Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
levendulaVálasz erre
2022-02-03
22:32:27
Előzmény: pali #54775#54776
Köszönöm, tényleg nagyon hasznos infó.
2022-02-02
08:55:24
Előzmény: levendula #54773#54775
www.klimas-futes.hu/a-klimas-futes-hatranyai.html

Elég jól összefoglalja a levegővel való fűtés adatait.
2022-02-01
19:00:32
Előzmény: levendula #54773#54774
levendula,

Palinak igaza lehet, hőszigetelés nélkül a fal hideg.
Talán el vagyok kényeztetve, de szerintem a földszinti hidegburkolat alászigetelve is hideg, ha nincs fűtve.

A légfűtés lehet jó, de ritkán elég önmagában.
levendulaVálasz erre
2022-02-01
13:27:41
#54773
robert,

ez pontosan így van. Katasztrófa ez a pályázat. Először odalökik a pályázókat egy fővállalkozóhoz, aki előzetes energetikai felmérés nélkül javasol nekik valamit. A komplex pályázaton csak a napelem + összes nyílászáró cseréje + valamilyen hőszivattyú (levegő-víz vagy levegő-levegő) teljes csomaggal lehet részt venni. Akinek nincs még padlófűtése, azzal levegő-levegő hőszivattyúra szerződnek. A fővállalkozó alkalmaz nyílászáróst, a tulajoknak nincs rálátása erre, a leggagyibb minőséget fogják rájuk sózni.

Ennek a tulajdonosnak egy szigeteletlen háza van. 120 m2, tetőteres, alápincézett. Egy ugyanilyet számoltam szintén pályázathoz, az kívül 15 cm EPS-sel van szigetelve, a padlasfödémje és a ferde tetetője 30 cm szálassal. Igy lett a fűtési teljesítményigénye 20 fokon 10,5 kW (a poncefödém még szigeteletlen). Ez a hőszigeteletlen ház akkor alaphangon 17 kW, de lehet 20 is.És erre adnak max. 12 kW hőszivattyút. És ehhez van még a nyílt égésterű FÉG kazánja a pincében.

Nyilván ki kellett volna először számolni ezt a házat is, ahhoz, hogy döntést lehessen hozni a komplett fűtési rendszerről.

Mind a ketten írjátok, hogy a légfűtés nem lesz elég valószínűleg. Pali a hideg falakat írod, a hőérzet miatt ( = operatív hőmérséklet): ha folyamatosan megy a légfűtés, akkor sem melegszenek át eléggé? Ez tapasztalat? Robi, te a kerámiás padlófűtésnél ugyanazt látod problémának?

2022-02-01
11:22:48
Előzmény: levendula #54770#54772
levendula,

Palival egyetértek, hogy a padlót folyamatos hőmérsékleten kellene tartani.
A radiátorokat sem szerelném még le. Néhány év után majd kiderül, hogy mi maradjon.
Ha a padlófűtésen kőburkolat van, akkor a légfűtés biztosan nem lesz elég.

Ez a pályázat valószínűleg sok rosszul megválasztott beruházást generál...


2022-02-01
09:46:13
Előzmény: levendula #54770#54771
Szerintem jobb ha padlófűtés megy alapban, s utána rásegít a klíma, ha kell.

A hideg falak nagyon elviszik a hőérzetet, ha csak a levegő lesz meleg.


A kazánnál lehetne hidrováltót használni www.vgfszaklap.hu/lapszamok/2012/marcius/2240-mire-is-jo-a-hidraulikus-valto
levendulaVálasz erre
2022-02-01
01:02:39
Előzmény: robert #54769#54770
Ezt értem.

Mivel napelemek is lesznek, gondolom, a klímákat érdemes lesz addig egyedül használni, amíg ki tudják fűteni a házat. Nem tudom, a fűtő klímáknak hol van a bivalencia pontja, de az alatt be kell lépni a kazánnak: így van ez?

Most mindenütt radiátorok vannak, a tetőtérben maradnak csak ezek, mert a belmagasságot nem tudják csökkenteni a padlófűtés számára. Így a kazán nagy hidegben is csak részben dolgozna padlófűtésre. Van annak egyáltalán értelme, hogy a földszinten padlófűtést csinálnak, ha csak a bivalencia pont alatt használnák, vagy egész évben működne és a hőszivattyúkat járatnák egyidejűleg kisebb teljesítményen?

Egyelőre nincs a kezükben számítás, csak egy gagyi tanúsítvány valami maszek programmal készítve, a pályázathoz.
2022-01-31
18:10:08
Előzmény: levendula #54767#54769
levendula,


Az előremenő vízhőmérséklet keverőszeleppel csökkenthető.
Szerintem a fő kérdés, hogy a padlófűtés által leadható teljesítmény hogy illeszkedik a régi kazánhoz. Csökkenthető-e a kazán teljesítménye a szükséges mértékben?

A klímák teljesítménye nagyon rugalmasan követi a szükségletet, azokkal szerintem nem lesz gond.

2022-01-31
12:27:34
Előzmény: levendula #54767#54768
Nem biztos, hogy a FÉG kazán tud olyan alacsony hőmérsékletet, mint ami kell oda.

Esetleg valamilyen keverő szelepet kell berakni, hogy keverje a visszatérő hideget a kazán melegével.
levendulaVálasz erre
2022-01-29
19:22:14
#54767
Egy földszint plusz tetőteres családi házban a földszinten padlófűtést alakítanának ki. Van egy matuzsálem FÉG kazánjuk. A szerelő szerint még elhúzhatja kb. 10 évig. A mostani napelemes pályázaton indultak, és hűtő-fűtő klímájuk lesz 4 db, ha nyernek. A földszinti padlófűtést a megmaradó FÉG kazánra kapcsolnák. Mennyire kompatibilis ez a kazán a padlófűtéssel? Figyelembe véve a padlófűtés tehetetlenségét is, hogy fog ez együttműködni a fűtő klímával?
TonySparkVálasz erre
2020-02-24
09:28:39
Előzmény: zsezse #54434#54441
Szia zsezse

Nem infra folias fűtésünk van, hanem a burkolat alá épített fűtőszőnyeg.
Olyan mint a sima fűtőkábel csak vékonyabb és előre szerelt üvegszálhálón van.
Mivel a vezetékben van 2 földelt árnyékoló réteg nem hiszem hogy az e-szmogtól tartanom kéne, de most hogy mondtad meg fogom mérni.

Az infrafóliás fűtés nekem se tetszett.

tutibor:
Most mi is így hidaljuk át azt az időt, egy kis ventillátoros hősugárzóval.

A tervezésnél én nagyon féltem a víztől. Az eps-nek se tesz jót.
Viszont 1 év után nem tapasztaltam ilyen problémát. Pedig a fürdőben az ülőke résznek (ami ugye ytong) a másik oldala még csupasz, rá is van tolva egy szekrény de nem vizes. Igaz a folyékony vízszigetelést nem sajnáltuk rá.

Viszont így nem sok értelme van annak hogy közvetlen a burkolat alá van beépítve a fűtés, mehetne akkor a betonba is.
2020-02-22
18:40:50
Előzmény: TonySpark #54395#54434
en tobb sebbol verzonek latom a projektet, de nezd ezt el nekem, mert viszolygok az infra folias futestol

1) van/lesz foldelohalo a futes felett? anelkul eleg komoly e-szmog fog kialakulni felette
2) az ytong kimondottan nem szereti, ha vizesedik. ha barmilyen oknal fogva is viz jut le hozza nem fog neki jot tenni
3) nekunk 0-24h megy a padlofutes a hazban temperalo jelleggel. a furdoszobaban nem 20 hanem 15cm osztassal lettek letekerve a csovek emlekeim szerint, igy ott mindig picit melegebb van
en nem gondolkodnek ilyen ho kilengeseken a padlozatra, inkabb a hazat szigetelnem jobban vagy betennek egy torolkozo szarito radiatort/infra melegitot a furdes idejere.
nem tudom melyik megvalosithato nalad.
2020-02-16
13:59:43
Előzmény: TonySpark #54395#54401
Egy ventilátoros hősugárzón nem gondolkodtál?
Mi is igy használjuk a fürdőt padlófűtés mellett, ha a gyerek fürdik.

2020-02-13
18:41:33
Előzmény: TonySpark #54395#54398
TonySpark,

Szóval avval, hogy a beton helyett az Ytongra fekteted a fűtőszőnyeget csökkenteni szeretnéd a hőtároló tömeget.

Így biztosan gyorsabban változtatható a felület hőmérséklete. A hőtágulás miatt a ragasztóanyagnak viszont több mozgást kell elviselnie.

Az EPS zsugorodása valóban számottevő. Tapasztalatból mondom.

TonySparkVálasz erre
2020-02-13
15:57:36
#54395
Sziasztok

Lassan 1 éve van padlófűtésünk a fürdőben.
7 négyzetméter (150w/m2 bvf) szőnyeg került le a padlóra és egy része a falra felrakva.

A padló vizszigetelt, 16cm eps, 8cm beton és rajta a fűtés aztán a burkolat.

A terv az volt hogy mivel szinte csak este fürdés idején vagyunk ott arra az időszakra állítok csak be magasabb hőmérsékletet.
Azért lett beépítve a magasabb teljesítményű fűtés hogy gyorsan felfűtse.
A szakemberek is azt mondták és én is reálisnak tartottam hogy 20-40 perc és már érezni hogy melegszik.

A tapasztalat sajnos viszont mást mutat. Van hogy 3 óra kell hogy egyáltalán érezni lehessen hogy melegszik a felület.
Sajnos a nagy tömegű beton elvonja a hőt hiába van alatta vastag szigetelés, és elnyújtja a betáplált fűtést.

Nekünk viszont pont az lenne a lényeg ebben a helyiségben hogy rövid ideig lehessen benne az adott hőmérsékletet fenntartani.

Az épített zuhanyzóba készült egy ülőrész, ami ytongból lett megépítve, na azon már 20 perc elteltével lehet érezni a meleget.

Idén költözünk és arra gondoltam merész leszek és megpróbálom az új fürdőben a szigetelést ytong-ból beépíteni közvetlen a burkolat alá.

Tudom drágább, tudom vastagabb, de ha ott is sikerül a 3 órás felfűtésből 20 percet csinálni szerintem hamar megtérülhet. Lehet hogy a padló fűtés nélkül is melegebb lesz.

Vélemények? Ha nem mond senki valami nagyon elrettentőt, akkor ebbe az irányba el fogok indulni aztán meglátjuk.

Ja igen és a süllyedést ezzel el is lehet felejteni, ami vizes helyeken nagy előny lehet.
2014-12-22
10:34:03
Előzmény: zsezse #48045#48046
>>>>-- Gyuri mondta:
Sziasztok.
Épületgépészem azt ajánlotta, hogy a fürdőszoba törölközőszárítós radiátor visszatérő csövét forgassuk bele a padlóba, és a fürdőszobában legyen padlófűtés. Mi a véleményetek?

Ez hány centi talajszint emelkedést jelent? Az épület gépész azt mondta max 5 cm.
--<<<<




>>>>-- szocsmarci mondta:
Nem szabályos (szabványos), de gyakorlati példa van rá, kedvező tapasztalatokkal.

Ha teszel alá hőszigetelést, akkor azt is bele kell számolni, emiatt az 5cm nem lesz elég. Ha van már alatta hőszigetelés, akkor nem kell-, de az 5cm akkor is sovány lesz: 6cm beton + járólapozás.
--<<<<




>>>>-- Gyuri mondta:
Alatta beton van, a beton alatt vagy 5-10 cm perlit. (azaz undorító fehér por)
max egy hőtükröt akar alá rakni.
Valamilyen speciális "beton" lesz rajta, és arra lesz járólapozva.

Kevés?
--<<<<




>>>>-- szocsmarci mondta:
1. A hőtükör semmit nem ér érintkező felületek közt Erről bővebbet Róbert tud mondani, és elhiszem, amit Ő állít.
2. Nem akarok vészmadárkodni, de a gyakorlatban a "speciális" beton azt jelenti, hogy a szokásos C6 helyett C6,1 minőségűt tesznek - elméletileg nincs is ilyen beton, csak jeleztem, hogy egy lapáttal több cementet tesznek bele.
Ha rendesek, akkor folyósító szert öntenek a betonba hogy jobb legyen a cső hőleadása a beton felé. Ez elvileg szilárdabb betont ad, csökkenti a repedezettségre való hajlamosságot, de legfőképp segíti a bedolgozás minőségét.

Az 5-10cm perlit hőszigetelésre nem tudok mondani semmit. Ez függ a minőségtől, bedolgozottságtól, tömörödöttségtől, stb. . Az 5cm vastag perlit biztos kevés szabvány szerint, de a 10cm még lehet jó. (hővezetési ellenállás: 1,25 m2K/W talajra fektetett padlófűtés)
--<<<<




>>>>-- Gyuri mondta:
A speciális betont a festő javasolta. Azt mondta utána nézz, hogy mit vegyek meg neki...
A fürdőszoba alatt pince van.
--<<<<




>>>>-- szocsmarci mondta:
www.epitoanyagcenter.hu/shop/product/15/murexin-hv-05-esztricholaj-futott-esztrichekhez-5kg.html
Talán lehet kisebb kiszerelésben is kapni.

Pince, vagy talaj - mindegy padlófűtés szempontjából, a szabvány egyaránt 1,25 m2K/W .
--<<<<




>>>>-- Gyuri mondta:
Bekerült a fürdőszobába a padlófűtés. A falon látható a törölköző szárítós radiátor kivezetése, és annak a visszatérő ága lett beforgatva a padlóba.
Hőtükör, rajta beton vas, és azon a hanco cső.
5 cm esztrich beton került rá, körbe a fal mellett szigetelés.
Nem kis gondban vagy a szárítással, mivel csak felfele tudja a vizet kipárologtatni.
--<<<<




>>>>-- zsezse mondta:
milyen vizre gondolsz?
elmeletileg ugye a szerelobetonnak szaraznak kell lennie, mielott rakerul a folia.
--<<<<




>>>>-- Gyuri mondta:
Erre a fóliára és cső vezetékre került még 5cm esztrichbeton, na az nehezen szárad. Szilárdnak szilárd, de a tetején itt ott megjelennek víztócsák.
--<<<<




2014-11-15
13:46:10
Előzmény: szocsmarci #47749#47752
Köszönöm!

Azt hiszem értem a levegő problémát, viszont nem nagyon látom a megoldást, vagy számíthatok rá, hogy idővel az áramlás "kihordja" a levegőt?

Gyakorlatilag a meleg padló probléma megoldódott 20.5 fokos termosztát állásnál.

Hamarosan gyarapodik a család, így nem is lesz pár évig kérdés a nappali fűtés :)
szocsmarciVálasz erre
2014-11-14
15:57:23
Előzmény: gyurma #47745#47749
1. tipikus hiba, hogy a visszacsapó szelepet nem nézik légtelenítési lehetőség szempontjából. Egy új szelep annyira jól zár, hogy a levegőt sem engedi át.

2. https://biosolar.hu/forum/1974/47407/view#47407

3,. padlófűtésnek nagy a tehetetlensége, ezért nem biztos, hogy nappalra le kell kapcsolni. Ha jól emlékszem még a régi termosztátod van fenn, ami szinte biztos hogy nem öntanulós. De az is lehet, hogy az sem oldaná meg a feladatod önmagában, mert ha jól veszem ki a szavaidból, Neked a komfort a meleg padlót is jelenti, nemcsak a szobahőmérsékletet. Egy szobatermosztát pedig csak azt méri.
szocsmarciVálasz erre
2014-11-14
15:51:58
Előzmény: gyurma #47744#47748
Csak egy visszcsapó kellett volna tenni a padlófűtés előremenőbe (még a bypass elé), és tiltani a szivattyút. Ekkor a másik szivattyú nem fog keringtetni a padlófűtésen keresztül, és a padlófűtési szivattyú sem szívje meg a vizet a radiátorokon keresztül, ha ott is van visszacsapó.

Lehet hogy félreérthető voltam, nem a szivattyú tiltásával kell megakadályozni a nem kívánt áramlást, hanem visszacsapó szelepekkel, csak közben tiltani kell a szivattyút.
2014-11-14
13:07:38
#47745
Lenne még néhány kérdésem...

1. Került a rendszerbe egy visszacsapó szelep, amit közvetlenül a kazán előremenő kivezetésére tekertem. Erre azért volt szükség, mert folyamatban van egy vegyes-tüzelésű táplálása is a rendszernek, és amikor az nyom, akkor ez a visszacsapószelep védi majd a kazánt.

A problémám az, hogy amikor működik a kazán, akkor csörgést hallok, ami azt gyanítom, hogy ennek a visszacsapó szelepnek a csörgése. Nagyon hasonlít arra is, amikor levegős a rendszer. Automata légtelenítők vannak az osztó gyűjtőn, a kérdésem, hogy a kazánon (Victrix 26kW) találok légtelenítési lehetőséget? Kicsit tartok a kavitációtól, hosszú távon nem jó, ha csörög. Ha nem a levegő miatt, akkor mitől csöröghet még egy ilyen rugós szelep?

2.A következő kérdés, hogy betettem a vegyestüzelésű kazán lehetősége miatt egy 12literes tágulási tartályt pluszba, de nem tudom, hogy ennek mennyire fújjam a légzsákját? Egyelőre még nem nyitottam ki a csapot, ami ráengedi a rendszert, szóval még üresen tudom beállítani.

3. Az utolsó kérdésem, hogy mi a tapasztalatotok, mennyire érdemes hagyni lehülni a padlót, amikor senki nincs otthon? most gyakorlatilag csak este és reggel kapcsol be, de nem vagyok benne biztos, hogy ez a gazgaságos.

köszönöm szépen!
2014-11-14
12:54:19
Előzmény: szocsmarci #47719#47744
Szia!

Köszönöm.

jelenleg még játszom vele, de még nem értem el a 40 fokot, és már egész kellemes az érzés mezítláb, ha legalább 30 percet megy a padlókör.

Ami fura, hogy a legkisebb szivattyúfokozaton is megvan a 6-8 fok különbség, a legmagasabb fokozat pedig majdnem 6x annyit fogyaszt, mint a legkisebb.

A motoros szelep-sivattyú dolgot kifejtenéd? Bár nincs jelentősége már, de érdekelne, hogy hogyan lehet egy a kazán által nyomott kört egy szivattyúval lezárni? Hogy néz ki egy ilyen elektromos tiltás?
2014-11-14
12:50:08
Előzmény: takyka #47717#47743
Szia!

köszönöm a választ. A ház még nincs kívülről hőszigetelve, az átcsúszott jövőre, sajnos ez a falak mentén nagyon erősen érezhető is a padlón.

Félretéve a korábbi elvárásaimat úgy döntöttem, hogy amikor a parketta már hidegebb egyértelműen a hidegburkolatnál, akkor már bőven jól állunk, és ez bekövetkezik.


szocsmarciVálasz erre
2014-11-11
15:55:42
Előzmény: gyurma #47714#47719
A padlófűtés előremenőjét akár 40-45°C-ra is lehet állítani. A felületi hőmérséklet (padlón) legyen 29°C alatt, a fürdőben 33°C.

A padlófűtési szivattyút pedig úgy kell beállítani, hogy a padlófűtés visszatérő hőmérséklete 6-8°C-kal legyen hidegebb az előremenőnél. Nagyon valószínű, hogy nem a legkisebb fokozat lesz ez, és nem is az autoadapt, inkább a legmagasabb fokozat, azaz a CP2.

A padlófűtés termosztátra nem tudok semmit mondani. A kazán nem tud lemodulálni nagyon kis teljesítményre, ezért nem biztos, hogy létezik a régi termosztátnál jobb megoldás.



Ui1: lehet Takykának igaza van, de egy próbát megér. Feljebb is lehet tekerni a termosztátot 20°C-nál.
Ui2: felesleges volt motoros szelepet tenni a padlófűtési részhez, elég lett volna egy elektromos tiltás a szivattyúnak.
2014-11-11
14:33:17
Előzmény: gyurma #47714#47717
Szia,

Örülök, hogy összejött a dolog. Sajnos rossz hírem van langyos padlóval kapcsolatban, felejtős. padlófűtés = kellemesen langyos asszociáció (meg a porlebegtetés emlegetése) a régi időkből származik, amikor hőszigetelést hírből sem ismerték.
Egy kicsit is jól szigetelt házban nem lesz langyos a padló anélkül, hogy túlfűtenéd a helyiséget. Ez alól kivétel talán az a néhány nap, amikor a leghidegebbek vannak. Hiába játszol az előremenő hőmérséklettel, szivattyú szállítási teljesítményével, magasabb felületi hőmérséklet nagyobb lesugárzott teljesítményt jelent, amire neked (szerencsére) nincs szükséged.


T.

2014-11-11
12:54:45
#47714
Sziasztok!

Talán emlékeztek, másfél éve segítettetek padlófűtést tervezni, kivitelezni(ezúton is köszönöm!).

Tavaly már ment télen, de csak temperálási és teszt céllal, most vált élessé a teszt.

A lakás úgy néz ki, hogy egy 1 emeletes családi ház, első emeletén lévő 70m2-es lakás hossztengelyén ketté van osztva, jobb oldalon van 3 lakó helyiség radiátorral, parkettával, bal oldalon pedig hidegburkolat és padlófűtés.

A vezérlést tekintve egy Victrix 26kw Immergas kazán van fent, erre csatlakozik a radiátor osztó-gyűjtő, előtte van egy motoros elzárószelep, és egy vezeték nélküli termosztát van a radiátoros helyiségek egyikében.

A padlófűtés-körön egy ESBE szelep és egy Grundfos Alpha2 szivattyú van, és természetesen ezt a kört is egy motoros szelep nyitja-zárja.
Ezen az oldalon fent maradt a régi rendszerből egy fix fali termosztát a melegebb oldalon (tehát nem a külső falon).

A vezérlés 2 relével azt a kört és a segédberendezéseket indítja el a kazánnal, amelyik termosztát kapcsol.

A gondom az, hogy a lakásban viszonylag hamar olyan meleg lesz, hogy a padlófűtéses oldalon is lekapcsol a termosztát, viszont a padló érzésre nem meleg, tehát nem az a mezítláb sétálgatós, lábmelengetős érzés.

A padlófűtés előremenője egyelőre még 34-5 fok körül van, mert nem akartam hirtelen felhúzni, a kérdés, hogy meddig érdemes emelni?

Kompenzálandó a radiátorok nagyobb hőleadását visszavettem az előremenő kazánvíz hőmérsékletet 40 fokra, azt gondoltam, hogy így egy kicsit eltolódik a mérleg nyelve a padlófűtés irányába. Valamit javult is a helyzet.

Gondolom, hogy a padlót nem nagyon érdemes hagyni kihűlni, szerintetek mi a jó megoldás? Térjek át a fali termosztátról más vezérlőelemre? Folyamatosan nem szeretném járatni, de jó lenne, ha langyos lenne a padló.

A másik kérdés az, hogy milyen fokozatra érdemes állítani a padlófűtés szivattyúját? Én azt gondoltam, hogy nem érdemes nagy sebességre állítani, automatikus üzemben 12-14W-ot vesz fel.

Köszönöm!
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva