen más lapra tartozik. Természetesen koncepció szinten megvan a tervem és nagyon egyszerűen működik. Amíg működhet a szaldós rendszer, addig egy 2kW-os rendszer 90%-ban fedezi az éves közlekedési energiaigényt. Ugyanez lenne igaz, ha a futurisztikus Villám féle, bárhol felhasználható termelés-fogyasztási rendszer működne. Esetemben , mivel az autó napközben otthon áll, az éves fogyasztás 60-70%-át egy szigetüzemű rendszer, mindenféle külső tároló nélkül is könnyen vissza tudná tölteni. A tároló maga az autó akkumulátora, ami több napos borús időt is áthidal, ugyanis mindenféle közbenső töltés nélkül több napi használatot is tud biztosítani.
Úgy képzeld el mint egy közel 0 tárolási veszteségű, nagy tartályos napkollektoros HMV rendszert!
Szerintem, ha az egyéni közlekedésben valami zöld lehet, akkor az ez...


Csak mint szőr mentén ide tartozó dolog:
A bankbetét, meg a kamatokon elért haszon sokszor felmerülnek mint egy beruházás alternatívája. Ha valaki a banki hirdetményben szereplő %-al számol, az jól megtéveszti magát! Ma Magyarországon átlag ember nem kap annyi kamatot, amivel akárcsak meg tudná őrizni a pénze értékét!

T.
2018-12-30
17:46:05
Előzmény: szocsmarci #52316#52321
Szia

Egy 28 KW-os Leaf akkut Németországban, 2016-ban 18.000,-€ árért ajánlottak építeni.
Egyedi építés hatótávolság növelő céllal, USA hatósági elfogadási engedély, csomagtartóban elhelyezve.
Gyári ilyen célra nincs, csak egyedi építésű.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva