Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Födémszigeteléslapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2016-01-19
14:03:13
#49752
zlorinc:
A Biosolar fórumon olvastam több hozzászólását szigetelés témában, azonban az én problémámra nem találtam eddig választ. A problémám a következő: fafödémet szigeteltem a rétegrend 2,4 cm deszka borítás, párazáró fólia, és erre két rétegben 25 cm szálas szigetelő anyag. A külső falazaton 15 cm szigetelés és a talpszelemen előtt plusz 5 cm szigetelés van a folytonosság végett. A szigetelés folytonos, a külső és a belső rész a talpszelemen felett ér össze, záródik. A probléma az, hogy a talpszelemen előtt lévő 5 cm szigetelés tetején nedvesség jelent meg, ami a külső szigetelésen és a szarufákon is megjelent (a szigetelés nem ér fel teljesen a fóliához, ellentétben a rajzzal).



A kérdésem a következő: a párazáró fólia végét hová kell elhelyezni (fel kell hajtani a szigetelés fölé vagy a szigetelés alatt hagyni esetleg más megoldás).

Megoldásként a szigetelés és a tető fólia között kb. 3 cm távolságot (légrés van) készítettünk a kiszellőztetés miatt azonban még mindig látszik a nedvesség.



Kérem írja meg mit tanácsol, mi lenne a megoldás, hogy a nedvesedés megszűnjön.



r:
Azt írod, hogy a szigetelés folytonos.
Kérdések:
1./ A párazáró fólia is folytonos-e (az illesztéseknél ragaszással folytonossá tett), vagy az illesztéseknél valahol a lakásból kiáramló pára belejuthat a hőszigetelő anyagba?
2./ Nem a tetősík alatti fólia vezeti be a kondenzátumot?
3./ A padlástér kiszellőztetése mindenképp szükséges. Ez meg van oldva?



zlorinc:
A szigetelés folytonos és a párazáró is folytonos. A pára csak a párazáró réteg végénél a talpszelemen mellett tud kijutni a párazáró réteg alól. Itt felér a külső 5 cm-es szigetelés tetejére, ami a tetőfólia alatt van néhány cm-el és ott kicsapódik és megjelenik a külső oldalon. A tetőtér a pára a padlástérbe a kialakított 3 cm légrésen keresztül tud jutni, a tér kiszellőztetése a páraáteresztő tető fólián keresztül valamint a tető fólia illesztések (átfedések) közé tett távtartók által biztosított réseken keresztül tud. A tetősík alatti páraáteresztő fólia száraz alu és felül is.

Arra gondoltam, hogy a pára elvezetésének nem megfelelősége miatt lehetséges a vázolt hiba. Megoldást jelenthet-e ha pl. a külső szigetelést visszavágom néhány cm-el és így levegő tud áramlani a padlástérbe.



2015-10-21
21:33:38
Előzmény: Gyuri #49411#49415
arra gondolok, hogy eger valahol ki/be ragta magat
vagy a kilogo gerenda mellett nem teljesen sikerult a saralas vagy a darazsak/madarak valytak ki valahol.
barmi elofordulhat, de a lenyeg, hogy valoszinleg nem tokeletes legtomor az a legres, innentol kb semmit sem er a rapakolt szigeteles.

az elozo hozzaszolasban emlitett celluloz befuvas sokkal jobb otlet ilyenkor! konnyu es bontas nelkul elvegezheto.
2015-10-21
19:23:54
Előzmény: zsezse #49401#49411
Nem teljesen értem, hol tud átszellőzni.
Ha nem a két végén van a lyuk, ami az udvar fele szellőzik, másfele nem is igazán tud.
Lefele nem lehet lyuk, mert akkor látnám a mennyezeten, fentről pedig ott lesz a párazáró fólia.



2015-10-19
13:26:29
Előzmény: forrest #49402#49404
Ez nagyon jo otlet. Sajnos felenk nem jartak ilyen emberek:/
2015-10-19
07:28:48
Előzmény: zsezse #49401#49402
Hasonló nálunk is a helyzet (ue. a rétegrend volt). Mondjuk komfort tekintetében észrevenni, hogy nagyrészét 20cm üveggyapottal csak simán letakartam, de a 18cm gerendaköz nagyon hideg így is. 1-2 héten belül cellulózos befújás lesz (igaz drágább kb 50eFt-vel mintha magam izolitozom/bontom, de a beton nálunk 8-10cm és nem akaródzik szétszedni...)

2015-10-19
00:18:22
Előzmény: Gyuri #49398#49401
Mi hasonlo cipoben jartunk
El kell keseitselek valoszinuleg semmit sem fog erni ha felulre meg teszel barmit is
Elegendo ha ket 10 forintos nagysagu lyukat talal a levego / csinal az eger/ maris atszellozik a gerendak kozotti legres es nem csinaltal semmit.
Nekunk 14 fokos volt a mennyezet 22 fokos szobanal.

Felbontottuk a perlitbetont es a felso deszkazatot. Friss perlitbetonba agyazva visszaszortuk a regi perlitet a gerendak koze.
A tetejere majd paraatereszto folia jon es meg 15-20cm szalas szigeteles. Alulrol le lett kartonozva+parazaro folia.

Szoval szerintem felbontas nelkul csak ablakon kidobott penz a tetejerr barmit is rakni
2015-10-18
18:35:35
Előzmény: zsezse #49396#49398
A rétegrend a lakórész felől a tető felé:
- vakolat
- nád
- deszka
- gerenda
- deszka
- könnyű beton

KnaufInsulation szigetelést néztem az obiban.
Lehet hogy ásványgyapot.
2015-10-18
08:15:11
Előzmény: Gyuri #49395#49396
Milyen fodemed van?
Ha fa akkor eloszor a gerendak kozotti legrest kell megszuntetned.
Ha beton akkor jo az otlet.
Az uveggyapot ekkora mennyisegben szerintem mar nem feltetlenul ajanlott, m3rt konnyebben roskad.
Inkabb kozetgyapot.
2x15 cm szerencsesebb a hohidak lezarasa vegett.
2015-10-17
23:20:49
#49395
Üdv Urak!

Arra gondoltam leszigetelem a födémemet.
20-25 cm üveg/ásványgyapot szigetelésre gondoltam a födémemre. Pont akcióban van az obiban 330 Ft/m2/5 cm

Párazáró fólia/Szigetelés/páraáteresztő fólia rétegrendre gondoltam.
Bizonyos részeken járhatóvá akarom tenni a padlást. Mivel deszkám nincs, de rengeteg bontott felesleges bútorlapom van, arra gondoltam, bútorlapból vágok deszkákat, és abból állítom össze a járható részt.
Mi a véleményetek 2x15 cm vastagságban alakítsam ki a födémre felfekő részt, vagy 1x 30 cm es "deszkákat" vágjak a bútorlapból?

Milyen profilra vágjam a "deszkákat"???


-Pára záró fóliának jó egy vastagabb építkezési fólia? Ezt ajánlották az obiban...

2014-07-29
10:32:37
#46919
Gyuri:
egy 110-130 m2 es ház tetőterének a leszigetelése nagyságrendelig mennyibe kerül?
Milyen szigetelést érdemes választani? Milyen vastag szigetelést érdemes?

A ház egy 1990-1995 környékén épült, a tetőtér beépíthető ezért betongerendás.
A tető aluminium trapéz lemez, alatta semmilyen szigetelés nincs. A ház szinteltolásos, ezért a padlástérben is van 1 méter szinteltolás.

A házon gyakorlatilag semmilyen szigetelés nincs. Régi nyílászárók, tégla falak.

Első körnen a tető szigeteléssel, és talán nyílászárók cseréjével akarom kezdeni.
Később ~15 cm külső szigetelést is szeretnék.

Ablakoknál 3 régetgü fóliázott üvegeket szeretnék.

Mi a véleményetek?



roebert: A födémet, vagy a ferde síkot szeretnéd hőszigetelni?



Gyuri:
Én födémre gondoltam. Mivel beépíthető, így elképzelhető, hogy 5-8 év múlva, fent gipszkartonból alakítok ki helyiségeket, de az még nagyon-nagyon bizonytalan, viszont biztos, hogy nem az egészet, max 1-2 kisebb szobát.
Persze akkor újra gondolom a szigetelést.


Födémre gondoltam, fa szerkezetet a födémre, amik között kitömni szigetelő anyaggal (üvegyapot???). Arra gondoltam a járatoknál befedem farost lemezzel, a többi (helyen kartonnal?) por védelem miatt.
Nem akarom lom tárolásra használni a padlást.



robert:
https://biosolar.hu/forum/show/18480#18480



Gyuri:
Arról beszélgetettek már, hogy ár/érték arányban mi a legjobb födém szigetelő anyag?
Üveggyapot tűnik a legolcsóbbnak 500-600 Ft/m2/10 cm
Hőszigetelő képesség mellett milyen tényezőket érdemes vizsgálni?



zsezse:
az uveggyapot hajlamos roskadni, de az ara esetleg kompenzalja ezt.

2014-05-09
10:45:08
Előzmény: Gyuri #46383#46385
Gyuri,

Természetesen a héjalás alatti külső hőszigetelés a jó megoldás. Belső oldalon csak nagy-nagy kényszerhelyzetben.

Itt egy AUSTROTHERM ismertető a lapostető hőszigetelésről:



2014-05-09
10:26:20
#46383
Lapostetős ház tetejét hogy szokás szigetelni?
Belső oldalról?
2014-03-25
08:18:11
Előzmény: paga #46054#46055
paga ,

"Az enyhe radioaktivitás viszont elgondolkodtató.
Konkrétabban is lehet tudni, hogy honnan származó kohósalakról derült ki utólag, ami kiderült?"

Nem tudom, hogy melyik bányából/kohóból származik a padláson található salak, műszer hiányában meg sem mértem, hogy mennyire sugároz, lásd
https://biosolar.hu/forum/show/46134#46134
2014-03-25
07:33:32
Előzmény: robert #46045#46054
robert:
Köszönöm, a linket is.
Ezt az összefoglalót már megtaláltam, mielőtt kérdeztem.
Csak úgy rémlett, mintha a 'salak benthagyása vs. kiszedése' mellett páratechnikai és hőtechnikai érveket is olvastam volna anno.
Az indokaid, amúgy világosak.
Nálunk csak az alsóbb helyiségek jobb hőszigeteltségének és a falsarkok penészedésének a megoldása lenne a fő cél. Lakni nem szeretnénk a padlásteret.
Az enyhe radioaktivitás viszont elgondolkodató.
Konrétabban is lehet tudni, hogy honnan származó kohósalakról derült ki utólag, ami kiderült?

2014-03-24
14:18:08
Előzmény: zsezse #46047#46048
zsezse,

Pontosan így oldottam meg.
Anyunál is csak a lakásból lehetett feljutni a padlásra. Kibontottam a tetőt, és avval az erővel építettem egy kutyaólat padlásajtóval. A kutyaól gerincébe erősítettem egy csiga-tartó gerendát is. Így a koszolást és a létrázást is megúsztuk.






2014-03-24
13:45:05
Előzmény: robert #46045#46047
a radioaktivitashoz +1 nekem is. ablakon keresztul vagy tetot kibontva nem tudod lekuldeni?
2013-04-30
14:22:56
Előzmény: ooszika #40488#40490
ooszika,

Látom dolgozol :)

1.
A kéménnyel nem érintkezhet gyúlékony anyag, de a kőzetgyapot nem az, és gipszkartonból is kapható tűzálló. Nálam a tetőtérben mindenhol az van.

2.
Nem tudom megmondani, hogy van-e szabvány a váz földelésére. A nagy kiterjedésű fémszerkezeteket szokás, talán valaki tudja a helyes választ.
Én a falon körbefutó tartósínt bekötném az EPH-ba, az úgyis fémesen érintkezik mindennel.

3.
Lehetőleg minden rést tömj ki, mielőtt felragasztod a fóliát.

4.
A világítással kapcsolatos kábelek mind MT és a kötéseket vízmentes, valamihez rögzített dobozokban.
Védővezetős kivitelű lámpatesteket válassz.

2013-04-30
13:34:50
#40488
Szia, sziasztok.

Kérdésem lenne roberto hozzád:

1., a bélelt kéményt körbe lehet rakni szigeteléssel közvetlenül?
2., a fémszerkezet amire a gipsz karton kerül, gondolom érdemes le földelni?
3., szigetelést így gondoltad, ahogy a képeken látszik?
4., a villany vezetéket hol érdemes elvezetni a lámpához, MM-fal vezeték 1,5-es?


Köszike válaszod, előre is.





2013-04-23
08:08:35
Előzmény: szocsmarci #40354#40358
szocsmarci
az erteket csak fejbol irtam, az is lehet, hogy ez csak a tiszta perlitre vonatkozik, a cementtel kevert perlitbetonra mar nem.
az egyik hoertek kalkulator oldalon 0.12-es lambdaval szamolnak, amire 0.7Wm2K jott ki, szerintem ez realis.
a gerendak valoban hohidat kepeznek, bar ezek fa gerendak.
a felulrol valo leteritest egyelore azert nem tudtam kivitelezni, mert a teto hejazat sajnos atengedi a porhot, iden kb 30 centi havat fujt ossze a padlason.
mivel elotte nem jarkaltunk fel a padlasra, gondolom ez elotte is igy volt, csak akkor az osszefuggo perlit beton reteg ezt felvette, majd nyaron kiparologtatta.
az idei projekt a teto alafoliazasa, hejazat csere, utana tudok erdemben a fodemszigetelesen meg modositani!

2013-04-22
21:31:48
Előzmény: szocsmarci #40354#40355
szocsmarci,

"""
A szabvány szerint a levegőnek a hővezetési ellenállását adják meg (R), nem a hővezetését (lambda). 2cm légrés felett már nem változik jelentősen az értéke, és ha jól tudom 30cm felett romlik (beindul egy nem kívánt áramlás).
Csináltam próbaszámítást a Danwattal, elég érdekes lett. A lényeg, hogyha tényleg igazad van és a perlitnek 0,041 a lambdája, akkor a légrés nem befolyásolja a hőátadási tényezőt. Mintha ott sem lenne, olyan kicsi a hőszigetelése.

(Csak a 0,041-es lambdával, 15cm-en 0,26W/m2dK jött ki, ami jónak számít.)

Ez az elméleti oldal.
"""


A gerendák hőhidakat képeznek, ezen segítene a hőszigetelés leterítése.

Ez a diagram alátámasztja, amit írtál.
A légréteg vastagsága (cm) a vízszintes, a hővezetési tényező a függőleges tengelyen.



szocsmarciVálasz erre
2013-04-22
21:12:11
Előzmény: zsezse #40353#40354
A szabvány szerint a levegőnek a hővezetési ellenállását adják meg (R), nem a hővezetését (lambda). 2cm légrés felett már nem változik jelentősen az értéke, és ha jól tudom 30cm felett romlik (beindul egy nem kívánt áramlás).
Csináltam próbaszámítást a Danwattal, elég érdekes lett. A lényeg, hogyha tényleg igazad van és a perlitnek 0,041 a lambdája, akkor a légrés nem befolyásolja a hőátadási tényezőt. Mintha ott sem lenne, olyan kicsi a hőszigetelése.

(Csak a 0,041-es lambdával, 15cm-en 0,26W/m2dK jött ki, ami jónak számít.)

Ez az elméleti oldal.
2013-04-22
00:02:12
Előzmény: dejoe #40316#40317
dejoe:
a hotukor folia elmeletileg parazaro folia is egyben! (legalabbis amit en hasznaltam, az az volt)
hoszigeteles szempontjabol engem az aggaszt, hogy marad komoly legres a folia es a hoszigeteles kozott, ha felulrol kerul ra a hoszig a deszkan tul. Itt, ha valahogy utat talal a levego, szepen kiszellozik a legres es semmit sem er a hoszigeteles.
erre is erdemes odafigyelni!
2013-04-21
23:40:36
Előzmény: ooszika #40313#40316
"hőtükörfólia"
Ne "hőtükör fóliát " rakj, hanem páraZÁRÓ fóliát !
Kétoldalas ragasztóval a profilokhoz rögzítve, átfedéssel, az átfedéseket "alu" szalaggal rögzíteni, a fóliát falhoz is ragasztani kell , illetve a vellanyvezeték átvezetésit IS tömíteni kell, hogy a pára ne juthasson át !

Viszont még valami !
A "hivatalos" gipszkartonos oldalakat nézegetted, hogy miként kell kivitelezni az álmennyezetet ?
Mert emlékeim szerint nem így kell, ahogy a képeken látom !
- UD profil falra csavaroz
- CD profilt annak a TETEJÉRE ülteted, és azt rögzíted a mennyezethez direkt függesztővel, vagy függesztő pálcával.
- majd a következő CD profilokat, az UD profilBA illesztve, a korábbira 90 fokba merőlegesen rakod a következőket, A 2 CD profilt egymáshoz rögzíted CD keresztösszekötővel..

Ezt láttad már ?
Gipszkarton mennyezet szerelés házilag
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7mWtUgWnu2w

ezt ?
www.belsoepiteszet.bolt.hu/kepek/gk/szarazepites_sk.pdf

2013-04-21
22:11:17
#40313
Szia, Sziasztok

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Sikerült a fürdőszoba mennyezetét leszednem ami gipszkartonból volt, még szerencse hogy hozzá nyúltam mert előbb vagy utóbb a fejünkre szakadt volna.
De nem is ez a lényeg, hanem a szigetelés, a födémet megerősítettem, korhadt deszkákat ki cseréltem, gipszkarton tartó szerkezetet felraktam ami CD és UD profilokból készült.
Hideg padlásunk van, vagyis nincs szigetelve, a fürdőszobát hogy érdemes szigetelni, fa födém, mi a helyes réteg sorrend.
Az én elképzelésem, zöld gipszkarton, hőtükörfólia (rakjak-e hőtükörfóliát??), és padlás felől szigetelni.
Előre is köszönöm válaszod.






2013-01-28
19:33:23
Előzmény: nadtom #38121#38124
nadtom,

A hőtükör hatása ebben az esetben NULLA. Csak akkor ver vissza valamit, ha légrés választja el a szomszédos anyagtól, és nem érintkezik közvetlenül vele. Akkor is csak nagyon kevés hőt ver vissza, mert nagyon kicsi a hőmérséklet-különbség, ezáltal a hősugárzás. Nem mindegy, hogy minek a 20 százalékát veri vissza.
Hőtükör topik: https://biosolar.hu/forum/361


Nagy mínuszokban minden helység fölött vizsgáld meg, hogy mi van a hőszigetelő alatt. Amennyiben így a tél vége felé a hőszigetelés és a faszerkezet (főleg a gerenda) száraz, akkor ne csinálj semmit.

Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Födémszigeteléslapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva