Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Födémszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-10-25
09:56:41
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni hozzáértő emberektől födémszigetelés ügyében, mivel én teljesen laikus vagyok a témában.

Adott egy 70-es években égült "kocka" családi ház beton gerendákkal és salakkal feltöltött betontálcákkal.

Ide szeretnék egy jó szigetelést és megoldani hogy a padlástér is használható maradjon (pl: dolgozószobának, vendégszobának stb.) , de beton födémet nem szeretnék.

Gondoltam: Salak kiszed, párazáró fólia lerak (kell?), szigetellés a gerendák magasságáig (vagy közetgyapot, vagy cellulóz-inkább erre szavaznék), geotextil leterít és hajópadló valahogy lerak... és itt akadtam el...
Hogyan lehet lépésállóvá tenni a fenti elképzelést?
Hova teszem a fárnafákat és hogy rögzítem....

Minden ötletet megköszönnék :)

2010-10-13
07:06:18
NagyAttila,

Robert válaszából elmaradt hogy a vasbetonhálót használnod kell, így jóval vékonyabb betont lehet kialakítani.
2010-10-12
19:25:15
NagyAttila,

Én így csináltam hangszigetelt úsztatott padlót (csak kis mértékben hőszigetelt):

Az a padló a tetőtérben van, a szintek között elvileg nincsen hőmérséklet-különbség, így a párazárásról sem kellett gondoskodni.

Szálas hőszigetelőt érdemes használni, pl nagy teherbírású isover.

Nekem csak 1 cm szintkülönbség volt, száraz homokkal egyenlítettem ki, ha párnafákat fektetsz, akkor rétegelt lemezből vágott csíkokkal is be lehet állítani a szintet.

NagyAttilaVálasz erre
2010-10-12
13:00:21
Sziasztok!
Tetőteret építjük be. A tetőtér aljzata betonozva van, porladó beton, és nagyon rücskös. Sőt van olyan rész, ahol 1-2-3 cm-el alacsonyabban van a vízszint, mint máshol. (kb 60 m2-nyi terület az egész) Azt a tanácsot kaptam, azért hogy a lépések zaját ne lehessen hallani az alsó szinten, úsztatott padlót kellene építenem.