Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2020-01-22
12:04:10
Előzmény: BJaca #54326#54328
Öngól...
Ahogy számítani lehetett rá, az érintett gyártók akiknek az autói nem nagyon tudnak meglenni Ionity nélkül, sietnek világgá kürtölni, hogy az ő autóik a meghirdetett árnál olcsóbban fognak tankolni. Kénytelenek, nehogy elriasszák azt a pár ezer vevőt akit egyáltalán ki tudnak szolgálni.

Várjuk ki a végét, de, hogy ez az ügy nem bizonyítja az e-autózás életképtelenségét és nem befolyásolja a jövőjét, abban biztos vagyok.

T.
villam64Válasz erre
2020-01-22
11:51:03
#54327
Bjaca
Elvesztek a fellegekben. Állandóan a maximumokkal számoltok. Egyes számítások szerint, ha a magyar összes autó elektromos lenne, akkor évi 6 TWh-val nőne az ország villamos energia fogyasztása a jelenlegi 45 TWh-hoz képest, paks 17 TWh-t termel. Ezért húzódozik paks 2, megvárja míg minden magyar autó elektromos lesz. Mi a fenét foglalkozol a 300 kW-os töltővel. Az e-autók 90 % nem alkalmas hozzá. Az autóknak van egy fedélzeti töltője, olyan 50 kW határral. Nem engedi az elektronika ennél gyorsabban tölteni, még az ID3-is csak 50-100 kW-ot fog engedni. Mit foglalkozol az audi, és a mercédesz verseny gépeivel, meg e-busz töltővel. A németekkel sem kell külön foglalkozni. Ötször annyit keresnek, és háromszor drágább a villany, és ötvenezerszer több elektromos autót vesznek, mint mi.
villanyautosok.hu/2020/01/14/egyre-tobb-a-sotet-felho-a-vw-id3-felett/
2020-01-22
10:42:01
Előzmény: takyka #54325#54326
www.electrive.com/2020/01/16/ionity-launches-new-pricing-structure-based-on-kwh/
A cikk vége felé az "Update 17 January 2020"-tól érdekes, a Daimler és az Audinál olcsóbb lesz a töltés, de lesz valami havi vagy éves díja is.
A többi autós meg fizessen magasabb árat.
2020-01-22
08:33:36
Előzmény: sándor #54321#54325
Dehogy gurulok be. Tudom, néha kicsit sok a felkiáltójel, de inkább kihangsúlyozni szeretnék vele dolgokat, mint felindultságot kifejezni.

Az akkucserét én sem látom életképes megoldásnak. Ugyanúgy nem, mint a két litert fogyasztó, átbuherált villanyautót.

T.
2020-01-21
21:27:35
Előzmény: takyka #54296#54321
Ezek szerint ha olyasmit olvastok, ami nem felel meg az álláspontotoknak, akkor az nem is létezik?

Igazad van a bulvárhírekkel kapcsolatban. Pontosan ezért nem tettem fel!
Kihangsúlyoztam, hogy egyedi, kevés, drága, és ad olcsóbban is. Ezen az utolsón lett volna a hangsúly, hogy ugyan ez a cég a lassú tankolást jóval olcsóbban adja.
(Ha nem gurulsz be azonnal.)

Ami az eddigi eszmecserét illeti, az akkucserét ki lehet lőni. Még saját típuson belül sem fog működni. Ez a legutolsó, általam ismert álláspont.
A drága gyorstankolás megértéséhez vissza kellene tekinteni az alakuló autó választékhoz. Alapvetően két fajta, a kicsi városi-városközi, és a luxus nagy sebességű távolsági kényelem.
Aki autó pályán fog országokon át közlekedni és az elektromos autó mellett döntött, annak az ideje drágább annál, hogy lassan tankoljon. Nem kell hozzá milliomosnak lenni, egy üzletember sem engedhet meg magának 300 km-nél rövidebb tankolási távolságokat és tankolásonként egy kávézási időt.
Tehát, ha nem fér bele a 20 percbe, akkor nem fog átállni villamos autóra.
A lassú tankolás ideje pénzre átszámolva jóval drágább, mintha brutál drága gyorstankolással közlekedne.
A városi autózás más dolog, de az energia igényük akkor is határt szab a forgalomba állítható darabszámnak.

A hálózat a kulcs (de ezt már annyiszor hallottátok tőlem). Hollandia már most elérte azt a szintet, ahonnan a következő 10-20 évben nincs tovább előre a megújulók adta olcsó energia befogadására. Nem fognak a megújulók kedvéért új országos hálózatot építeni.
Ezt számolták ki a nagy vízen túl is. Ezért nincs értelme aggódni a hagyományos üzemanyagosoknak. Akkora területen, olyan villamos ellátottság mellett, ami már most a határon billeg, egyszerűen nincs gazdaságos hálózati kapacitás az átálláshoz.
A hálózatot mint az emberi érhálózatot kell vizsgálni. Hol lehet úgy beavatkozni, hogy az ne a paciens halálához vezessen?

Ettől még lesz elektromos autózás, csak nem annyi és nem úgy, ahogyan mi most elképzeljük.
Vesztitek-e észre, hogy autó szinten minden technikai problémára tudjuk a megoldást, miközben fogalmunk sincs, nem akarjuk beengedni a tudatunkba, hogy mindenütt van egy állam is a maga gazdasági, közlekedési, adózási politikájával.
2020-01-21
18:47:10
Előzmény: szocsmarci #54318#54320
Villámtöltés a kulcs!
Annak a 25%-nak 80%-a elavult, nem versenyképes autó, villámtöltésre alkalmatlanok. Ionity szempontjából nem is léteznek. Marad az 5%. Illetve nem, mert folyamatosan csökken! Ugyanis jelen pillanatban is, csak egyetlen tömegtermeléssel, tömegesen előállított autó kapható...
Az, jogy mi lesz a jövőben, nem magyarázata a mostani árpolitikának, csak sppekuláció..

Az európai 200 töltőállomás a szánalmas propaganda! Az összesen tervezett álomásaik száma nem éri el a Tesla, már most üzemelő álomásainak számát. 5 nagy múltú mamut ennyit tud (akar) felmutatni, egyetlen, instabil lábakon álló (sic!) céggel szemben...

T.
2020-01-21
17:22:32
Előzmény: szocsmarci #54318#54319
Szerintem nem ronda az a Tesla. Formabontó, az igaz. De egy olyan anyagvastagságot már macerás lett volna formázni, így maradtak az egyenes hajtásoknál. Ja, nem fog elrohadni 5 év múlva..
szocsmarciVálasz erre
2020-01-21
15:40:41
Előzmény: takyka #54308#54318
Az említett autógyártók piaci részesedése kb 25%. A töltő állomások száma pedig ki fog egyenlítődni, mert az elektromos autókat is kb egyforma arányban fogják gyártani az egyes gyárak (az EU-n belül mindenképp).
Abban igazad van, hogy a 3db magyar töltőállomásnem számottevő, de azért ne húzd le ennyire a Volkswagen csoport, Ford, Dél-Korea, BMW autók gyártóit csak azért mert drágán adják az áramot. Biztos, hogy a jövőben meg fog változnia 7x-es arány, de ugyanannyi, mint a lakossági ár nem lesz sohasem.

A Tesla nem mérvadó, először bizonyítson hasonlóan a Fordhoz. Pár felrobbant rakéta, meg pár sziget elektromos akkumlátoros ellátása nem igazán renget meg senkit, csak a bulvárlap olvasókat. A Ford azért volt sikeres, mert először gyártotta nagyüzemben/manufaktúrában az autókat. A Tesla meg azért, mert először tudott hatalmas pénzeket szerezni a fejlesztésekre, és jól lovagolta meg ezt a közösségi média dolgot. Ha megfigyelte valaki, a Tesla Cybertruck kifejezetten ronda, 40 évvel el van maradva a formavilága, mégsem esik róla szól, hogy a formatervezője az éjszaki portás volt.
A Tesla nagyon instabil lábakon áll, csak még a befektetők nem tudják, és pont ez tartja még össze. Nem hiszik el, hogy becsődölhet - kicsit már kezd hasonlítani a vallásra ez az egész. Kár, hogy a bankárok csak a számokban hisznek.
villam64Válasz erre
2020-01-20
18:17:21
Előzmény: BJaca #54306#54309
Nem feltétlenül sznob. Olyan kocsija van 30 millióért, amihez jó ez a töltő. Az autók 90 %-ához nem alkalmas. Többségük 50 kW-ra van szabályozva. Ha 10 db 100 akkumulátoros töltő feltétele, hogy minden autógyártó azt használja, akkumulátor nélkül árulják az autókat. A másik fontos szempont, hogy hol van ez az akkumulátor csere állomás. Autópályán drágább a szabályozási feladat, mert nem ott van a szabályozni kívánt terület. A hálózat szabályozás minimális, hálózat fejlesztéssel, és decentralizált termelő akkukkal megoldható. A nagyobb gond a reggeli és az esti csúcsokkal van. Ehhez 8000 MWh kapacitás kell. Az sem mindegy, hogy a villanyóra előtt, vagy után van. A legjobb lithiumos akkumulátor is 90 %-os hatásfokú szerintetek, tehát van egy 10 % különbözet. amit a fogyasztóknak kell fizetniük. Tehát előbb törvényi szabályozás kell.
2020-01-20
18:07:41
Előzmény: szocsmarci #54303#54308
Európában 17000db, 22kW-nál nagyobb teljesítményű töltőfej van. Ebből 800db Ionity. Ez mi, ha nem jelentéktelen kisebbség?

Van kb..2-300000 villámtöltésre képes autó, aminek nagyságrendileg 5%-a származik ezen gyártóktól. Ez nem jelentéktelen kisebbség?

A Tesla 90Ft/kWh-t számláz (gyakorlatban) hasonló sebességű töltésért.

T.
2020-01-20
16:49:43
Előzmény: villam64 #54305#54306
Néhány sznob, meg akinek nagyon kell, ki fogja fizetni a hétszeres árat, de aki gondolkodik, az alacsonyabb áron fog tölteni. Oké, hogy gyorstöltő, de annyira nem gyors, és nem csak náluk lehet tölteni, így nem tudom, mire ez a magas ár. Majd rájönnek.
A kiegyenlítés pedig nem az autó töltőn lógásával értendő, hanem az akkucserés verziónál. Legyen csak 100db 40kWh-s akku egy ilyen töltőállomáson. Ha átlag 50% a töltöttségük, akkor 2MWh kapacitás áll rendelkezésre, kiegyenlítésre, aztán ha megnyugszik a világ, akkor szépen feltöltődnek. Hogy mire alapozom az 50%-os töltöttségi állapotot? Nem kell nullára kiautózni ezeket az akksikat, illetve lesz ott olyan, ami már fel van töltve, meg olyan is, ami még nem.
villam64Válasz erre
2020-01-20
16:34:37
#54305
Örülök, hogy ennyire aggódtok a magas töltési árakért. Ha lesz mellette egy másik cég töltője, feleannyiért, akkor ő is feleannyiért fogja adni. Továbbra sem értem, hogyan akarjátok az autó akkumulátorát hálózat kiegyenlítésre használni.
1 Majd ha fizetsz érte 100 ft/kWh árat
2 A kiegyenlítő energia akkor kell, amikor az emberek munkába vagy munkából mennek. Tehát nem lesz a töltőn a kocsi. Akinek meg a töltőn lesz a kocsija, az éppen akkor ér rá tölteni, és nem lemeríteni az akkut.
szocsmarciVálasz erre
2020-01-20
16:00:37
Előzmény: takyka #54296#54303
A Volkswagen csoport, Ford, Dél-Korea azért talán nem elhanyagolható kisebbség. A lényeg, hogy a 40 Ft-os közüzemi ár 7-szerese az autótöltés, ez mindenesetre jelzés értékű, annak pedig elég erős. Vagy te hogy vélekedsz, a többi autógyártó közel ingyen adja majd az áramot, hogy csak az övékét vegyék? Jó üzletpolitika lenne, csak hosszú távon nem fog működni, és ebbe az Únió is beleszólna, mert amúgy szabadpiaci szempontból helytelen/szabálytalan.
A BJACA által belinkelt cserélhető akku jó ötlet, az energiaszektorral jól tudna együtt működni. A napelemek elterjedését is gyorsíthatják, nem is beszélve egy esetleges puffer szerepéről, ami stabilizálja a rendszert, és a termelőket is. Az Uniónak nem a telefontöltőkkel kellene babrálni, hanem ezt az autó akksis dolgot kellene kicsit megnyomni.
2020-01-20
13:27:08
Előzmény: sándor #54292#54296
Igen, olvastuk.
Nem te szoktad nemtetszésedet kifejezni amikor bulvárhíreket kapunk fel és használunk hivatkozási alapnak? Te se tedd!

Érdemes lenne 10 percet rászánnod és hamar kiderülne, kik állnak. a hálózat mögött, mely gyártók autóira NEM VONATKOZIK a meghirdetett ár és mi lehet a motiváció.

Hívhatnánk erőfölénnyel való visszaélésnek, ha lenne erőfölény. Kartelezésnek, ha az ügyvédek nem bástyázták volna körbe kellően a dolgot. De inkább csak szánalmas vergődés olyan cégektől, akik nagyon hozzászoktak, hogy ők fújják a passzátszelet és nem veszik észre, hogy mennyire jelentéktelenek ezen a területen.

T.
2020-01-20
11:11:43
#54294
Kna az akkucserében gondolkodik:
villanyautosok.hu/2020/01/20/szabvanyositana-az-akkucserelo-allomasokat-kina/
Több előnye is lenne: a "tankolás" lerövidülne, és az akkukat nem kellene hatalmas áramokkal tölteni, ami meghosszabbítja az élettartamukat.
2020-01-20
01:23:28
#54292
Olvastátok?
A napokban üzembe helyezték az egyik szolgáltatónak az M1 melletti első három fizetős gyorstöltő "kútját".
Az ár 280Ft/KWh.
Ez közel kétszeres üzemanyag költséget jelent, mint benzinnel közlekedni.
A lassú töltésű fejeknél az áram ára jóval olcsóbb. Nem árulták el mennyi, de következtetve 100Ft/KWh felett van.
villam64Válasz erre
2020-01-18
21:09:25
Előzmény: BJaca #54266#54268
Egy szót sem értek belőle. Nem keresek tolmácsot miattatok. Ráadásul 2011-ben ugyan így számoltak a magyar 2020-as naperőmű kapacitással. Inkább nézzétek a világot. Nézz és láss.
https://biosolar.hu/forum/show/54265#54265
www.mvmpartner.hu/hu-HU/Szolgaltatasok/Villamos-energia/Erdekessegek/Vezeteknelkulivillamosenergia-atvitel
2020-01-18
20:42:58
Előzmény: villam64 #54265#54267
Milyen szépen benne van az elektromos autózás összes nyűgje ebben a rövid cikkben...
2020-01-18
20:40:41
Előzmény: villam64 #54263#54266
docplayer.org/72689205-Kabelloses-laden-von-elektrofahrzeugen.html
Daimler 3,2kW-os fejlesztése.

Ja, és a vezeték nélküli töltők megbénítják a kulcs nélküli rendszereket, olyan nagy a sugárzásuk.
villam64Válasz erre
2020-01-18
20:32:49
Előzmény: Atis57 #54264#54265
autó indukciós töltése
Az összes autógyártó foglakozik vele. És hogy Róbert is jól érezze magát.
www.autostart.hu/blog/vezetek-nelkul-toltik-majd-az-elektromos-taxikat-norvegiaban/#.XiNd2CN7nb0
Nem értelek. Nem tudsz elképzelni egy félbevágott transzformátort?
www.autostart.hu/blog/magatol-mukodo-elektromos-toltoket-telepit-az-electrify-america/#.XiNkXCN7nb0
autotechnika.hu/cikkek/egyeb/12763/a-bmw-megkezdi-a-vezetek-nelkueli-toeltes-teszteleset-az-usa-ban
www.vezess.hu/haszongepjarmu/2019/10/03/igy-forradalmasitanak-az-e-buszok-tolteset/
2020-01-18
20:12:04
Előzmény: villam64 #54263#54264
Szia!
A XXXX cégnél gyártottunk egy kis sorozatot 20és 50 db -t ebből
A Renault és a BOSCH cégeknek .
Ott szórakoztak a légréssel . Ez azért 5kW átvitt teljesitményre volt méretezve .
meg a kb50% hatásfok a hűtés miatt.

Ezért nem gondolom álhirnek.
villam64Válasz erre
2020-01-18
18:14:40
Előzmény: Atis57 #54260#54263
Én megoldom helyetted, hogy az indukciós töltő egység hozzáilleszkedjen a vevő egységhez. Én az elején is ezt javasoltam, de ti csak a látzólagos problémákat soroljátok, pedig már jeleztem, hogy az nem valós. Miért nem gondoljátok át a problémáitok megoldás lehetőségét. Ne gyertek ilyen álhírekkel. Szerintetek csak én foglalkozom ezzel a töltési móddal. Nagyon fárasztó ismételgetnem az egyszerű megoldásokat.
2020-01-18
17:50:49
Előzmény: sándor #53925#54260
Sziasztok!
ezt az összefoglalót olvasva ; (tehát nem tudom kinek válszoljak )

Az az indukciós töltő nagyon vacak,
Mert gondoljatok a légrésekre !
Tűzhely -lábas kb 0,1-0,5mm .elmegy

Mobiltelefon szintén.elmegy

de egy autónál mennyi a hasmagasság? behúzza akerekeit ,s lefekszik az aszfaltra?
Mivel 1mm levegő átmágnesezése kb 1000X akkora mint a vasmagé .igy nem lehet 50% sem !ha eztt megszorozzukpár kW-al?

A másik;
Fában szegény helyen fűteni;
ki látta már a Szaharában.Irak,Afganisztánban? Száritott TEVE,Kecske sz..@..r
Mert az van .
Persze lehetne gázgenerátorban kierjesztve metánt felfogva ....
De ez egy ottani parasztnak kb 30 éves bére!
Ezen "pitiáner" körülményeket nem kéne figyelmen kivül hagyni!
2020-01-18
16:30:55
Előzmény: villam64 #54256#54258
Mondjuk árnyalja a képet, hogy ez csak egy töltőhálózat "kútja".
villam64Válasz erre
2020-01-18
13:34:31
Előzmény: BJaca #54255#54256
Ez így van. A szabályozás hiánya is felfelé srófolja az árakat. De egy ilyen töltő megépítése sem egyszerű, és nem olcsó. Tehát aki siet, és napi 300 km-nél többet autózik, annak fizetnie kell. Az autósok 90 %-ának nincs rá szüksége. 100 km-re 4760 ft. Meg az Ionity a német energia árakat osztotta le. Jelenleg az itthoni árakkal 100 ft/kWh a reális.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva