Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Hőszigetelés kiszellőztetéselapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-04-08
17:02:06
#28195
Szellőzőcserepek




2011-07-27
19:01:06
Előzmény: aptschi #16308#16315
aptschi ,

A fólia fölötti szellőzést a minden szarufaközbe elhelyezett szellőzőcserepekkel lehet biztosítani.

A kúpcserép alá valamelyik fésűs lezárót raknám, vagy fém szitaszövetből (5x5-ös) vágott csíkokat.
Az a típus nekem nem szimpatikus, amelyik szélét a cseréphez kell ragasztani.
2011-07-27
12:15:40
Előzmény: aptschi #12365#16308
Jó rég írtam a fórumba (márc eleje), azóta tudtam haladni a melókkal.
Szóval először ebbe a topikba írok.
Elkészültem mindenhol az alső beszellőzőkkel.
39, azaz harminckilenc helyen vágtam ki a szarufák között a rést. :-)
Belülről fúróval fúrtam ki az ytongot a talpszelemen felett, nem volt egy egyszerű történet. Párszor majdnem beszakadtam a lakótérbe, volt több hely, ahol másképpen nem fértem hozzá, csak úgy, hogy ha ráfeküdtem a gipszkartonra... Alulról nem akartam aládúcolni, nem is tudom...
Aztán kívülről késsel, majd egy fűrésszel vágtam ki a vakolatot-EPS-t. Itt ugye nem nagyon volt hely az eresz miatt, a 39. után nem volt a kézfejemen bőr... :-)
Anyáztam is rendesen.
A rést pedig masterplast szellőzőráccsal fedtem le. kb 15E Ft volt a rács, meg vagy 5E még az egyéb anyag (160mm-es csavarok a rácsrögzítéshez). rács: Roofbond AC perforált PVC szellőző profil www.masterplast.hu/file/shop/documents/cid6.pdf
Majd készítek fotókat, hogy milyen lett.
:-)
Egyelőre most alul biztosan mozog be valamelyest a levegő, mert minden egyes polisztirol kitörésnél a kis morzsák befelé indultak el.

A lakótérben most a kinti 38 fokoknál volt 28 fok, amit soknak tartok, de az a födémszigetelés hibája miatt lehet még mindig, majd

mindjárt írom a másik topikban.

Szóval egyelőre nem tudom még, hogy a kúpcserepekkel mi legyen.
Jelenleg egy élére állított deszkán vannak, alattuk vmi szivacsal a teljes hosszban. Nem tudom ez így mennyire jó.
Mondtátok ugye, hogy meg kellene emelni, s madárrácsot a résbe. Ehhez pedig ács kellene, ami még több pénz. (most a födémszigeteléshez tollasítottam magunkat.)
Azon is gondolkodtam, hogy a tetőtér legmagasabb pontjain kb 3-4 cserepet kicserélek AC alapcserépre, amibe AC szellőzőcsöveket tennék. Itt vannak: www.masterplast.hu/files/shop/documents/cid6.pdf
Ez a megoldás sztetek mennyire hatékony?
Mondjuk nem tudom mennyire lenne így szép... Meg mennyibe kerülne így a móka.
Csak visszahajlok a kúpcserepekhez: elég lenne csak a vízszintes szakaszokon (fent a legmagasabb pontokon) megcsinálni az esetleges emelést de mindenképpen a szivacs helyett rácsbeszerelést? (a meleg mindig felfelé száll...)
(a rács helyett nem lenne vmi jobb az előzőleg linkelt pdf-ből: 26-27. oldal?)

2011-02-28
22:56:01
Előzmény: robert #12336#12365
A próbafúrás képei:













2011-02-28
10:57:13
Előzmény: aptschi #12345#12346
aptschi,

Faanyag védő szerekről itt is találsz infókat. Ha nem elégítenek ki a válaszok, akkor kérdezz.
https://biosolar.hu/forum/91
2011-02-28
10:50:48
Előzmény: sándor #12339#12345
"""
Csak a talpszelemen rögzítésedhez fűznék annyit, hogy ez minden házon így néz ki. Az építéskor meghúzott csavaranyák a teljes kiszáradás után a levegőbe kerülnek.
Nálad jól láthatóan kapott rendesen vizet a tető gerendázat a cserép felkerülése előtt. Tiszta rozsda a csavar felső résza, az anya alatt pedig nem.
A tetőszerkezet állékonysága szempontjából ez nem jelent problémát. A csavarnak a vízszintes erőhatásokat kell megtartani.
Ha egy orkán felemelné a tetőt, akkor a szarufák egy egy szeggel történő rögzítése úgy is hamarabb enged, minthogy a talpszelement feltépje a koszorúról.

Én magam csináltam, tehát szóba sem jöhet az ácsok trehánysága, mégis ugyanígy néz ki az összes csavar. Azóta meg már nem lehet hozzáférni sehol. De egy építész szerint felesleges is lenne utánahúzni. Szerinte hagyni kell helyet a fa mozgására. Ha egyszer olyan vastag volt, és most leszorítom, akkor egy nagyobb páratartalom esetén bekövetkező dagadáskor a csavarnál megroppanhat a faanyag. Utána már vízszintesen sem fog tartani.
"""

!!!
Na erre nem is gondoltam. (pedig már agyaltam, hogy teszek az anya alá egy nagyobb anyát, s jóóóóóól meghúzom, de akkor hagyom majd)

1000 köszönet az infókért!!!
Annyira örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert azt látom, hogy itt nagyon segítőkészek vagytok. Ezúton is köszönöm, meg előre is.
Fogok még itt más topikokban forogni, mert be akarom fejezni majd a fűtésrendszeremet is (elő van készítve napkollektorra, csak a kollektor nincs még fent), szóval tényleg annyira jó hely ez, és tényleg jó a társaság itt, mert segítőkészek és OBJEKTÍVEK vagytok (ez sztem fontos)!!!

Igen, az ács is mondta, hogy vizes volt a fa, mikor felkerült, s mondta, hogy lekenték a fát gomba és rovarölővel (meg ma a tulaj is állította, hogy le volt kenve), de azért az ács megjegyezte, hogy most kiszáradt állapotban ha le lenne kenve, akkor az lenne a tuti.
nem tudom, hogy most költsek-e rá, meg szivassam magam, meg mérgezzem magam, vagy hagyjam úgy ahogyan most van.
Ugye van egy gombás gerendám, azzal mindenképpen kell kezdenem vmit.
Kérdés, hogy a vízbázisú vagy a másik cuccal kéne kennem (állítólag a vízbázisú nem büdös...)? van előnye vagy hátránya egyknek vagy a másiknak?

2011-02-28
08:08:19
Előzmény: aptschi #12333#12336
aptschi,

A próbafúrásokról is készíthetnél képeket.

A haló ne legyen túl sűrű (pl szúnyogháló), mert eltömíti a por.
Ez a méret jó:



Megnézhetnéd még a dryvit hálót. Az elég olcsó, de nincs tartása, le kell fogatni egy léccel.





2011-02-28
00:03:32
#12333
Nos, a hvégén felblattyogtam a padlástérbe egy akkus fúróval, egy 30cm hosszú 10-es betonfúrószárral, elemlámpával. :-)
Csináltam próbafúrást: fogtam s a fúróval pont a talpszelemen felett elkezdtem kifúrni az ytongot és a polisztirolt is.
Kívül a lyuk alsó pontja (ugye 10-es a furat) 3,5cm-re van az ereszdeszkától.

Kép a kérdéses részről:


(ugye milyen szuper a taplszelemenrögzítésem?)

Variáció1:
Szóval jó vagyok, mert találtam az obiban 417x77mm-es barna szellőzőrácsot 800-ért (ebből 2 szarufaköz más ki is jön), s ez pont szépen be fog oda applikálódni: kint bejelölöm majd az átmenő részének a méretét (ugye peremes egy picit). Ezt kivágom majd a polisztirolból, s szépen be tudom majd csavarozni.
Ja, az ytongba röhögve lehet csavarozni, nem törik szét (még a szélétől 1cm-re sem), s meglepő, hogy egy sima facsavar tipli nélkül mennyire fog benne.
Tehát kivágom majd a poliszirolt, ezután kívülről a kivágás két alsó sarkában sréhen felfúrok az ytongon át. Ekkor fel a padlástérbe, s a két felfúrási pontnál 1-1 fúrássorozat fel függőlegesen, meg a 2 furatot vízszintesen is összefúrom, s kész is.
Tök könnyen megy ytongban a dolog: "kivágni" az ytongot 10es fúróval 40cm hosszon: kb 5 perc sincs.
Öööööö, viszont 44 szarufaközben kellene a témát megoldani. Szóval nem 2 óra lesz, mire (majdnem) körben megcsinálom majd.

Képek a rácsról:







JA!
S az eredmény tök jó!
Egyelőre még csak kb 6-8 cm szélességben fúrtam ki a polisztirolt 1 helyen (tehát van egy 6-8cmx1cm-es lyukam), de már is érezhetően jönni kezdett ott be a levegő: a kezemmel is éreztem, meg ha a fúróval kicsit poroztam, akkor láttam, hogy a por csak úgy szállt fel a gerinc felé. Szóval jónak kell majd lennie ha kész lesz.
(Adalék ide, hogy elértem az ácsot, aki csinálta az előző tulajnak, s váltig állította, hogy a gerinc tutira úgy van megcsinálva, hogy nem csak a cserépalátét fólia tud kiszellőzni, hanem a padlástér is. Na majd meglátom nyáron.)

Már csak egy dolgot kell megoldanom: a rács, az vízszintesen rács ugye. Ennek a belső oldalára akarok majd felcsavarozni rovarhálót.
Sztetek milyet tegyek ide? Jó lenne vmi merevebb, hogy ne lifegjen, meg 1 csavar is megfogja.

Mi az optimális rovarhálóméret?
pl a 1cmx3mm lyukméretú szalag jó lehet?


Az 1cmx3mm-en már nem mennek be a bogarak? Vagy vegyek vmi sűrűbb hálót?


Variáció2:
lesz*rom a műanyag rácsot (20db:16E), végigvágom teljes szélességben a szarufaközöm, ekkor van ugye egy 78cmx3,5cm-es résem. Fogok egy 78cm széles és kb 35cm magas rácsot, ezt elkezdem a tetőtérből kidugni vízszintesen, majd amikor az ereszdeszkához ér, akkor egy kicsit megemelem, majd dugok még kijjebb kb 2cm-t, (hogy lehajtáskor feszüljön), ekkor lefeszítem a szarufára, s 2 szeggel rögzítem.

variáció1: 41x7,7cm=315cm2
variáció2: 78x3,5cm=273cm2

Ha variáció2 szerint 4cm-en vágom ki a polisztirolt kívül, akkor kapok már annyi felületet, mint a variáció1-ben (312cm2), s akkor egy picit lejteni fog a polisztirolon a háló ha kivezetem, s lejjebb fogja elérni az ereszdeszkát, tehát lehet, hogy kb 5cm-rel szélesebb csíkokat kell majd vágni.

Lehet, hogy most már a variáció2 a szimpibb nekem, mert olcsóbb lesz, gyorsabban lehet majd kivitelezni.
Csak nem találok eddig sehol kb80cm széles perforált lemezt, vagy rovarhálót, vagy vmi merevebb bármit, ami ide jó lenne. kb 16m kellene.

Megnéztem most: 1mx2m-es tábla, amiből nekem 8 db kell, darabja kb 12E Ft nettó br 120 körül van a 8, ezt kicsit, illetve nagyon soknak tartom.
Honnan szerezzek olcsó perforált lemezt?
Vagy vmi fémszövetet, vagy szitaszövetet?

(az Ikarus buszok légszűrője vajon milyen magas lehet? (azon van körben perforált lemez) :-) 1db-ból 2 szarufaköz kijön, tehát szerzek 20 elhasznált légszűrőt, s megvagyok... megnéztem közben: 405mm, tehát nem jó...)




2011-02-27
22:39:06
Előzmény: aptschi #12194#12328
Egy másik gyártó csomóponti kialakítása.

www.mediterran.hu/szakembereknek/csomoponti-rajzok

2011-02-25
16:27:35
#12194
Nekem is meg kell oldanom a padlásterem kiszellőztetését.
Csatornaszellőző és ereszkialakítások:









milegyen77Válasz erre
2011-02-10
21:15:38
Előzmény: robert #11621#11633
A nedvességvonalak ahogy nézem nagyon a közelben vannak. Amúgy egy helyen megbontottam a gipszkartont, benyúltam a szigetelőanyag mögé és érzek légáramlást. Nem vizes az OSB. Ez azért jó jel. Mellékelek egy egyszerű ábrát hogy hol jelentkezik az izzadás.






2011-02-10
18:13:46
Előzmény: milegyen77 #11620#11621
milegyen77,
Nem tartom a kicsapódást valószínűnek. Inkább azt, hogy a kémény mellett befolyik a víz. Ha ez így van, akkor ki kell javítani, de attól még a kiszellőztetés nincs megoldva.
A nedvesség foltok a kémények vonalában vannak?
milegyen77Válasz erre
2011-02-10
18:02:03
#11620
A tetőtéri nedvesedés oka nem lehet esetleg az hogy a házon van két használaton kívüli kémény, és ezeken keresztül csapódhat ki pára a tetőtérben ami okozhatja a nedvesedést?
kovari.norbertVálasz erre
2011-02-05
21:02:06
Előzmény: robert #11464#11465
Köszönöm a segítségedet,talán már csak a kivitelezés marad.Remélem sikeres lesz az iránymutatásod alapján,már csak a jó időt várom addig is megkezdem az anyagbeszerzést,felderítést.

Még egyszer köszi és minden jót.
2011-02-05
20:40:57
Előzmény: kovari.norbert #11461#11464
kovari.norbert,

Nincs nagy összehasonlítási alapom, de szerintem bármilyen ecsetelhető gomba és rovarmentesítő favédőanyag megfelel.
kovari.norbertVálasz erre
2011-02-05
20:08:19
Előzmény: robert #11460#11461
milyen anyagot javasolsz a kezeléshez,bármilyen lakk vagy valami vegyi kütyü alkalmas e célra,és szavaidból következtetve átkenhetem az egész tetőszerkezetet.gondolom ártani nem árt.bocs a lignolit erre is jó
2011-02-05
19:53:06
Előzmény: kovari.norbert #11456#11460
kovari.norbert,

A szarufák közötti teljes szélességben 5cm elég.

Az elrontott szigetelésű könnyűszerkezetes födém esetén a javítás a szigetelés visszabontását követően a teljes kiszáradás után folytatható.

A faanyagot mindenképp le kell kezelni, de ez minimum minden építő-fa esetén.
Én nem is értem hogy nem éri utol a végzet azokat a vállalkozókat, akik ezt nem teszik meg. Azok vagy direkt okoznak kárt a megrendelőknek, vagy annyira sötétek, hogy képtelenek felérni ésszel a védelem szükségességét.


A nedves párásodott üveggyapototot a napon szellőztetve szárítsd ki, ha nem porlik, akkor felhasználható.

kovari.norbertVálasz erre
2011-02-05
18:51:00
#11456

értem szerencse a szerencsétlenségben,hogy úgy tűnik csak a szigetelőt kell kivágnom.Az 5cm meglesz körben az egész ház körül.az 5 cm elég?Nézegettem a fórumokat,talán a te válaszod volt(nem biztos)egy elrontott szigetelésű könnyűszerkezetes tető esete ahol szintén le volt zárva osb lappal.Ott ha jól emlékszem a rétegábra szerint a párazáró fólia a gerendán is átmegy.a fólia alatt a fa nem károsodik?kezelni kell? A nedves párásodott üveggyapotot kidobjam,vagy még kiszáradás után jó?

bocsi a sok apró kérdésért,de nem értek az egészhez,így apránként merülnek fel a kételyek.Azért remélem nem túl fárasztó bolond kérdések.


2011-02-05
18:22:51
Előzmény: kovari.norbert #11446#11454
kovari.norbert,

A szellőzés biztosítására a szigetelést, a falazatot is vissza kell vágni a deszkától 5cm-re. A szellőzés fontosabb, mint a hőszigetelés.
Ehhez nagy átmérőjű flexre van szükség. Nem szabad létrán billegve próbálkozni, stabil állványon állva, maszkban, kobakban és vésőszemüvegben lehet az ilyen munkát pontosan és biztonságosan elvégezni.

A tetőfóliát nem kell ragasztgatni, azt úgy kellett felrakni az egymás fölött futó fólia-csíkokat, hogy kb 10-20 cm átlapolással a felső az alsóra van borítva.




kovari.norbertVálasz erre
2011-02-05
16:56:15
Előzmény: robert #11445#11446
szóval a te általad küldött képen a "fólia alatti rész ami a képen a szellőző az
nálam a külső szigetelés része (egész a deszkázatig fel van dryvitozva).Ha ezt kibontom a falnál nem okoz problémát a szigetelésben?A padlástér felől még üveggyapot is van betömv
Az előző válaszodban elírás lehetett v én nem értem ezért még egyszer:a tetőfóliát azt a sárgát összeragasszam foltozzam v ne.



2011-02-05
16:32:15
Előzmény: kovari.norbert #11444#11445
kovari,norbert,

"...ahol a szellőztetőt tanácsoltad ott kibontom akkor közvetlen az oldalfal tetejénél vagyok(ott csak a szigetelő van),ez nem okoz a fal szigetelésénél problémát?"
Ezt nem értem. Egy skicc segítene.

A tetőfóliának nem kell folytonosnak lennie.

A hőszigetelésre gotextíliát kell teríteni.
kovari.norbertVálasz erre
2011-02-05
15:28:33
Előzmény: robert #11443#11444
Még egy dolog felmerült bennem,azon a részen ahol a szellőztetőt tanácsoltad ott kibontom akkor közvetlen az oldalfal tetejénél vagyok(ott csak a szigetelő van),ez nem okoz a fal szigetelésénél problémát?
A tetőfóliának is folytonosnak kell lennie azt is összeragasszam,stoppoljam?
Vízszintes fronton a szigetelő felé kell e valami?

bocsi a sok kérdésért,de szeretnék biztosra menni
2011-02-05
14:32:58
Előzmény: kovari.norbert #11441#11443
kovari.norbert,

Véleményem szerint a te esetedben nem okoztak akkora kárt, hogy ne lehessen könnyen kijavítani, értem ezalatt azt, hogy kevés bontással orvosolható, mert nincsenek elfedve a szerkezetetek.
Ez nem jelenti azt, hogy megszolgálták a pénzüket, de legalább nem voltak szabotőrök.

A bútorlapot azért nem ajánlom, mert nem engedi át a párát. Vegyél olcsó deszkát, kezeld le például Lignolit-tal, és ujjnyi résekkel erősíts föl a már kitárgyalt módon.




Szerintem ferde részt úgy kell hagyni, a födémet kell megcsinálni, és a szellőzőket megépíteni, a csatornát kivezetni. Akkor száraz lesz a padlás.
kovari.norbertVálasz erre
2011-02-05
14:18:52
#11441
Szia Robert!
Nekem nem áll a tanács amit milegyen77-nek adtál az építtetővel kapcsolatban.
1.Másik kérdésem akkor ne szerezzem be a bútorlapokat a szigetelő lefedéséhez?mit ajánlasz helyette,hogy járhatóvá pakolhatóvá tegyem?
2. Ha leszigetelem a ferde síkot megelőzhetem a lecsapódást(mi a rétegsorrend)?ill a tetőfólia cserével nem javíthatok(arra gondolok a pára kimenne)
köszi

üdv
2011-02-05
12:00:37
Előzmény: milegyen77 #11432#11435
milegyen77,

Ezek a szellőzők sajnos semmit sem érnek, mert hiányzik a légrés, amit kiszellőztetne.

Ha majd újraépíted a szigetelést, akkor minimum minden második szarufaközbe be kell építeni egy ilyet, vagy a gerinc mentén végigvinni egy szellőztetőnyílást.

Érdemes lenne elgondolkodnod azon, hogy egy igazságügyi szakértővel felvértezve a felszólítod a kivitelezőt a hibák SZAKSZERŰ kijavítására.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Hőszigetelés kiszellőztetéselapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva