Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-10-17
15:57:59
#18717
Köszönöm a válaszokat.
Közben olvasgattam többfelé és valóban erősen ajánlott a puffer.
Ezt helyhiány miatt ki szerettem volna hagyni, de úgy néz ki kell keresnem
lehetőséget az elhelyezésére.
Viszont ha lesz (elég nagy) puffer akkor már inkább gondolkodnék vegyes tüzelésű kazánon, az mindenevő, nem olyan finnyás mint egy elgázosítós.
"Mérnökök" tanácsainál többre értékelem a gyakorlati tapasztalatokat.
A többit meg egy jó fűtésszerelő meg tudja csinálni.

2011-10-17
10:19:03
Előzmény: Jesu #18694#18705
hmm.. jogos.

www.sunregius.hu/termek-katalogus?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=267&category_id=11

"A VIGAS faelgázosító kazán alap fűtési rendszerhez történő csatlakoztatásához nem szükséges fűtési puffertartály, ezáltal jelentős anyagköltség takarítható meg, ezzel is növelve a befektetés gyors megtérülési idejé"

de ettol fuggetlenul szerintem egy fagazhoz inkabb kell a puffer, mint a vegyeshez.

2011-10-17
06:07:08
Előzmény: zsezse #18688#18694
Ez mar azert nem allja meg a helyet. Inkabb azt mondanam, hogy van olyan haz, futesi rendszer, amikor nem elhagyhato.
De megfelelo tervezes es meretezes eseten a Vigas-ok megvannak nelkule is siman.
2011-10-16
22:56:55
Előzmény: kovyhun #18676#18688
kovyhun

a faelgazositohoz mondhatjuk, hogy "alapkovetelmeny" egy puffer tartaly

anelkul ne is gondolkodj benne.

2011-10-16
14:40:06
#18676
Sziasztok,
jelenleg egy kombi gázkazánnal fűtünk (24kW), de tervezzük hogy bővítjük a rendszert, ne legyünk kiszolgáltatva a gáznak, gáz árának.
Radiátoros fűtés van az egész lakásban, egy szobában cserépkályha is.
Több dolgon gondolkodtunk, vízteres kályha / kandalló az előtérbe vagy
vegyes tüzelésű / faelgázosító kazán a kamrába. Sajnos kevés a helyünk (legalábbis egyenlőre) puffer használatához is.
Vegyes tüzelésű, kandalló puffer nélkül nem túl jó, gyerekkoromban megtapasztaltam a reggeli hidegekben, meg figyelni kell mennyire pakoljuk.
Kandalló ára vízteres betét+burkolat már elég sok.
Ezért most ott tartunk hogy talán a faelgázosító kazán lenne a legjobb megoldás.
Szempont lenne az egyszerű begyújtás, kezelhetőség.
Faelgázosító kazánból milyent célszerű választani?
Amit néztem VIGAS_25S 5-31kW, ha jól értem ez tud szabályozni 5-31kW között?
Az ATMOS-nál ez szűkebb tartomány.
A kérdés, jó választás-e egy faelgázosító kazán, ha igen akkor milyent ajánlatok?
Vagy inkább valamelyik másik fűtési módból kellene valamit kihozni?

Üdv,
Tamás

U.i.: Ezt most találtam, még nem hallottam róla:
www.fenyvesbau.hu/stropuva.html
Annyira jónak írják le, hogy már gyanús :)
De az ára az durva, főleg hogy egy egyszerű szerkezet...
2011-10-11
19:12:42
Előzmény: sándor #18504#18547
"Nem tudom mit ért monolit kerámia alatt."

Általánosságban értettem csak, feltűnt hogy szépen csengő hangja van az elemnek. A samott tompább hangzású. Nem vizsgáltam meg jobban sajnos...

Lehet hogy többféle minőséget állítana elő az ATMOS?
2011-10-10
22:32:59
Előzmény: sándor #18493#18507
Sándor
Köszönöm a részletes magyarázatot.

"Akkor is hasonló a jelenség, ha az ajtók nem zárnak rendesen."
A kazán használt ugyan,de kevés km-t futott darab, kb 1 hóapot használták
Mikor elhoztuk így nézett ki (most is majdnem ilyen még 1 begyúttás után )a tömítés és az alsó idom.
Szerintem jó(k) a tömítések




2011-10-10
22:25:23
Előzmény: sándor #18444#18506
Sándor
A kapcsolós dologra találtam egy "továbbfejlesztett" - relés/önkioldós - variációt.
www.forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105085346&t=9154219
Ha ezt nem is, de a kapcsolót mindenféle képpen beépítem majd.

2011-10-10
20:48:07
Előzmény: lagzisok #18500#18501
Meg kell figyelni, hogy a tömítéscsere javít-e az állapoton.

Biztosan méretezve van a tűzálló betét rése és alakja, az enyémben már kerámia. Ez ellenállóbb.
lagzisokVálasz erre
2011-10-10
20:35:34
Előzmény: monolit #18496#18500
Ezek a részek tiszták szoktam takarítani.

Lehet hogy az elgázosító rész beton tömbjével van gond, eléggé el van már kopva itt a képen látható úgy hiányzik belőle 3 cm az éleiből.

Ezt cserélni kell vagy lehet pl tűzálló betonnal javítani?

Nem tudom hány éve tettük be a kazánt de lehet hogy 10 vagy a felett.. nem tudom


Az ajtó tömítést azt cserélem az kemény mint a beton már.

Attila





2011-10-10
20:16:19
Előzmény: lagzisok #18458#18496
Én megmozgattam a rögzítőcsavar kitekerése után a szekunder levegő adagolóját, visszaállítva azt utána eredeti állapotába. Centis beosztású, meg kell jegyezni hol állt, vagy megjelölni.

Az ajtótömítés "kikeményedése" is okozhat huzat hibát.

Ha ezek nem segítenek a ventilátort érdemes még egyszer ellenőrizni, hogy a lapátokon van-e lerakódás. Valamint a kéménynél a füstcső bekötését is, ide is lerakódik a pernye szűkítve a keresztmetszetet.


2011-10-09
22:33:27
Előzmény: sándor #18460#18463
"Mennyi idő telt el a ventillátor leállása és az újraindulása között ?"
Megmondom őszintén nem tudom :-)
Akkor kapcsolt le a venti, amikor a szivattyút visszavettem I-es fokozatra és így a kazánhőmérséklet, felment (Dt15fok) 88 fokra.
De a fa már kezdett leégni, meg nem nagyon volt időm lenn maradni, ezért visszavettem a keringetőt II-esre, majd -kis idő múlva -elindult a venti.
Legközelebb ha lesz ilyen megjegyzem, hogy mennyi idő múlva kapcsol vissza.

Viszont amit halkan, de szeretnék megjegyezni:
Amit beharangoztál - "morgó hang és bömbölés" az elmaradt. :-(
"Ha már rendesen beindult a kazánod, jó fával, kéménnyel, lesz ott olyan bömbölés, mint egy rakéta indításnál."
"A morgó hang hiánya abból adódik, hogy nincs a gáz erőteljes égésre kényszerítve a szűkítőben."
Akkor valami mégsem jó?

Viszont ami még érdekes, hogy begyujtáskor, kihúzva a füstgáz csappantyút, én úgy gondoltam volna, hogy csak felül "szívja" el a füstöt a ventillátor. (amíg nincs visszatolva, faelgáz üzemhez),
De nem, felülre is szívott ugyan, de mintha alulra(lefele) több ment volna.
Nálatok ez hogy van ?

Köszi
lagzisokVálasz erre
2011-10-09
20:26:25
#18458
SZiasztok!

Nekünk már vagy 10 épve van egy ATMOS DC22 kazánunk,
az utóbbi évben azt vettem észre hogy nem igazán "morog" nem húz rendesen.

A ventillátor jó, a kémény tiszta.

Akkor kezd el morogni (jól égni) ha a rakodó ajtót résnyire nyitva hagyom.

Ugy gondolom a segéd levegő utjában van valami hiba.
Ha szemben álok jobbra hátul van egy kis furat jobbra a tisztító ajtó felett
ott tele van porral amennyire tudtam kitisztítottam de erről a leírása sem ír.

Így az üzemei hőfokot is elég nehezen éri el ami gáz, mivel
így 60 fok alatt nem igazán tudok hőt kivenni belölle..


Van valakinek tapasztalata? Ötlete?

Ajtó tömítés hiba lehet esetleg?
2011-10-09
20:15:53
Előzmény: sándor #18444#18456
Jaaa tényleg köszi...:-)
És a "kapcsolós" ötletet is.
Ha lesz időm megcsinálom.
2011-10-09
20:00:26
#18455
Köszönöm a sok segítséget.
Ez a begyújtási útmutató nagyon tuti.
Keverőszelepeket nézegetve arra gondoltam,hogy a Regulus TSV 2 változatát kellene megvennem.Ennek nagyobb a kvs értéke mint az esbe szelepé.
A másik fórumon is nagyon ajánlották,valamint az atmos is támogatja.
www.atmos.cz/english/prislusenstvi-sestava-005-termoregulacni-sestava-kotloveho-okruhu-reg
Az ára sem vészes.
TSV2 61°C (külső menet 2") 16 087 Ft
Csatlakozó szettek TSV2-hez
5/4" B csatlakozó szett TSV2-hez (3db) 6 356 Ft
6/4" B csatlakozó szett TSV2-hez (3db) 7 425 Ft
2" B csatlakozó szett TSV2-hez (3db) 13 050 Ft
2011-10-09
19:52:48
#18454
Naszóval megvolt.
Már nem vagyok szűz.....faelgázosítóilag :-))
Maga a begyujtás vagy harmadszorra sikerült.
Időket nem mértem (majd legközelebb) , de relative hamar elérte az üzemi hőfokot.
A 65 fokos esbe 69-72 fokot kever vissza.
A szivettyú II-es fokozatán járatva, a Dt 10fok, a kazánhőmérő 81-83 fokot mutat.
Visszavéve I-es fokozatra a Dt 15 fok, a kazánhőmérő 86-88 fokot mutat.
Úgy lett beállítva, hogy 88fok környékén kikapcsol a ventillátor.

A füstgáz legmagasabb hőmérséklete 260 körül indult, de mikor elérte az üzemi hőmérsékletet a kazán ,akkor 230fok körül volt (van)
A puffer 83/80/30 fokos, fél adag fával indítottam, így elsőre, majd 1x raktam még rá kb. 1/4 adagnyit.
Közbe a lakás végig kapta/ja a meleget (45fok)
Még barátkozunk...:-)
2011-10-09
17:51:02
Előzmény: dejoe #18430#18451
Dejoe

van 3 termosztatom (50,50,60) es 2 ESBEm. (50,60)

egy szo mint szaz, nalam az 50 fokos az 50es termosztattal 50 fokon tartja magat
a szuleimnel a 60 fokos az 50es termosztattal 60 fokon tartja magat:)
az 50 es a 60 fokos a 60as termosztattal 70 fokon tartja magat.

ennyit az ESBErol.


2011-10-09
14:21:01
Előzmény: sándor #18440#18441
Azt megköszönném. :-)

Pl ez sem 1értelmű a kezelésiben:

"Begyújtás és üzemelés
A tulajdonképpeni begyújtás előtt kinyitjuk a begyújtási csapófedelet úgy, hogy kihúzzuk
a begyújtási csapóajtó vonókarját (17) és a kazántermosztátot begyújtásra (minimálisra)
állítjuk.
A felső ajtón (2) át a rostélyra (5) száraz gyújtóst teszünk merőlegesen úgy, hogy
2-4 cm-es hézag legyen a tüzelőanyag és a rostély között, nehogy eltömődjön az
égéstermék csatornája. A gyújtósra papírt vagy fagyapotot helyezünk és ismét gyújtóst,
majd nagyobb mennyiségű száraz fát. A begyújtás és a rövid ideig tartó égés után (max.
5 perc) az égő fára egy kisebb réteg szenet szórunk és bekapcsoljuk a ventilátort (4) (az
elszívó ventilátort közvetlenül a begyújtás után kapcsoljuk be), a vonókarral (17) lezárjuk
a begyújtási csapóajtót (13)."

Első mondatban írja, hogy a "kazántermosztátot begyujtásra (minimálisra) állítjuk"
Ekkor ugye egyből elindul a ventillátor ?
.
. majd begyujtunk
. néhány mondat...
.
"A begyújtás és a rövid ideig tartó égés után (max.
5 perc) az égő fára egy kisebb réteg szenet szórunk és bekapcsoljuk a ventilátort (4) (az elszívó ventilátort közvetlenül a begyújtás után kapcsoljuk be)"

De hisz az már megy a legelejétől kezdve nem? Ahogy a kezántermosztátot min-ra állítottuk.
Vagy azt akarta írni/fordítani, hogy az elszívó ventillátort közv. a begy. ELŐTT kapcsoljuk be ?

Melyik az igaz ?
Lehet bennem van a hiba?
Vagy vegyem szomorúan tudomásul, hogy számomra a "hölgyek" számára kiadott verzió a megfelelő(felfogható) ? :-)))
2011-10-09
13:39:48
#18436
"Én is azt hittem, hogy elméletileg felkészültem a kazánból,"
Én meg úgy érzem, hogy elméletileg se készültem fel. :-))
Mert a kazánt használtan vettem - beüzemelő nem járt hozzá -, illetve a hozzá adott kezelési sem túl egyértelmű, informatív. (fordítási hiányosságok)

Még olvasgatok fórumokat és ha "lemegy" a nap akkor hajrá. :-)
2011-10-09
10:26:11
Előzmény: zsezse #18418#18430
Én meg ezt úgy értelmezem, hogy: :-)))
az 50 fokos esbe 50 fokos előremenőnél elkezdi nyitni a hideg-puffer felüli ágat.
A kazánba visszatérő 50 fok lesz.
Ha nő a kazán előremenő, akkor egy kicsit többet kever hozzá a hidegből.
Majd mikor a pufferből vuisszatérő eléri a 60 fokot, akkor nyit ki teljesen, és az előremenőből nem kever hozzá.
Tehát a kazánba visszatérő, max akkor emelkedik 50 fok fölé, ha a pufferből visszatérő maghaladja az 50 fokot. 51-52-53....
És szép lassan emelkedik a visszatérő.
szerintem
Lehet neked szerncséd van és olyan esbet sikerült venned, aminek a kevert hőméséklete 53+5fok=58 !
Az már majdnem 60 :-))

Nekem is 50 foks volt,és amíg a pufiból 50 foknál hidegebb víz jött vissza, addig 53 fokos volt a kazánba visszatérő!
Valószínű a miénk "pontos" volt...:-))


"Nalam egy gyarilag 50 fokos ESBE van, ez viszont 50 foknal all be stabilra."
Akkor a tiéd " minuszos". 1" - 53+-4fok, vagy 5/4"- 53+-4fok)
www.infoweb.esbe.se/files/53701/VTC500_SE_99501340_A_LR.pdf

Ezért is gondolkodtam sokat, hogy termsoztát cserekor milyet rendeljek.
Mert ha rendelek egy 60 fokosat ÉS az minuszos, akkor a visszatérőm lehet akár 58, ha plusszos akkor 68 fokos is!
Fagáznak meg kell a 65...
Ezért rendeltem egy 65 fokosat. Ez keverhet 63 és 73 fok között akármit.
Ha plusszos max emelek a szivattyú fordulatszámán.
Vagy pont jó lesz hisz a laddomatban is 73 fokos patron van

Ma délután ki fog derülni, hogy milyen az esbe...:-)
Tegnap nem volt időm próbafüttésre.
2011-10-09
10:10:49
Előzmény: sándor #18417#18429
"a 60 fokosnak van kb. +5 fok "lógása"
Lehet neked "szerencséd" volt. :-))
Lehetett volna az 63-5 fok is.(63+5fok)Ha 1"-os, ha 5/4" akkor +-4 .
A katalógus szerint.
www.infoweb.esbe.se/files/53701/VTC500_SE_99501340_A_LR.pdf
Ha "blandning" az kevertet jelent svédül :-))
2011-10-08
21:57:54
Előzmény: dejoe #18413#18418
egyszer elolvastam az ESBE VTC leirasat.
www.langor.hu/cikk_leiras/ESBE_termekek_2009_2010.pdf
23. oldal

Ez all benne:
"tartalmaz egy termosztátot, mely 45, 55, 60, 70 vagy 80°C–nál kezd nyitni, és teljesen
kinyit, amint a hőmérséklet 10°C-al túllépi a megadottat"

Tehat az 50 fokos ESBE 50 foknal kezd el nyitni, es 60 fokon all be stabilan nyitottra.
Ezert hasznalom az 50 fokosat, mert igy jon meg a 60 fokos visszatero.


Ket ESBE VTC511 van a csaladban, ebbol az egyik eredetileg a 60 fokos verzio volt, ez 60nal nyitott, 70ig kevert, 70tol stabil volt.
Szereztem bele egy 50 fokos patront, most 60nal stabil, tehat jol mukodik.

Nalam egy gyarilag 50 fokos ESBE van, ez viszont 50 foknal all be stabilra. Lehet, hogy ebben nem jo patron van?
2011-10-08
21:35:21
Előzmény: votinka #18404#18413
"Az Atmos ha jól tudom a 65 fok kazánköri keverőt ajánlja."
Gépkönyvben esbe TV 60-at írja. (mondjuk az még kérdés lehet, hogy akkor hogyan lesz meg a min. 65 fokos visszatérő )
"Miért jobb az 50-es?"
Atmoshoz nem jobb.
Kell a minimum 65 fokos visszatérő !
2011-10-08
20:13:49
Előzmény: zsezse #18401#18404
Köszönöm ,sokat segítettél.
Csak radiátorok lesznek.
Az Atmos ha jól tudom a 65 fok kazánköri keverőt ajánlja.
Miért jobb az 50-es?
Fűtéskör alatt a vta szelep és szivattyú utáni részre gondoltam.A rajzon a puffertől jobbra.
A 322-es csak 1.6 kvs értékű.Ez nem kevés?
Az szakszeres Atmosos bekötésből gondoltam kiindulni.
Szigetelést úgy gondoltuk,hogy dupla csőhéj a csövekre+ ezt beletesszük pvc csőbe.
Nem tudom sajnos a földben vezetni.



2011-10-08
19:46:00
Előzmény: votinka #18399#18401
votinka

Ha meg tudod oldani, hogy a haz es a kazanhaz kozott a foldben vezesd a csoveket a hoveszteseget minimalizalni tudod.
Ha nem, akkor nagyon vastagon szigeteld le, esetleg tervezz be periodikus keringetest, hogy veletlenul se fagyjon el a cso.
Mindket esetben ugyelj a vizszigetelesre! A talajban is csak vizszigetelt megoldast alkalmazz, pl PVC cso.

a "futeskor" alatt mit ertesz? Hasznalunk ugyanis VTC es VTA tipusu ESBE szelepeket is.
a VTC a kazanfeltolteshez hasznalatos, minimalis homersekletet kever ki, hogy a kazanod ne kapjon folyamatosan hidegvizet a puffer aljabol. pl VTC511
ebbol letezik 50-55-60-65-70 fokos szelep, 1", 5/4" meretekben es kulso, belso menettel. a KVS erteket figyeld, ha valasztasz. En az 50 fokos 5/4" kulso menetest ajanlom, arra konnyen rakhatsz hollandert es kelloen nagy az atmeroje. Arban nincs sok kulonbseg azt hiszem.

a VTA a lakasoldalhoz hasznalatos, ahol a futoviz homersekletet szeretned maximalizalni (pl padlofuteshez, falfuteshez, HMVhez, esetleg radiatorokhoz), pl VTA322. Ebbol letezik 3/4", 1" meretu, kulso, belso menetes, 25-43 ill 35-60 fokos verzio. Ebbol en a padlohoz a 25-43 1" kulsomenet, falhoz/radiatorhoz/hmv-hez a 35-60 1" kulsomenetet hasznalom. Erre is konnyen ra tudsz csatlakozni egy felhollanderrel.

a szakszeres bekotesrol leolvashato, hogy mit hova kell tenni.
Vegiggondolva a rendszered en valoszinuleg a VTA szelepet a kazanhazban helyeznem el, hogy minel alacsonyabb homersekletu viz kozlekedjen a haz es a kazan kozott, kisebb lesz a hoveteszteseg.
Egy rajz/terv sokat segitene a tovabbi kerdeseidnel:)




Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva