Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: « előző   1, 2
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2018-06-16
18:16:42
Előzmény: zsbalazs #51735#51740
Nem tudom milyen meredek dombon közlekedtél, de az én rollerem a kitáblázott 10%-os emelkedőt simán abszolválja. Meredekebben sincs gond, de ott nincs tábla. :-)
Róbert,
Nem farokméregetés, csak, hogy (elméletben***) miert olcsó az üzemeltetése. Nekem kb. 91Ft-ba kerül 100km. Az jelenleg 2,5dL benzin ára...

***Kicsit alulméreteztem a bordásszíjat, igy az nem bír többet mint 100km. De ezzel egy normális, bolti rollernél nem kell számolni. :-)
T.


2018-06-16
17:44:51
Előzmény: takyka #51737#51738
takyka,

Én is erre jutottam. Az villany használata nagyon korlátozott, és nagyon drága... viszont remek hobby.
2018-06-16
17:38:43
Előzmény: robert #51733#51737
A normális villanybicikli/robogó sajnos nagyon drága. Árban nem versenyezhetnek egy konténeres robogóval. Talán, ha valaki magának épiti...
2018-06-16
14:15:29
Előzmény: zsbalazs #51735#51736
zsbalazs,

A robogóm 6kW-os, ezért nem okoz gondot, hogy a szokásos 9km hosszú úton 200m szintkülönbséget kell leküzdenem.

Miért is drágább a benzines üzemeltetése? Ezt nem is értem...

zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
08:21:47
Előzmény: takyka #51732#51734
Kb.20-25átlag
Hát lehetne jobb a hatótávolsága.Ez egyhuzamban volt.Ha napi 5-6 km-et mennék összességében több jöhet ki.
Esetleg ha dombokat kikerülném.
20 km-t megtenni egyébként is kihívás mert ülve nem kényelmes 1órán keresztül.

Városi szaladgálásra biztosan jó lesz,a többit majd meglátom.
Városban 1 év alatt jónéhány autós kilométert kiválthat,ma is elszaladtunk a boltba vele.
2018-06-15
20:50:37
#51733
Én is e-bicaj/robogó ügyben gyűglődtem kb 2 évig. Többet kipróbálva végül vettem egy 10 éves Suzuki benzines robogót, mert teljesítményben és árban egyik elektrokütyü sem ért a nyomába. Most csúcsforgalomban hegynek fel 35-40-el előzöm a kocsisort, lényesen gyorsabban jutok el 8-10km-re, mint autóval :)

Ha az Alföldön laknék, talán a villany mellett döntök, ha kicsit nehezebb a terep sajna szóba sem jöhet.
2018-06-12
14:15:51
Előzmény: zsbalazs #51724#51725
Nem hiszem, hogy számottevő fogyasztásnövekedést okoz a nagyobb tömeg.
Annyi az ismeretlen, hogy nem lehet megmondani a pontos hatótávot.
A 36V 12Ah akksi elméletileg 432Wh energiát tárol. Ilyen nagy terhelés mellett ennek jó esetben kb. 60-70%-át tudod kivenni. Marad tehát 260-300Wh felhasználható energia. Ha az én fogyasztási adataimból indulunk ki, akkor a hatótávod valahol 20-25 km körül lehet. Az első évben...

Az ólom akksik szabványosak. Nem is ott van a gond, hanem, hogy lítium akksiból nem nagyon van hasonló formátum, hacsak a gyártó nem kínál "upgrade" csomagot. Ha nincs, akkor többnyire egyedi cellákból kell építkezni...

T.


zsbalazsVálasz erre
2018-06-11
21:22:30
Előzmény: takyka #51723#51724
Menet közben a magas önsúly,nem okoz magasabb fogyasztást illetve rövidebb hatótávot?
Az is kérdés,hogy milyen állapotban vannak a gyári kínai akksik.Szerintem könnyen pótolható,mert nem tűnik egyedinek,mint pl az e kerékpároknál.
Elméletileg az 1kw 50kg-ot +90kg utast 30-al hány km-et kellene bírnia?kiszámítható? Ha 25-el hajtanám az lassúnak tűnik. A vastag kereke is rontja a hatékonyságot, de az úthibák miatt szükségesnek tartom.

2018-06-11
09:12:49
Előzmény: zsbalazs #51722#51723
Menet közben nem hiszem, hogy sokat számít a súly. Cipeléskor annál inkább. :-)
20km-t biztos fog tudni, csak az a kérdés, mekkora sebességnél.
Az én rollerem ~30km/h sebességnél fogyaszt 350-400W-ot. 20-nál kb. felét.

Lítium akksi több mint elérhető! A gond ott van, hogy nem biztos, hogy fogsz kapni hozzávalót. Ha így van, marad az otthoni építés. akku, managementet, töltő...

T.

zsbalazsVálasz erre
2018-06-10
07:54:51
Előzmény: takyka #51713#51722
Megrendeltem,majd beszámolok a tapasztalatokról.
Tudom igazad van,de országútra csak monstrum jó.Gondolom a nagy súly rontja a hatékonyságot,ezért is kellhet a nagy teljesítmény.Hát cipelni meg hogy lehet pl.autó csomagtartóba nem tudom.
A 40km/h haladás nagyon sok,gondolom nem is tudja tartósan.Nem tudom fog e bírni 1 töltéssel 20 km-et,mert Ennyi lenne az elvárásom.
A szénkefés motor azért javítható ha elkopik?
Hát az ólom akku pótlására készülni kell a kezdetektől,lítiumos már elérhető?
3*12 volt 12ah
2018-06-04
10:16:24
Előzmény: zsbalazs #51705#51713
Szia,

Én rendszeresen használok villanyrollert. De egy sokkal filigránabb, ténylegesen hordozható példányt. Az általad említett rollernek a legnagyobb gondja a tömeg. Mivel a hordozhatósága eléggé kérdéses, szerintem egy villanybicikli jobb választás mint ez.
Az alkalmazott ólomakkumulátor amelett, hogy nehéz, rövid a várható élettartama. Ami még kérdéses, hogy milyen motorral szerelték. Ha kefés, akkor az sem az igazi!

Egyébként 1kW bőven elegendő az élvezetes csapatáshoz. A 40km/h végsebesség feleslegesen sok ilyen kaliberű szerkezeten.

T.
zsbalazsVálasz erre
2018-05-27
16:04:26
#51705
Van valakinek friss tapasztalata elektromos rollerrel?
Már 1000wattos is van vastag gumival.kb30km hatótávval Max.40km/h.
Alacsonyabb sebességgel lehet még reális is?
ZT-56-ot láttam
2013-09-17
14:02:31
Előzmény: Bous83 #42362#42371
Én is tervezem villanybicikli építését, de bordásszíjas hajtással,kukázott bldc motorral. Az agymotoros megoldásnak elég sok problémája van nagyobb teljesítmény -tartományban. Főleg nem raknék 1kW-ot első kerékre!

Addig is átépítettem a gyerek pedálos gokartját vellanyosra (mert annyira ráérek :-)). Még nincs kész, de már most is nagyon élvezi!

-BLDC motor
-~400W
-44V 3Ah Lipo akksi
-~18km/h
-12km hatótáv
-vellanyfék (lesz)
- occsó kínai vezérlő (megy a kukába)

Első szárnypróbálgatások:
www.youtu.be/BPgqNs3vzKk

T.
2011-04-06
18:26:56
#13482
eScart elektromos közlekedő és szállítóeszköz
Alkotók: Lenkei Balázs, Dőry Zsófia







2010-11-03
16:09:15
#8606
Szerző: VILLAM64





2007.03.06.-án vásároltam használtan ezt a valószínűleg kínai Wuxing gyárban készült elektromos robogót.

A motor teljesítménye kb. 1 kw. Maximális sebessége kb. 30 km/ó. ECO módban kb. 20 km/ó. Pedál nincs. Kerékpár sebesség mérő ráépítve, mert nincs rajta össztávolság mérő, és nem tudom mit mér a sebesség mérője.

A töltés 260 VA-rel, kb. 160 W-tal, majd csökkenve történik.

Méréseim alapján 1kW-os tejesítményre képes rövidtávon . Mászóképessége jó. Egy töltéssel megtehető távolság 30-40 km.

Felépítmény egy 50cm3 robogóé.

A motor vezérlő elektronikán a 350W felül van írva 500W-ra.

4 db zárt savas akkumulátor. 12V 10H 24AH lehet egységenként.

Az izzók 56V-osak. Az első két fényszóró izzó 2 db 2x18W 56V-os volt.
Ennek a helyére 2007.06.23.-án beépítettem 2 db 12V-os 2W-os ledes világítást (halogén spot foglalat, 38 led).
Az irányjelző izzók 10W/56V voltak. Ezeket helyettesítettem egyenként 4 db sorba kapcsolt leddel és ellenállással, aminek a teljesítménye kb. 1W (12V).




Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: « előző   1, 2
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva