Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-01-23
15:00:50
Előzmény: pali #23849#23851
pali

ez igy nem lesz pontos. nekem igy volt regebben megoldva, de nem voltam vele elegedett. A padlo homerseklete/levego homerseklete nem fog egyezni a ki-be kapcsolasokkal.

Jobban jarsz, ha a padlo es/vagy a levego hofokat mered. szerintem.
2012-01-23
14:04:16
#23849
Sziasztok!

Pusztán elméleti kérdés.
Feltételezzük, hogy 25°C-os előremenő víznél (alacsony energia igényű ház) a visszajövőnél mért hőmérséklettel tudom vezérelni a fűtést? Amennyiben a visszajövő eléri a 22°C-ot, akkor kikapcsolom az adott kört.

Üdv: Pali
2011-12-12
00:24:43
Előzmény: sándor #21882#21899
"Próbáltatok már száraz, félszáraz diólevéllel megágyazni a kutyának?"

Nem, idén már az összeset bedaráltam, de lehet jövőre kipróbálom. Lehet nem a bokor alatt éjszakázna, bár amíg a fa alatt volt a diólevél, nem láttam, hogy ezen gyakrabban feküdt volna.
2011-12-09
23:52:54
#21835
nekem az enyhe idoben 34 fokon ment a padlofutes, a padlo feluletere ragasztott szenzor altalaban 26 fokig engedte futeni a feluletet.
Most a hidegebb idokben 36 fokra allitottam a padlo eloremenot, de a feluleti homerseklet (26) megmaradt. a belter altalaban 20-22 fok kozott mozog.
ejszaka 23 fokig engedi lehulni, igy kicsit hamarabb felmelegiti reggel.
ha kesz leszek en is a felso resszel, remelem nem fog kihulni ennyire.

uygyhogy en is sokallom az 50 fokot. Nekunk a 40 fokos eloremenonel mar eros labfajasunk volt.
15 cm-es osztas, furdoben 10es osztassal.
2011-12-09
23:17:17
Előzmény: szocsmarci #21828#21831
Ha jól sejtem, erre azért van szükség, hogy a beruházási költségen spórolj, így az ajánlatod versenyképesebb.

Ha alacsonyabb hőmérsékletre terveznéd, akkor a kondenzációs kazán jobb hatásfokkal mehetne, ha meg vegyes+puffer lenne, akkor több használható hőenergiát lehetne tárolni ugyanakkora pufiban...

T.
szocsmarciVálasz erre
2011-12-09
21:44:27
Előzmény: takyka #21821#21828
45/35 és 45/37C-ra terveztem az idén két munkát. 50C-ot akkor alkalmaznék pl., ha nem kőburkolat van és kicsi a szükséges felület. Még nem kellett, de nyugodt szívvel terveznék 50/40 C-ot. Ha egy házban egy helységet nem lehetne csak padlófűtéssel kifűteni, akkor azért nem terveznék be egy radiátoros kört szivattyúval, szabályzással, stb. Padlófűtés vízhőmérsékleténél csak a padló felületi hőmérséklete szab határt. Azonfelül előny, ha az osztás mindenhol egyforma, így nem kell minden helységbe külön acélhálót rendelni.
2011-12-09
19:39:03
Előzmény: szocsmarci #21800#21821
Nem szoktam, egyet terveztem.
40/30-ra (-15°C). Aztán, mivel kisebbre jött ki a fűtéshez szükséges terület, mint az élettér alapterülete, ezért becsöveztem az egészet további számítások nélkül. :-)

Az elmúlt évben így alakult az átlagos előremenő és visszatérő hőmérséklet, ez alapján mondtam amit mondtam:
www.zodiac2.homelinux.net:2080/php/system_graph.php?period=year
(a tényleges előremenő 40° volt, de a hosszú időtáv miatt kiátlagolódott a fűtés/nem fűtés állapot a grafikonon)
Az idén ez várhatóan tovább csökkenthető, mert a felső szint már fűtve lesz. Ha elkészül a tető és homlokzat szigetelés, akkor meg...

Szerintem szakmailag hibás gondolat 50/40-re padlófűtést tervezni, hacsak nincs valami nem szokványos helyzet. Nálad mi indokolja ezt a gyakorlatot?

T.

szocsmarciVálasz erre
2011-12-09
16:26:42
Előzmény: takyka #21797#21800
"
"igaz ez már padlófűtésre sem nagyon elég (mármint a 40/30C)."

Szerintem meg sok.
"

Mennyire méretezel padlófűtést, vagy mennyi nálad a padlófűtési hőfok lépcső?
Én 50/40, 45/37C, vagy legalább 42/35C-re szoktam felvenni.
Ez a méretezési hőfoklépcső -11C-nál (Pécs=-11C). Robert 29C-a jó érték, ha nincs kinn hideg.
Én a 40/30 fokot mondtam alacsonynak, mint értéket. Tudom, hogy +12C-nál akár még radiátoros fűtésre is elegendő.

2011-12-09
16:10:43
Előzmény: takyka #21797#21798




Padlófűtés RECOMMENDED

2011-12-09
15:49:10
Előzmény: szocsmarci #21796#21797
"igaz ez már padlófűtésre sem nagyon elég (mármint a 40/30C)."

Szerintem meg sok.

T.
2011-10-21
15:02:53
Előzmény: villam64 #20276#20287
Erre:
https://biosolar.hu/forum/show/18036#18036

az előzményre válaszoltam a múltkor. Ha még van kérdésed, írj.
2011-10-16
11:40:25
Előzmény: robert #18666#18667
Köszönöm!

El is mentettem.
2011-10-16
11:31:45
Előzmény: kuka #18662#18666
kuka,

Remélem a talajon fekvő padló vonal menti hőátbocsátási tényezője, és a vonal menti hőveszteség meghatározásában ez segít:




2011-10-16
10:35:11
#18662
Sziasztok!

Nem teljesen idevág. Még csak tanulom az épületgépész szakmát és féléves feladat egy padlófűtés tervezése családiházba. Maga a fűtés még odébb van, de megakadtam a padló hőveszteségénél, nem találom a képletet. Hőátbocsátás talajra fektett padlónál emlékeim szerint vonalmentén számolunk, nem felületen.
Adott a padló hővezetési ellenállása [R], ismerem a kerületét meg a belső méretezési hőmérsékletet. Hogyan tovább? Külsőnek 0C,
vagy a külső méretezési hőmérséklet (-15C)?
Előre is köszönöm!
2011-09-29
09:19:47
Előzmény: beszes #18169#18177
1. Műanyag padlófűtéscsövek vannak - tökéletes.
2. Nyomáspróbázd, ahogy Takyka is mondta, utána megnyugodhatsz, de csak 1-2 napra.
3. Utána irány a tető, és tarts részletes födémvizsgálatot, ha panelos ház, és húsz éves, valószínűleg vasbeton födémed van, erre célszerű közetgyapot hőszigetelést rakni, efelé pedig "dobogót" készíteni, ha járni akartok rajta.
4. Mivel a padlófűtési rendszer alacsony hőmérsékletű, és mivel nálad csak ilyen van, célszerű egy kondenzációs kazán beszerzése, ami le tud szabályozni akár 2 KW-ig. Vannak ilyenek, nekem is ilyen van, 2-12 KW-ot tud. Ehhez viszont tudni kéne, hogy a padlófűtésed milyen hatásfokú, milyen sűrűn lett letekerve a cső, milyen a szigetelés alatta, milyen vastag a beton a csöveken, stb.
5. A padlófűtési rendszer az egy "lomha" rendszer, ne akard ki-be kapcsolgatni, mert azzal tönkreteszed a kazánt, és nem tudsz egyenletes hőmérsékletet tartani bent. Nekem úgy üzemel, hogy a padlófűtési kör folyamatosan megy, kinti hőmérsékletfüggő, de nagyon alacsony előremenő hőmérséklettel. Pl: kint van 0 fok, előremenő: 32 fok, és bent 23 fok van. De egy mai kazánt nagyon összetetten is be lehet állítani.
2011-09-29
08:50:49
Előzmény: beszes #18169#18176
Véleményem szerint, ha a házat rendesen leszigetelitek, (homlokzat, födém, ablakok) akkor a padló hőmérséklete olyan alacsony maradhat, hogy a porlebegtetéstől nem kell tartani még a hálóban sem.
Mellesleg a radiátor jobban kavarja a port...
Ha a műanyag csöveket nem érte mechanikai sérülés, UV fény, akkor nem vállalsz vele nagyobb rizikót, mint bármi mással egy 20+ éves házban.
Zárd ki a tágulási tartályt, engedj rá a padlófűtésre 3-4bar nyomást, várj egy napot, hogy stabilizálódjon a nyomás, majd hagyd rajta 1-2 napig. ha nincs látható nyomás esés, akkor nincs szivárgás sem.

T.
2011-09-28
21:42:06
Előzmény: zsezse #18123#18169
Koszonom a gyors hozzaszolasodat. A rez oszto gyujtobe muanyag futescsovek futnak. Errol mi a velemenyed? A hoszigeteles nekunk is nagy dilemma, hogy a fodem milyen allapotban van, milyen szigeteles lehet alatta. A tulajdonosok ezt nem tudtak megmondani. A fa nyilaszarok - Hungaropan uvegezesuek - koruk ellenere jo allapotban vannak, de ettol fuggetlenul arra gondoltunk, hogy egy szakemberrel hornyolason keresztul gumitomitest huzatunk a keretekbe. A tetoterben viszonylag uj Velux ablakok vannak, ezekkel remelhetoleg nem lesznek gondok. Panel elemekbol keszitett sorhazrol van szo. A lakast ket eve nem lakjak, ezert nincsenek pontos informacioink a futesszamlarol.
2011-09-26
22:58:15
Előzmény: beszes #18121#18123
beszes

biztosan lesznek meg hozzaszolok, de en valoszinuleg egy nyomasprobat tennek meg, illetve egy atmosast
Jo lenne tudni, hogy rez vagy muanyag csovekkel van lerakva a padlofutes?

ha 20-25 eves a haz, akkor valoszinuleg a hoszigeteltsege nem tul modern - ha azota nem tortent jelentos felujitas. Tisztan padlofutessel kifuteni egy ilyen hazat altalaban csak magasabb homersekletu futovizzel lehet, ezmiatt megnohet a porlebeges kockazata.
Ez a haloszobakban (Es gyerekszobakban) kifejezetten elonytelen es karos.
Ha felujitas elott alltok es nem kerul nagy munkaba/sok penzbe atalakitani a halot, en sajat magam megnyugtatasara valozinuleg atalakitanam.
De elso mindenkeppen a hoszigeteles, ablakcsere, csak utana a futeskorszerusites, plane kondenzacios technologia!

a megterulesi ido pedig fugg a haz hotechnikai tulajdonsagaitol: hoveszteseg, eves futes igeny, stb. Kiindulasi pont lehet, ha leirnad, hogy milyen hazrol beszelunk, mennyi volt a tavalyi gazszamla?

a programozott futesbekapcsolast legegyszerubben egy konnektorba dughato kapcsolooraval teheted meg vagy egy idozitheto termosztattal.
2011-09-26
22:40:22
#18121
Egy lakást kívánunk vásárolni, melyben 20-25 éves padlófűtés van valamennyi helyiségben (hálószobákban is). A fűtést C21-es kazán működteti, közvetlenül,hőcserélő nélkül. A meleg vizet pedig egy másik kazán szolgáltatja. Kérdésem, hogy kell-e aggódni a viszonylag idős fűtéscsövek állapota miatt? Érdemes-e a hálóban átalakítani a fűtést? A jelenleg működőképes kazánt, ha lecserélnénk kondenzációs kazánra, akkor az várhatóan mennyi idő alatt térülne meg? Úgy tudom, megoldható, hogy a fűtés megadott időpontokban automatikusan be-, illetve kikapcsoljon. Ez milyen átalakítást, illetve költséget jelenthet a jelenlegi rendszer mellett?
Hozzászólásokat előre is köszönöm.

2011-09-26
14:41:12
#18101
Nekem volt mindkét csőhöz szerencsém, a padlófűtés cső nem véletlenül drágább. jóval masszívabb mint az LPE. Ha 1-2 éves élettartamra kellene tervezni, simán beraknám, de nem 20-30 évre. A lerakűsa sem egyszerűbb az LPE-nek, könnyen megtörik a kanyarban, ha rálépsz kilapul. Milyen csatlakozó szerelvényeket használnátok? Az LPE 18mm belső átmérővel rendelkezik, a PF 16-al.
Emellett a PF cső elvileg oxigéndiffúzió mentes, ilyen jellegű információ nem áll rendelkezésre az LPE-ről.

T.
2011-09-26
13:27:27
Előzmény: pali #18036#18100
Nem tudom, de ha kiderül, hogy mégis jó, akkor gyorsan szóljatok, pont most kell vennem majd 1 km-t... :) Méterenként egy 100-as, az már nem kevés...
2011-09-23
13:09:43
#18036
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.
A 20mm-es padlófűtéscső 150-190Ft/m.
Az LPE 20mm-es cső 85-97Ft/m. A 16-os 55Ft/m.
Miért nem használják padlóba az LPE-t?

Üdv: Pali
2011-09-15
15:59:38
Előzmény: newgis #17793#17795
Jó ez így! Én is ugyanígy voltam vele, huszonháromszor átszámoltam, aggodalmaskodtam, csak az első nagy mínuszok után nyugodtam meg. Idei aggodalmam a tetőtéri falfűtéssel kapcsolatosak... :-)

T.
2011-09-15
13:44:44
Előzmény: takyka #17792#17793
"Szerintem túlkomplikálod a dolgot."
Ja, erre általában hajlamos vagyok. Csak úgy vagyok ezzel, hogy max. addig tudok variálni, amíg nincs leburkolva, utána már macerás lenne, ha elcsesztem valamit... :D
2011-09-15
13:24:44
Előzmény: newgis #17791#17792
Szerintem túlkomplikálod a dolgot.
Előzőleg azt írtad, hogy radiátort is raksz a hálókba. Ha ez így lesz akkor nem biztos, hogy emelni kellene az előremenőt. De nincs azzal semmi gond ha emeled, majd úgyis kitapasztalod.
Én nem variáltam az eltérő sűrűségű fektetéssel a falak mentén, utólag nem bántam meg, nem érzem hiányát.
A konyhabútor alatt nekem nem megy fűtéscső, pedig a konyha egy része külső falsarokban van.

T.


Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva