Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-10-26
08:22:49
Előzmény: takyka #53447#53452
takyka,

Azt akartam mondani, hogy a hivatkozásban drága izomautókról van szó, amelyek a tulajdonosaik anyagi/társadalmi helyzetét hivatottak hirdetni, nem pedig a környezetet kímélni.

2019-10-24
11:35:09
Előzmény: sándor #53430#53435
Én nem vagyok a tőzsdei ügyek szakértője, de annyi nyilvánvaló, hogy ha egy cég, vagy az aktuális történései kilógnak a sorból, akkor ott hemzsegni fognak a spekulánsok. Minél inkább nem átlagos a sztori, annál több a spekuláns és annál lazább a kapcsolat az adott cég reális értéke és a részvényárfolyam között.

Hanyagolom is a témát, inkább a technikai oldal foglalkoztat (de az nagyon).
Még egy a téma iránt fogékony, műszaki érdeklődésű ember számára sem látható, hogy milyen mélységű szemléletmódváltásra van szükség az autótervezésben a villamosítás miatt. A téma mélyére kell ásni ahhoz, hogy ez nyilvánvalóvá váljon. Én rengeteget olvasok a témában és minél több részlet derül ki, annál nyilvánvalóbb a különbség.
Szemléletes példa erre a különbségre az, hogy ma az egyen technika az önhordó karosszéria és az orrmotor-elsőkerék hajtás. Ha nem valamilyen speciális igényt kell kielégíteni, akkor ez az egyeduralkodó megoldás. Villanyautó esetében ez nem jó. Jelenleg a gördeszka platform (kvázi alvázas felépítés), farmotor-hátsókerék hajtás tűnik optimális választásnak.
Van ezen kívül még millió kiseb-nagyob koncepcionális dolog amik a ma kapható tradícionális autógyártók villanyautóiban nincsenek figyelembevéve.
Téves az a sokat hangoztatott elképzelés, hogy könnyű tervezni villanyautót, hogy lehet jó villanyautót gyártani úgy, hogy fogunk egy jól bevált autótervet, alácsavarozunk egy rakat akksit, a benzinmotor helyére berakunk egy villanymotort és kész.
Ezt ismerte fel a VW is és csinálta meg az MEB platformot. Nagyon jól szemlélteti a két koncepció közötti különbséget a VW e-golf és az ID3 összevetése!
A Teslának elvitathatatlan érdemei vannak abban, hogy folyamatosan tapossa ki az utat, keresi az optimális megoldásokat a teljesértékűen használható, gazdaságosan gyártható villanyautó megvalósításához. Ők három generáción vannak túl (Nulladiknak hívom a benzinmotoros autóba kendácsolt villanyhajtást az első Roadsterben).
Jelenleg a 2. generációs villanyautót árulják tömegesen, míg mindenki más csak a Nulladikat! A VW van a legközelebb az első generációhoz a jövőre tömeggyártásba kerülő, fent említett ID3-al.
A fejlődés olyan brutális, mintha a belsőégésű-motoros autók első 50-60 évét belesürítettük volna az elmúlt 10 évbe.
Átlag autótesztelők számára is nyilvánvaló a generációs különbség a Model S és a Model 3 között. Elő is állt az a faramuci helyzet, hogy a kisebb, olcsóbb, modell kívánatosabb lett mint a "zászlóshajó". (meg is történt a kanibalizmus)

És eddig csak a koncepcionális különbségeket érintettem, nem esett szó az akkumulátor technológiai és gyártásköltségbeli előnyükről. Az önvezetés terén elért eredményeikről. A házon belüli szoftverfejlesztés fontosságáról, hatékonyságáról. Ezeken a területeken is hatalmas a szakadék...

Az, hogy mit mond Musk, mennyi idő alatt van 100-on, gyorsabb-e a Taycan, rozsdásodik itt-ott, pontosan hány autó is gyulladt ki az évek során, lényegtelen apróság. Arra jó, hogy a mainstream média egy újabb cikket tudjon rittyenteni egy trendi témáról.

T.
2019-10-22
23:13:31
Előzmény: takyka #53409#53430
Takyka,

Az elektromos autózás 100 évvel ezelőtt egy hajszálon bukott el, a biztonságos üzemanyag tároláson.
Kíváncsiságból utána néztem a Teslának.
Az értéke magasabb mint a BMW-é.
A részvényárfolyamának a mai értéke (úgy általában a legjobb tőzsdei cégekhez viszonyítva) a kibocsátáskori értékhez viszonyítva szinte a legjobb.
Az értékéhez viszonyítva tisztességes, úgy 10% körüli a részvényeinek a forgalma. A gyenge pontja Musk kommunikációja. Musk miatt a komoly befektetők nem tudnak mit kezdeni vele. Azt a 10%-ot a Musk bejelentéseire számító spekulánsok generálják.
Hihetetlen üzleti sztori lenne belőle, ha megbízhatóvá válna. Nem csak Musk, hanem a cég.
Mivel Musk maga cég, a "nélküle" állapot miatt nem fektetnek bele annyit, hogy ne úgy kelljen össze kalapolni a fejlesztésekhez a pénzt.
Hosszútávú befektetésre nem ajánlják.

2019-10-18
13:03:40
Előzmény: robert #53389#53391
"telekáron adhatná el a gyárait, ha csődbe menne"
Ezt én is így gondolom. A legtöbb beruházás, fejlesztés csak nekik érték és csak addig, amíg ezek segítségével autókat tudnak gyártani és haszonnal eladni. Jelenleg úgy néz ki, a kereslettel nincs probléma, a gyártási volumen meg tovább bővül, ahogy fut fel a kínai gyár.

T.
2019-10-17
21:45:33
#53379
Szocsmarci, (+ akit érdekel)

Ez a "Tesla csődbe megy" téma nagyon hasonló a "megbukik Orbán Viktor, de mostmár tényleg" típusú jövendölésekhez. (hazai politikát nem akarom jobban idekeverni)

Ha kicsit jobban utánanézünk a dolgoknak, akkor világossá válik, hogy nem kell, hogy ez bekövetkezzen. (Persze, kizárni sem lehet!) Nem lett senki becsapva, van ráció a dologban.

A legtöbbször felhozott érv, hogy elégetett 6 Milliárd dollárt, ez rengeteg pénz, üzletileg nem észerű és fenntarthatatlan.

Szerintem égetésről nem lehet beszélni, mert nem egy veszteséges gyártást fedeztek vele, hanem beruháztak. Az eladott autókon hasznuk van!
(innét távolról nézve) Megvan a látható eredménye az utolsó elköltött dollárnak is.

A Tesla felépített három autó és akkumulátorgyárat (freemont, Nevada, Kína), kifejlesztett és gyárt(ott) 4 autótípust, van egy 5., 80-90%-os készültségi szinten. Ebből az 5 autóból az első teljesen független(roadster), a másik 4 autóhoz pedig fejlesztett két külön platformot. (S,X és 3,Y) És telepített 15000 Töltőállomást.

Mennyibe kerülne mindez egy hagyományos autógyártó számára?
Napokban volt hír, hogy a VW Törökországban akart autógyárat építeni, ami 1,5Milliárd$-ba kerül.
www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/volkswagen-torokorszag-torok-gyarepites.692784.html
A három gyár ~4,5M$

A VW-nél maradva, az elektromos autók alá szánt MEB platformja 2Milliárd €-ba került. (csak a platform, autó nélkül)
Két platform 4M$

Egy 2010-es cikk szerint egy új autó kifejlesztése 1-6Milliárd$ attól függően, hogy mennyire önálló modellről beszélünk.
www.tinyurl.com/y288rms6

5 autó (legyen a lehető legolcsóbb) 5M$

Ha ezeket így összeadjuk, akkor kijön egy akkora szám, ami mellett a 6Milliárdot látva csodálkozhatunk, hogy az miért ilyen kevés.

És akkor vegyük hozzá a töltőinfrastruktúrát, az önvezető rendszer fejlesztést és az energetikai üzletágat, melyek valós (piaci) értékét megbecsülni sem tudom.

Szerintem ezért nem stresszelnek nagyon a befektetőik.

Ja, és van nekik ~5Milliárd készpénzük, amiből jelenlegi költségszintjükön évekig elvegetálhatnának...

T.
2019-08-27
18:28:32
Előzmény: grano #52654#53266
Kiemelném utolsó mondatomat:
"Szóval egy valóban optimalizált pici turbós lpg motor hybrid változatban vszeg odaverne ökolábnyomban minden másnak."
Ismét egy megerősítés, hogy a jelenlegi erőforrások közül a gázüzemű motor jelentős előrelépést jelentene.

wwwtotalcar.hu/magazin/hirek/2019/08/26/adac_a_foldgazuzemu_auto_kornyezetkimelobb_mint_az_elektromos/
2019-06-28
06:51:34
#53186
Városunkban roham tempóban szaporodnak az elektromos autók. Csak az utcánkban már 2 van.
A munkahelyemen is már a 4. emberke vett. Egyszer kaptam egy házi töltőt javításra, de a megszakadt trafóját nem tudtam pótolni, Kínából olcsóbb volt venni egy újat :)
Aki használja, már nem akar belsőégésűt venni.
Engem az ára riaszt vissza. Egy darabig nem fogok, még használtan se venni, majd 15 év múlva.
2019-06-26
19:06:54
Előzmény: sándor #53157#53178
sándor:
"Írják! Ha túlnyomják (pl. a benzinnél jóval magasabb üzemi hőmérsékletű gázüzemben), akkor a szó szoros értelmében kiég, összeolvad, széthullik a katalizátor belseje. A füstgázok ellenállás és tisztítás nélkül áramlanak át rajta, a katalizátor "megtisztult".
Gondolom nem erre gondoltál?""
Gázüzemben a motor hőterhelése nagyobb mint benzinen.
De:
a katalizátor hőfokát nemcsak a kipufogogáz hőmérséklete, hanem annak összetétele is befolyásolja.
Namost: anno ladás koromban büszke voltam, hogy az akkori eu3-as verdákat verte gázüzemben a ladám, ugyanis csak co2-t, o2-t lehetett mérni emisszóként, CO, HCx mérőműszer méréshatár alatti volt.
De nagyon elcsodálkoztam, mikor beállt mellém egy detto ugyanolyan kombi lada, mint az enyém és katalizátor nélkül hozta azokat az emissziós értékeket mint az enyém (legalábbis emelt fordulaton, alapjáraton nem.)
Namost innentől lehet gondolkodni, hogy normál használat mellett mennyire terhelheti a gázüzem a katalizátort? (véleményem szerint szinte semennyire).
Az öntisztulásra csakis és kizárólag benzin üzemben van szükség.
Sose láttam azelőtt rozsdás kipufogó csövet belülről, de a gázos autokon anno bizony az volt. Nem fekete, nem barna, nem szürke csak simán fémszínű, vagy többnyire rozsdás.


Szóval a gázüzem tisztítja a motort (igen azt is) és a kipufogó rendszert.
A katalizátor nem tudom mitől rakódott be, a gázüzemtől szerintem nem. Mondjuk a rendszeres rövidjárat képes lehet rá. ( ha nem régi karbis autó volt a gázüzem automatán csak 40 fokos motornál vált benzinről gázra. Ha rövideket ment akitől vette - pláne télen - simán berakódhatott a katalizátor).

2019-06-23
13:28:25
Előzmény: grano #53156#53157
grano:
A kocsit használtan, gázosra átalakítva vette. Nem azt írtam, hogy neki nem magyarázták el. Így sem hihető?
Én kívül álló vagyok a témában, de most utánanéztem az általam is megélt jelenségnek. Ezzel van tele a net.
A tanácsodat, hogy meg kellett volna küldeni gázzal a valószínűleg benzinnel is rosszul beállított kocsit, természetesen próbálta. Én csak azt írtam le, amit mellette ülve tapasztaltam. Nem lehetett megküldeni gázzal, mert azonnal lassult és leállt. Csendesen csorogva elment gázzal is, de azért a lovaskocsikat csak meg kell előzni. Van olyan közlekedési szitu is amikor muszáj odalépni és veszélyes, ha ilyenkor azonnal leáll a motor.

Viszont tényleg úgy történt, hogy amikor kikapcsolta a gázra váltót, utána benzinnel fokozatosan javult a sebességünk.
Hogy a szerelő mit csinált, mit csinálhatott még, nem tudom. De utána gázzal is repült az autó.

Ami a katalizátor kiégetését illeti, egy bizonyos hőfok fölé hevítését tiltják. Olvasom! Az én kocsimat sem szabad behúzatva indítani, nehogy elégetlen benzin kerüljön a katalizátorba.
Írják! Ha túlnyomják (pl. a benzinnél jóval magasabb üzemi hőmérsékletű gázüzemben), akkor a szó szoros értelmében kiég, összeolvad, széthullik a katalizátor belseje. A füstgázok ellenállás és tisztítás nélkül áramlanak át rajta, a katalizátor "megtisztult".
Gondolom nem erre gondoltál?

A legjobb tanács, amit olvastam, hogy a gyakori indítózás (ami akár a városi közlekedést is jelenti) esetén nem túlnyomva kell néhány tíz km-t folyamatos üzemben megtenni, hogy az öntisztulás bekövetkezzen.
A barátom az első néhány gázra átkapcsolásos leállás után járta a szerelőket. Megtett mindent, de a kocsi egyre gyengébb lett. Ő ilyen szerelőkbe futott bele.


2019-06-22
14:58:42
Előzmény: sándor #53144#53156
sándor:
"
Nem hitte el, hogy nem magyarázták el a gázt beszerelők, hogy gázzal nincs katalizátor kiégetés és az idővel eltömődik."
Ne haragudj, de ez egy orbitális baromság. Valószínűleg szar volt benzinen is a verda, de a benzinüzem sokkal toleránsabb. Ha egyszer kétszer megküldte volna gázüzemben, lehet, hogy szépen kiégette volna a katalizátort. Igazán kitakarítani a kipufugó rendszert gázon lehet, mert sokkal tisztább, több vízgőzt tartalmaz és forróbb mint a benzinüzem.

2019-06-22
00:49:20
Előzmény: 444tibi #53150#53152
A kidobandókhoz!

Én alapvetően az elektromos autók járulékos költségeire akartam irányítani a figyelmet.
Erre te felteszel a kamu linket és félreviszed a témát a valódi kérdésről.
Mit lehet ezen tisztázni?

Felteszel a siránkozó linket a jog útvesztőiről. A siránkozást már ott helyben cáfolják többen a hozzászólásaikban.
Mit lehet ezen tisztázni?

Eleve azzal állsz hozzá egy szakmai felvetéshez, hogy velem szemben neked úgy sem lehet igazad.
Mit lehet ezen tisztázni?

A jogról annyit, hogy sokat lehet tanulni vele és belőle. Ha nem így lenne, akkor nem lennének ügyes ügyeskedők és kisstílű sumákolók.
Emlékeim szerint már leírtam, hogy igen is meg lehet nyerni a meccset pl. a sokoldalúan körülbástyázott szolgáltató ellen is.
Nekem sikerült. Anyagi kártérítést nem kaptam. Nem is kértem, pedig felhívták rá a figyelmemet.
Még a csörte alatt kaptam egy ötezres késedelmi pótlékot. Annyira sikerült belezavarni az ügyfélszolgálatot a saját útvesztőjébe, hogy kicsúsztak a válaszadási határidőből, és ezért maguktól fizettek.
Kiróttak rájuk egy öt millás bírságot, amit a fellebbezésük után a bíróság 50 millára megemelt.
Akkor úgy ültem ott a teremben mint egy győztes, pedig a külföldi multinak az összeg meg sem kottyant.
Napok múlva, a segítő barátaimmal beszélgetve szembesültem azzal, hogy tulajdonképpen velük, a dolgozókkal szúrtam ki. A multi a prémiumkeretből vette el az ötven millát. Megnyugtattak, hogy nekik a keretből amúgy is csak morzsák jutnak, ha egyáltalán teljesíteni tudják a lehetetlen prémium feltételeket. Igazából a főnökségnek fájhat a döntés.
Az eset járuléka, hogy másfél év alatt elfogyasztottam három + egy ügyfélszolgálati vezetőt és jó pár helyettest.
Azért ismertem meg a szolgáltató működési szabályzatait, az egymásba fonódó "adom ha akarom" rendszert, mert a saját érdekemben foglalkoznom kellett vele.
Ez egy fajta tanulás, mert nagyon sok kapcsolódó törvényi részt és rendeletet is meg kellett "tanuljak", hogy sikeresen védhessem az álláspontomat.

Nem arról van szó, hogy a pillanatnyilag érvényben lévő jogról mi a véleményem!


Ha mégsem kerül kidobásra ez a válasz, akkor egy kis on.
Ebédnél összefutottam az autó javítómmal. Rákérdeztem az elektromos autókra, vállal-e, illetve ha igen, akkor mit?
Egyelőre semmit, mert legalább egy emberét ki kellene képeztetnie egy típusból ahhoz, hogy egyáltalán ahhoz a típushoz nyúlhasson.
Olyan kevés elektromos kocsi fut, hogy azt a márkaszervizek is ellátják. Ameddig látszik a műhelyének a jövője, addig eltartják a hagyományos autók.

2019-06-21
17:21:42
Előzmény: sándor #53144#53150
"valakit pl. a kora miatt nálad gyengébbnek érzel, abba kényszeresen belekötsz. "
Sándor esküszöm az összes szentre hogy ez az életbe meg nem fordult a fejemben!!!!
Az előző "csörte" örülök hogy végetért dehogy akarom újrakezdeni, ha így jött le ünnepélyesen megkövetlek és elnézésedet kérem.

"Ma is használok egy 1973 márciusában vásárolt Babettát, ha mond ez neked valamit?"
Igen mond, a múlt év termése a haverommal (akivel rendszeres dicsekszek (basszus csak beteszek ide egy szmájlit, csak átmegy :-) ) egy 1977-es Babetta207, ez már rugós hátsótagos, egy Riga (a tekerős, nem a berúgókaros) egy 125-ös és
egy 250-es MZ restaurálása, a nagymotorok szabályosan levizsgáztatva és visszahelyezve a forgalomba, idén pedig egy 1968-as gyártási évű, teljesen leamortizált Wartburg353 van az egyik aknán. Teljes, korhű restaurálás lesz és utána vizsga. Ezek úgy a kevéske szabadidőbe, szívességi alapon egy retro őrült ismerősnek. Van neki egy tipptopp Skoda1000MB és egy gyárira restaurált 1959-es Moszkvics407.

Nem a joggal van bajom, hanem amikor az átlagnak szüksége lenne rá akkor sehol sincs. Erre írtam neked és szerintem ezt is rosszul értetted hogy örülök hogy Te ennyire jogtisztelő vagy, ezekszerint te még nem voltál olyan szituba amikor neked volt ordító igazságod és a sokat hangoztatott jog ellenére olyat koppantál hogy nem győztél felállni.
Én kb. fél tucatszor voltam ilyen szituba ahonnan anyagilag és lelkileg eléggé nehéz volt felállni, valamint nehéz volt feldolgozni hogy a jog leszarja a fejemet és az erősebb kutya baszik mindenképp, ezeket mind önhibámon kívülinek éreztem, a jog sehol nem volt sőt még alámtett és ezért vagyok néha nekikeseredve de majd visszafogom magam, nem itt fogok nyavajogni.
A jogot nem én főztem, a jognak politika párt és mindensemlegesnek kell lennie.
Nem politika jogi sérelmeim voltak hanem igazságtalanságok. Az én mércém szerint a gyengébbet kéne segítenie, és amikor egy ügyvéd 12000 forintos "jogi" tanácsadásának az volt a lényege hogy bár igazam van, de ezt több 100ezer forint nélkül nem tudom bebizonyítani, akkor...? Ezeknek a politikához semmi köze.

Ha ezen soraim is sértegetésként mentek át feléd, akkor én már nem tudom mit csináljak.

Off vége, nem ide tartozik és szerintem pár nap múlva törölni kéne. Főnök majd eldönti.


2019-06-21
07:20:48
Előzmény: sándor #53144#53148
A csili vili szakszervizekben többnyire agyatlan droidok dolgoznak, akik vagy elfelejtettek gondolkodni, vagy meg sem tanultak, tisztelet a kivételeknek. Előveszik a gyár Nagy Könyvét, és az alapján cserélgetnek komplett egységeket. Persze ha nem jön be a csere, csak széttárják a kezüket, persze a tulajnak ki kell fizetni a feleslegesen cserélt dolgokat is.
Egy Teslához pedig csak a gyár hozzájárulásával lehet nyúlni, mert az autó online kapcsolatban van a gyárral, és azt is jelzi, ha kivesznek belőle egy csavart.
2019-06-21
01:13:55
Előzmény: 444tibi #53133#53144
Megnéztem a videódat. Egy sufni tuning műhely. Pontosan erről írtam, hogy ezt komoly gyári hozzájárulás nélkül nem lehet csinálni.
Vannak gyári paraméterei egy kocsinak, amit nem lehet engedély, illetve jogszabályi előírás (amit utálsz), változtatás utáni forgalomba állítási engedélyezés nélkül megváltoztatni.
Nekem ez a videó azt mondja, hogy bármelyik kocsit át lehet építeni.
Senkit nem érdekelne a szenzáció hajhászó videóblogger, ha azt is elmondatná a tulajjal, hogy a paraméter változtatásokat bejelenti, engedélyezteti, bejegyezteti a törzslapra, stb.
Egy normális és ennyire kocsibarát ember nem kockáztatja, hogy kivegyék a forgalomból.
De ezzel együtt már nem lenne izgalmas a sztori. Nem lenne neked való a bemutató videó.

Javaslom, hogy keress rá a Lexus második hazai márkakereskedésére (tudtommal nincs több). Ilyen márkaszervízről írtam eredetileg.
A márkafüggetlen autójavító műhelyben ahol dolgoztatok, koránt sem ilyen csillogó villogó minden. Nincs polírozott beton padló, de nincsenek szanaszét a szerszámok, és van a műhelynek minőség tanúsítása.
Rend van, mint egy fogorvosi rendelőben.
Lehet, hogy ennek a lényegét nem érted, de ott egy három részes szerszám csak addig van összerakva, amíg a szerelő kezében van. Amint a szerelő másik szerszámot kér, a segéderő azonnal mindhárom részt a helyére rakja, és ha kell három perc múlva ismét összeszereli és újra a szerelő kezébe adja.
A tulaj okos, a hírnevére kényes ember. Mellesleg ma is van verseny istállója, tehát tudja, hogy megbízható precíz munkát csak úgy lehet végezni, mintha repülőt szerelne. Ráadásul ha nem így dolgozna, akkor nem tudná a verseny istállóját fenntartani, és jó módban élni.
A sufnis amatőr óradíja attól függ, kit hogyan lehet átvágni.
A márkafüggetlen javítóműhelyé 2-3 ezerrel olcsóbb, mint a márka szerviz óradíja.
Azoknak a sokaknak, akik előzőleg a szájpropagandával reklámozott ügyeskedőkkel szereltettek, megérte átmenni hozzá.

Ami az olyan munkát illeti, mint amit te is végzel a haveroddal, az egyáltalán nem különleges. Sokszor írtam már arról, hogy egy jó amatőr sokszor többet ér a beképzelt szakembernél.
2019-06-18
21:06:48
Előzmény: 444tibi #53135#53137
Kb olyan. Az biztos, hogy az önvezető részhez még a Tesla mérnökeinek is csak 1-2 %-a fér hozzá. Gondolom van egy diagnosztikai rendszere, ahol meg lehet nézni, ha valamivel gond van, tudod jelezni, ha cseréltél valamit, de nyomatékot, akkuhőmérséklet-szabályzást, fékerőt, visszatöltést már nem lehet módosítani, max monitorozni.
2019-06-18
18:44:16
Előzmény: BJaca #53134#53135
Ez kb. olyan szint, mint mikor kitörlöm a hibakódokat, de pl. a befecskendezési mennyiséget már nem tudom állítani mert az sokkal magasabb szinten fut?
Csak azért találtam érdekesnek mert sándor írta hogy milyen szigorúság van bizonyos katagória felett (jogosan is) és meglepett, milyen könnyen be lehet jutni egy Teslába.
akkor ezekszerint ez csak a héj, nem a mag.
2019-06-18
11:50:56
Előzmény: 444tibi #53133#53134
Szia Tibi!
"a szerelő fia valóban átírta a Tesla szoftverét 16 évesen"
Nem, nem a szoftverét írta át, hanem a konfigurációs beállítását. Kb annyi, mint amikor új merevlemezt teszel a számítógépbe, és ott egy klikkeléssel jóvá kell hagyni. Vagy ködlámpát teszel egy újabb autóba, és ott is tudatni kell a járművel, hogy az is van benne.

2019-06-18
07:24:12
Előzmény: sándor #53132#53133
Nem volt még javításon nálunk 30 milliós autó, igazad van.
Én meg az átlagról beszéltem.
Az átlag viszont általánosabb, úgy 95%.

Viszont ha van 15 perced nézd meg ezt a YT. videót:

www.youtube.com/watch?v=cUyIsejp0cE

Amit ki szeretnék hozni belőle, a hátteret, a környezetet nézd.
Egy teljesen középszerű vagy az alatti autószerelő műhely, és ez jelenleg az egyetlen magyarországi szerződött Tesla márkaszerviz. Pl. Te így képzelsz el egy Tesla, egy Rolls-Royce, egy Lamborghini szervizt? (nem akarom őket megbántani!!!! minden tiszteletem az övék hogy sikerült nekik ez).
Szerinted ott nem ugyanolyan emberek dolgoznak mint én meg a haverom? (nekem pl. megvan az autóvillamossági szerelő szakma is, papírral tudom igazolni) Én és Misi ugyanígy ki tudunk cserélni egy Tesla akkut mint a videóban.
Azt nem tudom hogy a szerelő fia valóban átírta a Tesla szoftverét 16 évesen vagy csak kamu , de hitelesnek tűnt. Jogilag megteheti, csak azért mert az apukája szerződött Tesla partner? Biztosan megteheti mert ha nem akkor nem tennék fel a videót a világ legnagyobb videómegosztó portáljára.
Vagyis jogilag egy kiskorú belenyúlhat az egy önvezető rendszerű autó szívébe-lelkébe, a vazérlő szoftverbe. Ehhez képes az általad említett csapszeg csere kismiska..
Vagyis ha én leszerződök a Teslával akkor jogilag én is mindent megtehetnék. Fontolóra veszem.

A biztosítóknál jobban nem utálok semmit, személyes környezetemben tucatnyi esetet tudok amikor minden szempontból a károsultnak volt igaza. Csak jogilag nem. Ezokból a joggal ugyanígy vagyok.
De ezt itt befejezem mert először is Te mindenkörülmények között a jogot részesíted előnybe (ennek viszont örülök mert ezekszerint szerencsés voltál eddig az életbe, elkerültek az olyan esetek amik ami ettől eltántorítanának, ezt továbbra is kívánom neked), másodszor full OFF a témában.

Még valami, tényleg nem offolnék tovább, ha van még 5 perced légyszíves olvasd el ezt:
wwwlogout.hu/bejegyzes/tordaitibi/ugye_ez_is_jogos.html
Mivel picit ismerem a hozzáálásodat, természetesen azt fogod mondani ha végigolvastad hogy teljes joggal hajtották be az embereken a tartozást, igen természetesen így van. Csak valahogy ezekre nekem kinyílik a bicska a zsebembe. Ha EZ a jog, akkor nincs mit beszélni róla.

Még annyit hozzá hogy természetesen minden felvetésemre, témámra Te olyan választ fogsz adni amiből én nem jöhetek ki jól sehogysem, és minden válaszod 101%-ig megalapozott lesz minden tekintetben.
Nem vagyok neked vitapartner, ezzel tisztában vagyok, fényévekkel felettem vagy mindenben. Csak ez egy kicsit flusztrál engem,, nem is értem miért állok le veled szópárbajozni mikor sehol sem vagyok. Hátha 1x az életbe igazam lesz, ez motivál.



2019-06-18
00:51:46
Előzmény: 444tibi #53131#53132
Ne haragudj, de elnézted a ház számot.
Az elektromos autókról szólt a hozzászólásom, nem azokról, amikről te írsz.

Próbálj meg levizsgáztatni egy olyan villanyos hajtású kocsit, ami ráadásul rendelkezik némi vezető támogató rendszerrel is. Mindegy, hogy csak egy csapszeget cseréltél, ha arról a gyártó képviselője nem tud, nem nála regisztrált, nála "kiképzett" műhely végezte, és nem az általam felsorolt feltételekkel beszerzett alkatrészekkel, csekkolással, akkor a "javítás" nem megfelelő, a vizsgáztatás ott véget is ért. A márkaképviselet szakszerűtlen javítás miatt letiltja a vizsgát. Úgymond visszahívja a kocsiját a forgalomból.

Az általam példaként felhozott kocsinál kamera veszi a gumik kicsomagolását, az ellenőrzést, a beazonosítást, a szerelést, a szerelés utáni ellenőrzést. A próbaút rezgési adatait a kocsi közvetlenül a képviselethez küldi. Amolyan mini F1.
Nem sok gumis vállal ekkora macerát, de megéri, mert akkor is nyugodt lehet, amikor a tulaj órákon át nyomja 280-al. Az sem mindegy, hogy két nap alatt megkereste azt, amit különben napi tíz garnitúra cseréjével keresett volna egy hét alatt.

Bizonyos dolgokhoz, pl. légzsákok és vezérlésük eddig sem nyúlhattál, és ezután sem nyúlhatsz. Biztosan hallottál már a biztosítók különböző fizetést megtagadó kitételeiről. Hiába a ma még sikeres vizsgáztatásod, ha egy esetleges balesetnél kiderül, hogy azt a bizonyos futóművet egy ügyes amatőr szerelte be, a biztosító nem fizet, sőt peres útra viszi az ügyet. Nem számít, hogy a kocsiba hátulról reccsentettek bele. Ha jogosult szakember szerelte volna, akkor a vezető elkerülhette volna, hogy belevágódjon az előtte haladóba.
Volna, volna, volna, egészen addig, amíg ott nem állsz a pulpitus előtt. A családod meg a lakásod között esetleg a végrehajtó áll.
Ha ez nem történne meg havonta többször, akkor tényleg pesszimista napom volt.

2019-06-17
16:32:25
Előzmény: sándor #53129#53131
"Ha otthon javítod, a munkaidő nem tétel, az alkatrész utáni szaladgálás sem. A munka öröm, az eredmény nyereség. Már csak a vizsgáztatásnál lassan bezáródó kiskapukon kell valahogyan átcsusszanni. Például úgy, hogy van papírod arról, autószerelő vagy. A már nem gyári javításokat és változtatásokat (alkatrész pótlás) csak szakműhely, vagy szakember igazolhatja.
Lehet, hogy ezt nem mindenütt tartják be, de felénk ez már követelmény."

Meg ne haragudj de megint túl pesszimista napod volt szerintem.
Egy vizsgasoron az életbe nem kérik sehol, külföldön sem pl. a gömbfej vagy a gólyalábcsere csere teljes előéletét, gyártótól vásároltad, gyártóval szerződött szakműhely szerelte be, hétfő volt és napos idő vagy esetleg esős.
A vizsgasoron végigmegy a rázópadon, jó, nem kotyog és ennyi.
Ha most elviszel vizsgázni egy szétesés szélén álló autót aminek mindene lóg és életveszélyes akkor természetesen nem megy át, kapsz egy útvonalengedélyt haza vagy arra címre ahova kéred, ha megjavítottál rajta 1234 hibát akkor kérsz egy vizsgaútvonal engedélyt és ha átment, beütik a forgalmiba hogy érvényes és kész. Nem fog téged a vizsgasoron senki kérdezgetni hogy nade ezt a sok szép új alkatrészt ugyan ki szerelte be?
Vagy meghúzták a kocsit mert rosszak az emissziós értékei, rendelsz lambdaszondát és egy katalizátort, kicseréled, átmegy. Senki nem fog érdeklődni a vizsgasoron hogy a szép új katalizátort ki szerelte be? A blokkját, a papírjait, a minőségtanúsítványát sem fogják rajtad keresgélni. Megfelel a kipufogógáz az emissziós értékeknek és viszontlátásra.

30 éve szerelünk egy haverommal alsó és középkategóriiás autókat és készítünk fel és hordunk vizsgára. NEM csókos vizsga, na AZ megszűnt, ha erre céloztál akkor igazad van. Nincs kiskapu.
De pl. egy első McPherson futómű és a rajta lévő tárcsafék szerkezete 50 éve nem változott, egy 1 napos Teslába vagy egy Bugattiba holnap kicserélem ha kell mert mind egykaptafa. Max. a csavarok feje más.

Mégegyszer idéznélek:
"A már nem gyári javításokat és változtatásokat (alkatrész pótlás) csak szakműhely, vagy szakember igazolhatja."
Mi az hogy nem gyári javítás? A nem "gyári" javítás esetemben egy kóklerkedés, tákolt-hegesztett drótozott mókolt, ezt ha igazolja egy "szakember, akkor ettől ez már legális lesz? A szar munka is?

Vagy félreértettelek, de ha én pl. egy Fiat Puntóhoz az Unixba, a Bárdinál, egy szakboltba veszek egy vízpumpát, egy talpas gömbfejet, egy kuplungszettet, akkor a kereskedő nekem egy nemzetközileg elismert és engedélyezett, minden tanúsítvánnyal rendelkező gyártó vagy utángyártó alkatrészét fogja a kezembe adni.
Ha én ezt beépítem, hol a nem gyári alkatrész pótlás?
Gyári vagy engedélyezett utángyártói alkatrészt építettem be.

Amibe igazat adok neked az az hogy akinek lövése nincs ezekről az ne álljon neki a saját kocsijának.
De megnyugtatlak hogy ezek száma a nulla felé konvergál mert olyan megoldásokat, egyszerhasználatos rögzítéseket, speciális (pl. hidegen-melegen illesztések, préselés, speckó szegecselés) alkalmaznak manapság, megfejelve 10 féle kulcsnyílású, 6-8-12 csillagos thorx csavarok, ebből külső-belső stb. hogy átlaghalandó nem fog egy hengerfejtömítés vagy egy gömbfejcseréhez 200-300ezer forintért szerszámokat meg présgépeket venni.
2019-06-17
12:13:51
Előzmény: villam64 #53113#53129
Az elektromos biciklikkel kapcsolatban már írtam, hogy az olcsóbbaknak napi 20-30 km-es futás mellett egy év az élete. Ennyi a garancia, és a kényelemért évente 100 ezer forintot dobsz ki az ablakon. Ez szerinted megéri?
Ezek a bringák ugyan futhatnak még pár évet, de gyári csere akkupakkot eleve nem lehet kapni hozzájuk. Marad a kókányolás és a megbízhatatlan üzem.
A drágább kategória élete 2-3 év, jobb akkuval, egyszeri akkupakk cserével. A csere a bicikli új árának a fele.
Ha csak nem tudod házilag megoldani a karbantartást, szervízre vinni nem érdemes.
Mivel mindent át kell nézni, csak a szétszerelés + alkatrész mosás + átvizsgálás munkadíja ~50 ezer. Ehhez jön a szükséges alkatrész csere, a szakszerű kenés, összerakás... Maga az eladó, a szervízes sem javasolja a javíttatást.
Vedd meg, használd egy évig, majd dobd el. Keress egy veszélyes hulladék átvevőt, mert a bolt csak akkor veszi át, ha tőle vásárolsz újat.
Nem, hogy fejlődés a villamos bicikli, hanem olyan luxus, mint a sokat zabáló városi terepjárók.

Ami a drága elektromos autókat illeti, valószínűleg nem használsz benzinest sem, nem hogy elektromost.

Két irányzat van. Vagy otthon javítgatod a járgányod, vagy kénytelen vagy szervízbe vinni, bármilyen autód is van. (Nem mellékes, hogy bizonyos típusokkal még a szakszervízek is inkább az otthon javítgatókhoz küldenek.)

Ha otthon javítod, a munkaidő nem tétel, az alkatrész utáni szaladgálás sem. A munka öröm, az eredmény nyereség. Már csak a vizsgáztatásnál lassan bezáródó kiskapukon kell valahogyan átcsusszanni. Például úgy, hogy van papírod arról, autószerelő vagy. A már nem gyári javításokat és változtatásokat (alkatrész pótlás) csak szakműhely, vagy szakember igazolhatja.
Lehet, hogy ezt nem mindenütt tartják be, de felénk ez már követelmény.

Olyan nincs, hogy a villamosra a vásárlás után nem kell költeni. A villamos is pontosan olyan járműnek számít, mint a benzines.
Van éves szervíze, vannak kötelezően átnézendő alkatrészei, van futóműve, fékrendszere, koppan a kátyúban, ütődik az út szegélyhez, vannak gumik, kopó alkatrészek stb. Ja, és elektronikája.
Egy drágább autó éves szervíze annyival drágább, mint amennyivel értékesebb az új kocsi. Ráadásul speciális képzésű szakembereket is igényel, ami az óradíj duplázását jelenti.

Kétféle szerviz van, ahová a hozzá nem értő fordulhat.
Az egyik a márkaszervíz. Hosszú várólistával és elképesztő óradíjjal.
A másik a típus független autójavító (nem autószerelő!) műhely. Magas óradíj, mindent a gyári eredeti előírások szerint, gyári új, vagy szakműhely által felújított fő darabbal végeznek.
Egyik szerviz sem foglalkozik fő darab, pl. váltó, futómű javítással. Még csapágycserével sem. Megállnak a tömítés, a folyadék cseréjénél.

Ezek igazak az elektromos autókra is.
A hagyományos benzinesekhez rendelkezésre áll a gyár által kiadott szerviz és alkatrész lista. A márkaszervizek folyamatos kapcsolatban állnak a gyártó területi képviseleteivel, egészen a gyárig bezárólag.
A típus független szervizek minden gyártói kapcsolat felvételért fizetnek, ami rákerül a számlára.

Ma még jó ha egy megyében van egy elektromos autó képviselet. Még az sem foglalkozhat mindegyik típussal. Javításra pedig másik megyébe, külföldre viszik az autót.
Csak úgy kapsz gyártói garanciát, ha elvégezteted az összes előírt ellenőrzést, szervízt.
A szalonból kigurulással az elektromos autó is azonnal elveszíti a vételára 40%-át, akár csak a benzinesek.
Ha ezeket összeadod, akkor máris jóval drágább az elektromos autókázás, mint a benzines.

Az sem igaz, hogy jóval kevesebb alkatrészből állnak, mint a benzinesek. Egy belső anyagban láttam, hogy minden cella (nem pakk) külön alkatrésznek számít.


Én egy márkafüggetlen szervízben csináltatom az éves szervízt. Tíz éve még egy leállásom, egy izzó kiégésem sem volt, a fogyasztás a gépkönyvben megadott alatt van.
A gyártó által előírt, a típus, az autó kora, a futás teljesítménye, a befutott tapasztalatok szerinti munkákat végzik el. A rendszerbe kapcsolt számítógépük beküldi az adatokat, az állapotot mutató fotókat, videókat. Erre kapják a javaslatot az éves szervízhez.
Minden mást hasonlóan specializálódott szakműhelyekben végeztetnek. Az éves szerviz kapcsán tréleren utazik a verda a futómű beállítóhoz, a festőhöz...
A futóműves átnézi a gumikat is és ha szükséges, javaslatot tesz.
A váltóba bevezetett száloptikás videó alapján tudhatom, hogy mikor lesz esedékes a váltó felújítása.

Ez ma a műszaki minimum, amivel egy autó biztonsággal a forgalomban tartható.
Ennek az ára a töredéke annak, amit egy elektromos kocsira kell fordítani.

2019-06-14
12:15:16
Előzmény: pali #53107#53108
Egyelőre csak a környezettudatosság, meg a divat viszi előre az elektromos autózást. Tegnap néztem egy cikk után a hozzászólásokat. Emberünk felszerelt 42db 300W-os napelemet, és vett hozzá töltőfejet, így otthon tudja tankolni az autóját, gyakorlatilag egy közepes gyorstöltővel. Csak a napelemek árából autózok 75.000 kilométert.
Valahol célravezetőbb lenne a tömegközlekedést villamosítani, és sűríteni a járatokat is. Azzal talán több benzint spórolhatnánk, hisz sokan nem ülnének autóba. Nekem a 15km-re lévő város nagyáruháza olcsóbb autóval, mint busszal, még ha csak egyedül is ülök az autóban.
2019-06-14
07:54:07
#53107
"A DOE viszont most közzétett egy ábrát, amely bemutatja, hogy a konnektorról tölthető elektromos autók elterjedésének köszönhetően mekkora volt az üzemanyag-megtakarítás az elmúlt években."

www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/latvanyos-abran-mekkora-uzemanyag-megtakaritast-hozott-az-elektromos-autozas.5.327711.html?fbclid=IwAR1dEDBG9AbrajdLHKE6b27pIYu_J3X52NLwKLf7oXKE9uGzlYYTeCcyajw


2019-06-07
21:09:59
Előzmény: 444tibi #53076#53090
Pedig ez szerintem csak bevezető ár.

Van egy másik részlet, amiről nincs semmilyen adatom, csak pár helyi villanyautóstól hallottam. Érdekes lenne, hogy mások megerősítik e vagy cáfolják!
Ez a fékezéskori visszatáplálás hiánya, gyengesége.

Nálunk most, a szerintem teljesen felesleges villamos építése miatt hosszú idő óta (és még nagyon sokáig) járhatatlan a város. Olyan dugók vannak, hogy Budapest is csak kullog utánunk. Ráadásul olyan lassú a menetsebesség, hogy ha leveszem a lábamat a gázról még fékeznem is alig kell.
Ezzel kapcsolatban beszélgették Leaf, Lexus tulajok, hogy ilyen városi, illetve még a taxizásnál is rosszabb közlekedési viszonyok mellett nem érzékelik a fékezési visszatáplálást. Magyarán többet fogyaszt a kocsijuk, mint amennyit szabadna. Eddig ingyen tankolhattak, habár én szinte mindig üresnek láttam a töltőoszlopokat. Ha igazuk van, akkor visszatáplálás hiánya miatt nekik még drágább lesz minden km.
2019-06-06
23:06:29
Előzmény: sándor #53064#53076
Tudod erre annyit mondanék, ezen az áron ez nem gyerebe. Mondom ezt én, aki 30 éve kipróbáltam a Wartburgomat egy targoncamotorral meg 6 Ifa akksival.

A 18 éves kocsim nyáron 5,5, télen 6-6,5 liter benzint fogyaszt.
Levetítve 100 kilométerre ez nekem 2200Ft/100km.
Elektromos, az átlagos fogyasztási adat az 14-16kWh/100km. És nem ennyit kell visszatankolni, veszteségek 10% felettiek.
Vagyis elektromos 1600-1800Ft/100km.
Ha a 100 forintos árral számolom.

Ha x idő múlva ez lesz az egyedüli lehetőség és ár, akkor az elekromos autókázás is besorol az úri huncutságok és egy szűkebb réteg hobbija kategóriába.
Vagy durván, legalább a felére kell visszesni az új elektromos autó árának, különben értelmét veszti a legtöbbet eladott alsó és alsó-közép népautó kategóriában.


Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva