Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-10-28
18:01:10
#53481
Akármennyire berzenkedtek, valószínűleg már kiszabadult a szellem a palackból. Az átlagembereket elkezdte érdeklni a téma.

Ma már nincs olyan nap, hogy ne szerepelne az autós újságok főoldalán 2-3 elektromos autós hír. Hagyományos hajtásrendszerű autók teszjei nem jelennek meg villanyautós utalások, hasonlítgatások nélkül...

T.
2019-10-28
17:54:51
Előzmény: BJaca #53479#53480
Ez is téves. Az elektromos energát terheli jövedékiadó!
Fajlagosan kb. ugyanannyi, mint a közlekedési célú földgázt...

T.
2019-10-28
15:50:54
Előzmény: takyka #53478#53479
Teljesítmény adó nincs, az elektromos áram, amit üzemanyagként használnak mentes a jövedéki adótól.
Az útdíjat nem az autópályamatricára értettem.
2019-10-28
15:30:50
Előzmény: BJaca #53475#53478
Nincs szükség ingyen töltésre, se parkolásra, útdíjat meg ugyanúgy kell fizetni elektromos autóra is...

T.
2019-10-28
15:29:06
Előzmény: BJaca #53457#53477
Én, lehet burokban élek, de magánügyben soha nem volt olyan, hogy váratlanul legalább 100km-re el kellett volna mennem úgy, hogy fél órán múlt volna bármi is.

T.
2019-10-28
12:37:12
#53475
Ez várható jövőre:
www.player.hu/auto-motor-2/2020-az-elektromos-autok-eve-lesz/
A legolcsóbb 7,7 millió állami támogatással
Az ingyenes töltögetés lassan meg fog szűnni, marad az otthoni, jobb esetben napelemről, de azt is csak nappal, hogy ne terheljük agyon a hálózatot...
És előbb utóbb ezek is fognak útdíjat fizetni.
2019-10-28
11:18:59
Előzmény: robert #53461#53474
Remélem még megéljük, hogy számodra is elfogadható szintet ér el a technika!

T.
2019-10-27
13:22:12
Előzmény: takyka #53454#53461
takyka,

Sajna a mai technológia erre még alkalmatlan :(
2019-10-27
07:01:18
Előzmény: takyka #53455#53457
Ár-érték arányban a mai villanyautók is nagyon gyengék. Mit kapok azért a 3 millió felárért, amit egy benzineshez képest kifizetek?
Ha családi házban lakok, hozzá kell nyúlni az elektromos hálózatomhoz, hogy otthon is tudjam tölteni.
Ha panelban lakok, esélyem sincs otthon tölteni, és csak a szerencsén múlik, hogy szabad-e a közelben lévő töltő, ahol ott kell hagynom, majd egy óra múlva visszamenni, hogy más is tudjon tölteni.
Nem mehetek vele csavarogni gondolkodás nélkül, mert vadásznom kell, hol tudom tölteni, ha szükséges.
Váratlan eseményeknél ha nincs feltöltve, akkor fél-egy óra kiseik, szemben egy 5 perces tankolással.

2019-10-26
19:40:26
Előzmény: BJaca #53453#53455
Nem értek egyet! Nincs szükség több tákmák, béna, korlátozottan használható villanyautóra. Ár-érték arányban ezek nagyon gyengék.

T.
2019-10-26
19:32:57
Előzmény: robert #53452#53454
Sajnos először sok "drága izomautót" el kell adniuk a gyârtóknak, hogy lemenjenek annyira a költségek, hogy számunkra elérhető árút is tudjanak gyârtani...

T.
2019-10-26
07:45:11
Előzmény: robert #53452#53453
Robert,
Ezt nagyon jól látod. Én már rég mondogatom, jön valami kici kínai gyár, aki elkezd fapados villanyautót gyártani, amit megéri megvennni bevásárló és munkábajáró autónak. Nem lesz tele csilivili extrákkal, nem fog 300km-t elmenni, viszont alkalmas lesz araszolni a városi csúcsban, nem ázik be, el lehet vinni a gyereket iskolába/óvodába, majd bemenni a munkahelyre, és olcsóbb lesz, mint a benzines társai. Jelenleg 10 évnyi benzint kell kifizetni pluszban, hogy villanyautója legyen valakinek. Vagyis kb 3 millióval többe kerül, mint egy hasonló kategóriájú benzines. Ja, és a benzinesek 5 személyesek, és egy Nagykanizsa - Nyíregyháza távot egy tankolással megtesznek.
2019-10-26
07:22:49
Előzmény: takyka #53447#53452
takyka,

Azt akartam mondani, hogy a hivatkozásban drága izomautókról van szó, amelyek a tulajdonosaik anyagi/társadalmi helyzetét hivatottak hirdetni, nem pedig a környezetet kímélni.

2019-10-25
20:52:51
Előzmény: robert #53443#53448
Robert,
Takyka,

Magam is sokallottam mire megírtam, de sajnáltam kidobni. Elnézést mindenkitől!
A cél az volt, hogy bemutassam, mit jelent egy félig népi-félig extra kialakítás piacra dobása.
Nem szabadna isteníteni egyik fejlesztés alatt lévő technológiát sem.

A tőzsdét azért vettem bele, mert sokaknak ez a legfontosabb érvük ahhoz, amit műszakilag nem lehet bizonyítani. Az ott történtek folyamatosan követhetők, láthatók, bizonyíthatók.

Robert! Van tipped arra, hogy egy egysoros, egyetlen linket beidéző hozzászólásra, mint pl. az #53223, hogyan lehet úgy hozzászólni, hogy a téma többeket, hasonlóan mint most a Tesla téma Takykát és engem is komolyan érdekel? Hozzászólni szintén egy mondatban?

A fórumodat kordában tartani nem könnyű. Ez valóban nem a "családi történetek" helye. Sokszor egyetlen kinyilatkoztatás szerű közbevágás, témaváltás viszi félre a témát. Részemről mondjuk úgy, hogy bedobják a csalit, én meg ráharapok.

A villanyautó témában talán Takykával van a legtöbb eltérő véleményünk, miközben a lényegben egyetértünk.
Mit csináljunk, hogy ne unatkoztassunk senkit?
Természetesen nem a privát vitára gondolok, mert a mi hozzászólásainkat is általában mások hozzászólása váltja ki.

2019-10-25
20:27:31
Előzmény: robert #53443#53447
Milyen értéktelenségre gondolsz?
Ami most zajlik, az valaminek az eleje. Még nem jött el a mi időnk, ahogy LCD tévét sem az elsők között vásároltunk. (Sőt, van aki a mai napig elvan a katódsugárcsövessel)

T.
2019-10-25
11:59:33
Előzmény: sándor #53441#53444
Ma már nem tudsz olyan autót vásárolni, ami ne tartalmazna valamilyen "kísérleti", vagy már bizonyítottan fájdalmasan rövid élettartamú technikát.

Én nem hiszek az ilyen eltitkolt "űrtechnikák" létezésében. A villanyautózásban sincs szent grál, csak egyszerűen nem lehet megúszni a házifeladat elvégzését.

T.
2019-10-25
10:11:31
Előzmény: sándor #53441#53443
Sándor,

Ne haragudjatok, de -talán nem csak számomra- totálisan érdektelenek a Porsche és a Tesla versenyéről valamint a tőzsdei árfolyamokról szóló hírek. Szerintetek nem mindegy? A szomorú valóság, hogy az elektromos autó csak tehetősek játékszere, ezáltal jelentéktelen a járműállomány arányában, ráadásul az általuk képviselt érték(telenség) kiábrándítóan terheli a környezetet. Nemde?
2019-10-24
22:40:41
Előzmény: takyka #53435#53441
Bárcsak szakértő lennék, akkor nem tartoznék abba a 78%-ba akik többször veszítenek, mint nyernek. Nekünk a tőke megmaradás a siker.
Trump elnökké választásának a lehetősége (már a kampánya alatt) olyan óvatosságra intette a tőzsdézőknek segítő tőkét adó bankokat, hogy azonnal, és azóta is folyamatosan csökkentették a hozzájárulásukat.
Több hónapos várakozási idő-sorozat után végleg be is szüntették. Ma már az egy egység pénzemhez nem kapok 10 egységet, hogy egy sikeres kötés után hasonló arányban osztozunk a hasznon. (A veszteség eddig is csak egyedül engem terhelt).
A segítséget eleinte 5 egységre (ez termékfüggő) csökkentették, majd négyre, közben voltak három hónapos, többször meghosszabbított biztonsági várakozási idők, hátha lecsillapodik a amerikai elnök.
Mára annyira nem bízik a pénzügyi világ az elnökben, hogy pár napja már a (forgatott) tőkém tízszeresével magamnak kell rendelkeznem, és ráadásul a régen a bank biztosította, veszély helyzet eseti azonnali kilépést sem biztosítja a bank védelmi rendszere. Tehát nem csak a tőkémet, annak a tízszeres biztosítékát, hanem az egésznek a sokszorosát tudom bukni pusztán azon, hogy nem a leütési másodperc milliomod része alatt zárják a pozíciómat, hanem esetleg néhány tized másodperccel később.
Ezt nem azért írtam le, hogy magamat sajnáltassam, hanem azért, hogy ez is egy magyarázat arra, hogy miért kerülik a komoly befektetők a Teslát. Musk személyisége miatt.
Aki éppen nyer a Teslán, az sem tud mit kezdeni a pénzével, mert abban a kötési periódusban a spekulánsok többsége ugyan arra az irányra tesz, így a nyereség csak virtuális. A legközelebbi Musk megszólalás viszi a nyereség többszörösét.
Ami a legszomorúbb, hogy a magyar gazdaság és a pénzügyi felfogás "specialitásának" az értéke mára olyanná vált, hogy ezentúl bizonyos Magyar Állam papírokba fektetett pénzt sem fogadják el üzletkötési fedezetként. Magyarul üres papír a pénzvilág, a tőzsde számára.
Viszont üzletkötések nélkül is megkapom a kiváló elemzéseket, amelyek többet érnek száz újsághírnél. Ennyit jelent ma a kis embernek "tőzsdézni" a nagyvilágban.

A technikai rész számomra nem világos, a felfogás sem az.
-Megéltem, hogy kinevette a világ az NDK első kerék meghajtású rendszereit, majd szinte mindenki átállt rá.
Akkor jó volt rendszer vagy sem?
-Megéltem, hogy a dieselé a jövő, a fizikai magyarázatot meg is értettem. Ez most a szemünk láttára dőlt össze.
Akkor jó volt a diesel vagy sem?
-Megértem a BMW torziós stabilizátorát. Segítettem a fiam Roverét hasonlóra átalakítani, hogy még jobb legyen a kanyarstabilitása. Azóta eljött az elektronikus, több módon beavatkozó stabilizátorok ideje.
Akkor jó volt a BMW rendszere?
-Megéltem a vázra épített kocsikat. Rengeteg gyártmányon látható még ma is, hogy egy 60-as években bevált Rover alvázra építették pl. a Japánok is a régi Toyotákat.
Akkor jó volt az alváz rendszer?
-Megéltem, hogy eljött az önhordó karosszériák kora, az össz kerék és részleges össz kerék hajtást, a középmotort, a légellenállás csökkentésének a fontosságát, a mostani böhöm kocsiknak a légellenállás nagy motorral való kompenzálását.

-Megéltem, hogy hatvan éves koromban megvettem életem első autóját és leraktam a számomra a közlekedés csúcsát jelentő motort. Direkt egy amerikai fazont választottam.
A típus sorozatot a Dél-Koreaiak a Lengyeleknél gyártatták. Én egy, az öreg csontjaimnak megfelelőnek gondolt, kényelmesebb felső kategóriás modellt választottam, amit a megígért határidő után két hónappal kaptam csak meg.
Az idei éves szerviz idején derült ki, hogy a kocsit Amerikából szállították. (A kesztyűtartóban találtak valami beragasztott papírt a szállítási paraméterekkel.)
Az USA-ban egy piac-teszt variáció volt, ebből fejlesztettek ki (kicsit növeltek a belső tér méretén és az elektronizáláson) egy amerikai ízlésnek megfelelő városi, kistávolsági típust. Bevásárló autó az asszonynak, a bébiszitternek...
Eddig egyetlen hibája volt, hogy tönkrement a generátor feszültség szabályozója. A szerviz specialistájának feladta a leckét, mert a típushoz raktáron, a nagykereskedőnél lévő fesz szabályzót nem fogadta el a komputer. Hosszú tanakodás után a szerviz feladta. Még a kocsi összes adatának a begépelésére is az jön ki az alkatrész kereskedőknél ma is, hogy ez az autó nem került Magyarországon forgalomba.
Megnéztük a kocsi törzskönyvét és zárójelben ott szerepelt, hogy USA.
A nagykereskedőnél volt évek óta elfekvőben egy db. fesz szabályzó, amit a forgalmazó utasítására kellett raktárra vennie. Beletették, és azóta jó.
Tetszett, és egyben furcsállottam is, hogy az elvileg 170 km/h-ás végsebességű kocsi miért van olyan széles abroncsokkal és 240 km-es gumikkal szerelve. A többi típustársa amit a szalonban kipróbáltam "virsligumis" volt.
Azóta kiderült, hogy egy közbülső fejlesztési fázis szerencsés(?) áldozata vagyok. A motor sem az igazi. Valójában egy nagyobb, komputerrel lebutított versenymotor változat van benne. A karosszériához túlságosan erős, és ez a fogyasztásán is meglátszik. A kocsit városban és az országon belül használom, általában rövidebb távokon. Egyszer volt lehetőségem és merszem kipróbálni, hogy tudja-e a végsebességét. Kevésen múlott, hogy nem szálltam el, mert úgy átlépett rajta, hogy alig tudtam visszahozni. (Autóval kevés a vezetési gyakorlatom).
Megnézettem és kiderült, hogy a komputer egy bizonyos igénybevétel meghaladása esetén átvált sportmotor vezérlésre.
Kész röhej volt a nyáron, hogy Szombathelyről hazafelé jövet az indulásoknál olyan öreguras városi kisautós paramétereket mutatott, hogy nem győztem nézni az előzni kívánó kocsik indexeit. Amint sikerült felpörgetni, utána már nem igen akart senki sem előzni, szépen benn maradtak a sorban.
Cecénél, dinnye vásárlás közben odajött egy úriember, aki már félórája követett, és megkérte, hogy belenézhessen a motorházba. Azt mondta, hogy most már érti, hogy miért nem okozott gondot az emelkedőkön való sportos gyorsítás. Én semmi különlegest nem látok a kocsin. A szervízem mostanára megtalálta, hogy milyen, a megszokottól eltérő alkatrészeket kell rendelnie.
(A vadi új kocsinál nem tudtam válaszolni arra, hogy miért vannak "versenygyertyák" egy "fapados" típusban.
A szerviz tulajának verseny istállója van, de más típusokat hajtanak.)

Ez a kitérő az próbálta megerősíteni, amit írtál.
A sorozatos fejlesztések mindig újsághíreket generálnak. Én is figyelem a Porsche és a Tesla versenyét a Nürnburgringen. Szeptemberben vert fejjel kullogott haza Tesla. A mostani fejlesztések és a saját méréseik alapján kijelentették, hogy ők a gyorsabbak. Verseny még nem volt. Szerintem a Tesla nyer, de az újításaik a költségek miatt nem kerülnek bele a piaci autóikba. Akkor pedig miért a verseny?
Mit lehet ezekből a hírekből kiolvasni azon kívül, hogy oda irányítják a figyelmet két méregdrága autóra?
Nincs határozott műszaki információ egyikről sem. Ha lesz, vajon megfizethető lesz-e a majdani Tesla piacvezető modellje? Benne lesznek-e ezek az újítások?
Ha nem, akkor a Tesla vesztes lesz.
Ha nem tudja, nem akarja elfogadható áron odaadni, akkor a kicsik a nagy választékkal és darabszámmal megfojtják. Csak a limitált keresettségű 3.-4. generációs modellekből nem fog tudni megélni, a piacon maradni.
A fejlesztésben mindig lesznek úttörők. Ilyen a Tesla is. De a megmaradáshoz piac kell.
Én nem szeretnék még egyszer egy olyan autót vásárolni, ami bármilyen jó is, de valahol fejlesztés közben van.
A VW modelljét láttam a napokban. Két srác szórakozott a gyorsulással. Egy régi benzines Golf és az új villamos. Két utcasarok között egy kocsi hosszat vert a Golf az elektromosra.
Biztos, hogy el fog tudna adni annyi elektromost a VW, mint már Golfot eladott?
Szerintem nem.

Az, hogy a régi ötven éves fejlesztés most tíz év, érthető. Mások a tudományos alapok, a fejlesztési technológia. A piaci verseny kényszeríti ki a sietetett fejlesztést. Ennek az áldozata a Tesla ma, amikor gyullad és álló rendőrkocsit tarol le. Ilyen dolgoknak nem szabadna megtörténni.
Én félek, hogy a diesel példáját követik. Évtizedekig nem tudtak jó személykocsi motorral előállni. Sok fejlesztés, nagy hírverés után nagy kaszálás, majd kiderült, hogy nem egészen fehér az, ami annak látszik. A vége egy iszonyatos bukta.
Ettől félek, és ezért vannak kétségeim az elektromos autók esetében is.
Ráadásul a befogadó környezet sem olyan barátságos, mint amilyennek az egész oldalas reklámok hirdetik. Olvastad, hogy hirtelen milyen szigorú előírásoknak kell megfelelni nálunk a töltő állomásoknak?
Nem akarok vészmadár lenni, de olvasás közben minden sor után vártam, hogy mikor térnek ki a házi töltésre is. Szinte feltűnően hiányzik a rendeletből.

A Teslán kívüli többiekről nem tudni, hogy milyen, pl. űrtechnológiai tudás van a birtokukban. Nem csak tudás, hanem gyakorlat is.
Ez a Tesla mellett szól. De mi van, ha a többiek összefognak és egy, a fantázia világnál egyszerűbb modellel beterítik a piacot?

2019-10-24
10:35:09
Előzmény: sándor #53430#53435
Én nem vagyok a tőzsdei ügyek szakértője, de annyi nyilvánvaló, hogy ha egy cég, vagy az aktuális történései kilógnak a sorból, akkor ott hemzsegni fognak a spekulánsok. Minél inkább nem átlagos a sztori, annál több a spekuláns és annál lazább a kapcsolat az adott cég reális értéke és a részvényárfolyam között.

Hanyagolom is a témát, inkább a technikai oldal foglalkoztat (de az nagyon).
Még egy a téma iránt fogékony, műszaki érdeklődésű ember számára sem látható, hogy milyen mélységű szemléletmódváltásra van szükség az autótervezésben a villamosítás miatt. A téma mélyére kell ásni ahhoz, hogy ez nyilvánvalóvá váljon. Én rengeteget olvasok a témában és minél több részlet derül ki, annál nyilvánvalóbb a különbség.
Szemléletes példa erre a különbségre az, hogy ma az egyen technika az önhordó karosszéria és az orrmotor-elsőkerék hajtás. Ha nem valamilyen speciális igényt kell kielégíteni, akkor ez az egyeduralkodó megoldás. Villanyautó esetében ez nem jó. Jelenleg a gördeszka platform (kvázi alvázas felépítés), farmotor-hátsókerék hajtás tűnik optimális választásnak.
Van ezen kívül még millió kiseb-nagyob koncepcionális dolog amik a ma kapható tradícionális autógyártók villanyautóiban nincsenek figyelembevéve.
Téves az a sokat hangoztatott elképzelés, hogy könnyű tervezni villanyautót, hogy lehet jó villanyautót gyártani úgy, hogy fogunk egy jól bevált autótervet, alácsavarozunk egy rakat akksit, a benzinmotor helyére berakunk egy villanymotort és kész.
Ezt ismerte fel a VW is és csinálta meg az MEB platformot. Nagyon jól szemlélteti a két koncepció közötti különbséget a VW e-golf és az ID3 összevetése!
A Teslának elvitathatatlan érdemei vannak abban, hogy folyamatosan tapossa ki az utat, keresi az optimális megoldásokat a teljesértékűen használható, gazdaságosan gyártható villanyautó megvalósításához. Ők három generáción vannak túl (Nulladiknak hívom a benzinmotoros autóba kendácsolt villanyhajtást az első Roadsterben).
Jelenleg a 2. generációs villanyautót árulják tömegesen, míg mindenki más csak a Nulladikat! A VW van a legközelebb az első generációhoz a jövőre tömeggyártásba kerülő, fent említett ID3-al.
A fejlődés olyan brutális, mintha a belsőégésű-motoros autók első 50-60 évét belesürítettük volna az elmúlt 10 évbe.
Átlag autótesztelők számára is nyilvánvaló a generációs különbség a Model S és a Model 3 között. Elő is állt az a faramuci helyzet, hogy a kisebb, olcsóbb, modell kívánatosabb lett mint a "zászlóshajó". (meg is történt a kanibalizmus)

És eddig csak a koncepcionális különbségeket érintettem, nem esett szó az akkumulátor technológiai és gyártásköltségbeli előnyükről. Az önvezetés terén elért eredményeikről. A házon belüli szoftverfejlesztés fontosságáról, hatékonyságáról. Ezeken a területeken is hatalmas a szakadék...

Az, hogy mit mond Musk, mennyi idő alatt van 100-on, gyorsabb-e a Taycan, rozsdásodik itt-ott, pontosan hány autó is gyulladt ki az évek során, lényegtelen apróság. Arra jó, hogy a mainstream média egy újabb cikket tudjon rittyenteni egy trendi témáról.

T.
2019-10-22
22:13:31
Előzmény: takyka #53409#53430
Takyka,

Az elektromos autózás 100 évvel ezelőtt egy hajszálon bukott el, a biztonságos üzemanyag tároláson.
Kíváncsiságból utána néztem a Teslának.
Az értéke magasabb mint a BMW-é.
A részvényárfolyamának a mai értéke (úgy általában a legjobb tőzsdei cégekhez viszonyítva) a kibocsátáskori értékhez viszonyítva szinte a legjobb.
Az értékéhez viszonyítva tisztességes, úgy 10% körüli a részvényeinek a forgalma. A gyenge pontja Musk kommunikációja. Musk miatt a komoly befektetők nem tudnak mit kezdeni vele. Azt a 10%-ot a Musk bejelentéseire számító spekulánsok generálják.
Hihetetlen üzleti sztori lenne belőle, ha megbízhatóvá válna. Nem csak Musk, hanem a cég.
Mivel Musk maga cég, a "nélküle" állapot miatt nem fektetnek bele annyit, hogy ne úgy kelljen össze kalapolni a fejlesztésekhez a pénzt.
Hosszútávú befektetésre nem ajánlják.

2019-10-18
12:03:40
Előzmény: robert #53389#53391
"telekáron adhatná el a gyárait, ha csődbe menne"
Ezt én is így gondolom. A legtöbb beruházás, fejlesztés csak nekik érték és csak addig, amíg ezek segítségével autókat tudnak gyártani és haszonnal eladni. Jelenleg úgy néz ki, a kereslettel nincs probléma, a gyártási volumen meg tovább bővül, ahogy fut fel a kínai gyár.

T.
2019-10-18
11:28:04
Előzmény: takyka #53385#53389
takyka, sándor,

Nekem is úgy tűnik, hogy semmi probléma a kereskedéssel. Az árfolyam annyi, amennyiért el lehet adni. Lehet, hogy 100millió dollárnyi részvényt alacsonyabb árfolyamon lehetne piacra dobni, de ezért -sajnos- nem kell aggódnom.

Már nem tőzsdézek (amikor megpróbálkoztam vele csak buktam rajta), de gyakran adom el a feleslegessé vált cuccaimat. Tisztában vagyok vele, hogy mindennek annyi az ára, amennyiért megveszik. Vannak -egyébként nagyon jól használható cuccok- amiket nagyra értékelek, de gyakorlatilag csak akkor vinnék el, ha én fizetnék érte.

A Tesla biztosan rengeteget költött és jelentősen fejlesztette az elektromos autók technológiáját, de talán csak telekáron adhatná el a gyárait, ha csődbe menne.
Én is úgy gondolom, hogy nő a lufi, előre menekül a Tesla (evvel egyáltalán nincs egyedül), és meg is teheti amíg töretlen a piaci bizalom. Utána majd jön valaki más. Remélem, hogy elérkezik még az idő, amikor az elektromos autó nem csak a tehetősek játékszere lesz.


2019-10-18
10:26:14
Előzmény: sándor #53381#53388
Nem akarom idekeverni a részvényárfolyamot, egyszerűen csak arra akartam rámutatni, hogy a 6 Milliárdos, veszteségnek hívott dolog mögött ott állnak a nagyon komoly technikai, technológiai fejlesztések és beruházások. Amit, ha összevetünk egyéb autóipari beruházások költségével, akkor belátható, hogy mire mehetett el a pénz.

Ráadásul, ha megnézzük a (technikai) eredményeket, nagyon is van látszatja és kézzelfogható eredménye az eltöltött mérnökórák ezreinek (millióinak?).

És ez most független attól, hogy valaki hisz a villanyautózásban, önvezetésben, vagy sem, szereti-e Muskot, vagy sem.

T.
2019-10-17
20:45:33
#53379
Szocsmarci, (+ akit érdekel)

Ez a "Tesla csődbe megy" téma nagyon hasonló a "megbukik Orbán Viktor, de mostmár tényleg" típusú jövendölésekhez. (hazai politikát nem akarom jobban idekeverni)

Ha kicsit jobban utánanézünk a dolgoknak, akkor világossá válik, hogy nem kell, hogy ez bekövetkezzen. (Persze, kizárni sem lehet!) Nem lett senki becsapva, van ráció a dologban.

A legtöbbször felhozott érv, hogy elégetett 6 Milliárd dollárt, ez rengeteg pénz, üzletileg nem észerű és fenntarthatatlan.

Szerintem égetésről nem lehet beszélni, mert nem egy veszteséges gyártást fedeztek vele, hanem beruháztak. Az eladott autókon hasznuk van!
(innét távolról nézve) Megvan a látható eredménye az utolsó elköltött dollárnak is.

A Tesla felépített három autó és akkumulátorgyárat (freemont, Nevada, Kína), kifejlesztett és gyárt(ott) 4 autótípust, van egy 5., 80-90%-os készültségi szinten. Ebből az 5 autóból az első teljesen független(roadster), a másik 4 autóhoz pedig fejlesztett két külön platformot. (S,X és 3,Y) És telepített 15000 Töltőállomást.

Mennyibe kerülne mindez egy hagyományos autógyártó számára?
Napokban volt hír, hogy a VW Törökországban akart autógyárat építeni, ami 1,5Milliárd$-ba kerül.
www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/volkswagen-torokorszag-torok-gyarepites.692784.html
A három gyár ~4,5M$

A VW-nél maradva, az elektromos autók alá szánt MEB platformja 2Milliárd €-ba került. (csak a platform, autó nélkül)
Két platform 4M$

Egy 2010-es cikk szerint egy új autó kifejlesztése 1-6Milliárd$ attól függően, hogy mennyire önálló modellről beszélünk.
www.tinyurl.com/y288rms6

5 autó (legyen a lehető legolcsóbb) 5M$

Ha ezeket így összeadjuk, akkor kijön egy akkora szám, ami mellett a 6Milliárdot látva csodálkozhatunk, hogy az miért ilyen kevés.

És akkor vegyük hozzá a töltőinfrastruktúrát, az önvezető rendszer fejlesztést és az energetikai üzletágat, melyek valós (piaci) értékét megbecsülni sem tudom.

Szerintem ezért nem stresszelnek nagyon a befektetőik.

Ja, és van nekik ~5Milliárd készpénzük, amiből jelenlegi költségszintjükön évekig elvegetálhatnának...

T.
2019-09-11
23:27:58
Előzmény: BJaca #53283#53288
Szia!
Egyszer valaki letorkolt ezen a fórumon amikor arról írtam, hogy egy akkori hibrid autóval, városon kívül meghajtva milyen rossz tapasztalatom volt.
Állati zajos volt és annyit fogyasztott, hogy annak rengeteg füstjének is kellett lennie.

Városban, amolyan bébiszitter vagy házvezetőnő autónak, hivatalok "kiszaladgálós" kocsijának nem is engednék mást, csak elektromosat.
Abból viszont nem kérek, amit egy napközben előttünk parkoló szuper Teslás bemutatott. Még csak a pályára sem mentünk ki, csak meghajtottuk ahol lehetett és a kocsi rögtön elkezdett számolni, korlátozni. Visszavett a gyorsításból, a végsebességből, pedig még útiterv sem volt megadva neki.
Én is rákérdeztem, hogy mi lesz majd a télen? Télre nem lesz Tesla, már meg van az új gazdája. Ha csak azt nézem, hogy milyen alacsony építésű, be sem tudna jönni dolgozni vele egy normális havazás esetén sem. A jelenlegi tulaj is ettől tart.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva