Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-01-16
03:27:32
Előzmény: sándor #10763#10766
Köszönöm a válaszokat!

Sándor írta:
"Semmi szükség hatalmas kazánra, amelyet majd csak rossz hatásfokkal óvatosan, állandóan figyelve kell tüzelgetned. ...a Robert által számított három órás kazán üzem le sem kötné a teljes időtöket.

Öreg, nehéz kazánt megmozdítani elég rizikós. Különösen, ha öntvénytagos.
A faelgázosítóktól sem kell csodát várni. Nálam lassan 10 éves lesz, de a fémszerkezete kibír még tíz évet. Most kellett a belső samott béléseket, az ajtó és más tömítéseket, hőszigetelő burkolatot kicserélni. A Szakszer pár hétre vállalta. Az egész munka dumálással együtt volt másfél óra, és 120eFt. Ebből csak a kiszállás 20eFt 220km-e!
Ha nem generátoros kivitelű, akkor jóval olcsóbb lett volna a felső tér samott bélése.
A kazán az én számításaim szerint már régen visszahozta az akkori igen magas árát. A mostani felújítás pedig egy télen visszajön.

Nem akarlak rábeszélni az elgázosítókra, de ha csak arra gondolsz, hogy a kéményemet, kazánomat egy szezonban egyszer tisztítom. Pár éve próbaképpp egy egész szezont gond nélkül végignyomtam tisztítás nélkül. Ezt másfajta kazánnal nem lehetne megcsinálni.
Ráadásul négy napi hamu belefér egy 10 literes vödörbe.
"

Egy kicsit most megkeveredtem.
Én először egy 30-35 KW körüli viadrust akartam venni,de itt a fórumon (rendszer rajzok) lebeszéltek róla, mert , hogy kicsi és nagyon sok idő míg felfűti a puffert és a házat, ezért álltam neki keresni a kb 50 Kw-os kazánokat,mert azt ajánlottátok.

DeJoe írta:
"votinka
A viadrus U22 d5 teljesítménye 29kW.
Ha azt veszed amit Sándor írt :
"Ha a kazánod 50KW teljesítményű, akkor hét és fél órányi kazán működést képes a tárolód betárolni"
akkor mennyi idő azzal fölfűteni a 3000 literes tárolót?
Másodállásban fűtő leszel?? :-)"



Akkor véleményetek szerint faelgázasítóból a 3000l-es tartályhoz+150m2 (370-400 lég m3) megfelelne nekem egy Atmos DC25S vagy egy Vigas 25S esetleg a még kisebb Atmos DC22S ?

Vegyesből pedig egy 35-40 KW körüli(fára értve)?
Köszi!
2011-01-15
19:48:33
Előzmény: Dejoe #10748#10749
Bár jobban megnézve, ölég kátrányos a belseje :-(
2011-01-15
19:04:24
Előzmény: votinka #10741#10742
votinka,

Köbméterenként és fokonként kb 1 kWh szükséges. Nem tudom milyen fűtőtesteket használsz, de 50 foknál hidegebb tárolóval már nem nagyon tudsz mit kezdeni, 80-85 foknál meg nemigen fűtöd fel jobban. A maximális hőmérséklet-különbség 35 fok, amihez 35*3=105kWh hőenergia szükséges. 40kW-os kazán 105/40=2.6 majdnem három óra alatt fűti fel a 3m3 vizet.
2011-01-15
18:44:06
Előzmény: sándor #10730#10741
Szerintem a számomra legjobb megoldás egy faelgázasító kazán lenne,de ez úgy néz ki nem fér bele a költségvetésbe.
Hosszú távra szeretnék kazánt vásárolni.
Ti ajánlottátok, hogy érdemes 50 KW körülibe gondolkodnom,mert kisebbel nem agyon tudom felfűteni (sok időt vesz igénybe) a 3000 L-es vagy annál nagyobb tartályt, + házat és nem kell gyakran pakolni!
Az általam felsorolt kazánok, a lemezek és az öntöttvas is szinte egy árban vannak(300 körül).
Én úgy gondoltam,hogy minimum egy 32Kw-os faelgázasító kell ekkora vízmennyiséghez.
Egy Atmos DC25S vagy egy Vigas 25S 400-450 körül van, ezek ára már közelít a sima vegyes tüzelésűekhez.

Kaptam még két képet a tartályról,azt is felteszem ide.
Belül minimálisan rozsdás!
Köszi!
Üdv!





2011-01-15
07:29:45
#10725
Valószínű megveszem!

A képek alapján jó állapotúnak tűnik.
Az 5 mm -es falvastagság megnyugtató,nyitott rendszerben is szerintem nagyon sokáig bírni fogja.

Most már csak egy kazán kell hozzá.
Amiket néztem:
Viadrus U22 8 vagy 9 tagos
Calor V50
Celsius V45
Hőterm Carbon 45
Hőterm Carbon gigant 55
de egyenlőre nem tudtam dönteni.
Egy kicsit tartok a lemez kazánoktól,de fához inkább ezeket ajánlják!
2010-12-14
13:28:49
#9738
v_gy,

A kazánon, de a gépkönyvében is szerepel, hogy a (kötelezően) ajánlott üzemi hőmérséklete 80-90fok között kell legyen. Különben a minimális 2 éves garancia is ugrik.

2010-12-14
07:46:20
#9724
Üdv

Köszi a hozzászólásokat.
Eddig csak a neten talákoztam ilyen kazánnal, elolvasgattam róla amit irnak és ez alapján sejtettem, hogy valami nem kóser annál a renszernél.
Szerintem a kezelőjével van gond, de hát a saját fája.
Ajálottam neki hogy csak tökéletesn száraz fával tüzeljen.
Láttam nála hasogatva a száradástól már megrepedezett fákat azt szabadna csak beletenni.
A 60-65 fok kazánhőfokot is kevesellem, van neki 2 hatalmas puffertartálya abba bőben lehetne eltárolni a feleslegesen meleg vizet.



végyé

2010-12-13
22:11:26
#9717
v_gy!

A pár hetes üzem még tapasztalat hiányt is jelent.

A vizes fa rövid idő alatt tönkre fogja tenni a kazánt. A kátránnyal semmi gond, ott a lemez 5mm-es kazánlemez. Viszont hátul, a levegő előmelegítő részeknél gyorsan szétkorrodál minden. Ráadásul a samott részek sem viselik el a nedvességet.

Szerintem gond lehet a kazán üzemi hőmérsékletének a beállításával és a tüzelési technológiával is.
A száraz fával üzemelő kazán 80fok körül már elégeti az alsó tűztérben a fagázt, ezért nem látható füst. De ha a külső hőmérséklet lemegy -15-20fok környékére, akkor hasonló, csak nem rögtön leereszkedő "pára" füstöt lehet látni, mint a gázkazánoknál. Ez nem tisztán vízpára, elég csak beleszagolni.

A Robert képén az ajtó feletti lemezen látható kormos elszíneződés szintén arra enged következtetni, hogy talán nem volt kellően száraz a fa. Vagy nem várták ki, amíg leég az előző töltet. Félig leégett töltetnél ha ajtót nyitnak, akkor elmegy a fagázok jó része és összefüstöli a burkolatot. Vagy álló ventilátor mellett nyitogatták az ajtót, ami szintén tilos.

Az üzemi hőmérséklet elérése után ezek a kazánok nem füstölhetnek. Füstölnek addig, amig a tűz csak a felső tűztérben ég. Illetve lezárva a felső tűzteret egy rövid idő kell az alsó gázelégető tűztér felmelegedéséhez. Ez idő alatt szűnik meg fokozatosan a látható füst a kéményen.
2010-12-13
17:44:58
#9706
Üdv

Hát ez az, a fa nem tökéletesen száraz.
De a gőz mellett jelentős szürkésfekete füst is volt.
A göz gyorsan eltünik azt megismerem, de ez füstölt is.
Ja és a kazán az olyasmi Atmos volt mint ami képeket lejebb Robert betett.



végyé

2010-12-13
17:42:54
#9705
v_gy,

Füstölt, vagy gőzölt a kémény?

Egyik sem jellemző.

Csak begyújtásnál -amíg be nem üzemel a rendszer-, van kevés füst. Később semmit nem látni a kéménynél, ha száraz a fa.

A kazán falán kicsapódó kátrány természetes, a fagázosítás velejárója. Később magasabb hőmérsékletnél leég, leválik.

Mint említettem száraz, fedett hejen tárolt 2 éves fával kell üzemeltetni.
2010-12-13
17:07:14
#9704
Üdv
Megnéztem ma egy ilyen ketyerét müködés közben.
Hát érdekes.
Ami feltünt, hogy pár hetes tüzelés után a felső tér ahol a fa ég csupa kátrány a kazántest, végül is ez még érthető, mert a "hideg" 60-70 C testen lecsapodik az elgázosodott anyag.
Ami még szemet szúrt, hogy a kémény igen csak füstöl, az meg ugye azt jelenti éghető anyag is kiáramlik rajta.
Másnál is igy működik, vagy valamit nem jól csinál a gazda?


végyé

2010-02-16
23:45:10
#4470
Naponta 1,5-2 ládányi fa fogy el, a "krematórium" olyan meleget ad le hogy még a lencse is "elolvadt"





2010-02-16
23:32:30
#4468






2010-02-16
23:29:06
#4467
Üzemel a rendszer, és kedvezőek a tapasztalatok, kevesebb fa fogy, van HMV is, nem kell óránként pakolni, ellenőrizni, jó a vezérlése, szabályozása.





2010-01-09
17:50:09
#3945
Monolit!
Kisebbre tudom őket hasogatni, az nem probléma, azért kérdeztem, hogy mekkora az ideális méret. Hossz méretnél hagytam elöl-hátul 4-5cm-t, ezeket a most hasogatott fákat majd két év múlva szeretném elégetni. Van olyan is ami ágfa méretű, akkor az a legjobb , ha keverve rakom a tűztérbe.

2010-01-09
10:55:57
#3938
Nem a legjobb, de azért eltüzelhető benne. Csak kisebb lesz a kazán hatásfoka. A fahasábok hosszát is érdemes a megadott méreten belül tartani. Amennyiben rövidebbek és nagyobb az átmérő, üreges égés történik. Ha nem ég rendesen, vegyesen kisebb fákkal együtt égesd a nagyobb rönköket.Biztosan több víz is van bennük,nehezebben égnek, de ezt úgyis kitapasztalod.
2010-01-08
23:42:39
#3927
A kémény és a kazán már megvan, a bekötés van még hátra. Egy 11m-es 180-as szerelt kémény, és egy Vigas25. A képen 45-50cm átmérőjűek a kuglik, ez jó bele?



2010-01-08
23:14:11
#3925
A rönkök hossza a kazán teljesítményének függvényében változik. Akár az 1m-es hosszat is elérheti (Atmos típus). Az enyém 32 kW teljesítményű, 53 cm lehet a max. hasábhossz. A többi gyártmánynál is hasonlóak a méretek.

A faátmérők 5-15 cm között lehetnek a gyártó leírása szerint. Nálam nagyobbak vannak jórészt, ezt sikerült beszereznem. Több odafigyelést igényel, a fahasábokat meg kell mozgatnom, mert légteres égés jön így köztük létre ami rontja a hatásfokot. A fát ketté vagy többfelé hasítva már nem gond.

A kazánon a kéménybe torkollás előtt van egy a nyílás elé hegesztett fél karika, így a levegőjáratot nem lehet a fával eltömíteni.

Dönteni kell, hogy az egyszerűbb vagy a bonyolultabb vezérlés híve vagy. A mikroprocesszorost nemigazán lehet házilagosan javítani (ahogy az autókat sem).

Van nyomott és szívó ventilátoros kialakítás a gyártók között ill. gyártmányokon belül.Érdemes a szívót választani, mivel ha az ajtó nem tömít rendesen, füstölni fog a légtérbe.

A kémény méretezésre is oda kell figyelni, hogy megfelelő legyen a huzatod. Ha jó, keveset megy a ventilátor.

Túl kell méretezni a kazánt, hogy el tudja látni a lakásfűtést és a tartályokat is fel tudja egyidejüleg fűteni!!!

Emiatt a fő körben érdemes nagyobb teljesítményű szivattyút választani.

Hatalmas különbségek az árban, nem a műszaki kialakításban vannak.
2009-11-22
20:07:51
#3451
mindenkinek köszönöm a hasznos tanácsokat,átalakítóm majd és beszámolok a tapasztalataimról.De ez egy kis időbe kerül beszámolok majd és a helyes megoldást közlöm majd.Addig is figyelemmel tartom ezt a fórumot köszönöm kozi4.
2009-11-20
00:58:23
#3437
kozi4!

Valami zavar engem a kapcsolásod logikájában.
Most csak röviden, ha szükséges akkor belemehetünk a részletekbe is.

A szivattyút mint Robert javasolta, mindig, és csak az ESBE elé kell bekötni.
A rajzodból nem világos, de mintha az ESBE fõ áramlási irányának betartása sem stimmelne. (A fõ áramlási irány 90 fokos és nem direkt egyenes. Így még rajzolni sem szabad!)

Ha ugyanis a szivattyú mûködik, akkor az ESBE-nek kutya kötelessége jól mûködnie, viszonylag gyors reakció idõvel.

Ha gravitációsan jár a rendszer, akkor is, csak akkor az ESBE-nek sokkal gyorsabban kellene leszabályozni 60 fokra a jóval kevesebb vízmennyiséget.
A gravitációs mûködést nem csak a meleg ág felszálló ereje tartja mûködésben, hanem, sõt inkább, a hideg ág leszálló szívóhatása.
Ebben az esetben az ESBE a feláramló forróvíztõl azonnal átnyit a visszatérõ ágra és szûkíti a forró ágat. 60 fokos (leszabályozott) elõremenõ és 35-40 fokos visszatérõ hõmérséklet különbség mellett még mûködik a gravitációs áramlás, ezért mûködnie kell az ESBE-nek is.
Használati melegvíz esetén alapesetben zárva a forró elõremenõ, tehát a csõben "hideg" víz van. A melegvíz megnyitásakor a hálózati nyomás helyettesíti a szivattyút, tehát az ESBE ismét csak mûködik.

Ha most mégis elõre tud menni a forróvíz, akkor vagy az ESBE hibás (amit nem hiszek), vagy valamilyen kapcsolási elem, alkatrész sorrendiségi hiba van a rendszerben. Vagy az ESBE forróvíz oldala nem az elõírt áramlási iránynak megfelelõen van bekotve. Ez tipikus fûtés szakember hiba szokott lenni.

2009-11-19
19:40:36
#3434
De ugyanez a probléma fennáll akkor is, ha gázkazánnal kombinált indirekt fűtésű tárolónk van amelyben napelemes vagy más módon történő melegvízkészítés történik, ha azt akarjuk hogy a kihasználtság pl: napelem esetében nagyobb legyen a HMV tároló maximum melegvízhőfokát felemelhetjük pl.:65-75 fokra és így több melegvizünk üzemórában nagyobb a napelem kihasználtsági foka, de kevert vizet kell előállítanunk amit keverőszeleppel? tudunk előállítani és így a cirkulációshálózatban lévő szivattyú ha nincs a csapolókon keresztül vízelvétel ugyanúgy keringeti a 65-75 fokos vizet, mintha keverőszelep nem is lenne.
A HMV tárolóban lévő rétegrend (hőmérsékleti különbség) elkerülése végett itt is lehet a cirkulációs vezetéket a hidegvízcsonkra kötni, de akár a hidegvízre kötjük a cirkulációt, akár a meglévő HMV cirkulációs csonkjára, ezen a problémán ez nem segít.Ha nincs vízelvétel az átfolyós rendszerű termosztatikus vízkeverőszelep nem megoldás központi szabályozásra.Forrázásvédelemmel ellátott keverőszelepek szintén nem megoldás mivel ha a forrázásvédelem működik benne, akkor a kevertvizes ágat zárja igy a cirkuláció nem valósul meg. Mi tehát a megoldás ha van egy adott magasabb hőfoku használati melegvizünk amelyet szeretnénk "normál"(50 fok) hőfokúra alakítani központilag keverve és onnan a kevert vizet cirkuláltatva teljesítsük a követelményeket (ne kelljen több liter vizet kiengedni míg melegvizünk lesz) illetve ne forduljon elő "forrázás" hiszen a melegvízhálózatban lévő csaptelepeket bárki kinyithatja és egy 65-80 fokos víz igencsak kellemetlen élmény.



2009-11-19
19:37:49
#3433
kozi4,

Így a cirkulációs szivattyú a kevert vizet mozgatná.




2009-11-19
19:37:27
#3432
kozi4:
a problema az, hogy az ESBE keveroszelep hideg agi oldalarol nincs semmilyen cirkulaciora lehetoseg.

tippem:
ha jol latom, a hideg ag bal oldalan van egy visszacsapo szelep is, ami ezt vegkepp megakadalyozna.
en azt kivennem, igy arra is tud majd nyomni a szivattyu.
vagy pedig a cirkulacios kort az ESBE fele meno hideg ag ele bekotni, ahogy Robert is rajzolta.

2009-11-19
11:45:06
#3425
sziasztok következő a problémám , van egy faelgázosító kazánnal kombinált 1000l pufferem a pufferben van egy 100l melegviztároló ,a melegviztároló két csonkos /hideg-meleg/.A cirkulációt visszakötöttem a hidegvizcsonkra a melegvizes oldalon beraktam egy ESBE termosztatikus keverőszelepet hogy ha a puffer mondjuk 80 fokos HMV tárolóm is közel ugyanannyi. Ha beindul a cirkulációs szivattyú akkor a meleg viz elkezd áramlani a keverőszelep felé/hőmérséklete 80 fok/ a szelep hatvan fokra van állítva. Ha van folyamatos meleg viz elvétel a szelep tökéletesen működik.DE HA ELZÁRJÁK A CSAPOT a szelepen átáramlik a 80 fokos víz hiába nyit mivel nincs vizelvétel a termoelem nyit de hidegviz nem keveredik hozzá a cirkulációs szivattyú pedig átkeringeti a 80 fokos vizet a házig.KÉRDÉS:kazánházban központilag lehet e kevert használati meleg vizet előállítani úgy hogy működjön a cirkulációs hálózat is mivel távol helyezkednek el a vízcsapolók .



2009-11-05
07:46:37
#3147
kod111:
NEM JO! vegyestuzelesueknel nem elegendoek a gazkazanoknal alkalmazott csomeretek, mert ha megszalad a kazan, azt nem tudod lekapcsolni!
minimum 28, de ajanlottan inkabb 35os csovel szereltesd a gerincet!
olvasd el a kazan gepkonyvet, abban benne kell lennie.
32kw-os faelgazosito kazanhoz minimum 35os csovet irnak elo!
a 35os cso 2x akkora keresztmetszettel bir, mint a 22es! (arban is legalabb ennyire szamits)
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva