Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-09-15
12:22:52
Előzmény: takyka #17789#17791
Szia takyka,

Köszi az infókat!
A hálószobákban laminált fűtés lesz, emiatt ott nem lesz olyan hatékony a padlófűtés, ezért teszek oda radiátorokat is. (0,09 m2K/W-tal számoltam a laminált padlót)

A méretezésre:
A két nagyobbik szoba 20 m2-es. Ha itt 10 cm-ként tekerjük a csövet, akkor 180 m kell, 20 cm-ként ennek a fele. A laminált padlóról azt olvastam, hogy nem jó a nagy fektetési távolság, inkább legyen minél egyenletesebben letekerve alatta, nehogy púposodjon. Ha keresem a középutat és 15 centinként fektetem, akkor kell kb. 100-120 m és ez 38-as előremenő, 33-as visszatérő mellett 1154 W teljesítményt produkál ott, ahol 1600 W kéne. (1.kép)
A kérdésem, emelhetem-e laminált padló alatt az előremenőt 40 fokra, ez 26 °C-os felületi hőmérsékletet produkál (2.kép)?


A nappaliban, ahol kerámiaburkolat lesz, a külső fal melletti 50-60 centi sávban 10 centinként, beljebb 20 centi távolsággal terveztem a fektetést. Ide kérdés: az alaprajzon látszik, hogy hol megy majd a konyhabútor. Jól gondolom, hogy tegyünk alá is, hogy ne legyen azon a falon penész, de ott nincs értelme sűrűn rakni, ugye?

Az egyforma körhosszak teljesülnek, kábé 100-120 között lesz az összes (kivéve fürdő,stb).
Egyéb vélemény a fentiekhez?
Üdv.,
newgis



2011-09-15
08:55:15
Előzmény: newgis #17786#17789
Szia,


Én hasonló körülmények között fűtöttem a múlt télen a saját tervezésű és kivitelezésű padlófűtésemmel. Azzal a különbséggel, hogy nekem 30-as, szigeteletlen habisol falaim vannak, viszont a fűtetlen, tetőtér felé nem volt szigetelésem, az alsó szint padlófűtése emelte meg a felső szint hőmérsékletét is ~14°-ra. Ha a födémszigetelésed megcsinálod, akkor érzésre hasonló hőveszteségű a két épület. Csak padlófűtéssel nyomtam, nem volt semmi problémánk, nem fáztunk. A padló érezhetően meleg (~28-29°) csak -10° alatt lett. Ha a hőmérséklet 5°felett volt, akkor huzamosabban már nem volt jó mezítláb állni a járólapon. A fűtővizem hőmérséklete 38° körül volt végig.
A Róbert által számolt hőigényt és a padló felületeket nézve én úgy érzem, 15cm osztásnál felesleges sűrűbbre rakni a csöveket, kicsit hosszabb kazán fűtési időkkel (magasabb padló hőmérséklet) az idei telet is nyugodtan el fogja vinni.
Ennek feltétele, hogy az ablakok rendben legyenek!
A körök tervezésénél törekedni kell a lehető legegyformább hosszúságú körök kialakítására, persze ha 1-2 kör jóval rövidebb, az nem okoz problémát, az osztónál le tudod fojtani. Nekem kettő kivételével 84 és 92 méter között változnak a körök hosszai, a két rövidebb 20 és 36m. A hosszú körök csapjai teljesen nyitva vannak, padlóhőmérséklet különbség nem mérhető.
Az egyforma körhosszak a beszabályozást és a szivattyú munkáját könnyítik meg, ami a pénztárcádnak jót tehet.
Még annyit, hogy sokan 18-as csövet raknak a padlóba, és arra mondják a 100-120m max. hosszot. Szerintem ne sajnáld a pénzt a 20-as csőre, nem nagy az árkülönbség és nem baj ha a köreid 100m alatt maradnak. Mindegyik a kisebb szivattyúzási teljesítmény igényt és a kisebb hőlépcső elérését szolgálja.

T.
2011-09-15
00:53:47
Előzmény: robert #17785#17786
Nagyon köszönöm! Számolgatok, még biztos lesz kérdésem.
2011-09-14
23:00:01
Előzmény: newgis #17784#17785
newgis,

Rászántam egy kis időt a számolásra és a következőre jutottam:

Az egyes helységek hőigénye 8cm külső hőszigetelés mellett -15C külső hőmérséklet mellett:

1szoba (Gyerekszoba) = 1600W
2szoba (Hálószoba) = 1500W
3szoba (Dolgozószoba) = 1100W
Folyosó = 250W
Fürdszoba = 400W
hh Raktár = 120W
kamra Raktár = 170W
Nappali = 2900W

Szigetelés nélkül nem számoltam, de szerintem kb a duplája lehet a hőigény.
2011-09-14
21:26:43
Előzmény: robert #17778#17784
Szia robert,
Csatoltam egy alaprajzot is, hogy egyértelmű legyen, hogy miről van szó. A "projekt" egy régi, 50-es évekbeli ház felújítása. A ház tartófalai kő és tégla vegyesen, 50 cm vastagságban. (Itt nem is találtam pontos U értéket, de úgy tudom, hogy annyira nem jó, mint amennyire hiszik sokan az 50 cm miatt...) Ehhez került hozzáépítésre 6*8,5-es területen új rész, ez Ytong P2-0,5, 30 cm-es elemekből.
Tetőtér nem lesz beépítve, fafödém mindenhol, gerendák között, fölött szigetelés.
Belmagasság: 270 cm.

Hőszigetelés:
- lefelé: 8 cm lépésálló
- felfelé: 20 cm URSA 42 üveggyapot.
- kívülről: (sajnos idén már nem fér bele, csak jövőre) 7-10 cm dryvit, vagy kőzetgyapot, még nem tudom pontosan, inkább a "rosszabb" értéket tételezzük fel.

Az idei télen már szeretnénk ott lenni és tudom, hogy ha a homlokzati hőszigeteléssel számolva, de anélkül tervezzük a fűtést, akkor fázós tél lesz, de most inkább kiegészítő fűtést és csak kevesebb szobát használunk, ha ez kell ahhoz, hogy a leghatékonyabb legyen később a fűtésünk.

Padlófűtést szeretnénk mindenhova (kivéve háztartási+kamra), ezen kívül radiátor a 3 hálóba+fürdőbe.
Gáz+később vízteres kandalló.
Pince nincs.
Napkollektor nincs és nem lesz.
Remélem, minden benne van, amiből el lehet indulni, ha kihagytam valamit, szólj!
Üdv,
newgis



2011-09-14
15:46:49
Előzmény: newgis #17777#17778
newgis,

Mivel itt egyes helységekről van szó, nem pedig egy egész épületről, ezért írt le a határoló szerkezeteket (méret és rétegfelépítés), akkor ki tudom számolni.

Például:
külső fal = Porotherm 38 - xx m2
padló (nem alápincézett)- xx m2
födém (a fűtetlen padlás felé, vasbeton gerenda, kerámia béléstest, szigeteletlen) - xx m2
ablak - xx m2
stb...

2011-09-14
13:22:06
Előzmény: robert #17776#17777
Egy helység hőigény-számításához használható a Épületek hőtechnikai jellemzői program? Az a baj, hogy nem igazán tudom értelmezni az ott kinyert adatokat, de ennél a kérdésnél nagyon el lehet veszni a részletekben, talán nem ebben a topic-ban kéne tárgyalni. Tudtok erre ajánlani valamit?
2011-09-14
12:41:44
Előzmény: newgis #17774#17776
newgis,

A padlófűtés méretezésével kapcsolatban elsődlegesen a helység hőigényét kell tudni.
Amennyiben a padló ~26C fokos hőmérsékletével (~50W/m2) ez a hőigény nem elégíthető ki, akkor kiegészítő hőleadókra (pl radiátor) van szükség.

Szem előtt kell még tartani a fűtővíz hőmérsékletének a lehető legalacsonyabb szinten tartását az energiatakarékosság érdekében.
Sokszor a radiátor visszatérő köréből vezetik a padlófűtésbe a fűtő-vizet.

A köröket a csővezeték ellenállása és a közeg túlzott lehűlése miatt sem szabad hosszabra választani, mint az ajánlásokban szerepel. A beszabályozás is kényelmesebben oldható meg több kör esetén.

A Danfoss leírás szerintem is jó összefoglaló:


2011-09-14
11:55:59
Előzmény: newgis #17774#17775
Szia newgis!

Padlófűtés tervezéshez segédlet:
- www.futestechnika.danfoss.com/PCMPDF/Padlofutes_nyomtat%C3%A1s.pdf
- www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=762
- www.magyarszo.com/fex.page:2008-07-17_Padlofutes_a_gyakorlatban_2.wcag
- www.vgfszaklap.hu/forum.php?forum=forum_view_topic_box.php&id=52

Üdv: Pali
2011-09-14
11:40:55
Előzmény: newgis #17771#17774
Ha van valaki, aki tud segíteni a méretezéssel kapcsolatban, azt megköszönném. Eddig úgy voltam vele, hogy inkább tegyük sűrűbben a fűtéscsövet mindenhol (10 cm), hogy biztosan ne fázzunk, de tervezéssel minimum hatékonyabb lehetne...
2011-09-14
09:49:24
#17771
Miért írják azt az ajánlásokban, hogy az egyes fűtési körök max. 100-120 m hosszúak legyenek?
Ha adott egy 20 m2-es szoba, akkor 10 cm-es távolságot tartva minimum 160 m kerül lefektetésre. Az ajánlásban ugyanúgy ekkora területű helységeknél nem 10 cm-es távolságot, hanem 15-20 cm-t írnak, így ugye lecsökken a cső hossza is.
De emiatt kevesebb hőt is ad le és éppen ezért kell(het) kiegészítő fűtés is.
De miért van az, hogy nem indokolt sűrűbb fektetés, hosszabb cső?
(Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja? :))
2011-08-08
14:53:37
#16481
Nálunk ugyan van padlófűtés + radiátor + kandalló a nappaliban, de a központi fűtés szinte sosem jár, mert kandallót is használunk, együtt már sok lenne a meleg.
A padlófűtés manuálisan lezárva. A radiátorokon termo fejek tartanak zárva.

2011-08-08
11:10:00
Előzmény: zsezse #16467#16479
Zsezse!
Rákérdeztem, a barátomtól, hogy miként értette az ötven centit.
Jól ráéreztél. Nem fejtette ki az igazság minden részletét.
Javítom az eredeti hozzászólásnak az ide vonatkozó részét, hogy senkit se tévesszen meg.

2011-08-07
08:28:31
Előzmény: nandi #16441#16467
nandi
"A lakás belsejében ritkábban kb. fél méteres távolságban rakta a csöveket "

Ez erdekes, mert nekunk van 1 hely a padlofutesben, ahol kicsit nagyobb tavolsagra kerultek a csovek egymastol (kb 30cm), es azt a hidegfoltot mindig megerzem, mert pont a lepcsorol arra lepek ra. (mezitlabas tortenet)

Valahogy nehezen tudom elkepzelni, khogy 50 centis csoosztasnal ne legyen ilyen problema!
2011-08-06
14:39:23
Előzmény: nandi #16441#16463
Szia nandi

Köszönöm a hozzászólásod.
A szellentéses példa elég ütős :)


2011-08-04
00:21:48
Előzmény: maxpal #16177#16441
maxpal

A ház hőszigeteltsége dönti el, hogy mennyire kell fűteni.
Példa:
Ismerősöm, 4 évvel ezelőtt építette a házát. 30cm porotherm + 10 cm EPS hőszigeteléssel.
Akkoriban a 10 cm EPS miatt bogarasnak tartották (ma már lehet kapni 16 cm vastagságban grafitosat, nyilván van aki azt is megveszi).
Úgy okoskodott, hogy a fűtésen és a gépészeten spórolni fog, a hőszigetelésre viszont költ. Felkért egy épületgépész mérnököt, aki méretezte a helyiségek hőigényét, és hozzá a fűtési rendszert. Ennek megfelelően radiátoros fűtést nem épített ki. A mérnök még azt is megmondta, hogy milyen sűrűn fektessék a padlófűtés csöveket.

Az épület kerülete mentén (hogy a lábazaton bekúszó hideget ellensúlyozza) és a vizes blokkokban sűrűbben fektették a padlófűtés csöveket (kb. 10 cm távolságra), a lakás belsejében és a kevesebb hőigényű helyekre ritkábban tekerték a csöveket, pl. spejzban fél méteres távolságban. Hálószobákban, szőnyeg és ágyak alatt, de még parketta alatt is futnak a padló fűtés csövek!!!

Radiátor sehol nincs (kivétel a fürdőszobai törölköző szárító).
Hálószoba és vizesblokk csak a földszinten van!!!
A tetőteret nem fűti semmi, ennek ellenére nincs hideg (25 cm vastag kőzetgyapot tartja meg a meleget).

Bejött a számítása:
Kellemes hőfok van a lakásukban. Nem forró, és nem hideg a padló.
Sehol nem hiányolják a radiátor fűtést.

A földszint 130 m2 alapterületű.
A tetőtérbe egy tágas lépcső vezet így kb. 30 %-ban össze van nyitva a földszinttel, tehát a meleg fel tud szállni.

A tetőtér egy légtérből áll. Dolgozó és játék tér kapott helyet, biliárd asztal, csocsó, számítógép, gyerekbirodalom. A tetőtéren nincsenek válaszfalak, így a hő áramlása sincs akadályoztatva, ennélfogva a hőfok a lakáson belül a legnagyobb hidegben is megfelelő mértékben kiegyenlítődik.

Légkondicionálót nem szereltek fel, mert mondták: " A földszinten alvásra alkalmas a hőfok a legnagyobb kánikulában is."

Légmozgás, por fel keveredés???:
Emiatt ne aggódjon senki. Ettől nagyobb probléma a levegő stagnálása. Az általános iskola fizika óráján tanult Brown féle gázmozgásra vonatkozó kísérlet megdőlni látszik, mert ha szellentesz egyet, 5 perc múlva is ugyanott lehet érezni a szagát (egy jól szigetelt padlófűtéses házban).

2011-08-03
22:56:38
#16438
DeJoe!
A padlófűtés témában az alábbi oldalt érdemes tanulmányozni.

www.gepeszcsoport.hu/index.php?page=magazin&id=95
3. ábra Bár én az FTC hőérzékelőjét a padlófűtésből visszatérő csőre rögzíteném.

Működése:
A keringető szivattyú forgatja a vizet a padlófűtés rendszerben.
A kézi szeleppel be lehet állítani az indulási hőfokot (milyen arányban keveredjen hozzá a radiátoros fűtéskör meleg vize).
Az FTC szelep a padló átmelegedésével gátolja a meleg víz bekeveredését, tehát amikor a padló hőfoka eléri az FTC-n beállított értéket, azután a padlófűtés kör már csak temperál, amíg a szobatermosztát le nem állítja a szivattyút.

2011-07-22
18:51:45
Előzmény: Rike #16197#16199
Rike, koszi, visszanezem!
2011-07-22
18:04:47
Előzmény: maxpal #16188#16197
maxpal!

2000.szept.9-től lakunk teljes padlófűtésű házban,hála istennek nincs gond,allergia stb.Ha visszalapozol ugyan ebben a topicban a 16.oldalra találsz infókat az épülettel,fűtéssel,gázfogyasztással kapcsolatban a hozzászólásaimban.

Üdv!
2011-07-22
16:00:09
#16193
urak,

Az allergiát a poratka ürüléke okozza, nem maga a por. A poratka megtalálható az ágyatokban is. Azt nem tanácsolják, hogy zuhanyzóban aludjunk?
A másik dolog. Mitl repül a (mikro)por? Mert kisebb a fajsúlya mint a levegnek? Nem, hanem a felszáló meleg leveg viszi magával. Hol ersebb a feláramlás? Kis területen jóval melegebb leveg jelenléte, vagy teljes felület néhány fokkal melegebb leveg esetén?
Szerintem...
T.
2011-07-22
15:17:16
Előzmény: maxpal #16188#16190
Jól látod. A mai házaknál nem is padlófűtésről beszélünk már, hanem temperálásról. A régiek 40-60 fokos előremenővel is tolták, nemritkán 40-45 fokos padlóval, ami több betegséget okozott, mint a por. (ízületi bántalmak)
Szerintem egy jól megtervezett, alacsony energiaigényű házban simán elfér a hálókban is a padlótemperálás, kérdés mennyire hatékony a nagy ágyfelület miatt.

A por ellen meg ott van a vezérelt légcsere, ami szintén lassan alap lesz. Szerencsére.
2011-07-22
14:36:32
Előzmény: zsezse #16187#16188
zsezse, koszi az infokat, a cikket korabban en is olvastam, benne van minden ami a halo/gyerekszoba padlofutessel kapcsolatos negativum

mint lentebb irtam az altalanos halo/gyerekszobaba egessegtelen infokon tul vagyok, tele veluk a net, es a szakik sem ajanljak (nyilvan ok sem ilyenben laknak)
ezert keresek olyan embert, akinek van, hogy neki mi a konkret tapasztalata

van olyan velemeny is, ahol a regi, nagyobb homersekleten uzemelo padlofutest okoljak a kialakult kepert(halo/gyerekszobaba ne), es azt mondjak, hogy az alacsonyabb hofokon uzemelonel nem fordul elo ilyen problema (persze, mikropor lebeg, de az mindig lebeg valoszinuleg:)

szeretnek tisztan latni, nem pedig 20eves sztereotipiak alapjan donteni, persze aztan lehet hogy en sem kockaztatom meg a padlofutest a kerdeses helysegekbe :)
2011-07-22
14:19:58
Előzmény: takyka #16183#16187
szerezz be egy eros zseblampat/reflektort es ejszaka vilagits be a szobaba, es latni fogod.
Nekem projektorom van TV hijjan, es neha elamulok, hoyg az amugy tiszta lakasban mennyi mikropor van. A legtisztito valamennyit segitett, a kozponti porszivo is. Nekem 26 fokos altalaban a padlo homerseklete, a helyseg 21-22.


tovabbi info:

Nagyon fontos – és manapság egyre fontosabb – szempont az egészség. A radiátoros fűtés – mivel a fűtőtest környékén sokkal melegebb a levegő, mint a helyiség többi pontján – nem engedi leülni a port, keringeti azt a levegőben. Sokan ajánlják ezért a porallergiával küzdőknek a padlófűtést, azzal a magyarázattal, hogy mivel a lakás minden pontján közel azonos hőmérséklet uralkodik, így nem kering a por a szoba levegőjében. Ez kétségkívül így van, viszont vigyázni kell, mert bár nem kering a por, de attól még lebeg! A padlófűtés szintén nagyon lassan engedi leülni a finom port, viszonylag sokáig lebegteti körülbelül 40-50 cm magasságban. Ez körülbelül az a magasság, ahol a fejünk van alvás közben, ezért szakértők nem javasolják, hogy a hálószobát, vagy gyerekszobát padlófűtéssel lássuk el!

www.epitesiportal.hu/cikkek/padlofutes-vagy-radiator_142.php
2011-07-22
14:18:39
Előzmény: takyka #16183#16186
Jesu, takyka, koszonom az infot
en is ugy gondolom, hogy max 28fokos felulet nem fog porvihart kavarni, de tapasztalatokat orommel latok

(nemtudom, hogy a regebbi padlofutes rendszerek magasabb homerseklettel uzemeltek-e, es ezert alakult-e ki hogy ne legyen haloban/gyerekszobaban mert egeszsegtelen)

radiatoros kieg futes lesz hozza


2011-07-22
14:17:00
#16185
egy apro megjegyzes:
valahol olvastam/hallottam, hogy a padlofutes + radiatoros a legrosszabb kombinacio: a radiator ugyanis keringeti a levegot, tehat a padlo altal meglebegtetett mikroport is meg fogja keverni folyamatosan.

en a haloszobakban es a gyerekszobakban sem tennek padlofutest, aludni hidegebb helysegben jo. Sandor irt errol anno, hogy a gyerekorvosok meg tudtak/tudjak mondani, melyik gyerek lakik padlofuteses szobaban.. nekik nem jo, mert ok "talajkozeli" eletmodot folytatnak:)

szemelyes jotanacs:
Ha radiatorra aldozol, akkor inkabb falfutes! Effektive nem jossz ki sokkal dragabbra (ide is kell oszto/gyujto, csovezes), maga a falba fektetett cso talan ha 20%-kal dragabb, mintha radiatort vennel, csak a vakolat leveres/ujravakolas koltsege, ami tobbletkoltseg, viszont sokkal halasabb + tudsz vele nyaron huteni is (bar errol most vitatkozunk boszen a falhuteses topicban:)) )

En nem bantam meg, hoyg levertem 50nm vakolatot es becsoveztem kb 3-4 nap alatt a hazat (teljes felujitas!)

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva