Biosolar Forum => Napkollektoros rendszerek => Vezérlők - kontroller | lapozz: 1, 2 következő » |
villam64Válasz erre 2013-08-09 09:13:23 |
---|
Előzmény: oldember #41698#41699 Igen, a relére az van írva. Csak én akartam egyenáramú szivattyút kapcsolni vele, arra meg gyenge. |
oldemberVálasz erre 2013-08-09 08:55:34 |
---|
Előzmény: villam64 #41681#41698 Tehát ha jól értem akkor a csomagban a váltóáramos változat van. Köszi! |
villam64Válasz erre 2013-08-08 11:07:21 |
---|
Előzmény: oldember #41674#41681 HKK nálam hőfok különbség kapcsoló, csak néha megpróbálok rövidíteni. A forrasztás azt jelenti itt, hogy kapsz egy nyákot leírással, és külön egy csomag alkatrészt, amit neked kell a helyükre forrasztani. A plusz relét azért tettem magamnak, mert egyen áramot kapcsoltam vele. Váltó áramnál nem valószínű, hogy beragadna. Tehát nem kell feltétlenül a plusz relé, mely az autókban 2*50 W egyen izzókat kapcsolja, tehát direkt DC -re fejlesztve. |
zsezseVálasz erre 2013-08-08 11:05:10 |
---|
Előzmény: oldember #41674#41680 szerintem a HKK a ho kulonbseg kapcsolo akar lenni:) |
oldemberVálasz erre 2013-08-08 10:13:59 |
---|
Előzmény: villam64 #41672#41674 Akkor ehhez még kell egy relé ami a 230V-os keringtető szivattyút kapcsolja! Jól gondolom? Hiszterézist nem lehet állítani írja a Conrados. Az alkatrészek forrasztása rendben van, de mit kell forrasztani? A HKK mi is lenne, mert ennyire nem vagyok járatos. Köszi a segítséget! |
villam64Válasz erre 2013-08-08 09:48:39 |
---|
Előzmény: oldember #41670#41672 Én ezt használom. www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=194360 De DC egyent kapcsolok, így volt, hogy beragadt a relé, ezért autós relét működtetek vele, és az kapcsolja a DC szivattyút. Hiszterézise van, de neked kell az alkatrészeket beforrasztani. És kettő HKK-t használok biztonság miatt. 10 méterre van az érzékelő tőle. |
oldemberVálasz erre 2013-08-08 09:32:29 |
---|
Előzmény: grano #41669#41670 Na, ez az! Akkor marad a padlásra rohangálás? Darain back rendszer lesz és itt hol a levegőt kell mérni(ha éppen leengedett) hol a vizet. Mivel a Conráddal már én is megjártam más témában, azt hiszem, hogy DEJOE módszere lesz a megoldás. A TR2 kapillárisosal próbálkozok valamit kihozni belőle. |
granoVálasz erre 2013-08-08 09:10:25 |
---|
Előzmény: dejoe #41668#41669 dejoe: az a conrados szar. Nekem legalábbis abszolute nem vált be. Szerintem az tette tönkre a hmv oldali kergetőmet. Nulla (azaz zéró) a hiszterézise, határérétéken képes akár 50Hz-en ki be kapcsolgatni a szivattyút. Olyan a hangja ilyenkor mint egy hajvágó gépnek. Nemajánlom senkinek. |
dejoeVálasz erre 2013-08-08 09:02:49 |
---|
Előzmény: oldember #41667#41668 A zindexen írtam már :-) Hőfokkülönbség kapcsoló ! www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=191253 Ha veszel 2 kapillárist már az drágábba van..2x2500Ft..és rohangálhatsz a padlásra beállítgatni.. www.webaruhaz.comtherm.hu/termekek/szabalyozo-es-hatarolo-termosztatok-szabalyozo-termosztatok Én a puffernél a TR2 (540160) használom...többet is.. |
oldemberVálasz erre 2013-08-08 08:50:52 |
---|
Előzmény: sándor #41655#41667 """ Ha nem akarsz az ajánlott elektronikát alkalmazni, akkor tegyél be két merülőhüvelyes termosztátot.Beállítani tapasztalati úton tudod. Például a szivattyú indítást egy 30 fokra állított termosztát és a vele sorosan kapcsolt puffer termosztát végezné. A kettőt úgy kell összehangolni, hogy kollektor termelés leállása esetén ne vigye ki a pufferből a már betárolt hőmennyiséget. Ebben az esetben, hasonlóan az elektronikákhoz, lenne néhány ráindulás és leállás, mire beállna a folyamatos üzem. A másik termosztátot védelmi célra 90 fokra állíthatod. De, hogy annak a kapcsolásával hogyan tudod a rendszert a megforrástól megvédeni, nem tudom. Igaz, egy egyszerűbb kollektorvezérlő elektronika is maximum hibajelet ad túlmelegedéskor. Kazánoknál szokták alkalmazni az egy mérőhüvelyben különböző magasságban elhelyezett két termosztátot. Leegyszerűsítve a felső indítja a szivattyút, az alsó leállítja. """ Ha nem muszáj akkor nem szeretnék drága gyári cuccokat bevásárolni, mert ez egy házilag készülő "kollektor" megoldás kísérleti példánya. Ezért a lehető legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás után érdeklődöm. Tulajdonképen valami olyan kellene mint a merülőhüvelyes termosztát csak külön az érzékelő és külön az állítható termosztát kapcsoló része. Kérdés van e ilyen? |
oldemberVálasz erre 2013-08-08 08:45:34 |
---|
Előzmény: robert #41648#41666 Köszi a segítséget, de ennél egyszerűbb megoldásra gondoltam. Persze lehet, hogy csak én vagyok naiv és nincs ilyen megoldás. |
robertVálasz erre 2013-08-07 13:41:42 |
---|
Előzmény: oldember #41647#41648 oldember, A napkollektorok vezérlését egy hőmérséklet-különbség elektronikával szokták megoldani. A PT szenzorok általában tartozékok (a félvezetős érzékelőt nem ajánlom). Esetedben a jel-vezeték hossza miatt kérdezz rá, hogy a szükséges távolságot át lehet-e hidalni az adott vezérlővel. ![]() |
oldemberVálasz erre 2013-08-07 13:33:12 |
---|
#41647 Sziasztok! Az a kérdésem a tapasztaltaktól, hogy a kollektorhőmérsékletét milyen érzékelő képes megoldani? Merthogy szerintem a csőtermosztát illetve a merülőhüvelyes termosztát nem igazán jó megoldás. A kollektor és a szivattyú között kb. 10-12 m távolság van(lesz), ha elkészül tehát a jelet kábellel kell eljuttatni a szivattyúhoz a be ill. ki kapcsoláshoz. Igen , de ez így egy fix(nem leolvasható) hőmérsékletnél működik. Hogyan tudom megoldani, hogy mint a merülőhüvelyes termosztátnál beállítható legyen a szibvattyú indulási hőmérséklete? Köszönöm az segítséget. Oldember |
villam64Válasz erre 2012-04-12 17:00:58 |
---|
#28349 Elkezdtem a káoszt rendezettebbé tenni. A szanaszét heverő kapcsolókat, tápokat feldobom a falra. Bentre is teszek fel táblát, ahol nézhetem mi működik, és kapcsolókkal beavatkozhatok. ![]() |
lacbpVálasz erre 2011-06-20 12:14:05 |
---|
Előzmény: payagyerek #15144#15263 Köszi fiúk a hozzászólást! Conrados hőfokkülönbség kapcsolóm van. 2 érzékelő. az 1. a kollektorban a 2. a bojlerben. Zárt rendszer, ami fagyállósnak készült. de nem az lesz... Sajnos a csörendszer hossza 2x15m :( így elég nagy a veszteség. 2 dolgot lehet állítani. az egyik, hogy hány foknál induljon a szivattyú minimum. 1-100C fok között,a másik pedig a 2 hőmérő közötti különbség, amire induljon a szivattyú 0-20 Cfok között. Most olyan 40 fok körülre van állítva a minimum, és 5 fok körül a delta T |
payagyerekVálasz erre 2011-06-16 09:18:51 |
---|
Előzmény: lacbp #15076#15144 Én +2° ONdT-n és 0° OFFdT-n járatom (ez van a vezérlőn programozva). Ám a kikapcsolási OFFdt, az inkább -X° dT (változó). Néha -5° - -7° OFFdT! Szerintem sokmindentől függ: Fagyállós - DB-s. Ha DB-s, akkor mekkora a DB tartály. Csövek hossza a kollektorig. Tömegáram. Hőcserélő mérete az adott kolihoz. Ezek hőszigeteltsége. Langyos-, vagy forróvizes rendszer. Itt 1 kis magyarázat: Nálam forróvizes rendszer ketyeg. Vagyis a tartályhőfok könnyen lehet akár 85° is. Ha ekkor 10° ONdT-vel ketyegne a rendszer, akkor 95° kollektornál kapcsolna be. Ez már határeset (forrásközeli). Ott már inkább tiltani kéne! Ha +2°-al indul el, akkor (85° tartálynál) 87 lehet a koli. De nálam dupla tömegárammal megy, az adott kolihoz túlméretezett hőcserélővel (1,4m2 felület), kis DB tartállyal, rövid csövekkel. Ám ezek a beállítási értékek, olyan tapasztalati értékek, amik digitális hőmennyiségmérős mérés során alakultak ki! Nálad korántsem biztos, hogy ezek helytállnak! |
robertVálasz erre 2011-06-14 17:00:29 |
---|
Előzmény: lacbp #15076#15077 lacbp, Milyen vezérlőd van? Egy egyszerű hőfokkülönbség kapcsolóhoz két hőmérséklet érzékelő csatlakozik, és két differenciális hőmérsékleti érték állítható be. S1 hőmérsékletérzékelő a kollektorban S2 hőmérsékletérzékelő a tartályban Szivattyú bekapcsol ha a kollektor és a tartály hőmérsékletkülönbsége nagyobb, mint dT1 Szivattyú kikapcsolás ha a kollektor és a tartály hőmérsékletkülönbsége kisebb, mint dT2. A szivattyú persze akkor sem kapcsol be, ha a kollektor hidegebb, mint a tartály. Sokan azt gondolják, hogy már a legkisebb hőmérsékletkülönbség esetén érdemes elindítani a szivattyút, hogy minél több hőt kinyerjünk a kollektorból. Ha nem elég meleg a kollektor, akkor a rajta átáramló folyadék gyorsan kihűti, és a szabályozó rögtön kikapcsolja a szivattyút. A gyakori ki-bekapcsolás energiaveszteséggel jár, ezért érdemes általában dT1=10C beállítani. Amikor a szivattyú által elfogyasztott energia több, mint a megtermelt, akkor ki kell kapcsolni. Egy a határ normál szivattyú esetén kb dT2=5C. Ha csak a bekapcsolási hőmérséklet állításra van lehetőség, akkor legyen 10C . |
lacbpVálasz erre 2011-06-14 15:15:03 |
---|
#15076 sziasztok! annyi topic lett hirtelen, hogy azt sem tudom hogy melyikben kérdezzem.. a hőfokkülönbség kapcsolót , tapasztalatotok szerint, kb hány fok különbségre érdemes állítani? Upipe, hajdú+hőcserélő . köszi! |
robertVálasz erre 2011-04-12 12:42:39 |
---|
#13650 Hőmérséklet különbség kapcsoló ![]() |
steingVálasz erre 2011-02-22 07:19:41 |
---|
Előzmény: villam64 #11985#12000 "...Ha nem akarsz fagyasztani, akkor 11000 a brazil anasol ..." köszi ez jónak tűnik, de mit jelet az hogy nem akarsz fagyasztani? van még egy a vaterán: ha megnéznéd ezt, ezt is, ez is 11 pénz, de még mutatja is a hőfokot. Mondjuk nem ez a fő szempont, mert a későbbiek során gondoltam egy pcre feldobni vmiféle szenzor-olvasó progit hogy loggolja a történéseket.(de ez a távoli jövő..) a lényeg a megbízható működés 24/7ben. amúgy mi a 'bevett/bevált' szokás a ki/be kapcsolási hőfok különbségre? ahogy olvastam talán 10°C nál bekapcs és ki? mikor nem éri már meg keringetni a vizet? |
villam64Válasz erre 2011-02-21 17:45:25 |
---|
Előzmény: steing #11982#11985 Van a szerelt 4000-ért. Nagyon izgága, smd alkatrészekkel. Nem tudom, hogy állítható-e. Napkollektorhoz nem jó. A másikat tettem fel, amit össze kell forrasztanod 5000-ért. Ez ritkábban kapcsol. Elméletileg az R4 ellenállással lehetne variálni a hiszterézisen. Jelen pillanatban a beállításaim miatt ez sem megy folyamatosan. De nagyobb a visszakapcsolási küszöb, mint a másikon. Ezt lehet rátenni. Ha nem akarsz fagyasztani, akkor 11000 a brazil anasol gyári napkollektoros vezérlő. Delta T be 2-10 fok, ki 1-10 fok. Ez 230 V-os. Payagyerek felvetésére a conrados szenzorának a mérési határa 150 °C. 200-ig szerintem nem megy tönkre. |
steingVálasz erre 2011-02-21 16:28:27 |
---|
#11982 és még eszembe jutott valami.. a vezérlés még nagyon képlékeny.. azaz a többi is de ez még fejben sem dőlt el.. van a conrad-os 4000ért olvastam rőla itt ezt is azt is, de ha valaki használja tudna róla mondani pár szót? azt értem, hogy bekapcsol ha a killektor melegebb x fokkal mint a tartály, de ki mikor kapcsol? ha ua a 2 hőmérséklet? köszi |
RikeVálasz erre 2010-03-09 23:26:41 |
---|
#4668 robert, Próbaképpen átállítottam a vezérlőn a n/min-t 30%-ról,60% ra és úgy néz ki,hogy közelít a valósághoz a mért teljesítmény.Kevesebb üzemórával hasonló tartály hőmérsékletet értem el,mai nap 5-ü.óra alatt mért 8kw/h-át.Ha a tartályba bevitt hőmennyiséget számítom ,kb 20C-t emelt a hőmérsékleten az 7kw/h-nak felel meg,az 1kw/h-különbség lehet a rendszerveszteség.Ezek szerint kis szivattyú fordulaton csal nagyon sokat,így ezzel a beállítással megmarad a ford.szám.szab-is meg talán a mérés is reális lesz.Köszi a tippeket meg a számításokat és a ráfordított idődet. Üdv! |
robertVálasz erre 2010-03-07 09:14:47 |
---|
#4641 Rike, Ebben az esetben a szivattyú fordulatszám-szabályozást is ki kell kapcsolni. (Én kikapcsoltam, amióta mérek, mert nekem sem jöttek össze az adatok.) Csak akkor szabad engedélyezni a ford. szabályozást, ha van átfolyásmérő a rendszerben. Az átszámolt tábla szerint a folyamatos üzemben jól közelíti a számított és mért érték egymást, azt meg sem lehet mondani, hogy melyik érték a pontosabb. Nem monhatod, hogy kicsit kevesebbet mér, mert lehet, hogy többet számoltam. Azt mondanám, hogy jól működik a mérés (csak ne kapcsold vissza a ford. szabályozást). ![]() |
RikeVálasz erre 2010-03-07 00:53:03 |
---|
#4640 robert, vilam64-nek igaza van 3órára mért 7kw/h-át,a mérőm szerint az 1.órában 3kw/h-t,utána 1/2.óránként 1kw/h-t.Átszámoltam a táblázatodat(a 15ó-i adattal nem számoltál)nekem ezek jöttek ki: Teljesítmény Hozam 13ó -2948W (0.00kw/h) 13ó45p -3791W(2948x0,75=2211kw/h) 14ó -3370W(3791x0,25= 948kw/h) 14ó30p -4914W(3370x0,50=1685kw/h) 15ó -4387W(4914x0,50=2457kw/h) 15ó30p -5405W(4387x0,50=2193kw/h) 16ó (5405x0,50=2702kw/h) összes:12196kw/h A számításaink szempontjából csak a 13ó-14ó30p közötti idő reális,mert csak akkor ment folyamatosan,utána ki-be kapcsolgatott.Azt írtad ,hogy az állandósult folyamatos üzemet vesszük figyelembe. 1,5 órára a vezérlő 4kw/h-t mért,(a mi számításunk szerint 4,844kw/h-t termelt),ezek szerint 100%-os -szivattyú teljesítménynél még majdnem keveset is mért,kezdem azt hinni,az okozza a pontatlanságot,hogy nem egyenesen arányos a kivezérelt szivattyú teljesítmény%,a valós átfolyással.Amire gondoltam-100%-ra 5 l/min van beállítva,50%-os szivattyú teljesítménynél a vezérlő 2,5 l/min-al számol, közben a valóságban csak 1,3 l-megy át percenként. |
Biosolar Forum => Napkollektoros rendszerek => Vezérlők - kontroller | lapozz: 1, 2 következő » |