Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-10-22
23:13:31
Előzmény: takyka #53409#53430
Takyka,

Az elektromos autózás 100 évvel ezelőtt egy hajszálon bukott el, a biztonságos üzemanyag tároláson.
Kíváncsiságból utána néztem a Teslának.
Az értéke magasabb mint a BMW-é.
A részvényárfolyamának a mai értéke (úgy általában a legjobb tőzsdei cégekhez viszonyítva) a kibocsátáskori értékhez viszonyítva szinte a legjobb.
Az értékéhez viszonyítva tisztességes, úgy 10% körüli a részvényeinek a forgalma. A gyenge pontja Musk kommunikációja. Musk miatt a komoly befektetők nem tudnak mit kezdeni vele. Azt a 10%-ot a Musk bejelentéseire számító spekulánsok generálják.
Hihetetlen üzleti sztori lenne belőle, ha megbízhatóvá válna. Nem csak Musk, hanem a cég.
Mivel Musk maga cég, a "nélküle" állapot miatt nem fektetnek bele annyit, hogy ne úgy kelljen össze kalapolni a fejlesztésekhez a pénzt.
Hosszútávú befektetésre nem ajánlják.

2019-10-21
10:10:28
Előzmény: sándor #53392#53409
A Németeknél (gyártók) sem a tőkével nincs probléma, viszont rövid és közép(?) távon nagyon ellenérdekeltek a villamosítással szemben, mert nem akarnak házon belüli konkurenciát a jól tejelő hagyományos autóiknak. Emiatt én nem vagyok biztos benne, hogy 5 éven belül (a marketingdumán kívül) vezető szerepet töltenének be a közlekedés villamosításában.

Az Ausztrálok nem hazudtolják meg önmagukat. :-) Lényegretörő, hatékony megoldás. Egy vázra felcsavaroznak egy generátort, meg egy gyorstöltőt és had szóljon. A jó eredmények viszont meglepőek!

Szerintem amíg a Tesla terveit meghaladja a kereslet, addig túl nagy baj nincsen. Legtöbb gyár, a befektetőik és az elemzők örülni szoktak, ha jó a termék, vágynak rá az emberek, a kereslet meghaladja a kapacitásokat miközben folyamatban a termelés megduplázása.

Hogy a konkurencia mikor fogja a Teslát műszakilag lenyomni, nagyon nem látszik. Először el kellene érniük azt a színvonalat, amit a lassan 10 éves, első generációs Tesla platform tud.

Viszont, örülök neki, hogy mostmár nem arról beszélünk, hogy az elektromos autózás értelmetlen és meg fog bukni, hanem a konkurencia térhódításától "féltjük" a jelenleg legmeghatározóbb gyártót.

T.
2019-10-18
15:20:01
Előzmény: takyka #53391#53392
Alapvetően egyetértek az összefoglalásaitokkal. Az én szempontjaim, amelyek szerint a Tesla, vagy az elektromos autózás jövőjét látom a következők:

-A Kínai gazdaság lassul. A látszatnál sokkal jobban. Nem tartják be az állami beavatkozás nemzetközi előírásait. A lerontott fizetőeszközükkel és a hatalmas állami támogatássukkal mesterségesen tartják viszonylag lassú süllyedésben a gazdaságot, amely a támogatás nélkül már (az egész világot megrázó) zuhanó repülésben lenne.

-A német gazdaság (de az Unió is!) szintén stabil süllyedésben van. A Magyar statisztikai adatok az "üdítő" kivételek!

-A valamikor Ázsiai kistigriseknek nevezett országokat Kína megfojtotta. Pillanatnyilag Dél-Korea még talpon van, de, ha az amik megvonják tőlük a kedvezményeket, akkor legalább is helyben járásra kényszerülnek.

-Japán egyhelyben topog.


Ezért akarnak mindenhol kitörési pontot találni, ami jelenleg az elektromos autózás. Igaz, azzal mindenki tisztában van, hogy a teljes átálláshoz, és ebbe beleértem az üzemanyaguk előállítását is, egyszerűen nincs elegendő alapanyag. És a belátható időn belül ez a probléma a mai műszaki színvonallal nem is oldódik meg.
Tehát, az fog életben maradni, aki a következő rövid távra a legnagyobb invesztálást tudja belenyomni az elektromos autók fejlesztésébe.
Erre szerintem Német országnak van a legnagyobb esélye. Nekik kényszerből, mert nem állnak olyan erős gazdasági alapon, mint a megfontoltan haladó Japánok.


-Amerika. A lufi elő-elő bukkan, de a gazdaság fut. Van pénz mindenre. Náluk az az alapvető felfogás, hogy az állam segít amikor kell, de utána mindenkinek egyedül kell megállni a talpán. A 2006-os gazdasági válság után csak a GM annyi pénzt kapott, amiből Magyarországot fel lehetett volna futtatni. Viszont ott az állam szigorúan a GM körmére nézett minden "állami" cent felhasználásakor. Átszervezték a céget és talán három év után sietve, önként visszafizették az állami támogatást, csak szabadulhassanak az ellenőrzéstől. Utána szárnyalt a cég, ma süllyed, és kétségbeesetten keresi a kiutat. Most már nincs több állambácsis segítség. Be kell szálljanak a villanyautós versenybe.

-Ausztrália. Bőven megengedhetik maguknak az elektromos autózást, a napelemes üzemanyag előállítást. Ki is próbálták, és ezzel nagyjából egyelőre vége is.
A legutóbbi nagy területeket lefedő villanyautózás üzemanyag ellátását már automata diesel aggregátoros töltőállomásokkal készítették.
Az elektromos autózást az előnyei, pl. az alacsonyabb szerviz igény miatt előnyösebbnek tartják, mint a hagyományost. A ritkán lakott területekre egy nap alatt felállítható mobil töltőállomásokat telepítenek. Amint feldugják a töltőre a kocsit, indul az diesel aggregátor és a töltés. A diesel üzemanyagot most sem kell gyakrabban a helyszínre szállítani mint eddig kellett. Ráadásul ezzel a módszerrel 10%-al kevesebb diesel üzemanyagra van szükségük, mintha az autók egyenként használnák azt el. Az Ausztrálok nyugodt emberek. A töltőhelyeknél van egy napelemes konténer sörrel, kajával, így ez lett a legjobb találkozó hely az egymást ritkán látó "lakók" között.
Ez a módszer még kísérlet, de az eredmények alapján bevezetés alatt áll.
Nekik biztosan szükségük lesz sok elektromos autóra. Amit olvastam, a KIA a fő beszállítójuk és talán az is marad a villamos autók terén is.
Ez is egy módszer, és talán nem is a legrosszabb. Jó nekik is, meg Dél-Koreának is.


A Tesla illetve Musk csak azok számára alkotott alapvetően új technológiát, akik nem biztos, hogy tudják, hogy az űrsiklók még Commodore számítástechnikával repültek. Más területen, pl. a többször felhasználható hordozó rakéták épségben, a kilövő állásra történő visszahozatalában nagyot alkottak. Ez eddig egyetlen űrhatalomnak sem sikerült. Ezzel Musk (is) sokat keresett.
Viszont, szerintem a kereslet csak a terveikkel összhangban látszik magasnak.
A napokban számolta ki valaki, hogy ha teljesülnének az amerikai elektromos autós darabszám tervek, "álmok", Amerikában még akkor sem érnék el az autós létezéshez szükséges darabszám 20%-át sem. Tehát mindent, a hagyományos üzemanyagot, a hagyományos villamosenergia előállítást továbbra is a jelenlegi szinten kellene tartaniuk. Ez látszik az környezetvédelmi szempontból őrültnek tartott elnökük viselkedésén, ez van a megnyilvánulásai mögött.
A Teslát nem támogatja az állam. A konkurencia, ha közben be nem dől valami, lenyomja a Teslát műszakilag és darabszámban is. Akkor pedig szinte tényleg csak telek áron lesz értékesíthető a cég. A részvényeiket el lehet tenni emlékbe, mint ahogyan a szüleink a Béke Kölcsön Kötvényeiket, vagy én a Kárpótlási Jegyeimet eltettem.

2019-10-18
13:03:40
Előzmény: robert #53389#53391
"telekáron adhatná el a gyárait, ha csődbe menne"
Ezt én is így gondolom. A legtöbb beruházás, fejlesztés csak nekik érték és csak addig, amíg ezek segítségével autókat tudnak gyártani és haszonnal eladni. Jelenleg úgy néz ki, a kereslettel nincs probléma, a gyártási volumen meg tovább bővül, ahogy fut fel a kínai gyár.

T.
2019-10-18
12:28:04
Előzmény: takyka #53385#53389
takyka, sándor,

Nekem is úgy tűnik, hogy semmi probléma a kereskedéssel. Az árfolyam annyi, amennyiért el lehet adni. Lehet, hogy 100millió dollárnyi részvényt alacsonyabb árfolyamon lehetne piacra dobni, de ezért -sajnos- nem kell aggódnom.

Már nem tőzsdézek (amikor megpróbálkoztam vele csak buktam rajta), de gyakran adom el a feleslegessé vált cuccaimat. Tisztában vagyok vele, hogy mindennek annyi az ára, amennyiért megveszik. Vannak -egyébként nagyon jól használható cuccok- amiket nagyra értékelek, de gyakorlatilag csak akkor vinnék el, ha én fizetnék érte.

A Tesla biztosan rengeteget költött és jelentősen fejlesztette az elektromos autók technológiáját, de talán csak telekáron adhatná el a gyárait, ha csődbe menne.
Én is úgy gondolom, hogy nő a lufi, előre menekül a Tesla (evvel egyáltalán nincs egyedül), és meg is teheti amíg töretlen a piaci bizalom. Utána majd jön valaki más. Remélem, hogy elérkezik még az idő, amikor az elektromos autó nem csak a tehetősek játékszere lesz.


2019-10-18
11:26:14
Előzmény: sándor #53381#53388
Nem akarom idekeverni a részvényárfolyamot, egyszerűen csak arra akartam rámutatni, hogy a 6 Milliárdos, veszteségnek hívott dolog mögött ott állnak a nagyon komoly technikai, technológiai fejlesztések és beruházások. Amit, ha összevetünk egyéb autóipari beruházások költségével, akkor belátható, hogy mire mehetett el a pénz.

Ráadásul, ha megnézzük a (technikai) eredményeket, nagyon is van látszatja és kézzelfogható eredménye az eltöltött mérnökórák ezreinek (millióinak?).

És ez most független attól, hogy valaki hisz a villanyautózásban, önvezetésben, vagy sem, szereti-e Muskot, vagy sem.

T.
2019-10-18
11:22:01
Előzmény: takyka #53385#53387
A volialitás fontosabb mutató ilyen esetben, mint az ár. Ha sikeres lenne a részvény a tőzsdén, akkor nem lennének a Teslának pénzügyi gondjai. Mindig lesz aki nem tud tovább várni és elad. Van akinek megéri kivárásra vásárolni. De a mennyiség nem elég a cég fenntartásához. (Termelési, minőségi gondok, a konkurencia felfutása...)

Néhány évvel ezelőtt Soros akkor vásárolt aranyat, amikor mindenki megszabadult tőle, hogy gyorsabban és nagyobb haszonnal kecsegtető üzletbe, pl. Teslába fektessen.
Sorost akkor hülyének tartották, sokan mégis követték. Amikor kezdett leereszteni sok más mellett a Tesla lufi is, akkor mindenki az aranyba menekült. Soros eladta minden aranyát és hihetetlent kaszált.

Ilyen vitás, kérdéses(?) esetben meg kell nézni a Tesla felfutását, a csúcs utáni időszak iránymutatását, a pillanatnyi vergődését. Az, hogy pl. egy jó Kínai üzlet belengetése a közösségi fórumokon, másnap mit mutat a tőzsdén, nem mérvadó. Ez a rövid távú, néhány órás spekulánsok területe, de nem elegendő alap a cég megítéléshez.
2019-10-18
10:59:50
Előzmény: robert #53384#53386
Robert,

Nem szűnt meg a kereskedése.
Az eladhatósága olyan, mint pl. az aranynak. Ha most éppen (kicsi tételről beszélek) jó áron megvásárolhatsz néhány unciát, mert van felkínált mennyiség és ebből kiválaszthatod a neked megfizethetőt, akkor megveszed. Két óra múlva annyit emelkedett az ára, hogy neked (a nem feltétlenül kimondottan hosszútávú spekulánsnak) megéri eladni, akkor felkínálod eladásra. Ha nem veszik meg azonnal (mert sokan mások is hasonlóan gondolkodnak), majd néhány percen belül a remélt haszon alá csökken az ára, akkor a nyakadon marad. Ezzel vagy később lesz szerencséd, vagy muszáj lesz veszteséggel eladnod, mert további bukást már nem engedhetsz meg magadnak.

A Tesla részvényt sokan megvették mert olcsó volt. Igazuk lett, mert az értéke a sokszorosára emelkedett. Az időközbeni balhék és a Marci által leírtak miatti permanens csődhelyzet miatt (megjegyzem, ebben van pl. a VW is) a részvényekre megszűnt a kereslet. A mai áron nem veszi senki, ezért kényszerül Musk saját felvásárlással (más terület hasznából és kölcsönökből) pénz pumpálni az autógyártásába. A piac nem bízik benne annyira, hogy az elegendő lenne a további fejlesztéseihez, illetve már a cége(i) napi fenntartásához sem.
Ezt az állapotot minősítette helyesen Marci.

Off, de van két tárgyam, amivel én is hasonló helyzetben vagyok.
Van egy, ma már értékes régi karórám, amiért a jelenlegi, 30 évig használt állapotában egy millát kínáltak. Az óra felújítva a piacon 2-3 milláért keresett. A felújításra 1,5 millás árajánlatot kaptam.
A másik egy, az elsők között gyártott ős-Singer varrógép. Jelenlegi állapotában nem ér többet 30 ezernél. Ha felújíttatnám, akkor 300 ezret érne. Csak az intarziás asztallap felújítása több mint 300 ezer.
Tehát van "Tesla" részvényem, csak éppen semmire sem megyek vele.
El kótyavetyélni, kidoni a jelenlegi helyzetben nem érdemes. Megtartva egyáltalán nem garantált, hogy az utódaimnak hasznot fog majd hozni.
2019-10-18
10:53:27
Előzmény: robert #53384#53385
Rákerestem gyorsan a dologra, de nekem úgy tűnik, hogy megy a kereskedés...

T.
2019-10-18
09:43:13
Előzmény: sándor #53381#53384
Sándor,

Mit jelent az, hogy nem eladható a Tesla részvény? Megszűnt a kereskedése?

2019-10-18
00:07:24
Előzmény: takyka #53379#53381
takyka,
Engem érdekel.
Évek óta követem a tőzsdén a Tesla hullámait.
Azért nehéz bármelyik állítással vitatkozni, vagy mellé állni, mert egymástól függetlenül mindegyik igaz is és cáfolható is. El kell ismerni, hogy üzletileg ügyes hazardírozás.

Kifejezetten befektetői szemmel nézve a Tesla már a kezdetek óta csak (előre) menekül. Az autógyártás veszteségeit az egyéb üzletágakból, és Musk blöffjeiből fedezi.

Amit műszakilag kifejlesztett, az a hadiiparban és az űrkutatásban már a 70-es évek óta létezik.

Az előre menekülés jellegzetessége, hogy a gazdálkodás lyukait újabb ígéretekkel és kölcsönökkel, a részvények "fiktív" értékét hirtelen megnövelő bejelentésekkel megnövelve jutnak újabb pénzforráshoz. Ez a lufi ugyan úgy ki fog pukkanni, mint ahogyan a diesel lufi is járt.

A valóság az, hogy a részvényeik névleges értéke a kibocsájtási értékhez viszonyítva csodálatos, de eladni nem lehet őket, mert ilyen "Muski" háttérrel nincs vásárlója. A részvény tulajdonosaik valószínűleg soha nem kapják meg még az eredetileg befektetett pénzüket sem.
Ezért próbálkozik időnként bedobni, hogy hatalmas mennyiségű saját részvényt tervez visszavásárolni. Ezeket a terveket mindig csak közösségi oldalakon jelenti be, és nem hivatalosan a tőzsdén. Pontosan tudja, hogy a szabálytalan befolyásolásért kemény büntetéseket kell fizetnie. A tőzsdén, ha ilyen bejelentésekkel próbálkozna előzetes pénzpiaci egyeztetések nélkül, akkor azonnal kizárnák, és vége lenne a lufi gyártásnak, a befektetői mindent buknának.
Mivel a tőzsde ezt nem engedheti meg, ezért van valamennyi lehetősége a hazardírozáshoz.

Ha öt évvel ezelőtt 16 dollárért vásárolt valaki pár részvényt ami ma 160-at ér, még akkor sem stresszel, ha tudja, hogy nem eladhatók. A valós vesztesége csak 16 dollár, amit könnyű lenyelni.
2019-10-17
21:45:33
#53379
Szocsmarci, (+ akit érdekel)

Ez a "Tesla csődbe megy" téma nagyon hasonló a "megbukik Orbán Viktor, de mostmár tényleg" típusú jövendölésekhez. (hazai politikát nem akarom jobban idekeverni)

Ha kicsit jobban utánanézünk a dolgoknak, akkor világossá válik, hogy nem kell, hogy ez bekövetkezzen. (Persze, kizárni sem lehet!) Nem lett senki becsapva, van ráció a dologban.

A legtöbbször felhozott érv, hogy elégetett 6 Milliárd dollárt, ez rengeteg pénz, üzletileg nem észerű és fenntarthatatlan.

Szerintem égetésről nem lehet beszélni, mert nem egy veszteséges gyártást fedeztek vele, hanem beruháztak. Az eladott autókon hasznuk van!
(innét távolról nézve) Megvan a látható eredménye az utolsó elköltött dollárnak is.

A Tesla felépített három autó és akkumulátorgyárat (freemont, Nevada, Kína), kifejlesztett és gyárt(ott) 4 autótípust, van egy 5., 80-90%-os készültségi szinten. Ebből az 5 autóból az első teljesen független(roadster), a másik 4 autóhoz pedig fejlesztett két külön platformot. (S,X és 3,Y) És telepített 15000 Töltőállomást.

Mennyibe kerülne mindez egy hagyományos autógyártó számára?
Napokban volt hír, hogy a VW Törökországban akart autógyárat építeni, ami 1,5Milliárd$-ba kerül.
www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/volkswagen-torokorszag-torok-gyarepites.692784.html
A három gyár ~4,5M$

A VW-nél maradva, az elektromos autók alá szánt MEB platformja 2Milliárd €-ba került. (csak a platform, autó nélkül)
Két platform 4M$

Egy 2010-es cikk szerint egy új autó kifejlesztése 1-6Milliárd$ attól függően, hogy mennyire önálló modellről beszélünk.
www.tinyurl.com/y288rms6

5 autó (legyen a lehető legolcsóbb) 5M$

Ha ezeket így összeadjuk, akkor kijön egy akkora szám, ami mellett a 6Milliárdot látva csodálkozhatunk, hogy az miért ilyen kevés.

És akkor vegyük hozzá a töltőinfrastruktúrát, az önvezető rendszer fejlesztést és az energetikai üzletágat, melyek valós (piaci) értékét megbecsülni sem tudom.

Szerintem ezért nem stresszelnek nagyon a befektetőik.

Ja, és van nekik ~5Milliárd készpénzük, amiből jelenlegi költségszintjükön évekig elvegetálhatnának...

T.
2019-09-29
07:48:58
#53302
Sziasztok!
Ez már kezd hasonlítani a jövő autójára:
hvg.hu/cegauto/20190928_toyota_mirai_hidrogen_uzemanyagcellas_auto_teszt_menetproba_budapest

2019-09-12
00:27:58
Előzmény: BJaca #53283#53288
Szia!
Egyszer valaki letorkolt ezen a fórumon amikor arról írtam, hogy egy akkori hibrid autóval, városon kívül meghajtva milyen rossz tapasztalatom volt.
Állati zajos volt és annyit fogyasztott, hogy annak rengeteg füstjének is kellett lennie.

Városban, amolyan bébiszitter vagy házvezetőnő autónak, hivatalok "kiszaladgálós" kocsijának nem is engednék mást, csak elektromosat.
Abból viszont nem kérek, amit egy napközben előttünk parkoló szuper Teslás bemutatott. Még csak a pályára sem mentünk ki, csak meghajtottuk ahol lehetett és a kocsi rögtön elkezdett számolni, korlátozni. Visszavett a gyorsításból, a végsebességből, pedig még útiterv sem volt megadva neki.
Én is rákérdeztem, hogy mi lesz majd a télen? Télre nem lesz Tesla, már meg van az új gazdája. Ha csak azt nézem, hogy milyen alacsony építésű, be sem tudna jönni dolgozni vele egy normális havazás esetén sem. A jelenlegi tulaj is ettől tart.
2019-09-06
08:04:26
Előzmény: sándor #53279#53283
Szia!
Az akku árából mások benzines autót gyártanak. Villanyautót munkábajáráshoz kellene gyártani, akkorákat, mint egy kispolszki. Családi autónak még mindig a fosszilis hajtás a jobb. Ki akar elakadni villanyautóval a hóban? Vagy csak télen a nagy hidegben 2 órás dugóba kerülni?
2019-09-04
20:36:02
#53279
Sziasztok,

A kezdetektől fogva állítottam, hogy nem fog az elektromos autó annyira elterjedni, mint ahogyan azt sokan hitték.
A németeknél, ahol látszólag a legnagyobb az akarat, a betervezett mennyiség 20%-át voltak hajlandók az emberek megvásárolni. Az egész világon az idén fordult elő először, hogy kevesebb villanyos autót tudtak csak eladni, mint az előző évben.
A tendencia erősen csökkenő, és ami különösen feltűnő, hogy a lankadó eladási görbe szinte párhuzamos a csökkenő állami támogatásokkal.

Az emberek az egész világon emberből vannak, így természetes, hogy a viselkedésük is hasonló.
Amíg ingyen, vagy támogatva van valami, addig nem érdekel, hogy tudjuk e logikusan használni, megvesszük. Ez a sokféle piaci és állami érdektől vezérelt piac irányítás ugyan az, mint az árúházak trükkös leárazásai.

A csökkenő eladás Amerikától Kínáig mindenütt azonos. Ettől még lesz villanyos autózás, de csak a maga helyén, formájában, és méreteiben.
Ami legdrágább, azt egyetlen állam sem fogja végtelenségig támogatni.
villam64Válasz erre
2019-08-31
21:04:50
Előzmény: villam64 #53267#53273
Tények és tévhitek az elektromos autók akkumulátorairól.

wwwe-cars.hu/2017/09/17/tenyek-es-tevhitek-az-elektromos-autok-akkumulatorairol/
2019-08-29
13:57:31
Előzmény: BJaca #53271#53272
Azért a humort érteni kellene, abban viszont igazad van, hogy nevettél, én is mosolyogtam rajta
2019-08-29
13:54:05
Előzmény: sándor #53270#53271
Sándor!
Jót nevettem a bejegyzéseden, és ezért kérlek ne haragudj meg.
Azért építenek stadionokat, mert jelenleg abból lehet ellopni legjobban a pénzt. Semmi köze a sporthoz. Nézz csak utána, máshol mennyiért épültek ugyanekkora, vagy nagyobb stadionok...
2019-08-29
00:50:29
#53270
Hogy ne legyen teljesen off!

A szegedi kézilabdások, (köztük alig néhány magyar), az egyik szponzortól minden szezonban a legújabb luxus Toyotákat, hibrideket, Lexusokat kapják csak úgy, ingyenes használatra. Úgy tudom, ez a gyakorlat a többi támogatott sportágra is jellemző.

Amennyiben ezek az autók tényleg környezetbarátok, akkor a sport az egyik legerősebb támogatója a (majdnem) villanyos autók elterjedésének.
Biztos, hogy jó nézőpontból vizsgálódtok?


Van egy ide illő szigorúan szakmai megjegyzésem.
Nem tudunk stadionokat, sport csarnokokat tervezni. Sehol nincsenek napelemek, hogy a jól megfizetett sportolók ne az adóforintjainkból tankolják a sportlétesítményeken kívül az autóikat.
Esetleg a létesítményekben ténylegesen sporttal töltött idő kevés lenne még a gyorstankoláshoz is?
Mert, úgy értem.
Tulajdonképpen az adóforintom már benne van a stadionban, de napelemre már nem jutott belőle.
Puff neki, de a nézőszámot komolyan megdobná, ha a nézők az államilag támogatott autóikat ingyenes stadion árammal tölthetnék a meccsek idején.
Ennyi önsanyargatást igazán bevállalhatnának a nemes cél érdekében.
2019-08-28
11:44:50
Előzmény: Paragon #53268#53269
Paragon,

Véleményem szerint az urizálás és a pénzlopás a valódi cél, nem a tömegsport fejlesztése. Ezeket a célokat maradéktalanul elérték... a tömeg csak szív, ahelyett, hogy sportolna :(


Tudom ez a hozzászólás off, bocsi!
2019-08-28
09:08:57
Előzmény: villam64 #53267#53268
Sajnálom, hogy nem a hozzászólásod vezérfonalára szólok hozzá, de teljes mértékben egyetértek " Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést." megjegyzéseddel. A stadionok építése bár pörgeti a gazdaságot, de eredeti célját a tömegsport fejlesztését, ezáltal egészséges nemzedék felnövését nem éri el. A stadionok csak emésztik a pénzt a fenntartási költségeikkel, és csak arra jók, hogy még több idegenlégiós szivattyúzza ki az adóforintokat az országból. Néha már nehéz követnem ki is dobta a gólt, mi, vagy az ellenfél, mert norvég dob dánnak, vagy horvát a románnak, de a pont a miénk. Zavaró egy helyzet. Különösen zavar, ha hallgatom az idegenlégiós nyilatkozatát, amelyben dicsérik a magyar klubok bőkezűségét. Ha a házak szigetelését támogatnák nem a stadionokat, az javítaná a külkereskedelmi mérleget, és az így felszabaduló forrásokat további hasznot hozó beruházásokra lehetne fordítani. Ez a kormány hibája, csak azt nem tudom, hogyan tudnánk ezen változtatni
villam64Válasz erre
2019-08-27
21:38:32
Előzmény: grano #53266#53267
Az a gond ezzel, hogy ez az olajlobbi érdeke. Valójában az elektromos sokkal tisztább. És nem a városban szennyez. A nitrogén oxid is méreg, ami a földgáznál keletkezik. A számítás a német 2010-es energiamixszel számol. Ami már most sem valós, mert folyamatosan csökken a szén részaránya. A norvég számítások biztos mást mondanak. Nálunk még erőltetik a gázerőműveket, és a lignitet, de nem ezek fenntartása a jövő. A tisztább, gyorsabb, ingyenes tömegközlekedésé, melyet az autósoknak kell megfizetniük. És az egy főre eső fogyasztás csökkentés. Jelenleg az iparunk, és a közlekedésünk a nagyfogyasztó. Hozzájön a rengeteg energiapazarló ház, és stadionok. Át kellene csoportosítani a költségvetést. A kormányunk a felelős minden rosszért.
Jelenleg a napenergia kapacitásunk, a teljes fogyasztásunk 1,6%-át elégíti ki. A gáz és szénerőmű 26%, Paks 34%, import 32% (főként csúcsidőben).
2019-08-27
18:28:32
Előzmény: grano #52654#53266
Kiemelném utolsó mondatomat:
"Szóval egy valóban optimalizált pici turbós lpg motor hybrid változatban vszeg odaverne ökolábnyomban minden másnak."
Ismét egy megerősítés, hogy a jelenlegi erőforrások közül a gázüzemű motor jelentős előrelépést jelentene.

wwwtotalcar.hu/magazin/hirek/2019/08/26/adac_a_foldgazuzemu_auto_kornyezetkimelobb_mint_az_elektromos/
2019-08-04
20:56:46
Előzmény: villam64 #53246#53247
Még mindig nem akarok villanyosat venni. Használtban is 4 millánál kezdődnek, új autót meg nem akarnék. Meghagyom a gazdagoknak. Egy hibrid 40km-es hatótávval max 2-3 millióért használtan még elférne, meg a napelem, és akkor tudnék akár 8-4-ig járni melózni, de nem lenne gond egy balaton megkerülése sem.

Na jó, talán az új fejlesztésű Teslát bevállalnám:
www9gag.com/gag/aGgKm0X
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva