Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Födémszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 következő » |
robertVálasz erre 2010-12-14 14:00:49 |
---|
#9740 skandargraun1, Fóliát CSAK A SZIGETELŐ ALÁ! Ha egész télen éjjel-nappal 20Celsius fokon tartjátok a 100m2-es lakás hőmérsékletét 10cm hőszigeteléssel évi 8700kWh energiát takaríthatsz meg (kb 150 ezer Ft földgáz), bekerülési költség házilagos kivitelezéssel 200ezer Ft 20cm hőszigeteléssel évi 10000kWh energiát takaríthatsz meg (kb 170 ezer Ft földgáz), bekerülési költség házilagos kivitelezéssel 300ezer Ft Itt a megtérülésszámító (csak 8cm-el számoltam mert a fa járófelület rontja s hőszigetelő hatást, betonfödémmel számoltam mert a vasbeton gerendák miatt a salakfeltöltés nem sokat számít): apps.biosolar.hu/payback/?wall_type=0.9&wall_thickness=20&insulation_type=0.050&insulation_thickness=8&insulated_area=100&fuel_type=18&insulation_specific_cost=2000&dt_average=16 Ha kevesebbet fűtenétek, akkor a megtakarítások összege is arányosan kevesebb. Egy év alatt mennyi gázt fogyasztotok? Tanulság: két év alatt megtérülhet a födémszigetelés költsége. |
skandargraun1Válasz erre 2010-12-14 12:48:25 |
---|
#9735 robert A korábban általam bemásolt képek alapján elegendőnek találnád-e 10 cm-es vastagságban ásványigyapot szigetelő anyagot, alatta és felette fóliával, majd azon deszkaréteg, vagy érdemes gondolkodni 20 cm-es , dupla rétegzettségen. Dilemmában vagyok, hogy a 10 és 20 cm közötti differencia esetében, mekkora lenne egyáltalán a nyereség energiában, vagyis megérné -e kétszer annyit vásárolni , ami a pénztárcát nem egyformán terheli meg. Jelenleg 360 ft/m2 áron tudnék hozzájutni 10 cm-es Ecose ásványigyapothoz és a rendelés leadás előtt nem tudom ,hogy maradjak-e a szimpla rétegnél, vagy inkább legyen dupla, viszont akkor sem tudom ,hogy az általam bemásolt fényképek alapján ez hozna e többet, mivel a külső szigetelésnek is neki kell állnom jövőre és annak hiányában ez nem lenne-e pénzkidobás. Viszont a hideg téli idő miatt a födémet mindenképpen meg kellene most csinálnom. Épp ezen fenti okok miatt a pályázat számomra nem járható út, most kellene megcsinálnom födém szigetelését. |
robertVálasz erre 2010-12-13 19:29:07 |
---|
#9711 skandargraun1, Itt érdemes szétnézni a lakossági energetikai pályázatoknak (NEP) www.energiakozpont.hu/ Általában tavasszal írják ki. Én még nem pályáztam, de másoknak vannak tapasztalatai. |
skandargraun1Válasz erre 2010-12-13 18:53:41 |
---|
#9710 A pályázatról írnál egy kicsit bővebben?Sajnos nem tudom miről van szó és érdekelne a dolog. |
robertVálasz erre 2010-12-13 18:41:01 |
---|
#9709 skandargraun1, A ragalja jelentése ereszalja? A koszorúval egybe van betonozva? 2cm polisztirol szinte semmit sem ér, a ház teljes körbe szigetelésre érdemes gyűjteni. Jó eséllyel pályázhatsz, mert az utólagos hőszigeteléssel hatalmas megtakarítást érhetsz el. Ennek fényében viszont, lehet, hogy nem érdemes a padláson a tökéletességre törekedni, mert akkor az a munka is beleférne a felújításba. A döntésnél azt is figyelembe szokták venni, hogy a támogatással készült szigetelés esetén a saját erő lényegesen drágább lehet, mint a házilagos kivitelezés teljes költsége. Ez attól is függ, hogy te mennyi munkát tudsz sk elvégezni, és van-e megbízható kivitelező ismerősöd. |
skandargraun1Válasz erre 2010-12-13 18:18:41 |
---|
#9707 A ház ilyen állapotban került megvételre,nekem is szokatlan ,hogy pont délre néző ablakok nincsenek. A purhab ideiglenes megoldásként került oda, amikor a verebek kikezdték a két cm-es vastagságú nikecell szigetelést és befészkeltek.A szigetelést azon az oldalon mondhatni a szentlékek tartja a helyén, egy erősebb keleti szél alkalmával azt le is szakította a légáramlat. A keleti oldali,légkondis toldás már egy későbbi lakó által került hozzáépítésre, ez a tetőn és vakolaton is látható.Hogy az a beugró miért nem került leszigetelésre, az számomra is talány. A nyugati oldalon az ablakok feletti kiugró valami díszítő elem, vélhetően nikecellből. A tetőteret nem tervezem beépíteni. Első körben az általad is belinkelt módon kívánom a födém szigetelését megoldani, nylon, gyapot,deszka trióval. A ragalja szintén szigetelhető gyapottal? |
robertVálasz erre 2010-12-13 16:20:48 |
---|
#9701 skandargraun1, Ásványgyapot = kőzetgyapot. Bármelyik szálas szigetelőt választod, valamilyen járófelületet kell építeni (pl olyat, amilyet először ajánlottam). Jó a meglévő fólia, ha nem sérült és elég erős ahhoz, hogy ne lukassza ki könnyen a salak. Duplán is rakhatod, ha nem lesz elég, akkor erős fóliát válassz. Észrevételek a képek alapján: A sóskúti kőből rakott fal hőtechnikailag nulla, az elsők között kell hőszigetelni. A lábazatot szintén hőszigetelni kell. Pont a déli oldalon nincsenek ablakok, miért? Kérdések: Milyen hőszigetelő anyag és milyen vastagságban van a falon? A kék nyíllal a purhab nyomokra mutatok. Miért van ott pur? A nyugati oldalon az ablak fölött mi az a kiugrás? A padlást mire akarod használni? Később beépítenéd? ![]() Bocs, a déli oldalról készült fotót felülírtam. |
skandargraun1Válasz erre 2010-12-13 15:49:18 |
---|
#9699 robert Nem nagyon jutottam nethez az utóbbi pár napban, így most pótolom a képeket amelyekről szó volt. nyugati oldal ![]() déli oldal ![]() keleti oldal ![]() Egyedül az északi oldal maradt ki, mert a hideg miatt már fáztam átmászni a szomszédhoz :-), de az megegyezik a déli képen láthatóéval, kivéve az ajtót, ott csak egy ablak van. A délin látható, hogy sajnos a korábbi tulaj rosszul rakta fel a szigetelést, vki talán azt mondta ,hogy fordítva, azért néz ki ennyire kockásnak az egész. Amit még szeretnék megkérdezni: ásványgyapot ajánlható-e , mert most azt néztem ki , akciós, viszont nem tudom ,hogy mennyivel gyengébb minőségű pl a kőzetgyapotnál, mert az jelentősen drágább nála. A másik ,hogy milyen fóliát célszerű venni, jelenleg van nálam hagyományos, világos színűből kb 100m2-nyi, ha az felhasználható akkor oké, viszont nem tudom, hogy a szigeteléshez nem kell-e speciális fólia. Persze az sem mindegy, hogy a fóliát alulra vagy felülre kell lerakni, mivel hallottam ezt is azt is. Ami még felmerült, melyik formájú szigetelőanyagot célszerűbb vásárolni, táblását, vagy tekercseset? előre is köszönöm a választ, válaszokat! |
robertVálasz erre 2010-12-10 12:46:34 |
---|
#9612 tibi1, Alapvetően jónak tartom az elképzelésedet, én egy kicsit egyszerűsítenék rajta. Csak annyit, hogy a lécezés helyett könnyen szerelhető és szintezhető gipszkarton profilokat alkalmaznék. A rétegrend: gipszkarton, párazár, profilok, minimum 5cm szigetelő a gerendák alatt, szigetelő a gerendák között, régi deszkázás és tapasztás. Szigetelésként el tudom képzelni a befúvásos technikát, ha versenyképen áron megoldható. |
tibi1Válasz erre 2010-12-10 12:01:28 |
---|
#9611 Sziasztok! kb. 100 (vagy régebbi)éves parasztházat vásároltunk. Falazat részben vályog, részbe tufa. A házban szerkezeti repedések, penész stb. nem található, köszönhető ez a ház elhelyezésének, illetve annak, hogy vezetékes víz nincs bent a házban így vizes helyiség gyakorlatilag nem volt. Teljesen fel szeretnénk újítani illetve lakhatóvá tenni így a mennyezet szigetelését is meg szeretnénk csinálni. Jelenlegi mennyezetkialakítás: alul-felül deszka, alul nádszövet+vakolat, felül nád+agyag jellegű terítés. A mennyezetszigetelést úgy tervezem, hogy az alsó vakolat és deszkázás lebont, gerendák közé 15 cm-es üveggyapot, gerendákra merőlegesen 1 méterenként lécezés (32x50-es léc élére állítva). A lécek közé 5 cm-es üveggyapot szigetelés,párazáró fólia, lécezés az élére állított lécekre (gipszkartonnak és/vagy lambériának megfelelően), végül mennyezet kialakítása (gipszkarton v. lambéria). A szigetelést azért szeretném így,mert: a padláson elhelyezett szigetelés a környéken található jelentős számú rágcsáló miatt (erdő és állattartás a szoszédben)nem szerencsés, illetve a padláson tárolni és kéményt tisztítani is kellen; látni akarnám a gerendák állapotát, hogy kell-e valamilyen megerősítést tennem; a villanyszerelési munkákat megkönnyíti, mert a vezetékeknek csak a függőleges csatornát kell kivésni, vízszintesen mehet a léceken. A konyhába, fürdőszobába beépítenénk elszívót és szellőzőt a párakivezetés miatt. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek nem ütközik elvi problémákba ez a szigetekés kialakítás, vagy esetleg van-e vmilyen más megoldás, amit inkább javasolnátok. Előre is köszi. |
hargiVálasz erre 2010-12-07 08:13:33 |
---|
#9499 A hungarocell morzsalékos betont könnyűbetonnak hívják, ha neten rákeresel, sokat meg lehet róla tudni. Az 5 cm Nikecell a hőszigetelő guruk szerint elég kevés (bár kevesebb mint felére csökkenti egy betonkefnis salakfeltöltéses födém hőveszteségét), ők 20 cm-t ajánlanak. Mivel hasonló cipőben járok most tettem fel "natúrban" az egyik szoba fölötti födémre 5 cm lépésálló polisztirol szigetelést, amit majd tavasszal további 10 cm követ 5 cm könnyűbetonnal takarva egér- és tűzvédelmi okokból. Ajánlom figyelmedbe az index fórum (Hő)szigetelések c. fórumát. |
robertVálasz erre 2010-12-06 22:52:34 |
---|
#9492 skandargraun1, Nem a réteg duplázása a lényeg, hanem az, hogy a két réteg átlapolva legyen rakva. Ez az elcsúsztatott elhelyezés a táblásított szigetelőanyagoknál a találkozások fedése miatt lényeges. A kőzetgyapottal könnyebb dolgozni és kevésbé sérülékeny, mint az üveggyapot. Az üveggyapot sokkal szúrósabb. De bármelyik anyaggal dolgozol, használj védőszemüveget és maszkot. Akár szálas anyaggal, akár polisztirollal fogsz szigetelni, vedd figyelembe, hogy az egerek, vagy nyestek belefészkelhetik magukat, ha a padláson ehetőt találnak. |
skandargraun1Válasz erre 2010-12-06 22:38:24 |
---|
#9491 robert Mi indokolja a szigetelőanyag duplán történő elhelyezését?Egyébként is így ajánlott, vagy csak a dupla réteg által kisebb veszteség miatt célszerű? Rendelnék üveggyapotot és nem tudom ,hogy egy réteggel számoljak avagy kettővel.Ezen belül is a táblás vagy a bálás kiszerelésű a jobb? Még lenne egy olyan kérdésem is, hogy alapvetően mi a különbség az üveg és ásványgyapot között, mivel árban közel azonosak, de alapvető tulajdonságaikat nem ismerem. Előre is köszönöm a válaszodat! |
robertVálasz erre 2010-12-06 18:29:17 |
---|
#9480 skandargraun1, Ha bírja a födém és szeretsz betonozni, akkor a lépésálló nikecell + beton jó megoldás. Hidegben a betont fel kell javítani egy kis kalcidurral. |
skandargraun1Válasz erre 2010-12-06 18:22:58 |
---|
#9479 KÖszönöm a választ, holnap nappali fénynél csinálok képet a házról. Most viszont lenne még egy kérdésem. Barátom mondott nekem olyat, hogy a környéken a szakik 5 cm-es rétegben nikecellt ajánlanak, majd arra 5-8cm-es beton. Másik ismerős fele arányban cement, felében hungarocell morzsalék , bekeverve és azt a födémre. Ezek használható módszerek vagy elvetendőek?Ár-érték hőmegtakarítási arány miatt kérdezem. |
robertVálasz erre 2010-12-06 17:20:35 |
---|
#9473 skandargraun1, Egy nagyon hasonló padlás házilagos szigetelésének a leírása itt olvasható: https://biosolar.hu/forum/show/2577#2577 Képek itt https://biosolar.hu/forum/show/38637#38637 Ez a b30-as téglából készült épület az sk szigetelés elvégzése óta fele annyi gázt használ, mint annak előtte. Tanulmányozd egy kicsit a linkeket, csinálj még néhány külső képet a házról, utána rátérhetünk a részletekre. |
skandargraun1Válasz erre 2010-12-06 15:54:24 |
---|
#9469 Tisztelt hozzáértők! A következő problémával fordulnék hozzátok. Adott egy régi ház, amelynek a fűtését tavaly változtattuk vegyes tüzelésűre, mert gázzal nem bírtuk anyagiakkal . Viszont idén ismét csalódnunk kellett,mert a 140 nm-es épületet egyszerűen nem tudjuk normálisan kifűteni úgy, hogy az egész nap komfortérzetet biztosítson. A probléma alapvetően az ,hogy naponta kb. 5-6 órát fűtünk a 24-ből, a többit a munkahelyen töltjük és puffertartály híján a nagy mennyiségű fa kazánba való helyezése sem oldaná meg a problémát. Amiért hozzátok fordulok az az, hogy tavaly hasonló időszakban reggelente 17-18 fok volt az esti 22-23 után, most viszont reggel 15-16 fok van, délután amikor a munkából hazaérkezünk akkor meg 13-14 és a hőmérséklet még nulla fok alá nem is ment kint, ezt az eredményt nulla fokos nappali és éjszakai hőmérsékletnél "értük" el. Ezáltal 21 foknál jobban nem is tudjuk a házat felmelegíteni. Amit még szeretnék megjegyezni ,hogy a palatetőnkön a legkeményebb havazás során, mínusz hőmérséklet esetén is szinte azonnal eltűnik a hó, szóval a meleg vélhetően felül szökik meg. Szeretnék a komolyabb hideg beállta előtt födémszigetelést végezni, ezért kérném a segítségeteket,ehhez csatolnék két rossz minőségű képet a padlástérről. A lyuk amit az egyik kép mutat, van belőle négy a riasztórendszer telepítését követően és bennem már az is megfogalmazódott, hogy ezeken keresztül szökik a meleg, mert egy éve még nem hűlt ki ennyire a lakás és nem gondoltam ,hogy ezeknek akkora jelentősége lenne, bár ismerős állítása szerint a páradúsabb időjárás miatt is nehezebb a ház felmelegítése. ![]() ![]() |
yeagerVálasz erre 2010-11-05 12:38:45 |
---|
#8636 Kedves Róbert! Köszönöm szépen a sok segítséget, így már nagyjából képbe kerültem. Annyi kiegészítését tennék a korábban vázolt elképzelésemhez (amiről nem beszéltem és megmagyarázza miért így terveztem), hogy: Sajnos a tető átalakítására egyenlőre még nincs pénz, így a a tetőtér beépítéssel még 4-5 évig várni kell. Egyszerű sátortetős palával szerelt tetőnk van és addig is csak a hőszigetelés megoldása lenne a fontos, ha lesz tetőcsere akkor pedig a járhatósága. |
robertVálasz erre 2010-11-04 16:19:25 |
---|
#8621 gabriel8, Valóban, a szigetelőt kell védeni a párával szemben, mert a belsejében kicsapódva átnedvesedik, és leromlik a hőszigetelő képessége, amitől még több pára csapódik ki benne.... |
gabriel8Válasz erre 2010-11-04 16:14:09 |
---|
#8620 Köszönöm, ezek szerint független attól a párazáró fólia, hogy üveggyapot vagy kőzetgyapot ? Ezzel tulajdonképp a kőzetgyapotot végem a pára magába szívásától ? Üdv: Gabriel |
robertVálasz erre 2010-11-04 14:44:36 |
---|
#8618 gabriel8, Egy jól sikerült szigetelési mód leírása itt olvasható: https://biosolar.hu/forum/show/2577#2577 Párazáró fóliát csak a hőszigetelő anyag meleg oldalára. Ha a tetőt később szigetelni szeretnéd, akkor az a födémszigeteléssel együtt végezd el. |
gabriel8Válasz erre 2010-11-04 14:33:34 |
---|
#8617 Tisztelt hozzáértők ! Nem használt padlásomat szeretném leszigetelni: Rockwool kőzetgyapotban gondolkodom. OLvastam, hogy fölé célszerű páraáteresztő fólia, ám az nem egyértelmű, hogy alá kell-e párazáró fólia ? Olvastam, hogy az adott Rockwool termék jó páravezető / áteresztő képességű, azaz a pára "nem tesz kárt benne". Ha a pára alulról jól, gondolatom szerint átjön a szoba tetején, majd a Rockwoolon át így tud távozni és nem kell párazáró fólia ? ha meg lenen párazáró fólia, akkor épp fölfelé nem tudna távozni a pára. Jó a gondolatmenet ? Tavasszal kerülne sor nyílászáró cserére. + infó még, hogy a tető nincs szigetelve. Előre is köszönöm a felvilágosítást : Gy Gábor |
robertVálasz erre 2010-11-04 13:52:16 |
---|
#8615 yeager, Párazárást a lényegesen különböző átlaghőmérséklettel és páratartalommal bíró helységek határolószerkezetében kell elhelyezni. Az párazárás azért szükséges, mert a hidegebb helység levegője egységnyi térfogatában kevesebb vízgőzt tartalmazhat, a többlet kicsapódik. A te esetedben nincs ilyen veszély, mert lakott helységeket választ el a födém. Ugyanebből adódóan (a két szint hasonló hőmérsékleti viszonyai) nincs szükség hőszigetelésre sem. A hőszigetelésnek és párazárnak a belső és külső tér határán (ferde síkok, parapet, oromfal, stb..) van szerepe, ott nem hagyható el. Ha megépíted a rajzod szerinti szerkezetet, akkor az műszakilag jó, de fölösleges. A salakot csak annyira érdemes leszedni, hogy a sehol se érje el a rugózó párnafa. A párnafákat 40cm-nél nem kell sűrűbben rakni. A párnafákat különböző vastagságú rétegelt lemezekkel szintezném ki. A párnafák és a betongerendák közé minden találkozásnál egy erős padlószőnyegből kivágott négyzetet raknék (rugalmas alátét), amit a párnafához rögzítenék, hogy el ne mozduljon. A párnafák közé laza kőzetgyapot paplant szorítanék (hangszigetelés), erre megy a geotextília. Az előre lekezelt és a helyszínen szárított nútolt hajópadlót rejtett szögeléssel rögzíteném. |
yeagerVálasz erre 2010-11-04 13:01:27 |
---|
#8614 Kedves Róbert! Először is köszönöm szépen a segítségedet. Megpróbáltam lerajzolni mire is gondoltam (nem lett túl szép, de áttekinthető). - Ezek szerint párazáró fólia nem is kellene. Milyen célt szolgál egyébként a födém szigetelésnél a megkérdezhetem? - Geotextil a szigetelés alá, vagy fölé jönne? - Másik dolog amitől félek, hogy mivel a párnafák nincsnek lefogatva, nem lesz-e nyikorgós a padozat? Ezért gondoltam a 30 cm-es közt a párnafák esetében és a szigetelő habot a párnafák közé is befujatni. - Esetleg a párnafák alá érdemes valamit tenni, hogy a szint egyforma legyen? Építő jellegű hozzászólásokat előre is köszönettel.. ![]() |
robertVálasz erre 2010-10-25 10:55:12 |
---|
#8382 yeager, Szerintem nem kell hőszigetelés, csak egy vastag geotextília vagy fólia a felporzás ellen. A párnafákat rögzítés nélkül a betongerendákra merőlegesen, arra mehet a hajópadló, az majd összetartja a szerkezetet. A ferde síkok szigetelésére sok leírást és véleményt találsz a fórumon. Tegyél fel képeket, több szem többet lát. |
Biosolar Forum => Hőszigetelés - Padlás => Födémszigetelés | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 következő » |