Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Födémszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-02-01
17:13:32
Előzmény: szocsmarci #24402#24408
szocsmarci,

Estére megpróbálom feltelepíteni a progit és megnézek egy-két - talán az időjárás előrejelzéseket tekintve nem is olyan nagyon - szélsőséges esetet.
Ha minden esetben megfelelő lesz a jelentés, elvetem a párazárást, hacsak robert meg nem győz az ellenkezőjéről.


szocsmarciVálasz erre
2012-02-01
16:18:57
Előzmény: shamee #24399#24402
Én biztos bevertem valahova a fejemet. Idáig bizonygattam számításokkal, hogy nem kell fólia, Ti meg azt mondjátok, hogy nem árt ha van, meg úgy sem nagy költség. Most meg egy csomó kérdés jön még, hogy hogyan lehet jól elhelyezni a fóliát, visszabontás, kilyukad, stb. Én azt hiszem elvesztettem a fonalat. Ha jól csalódom, az jött ki, hogy nem kell fólia, de ha akar Shamee tenni, akkor teheti a szigetelés alá. Itt egy kérdés merült fel, az Robert rossz tapasztalata. De azt még nem írta meg, hogy miért korhadt el a gerenda, és hogy miért segített a fólia.
2012-02-01
16:10:03
Előzmény: shamee #24399#24401
shamee,

A csavarok körül elég légtömör a kötés.

2012-02-01
15:27:25
Előzmény: robert #24389#24399
robert,

Az én olvasatomban villam64 nem tesz gipszkartont a mennyezetre és én sem terveztem ezt a szobákban. Bár ötletnek nem rossz, csak hogy rögzítsük a párazáró fóliát a gipszkarton és a mennyezet közé anélkül, hogy a csavarok kilyukasztanák?

2012-02-01
14:10:10
Előzmény: villam64 #24384#24389
villam64,

Nem feltétlenül kell bontani. Ha a gipszkarton a gerendákhoz van rögzítve, és közötte a fólia ...

villam64Válasz erre
2012-02-01
13:56:15
Előzmény: shamee #24369#24384
Én a gerendák közé teszem a fóliát, és rá a szigetelőt. Így a gerenda, nincs védve a párától. Az ideális az lenne nálam, ha a mennyezeti alsó deszka, fólia, és utána gerenda. De ehhez az egész stukatúros mennyezetet, deszkával le kellene bontani. A legjobb ha egy síkban van az egész. Nálam még oldalról is be tudott volna menni a deszkák közé a hideg levegő. A gerendák közé felvitt két sor téglát is visszabontottam, és a szigetelőt és fóliát egy síkban, a falon túl is kiviszem, hogy fedésbe kerüljön a külső hőszigeteléssel. A cél, hogy a fólia harmatpont feletti hőmérsékleten legyen.
2012-02-01
10:19:32
Előzmény: szocsmarci #24355#24369
szocsmarci,

Köszönöm a segítséget, de nem akartam senkit terhelni kéréseimmel/kérdéseimmel.
Letöltöm az általad használt programot, és a táblázataid alapján kipróbálok én is egy két szélsőséges esetet.

De végül is az nem kérdés, hogy kívülről-felülről szigeteljek!?
Csak a párazáró helye, szükségessége lehet a kérdés!? (mennyezetre vagy a szigetelés alá)
2012-02-01
09:26:09
Előzmény: Nandi #24359#24363
Nandi,
azzal biztos nem lesz megfelelő, de geotextíliával már megfelelő lesz.
2012-02-01
08:37:55
Előzmény: Nandi #24359#24360
Nandi,

Agrofóliával véletlenül sem, csak olyan porfogóval, ami még páraáteresztő. Meg esetleg még valami minimális közlekedő. Közelítsünk egy valós szerkezethez.



2012-02-01
08:32:48
Előzmény: robert #24356#24359
Elég ha letakarjuk a hőszigetelőt egy agrofóliával (csak, hogy védjük a portól), és az fog kijönni, hogy PÁRATECHNIKAILAG NEM !!! megfelelő.

2012-02-01
08:24:11
Előzmény: Plaszlo #24308#24358
Plaszlo,

Jogos a felvetés. Az általad írt szárító hatás kétségkívül működik.
Lehet, hogy kicsit eltúloztam a kémény szerepét. Valamennyi depressziót fog okozni.
De olyan mértékű depresszió amitől a födém repedései légbevezetőkké válnának, akkor léphet fel, amikor kinyitjuk a kandallóajtót, de az is lehet, hogy még akkor sem.
Normál üzemben a lakás légbevezetői (nyílászárók tömítetlenségei) pótolják az égéshez szükséges friss levegőt.

2012-02-01
08:05:54
Előzmény: szocsmarci #24355#24356
szocsmarci,

Már csak az agyagvakolatot kellene cserélni mészvakolatra, a könnyűvályog helyett tömör agyagot választani, a hőszigetelőre takarást tenni, és a belső páratartalmat megemelni.
Akkor valószínűleg az jön ki, hogy páratechnikailag nem megfelelő a szerkezet.


szocsmarciVálasz erre
2012-02-01
07:57:35
Előzmény: robert #24351#24355
Elnéztem a rengeteg légrés között.
Itt a javított verzió, ez már tényleg az utolsó számítás Shamee-nek (-nak).
Mondjuk ez sem biztos, hogy tökéletes, mert tele gerendázásnál jobb hőszigetelési érték jött ki, mintha légréses lenne.



2012-02-01
00:08:40
Előzmény: szocsmarci #24343#24351
szocsmarci,

Te hova szellőzteted ki a légréseket?
Nem inkább zárt légréseket kellett volna felvenned?

szocsmarciVálasz erre
2012-01-31
22:52:16
Előzmény: Nandi #24303#24345
Amiért elkeresztel szamosmarcinak, számítok neked még egyet -20C/99% padlástéri levegő állapotnál. Meglepő módon semmi különbség, csak a grafikon kicsit el van nyújtva.

Megjegyzés:
Shamee légréses födém fólia nél = teli fa gerenda
Shamee légréses födém fólia né2 = gerenda helyett légrés (a program csak homogén, végtelen nagy kiterjedésű testeket képes számolni)
Shamee légréses födém fólia né3 = -20/99% külső légállapot (nem szabvány szerinti eset)



szocsmarciVálasz erre
2012-01-31
22:45:47
Előzmény: shamee #24317#24343
Kiszámoltam egy esetet, gipszkartonos födémnél a 15cm fagerenda helyett is légrést tettem.
Többet nem számolok ezzel kapcsolatban, mert a lényeg így is látszik (a trendvonal jellemzően alatta marad a kondenzációs értéknek).
A -2C/90% egy magyar szabvány értéke (padlásfödémnél), ezen értékeknél kell vizsgálódni páralecsapódás szempontjából. Fel lehetne venni -15C/99%-ot is, de ekkor már olyan szerkezetek is "áldozatul esnének", amik a gyakorlati életben megállnák a helyüket.



villam64Válasz erre
2012-01-31
18:05:24
#24318
Nandi, Shamee
Ahogy PLászló írta. Csak belül tudsz szárítani. A logikám szerint amikor nem fűtesz a kandallóval, a meleg levegő áramlik kifelé a födémen, közben hűl, és kicsapódik a víznek egy része. Amikor fűtesz, és szívja be a hideg, kevés vizet tartalmazó levegőt, az a huzat miatt, nem fog a födémben felmelegedni, hanem a helyiségben, keveredve a benti levegővel. Amikor meleg a helyiség, talán feljebb nyomja a vízszintet. De szíváskor, meg húzza befelé. De nem csökkenti. Ide-oda tologatod a szigetelésben.
2012-01-31
17:50:49
Előzmény: robert #24316#24317
Természetesen nem tömörfa födémről beszéltem, hanem fagerendákról alul felül deszkákkal.
2012-01-31
17:15:44
Előzmény: szocsmarci #24292#24316
szocsmarci,

Ezek a páradiffúziós diagramok 15 cm vastag tömörfa födémre készültek (plusz vakolás, deszkázat, tapasztás, stb).

Ha jól értettem a szóban forgó épület esetén a födém gerendái között levegő van.

2012-01-31
16:21:19
Előzmény: Plaszlo #24304#24313
Plaszlo,

Ez a jelenség valószínűleg akkor következett be, amikor hirtelen páradús melegebb légtömegek vonultak be, és az előzőleg jól kihűlt tárgyakon csapódott ki a víz.


2012-01-31
15:49:36
Előzmény: shamee #24306#24308
A kandalló inkább a beltér páratartalmának alacsony szinten tartásában tesz jó szolgálatot. Mivel nyílt égésterű, a szobából szívja az égéshez szükséges levegőt, így a működése alatt folyamatosan szellőzteti a szoba légterét. Ezáltal a pára nem tud feldúsulni, így kisebb a páravándorlás mértéke is.
2012-01-31
15:22:16
Előzmény: Nandi #24302#24306
Nandi,

Ahogy a legelején említettem lenne egy vízteres kandalló is a nappaliban. Akkor ez még a födém szárításában is jó szolgálatot tehet!
2012-01-31
15:10:01
Előzmény: robert #24300#24304
"Az autó szélvédőn és a fűszálakon derült hajnalon azért csapódik ki a pára, mert "látják az eget" ."
Ez az esetek többségében igaz - eddig én is így tudtam -, de nem olyan régen voltak olyan időjárási viszonyok, hogy reggelre a szaletli alatt is minden tiszta dér volt, pedig szép nagy tetőszerkezete van. Inkább úgy mondanám: zárt, jól szellőző térben....
2012-01-31
15:07:02
Előzmény: szocsmarci #24292#24303
Szamosmarci,

Páradiffúzió számítás -2 C fokon? Akkor még az ablaküveg sem párásodik.

Le tudod futtatni a programot 10 napos időszakra -20 C külső hőfokra is?

A teljesség kedvéért egy napos időszakra -35 C-ra is (hideg rekord Magyarországon).

2012-01-31
14:54:33
Előzmény: shamee #24299#24302
Valamelyik szakkönyv azt írta, hogy ha a páradiffúzió 1 Pa -nál kisebb, akkor már nem kell foglalkozni vele, mert olyan csekély, hogy egy fűtési szezon alatt nem dúsul fel kritikusan a pára. Vigyázat ez is csak egy ökölszabály, nagy tömegű téglafalra vonatkozik.
Az említett csekély érték 10 cm-nél vastagabb hőszigetelő esetén következett be.
Elnagyolva ez azt jelenti, hogy megfelelő hőszigetelés esetén olyan meleg lesz a fal, hogy nem csapódik ki rajta a pára.

A páradiffúziót könnyű kezelni. A hideg oldalon ki kell ereszteni a párát.
Alapelv, hogy a festék párazáróbb, mint akár a fa, akár, a kőzetgyapot, akár a páraáteresztő fólia.

Azonban szerintem nagyságrendekkel komolyabb problémát okozhat a levegő kiáramlása egy rosszul leragasztott párazáró fólián, vagy a mennyezet repedésén keresztül.
A lakás meleg levegője felfelé igyekszik, mert sűrűsége kisebb, mint a kinti hideg levegőé. Amint rést talál a mennyezeten, fütyülni fog kifelé a meleg is, meg a pára is. Azt ne kérd senkitől, hogy modellezze, hol mennyi pára fog kicsapódni.

Mielőtt még elkeserednél, azért vannak jó híreim is:

1. Ez utóbbi jelenség a hőszigeteletlen födémnél is jelen van. A hőszigeteléssel alapvetően javulnak a páratechnikai jellemzők.
2. Egy működő kémény depressziót csinál a lakásban, megfordulhatnak az áramlási irányok, ezáltal a mennyezet tömörségi hibái szárítani fogják a födémet, nem nedvesedni.

Jó munkát kívánok!
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Födémszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva