Biosolar Forum  =>  Galéria  =>  Rendszer rajzok - payagyereklapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
payagyerekVálasz erre
2013-11-03
12:35:25
Előzmény: payagyerek #13798#43107
A múltkor lebontottam a kolimat a lopott szabadidőmben. Már annó említettem, hogy zárt DB rendszerem van (volt). Tehát nem volt rajta levegőző furat. Ezen kívül a réz kollektor és réz csövezeték a réz DB tartályba dolgozik. Ez az acél anyagú szolártartállyal nincs fémes kapcsolatban, mert mind2 cső (felmenő,lejövő) alupex. Tehát nincs elektrokorrózió.
Most szembesültem a jótékony hatásával (kép). Vagyis a sok éves primervíz szinte csaptisztaként jött le belőle. A képen látszik is (igaz az edényzet -melybe ürítettem- ganés volt). Pedig az én rendszerem igen forró üzemű volt.

Annó csak egyszer kellett pótolnom a vizet, mert véletlenül belecsimpaszkodtam 1 csőbe és a hozzá közel eső hollander tömítése így széttaposódott és igen lassan, de kipisált magából 1 kis vizet. Ám ez sok éve volt.





2011-04-27
18:48:41
Előzmény: payagyerek #13798#13967
Ezen agyaltam 1 kicsit mert jó ötletnek, tippnek tartom.
Továbbterveztem:) Mondjuk, hogy a víz simán leürüljön a DB-be a levegőbácsi-hurok segítségével. Bár a rajzon a Paya-copriht lett átrajzolva VCS-nél a légdugó elég lehet. Én a hárfás és a csőkígyós sík koli felé gondolkoztam. Az x magasság még
réz vagy szolár nemesacél cső ahol stagnáláskor a gőz lecsapódik. lefelé jó lehet az 5 rétegű vagy a kisebb 6-8 mm-es réz. A lényeg, hogy a gerincnél kisebb átmérőjű legyen. A DB tetején a szelep el is hagyható szerintem csak 1 5let.



payagyerekVálasz erre
2011-04-18
09:21:41
Előzmény: payagyerek #13165#13798
Jut eszembe! Kimaradt:

A kollektor magasponti kivezetés (forróág), nálam légüstös. Ennek akkor van nagy szerepe, ha nem akarjuk jelentősen túlméretezni a forró lejövő cső vastagságát. Igazából nem is kéne ehhez a szerény tömegáramhoz. Csak azért vagyunk kénytelenek, hogy -leállás esetén- a lecsordogáló víz és a vele szemben felbugyborékoló levegő, elférjenek egymás mellett.
Vagyis bodogan tehetünk soványabb lejövő csőméretet is, mert a leálláskor visszatáguló légüst-levegő, úgyis "lerúgja" a vizet. Segít a vízoszlop szétszakadásán.




payagyerekVálasz erre
2011-03-24
16:25:42
Előzmény: pali #13158#13165
Roby bátyó! Most jöttem meg a vodától. Meggyógyították. (Egyenlőre.)
Biztos megijedtek 1 vasvellával fenyegetőző embertől. :-)

Pali bátyó!
Nem tudtam még lepokrócozni a tükröt. Bár szeretném, meg kíváncsi vagyok rá én is, de a talajvíztől lucskosra ázott udvaron, nem lehet most létrázni. Még lépni sem, mert horpad a talaj 8-10 centire a talpunk alatt. Hiába van a "szép zűd gyep".
A létrán, elég 2 fokot lépni, máris dől el és süpped kínáig a talajba. Ha deszkát teszek alá, akkor az billen oldalra (süppedés közben).
2011-03-24
09:36:54
Előzmény: payagyerek #10702#13158
Szia Payagyerek!

Sikerült a tükrös kísérlet, számít valamit?

Üdv: Pali
payagyerekVálasz erre
2011-01-24
11:20:44
Előzmény: DeJoe #11035#11039
Nekem tegnap 61° lett a tartálytető és 58 a tartályalj.

Ha nem használod a cekászt, attól ugyanúgy felhasználható a vezérlő parancsa.
A hőkülönbség kapcsoló azért nem jó, mert nem cseréli át a tartályhőfokokat, hanem csak tartályhőfok-egyenlőségig megy.
Nekünk az kell, hogy a szolárpalack tetejéből, átpumpálja a bojlerbe a meleget, miáltal a szolárpalack lehűl a helyébe kerülő bojlervízzel.
Helyet cserélnek, nem pedig hőfokot kiegyenlítenek.
2011-01-24
10:39:59
Előzmény: payagyerek #11034#11035
"Én úgy emléxem, hogy a "cyrc" parancs, nem alkalmas nekünk."
Még nem !!
Azért nem mert a t2 értéket veszi figyelembe, ami jelenleg - nap hiányában csak a fölső spirállal fűtődik a nagytartály - ölég alacsony hőmérsékleteket mutat (max 30 volt tegnap is csak)
De majd nyáron....talán
Múlt nyáron volt olyan - család nyaralt, egyedül voltam otthon, kánikula,minimális melegvízfogyasztás, zuhanyhoz is inkább hideg - ,hogy a nagy tartály már fölül >80 alul>65 volt.
Na akkor majd jól működik majd... :-)

De még megnézem amit te mondasz, csak az a "baj", hogy a kistartályt gázkazán fűti.
Még agyalok rajta..Lehet 1 egyszerű hőfokkülönbség kapcsoló lesz a megoldás..
payagyerekVálasz erre
2011-01-24
09:11:31
Előzmény: DeJoe #11027#11034
NaJónapot FőnökÚr! :-)
Meg van írva minden munkalap, jelenléti ív.
(1-1 tábla csokimba kerültek. Én továbbra sem szeretek írni.) :-)

Ez a legnormálisabb nagytartály-helyettesítő, miközben a HMV-t is közelebb penderítettük a csapokhoz.
Én úgy emléxem, hogy a "cyrc" parancs, nem alkalmas nekünk.

A legegyszerűbb a vezérlő cekászfűtés parancsát felhasználni. Ez napi 3 különböző időpontra, és 3 különböző hőfokra programozható. Csak 1 időzítő kell neki, ami a cirkulációs szipókát kapcsolja.
A műveleti sor:
Ha kiadja a 230-at a vezérlő cekászparancsa, akkor az meghúzza az időzítőt, ami átbillen és a vezérlőből kapott, cekászfűtési 230-at a cirkulációs szipókára adja.
Ha lejárt az időzítő, akkor visszabillen alapra, mikoris a cekászra teszi a cekászfűtési 230-at.
Ha eközben megmelegedne a kisbojler, akkor leáll a cekászfűtés-áttöltés azelőtt, mielőtt még cekászolt volna. (Csak áttöltött.)
2011-01-23
23:35:49
Előzmény: payagyerek #11017#11027
Bakker paya.
Más fórumon többször írtál már a rendszeredről, en elolvastam minden hozzászólásod, de csak most - látva a bekötést- "fogtam föl", hogy szinte ugyan így van bekötve nálunk is a 2 tartály.
MOSTMÁR.
Miután bekerült 1 keringető a 2 tartály közé amivel a cirkulációs csonkokon én is áttudom "pumpálni" a melegvizet a kis tartályba.
Így a kis tartály össz víztartalma ugyan akkora hőmérsékletű lesz , mint a nagy fölül.
Jelenleg a keringetés indítása manuális, még a vezérlését meg kéne oldani.
A percont4 elvileg tudná a cyrc programmal vezérelni a dolgot , de sajnos a T2 hőmérsékletnek kéne magasabbnak lennie hozzá mint a kis tartály hőmérséklete.

Azzal a különbséggel, hogy sorban az első - nagyobb - tartály 2 hőcserélős (alsón napkoli, fölsőn vegyes kazi).

Csak, hogy eszedbe juttassam , hogy ki vagyok Én vagyok a payagyerekfőnöke nick jogos tulajdonosa ...:-))
payagyerekVálasz erre
2011-01-23
19:33:51
Előzmény: robert #11018#11022
Ugye nálam, alig van magasság. Ezért épphogy tudom biztosítani a szivattyú minimális szívó oldali nyomását. Ha ebből levenne még a tartályspirál fojtása, akkor nem lenne elég a nyomás.

Annó próbáltam a hideg ágban is. Akkor még csak 1 vízóra volt rajta. Megmértem a tömegáramot. Aztán áttettem ide a meleg oldalba. Itt több lett a tömegáram.
Ígyhát itt maradt.
A magas hőmérséklet, nem számít. Nálam a hideg oldal is, magas hőmérsékletű.
2011-01-23
18:57:39
Előzmény: payagyerek #11017#11018
payagyerek,

Egy kérdés: a szolár szivattyú miért nem a pufferből a kollektorba vezető ágon van?
payagyerekVálasz erre
2011-01-23
18:39:51
Előzmény: payagyerek #10637#11017
Csináltam 1 átláthatóbb rendszerrajzot.
Nameg ami kimaradt:
Nekem "mániám" az elektrokorrózió. Ezért minden tartály, bojler vascsonkjaira, krómozott idomokkal csatlakozok. Majd csak utána váltok át, sárgarézre (ha kell).
Miközben az alupex csövek sem kötik össze a különböző fémeket.





2011-01-14
13:37:32
Előzmény: payagyerek #10698#10701
Zseniális, már csak az kell, hogy süssön a nap.

Ha a hatásfokot nem is, de a változást legalább így is lehet mérni, ráadásul különböző napállásoknál.

Mennyit győzködtük már egymást a tükrözéssel, itt a lehetőség megismerni a valóságot (erre a kolira).
payagyerekVálasz erre
2011-01-14
12:51:11
Előzmény: robert #10697#10698
Végülis egyszerű lenne:

Fogok 1 madzagot, teszek rá 1 kis súlyt. Ezt áthajintom a csövek és a tükör közt, mint 1 szövőszéken. Ennélfogva behúzok 1 pokrócot a tükör takarása céljából.
A vezérlőt átváltom kézi üzemmódba, hogy folyamatosan menjen a szolárszipóka.
Így, ha állandósult állapotban süt a nap, 1 pillanat alatt felhúzom a pokrócot, miáltal takarásba került a tükör, oly rövid idő alatt, aholis a tartály hőfoka szerinti munkapont sem tud nagyon elmászni.
De!
Nekem a tükör a kolival együtt járt. Ezért sem izgatott, hogy ugyan mennyire soványabb (ha soványabb?), nélküle.

Igazából szerintem:
A tükör -nyilván- nem csodaszer. Leginkább a karakterisztika simításán javíthat.
Ugye a VCS, 2pupú teve karakterisztikájú. Szemből lentebb kókad. Ez a helyzet, mondjuk +- 15°-30° napszögnél javulhat, ha közéjük lát a nap és a tükrön ide-oda pofozódik a fénye.
2011-01-14
12:20:34
Előzmény: payagyerek #10694#10697
Mérésre két lehetőséget látok:

1.
a. napsugárzás intenzitás mérése a kollektor síkjában és
b. a szivattyú fogyasztásának (esetleg a kollektorból jövő víz hőmérsékletének) mérése - az üzemidő miatt kell
c. hőmennyiségmérő leolvasás este

hatásfok kiszámítása tükörrel/nélkül (megtermelt/sugárzás)


Egyszerűbb:
2.
Egyenletes felhőmentes égbolt
a. hőmennyiségmérő leolvasás állandósult állapotban tükörrel
b. hőmennyiségmérő leolvasás állandósult állapotban tükör nélkül

A két esetben mért érték összehasonlítása (az egyes mérések között kb fél óra (összesen másfél óra)
2011-01-14
09:23:04
Előzmény: payagyerek #10689#10690
payagyerek,

A tükröket a csövek kiemelése nélkül is le lehet venni? Mert, ha igen, akkor van egy ötletem, hogy lehetne a CPC (ami a jelen esetben nem is cpc, nem nem parabola) hatását lemérni, ami pontot tehetne a találgatásokra :)
payagyerekVálasz erre
2011-01-13
19:07:35
Előzmény: payagyerek #10639#10657
Jut eszembe!
A visszacsapó szelep helyzete, módja, időközben változott. A fekvő helyzetét megszüntettem, átszereltem álló helyzetbe. A rugóját kitéptem 1 hosszú csőrű fogóval.
Így a rá nehezülő víz zárja.
Ezt azért kellett, mert a kis cirkulációs szipókák, nem nagy teljesítményűek. Így "gyengén" keringetik a vizet.
A visszacsapó, átkerült a szipóka fölé közvetlen.
2011-01-13
18:32:10
Előzmény: takyka #10652#10653
Paya - magyar műszaki szótár

szemét = dokumentáció
vellany = elektromos szerelvények
cullang = kiegészítő áramkörök, fitting
besz@rt = meghibásodott
cekászparancs = vezérlőáram
cekászprogram = fűtési program
cekászol = elektromos fűtés bekapcsolt állapotban
szipóka = szivattyú
kabátolva = hőszigetelve
cenya = centiméter
bohócbojler = kis méretű villanybojler
csapoló = fürdőszoba
n csöcsű kismalac = tároló n db csonkkal
drénboci = drain-back tartály
nyakkendőinverter = visszatápláló inverter (Grid Tie Inverter)
kompót = kompresszor
klimax = klíma
lékkazán = levegő-víz hőszivattyú
Permatyi = Permanent
tabella = táblázat
hozomány = hozam
hangember = nagyot-mondó
bankjegykiadó automata = vasribanc

payagyerek, nincs harag? :)
payagyerekVálasz erre
2011-01-13
15:49:00
Előzmény: payagyerek #10639#10640
Ez meg a pótlólagos vellany cullang.
Időközben a Fi relé besz@rt, így kapott 1 jobb kukázottat. A 30mA-es helyett, 10mA-est. A jobb oldali, fázishasítós fesszabályzó kiugrott belőle, mert az nem muszáj.
Az időzítőn égnek a LED-ek.
A zöld azt jelzi, hogy épp áram alatt van, mert cekászparancsot kapott a szol.vezérlőtől. A piros azt jelzi, hogy még nem cekászol. Még csak áttölt.
A 10A-es kismexakító a cekászra figyel, a 2A-es meg a cirkulációs szipókára.




payagyerekVálasz erre
2011-01-13
15:42:13
Előzmény: payagyerek #10638#10639
A bojlerre szerelve:
Az első képen még csak gyári a bojler. A másodikon, már kabátolva van 2cenya habszivaccsal, meg 1 cenya plüss padlószőnyeggel. Ez így 3.






payagyerekVálasz erre
2011-01-13
15:38:22
Előzmény: payagyerek #10637#10638
Csak 1 darabka 10-es saválló csövet kell beleforrasztani 1 KB menetes fali kiállás hosszabbító sárgaréz cullangba. Majd ezt összecsavarni 1 sárgaréz cullang T-vel. Legvégül rácsavarni a bojlercsonkra.
Az oldalsó ág lesz a cirkulációs ág, az alsó egyenes pedig a forró HMV-ki.
Így nem maceráltuk a bojler gyári zománcát, sehol sem.






payagyerekVálasz erre
2011-01-13
15:32:17
Előzmény: payagyerek #10634#10637
Roby, szidlak! (Megdolgoztatsz evvel az irománnyal.)

Rendszerfelépítés, rendszerrajz:

Ugye 2 tartályom van. 120-as szoli, meg 80-as mindenkori készenléti hőfokú bohócbojler. Ez 200. Plusz alkalmazkodnom kellett az épületem adottságaihoz is.
Ugyanis:
A szolár és a 120-as tartálya, 9 méterre van a csapolóktól. A fürdő-konyha párostól. Ezek mellet azonban fexik a spájz.
Kis kitérő:
Akkoriban az asszony, aki már nincs, azt mondta nagy okosan, hogy legyen ott a spájz. Így került a spájz a kégli legmelegebb részére. De legalább a csapolókhoz közel!
Ezáltal adódott a szitu, hogy a 80-as bohócbojlert, tegyem a spájzba, a szomszédos meleg csapokhoz, mintegy 1,5 méterre.
Ráadásul:
A bohócbojler kimeneti HMV-jét, nem szokványos csövekkel viszem a csapokhoz. Kicseréltem 9,9mm-es falfűtéscsőre. Ennek a vékony PE csőnek a belseje 7,6mm.
Így elértem azt, hogy ha csapot nyitok, kb. 1 másodperc és tódul a forró víz!

A rendszer:
A 2 tartály, egymástól 9 méterre van. Ezért kellett közéjük 1 bronz cirkulációs szipóka. Ez új, de alkudtam (mint mindig, mindenhol). 8e-be koldultam a Wilo-Star-Z15-öt.
Ez tekeri át, meghatározott időpontban a szolártartály vizét a bohócbojlerba. Vagyis cirkuláció történik, de egyszerre 80 litert. Így kisebb a veszteség, mintha cirkuláltatnák a csapokhoz vizet.
Ez párhuzamos hőtárolású, de soros hőelvételű rendszer. Mintha a bohócbojler a szolárbojler teteje lenne.
A meghatározott, áttöltő cirkulációs időket a szol.vezérlő, cekászfűtés parancsa üzemelteti. Mivel, napi 3 időpont, 3 különböző hőfokkal programozható.
Vagyis:
Süt a nap. A szol.tartály melexik. A bohócbojler -ilyenkor- itt sincs.
Addig melexik a szol.tartály, amennyire csak tud. (Lehetőleg kövérre hízza magát.) Az áttöltés az életmódom szerinti időpontokban indul a vezérlő cekászparancsára.
Tehát:
A bohócbojler csak 60°-os. A szolár már 85. Csak akkor történik áttöltés, ha a cekászprogram azt mondja, hogy fűteni kell a bohócbojleron. Ekkor kiadja a villanyt.
Ámde!
Ekkor még nem cekászol. 1db időzítő relé behúz. Ez 20 percre van állítva. Ez indítja a cirkoszivattyút, ami a 20perc alatt áttölti a forró vizet a cekászolni való bohócbojlerba. Ha megmelexik a bohóc, akkor automatikusan leáll az áttöltés, mert már nem kér cekászüzemet.
Vagyis meleget kért a bohócbojler, de mégsem kellett cekászolnia, mert a szolár felől -előtte- kapott elég forrót.

Egyúttal, közel került a csapolókhoz 80 liter forró víz (másfél méterre)! Nem pedig 9 méter távolban.

Ha nincs elég meleg a szolártartály, akkor áttöltés után, még tovább marad cekászparancson, de az időzítő lefutotta a 20 percét, így visszabillen cekászra. Csak ekkor kapcsol be és fűt rajta.

Ehhez a 80-as bohócbojlert, át kellett fabrikálni, 3 csöcsűre. Lehetőleg mechanikai sérülés nélkül.
A Hajdú K-sorozat fajtái, nem behegesztett melegcsővűek, hanem mint az olaszok. A meleg csonkba, bele van dugva 1 PP (polipropilén) cső. Ez a forróságtól, kőkeményre szilárdul, így el is törik, mint a kristálycukor. De a lényeg:
Kihúzható a bojler melegcsonkjából! Ezt lelkesen kihasználva, könnyen át alakítható 3 csöcsűvé a bojler. Csak fabrikálni kell 1 koaxiális kivezető csonkot, rácsavarni a bojler melegcsonk kimenetére, oszt béke vele. 3 csöcsű lett a kismalac.

És akkor rajzféle:






payagyerekVálasz erre
2011-01-13
14:28:07
Előzmény: payagyerek #10632#10634
Ezen kívül a T1-es koliszenzor is, hamis szenzor. Ő nem lengő, de mégis változó értékű.
Ha elindul a szolárszipóka, akkor 1 relé, meghamisítja az értékét. Akkor 5°-al többet mutat. Így a dT viszonyítás is változik.
Ez nem munkapontfüggő, mint a T2-es lengőszenzor, hanem állandó a változás 5°-os mértéke.
Erre -nálam- szükség volt.
Merthogy:
A relatíve nagy tartályspirál, nagy áramlással való járatása, azt eredményezi, hogy nagyon jó a hőcsere. Vagyis az elindult szolárkör, pár perc múlva le is áll, mert eredményesen elvettünk tőle minden hőt. (Fajinul leterheli a kollektort.)

Még nyáron is, verőfényben, pár percenkét, ki-be kapcsolgat a rendszerem. Nincs olyan, hogy megy egyfolytában.
Mérve:
Mikor leáll a szolárkör a rövid üzem során, akkor még cca. 3000W-ot mutat a hőmenny.mérő. (a leállás előtti pillanatban)
Persze igen, mert nem a koliban lévő T1 szenzortól kapja a tartályspirál a vizet, hanem a DB-ből. Azt pedig ki kell üríteni!

Erre kellett nekem az üzem közbeni, hamisított T1-es szenzor. Így addig megy, míg kb. 500W-ot nem mutat a hőmennymérő.
Ekkor kiüríti teljesen a DB tartályt is.
Persze nyáron, ez nem lényeges. Ámde télen! Miért maradjon a DB-ben és az összekötő csőben a meleg? Pakolja szépen mind a tartályba!

A T1 álláskor valós értéket mutat. Menet közben 5°-al többet. Ez csak 1 relécskén múlik, meg 1 pár ohm-os ellenállaton.

Na most kéne gyünni a rendszerrajznak.
payagyerekVálasz erre
2011-01-13
13:19:09
Előzmény: payagyerek #10628#10632
A kergetőszipóka, szintén kukázott. A lejövő forró ágban van. (nem a felmenőben)
Van még rajta 1 dig.hőmennymérő. (PolluCom E/S)
A szenzorai közel vannak a szol.tartályhoz, így a visszirányú, leállási vizet is méri. Nem ad negatív előjelet neki, nem áll hibára.

Ez fontos. Ugyanis a DB rendszer leállási visszahintázó vize, ugyanúgy hasznosul. Mivel az is belemegy a tartályba. Tehát mérni kék.
A szol.vezérlőm SR868C8, ami tök egál a Percont4-el.
A vezérlési dT-t nem buzerálom szezonálisan. Mindig +2(ON), 0(OFF). Bár a 0(OFF), az inkább -X a lengőszenzorok miatt, amiknek a hőfokai a mindenkori tartályhőfok (tető-alj) szerint változnak. Így mindig automatikusan alakul ki a dT munkapont, miálltal nem kell buzerálni (szenonálisan).
A tömegáram, nem 3 liter a 30 csőre! Inkább 6 liter. Tehát a kollektor és a tartály hőkontaktusa, mindig kiváló! Nincs olyan, hogy a koli első csöve 40°, az utolsó meg 60°. Mindig minden cső, azonos munkaponton dolgozik, azonos hatásfokkal!
A teljes tartály és a kollektor, együtt melegszenek. Nem megy el a lejövő ág hőfoka a tartálytól.
Tulajdonképp a tartályom 1 nagy darab, igen jó hatásfokú hőcserélő. (A nagy spirálfelület és nagy tömegáram miatt.) Mindemellett hőtároló is.

Másoknál a kollektorban melegszik a víz. Nálam nem. Nekem a tartályban.

Lengőszenzor:
A 120-as szol.tartályom, fölső csöcsű. Még a spirál csöcsei is, fönt bújnak elő. A spirál a teljes tartályon, végig van. Nem alul. Vagyis nem itt alakítom ki a hőrétegződést. Az a 80-as kisbojlerben van. (Mindemellett más szerep is jut a 80-asnak.)
Tehát:
A T2-es szenzor méri a 120-as palack hőfokát, a tetején. Ámde. Csak álláskor! Ha elindul a szolár, akkor már a tartályaljat méri!
Mért izgalmas ez?
Ha 80° a tartálytető, akkor 78° a tartályalj. Ekkor elindul a szolár, mert épp 82 a koli T1-je. (+2°dT ON) De leállni nem 80°-on fog (0°dT OFF), hanem a tartályalj szerinti 78°-on.
Nade:
Ha ugyanez a szitu, de valaki elvesz a rendszerből melegvizet, miálltal hideg jön a tartályaljba, akkor már (automatikusan) leesik a T2 hőmérséklete is, miálltal a viszonyítási dT is. Tehát tovább marad üzemben a szolár.
Ráadásul ez, előnyünkre változik, különböző benapozásoknál, különböző szezonoknál, és más-más hőmérsékleten.

A T2-es lengőszenzor helye:
A tartálytetőn van, de a spirálvízbe lóg! :-)
1.kép: Ilyen bemerítő csonkkal van a spirálvíz felmenő, hűvösebb csonkján, de a tartálytetőn.
2.kép: Ott.





payagyerekVálasz erre
2011-01-13
12:41:43
Előzmény: payagyerek #10627#10628
A saválló DB tartály lukán 1 darabka saválló gégecső van beledugva. Bármikor kihúzható. Ez van hosszában megflexelve, hogy a levegő, bárhol kibújhasson. Ferdén van dugva a tartálykába. Nem mozdul el, mert fél centivel hosszabb, mint a tartály, így a menetes csonk, beszorítja.
Ennyin múlik a totál néma üzem.
(A flexelés ferdére sikerült, de ez -a működés szempontjából- lényegtelen.)






Biosolar Forum  =>  Galéria  =>  Rendszer rajzok - payagyereklapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva