Biosolar Forum  =>  Haszoneső  =>  Szolgáltatók visszaéléseilapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2013-01-01
18:45:09
Előzmény: paga #37308#37311
A kötbér megfogalmazása más esetre vonatkozik. A te esetben átlagot számítanak. A szerződés ezen pontját kell átolvasni. Neked a napi átlag árát kell fizetni erre az időszakra.
www.eon.hu/eon.php?id=1,3,5
www.renyi.hu/~bogdan/elmu/www.elmu.hu/cegunkrol/uzletszabalyzat/uzlet_14.html
www.bpxv.hu/bkik/index.php?option=com_content&task=view&id=9251&Itemid=33

Mindenképpen a fogyasztó jár rosszul?

Az interneten olvasható egyes fogyasztói panaszok szerint, amennyiben hibásnak találja a szolgáltató az órát, akkor automatikusan azt feltételezi, hogy a fogyasztó csalt, s általában több 100 ezer forintra rúgó kötbérigénnyel lép fel a fogyasztóval szemben. Ha pedig nem ismeri el a fogyasztó a lopást, akkor feljelentést tesz a szolgáltató a rendőrségen, s jön az idézés.

Boross Norbert szerint ez azonban nincs így, mivel a kötbérigényt csak azután küldik ki, ha az ellenőrzési folyamat végén a hatóság vagy a bíróság által kirendelt igazságügyi szakértő csalást állapít meg. Elszámolásra persze már azt követően sor kerül, hogy leszerelik az órát, ugyanis egy becsült összeggel hasonlítják össze a valódi fogyasztás összegét, s ha eltérés mutatkozik, akkor vagy a szolgáltató vagy a fogyasztó fizeti meg a különbözetet 1 évre visszamenőleg, attól függően, hogy milyen irányú az eltérés. (Ezzel párhuzamosan az új óra által mért fogyasztás alapján kiállított számlát már rendesen fizetnie kell a fogyasztónak.) A kötbért (tehát késedelmi kamat, javítási díj, egyéb kártérítés) csak azután terheli rá a fogyasztóra a szolgáltató, hogy bebizonyosodik a mérésügyi hivatal vagy az igazságügyi szakértő által, hogy befolyásolva lett az óra.

-Mi az, hogy ilyen rövid idő alatt? Mi a gyártási éve az órának?
zsbalazsVálasz erre
2013-01-01
17:02:38
Előzmény: paga #37308#37310
Reméljük a legjobbakat, de mindig fel kell készülni a legrosszabbra is.

Én nyitottam ezt az oldalt, mert nagyon ráfizettem, hogy megbíztam bennük. Ha adsz infókat átadom a tapasztalataimat. Nekem 2010 májusában kezdődött a tortúra és a mai napig nincs vége, fővárosi bíróságra járkálunk bizonygatni igazunkat.
Sajnos a szolgáltató nem fog foglalkozni az adataiddal. Meglepődnék ha ez alapján számolna fogyasztási különbözetet.
Ha kijönnek tesznek fel azonnal új mérőt, de lehet utólag ki kell fizetni. Ha bankszámláról vonják figyelj oda mert nekem is leinkasszálták a mérő csere díját.
Amit tehetsz hogy hajtod az ügyet és amíg nincsen szakértői vélemény addig ki kell gondolnod a stratégiát. Szakértői biztosan lesz, ragaszkodj hozzá hogy tájékoztassanak a szakértő személyéről. Utána kellene érdeklődni. Darabokra fogják vágni az órád és kutakodni fognak támadási pontok után keresve. Érdemes ott lenni a vizsgálaton és határozottnak lenni.
Kérdés hogy ha azt hozzák ki hogy a mérő már korábban is hibás volt, mit reagálsz rá.
Ha jól emlékszem az üzletszabályzatban ha a fogyasztó jelenti be az esetet nem köteles a szolgáltató kötbért alkalmazni ezért én nem fogadnám el.
Ha a szakértői vizsgálattal nem értesz egyet a Magyar Energia Hivatalhoz lehet fordulni, de nagyon megalapozottnak kell lenni ahhoz hogy a szolgáltató meghátráljon. Alap esetből a szolgáltatót végi és csak a törvénynek való megfelelést vizsgálja. Nekem leírta hogy a csökkenő fogyasztás miatt loptam a gázt, ezt a részét már bebizonyítottam hogy tévedett a hivatal, a válasz az volt hogy ez csak másodlagos, tehát csak úgy leírták a szolgáltató válasza alapján.
A fogyasztóvédelem zsákutca, de szerintem azért be kell jelenteni. Mintha az üzletszabályzatban is benne lenne.
2013-01-01
16:15:41
#37308
Gyakorlatilag ez a mostani fűtési időszak már a harmadik a ház külső hőszigetelése óta. 2010-ben szigeteltünk.
Azaz a tavalyi és a tavaly előtti fűtési időszak fogyasztási adatai is a rendelkezésemre állnak az Excel táblázatokban.
Nem csak annyit csináltam, hogy a leolvasott értékeket rögzítettem a táblázatokban, hanem folyamatosan figyeltem a napi fogyasztási értékeket is, az előző naphoz és a bázis (előző éves leolvasási időpont) állapothoz képest.
A jelenlegi napi fogyasztási adataink gyakorlatilag csak annyiban térnek el (kevesebbek ~1-1,2 m3-el) a tavalyi napi fogyasztási adatoktól, amit a jelenlegi enyhébb időszak, és a fogyasztási szokásaink változása okozott.
Én sajnos szint egész nap itthon vagyok. Tavaly úgy fűtöttem, hogy napközben nem fűtöttem, csak este 18 órára vettem feljebb a termosztátot, mire a gyerekek és a párom haza jöttek az iskolából. Az esti fürdésre még ment a fűtés, majd éjszakára ~23 órától levettem a fali termosztátot 15 fokra. Nem szeretünk, nem tudunk melegben, száraz levegőben aludni.
Idén annyit változtattam, hogy ugyan napközben is leveszem a fali termosztátot 15 fokra, de a többi helyiség radiátorát már nem zárom el, azaz, ha az általam használt egyetlen helyiségben bekapcsol a fali termosztát, akkor a kazán a többi szoba radiátoraiba is keringteti a vizet. Azaz temperáljuk a helyiségek léghőmérsékletét.
Nem mérem a napi kinti hőmérsékleteket, de úgy érzékelem, hogy az idei tél enyhébb.
Vélhetően ennek és a fogyasztási szokásunk megváltoztatásának köszönhető, hogy most egy kicsit kevesebb a napi fogyasztásunk.

Alapból nem gondolnám, hogy gond lehet ebből az óra meghibásodásból, de az interneten olvasottak és az általatok leírtak is aggasztanak.
Illetve nagyon aggaszt, hogy egy ilyen hiba kivizsgálására csak a bejelentést követő 1-2 héten belül kerül sor. Hiszen úgy gondolnám, hogy a szolgáltatónak és a fogyasztónak is a mielőbbi megoldás lenne ideális.

Persze, ha a szolgáltatónak valóban gyakorlata és taktikája a napi 18eFt-os kötbér alkalmazása, amiről lentebb írtatok, akkor már érthető -és még aggasztóbb- hogy miért csak ilyen soká jönnek ki. Nekik jövedelmezőbb a kötbér alkalmazása, mint a hiba elhárítása.

Nem tudom mit tehetnék.
A táblázataim, a megelőző időszakok fogyasztási adatai és a bejelentéskor készített képek a rendelkezésemre állnak.
A bejelentésről -a szolgáltató hangrendszerétől kapott előzetes infók alapján- hivatalból is készült hangfelvétel. A bejelentésnek adtak egy azonosító számot és az ügyintéző hölgy is bemondta a nevét. Ezeket tudom.

Sajnos nem engedhetem meg magamnak, magunknak a 18eFt/nap kötbér kifizetését még egy napra sem.
Felhívom őket holnap és kérem majd, hogy amíg nem jönnek ki a mérőóra miatt, akkor addig kapcsolják ki a házat a gázfogyasztásból.
Valahogy elleszünk majd elektromos olajradiátorokkal, hősugárzókkal és/vagy a gyerekeimet ideiglenesen átköltöztetem a szüleimhez.
Lehetetlen, hogy a törvények ennyire egyoldalúan a szolgáltatónak kedvezzenek és ennyire kiszolgáltatott pozícióba szorítsák a fogyasztókat.
zsbalazsVálasz erre
2013-01-01
12:12:05
#37303
Boldog Új "kötbérmentes" Évet Kívánok mindenkinek!

Paga

Néhány dologra felkészülnék a helyedben:
-nézd meg az ügyfélszabályzatot,
-a bejelentésed pontos dátumát és körülményeit rögzítsd,
-amikor jönnek szerelni, legyetek többen mert ők sem egyedül jönnek,
-ha bármilyen sérülésre hivatkoznak, még időben fordulj szakemberhez.
-a munkalapon jó lenne ha rajta lenne, hogy a mérő sértetlen.

Minden "apró" dolognak nagy jelentősége lehet a későbbiekben.
A napi kötbér 18 e. Ft. Max 30 napot számlázhatnak ki.

Sajnos az utcánkban az egyik lakót mérő hiba miatt kötbéreztek meg. Fogyasztás alapján milliós különbözetet állapítottak meg neki.
Sajna én nem voltam elég körültekintő, 3 éve pereskedem, hogy igazamat bizonyítsam.

Sok sikert!

2013-01-01
12:03:43
Előzmény: paga #37293#37302
paga!

Nem csak lopni lehet az energiát, hanem lehet náluk szerződést is szegni.

Sajnos túl hosszúak azok a szövegek, amiket el kellene olvasnunk (és megértenünk), ahhoz, hogy tudjuk mi vár ránk.
Ilyenek pl. a szerződés, illetve/és az elosztói üzletszabályzat.
A különböző szabályzataikat Magyar hatóságok hagyják jóvá, és engedélyezik.

Itt egy cikk, amit érdemes az E.on gyakorlatáról és hozzá állásáról elolvasni.
Egy kiragadott részlete mindent elmond a hozzá állásukról:

>
A cég szerint szándékos beavatkozásra utal ráadásul az is: a berendezés egyik „csavarjának állása alapján szakember számára jól látszik, hogy így a mérő kapocsfedelét lezáró záró pecsét huzalját nem lehet befűzni.” Arra az észrevételünkre, hogy a gyanú mégsem ugyanaz, mint a bizonyított lopás, és még az ellenőr sem tapasztalta, hogy „szabálytalan vételezés történt” volna, úgy reagált a társaság: éppen ezért nem hivatkoztak áramlopásra, csak szerződésszegésre, aminek viszont a Magyar Energia Hivatal által jóváhagyott elosztói üzletszabályzat szerint kötbér a jogkövetkezménye.
<
www.nol.hu/lap/20121215-vigyazni_kell_a_plombara_is


szocsmarciVálasz erre
2012-12-31
18:30:37
Előzmény: paga #37293#37298
Az E.On nem szokott szórakozni, "komoly német" cég hírében áll. De a számított átalány magasabb lesz, mint a valós fogyasztás, mert hidegek is voltak, és ugye a hőszigetelésedet nem fogják figyelembe venni. Van valami törvény erre, hogy hogyan kell számítani az átalányt, amitől eltérhetnek lefelé, de mindig az adható legmagasabbat számlázzák ki. Ez ellen nem fogsz tudni semmit tenni.
Mellesleg: az órán vagy a plombán nem lehet egy karcolás sem, vagy festék kopás, ne adj isten horpadás. Ha van valami ilyesmi rajta, akkor bajban vagy. Ha nincs, akkor annyira magáért beszél ez a 600,999m3 , hogy nem lehet gond.
2012-12-31
16:01:48
Előzmény: paga #37293#37294
paga,

Remélem nem illik majd teljesen a hozzászólásod ebbe a topikba :)

Szerencsédre a szolgáltatás működik, nem fagytok meg.

Ha az óracsere óta nem volt leolvasás, akkor megeshet, hogy némi problémát fog okozni a becslés (valószínűleg a szigetelés előtti állapot fogyasztásával fognak számolni), ezért minél később jönnek ki, annál rosszabbul jársz.

Lényeg az, hogy ne próbálják rád húzni, hogy manipuláltad a mérőt. Erre is fel kell készülni, ezért jó, ha több nagyfelbontású fotót készítesz, a szerelőket pedig videokamerával várod, és rögzíted a cserét. A helyszínt semmilyen kérésre sem hagyd el (kérnek majd egy kávét, vagy azt, hogy kapcsolj be egy fogyasztót, esetleg az egyik szerelő azt javasolja, hogy végezzétek el a papírmunkát, amíg a másik mágnesez), ha mégis, akkor ne írj alá olyan jegyzőkönyvet, hogy végig jelen voltál az óracserénél.

Sok sikert, és számolj be a fejleményekről!

2012-12-31
15:41:18
#37293
Üdvözletem az Uraknak!

Nem találtam megfelelőbb topikot (bár az is lehet, hogy csak zaklatott vagyok) ezért ne haragudjatok, hogy itt hozakodom elő a problémámmal.
A világ végét ugyan megúsztuk, de nekem bekrepált a gázmérő órám.

Gyakorlatilag az év közepén cserélték le a régit a lejárt hitelessége miatt erre az újra, ami nulláról indult.

Amióta leszigeteltük a házat, azóta a fűtési időszakokban hetente egyszer esetleg kétszer leszoktam olvasni a fogyasztási adatokat és egy excel táblázatban gyűjtve szoktam feldolgozni a mért eredményeket. Párhuzamba állítva a havi résszámlákban elszámolt/megfizetett fogyasztással.
Néhány napja írtam le az utolsót és ma délben akartam a következőt, hogy legyen egy évfordulós is.

A házunk bejárati ajtajától nagyon messze, az épület hátsó falán, kívül van a gázóra felszerelve a falra. A megközelítésekor már 6-10 méterről hallottam egyfajta kattogást, de azt hittem, hogy a hátsó szomszédom aprítja a tűzifáját. Azonban amikor az órához értem láttam, hogy a szomszéd sehol, hanem a mérő óra kattog. Gyakorlatilag az új óra 600,999 m3-nél adta meg magát és ha fogyasztunk, akkor az utolsó 9-es számlálóját már nem tudja átfordítani. Próbája, de az visszapattan. Gondolom a fogaskerék kattog.

Egyből hívtam az EON hibavonalát ahol bediktáltam mindent.
A beszélgetés végén -mivel erre vonatkozó információkat nem mondott az ügyintéző hölgy- rákérdeztem, hogy most mit csináljak, mikorra várható, hogy kijönnek, stb.. mert a fűtés miatt muszáj használnom a gázt, kisgyerekeim vannak.
Nem gondoltam, hogy ma/holnap majd kijönnek, de a hölgy válasza, hogy "1-2 héten belül majd jelentkeznek telefonon" nagyon ledöbbentett.
A gázt tényleg használnom kell, de hogyan állapítják majd meg így utólag, hogy menyit használtam, stb.

Az is aggaszt, hogy már itt a fórumon is olvastam több szolgáltatói visszaéléssel kapcsolatos hozzászólást, és nem tudom mire számíthatok.
Hogyan és mitől mehet tönkre egy új óra, ilyen rövid idő alatt?

Azzal a fémburkolattal van eltakarva, amit még az előző órához adtak, amikor bekötötték a gázt. Soha nem járunk el mellette, csak leolvasásokkor. Azaz még csak az sem lehet, hogy valamit elvíve mellett, véletlenül megütöttük volna a burkolatot és az általa takart mérőt.

Ha esetleg van ilyen tapasztalatotok, örülnék, ha elmondanátok, leírnátok.

Én néhány napja naivan azt hittem, hogy több rossz már nem történhet velünk ebben az évben. :( Ideje, hogy vége legyen!!!

Megragadva az alkalmat, minden kedves fórum társunknak vidám évbúcsúztatót és sikeres, boldog új évet kívánok!
zsbalazsVálasz erre
2012-10-24
21:43:32
#34658
A mai (2012.10.24) hír tv panaszkönyv című adásában lebuktatták a Tigáz szerelőjét rejtett kamerával, éppen azon ügyködött hogy mágnessel bizonyítékot gyártson.
Persze jutalékot is kapnak utána.
Állítólag a MEH vizsgálódni fog, kár hogy a végeredményről majd nem kapunk tájékoztatást.
villam64Válasz erre
2012-10-17
07:28:41
Előzmény: zsbalazs #34400#34408
Akkor hivatkozni kell bírói hibára. Vagy bírósági hibára. Ilyenek miatt tárgyalnak újra pereket.
zsbalazsVálasz erre
2012-10-16
23:30:20
Előzmény: robert #34362#34400
A Tigáz ellen korában is nyertek már pert csak nem került nyilvánosságra. Csak legyen aki végigviszi a dolgot, megfelelő bizonyítékkal, ügyvédi háttérrel.
Egyébként nekem nem jelölt ki új szakértőt az ügyet tárgyaló bíró. Szerintem azt feltételezik hogy garázdaságot követtem el.
Az NFH meg lepattintott, mint ahogy a MEH, Tigáz, Tigáz-DSO,doktornagyistvánkukacgémailpontykom (szakértő)
villam64Válasz erre
2012-10-16
21:45:42
#34397
Jogtalanul számolt másfél millió forinttal többet a jogos összegnél a gázszolgáltató egy fogyasztónak, mert lejárt hitelességű mérő adatai alapján állította ki a számlát - állapította meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közelmúltban lezárult vizsgálata.

2012-10-16
07:41:56
#34362
Elvitte a mérőóráját a Tigáz? Itt a megoldás!

Jó egy éve, hogy a Tigázról elindultak a történetek, hogyan szerelik le kamu szövegekkel a gázórákat, hogy aztán lopással vádolják meg a fogyasztókat súlyos százezres bírsággal egyetemben. Ezt a "városi legendát" azóta nekünk is megerősítették egy konkrét példával, azóta viszont tovább durvult a helyzet, hiszen első fokon pert nyert a Tigáz ellen egy meggyanúsított fogyasztó:

Pest megyében élő család gázóráját tavaly cserélte a szolgáltató. A cég szakértővel vizsgáltatta be a mérőt, aki megállapította, hogy mágnesezték. Ezután kapták a csekket 540 ezer forint kötbérről és a bevizsgálás díjáról. A tárnoki fiatalasszony nem hagyta annyiban a dolgot. Állította, hogy nem nyúltak az órához és beperelte a szolgáltatót. A bíróság által kirendelt hivatalos szakértő a nőnek adott igazat.

forrás: www.homar.blog.hu/2012/10/16/elvitte_a_meroorajat_a_tigaz_itt_a_megoldas?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_10_16&utm_campaign=index


2012-07-29
16:12:17
#32016
Beszéltem valakivel egy belföldi áramszolgáltatónál. Neveket, helyszíneket tilos írnom.

Vannak felénk olyan részek, (szinte minden nagyobb városban, de vannak komplett kistelepülések, falvak is bizonyos régiókban), ahol egy bizonyos "többség" évtizedek óta (rendszerváltás utántól) lopja az áramot.

Tenni ellene nem tudnak (nem akarnak!?). Vigyorogva aláírnak minden ellenőrzési papírt bukáskor, vagyonuk semmi, az ingatlanok, amikben laknak többnyire önkényesen foglaltak, így az sem fedezet semmire. A jegyző kilakoltatni nem képes őket, lecsukni nem csukják le őket.

Telente lazán villannyal fűtenek, fizetni soha nem fizettek egy vasat se. Több ~1000 emberről van szó. Van olyan hely, ahova be se mernek menni az ellenőrök, amúgy sincs értelme, tenni ellene nem tudnak. Trafó leszerelés oldaná meg a problémát, arra viszont nem kapnak engedélyt "fentről".

Az emberem bevallása szerint ezért van az, hogy ott szedik be ezeket a mínuszokat, ahol tudják, akin lehet, akinek van vagyona, aki "normális" fogyasztó:
"Nem mindig jogos? Szar ügy... Valakin be kell szedni!"

Mindez úgy, hogy jelen állapot szerint is belül vannak a veszteséggel az eredetileg is veszteségre leírt, kompenzált kereten. Tehát nem buknak akkor se, ha nem szedik be. De amit beszednek az extra profit! Ez az elnézés kb. +7-9%-ot jelent a többi fogyasztónak cakkpakk.

(És ez még nem is az állami költségvetési oldal...)
A többit tudjátok.
zsbalazsVálasz erre
2012-07-29
12:21:50
#32012
Némi fejlemény a gáz lopás ügyemben:
1. a másodfokú bíróság visszadobta első fokra
2. A Tgáz-tól meglepően a sokadik levelemre, már azt sem tudom éppen melyikre olyan választ kaptam hogy a problémám összetettsége miatt kérik szíves türelmemet a válasszal.

Ha tudnám ugyan mire gondolnak, mert ilyet még sosem írtak.

Ha más nem is december 18-án minden újra indul a bíróságon.

Balázs
2012-07-06
22:27:28
Előzmény: villam64 #31350#31358
Az okos mérő alapján javasolom bevezetni az okos politikust is, mert sokan nem szeretik, ha mások miatt ők fizetnek sokat.
villam64Válasz erre
2012-07-06
17:20:12
Előzmény: Jesu #31349#31350
Nem. De sokaknak nem mindegy, hogy mások miatt büntetik.
2012-07-06
17:12:27
Előzmény: villam64 #31346#31349
Szerinted ez lesz majd az az ok, amiért árat csökkentenek végül???
No ne már...
villam64Válasz erre
2012-07-06
13:33:07
Előzmény: dejoe #31343#31346
Én ezért vagyok a digitális villanyórák mielőbbi bevezetése mellett. Baromság, hogy csökkentheted vele a fogyasztásod. Könnyebb a tolvajok kiszűrése. Ha akarja a szolgáltató, és nem mindenkivel megfizettetni.
2012-07-06
13:21:40
Előzmény: dejoe #31343#31345
dejoe,

"Bár nem sokan lennének akik terhelő vallomást tennének maguk ellen.. "
A szomszéd ellen annál inkább :)

Nekem egy elektromos kemencéket üzemeltető pizzás kotyogta el egyszer, hogy a két mérője közül csak az egyik mér, és nem fél az ellenőrzéstől sem... mert nem lesz...

Egyik esetben sem arról volt szó, hogy megfagy a család, hanem gátlástalan alakok hülyének néznek másokat (leállósávban haladók a dugóban).

Kétszer laktunk vásárolt ingatlanban. Mindkétszer találtam a villanyórát megkerülő áramköröket, amiket megszüntettem, mert rettegő típus vagyok. Szóval biztosan többen lopnak áramot (is), mint gondolnánk.



2012-07-06
10:43:56
#31343
Olyan topik nincs, hogy : Energia fogyasztók visszaélései ? :-))
Mert ott is érdekes dolgokról lenne/lehetne szó !
Bár nem sokan lennének akik terhelő vallomást tennének maguk ellen..

Pl amikor egy pesti, nagy , híres hotel vellanyóráját hozzák be hivatalos vizsgálatra , mert felét méri mint kéne....óra hivatalosan plombálva.

Bár nincs min csodálkozni, hisz ha egy "vésnök" egyszer megtud csinálni egy plombanyomót, akkor megy az neki másodszor is. Ugyan olyan, vagy he nem jobb minőségben....
villam64Válasz erre
2012-07-05
20:37:31
Előzmény: zsuzsika #31327#31330
Mint az adóhivatal jelezte, lehet többet termelni. A fogyasztás nem számít törvényileg. A hálózat számít. Ott kell megfelelő indokot mondaniuk. Bármi más erőfölénnyel való visszaélés. Jelentés kötelezettség áll fenn a gazdasági minisztérium felé. Valamint az országos tévé társaságok felé. Valamint az uniós megújuló energiákért felelős bizottság felé.
zsuzsikaVálasz erre
2012-07-05
20:01:47
#31327
Nyírség - EON Terület

A gazda 3,8Kw-os rendszert akart, a szolgáltató meg csak 3Kw-ot engedélyez, mert állítólag annyi a fogyasztás. Akkor mi van, ha feltennénk egy klímát, vagy egy hőszivattyút utólag? Az se lehet?

Vagy itt már minden hasra ütésre megy?
zsbalazsVálasz erre
2012-06-22
14:05:21
Előzmény: sándor #30803#30972
"Én először emilben reklamálok. A címsorban feltüntetek mindenkit.
Sajtót, anyacéget, külföldi tulajdonost, részvényesi tanácsot. A levél magyarul van írva, de a cég neve és a reklamáció kifejezések ki vannak emelve."

Anyacég etikai kódexában olasz e-mail címet találtam, arra van értelme magyarul írni?
zsbalazsVálasz erre
2012-06-17
23:15:39
Előzmény: sándor #30776#30801
"""
...megteheted, hogy feladsz hirdetéseket nagyobb lapokban pertársaság szervezése céljából. Attól is idegesek lesznek. Csak ne a céget, hanem az ellátási körzetet jelöld meg!

A rendőrségi feljelentést (nekem így tanácsolták) a legtámadhatóbb, az egyértelműen a ptk alá tartozó részletet tartalmazó válaszuk nevesített aláírója ellen kell benyújtani. Mint a cég nevében törvénytelenséget elkövető ellen, ismeretlen tettes ellen kell, hogy nyomozást indítsanak. Lényeg, hogy ne tudják szabálysértésnek értelmezni.

Céget perelni rendőrségen csak nyílvánvaló törvénysértés esetén lehet, de ez ellen fel vannak vértezve. Ott az SZMSZ-ük, Üzleti Szabályzatuk, az államilag elfogadott reklamációs útjuk.
Ezért pattan le róluk majdnem mindenki.

A külföldi anyacégüknél, illetve az anyacég országában lévő gazdasági újságoknál, jogvédőknél is érdemes próbálkozni. Egy rövid összefoglaló a lényegről és a sajtónak biztosan lesz olyan része, ahol harapnak a cégre.

Az önvédelmi rendszerük úgy van felépítve, hogy szakértők és a bíróságok ellen nagy százalékban védettek.
"""

A külföldi anyacégre már gondoltam én is, valahol szerepeltetik is, jól eldugva.
Csak olaszul kéne tudni.
Még arra gondoltam, hogy az ügyvédjüknek címeznék egy levelet amelybe tennék 1-1 lezárt borítékot. Megcímezném az energia hivatalnak és a fogyasztóvédőknek ugyanazzal a tartalommal, hogy szabálytalanul jártak el és eldugdosták a bizonyítékomat a hivatalok elől.
Szabályzatukban benne van hogy rajtuk keresztül is lehet panaszt benyújtani.
Ugyan mit szólnának mikor meglátnák a borítékokat. Persze kísérő levél menne nekik is, hogyha újra kivizsgálnák akkor visszavonnám beadványomat.
Biosolar Forum  =>  Haszoneső  =>  Szolgáltatók visszaéléseilapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva