Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Elrontott könnyűszerkezetes födém
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-12-17
08:32:48
Előzmény: kovacsgy #48022#48023
kovacsgy,

A párazár kihagyása hiba volt, a tetőszerkezet és a hőszigetekés jó eséllyel károsodhat.



Szerencsére a kőzetgyapotot könnyen fel lehet szedni és a fóliát ragasztással folytonossá téve a kőzetgyapotot vissza lehet tenni a helyére.

Érdemes két fázisban elvégezni a munkát, a födém egyik feléről felszedett anyagot a másikra halmozni, és gondosan fóliázni, majd a hőszigetelőt visszateríteni. Aztán ugyanezt ugyanezt elvégezni a másik oldalon.




kovacsgyVálasz erre
2014-12-16
23:02:34
#48022
Egy könnyűszerkezetes födémkonstrukcióval kapcsolatosan érdeklődnék.
Leírnám, hogy a szoba plafonjától nézve milyen rétegek követik egymást:
festék, dryvit réteg+ háló, 7 cm nikecell, lécváz, gerendák, kőzetgyapot.
Kérdésem az lenne, hogy a gerendák közé behelyezett kőzetgyapot alá nem
került párazáró fólia. Ez problémát jelenthet? (egyesek szerint igen).
Ha ez esetleg így rossz konstrukció, akkor hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Üdvözlettel
2011-02-21
03:49:50
Előzmény: robert #11959#11965
Egyáltalán nem haragszom azért, hogy ide tetted át, mert hát ezek tények: a mostani hőszigetelésem semmit sem ér.

De még mindig nem győzött meg senki arról, hogy ne tegyek bele sok pénzt a felújításba. :-)
Szóval.

1.
Párazáró fólia
Lehet, hogy jó a mezőgazdasági is, de az én kérdésem az, hogy ha teszek le egy réteg légbuborék fóliát, illetve arra rá egy lefelé hőtükör fóliát, akkor ez télen jobb lesz, mint ha csak mezőgazdasági fóliát tettem volna?

2. a gipszkartonnál a felfüggesztésnél körbe fogom ragasztani ragasztószalaggal minden egyes felfüggesztési pontnál.

3.
szálas szigetelő feletti réteg:
Ide elég lenne a geotextilia???
ebből gondolom elég a 150g/m2 sűrűségű?
akkor ide ne tegyek páraáteresztő hőtükör fóliát? végül is logikusnak tűnik, mert ha tudok jó hőcserét csinálni, s azt pedig szeretnék, akkor nincs mit visszatükrözni.

Egy jó hőcserével hány foknak szabad lenni max nyáron a padlástérben?

A tervem az, hogy akkor teszek most geotextiliát s meglátom, hogyan működik majd télen és legfőképpen nyáron a ház. Ha nem leszek elégedett, s leszek olyan őrült akkor 2-3 év múlva még mindig átgondolhatom a páraáteresztő hőtükör fólia felrakását, de most abban bízom, hogy azt soha nem kell majd.

Ja: a geotextilia elég ahhoz, hogy a kb 35 cm üveggyapotom (alatta tökéletesen kialakított légzárással és tökéletesen lerakott párazárással) jól működjön majd hőszigetelésként (nem kellene egy páraáteresztő fólia az üveggyapotra)?
("A páraáteresztő fólia azt is megakadályozza, hogy az alulról vagy felülről érkező levegő áthatoljon a szigetelőanyagon, hideg felületi pontokat hozzon létre, és csökkentse az energiahatékonyságot.")

4.
VISZONT!
Akkor ezek szerint a mostani gerinc kialakításom az jó úgy, ahogy van?
A padlástéri levegő elvileg felül ki tud menni, mert ugye a cserépfóliám a gerincnél nem folyamatos, hanem csak odáig ér fel mind a 2 oldalról, s a kúpcserepeim is egy élére állított gerendán vannak, s a rések szivaccsal vannak lezárva.
A szivacson tud kiáramlani a levegő olyan sebességgel, hogy jó legyen a hőcsere?

MOndjuk elvileg jónak kell lenni, mert ha a víz átmegy a szivacson, akkor elvileg a levegő is.
Ha meg mégis kevés lenne, akkor szerintem a legmagasabb pontra ( a nappali felett) teszek majd 2 átvezetőlyukas alapcserepet, s ezekbe 2 szellőzőcsövet amely cső kb 1m hosszban lógna lefelé a tető belső síkjától (a cserépfóliától mérve), s a csövek alá tennék egy lemeztál szerűséget, hogy ha csapadék jönne be a szellőzőn, akkor az oda csöpögjön (vagy a csöveket vissza kivezetném a cserépfólia fölé), illetve ezeket az 1-1 m-es csőszakaszokat kifúrnám fúrógéppel trappista sajtnak, hogy már legfelül is tudjon rajta kimenni a levegő.
Vagy hagyjam az 1m-es csőszakasz kialakítását? ami csapadék bejön, úgy is elpárolog?

anyagok:
www.parkettaoutlet.com/3-tetokiegeszito-elemek.pdf
10. és 11. oldal
vagy ebben is benne van: www.masterplast.hu/files/shop/documents/cid6.pdf

5.
csatornakiszellőzés:
a 4-es pontban kitalált alapcserép+szellőzőcső kombóval oldanám meg. egy gégecsővel kötném össze a 2 csövet.
A 11. oldalon lévő flexibilis cső gondolom jó lehet ide.

6.
"A párazáró fóliát csak a szarufáig vidd, a szarufára már ne. Nem kell ragasztani, úgysem sikerül. Inkább önts rá egy pár ujjnyi

habarcsot, az majd lezárja a levegő útját."
Ööööö, akkor ez hogy is legyen?
ne úgy csináljam, hogy a talpszelemen előtt kb 1-2cm-ig vigyem, s ebbe a 1-2cm-es sávba, valamint a fólia szélétől bfelé vagy 2-3cm-re, ameddig a fal is van, öntsem a habarcsot?

7.
a látszógerendás rész felett vagyok bajban a páraáteresztő fólia széleken történő lezárásával, helyem sem nagyon van. nyomjak ki purhabbal mindent, ameddig bírom, s arra eresszem rá a fóliát, habarcs, aztán szeva? Ezen a részen nagyon jól akarom a légzárást is megoldani!
Bár, most gondolkodom, hogy mivel a tetőn a párazáró fóliát a teljes területen légmentesen akarom kialakítani, ezért csak a külső határolófalaknál kérdéses a fólia jól történő rögzítése, a gipszkartonnál nincs baj, tehát szívni csak a dolgozó egy hosszú és egy rövid falán, vmint a szomszédos szoba egy rödid falán, illetve a konyha egy rövid falán fogok. Tehát purhabbal nyomulni is csak itt kell!!! A kiengedett tetőrész miatt a nappalinál a külső fal felőli résszel már nem tudok mit kezdeni (rajta van a tető) remélem, hogy ezzel nem lesz baj soha...


KIVITELEZÉS

köszi a leírtakat, mert kicsit egyszerűsödött a fejemben a dolog.

1.
Első körben ki fogom fújni a határolófalaknál purhabbal azokat a részeket (ez ugye főleg a látszógerendás részek), ahol látszik, hogy kifúj a ház.
Ehhez le kell szednem belül a gerendák/lambéria és a falak találkozásánál lévő díszléceket.
Itt néhol kb 2-3 cm-es rések vannak!!!! ki a padlástérbe...

2.
megcsinálom a beszellőzéseket az eresz alatt

3.
kivezetem a csatornaszellőzőt

4.
lekezelem a tetőfelületet favédő anyaggal. szerintem nem volt, mert akkor ha jól tudom vmi kékes-zöld színűnek kellene lennie a szarufáknak is...
Milyen anyagot ajánlotok?

5. kijavítom a födémszigetelést:
két fázisban fogom, hogy tudjam a meglévő anyagokat hová tenni, így először rácuccolok majd a garázs-előszoba-hth terület fölé, s a maradék részt csinálom, utána meg majd ezt is befejezem.

6.
padlásajtó tökéletesítése

7. nyáron mérem majd a padlástéri hőmérsékletet, s annak függvényében, még igény szerint beteszem a fenti 2 kiszellőzőkéményt

2011-02-20
20:48:02
Előzmény: aptschi #11946#11959
aptschi,

Először is bocs, hogy a "Elrontott könnyűszerkezetes födém" témába tettem át az eddigi hozzászólásokat. Úgy gondolom a hibák kijavítása munkaigényes ugyan, de nem jár nagy kiadással, és nem nem jár nagy felfordulással.

A cserép és a fólia közötti szellőzés jónak tűnik.



Rétegrend a deszkázott födémen:
párazáró fólia (bármilyen, mezőgazdasági is jó, csak folytonossá kell tenni)
szálas hőszigetelő (akármilyen)
geotextília


Rétegrend a gipszkarton födémen:
Az általad elképzelt megoldás ok, kérdés, hogy a függesztők körül hogy tudod a fólia zárását megoldani.
szálas hőszigetelő a profilok szintjéig
párazáró fólia
szálas hőszigetelő
geotextília

A geotextília nem gyűjti össze az esetleg bejutó vizet, és tényleg szellőzik
Ha a cserép alatti légrés működik, és a padlástér rendesen ki van szellőztetve, akkor a hőtükörre nincs szükség.
Amennyiben a padlástérben nem lehet érezni a légmozgást, akkor nem távozik a meleg sem, ezért annyi szellőzőt kell megnyitni, amennyi a teljes levegőmennyiség folyamatos cseréjéhez szükséges. Ezért én a zöld és a magneta részeken is megcsinálnám.

A csatorna kiszellőztetőt mindenképp vezesd ki a tető fölé pl egy szellőzőcserép felhasználásával. Ne zárd le, mert akkor a szennyvízcsőben kialakuló vákuum kiszippanthatja a szifonokból a vizet.

A purhab és a hőszigetelő (perlites vakolat) tökéletesen megfelel a rések tömítésére és a párazárásra.

A padlásfeljáró lefelé nyílik. Kellene egy második csapóajtó. Rétegelt lemezből el lehet készíteni és pántokkal rögzíteni a padláson a kibúvó keretre. Körben tömítőszalagot kell ráragasztani, így az ajtó saját súlyánál fogva légtömören zár.
A padlástér felől a rétegelt lemezre 10cm polisztirol hőszigetelést ragasztva a hőszigetelés is egyszerűen elkészíthető.



A hőszigetelésről mindenképp szedd fel a fóliát.

A párazáró fóliát csak a szarufáig vidd, a szarufára már ne. Nem kell ragasztani, úgysem sikerül. Inkább önts rá egy pár ujjnyi habarcsot, az majd lezárja a levegő útját.

Ha nincs flexed és nem is tudsz szerezni, akkor sokat fogsz káromkodni, viszont megmaradnak az ujjaid :)
Szóval egy Ytong fűrészlappal, kézi erővel egy léc mellett vezetve elnyiszagolhatod az anyagot.

Deríts ki, hogy le volt-e védve a fa. Ha nem, akkor bármilyen ecsetelhető favédő anyag megfelel, a kiadósság a dobozon található.
A fóliaragasztónak nem kell a fához tapadnia, csak a fóliákhoz.

A rovarhálót ne vedd duplán, fölösleges bonyolítani.


2011-02-20
02:49:47
#11946
Köszi robert, hogy összeszedted egy jó helyre a vonatkozó hozzászólásokat. :-)

Nincs oromfal. Egyébként körbefotóztam a házat, illetve rakok fel egy alaprajzot is, amin jelölöm, hogy hol mi van.

Amit még megfigyeltem:
A cserépfólia feletti légréteg szellőztetése sztem jól megoldott. Alul van beszellőzés, le is van rácsozva, illetve felül a kúpcserepek egy élére állított padlódeszkán vannak, de nem rovarhálós a lezárás, hanem egyszerű szivacs van berakva.
Belül a gerincnél a cserép alatti fólia nem folytonos, tehát a padlástér kiszellőzéséhez a lehetőség itt már adott, csak be kellene alul engedni a levegőt valahogyan.


Nekem most akkor vannak még elvi jellegű kérdéseim és konkrét, a kivitelezésre vonatkozó is.

ELVI:

E1.
mi legyen akkor a rétegrend a födémen?

E1.1
A gipszkartonos részeken nem igazából raknék fel most alulról még egy réteg gipszkartont, mert most laktuk már be a házat, kisgyerekkel, ráadásul nemsokára jön a második gyerkőc, tehát a lakótérben most nyuginak kellene már lenni.
Egy megoldást látok: most általában 5+10cm üveggyapot van fent, az 5cm-es gyapotot közvetlenül ráteszem a gipszkarton szerkezetre,
erre teszem majd rá a párazáró fóliát, így nem lesz esélyes, hogy kilyukadna valahol a szerkezeten,
így a fóliát el tudom vinni a fal széléig, az oldalfalon lévő C profilon még át, s a fal tetején (amin a talpszelemen is van) a talpszelemen mellett körben odaragasztom a fóliát, (ragasztószalag félig a fólia szélén, másik fele a talpszelemen melletti fal tetején)

E1.2
mi legyen az alsó párazáró fólia típusa?
szeretnék hőtükröset, szerintetek kell-e alá a légbuborék fólia?

E1.3
üvegyapotból továbbra is ursát tennék fel 2x10cm-t,
350Ft/m2 áron ez jó, ugye?

E1.4
Miért geotextiliát tegyek a szigetelés fölé? Én páraáteresztő hőtükör fóliát szeretnék. Igaz, hogy 170m2-re 170E Ft lenne, de most már meg akarom csinálni ezt a házat rendesen, és nem szeretnék klímát beszerelni. Nyáron kora reggel akarok egy jó nagyot szellőztetni, s azt akarom, hogy napközben ez a levegő ne melegedjen fel, tehát legyen hűvös a házban.
Van olcsóbb páraáteresztő hőtükör fólia?

E2.
A beszellőzést azt körben meg kell oldani, vagy elég azon a részen (szélirányban), ahol most befúj a házba (mondjuk a garázsajtó felett teljes szélességben), illetve kimegy (hátul, a fszoba és lakószobák felett) a szél?
Így gyakorlatilag egy teljes keresztirányú áramlati lehetőség biztosított. Bár ez nem igaz, mert a levegő alul mindenhol befelé megy majd be, s felül a gerincen jön majd ki, így cirkulál.
A látszógerendás födémű helyiségek feletti széleken nem igazán szivatnám magam a kivágással, mert ahhoz eléggé nehéz hozzáférni, meg így is kritikusnak érzem, hogy kifúj pl a sarki hideszobánk, pont ide nem akarok vágni nyílást.
Kérdés, hogy elegendő-e ha csak mondjuk a ház első részén (garázsajtó felett teljes szélességben) és a hátsó gipszkartonos helyiségek feletti (fszoba + 1háló) részen, rajzon zölddel jelölve. ez 5mx10cm, tehát a fél m2 meglenne?
Vagy: vágjam végig a ház hátulját (is) (1.-es magenta vonal)? vagy vágjam még végig a 2-es magenta vonalat is? Ha már vágok... vagy csak a magenta kellene, s ha nem lesz szép, akkor legalább elöl és hátul nem látom, a ház háta meg nem érdekel...
Azt nézem, hogy a legmagasabbb gerinc pont az a látszógerendás rész felett van (nappali) tehát ha a két végen vágok nyílást (vagy hátul végig), akkor elvileg 2 irányból végig tud menni a levegő a legmagasabb pontig.

E3.
Ha kész lesz a jó kis beszellőzési rendszer, akkor a csatorna szellőző az maradhat a tetőtérben? Ha mozog a levegő, akkor télen kimegy a pára, vagy lecsapódik mellette a szarufára?
Egyáltalán ennek mi a funkciója?
Ha kiviszem kültérbe, túl nagy hőhidat csinálok befelé a csővel, nem?

E4.
elvi kérdés:
a purhab mennyire jó hőszigetelő és mennyire jó párazáró? azt mondják, minkét szempontból jó.

E5.
elvi kérdés: a hőszigetelő vakolat mennyire jó hőszigetelő és mennyire jó párazáró?

E6.
elvi kérdés: hogyan kell a padlásajtót jól kialakítani?



KIVITELEZÉS

ütemezés:

K1.
amit már most meg kell tennem, hogy felszedem a mostani felső fóliákat, gondolom ezzel a jelenlegi helyzeten már nemigen rontok

tovább.

K2.
tavasszal, amikor már éjszaka nem lesz nagyon hideg, akkor fel kell szednem mindent a tető teljes területéről,

K3.
ki kell vágnom a koszorúra rakott ytong sort és kívül a 10cm hőszigetelést.

K3.1
kérdés:
Az E2 az elvi kérdés szerint hol kellene?

K3.2
kérdés:
Nade hogyan, milyen technológiával? nagy flexem nincs, állvány nincs. Fúrógéppel hosszú fúróheggyel belülrő végig tudom fúrni az ytong kockák alját, a furatok egymás mellett közel lennének, s akkor csak le tudom törni, persze óvatosan, mert hogy ha ragad hozzá nagyon a hőszigetelés, akkor először azt is kívül sniccerrel/késsel végigvágni, s utána kitörni ezt az egészet,

K3.3
perforált lemezből készített csíkokkal a réseket lezárni,


K4.
s akkor kellene kezelnem a fákat,
mivel kell kezelnem gomba, rovarok ellen? ebből mennyi anyag kell? mennyi idő lesz ez kb nekem? mennyi pénz? mennyi idő múlva fog megszáradni? a kezelt felületre tapad a fóliaragasztó? ami rész most gombás azt csak kenjem le és szeva?


kérdés, hogy a 3-as és 4-es műveleteket ne cseréljem-e fel???

(K5.
csatornaszellőző kivitele kültérbe, ha kell...)

K6.
tisztítás következik, porszívózás portörlés ott ahol majd ragasztani fogok,

K7.
alsó, párazáró réteg lerakása, perfekt módon lerakni, hogy teljesen tömített legyen a rendszer, a fóliát próbálnám mindig falhoz ragasztani (fához lehet? úgy nem a fába küldöm be akkor a párát? bár abban így is van, mert azon is jön át, szóval elvileg ragaszthatom a fához is, de pl a talpszelemen belső oldalához már nem, mert akkor a szelemen alatt indul kifelé a pára, s akkor a szelemen alatt fog kicsapódni, ott lesz vizes, szóval ilyen helyen inkább a szelemen melletti fal tetején az ytong tetejére ragasztom a fóliát.)
Egy biztos: a látszógerendás részen szopni fogok, mint a torkosborz, de majd megoldom. Legfőképpen a légzárásra is törekszem, utána a megfelelő párazárásra (ne vigyem/engedjem a párát olyan helyre, ahol kicsapódhat (taplszelemen, szarufák, stb))
A lakótérben körbefestőszalagozok majd (a köztes gerendák oldalát és alját csak belülről tudom kifújni purhabbal, tehát le kell szedni a díszléceket-befúj-gyorsanleragaszt), utána fent jöhet a purhab a nehezen megoldható helyeken, aztán a párazáró fólia lerakása, ragasztásnál, törekvés falhoz (válaszfal vagy oldalfal teteje) ragasztáshoz,

K8.
Jöhet akkor az üveggyapot, visszarakom a régit is, mert nem rossz, pár m2-en döglött csak de ott is csak a felső 2-3cm-en,
tehát 5+10cm régi menne vissza, + ezekre rá 2x10cm új,

K9.
Jöhet a felső réteg,
én ide páraáteresztő hőtükör fóliát szeretnék,
ezt én drágának tartom (mastermax alu), de azt gondolom, hogy szeretné most már jól megcsinálni a házat. évente meg 1x, (vagy 2-3x, majd meglátom mennyi időközönként kell), lesöpröm majd, hogy ne legyen poros (slaggal lecsapatom... :-) ).

K10.
öröm bódottá'
várni a következő 1 évet, hogy hogyan viselkedik a ház nyáron és télen. A gép forog, az alkotó pihen.

K11.
1 év múlva ha még mindig jelentős a légmozgás, akkor a garázs-előtér ajtó cseréje kültérire.

2011-02-19
10:55:28
Előzmény: aptschi #11925#11928
aptchi,

A szigetelést takaró fóliát szedd föl, így esélye lesz a szigetelésnek a kiszáradásra. Egyébként tavasszal sem fog.



Nálad nincs megfelelő légmozgás, a padlástérben elhelyezett hőszigetelő szárazon tartásához jó szellőzésről kell gondoskodni,.
Ha vannak oromfalak, akkor a két szemköztire fél négyzetméteres ablaknyílásokat kellene beszerelni, úgy elhelyezve, hogy a csapadék és a rovarok ne jussanak be rajtuk (nyitott szellőzők).

Ha nincs oromfal, akkor az eresz alatt kell kialakítani a szellőző nyílásokat.
A levegő bejutása, ami az alsó szellőzést biztosítaná, sajnos el lett zárva.
A szigetelőt, ami a rést elzárja MINDEN szarufaközből ki kell piszkálni.


A szellőzés biztosítására koszorúra rakott téglasort, és a hőszigetelőt is (ha van rajta) vissza kell vágni a deszkától 5cm-re.
Ehhez nagy átmérőjű flexre van szükség. Nem szabad létrán billegve próbálkozni, stabil állványon állva, maszkban, kobakban és védőszemüvegben lehet az ilyen munkát pontosan és biztonságosan elvégezni.



A gerincen a kúpcserepeket is meg kellene kicsit emelni, a rést pedig műanyag rovarhálóval lezárni.



A lezárást a képen látható módon megoldhatod. A perforált Lindab lemezből csíkokat kell kivágni, 45 fokos szögben visszahajtani 2 cm-t a szélén, ennél fogva a deszkázathoz lehet csavarozni, így a nyestek, verebek és darazsak hoppon maradnak.



A padlás kiszellőztetése a nyári hőterhelést is csökkenti.


A csatorna kivezetésen át folyamatosan pára jut a tetőtérbe, azt ki kell vezetni a tető fölé.



Minden nyílás/rés/tömítetlenség a lakás és a padlás között (ilyen a rosszul vagy egyáltalán nem összeragasztott párazáró fólia és padlásajtó is) egy újabb páraforrást jelent, amit ki kell javítani.



A deszkázott sík rész hőszigetelése egyszerű.
Mindent fel kell szedni, és olyan erős fóliát fektetni a deszkára, ami nem lukad keresztül, ha rálépsz. A toldásoknál szalaggal össze kell ragasztani, a széleken illeszteni kell a falazathoz és ott is meg kell oldani a légzárást.



Azt hiszem ez a kép azt mutatja, hogy le lehet látni a lakásba.
A lakás felől festőszalaggal le kell ragasztani a rést, hogy ne jusson át a tömítő anyag. Aztán a padlás felől pur-habbal, vagy hőszigetelő vakolattal zárni a réseket.




A gipszkartonozott részeken bonyolultabb megoldani a párazárást. A padlás felől lehetetlen dolgozni. Talán a legegyszerűbb a meglévő gipszkartonra erősíteni a párazáró fóliát, és felcsavarozni egy újabb réteg gipszkartont.





A meglévő hőszigetelőt ki kell szárítani, és fel lehet újra használni, lehetőleg az alsó réteg kialakítására. A tetejére tedd az újat, lehetőleg olyat, aminek van egy kis tartása.
A hőszigetelésre semmiképp ne rakj fóliát, csak geotextilt.



Ha a gerendákról és deszkákról leszedted a hőszigetelést, a faanyagot le kellene védeni gomba és rovarok ellen.



2011-02-18
15:43:06
Előzmény: aptschi #11913#11914
Ezek szerint a padlástér nincs jól kiszellőztetve. Nyiss szellőzőnyílásokat az eresz alatt ahol csak lehet.
2011-02-18
15:38:55
Előzmény: robert #11912#11913
Nem, vagy ez van, vagy az: van ahol csak gipszkarton van, van ahol látszógerendás födém.
OK, köszi
Fotózok majd.
Azon a részen sztem nincs is fólia ahol beázott, illetve a cserépfóliáról lecsöpögött a pára...

2011-02-18
14:45:44
Előzmény: aptschi #11911#11912
Nem az egész házon fut végig a gerenda-födém, ami egyes helységekben gipszkartonnal van elfedve?

Ha majd a képeket csinálod, akkor a talpszelemen és a tető-födém találkozás és a feljáró környéke különösen érdekel, valamint a padlástér kiszellőztetés.

Ha már fenn jársz a padláson, akkor egyúttal a szigetelést takaró fóliát szedd föl, így esélye lesz a szigetelésnek a kiszáradásra.
2011-02-18
14:05:21
Előzmény: robert #11908#11909
A padláson nincs járófelület, de nem is tartom szükségesnek, mert amerre menni kell ott le vannak rakva pallódeszkák, s az elég is.
A látszó gerendázatot elburkolni nem akarom, mert az úgy szép és jó ahogy van.
CSerép van a házon, alatta van fólia (sajnos nem hőtükör, de ezzel már nem tudok mit kezdeni) meg légrés is, annak a résznek a szellőzése nekem jónak tűnik, asszem minden 2. szarufaközben van fent kiszellőző cserép.
Készítek majd pár képet este.
2011-02-18
14:00:15
Előzmény: aptschi #11906#11908
aptschi,

Az világos, hogy keresztülfúj a szél a házon, és ezt ki kell javítani.
Úgy értem, hogy a padláson nincs járófelület a hőszigetelés fölött, ami viszont a javítást, karbantartást megnehezíti, erre is gondolni kellene.
Az nem világos, hogy a most látszó gerendázatot el akarod-e burkolni.
Azt sem említetted, hogy milyen héjalás van a tetőn, fólia van-e a szarufák fölött és milyen a tetőszerkezet (nem a födém) kiszellőztetése.
Jó lenne, ha képeket töltenél föl (maxx 800x800 felbontásban).

2011-02-18
11:50:08
#11906
[padlásfödém szigetelésnél párazáró hőtükör fólia alá légbuborékos fólia kell-e?]

Sziasztok!

Földszintes családi háznak szeretném megoldani a padlásfödém szigetelését.
2 féle mennyezet van, sima gipszkarton, illetve nem tudom mi a spéci neve, de hágatott fagerendás födémnek hallottam már, szóval kb 20x30cm alullátszó fagerenda, s azon deszkák.
Mint kiderült a födém szigetelését az előző tulaj csinálta, ami olyan lett amilyen.
Jelenleg van a padláson szigetelés a következő rétegrenddel:
- sima fekete nejlonfólia össze vissza ráhajigálva az üveggyapotra, van ahol nincs is (pl garázs),
- üveggyapot különböző vastagságokban, általában 30cm (garázs felett kb csak 10-20cm)
- sima átlátszó fólia, összevissza az üveggyapot alatt,
- gipszkarton/deszkázat.

Jelenleg a ház igen rosszul működik:
Nyáron pl a garázs iszonyat meleg volt, a többi lakórész még elment.
Most télen van egy szobánk, ahol konstans 7-8 fokkal hidegebb van, annak ellenére, hogy van egy jól működő, hatékony fűtési rendszer (puffertartály, amit kondenzációs kazán, és a kandalló fűt, kollektorra előkészítve).
Én a 130m2ház + 40m2garázsra (amibe nem érdekel a hőmérséklet, csak 1 radiátor csinál kb 12-14 fokot) a havi 40E-es gázszámlát soknak tartom (30cmYtong+10cmpolisztirol).
A hideg szobánk (leghátsó tér) is hágatott födémes, ha ki van nyitva az ajtaja, akkor érezni, hogy ott fúj ki a házból a szél, ami egyébként az 5m-es garázsajtón (legelső tér) jön be, a garázs a házzal egybe van építve és beltéri ajtó válaszja el, semmi küszöb, stb. (nocomment...)
E szoba felett még a legalsó fóliaréteg sincs megcsinálva jól a széleken, érzem is a levegő mozgását a sarkokban.
(Tél közepén észrevettem "ázást" az egyik wc-ben-> a padláson páralecsapódás volt a cserép alatti fólián, onnan fojt le a víz a hőszigetelésen keresztül...)

Én most rendbe akarom tenni a födémszigetelést.
A következő rétegrendet akarom kialakítani:
- páraáteresztő hőtükör fólia (hőtükör a padlástér felé, hogy nyáron ne jöjjön "le" a meleg),
- kb 40cm üvegyapot konstans mindenhol,
- párazáró hőtükör fólia (hőtükör a lakótér felé, hogy télen ne szökjön ki a meleg),
- gipszkarton/deszkázat.

Ha jól megcsinálom majd a széleket is (hogyan kell jól?), akkor remélem nem fog majd a hidegszobán már átfújni a szél, de lehet, hogy azt a beltéri ajtót is ki kellene cserélni egy kültérire, de azt még meglátom, hátha első körben a jó födémszigetelés miatt "nyomástartó" lesz a dolog, s max a kandallókémény felé, illetve a konyhai páraelszívó szellőzőjén fog csak majd a levegő kimenni (ezt látnám most jónak, mert akkor erre a pára is el tud menni).

KÉRDÉS:
A gipszkarton/deszkázat és az erre rakandó hőtükör fólia közé tegyek-e egy légbuborék fóliát?

Mert a nálam okosabbak azt mondják, hogy:
"A belső párafékező réteg is lehet hőreflektáló. Itt a cél a téli fűtési energia bent tartása. A reflektáció csak akkor működik,
ha a fényes felületű fólia és a belső burkolat (pl. gipszkarton) között légrés van. A légrést lehet biztosítani távtartó
lécezéssel vagy légbuborékos fólia használatával. Ha a légrés nincs biztosítva, azaz a belső burkolat közvetlenül
a hőtükrös fóliára van helyezve, akkor a fólia nem sugárzott hővel, hanem átadott hővel találkozik, amit nem tud viszszatükrözni."

Szóval szerintetek is kell-e ez a légbuborék fólia, ha igen, mi a kialakítás módja?

Milyen típust ajánlanátok

- (légbuborék -> ez gondolom mindegy)
- párazáró hőtükör (alsó), [pl solflextél 132Ft-ért, de jó lenne ide egyébként a solflex nyár 234-ért ami légbuborékos? ennek "jó oldalán van" a buborék? így ugye nem kellene külön buborék fólia, ha az kell]
- páraáteresztő hőtükör (felső) [solflexlélegző 360-ért, ami mérsékelten páraáteresztő (páraáteresztése: 230g/m2/24 óra; hővisszaverő metallizált fólia a diffúziós fóliáknál kisebb páraáteresztéssel bír, de a lökésszerűen feldúsuló párát a geotextil réteg megköti, nem engedi visszacsepegni) jó lehet ide? vagy mastermaxDalu (páraáteresztése: 1500g/m2/24h) 1000-ért aranyárban?]

fóliákra? (ne legyen azért aranyárban)

2010-09-06
11:38:16
#7240
Edmond,
Ha 10 cm-vel növeled a szigetelés vastagságát, akkor a 4x10-es ok, sőt 4x8 is megfelel, legfeljebb a gerendákon összenyomódik a szigetelő.


2010-09-06
11:01:34
#7238
Robert !

Köszönöm a javaslatodat és a rajzot. Szeretnék még kérdést feltenni. A gerenda vastagsága nálam 12cm. A gerenda közökben lévő üveggyapot vastagsága 10cm. Ha szeretném további 10 cm-vel növelni a szigetelés vastagságát, akkor hogyan nézne ki a rétegrend? ( Ha a 4x10-es keresztlécezést választom élére állítva, akkor ott elférne még 10 cm szigetelés )
2010-09-06
09:00:28
#7232
Edmond,

Így javítanám a páratechnikailag totál elrontott födémet:
1. OSB-t felszedni
2. Szigetelést felszedni
3. Az esetlegesen elmaradt gombamentesítést a faszerkezeten elvégezni
4. Párazáró fóliával a födémet és a gerendákat (átfedésekkel) letakarni, találkozásoknál végigragasztani
5. A gerendák közé a szigetelést visszarakni
6. Keresztlécezés a gerendázatra (minimum 5x5, inkább 4x10 élére). Lényeg, hogy a gerendák fölé olyan vastag hőszigetelő réteget kell tenni, hogy a fólia alatt a pára a gerenda tetején se tudjon kicsapódni.
7. Új szigetelőréteg a lécezés közé
8. Geotextília terítés
9. OSB lapokat fél méteres csíkokra vágva 1-2cm résekkel a lécezésre csavarozni (a felső kiszellőzés így biztosítva lesz)







Elrontott könnyűszerkezetes födém RECOMMENDED
2010-09-06
08:35:03
#7231
Sziasztok !

Egy a kivitelezsnél elrontott könnyűszerkezetes födém szigetelésével kellene valamit kezdenem. A ház földszintes, a tetőtér nincs beépítve,és nincs fűtve sem( 25 % hajlászögű tető )A padlástér teljes felülete OSB lemezzel van borítva, hogy járni lehessen rajta. Az OSB lemezek közvetlenül a fa gerendázatra vannak rögzítve gipszkarton csavarokkal. A fa gerendák másik oldalára lécezés van felszegelve és a lécezéshez vannak csavarozva a gopszkarton táblák. A gipszkarton és az OSB lapok között üveggyapot szigetelés van, de semmi fólia. Amikor megkezdődik a fűtési szezon és jönnek a nagyobb hidegek a gipszkarton plafonon itt-ott kicsi beázásnyomok jelentzkeznek. A kérdés az, hogy lehetséges-e a teljes gipszkarton plafon lebontása nélkül valami párazárást kiépíteni. Egyes vélemények szerint föl kellene szedni az OSB lapokat, hogy a pára szabadon rávozhasson a tetőtér felé. Nem tudom mi lenne a jó megoldás. Ha lehet szeretném elkerülni a teljes gipszkarton plafon visszabontását.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Elrontott könnyűszerkezetes födém
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva