Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyús bojlerlapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2020-01-07
20:32:10
Előzmény: kmatalik #54140#54147
Hello

Szerinted-szerintetek A HB200C-sen sem lehet akkor? Mert a leírásokban szövegesen írják, de az ábrákon nem szemléltetik és mivel nagy a ház és van cirkulációs csonk így jó lenne kihasználni...

(A cirkulációs csonk a sima' víznek van - Nem a csőkígyóra gondolok ami a 200C ben van és a fűtést szolgálja)

Viszont az a baj, hogy a hb300c fölött csak 20cm hely lenne és állítólag az nem a leg szerencsésebb még akkor sem ha onnan egyből csővel megy jobbra a beszívó és balra a kifúlyó' rész
kmatalikVálasz erre
2020-01-06
20:35:34
Előzmény: DDSM #54135#54140
Szia!

Nem, a HB200-ason nincs.

Üdv,
Krisztián
2020-01-06
17:48:38
Előzmény: kmatalik #54016#54135
Hello

A HB200-adon van cirkulációs csonk?

Üdv
kmatalikVálasz erre
2019-12-27
22:28:06
Előzmény: takyka #53821#54016
HB200-ast használok két és fél hónapja, néhány gondolat az előző hozzászólásokhoz:
Lakásba én sem raknám, nekem túl zajos lenne. Ha pedig nincs szellőzőcsatorna hozzákötve, akkor nagy körülötte a légmozgás és érezhetően hidegebb van a környezetében.
Viszont egy dohosodó pincehelyiségben nagyon jól el van, a napi pár órás működésével teljesen karbantartja a páratartalmat, az pedig hogy 16 vagy 15 fok van-e ott lenn így télen, nekem teljesen mindegy. A pincét nem fűtöm egyáltalán, csak a hulladékhőt hasznosítja. Nálam nincs szellőzőcsatornára kötve, a pince levegőjét szívja be és oda fúj vissza, kizárólag Economy Mode-ban (csak hőszivattyúval, fűtőszál nélkül) működik. Ezzel meg van szüntetve a dohosodás, jobban ki tudjuk használni a pincét.
Most télen a korábban használt gázfűtésű bojler is megy a HB200 mellett (kevesebbet van használatban, mint korábban, ez látszik a gázfogyasztáson is), de nyáron azt le fogom kapcsolni.
Korábban egy 300W-os párátlanítót kellett járatnom napi pár órát, most a kb. 850W-os HB200 megy, ami melegvizet is készít és párátlanít is.
Teszi mindezt napelemmel helyben termelt áramból. Sajnos a ház plusz a HB200 fogyasztását már nem termeli meg teljesen a napelemes rendszerünk, de a túlnyomó részét igen.
Szerintem erre a helyzetre jó választás volt a hőszivattyús bojler.
2019-12-11
08:34:07
Előzmény: robert #53820#53821
Én is kacérkodtam a gondolatával, de kb. ugyanerre jutottam.

Ha csak nyár lenne, jó megoldás lehetne a beltérben elhelyezett HSZ bojler. Párátlanít, hűt, de akkor meg pont nem tudjuk kihasználni a 25fokosnál melegebb napok adta kisebb hőlépcső előnyeit.
Télen jellemzően alacsony a páratartalom egy kicsit is normálisan szellőztetett lakásban, így a párátlanítás nem játszik.

Ha nem a költségek csökkentése, hanem a környezetvédelm (energiaigény csökkentése) a motiváció, akkor a célunkat csakis a kinti levegő hőjének kinyerésével érhetjük el. Lakás hőjének használata önbecsapás.

T.



2019-12-10
16:29:31
Előzmény: Paragon #53818#53820
Paragon,

Igazad van, a bojler fűtött térből gyűjti a meleget és hülyeség lenne azért fűteni a helységet, hogy legyen honnan kivonni a hőt (nem lehet saját hajunknál fogva felemelni magunkat).

Ám lehet, hogy éppen egy sűrűn használt párás mosókonyhába kerülne a HSZ-bojler, ahol a kültérbe kifújt levegővel biztosítható a légcsere és a hővisszanyerés is.

A készülék levegő igénye 500m3/óra, ami egy 150m2-es lakás esetén -a légutak kiépítésével- a szellőztetésre elégséges lehet, egyben hővisszanyerő is, de persze csak akkor amikor éppen működik (mi van, amikor nem?).

Az biztos, hogy csak nagyon speciális esetben lehet gazdaságos, de hátha összejön valakinek.


2019-12-10
14:58:12
Előzmény: robert #53817#53818
Robert,
"HB200-al az áramfogyasztása hőszivattyús üzemmódban jó esetben a felére csökkenthető egy mezei villanybojlerhez képest (500-1000kWh/év elektromos fogyasztáscsökkenés)" írod.
Nem számoltam utána, csupán felvetem, ez a meleg víz előállítás, igen csak lassan megtérülő beruházás lehet. A HB200 a szoba, jelen esetben a pince hőjét hasznosítja, amit fűteni kell. Tulajdonképpen a lakásból vonja el a hőt, a lehűlt közeget, ahogy olvasom a külső térbe nyomja. Igen ám, de a helyette beáramló levegő hideg, azt fel kell melegíteni, tehát majdnem ott vagyunk. mintha egy külső térben elhelyezett hőszivattyút működtetnénk igen rossz COP-vel, mivel a hőlépcső igen magas. A helyzet itt igen csak leegyszerűsítve:
1 egység gáz energiájához (12Ft/KWh) hozzáadok 1 egység villamos áramot 35Ft/KWh), és nyerek 2 egység energiával rendelkező meleg vizet. Ennek eléréséhez viszont több százezret fektettem be, aminek a megtérülése kétséges
2019-12-10
11:28:19
#53817
A rétegződés és keveredés miatt a termosztát érzékelővel mért hőmérsékletből még vízhasználat nélkül sem egyértelmű, hogy mennyi a rendelkezésre álló melegvíz mennyisége, és az sem, hogy mekkora az energiaveszteség.
A normál használat során leolvasott értékek pedig végképp szubjektívek és értelmezhetetlenek. Ezekre az értékere könnyelműség lenne egy drága beruházást alapozni, mert felhasználónként óriási eltérések lehetnek.

A tényleges veszteségre melegvízhasználat nélkül, csak a fűtőbetét járatásával a melegítésre felvett elektromos energia ismeretében lehet választ adni.
A gyártó a készülék saját termosztátjával áramlásmentesen állandó értéken tartja a vízhőmérsékletet, így számol átlagot. A mérést 20 fokos helységben végzik.

Ha az adatlapon 60 fokos vízzel 2.5KWh veszteség (Készenléti energiaszükséglet) szerepel, akkor egy 200 literes bojler esetén kb 12 fokot csökken az átlagos hőmérséklet a lakásban elhelyezett bojler esetén. Hűvösebb pincében a veszteség nagyobb, kevésbé meleg vízzel alacsonyabb.
Tehát, ha 60 fokos vízzel 20 fokos helységben 12 fokot hűl a víz, akkor 50 fokos víz 15 fokos helységben várhatóan 12*(50-15)/(60-20)=10.5 fokot hűl 24 óra alatt.

Folyamatos üzem mellett igazából a regenerációs idő, vagyis a visszamelegítéshez szükséges idő az érzékeny adat egy többtagú családban.
50 liter kihasznált víz (ennyi elég egy kamaszlány zuhanyzásához) visszamelegítése 1kW-os teljesítménnyel (cekász) kb 2 órát vesz igénybe, 2 kW fűtőteljesítménnyel 1 óra is elegendő.
A HB200 hőszivattyúja max 2kW-al fűthet, ezt a teljesítményt lehet még 1.8kW-al növelni a cekásszal (boost üzemmódban), így fél óra múlva jöhet a következő.

HB200-al az áramfogyasztása hőszivattyús üzemmódban jó esetben a felére csökkenthető egy mezei villanybojlerhez képest (500-1000kWh/év elektromos fogyasztáscsökkenés)
kmatalikVálasz erre
2019-12-10
08:52:48
Előzmény: DDSM #53726#53816
Sziasztok! Én idén októberben szereltettem be egy Hajdu HB200-at egy 50 m2-es pincehelyiségbe, aminek most tél elején 16 °C fokos a hőmérséklete. Ezen a külső hőmérsékleten 48 °C fokos melegvízzel indulva használat nélkül kb. 4 óránként 1 °C fok a hőveszteség, tehát 24 óra alatt 6 °C fok.
villam64Válasz erre
2019-12-09
23:36:23
Előzmény: DDSM #53814#53815
Igen, nagyobb a vesztesége, mint egy sima bojlernek. És ezért, meg az állandó áram miatt érdemes programozni, hogy akkorra fűtse fel a vizet, amikor szükség van rá. Utána már nem kell 60 fokon tartani, mert az jóval nagyobb hőveszteséggel jár, mint 50 fokon tartani. És minimálisan fűti azt a helyiséget, ahol van. De 2-3 óránként a ventilátorral lenyomja a hőt a tetejéről.
2019-12-09
22:20:22
Előzmény: robert #53731#53814
Jogos a pont, erre nem is gondoltam.... Megnézem mit írnak a veszteségére..

"Készenléti energiaszükséglet 60 C-on 2500 Wh/24h " ilyet találtam, ez lehet az amiről beszéltél?


Itt nincs éjszakai áram és nem is lesz, mert napelem lesz ha az égiek-Émász is úgy akarja :D


Köszönöm a válaszokat..
2019-12-03
08:11:33
Előzmény: DDSM #53726#53731
DDSM,

A hőszivattyús bojlerben fűtés nélkül ugyanannyit hűl a víz, mint egy villanybojlerben. A veszteséget kWh/nap-ban szokták megadni.

A hőszivattyús bojler nem kapcsolt (éjszakai) áramról megy, ezért napközben is melegít, ha szükség van rá.



villam64Válasz erre
2019-12-03
00:32:25
Előzmény: DDSM #53726#53727
Ha nagy a hőfokkülönbség a tartály és a csap víz között, akkor a fajsúly különbség is nagy, ezért nem keveredik. A teteje még megfelelő hőfokú, amikor a közepe már hideg. A hőfok veszteséget sem a szoba hőmérsékletre adják meg, hanem a víz hőfokra. Minél nagyobb a hőfok különbség, annál nagyobb a veszteség. Azt, hogy mennyi idő kell a felfűtéshez, a napi használat dönti el. Hány fokot kell emelni, és mennyi liter víz megy el naponta.
2019-12-02
21:58:58
Előzmény: villam64 #53725#53726
Köszi az infókat.

Az értem, hogy a tartályban lévőt melegítem, csak oda bejön a hálózatról ami talán tizen pár fokos..
Akkor kb 6-8óra alatt felmelegíti az egészet.

Esetleg még azt tudod, hogy pl 1 nap alatt használat nélkül 20fokos körüli környezetben hány fokot hül a tartályban lévő víz használat nélkül?
villam64Válasz erre
2019-12-02
21:17:51
Előzmény: DDSM #53724#53725
8 °C/óra a hőemelése. A tetején azért kell a hely, hogy csövezés nélkül jobban működjön. Jégképződés, és páralecsapódás nincs. Jegesedésnél ugyan úgy leolvaszt, mint a klíma. Nem a bejövő vizet melegíted, hanem a tartályban lévőt. Munka közben, előbb hűl, mert az alul melegedő víz felfele áramlik, és keveredik a felül lévővel. A víz rétegződik benne, kevéssé keveredik használatkor. Időkapcsolóval is lehet kapcsolni. Ha nem akarod használni a fűtőszálat, akkor 1,5 kW, vagy 6-10A-es kapcsoló elég.
2019-12-02
20:43:01
Előzmény: villam64 #53723#53724
Köszönöm a választ.

Akkor ezek szerint a lakásba külön nem engedsz be valamilyen módon levegőt..
Csak hőszivattyúsan kb mennyi idő alatt csinálja meg a 300l-t tapasztalatod alapján a bejövő 1x fokos bejövő hideg vízből?

Kb 20fok feletti lehet a hőmérséklet a pincében ahova raknám, ami több mint 30m2-es a levegőjét pedig kifújatnám egy szellőzőn a házból, a tetején igaz hogy közel a mennyezet viszont a bejövő levegőt meg a kimenőt is csövezném, gondolom így kevésbé gond, hogy fölötte nincs annyi hely, feltételezem, hogy jég képződés pára és egyéb lecsapódása miatt kellene annyi hely fölötte..

Milyen relével vagy mivel tudod kapcsolgatni?
villam64Válasz erre
2019-12-02
20:29:14
Előzmény: DDSM #53722#53723
A hőszivattyú rész 1200 W-os, a másikat lekötöttem, mert nem akarom 60 °C fölé melegíteni, mert ekkor kikapcsol a hőszivattyú, és bekapcsol a fűtőszál. A heti egyszeri baktérium mentesítésnél 65 °C-ra fűt, ezért vezérlem másként, hogy elkerüljem ezt. A kétórás működési idő meg elég nekem a meleg víz készítésre. Akkor is bekapcsol fűtőszálra, ha hideg a hőszivattyúhoz a beszívott levegő. A kifújt levegő csatlakozó ugyan úgy szabadon hagytam, 25-9 a hőfoklépcső. Kintről hidegebbet szívna. Nyáron klimatizál. Nekem a sarokban van a falnak támasztva, a tetején van hely. 1 %-ot, számít, de mégse egy akkora lakásnál, meg függ a használat idejétől is. 1 óra után puffog. Rájöttem, azért, mert a kifolyni szándékozó vizet szívogatja vissza a tálcában, mert csak a kádba lógattam. Tehát volt, hogy egy üvegbe lógattam, amikor a kondenzvíz elérte a cső végét megszünt a puffogás, mert nem tud levegőt szívni. Tehát bűzelzáró szükséges.
Bekapcsolásnál előbb tesztel, áramot csak lekapcsolásnál kell kapcsolni.
Az is számít a programozásnál, hogy mik az igények, tehát tudok segíteni a trükközésnél. Az érzékelőjét még nem mértem, azzal is be lehetne csapni.
2019-12-02
19:49:42
Előzmény: villam64 #53721#53722
Köszönöm a gyors választ.

Mivel nagy az áram felvétele mivel oldod meg az áram" kapcsolását?

Véleményed szerint miért kell körülötte és fölötte 60cm hely?
Nálad is így van beépítve?
Nálunk körülötte van elég hely, annyi hogy fölötte viszont kevesebb mint 25cm az nagy baj lehet szerinted?

Jelenleg 52% körüli a páratartalom a házban ami emeletes durván 2x150m2, szerinted mennyit csökkentene rajta, vagy Neked mekkora alapterületen mennyit csökkent?

Így hogy a lakás levegőjét használod valahol juttatsz is be emiatt nagyobb mennyiségű levegőt?
A kimenőjét pedig kivezeted a házból?
villam64Válasz erre
2019-12-02
19:38:59
Előzmény: DDSM #53720#53721
Szia

Kapható 200-as flexibilis cső. Széthúzható alumíniumot vettem. De már nem használom. Most már csak a lakás levegőjét használom. Legalább párátlanít is. Télen vergődött a padlás hideg levegőjével. Inkább időzítettem. Most már a házvezérlő ad neki áramot, 13-15 óra között, ha 45 °C alatt van a hőmérséklete. 45 °C-ra programozva 40 °C alatt kapcsol be, 45 °C-nál kapcsol ki.
2019-12-02
19:04:02
Előzmény: villam64 #53576#53720
Hello

Olyan kérdésem lenen hozzád, hogy a HB300C felső 19cm-es kivezetéseire milyen csővel sikerült rácsatlakoznod? Mert ha az égiek is úgy akarják a héten beszerzek Én is egyet és a levegős részére még nem találtam megfelelő megoldást..

Üdv
2019-11-14
12:24:47
Előzmény: villam64 #53576#53579
villam64,

"a vizet a fürdéshez kell beállítani"

Mi szakítottunk evvel a gondolattal. Nincs mindig elég melegvíz a fürdéshez a tárolóban.
A fürdés előtt kb 10 perccel be kell kapcsolni a "turbo gombot", akkor a kazán megemeli a 38 fokos vízhőmérsékletet 50-re. 38 elég a fűtéshez, mosdáshoz, kézmosásához, mosogatógéphez, viszont a fürdéshez kevés. Már megszoktuk/elfogadjuk, hogy legalább 10 perccel előre tervezünk, mert így sokkal gazdaságosabb.

A "turbo gombot" csak a fűtési szezonban használjuk, azon kívül a napkollektorok több melegvizet készítenek, mint kellene.

2019-11-14
11:40:27
Előzmény: villam64 #53576#53577
Na igen, a fürdővíz az kényes pontja. Ha egy üres kádba engeded a 45 fokos vizet, még meleg is lesz. Ha már kezd hűlni a fürdővíz, akkor viszont nagyon sok kell a 45 fokos vízből, hogy melegebb legyen.
villam64Válasz erre
2019-11-14
10:19:25
Előzmény: BJaca #53574#53576
A tartály mérete nekem elegendő, 300 literes. De a vizet a fürdéshez kell beállítani, tehát nem valószínű, hogy lejjebb vihetnénk a hőfokot. Én inkább a többlépcsős decentralizált rendszert támogatom. Mindent a helyén termelni, és felhasználni. Múltkor nézegettem tervrajzokat kész házakról. A meleg víz kivételek igen távol helyezkedtek el a központi termelőtől. Tehát már a tervekkel baj van.
2019-11-14
09:57:34
Előzmény: villam64 #53281#53574
Szia!
Ahogy nézegettem, legyen az bármilyen vizet melegítő hőszivattyú, 45 fok felett rohamosan csökken a hatásfoka. Nagyobb tartály kellene ahhoz a bojlerhez, hogy alacsonyabban lehessen tartan a víz hőfokát?
villam64Válasz erre
2019-09-05
16:12:59
#53281
Továbbra is azt látom, hogy kell fejleszteni a rendszert. A hajdu rendszerének kompresszorát túl erősnek tartom. Ez meglátszódhat a hatásfokon. A 44 fok és 59 fok között közelítőleg 1 kWh a plusz veszteség. Egy hűtő kompresszorral a zaj töredékére csökkenthető. Kollektor mellett javítana a fogyasztáson, de akkor a hőszivattyús részt 60 000 ft-ból kellene kihozni. 20190901-től 44 °C-ra állítottam a programját, a napkollektor a 100 liter után ezt melegíti, ha maradt elég energiája. A napkollektorral a két tartály 59 °C-ra van állítva.






Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyús bojlerlapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva