Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-11-06
01:17:14
Előzmény: villam64 #53511#53513
A Németek befürödtek a diesellel. Nincs más kiút csak a támogatás, nehogy bedőljön a legerősebb iparáguk.
Amerikában és még pár helyen, ahol igyekeznek a piaci viszonyokat megtartani, ott a támogatások csökkentésével arányosan csökkent az eladott villanyos autók száma. Van ahol huszon százalékkal!
Európa átlagban száz százalékban növelte az eladást az idei évben.
Más kérdés, hogy ezzel még mindig nem éri el egyetlen amerikai állam darabszámát sem.
Tehát még mindig nem a technika, a technológia versenyez egymással, hanem az állami támogatások.
2019-11-04
14:40:42
Előzmény: takyka #53509#53510
Ja, a 3 milla csak emlékezetből volt, az itt-ott kiállított autók árcimkéjét meg szoktam nézni.
Végignyálaztam a legkisebb Kona (1.0 T-GDi) és a legolcsóbb villanyost, Comfort, 39kWh-s akkuval, felszereltségben szinte megegyezik.
De ha az általad ajánlottat nézem, megvan a 3 milliós különbség. Nincs csúsztatás, drága és kész.
Még nem jött el az idő, hogy az árérzékeny emberek a villanyosat válasszák. Még hosszútávon sem lehet azt mondani, hogy megtérül az, amivel többe kerül egy villanyos. Sajnos.

2019-11-04
12:20:17
Előzmény: BJaca #53508#53509
Kötözködés? Csak rávilágítok a folyamatos csúsztatásaidra! És ismét.

Egy a villanyoshoz hasonlítható felszereltszégi szintű belsőégésű Kona 6,5 Millióba kerül.
Biztos vagyok benne, hogy ez neked is feltűnt, csak a valósággal nem lehet alátámasztani a "annyiba kerül, mintha vennék két benzinest" kinyilatkozásodat.

Ráadásul az 53453, 53457-ben még 3milliós különbségben gondolkoztál, azt srófoltad feljebb néhány hozzászólással később...

Csak tudnám, mi értelme ennek az egésznek?

T.



2019-11-02
22:15:04
Előzmény: takyka #53506#53508
Kérj bele vezetőoldali kormányt, és meg is van. Látom, nincs ellenérved, csak kötözködni tudsz. De 4,6 a benzines alapmodell, és 9,2 a villanyos. Szóval pont duplája.
2019-11-02
22:03:05
Előzmény: BJaca #53497#53506
Milyen matek szerint kerekítjük a 9,2-et 10-re?

T.
2019-10-31
17:05:25
#53502
Ez már szimpatikusan hangzik:
www.24.hu/tech/2019/10/31/litiumion-akkumulator-telep-elektromos-auto-gepkocsi/
Vagyis egy 36kWh-ás akkuval szerelt LEAF-ot kb 240kW teljesítménnyel megkínáljuk. 3 fázison fázisonként 200A. Ja, meg még fel is kell fűteni, le is kell hűteni. A Tesla mondjuk már 150kW-os töltőknél tart.
2019-10-29
19:07:43
Előzmény: takyka #53494#53497
Köszi a dokumentumot, megnéztem. Van némi különbség.
44 X akkora jövedéki adó terheli a benzint, mint a villamos energiát....

Most megnéztem a Hyundai Kona és Kona electricet. Ez egy kategória.
Az egyik 5 milla, a másik 10.
Az egyik az egyik paraméterébe erősebb, a másik a másikban, de villanymotor és benzinmotor már csak ilyen.

2019-10-29
17:13:05
Előzmény: robert #53493#53495
Nem gondolom, hogy a villanyautózás megváltja a világot, de az egyértelmű, hogy a belsőégésű motorok fejlesztése nagyjából kifulladt. Nincs a láthatáron olyan fejlesztés ami további akár 10-20%-os kibocsájtáscsökkenést hozna. A villanyban legalább megvan ez a prespektíva. Ezenkívül mindenki mélyen hallgat a lokális emisszió problémájáról. Én városi ember lévén érintett vagyok és szeretnék normális körülmények között élni, valamint másokat sem mérgezni. Ezért én hajlandó voltam és leszek is (a lehetőségeimhez mérten) többet fizetni!

Egyébként éppen a napokban kezdték pedzegetni, hogy a benzin/dízel üzemanyagokat is be kellene vonni a Co2 kereskedelemi rendszerbe. Magyarán emelni az adóterhüket. Nem gondolom, hogy jelen helyzetben ezt megtennék a villannyal is...


T.
2019-10-29
16:58:34
Előzmény: BJaca #53491#53494
Megnéztem. A NAV-nak van egy dokumentuma az energiahordozók jövedéki adójáról. Benne van a villany is.
www.nav.gov.hu/data/cms448330/88_Energiatermekek_20180809.pdf

Ismét tettél két olyan kijelentést ami hangulatkeltésnek jó, de kissé torzítani kell a valóságot ahhoz, hogy igaz legyen.

"Vagy ha tudja, akkor meg annyiba kerül, mintha vennék két benzinest."
Egy alap model 3 árából 7db Logant tudsz venni. Sokkal jobban hangzana nem? :-)

Ha vennéd a fáradtságot és keresnél teljesítményben és felszereltségében hasonló autót a kínálatból, akkor meglepődve tapasztalnád, hogy nincs árkülönbség. Ma Magyarországon az a helyzet, hogy a 22%+ -os profittal, Kaliforniában gyártott, onnét importált villanyautó nem drágább az európai gyártású neki megfelelő, belsőégésű motorral rendelkező BMW, Audi, Mercinél.

"mikor az autóba töltött energia után is kell fizetni jövedékiadót"
A legszebb az egészben, hogy egy ilyen esetben nagyjából részletkérdés az, hogy esetleg, majd a jövőben valamikor, talán felemelik a villamosenergia jövedéki adóját, hiszen már most sem ez a döntő szempont vásárláskor. Úgyhogy felesleges mindenféle pofonokkal riogatni...

T.




2019-10-29
14:59:32
#53493
A villanyautó témában is véget nem érő vitákat folytathatunk: megéri-nem éri meg, melyik a környezetszennyezőbb a benzines-vagy villany, stb...

Szerintem a tények vitatottak, a döntés szubjektív... de úgy tűnik, hogy a jelen technológiával egyik sem fenntartható.

Majd, ha a jövő akkui a jelenleginél nagyságrenddel nagyobb energiasűrűséget fognak produkálni, akkor el fog dőlni a kérdés.


Úgy gondolom, hogy politika és lobbi-harc mozgatják a piacot. A technológia is változik mindkét oldalon. Akkor lehet majd egyszerűen dönteni, amikor a rövid és hosszútávú előnyök is egy oldalon fognak jelentkezni.

Igazad van, hogy az államok deklarált célja a villanyautózás terjedésének elősegítése és ezért adókedvezményeket biztosítanak. Az államok vezetőinek érdekei viszont ritkán egyeznek a társadalom érdekeivel. Ezért elég kockázatos a kedvezményekre blazírozni.



A BENZIN SEMMIKÉPP NEM PERSPEKTIVIKUS, A VILLANYNAK PEDIG MÉG NEM JÖTT EL AZ IDEJE.
2019-10-29
13:51:13
Előzmény: takyka #53490#53491
"Az elektromos energát terheli jövedékiadó!"
Ezt pedig Te mondtad, nézz is utánna!
De nem berzenkedek, egyszerűen csak nem tudja még a villanyautózás azt, amit egy benzines. Messze nem. Vagy ha tudja, akkor meg annyiba kerül, mintha vennék két benzinest.
Aztán majd jön a pofon, mikor az autóba töltött energia után is kell fizetni jövedékiadót, mind ahogy minden más üzemanyagra (ezért nem járhatsz étolajjal, hiába van dízeled).
De nem a villanyautózásban lesz a jövő, hanem a villanytömegközlekedésben. Mikor egy nagyvárosnyi ember hagyja otthon vagy a város szélén az autóját.

2019-10-29
10:49:31
Előzmény: BJaca #53487#53490
:-)
Én nézzek utána? Nem én állítottam téves dolgokat.

Egyébként hiába berzenkedsz, az állam "deklarált célja" a villanyautózás terjedésének elősegítése. Ezért adókedvezményeket biztosít...

T.
2019-10-28
22:02:27
Előzmény: takyka #53480#53487
Ajha!
Szóval a villanyár harmada jövedéki adó? Ennek azért nézz utána légyszíves.
2019-10-28
19:01:10
#53481
Akármennyire berzenkedtek, valószínűleg már kiszabadult a szellem a palackból. Az átlagembereket elkezdte érdeklni a téma.

Ma már nincs olyan nap, hogy ne szerepelne az autós újságok főoldalán 2-3 elektromos autós hír. Hagyományos hajtásrendszerű autók teszjei nem jelennek meg villanyautós utalások, hasonlítgatások nélkül...

T.
2019-10-28
18:54:51
Előzmény: BJaca #53479#53480
Ez is téves. Az elektromos energát terheli jövedékiadó!
Fajlagosan kb. ugyanannyi, mint a közlekedési célú földgázt...

T.
2019-10-28
16:50:54
Előzmény: takyka #53478#53479
Teljesítmény adó nincs, az elektromos áram, amit üzemanyagként használnak mentes a jövedéki adótól.
Az útdíjat nem az autópályamatricára értettem.
2019-10-28
16:30:50
Előzmény: BJaca #53475#53478
Nincs szükség ingyen töltésre, se parkolásra, útdíjat meg ugyanúgy kell fizetni elektromos autóra is...

T.
2019-10-28
16:29:06
Előzmény: BJaca #53457#53477
Én, lehet burokban élek, de magánügyben soha nem volt olyan, hogy váratlanul legalább 100km-re el kellett volna mennem úgy, hogy fél órán múlt volna bármi is.

T.
2019-10-28
13:37:12
#53475
Ez várható jövőre:
www.player.hu/auto-motor-2/2020-az-elektromos-autok-eve-lesz/
A legolcsóbb 7,7 millió állami támogatással
Az ingyenes töltögetés lassan meg fog szűnni, marad az otthoni, jobb esetben napelemről, de azt is csak nappal, hogy ne terheljük agyon a hálózatot...
És előbb utóbb ezek is fognak útdíjat fizetni.
2019-10-28
12:18:59
Előzmény: robert #53461#53474
Remélem még megéljük, hogy számodra is elfogadható szintet ér el a technika!

T.
2019-10-27
14:22:12
Előzmény: takyka #53454#53461
takyka,

Sajna a mai technológia erre még alkalmatlan :(
2019-10-27
08:01:18
Előzmény: takyka #53455#53457
Ár-érték arányban a mai villanyautók is nagyon gyengék. Mit kapok azért a 3 millió felárért, amit egy benzineshez képest kifizetek?
Ha családi házban lakok, hozzá kell nyúlni az elektromos hálózatomhoz, hogy otthon is tudjam tölteni.
Ha panelban lakok, esélyem sincs otthon tölteni, és csak a szerencsén múlik, hogy szabad-e a közelben lévő töltő, ahol ott kell hagynom, majd egy óra múlva visszamenni, hogy más is tudjon tölteni.
Nem mehetek vele csavarogni gondolkodás nélkül, mert vadásznom kell, hol tudom tölteni, ha szükséges.
Váratlan eseményeknél ha nincs feltöltve, akkor fél-egy óra kiseik, szemben egy 5 perces tankolással.

2019-10-26
20:40:26
Előzmény: BJaca #53453#53455
Nem értek egyet! Nincs szükség több tákmák, béna, korlátozottan használható villanyautóra. Ár-érték arányban ezek nagyon gyengék.

T.
2019-10-26
20:32:57
Előzmény: robert #53452#53454
Sajnos először sok "drága izomautót" el kell adniuk a gyârtóknak, hogy lemenjenek annyira a költségek, hogy számunkra elérhető árút is tudjanak gyârtani...

T.
2019-10-26
08:45:11
Előzmény: robert #53452#53453
Robert,
Ezt nagyon jól látod. Én már rég mondogatom, jön valami kici kínai gyár, aki elkezd fapados villanyautót gyártani, amit megéri megvennni bevásárló és munkábajáró autónak. Nem lesz tele csilivili extrákkal, nem fog 300km-t elmenni, viszont alkalmas lesz araszolni a városi csúcsban, nem ázik be, el lehet vinni a gyereket iskolába/óvodába, majd bemenni a munkahelyre, és olcsóbb lesz, mint a benzines társai. Jelenleg 10 évnyi benzint kell kifizetni pluszban, hogy villanyautója legyen valakinek. Vagyis kb 3 millióval többe kerül, mint egy hasonló kategóriájú benzines. Ja, és a benzinesek 5 személyesek, és egy Nagykanizsa - Nyíregyháza távot egy tankolással megtesznek.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva