Biosolar Forum => Villanyszerelés => Villanyszereles | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 következő » |
medigVálasz erre 2014-11-10 14:56:05 |
---|
Előzmény: Ferke #47704#47707 Ferke, 5V-os PIR áramkörök nyugalmi áramfelvétele keveseb mint 50uA. Amikor müködik(bekapcsol) akkor fogyaszt többet, de az sem számottevő, kb. amennyi a relé meghúzásához kell. www.mpja.com/download/31227sc.pdf www.lelong.com.my/pir-motion-activated-infrared-sensor-lighting-control-230vac-2-wire-ioline-149464171-2015-05-Sale-P.htm Ennek a 230V PIR motion detector adatlapjában, nyugalmi teljesítényfelvételnek "< 0.0088W/h" van megadva. Szerintem nem kell aggódnod. Ha továbbra is szkeptikus vagy, akkor vegyél, vagy kérj kölcsön egyet és mérd le... |
robertVálasz erre 2014-11-10 13:43:35 |
---|
Előzmény: Ferke #47704#47706 Ferke, Az aggodalmad teljesen jogos. Minden esély meg van rá, hogy a mozgásérzékelővel többszörösére nő a fogyasztás. |
FerkeVálasz erre 2014-11-10 13:14:58 |
---|
#47704 Szép napot mindenkinek! Villanyszerelésből abszolút gyenge vagyok. Sajnos nagyon félek tőle, így nem is értek nagyon hozzá. Most már, hogy 3 éve lakunk a házban kiderült, a világítás kevés a konyhában. A terv az lenne, hogy a pult feletti szekrény alá led szalagot raknék be. Az egyik ismerősömnél láttam, hogy ezeket a led szalagot a lépcsőnél alkalmazta mozgásérzékelő vezérléssel. Az lenne a kérdésem, hogy egy sima mezei mozgásérzékelővel megoldható-e ez? És a mozgásérzékelő "stand-by" üzemmódban fogyaszt-e, és ha igen akkor sokat? Lehet hülye a kérdés, de nem tudom, és nem akarok hülyeséget csinálni, hogy a 6W-os led szalagot napi félóra működés miatt, a mozgásérzékelője 24órában 6w-ot egyen. Bocs ha hülyeség a kérdés!! |
Bous83Válasz erre 2013-09-27 21:04:35 |
---|
Előzmény: sándor #42511#42537 Szia Sándor, "Így már értem, hogy mi az a rengeteg forrasztott, sodrott kötés-kivezetés. Az árnyékolás teljesen lefedi a primert, nem "deformálja" az átvitt frekit. Az árnyékolás felett nem lehetne "szigetelőpapír" helyettesítő "műgyanta" bemártást alkalmazni? A hűtést rontaná, de sokkal gyorsabb lenne a "gyártás". Nagyobb helyed maradna a szekunder tekercselés számára. Esetleg nagyobb átmérőjű magot választani? Középen határesetnek látszik a külső drótsor. Tudom, hogy piszkosul megdrágítaná, de esetleg nem férne bele egy litzés tekercselés?" Minden szigetelési rétegre a leggyorsabb a 13mm-es tenolán, ugyanis azt kb 1 perc elkészíteni, ráadásul olcsó. (van rá minden toroidosnak egy trükkös kis gépe) A nagyobb vas = nagyobb vastömeg amit mágnesezni kell (kisebb az induktivitása, ezért nagyobb a mágnesezési áram)= nagyobb veszteség. A lice sokszoros árban van, de ez bennünk is felmerült mint lehetőség. Ha netán majd találok kedvező áron, lehet kipróbáljuk. És ez a legkisebb trafó, van olyan, ami ugyan ez a fesz (tehát 12V-ra), de négyszeres áram, azaz négyszer ennyi vezető... :D:D:D (és bár 250W helyett 1000W a toroid, attól négyszer ennyi vezetővel megtekerni tuti izgi lesz...) A lice készítést meghagyom a gyáraknak. Itt 12db 1,6-os vezető van, tehát lice ez is... :) Alapvetően minden fázisnál (a trafónál és mindenhol máshol) olyan megoldásokat keresek, amik egyszerűk, kevés a hibalehetőség. Ha eljön valaha a gyártás, nem szeretném én csinálni az egészet, ezért a komplex megoldások nem jöhetnek szóba, mert vagy nekem kell csinálnom mindet, vagy megfizethetetlen... Igen, lámpa kérdése részben megoldva. Bár a 90m LED szalagból még kb 70m felragasztása és bevezetékezése hátra van. (Ráadásul szarul ragad az öntapadósa, és így utólag segíteni kell pillanatragasztóval is) Igaz legalább kész a központ, sok-sok nap ráment. 6 zónában állítható ez a 300W-nyi LED szalag, 1db 6A, 3db 4A, és 2db 2A zóna. Mindegyik zóna meghajtója távolról állítható és stand-by-ba küldhető step-down konverter, 15V-35V bemenettel (szóval 24V akku). |
fusimisiVálasz erre 2013-09-25 20:40:45 |
---|
#42521 Lesz egy kis felújítás a villanyszekrénybe. Ezt a kis picit raktam össze :) a régi kis bakony cuccok helyett ![]() |
Bous83Válasz erre 2013-09-24 23:38:13 |
---|
Előzmény: sándor #42498#42510 Szia Sándor, Ez volt az első olyan példány, amin az alu kapacitív árnyékolót beépítettük. (előtte volt egy olyan, amiben nem volt) Direkt visszaraktam a szemetet (fűrészfogas papír), hogy lásd a felépítését. Valójában 3 kör volt, két fűrészfogas, és a "henger külső palástján" egy sima. A fogasok mentek először. A "gerin" ment a külső palástra, (előre lehúzva az össze papírt), mint ha meghosszabbítottam volna a "csövet". Aztán a fogakat szép sorban egymás után ráhajtottam. Jól gondolod, a lényeg az volt, hogy a "gerinc" ne szakadjon. Mindhárom aluszalagra külön-külön ráforrasztottam sodrott drótból kihúzott 3 szálat, majd a végén ezeket összecsavarva (9 szál) forrasztottam hozzá a zöld-sárgát. Ezt követően kapott 13mm széles tenolán szalagot úgy, hogy kb 2/3 átfedéssel tekertük. Így mindenhol 3 réteg ilyan műanyag van. (ilyen a belső tekercs felől is, ha a második képen ránagyítasz az alu "megszakítására", láthatod az áttetsző tenolán műanyag szalagot.) Ez elengedhetetlen, ugyanis a 230 tekercs felől (a belső tekercs) szigetelni kellet, kívülről meg azért, hogy a sok vastag drót ne szakítsa el az alut, és persze rövid zár se lehessen. A tekercselő nem tudta megtekerni az összes 7V-os tekercset, csak annak felét. Egyébként kívülről is kapott volna tenolán szalagot, de a 7V felét műhelyembe tekertem fejlesztősrácommal. 12db 1,6mm2 vezető párhuzamosan, egyenként 4,5m hosszban, és 24 menettel. Izgi volt tekerni, természetesen a 24 menet közepénél kezdetem, és először 2,2m lett átdugva a "lyukon". A kis fesz kivezetés csak a nagyobb forrasztási felület és a könnyebb összetekerhetőség miatt lett 4-be tekerve (valójában két kivezetés), arról nem készítettem fotót, végül kettesével kapott 2db 6mm2 sodrott drótot, azaz kivezetésenként 12mm2-t. (így lett a legnagyobb a forrasztási felület, ugyanis ha négy kört egymás mellé teszel, mindegyik érintkezik a két szomszédjával is, persze átlóban elrendezve, szembelévők a tekercskivezetések, és a 6mm2-esek is.) P.S. Hát sajna nem igazán sorozatgyártós megoldás, mert elég sok idő elment az árnyékolással. Van egy cég, aki vezető ragasztós 0,1 és 0,05mm réz szalagot is árul, max 10cm szélességben. Ha nem lesz aranyárban ezt fogjuk választani. Sokkal-sokkal gyorsabban kivitelezhető. |
Bous83Válasz erre 2013-09-23 14:52:41 |
---|
Előzmény: sándor #42165#42473 Szia Sándor, Elkészült a trafó, gondoltam megmutatom... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bous83Válasz erre 2013-09-05 00:02:55 |
---|
Előzmény: Égboltos #42167#42174 Kicsit utánajárva azt találtam, hogy elvileg a sima elektronikai szereléshez használt forrasztó ón is befogja, csak a benne lévő gyanta nem oldja az aluoxidot. Tehát ha teszek ónt alura, felhevítem, és a páka hegyét az ónos felületen (ónban) húzogatom úgy, hogy "karcoljam" az alu felületét (hogy megsértsem az aluoxidot), az ón hozzá tud tapadni a tiszta Al.-hez. Kipróbáltam az aluszalaggal és tökéletesen hozzá lehet forrasztani a réz vezetőt. Nagyon durva, nem gondoltam volna hogy fogja, ugyanis a keményforrasz anyagok jóval drágábbak az aluhoz mint bármihez, még az ezüstös vashoz való pálcához képest is. Gondoltam lágyforrasztásnál is spéci cucc kell. Bár lehet kapni olyan ónt, melyben a folyasztószer oldja az aluoxidot, és azt használva nem csak a "karcoknál" köt oda az ón, hanem az egész felületen. Mivel az áram nagyon kicsi lesz, a tesztpéldányon sima ónnal, "karcolós módszerrel" csináljuk. A későbbiek majd meg kiderülnek. Sándor, remélhetően 1 héten belül elkészítjük ezt a trafót, készítek képeket, azok majd mindent elmondanak... ;) |
ÉgboltosVálasz erre 2013-09-04 18:08:38 |
---|
#42167 Bous83 Ha a forrasztás mellett döntesz akkor itt lehet olyan pálcákat venni:70/2144106 vagy 20/5245539. 5 pálca kb 2300Ft. Az övék az a film. |
Bous83Válasz erre 2013-09-04 13:46:05 |
---|
Előzmény: sándor #42152#42159 Sándor, Először is köszönöm hogy foglalkoztál a problémámmal. A trafó felépítésében természetesen belülről kifelé vassal kezdődik, azután szigetelés, 1. tekercs, szigetelés, kapacitív árnyékoló, szigetelés, 2. tekercs, s végül szigetelés. Gondoltam a probléma szempontjából lényegtelen a teljes felépítés, a lényeg, hogy a két tekercs közötti szigetelést kell "felbővíteni" dupla szigetelésre, közte fémmel. Kicsit másként fogalmazva az alapproblémát: Ha a primer tekercs két kivezetését összekötve a kapacitás mérő egyik felére kötöm, majd a szekunder tekercs két kivezetését összekötve a kapacitás mérő másik bemenetére kötöm, nem nulla kapacitást mérek, hanem 0,58 nF. Ezen a kapacitáson megy át a zavar, ezt kellene megakadályoznom. (egy toroidnál jó nagy felület van a két tekercs között, még a 320VA legkisebb verziónál is 20-30cm2 a felület) A kapacitív árnyékolás célja az, hogy a (inverter üzem szemszögéből) 7V-os primerre adott 32kHz-es PWM négyszögjelek (melyek átlaga 50Hz szinusz) a frekvencia nagysága (pontosabban főként azért, mert négyszögjel, azaz a felfutó és lefutó él nagyon meredek, nagyon kis idő alatt 0V-ról 12V-ra és vissza ugrik a potenciál a primer tekercsen) miatt kis mértékben átmennek a 230-as oldalra közös módusú zavarként. Bár a 230 oldalon van közös módusú szűrő, jobb szeretnénk, ha semmilyen mértékben nem menne át. Ezt a legegyszerűbben úgy lehet kivitelezni, hogy a primer tekercset "befedem" egybefüggő vezető anyaggal (úgy, hogy ne legyen rövidrezárt menet, tehát csak a felület 95%-át fedem be), melyet a primer oldalon például a nulla potenciálhoz kötöm. Ekkor az említett kapacitív úton átment 1-2mA-es áram nem a szekunder tekercsben végzi, hanem a fóliában, amit rákötöttem az akku mínuszra, így a készüléken belül "rövidre zárom" ezt a pici áramot, nem megy át a 230 oldalra. Tehát a keresztmetszetek tekintetében nagyon kicsik a követelmények, akár sok ohm is lehet a kontaktus. (még 100 Ohm esetén is 1-2 mA áramnál csak 100-200mV lenne a fólia potenciál "ugrálása", mely közel százada a 12V-os potenciélváltozáshoz képest. Szóval 100 Ohmnál már csak 1% közös módusú áram megy át ahhoz képest, mint ha semmit se tennék be.) Aluszalag tekintetében a légteknikások által használt öntapadós verzióra gondoltam több okból kifolyólag is. Ilyen pl. az olcsósága, az, hogy könnyen be lehet vágdosni ahhoz, hogy a toroidot be tudjam fedni, az, hogy öntapadós, tehát ott marad ahova teszem, könnyű utána tovább tekercselni, stb.. P.S.: találtunk egy céget, aki forgalmaz öntapadós vékony réz fóliát erre a célra, írtunk neki. Ha nem lesz egy vagyon (sajnos szerintem igen), akkor meg is van a megoldás. |
Bous83Válasz erre 2013-09-03 16:43:02 |
---|
#42147 Sziasztok, szükségem lenne egy kis segítségre, rezet és alut kellene valahogy összekötnöm. Bár nem feltétlen ide tartozik, máshova még kevésbé. A szünetmentes toroidjában kapacitív árnyékolást kell eszközölnöm a primer és szekunder között. Már sok időt fordítottunk a megfelelő árnyékolás (és olcsó!) kitalálására. A legszimpatikusabb megoldás az, hogy elkészítjük a toroid belső tekercselését, aztán kap szigetelést. Ezt követően körkörösen körbetekerjük alu szalaggal úgy, hogy ne alkosson egész menetet, tehát a kerület mentén egy helyen egy fél centit kihagyva. Na ehhez az alu szalaghoz kellene csatlakoznunk réz vezetővel. Ezt követően újabb szigetelés, majd a külső tekercs. A csatlakozáshoz néhány vizsgálandó felvetés: - legyen ónozott a vezető, és nagy felületen érintkezzenek - legyen közte vezető ragasztó (nagyon drága) - legyen valamilyen bevonatú a vezető, pl. ezüstözött (rádióamatőrök használnak ilyet kis tekercsekhez) Mindegyik megoldásnál az a gondom, hogy az aluszalag felületén természetes aluoxid van, ami jó szigetelő. Folyékony ragasztónál (ami önmagban is a legdrágább megoldás, ráadásul még a legidőigényesebb is) lehet olyat, hogy a ragasztó alura nyomása után egy tűvel "megvakarom" az alut, aztán rá a réz. Szóval ha valaki tudja a megoldást, vagy van jó javaslata, azt szívesen fogadom... :) Előre is köszi, Bous |
robertVálasz erre 2013-08-08 20:55:43 |
---|
#41691 SMR-T típusú multifunkciós időzítő ... volt. Szerencsére nem volt a közelében gyúlékony anyag. A benne lévő gyári biztosíték NEM ÉG KI, CSAK A LAKÁS! Még az sem derült ki számomra, hogy melyik alkatrész hibásodott meg! ![]() ![]() |
payagyerekVálasz erre 2013-08-03 22:15:52 |
---|
Előzmény: robert #41541#41592 Félig OFF A minap én is alkottam! Teszem fel lelkesen a Daikin klímát (téli fűtésre), miközben én is belegyalogoltam az 55-ös fúrókoronával abba az alupex fűtéscsőbe, melyet annó épp én rejtettem a fal mélyébe! A szomszédok kiflibe hajolva fogták a hasukat a röhögéstől, mert olyan ordenáré káromkodásba, köztük a saját "K.Anyámba" törtem ki, hogy még a JóIsten is befogta a fülét odafenn. Persze a dolog azóta is úgy van hagyva. A fene ott egye meg! Majd. Szóval akadnak efféle mókák. Nem szégyen az! :-) |
medigVálasz erre 2013-08-02 08:38:05 |
---|
Előzmény: robert #41541#41567 Veszélyes dolgok ezek! Isten ments az ilyen falon átmenő, keresztbe kasul vezetékeléstől... ha meg más nem ment, akkor a fi relé... vagy a "biztosíték", vagy egy gumi talpú cipő... Erről meg az ugrik be, amikor elgyalultam a kézi gyalugéppel a kábeljét. Nem dicsekvés képpen, inkább tanulság gyanánt, de sajnos előfordult hogy a kábel rossz helyen volt rossz időben... Azóta gondosan ügyelem hol lődörög a madraz, legyen az bármilyen elektromos jószág. Akkor is sikerült lecsatintani a biztosítékot, meg némi szikra, és amperszag is volt. Hirtelen nem értettem mi történt, csak pár pillanat múlva esett le, mi is a tényállás. |
medigVálasz erre 2013-08-01 11:17:25 |
---|
Előzmény: robert #41541#41561 Róbert, Szép munka! Nincs is jobb annál, ha magának csinál munkát az ember. Lekopogom, még nem furtam el vellanymazzagot, de a kertben egy időben rendszeresen luggattam át az esővíz elvezetés szürke, PVC csöveit... Noha én magam raktam le, és nagyjából tudtam is hol megy (már amikor igen) ennek ellenére jófajta kertásó megtette a magáét. Ott is lehetett javítgatni, foltozgatni... Azért hozzá kell tegyem, tereprendezéskor történtek ezek az afférok 2-3 alkalommal, és nem is egynapon... na és annak ellenére, hogy mielőtt megtapostam volna az ásót, fennhangon szavaltam, hogy "no, itt aztán óvatosan mert csövezés fut". Azóta 98%-ban védett helyen futnak ezek a csövek... bocsánat az offtopic gondolatokért... |
robertVálasz erre 2013-07-30 18:15:58 |
---|
#41541 Nem az én fürdőben történt, tökön át babona át vezették az áramot: Íme, így kell mérnöki pontossággal telibe-fúrni egy vakolatban futó kábelt! A nagyon látványos szikra és hangjelenséget több órás javítás követte :( ![]() Az esetek 99%-át megússzuk :) Nyomvonal kialakítása: ![]() |
pagaVálasz erre 2013-04-07 09:29:59 |
---|
#40106 Kültérre, udvar megvilágítására keresek mozgásérzékelős reflektorokat. A felszerelés helyétől (épület homlokzata) ~10-20 méterig kellene jól elvilágítaniuk. Kültéri kamerák mellé szánom majd kiegészítő világításnak. Valamilyen ledes megoldásra gondolok, de nem vagyok képben, hogy ilyen helyre hideg vagy meleg fehér fényűt és milyen teljesítményűt érdemes venni. Arról sincsenek érdemi infóim, hogy mit lehet elvárni fogyasztás, élettartam, stb. tekintetében ezektől a fényvetőktől, hogy mennyire korrektek a csomagolásaikon lévő számok. Az interneten sok "okos" leírás van, de engem olyanok véleménye és tapasztalat érdekelne, akik használnak ilyen reflektorokat. Esetleg éppen olyan céllal, mint amilyennel majd én is szeretném. Milyen termékeket, megoldásokat javasolnátok a fenti célra? Milyen tapasztalataitok vannak az általatok használt eszközökkel kapcsolatban? |
robertVálasz erre 2013-01-16 02:07:01 |
---|
Előzmény: plaszlo #37731#37750 plaszlo, Egy szabadtéri mérőszekrényt ráültetni a kábelre, ahol belép a telekre. Az egész nagyjából 80cm magas, 30cm mély és 60-80cm széles. Attól függően, hogy csak nappali vagy éjszakai mérőt is tartalmaz. Oszlop nem szükséges hozzá. Egy zártszelvény szerelőkeret, földbe ásott beton tuskókon. A műanyag szekrénybe a földbe lenyúló csöveken megy be és jön ki a kábel. Nagyon egyszerű össze és felállítani. Minden belső elemnek adott, előszerelt, csavarokkal ellátott helye van. Esővíz mentesen zárt, a leolvasás egy plexi ablakon keresztül történik. Nem kell, és nem is lehet nyitogatni. A szerelődnek (kérjél szerelőt a szolgáltatótól) tudnia kell, hogy a szolgáltatód melyik tipust, tipusokat fogadja el. A régi mérő kerül a szekrénybe. Jó lenne, ha lenne hozzá szerelőkeret is, amivel be lehet állítani a földbe. Egy szúróföldet mindenképpen telepíteni kell mellé. Ára ~3 ezer, munkával együtt. A különböző tipusok között egy 3~ + 3+1~ dugalj+fi relés változat lábbal kb 150 ezer. Partner szerelőknek 122 ezer. Csak egy csupasz szekrény lábbal, kerti csatlakozók nélkül ~55 ezer, szerelőknek 38 ezer. ![]() |
plaszloVálasz erre 2013-01-15 17:59:42 |
---|
Előzmény: sándor #37727#37731 Sándor, Köszönöm, most már tisztább a kép. A kivitelezés úgyis pénz és lehetőségek függvénye lesz, de így már látom merre induljak el. A terasz beépítés csak opciós terv, természetesen ha ezt választom, akkor nem szigetelek előtte. Megkérdezem az Elműt, mit javasolnak és mibe kerülhet nagyjából az akció. Talán a kerítéses lenne a legjobb megoldás, utána már viszonylag szabadon tervezhetek. Beszéltem az Elművel és közben a megoldás is megszületett. Kell keresni egy regisztrált villanyszerelőt - minő szerencse az utcabéli ember regisztrált szerelő (megnéztem az Elmű nyilvántartásban) - aki megállapítja, hová lehet kiépíteni az új szabványos mérőhelyet, majd ha elkészült, jönnek az Elműtől és áthelyezik a mérőórát. A sorrend egyszerű lesz, házat körbeszigetelem utoljára hagyva a mérőhelyes falat, majd kiépíttetem az új, szabványos mérőhelyet. Miután áthelyezték a mérőórát, át lehet kötni az áramköröket az új kismegszakító szekrénybe. Utána akár szigetelem, akár bővítem a házat, nem lesz útban a mérőhely. Itt egyetlen probléma a szabványos mérőhely kialakítsa lehet, mert ha nem találnak másik megfelelő helyet, akkor oszlopot kell állítani, ami 100 rugó körül van (miből lehet ez az oszlop...). De minő szerencse ismét, az utcabéli villanyszerelő kerítése mellett legalább 3 oszlop fekszik beton tuskóval együtt, biztos meg lehet alkudni rá. De azért remélem erre nem lesz szükség. |
plaszloVálasz erre 2013-01-15 10:59:28 |
---|
Előzmény: sándor #37705#37714 Sándor, Ne irigykedj, már nálunk is olvad, minden csupa latyak. Tegnap este akkora pelyhekben hullott a hó, mint a mesékben, de aztán átváltott esőbe. :(( Köszönöm a kimerítő válaszodat. Igen, még írtam hozzá és tettem fel egy fényképet is. Néhány adalék: - a betáp kábel az oszlopnál lemegy a föld alá és a teraszon bukkan fel a bekötőszekrényben. Nem tudom nálunk mi a szokás, de még nem láttam villanyórát a kerítés mellett, ez a rész nemrég üdülőterület volt, zömmel nyaralókkal. Most már egyre több a családi ház és a fix lakó, de az új házaknál sem láttam még ilyet. Majd figyelni fogom a kerítések mellett hátha találok valahol villanyórát, kutyasétáltatás közben nem feltűnő a nézelődés annyira. A pincénk teljesen száraz, elöntésveszély csak masszív csőtörés esetén lehetséges. A pince a ház hátsó fele alatt van, a terasz csak fel van töltve, alatta föld. A pince födém betongerendás, közte beton béléstestekkel (kefnikkel). Nincs alatta semmi, látszanak a gerendák és a béléstestek is. Erre van rögzítve néhány vezetéksín, ami a részben a pincerészt látja el, részben visszamegy a házba. A többi vezetéket a padozat betonjában (tehát a födémgerendák felett) vezették vékony gégecsőben. Próbáltam néhányat meghúzni, de meg sem mozdult, mellé sem tudok befűzni új kábelt. A vezetékezésnél a villanyóra szekrényből a mért áramkörök a betáp mellett - természetesen külön csatornában - visszamennek a kövezet alá. Szigetelés a falon kizárólag kőzetgyapot lesz, a jelenlegi EPS-t leszedem. Ezt a hőszigetelésen kívül hangszigetelés és tűzvédelem miatt is így tartom jónak. Annyiban lenne jó eltüntetni a bekötési pontot és a villanyóraszekrényt, mert mint lehetőség szerepel a távlati terveimben a terasz beépítése a belső tér növelése miatt. Ha ez nem lenne terv, annyira nem érdekelne az egész, csinálok egy szebb mérőóraszekrényt és eltakarom (bonthatóan) a betáp részt. Írtad, hogy a méretlen csatlakozási pontot fali tartókonzolra is lehet rakni, ez a konzol lehet a földben is lebetonozva, hogy ne legyen kapcsolatban a házzal, a szigeteléssel? Csak olyan megoldás érdekel, ami totál legális és szabályos, nincs kedvem a szolgáltató céltáblájává válni. Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű. Ahogy olvasom a variációkat, a legegyszerűbb és legolcsóbb lenne a csatlakozási pontot és a mérőóraszekrényt valahogy ideiglenesen lefektetni a földre és megcsinálni mögötte a hőszigetelést, majd visszarakni a falra. Ezt meg lehetne csinálni az egész ház hőszigetelése előtt is. Ez akár pár nap alatt megoldható a száradási, kötési időket is figyelembe véve. Viszont a legmacerásabb és legdrágább megoldás - ami egyben a legnagyobb szabadságot is adná - átrakatni az egészet a ház mellé. Végül minden csak pénz kérdése. :( |
plaszloVálasz erre 2013-01-14 18:38:59 |
---|
Előzmény: medig #37699#37701 Éppenséggel van egy utcabéli Elműs fazon, és még kontaktom is van hozzá (haverjával üzleteltem), de előtte szeretném tudni a mi merre, mert csak bűnözőnek hívta a haverja. (telefonszáma is csak így van meg) ;)) |
medigVálasz erre 2013-01-14 17:32:26 |
---|
Előzmény: plaszlo #37698#37699 Amikor pár éve mérőhelyet építtettük át, akkor kihívtam a közelből egy regisztrált szerelőt(eon) és átbeszéltük a dolgokat. Én elmondtam neki mit szeretnék, kihangsúlyzva hogy mit-miért, aztán Ő mondta el hogy mit hogy lehet, mik a lehetőségek, mi mennyibe fáj hozzávetőlegesen. Szerintem ez így a legcélszerűbb, pláne hogy ismeri a környéken hogyan mennek a dolgok... Egy helyszíni szemle általában nem kerül semmibe, ha a közelből van a mester.. |
plaszloVálasz erre 2013-01-14 17:07:47 |
---|
Előzmény: medig #37697#37698 Medig, amennyire tudtam lebontottam a szekrényt anno, de csak 2 cm-es hungarocellt tudtam begyömöszölni az óraszekrény alá. Ettől féltem, hogy nem lesz olcsó mulatság, de ha valamerre lépni akarok, akkor szabaddá kell tenni ezt a részt. :( |
medigVálasz erre 2013-01-14 16:32:05 |
---|
Előzmény: plaszlo #37695#37697 plaszlo, Amíg Sándor szakmai segítsége megérkezik... A legegyszerűbb lenne kiemelni a villanyóra szekrényt, amennyiben: - a fal és a szekrény mögötti rész, és a rögzítés módja nem indokolja a plomba-bontást, - távlati tervekkel nem áll szöges ellentétben. Így mögötte teljesértékü szigetelés alakítható ki, nem kell Elművel mókázni, hiszen nem bontod meg a plombákat... Bármelyik másik megoldás, biztosan mérőhely áthelyezéssel járna, ami nagy valószínűséggel a mérőhely teljes cseréjét jelenti, ami hozzávetőlegesen 100eFt-ról indul reálisan, munkadíj és anyag költség tekintetében. És nem kevés macerával... Ez csak személyes vélemény, mindenki úgy csinálja ahogy akarja. Elnézést hogy beledumáltam, remélem segítettem valamit, medig |
plaszloVálasz erre 2013-01-14 14:28:58 |
---|
#37695 Sándor, Szakmai segítséget szeretnék kérni tőled. Lenne egy még elméleti problémám, ami idővel valós probléma lesz. Ez az elektromos bekötési pont a mérőórával. Az Elmű méretlen becsatlakozási pontja és a villanyóra szekrény a teraszon a ház falára van rögzítve. Mit lehet tenni, ha hőszigetelni szeretném majd a házat a bekötési pont alatt is folyamatosan? Át lehet rakatni máshová, vagy a falon kell lennie? A szigetelés idejére lehet kérni ideiglenes bekötési pontot, vagy esetleg a háztól kicsit távolabb, valamilyen állványon is lehet rögzíteni? Gondolom ez Elműnél kell majd kezdeményeznem az áthelyezést, de nem tudom milyen lehetőségeim vannak, mit kérhetek, ill mit tehetek. Most még vékony a hőszigetelés, csak körbeszigeteltem a mérőóra és a bekötési pont körül, de egy rendes hőszigetelés esetén már nagyon zavaró lenne egy akkora szigeteletlen folt a falon. A másik lehetőség ami előfordulhat, hogy beépítem a teraszt és akkor nem a hőszigetelést zavarná, hanem a beltérbe kerülne a becsatlakozási pont, útban mindennek. Most a föld alatt jön az áram és a teraszon bukkan fel, itt van a becsatlakozási pont kialakítva. Az is problémás, hogy a mérőórától a mért vezetékek ugyanott mennek le, ahol feljön a méretlen. A vezetékek részben a pince födémén műanyag sínben, részben a pincefödém tetején gégecsövekben lett szétosztva, beleöntve a betonba. Tehát az elmenő vezetékeket is meg kell hosszabbítani kultúrát és szakszerű módon a villanyóra új helyéig. Ha lehet kihagynám a burkolat felbontását a teljes házban, mert fogalmam sincs hol vezették el, csak azt tudom hol jön fel a betonból. A teraszt előbb-utóbb úgy is fel kell bontani, így a pincébe menő vezetékek átkötése nem olyan nagy probléma, mint a padlóban menők meghosszabbítása. Faház lévén így oldották meg a rejtett vezetékezést. ![]() |
Biosolar Forum => Villanyszerelés => Villanyszereles | lapozz: « előző 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 következő » |