Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2023-04-12
01:20:32
Előzmény: zsezse #54902#54918
OK.
A német verziót néztem, de ez már nem olyan, mint az enyém volt. Nálam az akkori ajtószigetelés még egészen más, illetve a két ajtót a deformációk miatt már nem lehet felcserélni, tehát le kell operálni a kilincset, átfúrni a másik oldalra.
Viszont így láthatod, hogy azok a buta mérnökök nem véletlenül tervezték felhajthatóvá a merevítő lemezeket.

Az akkori konstrukciót nem lehet egyszerűen a maival beazonosítani.
2023-04-06
11:29:41
#54902
hogyan forditsuk meg az ajtot profin:

www.youtube.com/watch?v=YGl_WVIs2MU
2023-03-13
01:09:06
#54876
bréking nyúz!

úgy tunik, megvan, mi okozta a gyenge hatasfokot. irtam ugye, hogy a kazancsere ota ereztem, hogy nagyon lassan telik a puffer. kb majd egesz nap kellett tuzeljek, hogy megmozduljon a pufferen a homero amit abszolut nem ertettem, mivel a kazan maga nem forrt, 80/60-as eloremeno megvolt. (persze, hiszen a huzatszabalyzo tette a dolgat)
Aztan mara teljesen megadta magat, elkezdett forrni a viz a kazanban, nem jott ki semmi melegviz belole. a szivattyu tekert, de a pufferbe meno cso is iszonyatosan lassan melegedett fel, hiaba volt 100C a kazanban a viz.

kinomban nem tudtam mast tenni, mint hogy amikor kihult, akkor szetszedtem az osszes oldhato eszkozt: szivattyut, visszacsapot, ESBE-t, visszamoshato szurot. probaltam sosavval leoldani a szivattyura rakovesedett lerakodasokat, de nulla sikerrel, igy magasnyomasuval takaritottam le/ki oket.

es lass csodat, mintha megturboztak volna a kazan teljesitmenyet, most 2 zsak szotyival ugy ugraltak a mutatok 80C fole, hogy orom volt nezni. a 28-as csovon vigan hozta a melegvizet a szivattyu, nem is zart le a huzatszabalyzo, pedig fullon ment a kazan 330C fustgazzal.

2 ora alatt felnyomta a 900L-es puffert 30->80 fokra, mellette meg a HMV-be is besegitett.
Na erre azt mondom, hogy ez mar igen. Ez az a teljesitmeny, amit vartam.

Ma elvittek a regi kazanomat, ugyhogy nincs mas ut, csak elore:)
2023-02-24
08:35:40
Előzmény: zsezse #54870#54873
Update:

> 4. Az ajtót csak látszólag megfordítható. Házilag nem megy. Amit látsz, az az, hogy ne kelljen külön öntvényeket csinálni. Nézd meg alaposan és rájössz. A jobb könyököm mindig kormos.

akkor ezt hivatalos forrasbol megcafolnam:)
tegnap megjott az also 2 betet es a tisztitoszett, ugyhogy ha mar szetszedtem, nekialltam az ajto megforditasnak is.

itt egy video otletadasnak - es sok hasznos tippnek
https://www.youtube.com/watch?v=9ZQ_cHV5ZWE

a procedura lenyege, hogy a stiftek ilyen idos korukra mar jo esellyel be vannak allva, nem jonnek ki siman mechanikus utogetessel - es amugy se fersz hozza.

egyebkent az atmos mernokeit ezuton is csokoltatom. Ertem en, hogy nem minden nap cserelsz ajtot/forditod meg, de ha csak 1 centivel hagytak volna tobb helyett, mar nem lenne ekkora szenvedes az egesz. plusz hogy ha mondjuk egy huvelyt es csavart alkalmaztak volna, meg akar konnyebben megoldhato lett volna.
ez igy szivas volt.

Mivel a stiftek be voltak allva, igy egy millis flex koronggal bevagtam a oket, igy minimalis roncsolassal kijottek az ajtok. De 4-bol 2 beragadt stiftet meg satupadon is nehez volt kiszedni.

Az kilincset tamaszto tanyert illetve a zsanerokat nem volt nehez kiszedni, de azert minden jaratot befujtam rézzel, biztos ami biztos:)

A visszarakas mar trukkosebb, mivel en naiv azt hittem, a zsanerokat tökig be kell tekerni. mint kiderult, ezeket is be kell allitani, kb 3.5 fordulatot kellett kitekerjek, igy illeszkednek jol az ajtok.
Termeszetesen ehhez mindhez kiszedni a stifteket, kitekerni, visszarakni.

8-as inox csavarokat hasznaltam a 9-es stiftek helyett, de ezeket is le kellett vagni, mert az ajtonal a felkor szukebb reszenel mar nem fert be a fejuk.
a legfelso zsanernel pedig alulrol toltem be a csavart es felul anyaval rogzitettem, mert eselytelen volt bejatszani felulrol.
Ha jol latom, a felso ajto felett van egy kb 3-as laposvas vizszintesen behegesztve es a stiftek felett bevagva mindket oldalon
Sejtem, hogy a gyarban ezeket itt elvagjak, felhajtjak az utolso 10cm-t, berakjak a stiftet, majd visszahajlitjak.
Na, erre mondom, hogy ez nem egy mernoki megoldas - szerintem -, de hat ki vagyok en, hogy kritizaljam oket:)


ami meg necces volt, az az also keramia betet, mivel annak a rogzito csavarjai mar regen elegtek, csak 2 tuske meredt ki az ajtobol, amit termeszetesen nem tudtam meglazitani fogoval. 2 db 8-as anyat hegesztettem a tovukre, ez megoldotta oket es szepen lassan ki tudtam jatszani mind2ot, nem kellett kifurnom.
Mind a 4 lyukat az ajton termeszetesen menetfuroval atjartam, rezpray es igy mentek be az uj csavarok.

Ezen felul a speci atmosos kefevel szepen atpucoltam a hocserelo feluletet, mivel ez meg nalam nem tortent meg es mint anno irtam, brutal dzsuvas volt - habos katranyos.
Most, hogy kb 1.5 honapja hasznalom, porig leegett, szepen lepucolodott, csak le kellett kaparjam a port. Ebbol gondolom, hogy ahol hasznaltak nem figyeltek a fára (fatelepen volt), dobaltak bele mindent, ami eppen keznel volt.

Bekotottem direktbe a 230V-ot a belso csokiba, oszinte leszek, itt is fogtam a fejem. Egy kb 15-os sorkapocs van belul, a foldeles csatlakozoba egyik oldalon 2, masik oldalon 3(!) ér megy egy lyukba. Ha egy villanyszerelo ezt latna....

Bonusz, hogy ki kellett csereljem a fustgaz mero hoelemet es a vizhomerot az arduinoban, most az uj hoelem 300-330 koruli ertekeket mutat csucson, valamint a vizem is 80+ fokos.

Amik meg hatra vannak:
-kozepso fuvoka csere (kb 100EUR szlovakoknal) - egyelore meg huzom, pedig lehet, hogy nem kellene. A jaratokig nincs lekopva, igy most egy vaslemez van benn, illetve a racs miatt nem erdekes, hogy kicsit nagyobb a garat szelessege, de felek, ha cserelnem a fuvokat, akkor a felso ket keramiat is illene kicsereljem, azok is kopottasak..
-also keramiak hatso reszen van 1-1 repedes. Nem veszes, de majd ra akarok nezni. Egyelore meg boven hasznalhatok.
-felso ajto betet csere

Hogy most pontosan mi hozott javulast - racs atalakitas, hocserelo kitakaritas, also keramia langterelo -, nem tudom, de most epp 85 fokos vizet tol be a pufferbe szotyi/fureszport keverekkel (a ventillator le is kapcsolt) es ebben az enyhe idoben napi 1.5-2 zsak tuzelovel szepen elketyegek futes + melegviz, ez 2 toltet.

4 zsak szotyi utan jon ki kb 1 talicska hamu, ez nemileg kevesebb, mint a vegyesnel, szoval biztosan jobban kiegeti.

Bocs, ha hosszu lett, de leirtam mindent reszletesen, hatha valakinek hasznos lesz kesobb :)

2023-02-21
19:46:31
#54872
update: atalakitottam a racsot es ugy nez ki, ez most ismet segitett egy kicsit.
bar most megjottek a joidok is, de most erezhetoen tovabb tart ki egy zsak anyag, kb 3 oran at egett egy toltet. Igaz, eloszor lekapcsolta a ventit, utana pedig szepen komotosan, kb 2 oran at volt 70 fok felett a viz, meg egy oraba telt, mire teljesen leegett, kihult.
ezt en eredmenynek konyvelem el.


a racson annyit valtoztattam, hogy a tetejet lezartam, nem tud athullani az anyag fuggolegesen, igy talan nemileg lassabban hullik at minden.
egyelore provizorikusan csak mezei vasbol keszult, tart amig tart, ha bevalik, legyartom rozsdamentesbol, allitolag az tovabb birja a hot.






2023-02-18
10:11:45
Előzmény: sándor #54855#54870
szia Sandor!
koszonom a valaszt, bocsanat, en is csak most olvasom. azota sok tapasztalattal lettem gazdagabb. nezzuk az eddigi kerdeseket:

> 1.Füstöl-tökéletlen égés, alacsony vízhőmérséklet. Generátoros üzemi hőfoka >80, de inkább 90 fok!! Ekkor nem füstöl.
> Teljesen benyomott állásnál lezárod a beömlő levegőt. Csak falslevegővel működik a kazán.
ez ugy nez ki megoldodott, kellett hozza par aprosag.
az egyik, hogy valoszinuleg nem volt rendes parázságyam, ezert volt tokeletlen az égés. A kozepso fuvoka mar nem mai darab, sajnos erosen kopott, de a fuvokak szintjet meg nem erte el. Ide ideiglenesen szabtam egy fem lemezt, hogy az eredeti vizszintes feluletet visszaadjam neki.
Kiporszivoztam a fuvokakat, mert ugy lattam, nemi salakdarabok voltak benne, igy valoszinuleg elzartak a levego utjat. Ez nagyon sokat segitett!
CSinaltam egy rácsot is bele, eleinte vizszinteset, majd kesobb egy félkör alakut, illetve ugy veszem eszre, hogy valamiert az apritek, amikor kiegett már csak szenesedik, nem gazosodik rendesen. Ennek magyarazatara meg nem jottem ra, lehet, hogy inkabb izzo salak az esetleges szennyezodesek miatt, viszont brutalisan jo parázságy, amit a rács megfog. Ha erre rakom a szotyit, nagyon szepen eg. tisztan, forron.


>2.A füstcső 150-es, a kémény 1-2 mérettel bővebb legyen 160-200). A magassága a gyári adatok szerint! (Ami hülyeség >10 méter!)
200-as hoszigetelt inox kemenyunk van, 11 meter:)

> A kazánt TILOS zárt helyre, pincébe betenni.
Sajnos csak itt tudtam elhelyezni. A masik opcio, hogy a szomszed portat megvasarolom es oda teszem, de nem adja el:)
Annyit tudtam tenni, hogy jol ki van szelloztetve.

Kozben az is kiderult, hogy a fustszagot valoszinuleg csak a fustcso festeke okozta, kb 1 het alatt naprol napra csokkent a szag, most mar teljesen eltunt.
Kiszamoltam, a 200-as kemenyunknek kb dupla akkora huzata van hidegen, mint amit a kazan ker, szoval lazan el tudja szallitani az egestermeket.
van lenn CO erzekelo, barmi gond lenne, sivit. a szenzor erteket folyamatosan rogzitem, eges kozben nincs emelkedes, amikor kinyitom az ajtot, akkor emelkedik meg nemileg, gondolom az esetleges kiaramlo fusttol.

> 3.Nem tudod kalibrálni, sem pontosan megmérni.
kozben ezt is megoldottam. a homero hatuljan van egy hatlapfeju "Csavar", meg egy kereszthorony is van rajta, de trukkos, mert ez a csavarfej nem fordul el, hanem a komplett hatuljat tekeri.
digitalis homerok alapjan kb 8 fokot tekertem le rajta, most egyezik a mutato es a szenzorok/analog homerok erteket (hidegen is). problem solved.
egyebkent nalam sincs sok ertelme, a kazan mellett van a regi apritek egeto vezerles, ott digitalisan is latom:) tudod, akinek 2 oraja van, sose lehet benne biztos, mennyi a pontos ido!

> A generátoroshoz még inkább kell a Ladomat.
nekem ugye alapbol volt mar egy ESBE VTC szelepem a puffer miatt, de az evek soran valoszinuleg mar elkoszolodott a termosztat, tegnap ki is akadt 70 fokon, majdnem meg is forrt a kazan ezmiatt.
Kiszedtem, volt tartalekban egy masik 60C termosztat patronom, most tokeletesen tartja a 60-62 fokos visszaterot, a masik meg ecetben azik.

> 4. Az ajtót csak látszólag megfordítható. Házilag nem megy. Amit látsz, az az, hogy ne kelljen külön öntvényeket csinálni. Nézd meg alaposan és rájössz. A jobb könyököm mindig kormos.

az atmosos fb csoportban azt irtak, a stifteket kell kihuzni es atfordithato konnyen. Az mas kerdes, hogy a burkolat levetele nelkul eleg eselytelennek latom kivenni a stifteket, de ha ez igy van, szerintem tenyleg cserelheto a nyitasirany.


> 5. Van Atmos kereskedés és szervíz vagy Várpalotán, vagy Veszprémben, Atmos szervíz.hu.
> Hogy kapsz e saját szerelésre? Amikor pár éve sokat beszélgettem a nagyon rendes szervíz vezetővel, akkor az volt az álláspont, hogy nem.
oo, hat eppen a mult heten rendeltem meg par potalkatreszt es siman elpostazzak. lehet, azota ez valtozott.


> A szervíz, a munka egy vagyon, egy jobb gázkazán ára, de utána ha betartod a fűtési előírásokat, 5-10 évig használhatod. Ennyi idő alatt három gázkazánt, vagy hagyományos kazánt kellene venned, tehát árban ugyanott vagy.
a CalorV50-em 15 eves, de van a csaladban ennel regebbi V50 is, amit hasznaltan vettunk. Ezek meg 3mm-es belsovel keszultek. Kutya bajuk. :)

>A 220V os csatlakozó kérdés mit jelent?
kozben ez is megoldodott: talaltam a neten par oldalt, ahol van alkatreszkatalogus.
https://www.atmos.eu/wp-content/uploads/2022/09/Nahradni-dily_CZ_09_2022_s-obalkou_WEB.pdf
5. oldal S0640 cikkszamu alkatresz. ez is egy 3 polusu dugo, de valami 5e Ft, ugyhogy egyelore a belso csokiba fogom bekotni direktben, amig nem vagyok benne biztos, hogy megtartom.

Mert hogy meg mindig nem vagyok vele kibekulve.
A problemaim nagy resze biztosan abbol fakad, hogy apritekot es egyeb aprosagot tuzelek benne, mert sima faval egesz szepen duruzsol, bar ott sem vagyok teljesen elegedett, de mivel megint kaptam 3 kocsi apritekot, igy nem sok opciom van:
-vagy probalom tovabb jarni a kiserletezes utjat,
-vagy visszarakom a regi balast ezt pedig eladom.
-valahogy osszeparositom az apritek egetomet az atmossal, de ezt egyelore elengednem, mert van sok nem adagolhato apritekom is, illetve nem tudom, csak a behordast vegezze a szerkezet vagy az egetest is. utobbit picit macerasabbnak erzem.

Szoval a gondom az, hogy nagyon gyengenek erzem a hatasfokot, nagyon hamar leeg benne minden es nem latom, hova megy el a meleg. a pufferbe nem, az biztos.

hiaba probaltam rendes faval, kb 1 ora alatt porig eg, holott a leirasok szerint ez min 2-3 ora kellene, hogy legyen. porszaraz, tobb eves nyarfa.
apritekkal szinten zenesz, de ott meg azt hinnem, atesik konnyen a lenti reszbe, de amiota benn a racs, ez sem jellemzo.

Sajnos ablak hijjan nem latom, az also terben milyen allapotok uralkodnak, igy csak talalgatni tudok.
A kemenyen kilepo fustgaz tiszta, szinte nem is latszik, a szenzor szerint max 180C-ig megy fel a kilepo gaz homerseklete, de ahelyett, hogy tartana ezt, nagyon hamar vissza is esik, hamar leeg benne minden.
1 zsak apritek 12-15kg, ennyi fer bele, ez 1 ora alatt kimegy a kemenyen.
A nagy kazanba 2.5 zsak fert belapatolva, ez 2 max 3 megrakasbol fullra rakta a 2200L puffert.
az atmoshoz orankent jarok le rakodni, 6 ora alatt sem kepes felfuteni a masodik pufferemet, pedig egesz nap rakom.
szotyival mar nemileg jobb a helyzet, ott van, hogy le is kapcsol a venti, mert 90C fole viszi a vizet, de sajnos ezt is csak rovid idore, azt is hamar kifustoli. sajnos a fat is.

Gondoltam arra, hogy esetleg tul nagy a kemeny huzata, de ha adtam neki fals levegot a kemeny tisztitoajtonal, akkor sem lett jobb a helyzet.
probaltam csokkenteni a bemeneti levegot, ezzel annyit ertem el, hogy amikor lezart, elkezdett fustolni a kemeny. Tekertem az "Alapjarati" csavaron, hogy teljesen lezart ajtonal is kapjon tobb levegot, akkor nemileg jobb lett, de a fustgaz homerseklet es az eloremeno is visszaesett.

probaltam jatszani a primer/szekunder levego aranyaival, de itt pedig semmilyen valtozast nem vettem eszre, amit furcsallok.
sem nem lett tisztabb az eges (barmely allasban tiszta tud lenni a fustgaz egy ido utan), sem nem lett mas hangja (ugyanugy duborog), sem nem lett forrobb a fustgaz vagy az eloremeno.

a kazan belseje porszaraz, alul is csak finom por van, felul sem mondanam katranyosnak.

amirol nem a kazan tehet az pedig a (szamomra) kis hamuzo resz, naponta keletkezik 1 talicska hamu az apritek/szotyi utan.
Ennek 90%-a tenyleg hamu, latszik, hogy sokkal tisztabban eg el, mint a regiben, nincs benne annyi elszenesedett/elegetlen darab, de kb ugyanennyi hamu keletkezett a vegyesben is, csak az legalabb melegitett is. szoval a vart eredmenyt, hogy kevesebb tuzelovel, kevesebb hamuval, tisztabban tudok majd tuzelni, sajnos nem hozta el - eddig.

Ami otlet jelenleg a fejemben van:
-valahogy esetleg bebrikettalnam az anyagot, de ez eleg mission impossible az eletvitelem mellett, illetve mindig is brikettellenes voltam, azt gondolom, ez felesleges energiapocsekolas, meg kell talalni a megfelelo tuzelesi modszert ra.
-ha ilyet is tennek, azt sem a szokasos melegitsuk tobb KW arammal es preseljuk tobb KW energiaval modszerrel tennem, hanem valami vizes/ragasztos modon, pl doglott liszttel vagy mas modon, beaztatva, kinyomva, kiszaritva. Szerintem ez sokkal kevesebb energiat igenyelne, hely van, ido van szaradni, de egyreszt borzaszto ido, masreszt az apritekot nem is tudnam igy bebrikettalni
-masik racsformat csinalok, aminek a teteje zart, igy meg kevesebb anyag hullik at majd rajta, bar nem veszem eszre, hogy ez _nagy_ problema lenne, most viszonylag kezelheto az athullo mennyiseg, az is eleg hamar
-rakok egy ablakot lentre, hogy lassam, mikor hogy eg. (de ehhez elobb meg szeretnem forditani a forgasiranyt illetve kellenek uj betetek is az ajtoba)
-rakok egy K-jelu hoelemet lentre is, hogy merjem, mennyira nagy a pokol odalenn, hatha ebbol nemi informaciot nyerek.
-probalok meg jatszani a kemeny huzattal, hatha tenyleg ez a baj, de jelenleg ugy gondolom, ha tul nagy lenne a huzat, akkor inkabb tulmelegedne a kazan, hiszen folyamatosan hevitene az anyagot, de nem ez tortenik.
a beillesztett grafikonon latod (tegnap aramszunet volt), hogy hamar felmegy, de ugyanolyan hamar le is esik a fustgaz homerseklete.

hat roviden (hosszan) itt tartok most:)




2023-01-30
13:59:10
Előzmény: zsezse #54854#54855
Időhiány miatt röviden. Később pótolom!

1.Füstöl-tökéletlen égés, alacsony vízhőmérséklet. Generátoros üzemi hőfoka >80, de inkább 90 fok!! Ekkor nem füstöl.

Teljesen benyomott állásnál lezárod a beömlő levegőt. Csak falslevegővel működik a kazán. A gyári beállítás körül kell maradni. Sok próba, kivárni a változtatás eredményét. Függ a kéménymagasságtól, a légnyomástól, széltől... Kompromisszumot kell találni. 60 fokos víznél kezd a füst csökkenni!

2.A füstcső 150-es, a kémény 1-2 mérettel bővebb legyen 160-200). A magassága a gyári adatok szerint! (Ami hülyeség >10 méter!)
A kazánt TILOS zárt helyre, pincébe betenni. A lakótér levegőjével nem szellőzhet össze. A füstszag nem füstszag, hanem nagyrészt erősen rákkeltő vegyületek összessége. Ez nem azonos a kályhában, kazánban keletkező füstgázzal, annál sokkal veszélyesebb.
Letömíteni nem tudod, a helyiséget kell szellőztetni, illetve a bejövő frisslevegő mennyiségét úgy kell szabályozni, hogy annyi jöjjön be, amennyit a kazán beszív.
Fontos, hogy a kémény hőszigetelt legyen. Induláskor, hideg kéménynél képes a füstöt visszanyomni a hőszigetelés és a külső kéményfal között (Leier kémény), a füst alól jön ki a kéményt átszellőztető nyíláson keresztül, vagy tiszta kéménynél a csapadékvíz kifolyón keresztül.

3.Nem tudod kalibrálni, sem pontosan megmérni. Ellenőrző mérőhelyet kell beépíteni a kijövő csőbe, de nincs sok értelme. Én csőtermosztátot tettem rá. A kazánfeltöltő szivattyú kevert vizet nyom a kazánba. Ha ez nincs legalább 60 fokos, akkor a kimenő víz nem tud teljes keresztmetszetében egyenletesen meleg lenni, állandóan változik a hőmérséklete! Én a generátoroshoz házilag építettem feltöltő rendszert, az újhoz Ladomatot vásároltam többféle termosztáttal. Minél magasabb a vízhőmérséklet, annál jobb a hatásfok. Most ugyan azt a lakást kb 20-30%-al kevesebb fával fűtöm. A generátoroshoz még inkább kell a Ladomat.
A következők sehol nincsenek leírva! A hőmérők és a "potik" mind mást mérnek, máshová vannak beépítve!

4. Az ajtót csak látszólag megfordítható. Házilag nem megy. Amit látsz, az az, hogy ne kelljen külön öntvényeket csinálni. Nézd meg alaposan és rájössz. A jobb könyököm mindig kormos.

5. Van Atmos kereskedés és szervíz vagy Várpalotán, vagy Veszprémben, Atmos szervíz.hu.
Hogy kapsz e saját szerelésre? Amikor pár éve sokat beszélgettem a nagyon rendes szervíz vezetővel, akkor az volt az álláspont, hogy nem. Ez egy nagyon értékes kazán, és csak a gyári szervíz újíthatja fel. Hidd el, nem reklámot csinálok, de igazuk van. Csak neki van a megfelelő évjárathoz való kivitelű és minőségű pótalkatrészük. A szervíz, a munka egy vagyon, egy jobb gázkazán ára, de utána ha betartod a fűtési előírásokat, 5-10 évig használhatod. Ennyi idő alatt három gázkazánt, vagy hagyományos kazánt kellene venned, tehát árban ugyanott vagy.

A 220V os csatlakozó kérdés mit jelent? A ventillátoré speciális, de semmi különös. Három pólus és a segédfázis. A burkolat alatt megtalálod a kondit. Már csak igazi hőálló kábelt kell szerezzél, nem szilikont! a kemence építők használnak hasonlókat. A te kazánodban is van még üvegszál szigetelésű vezeték is, mert oda az kell, nem amit a haver ajánl, legyen bármilyen jó szakember is.
2023-01-26
18:11:42
#54854
Lenne egy csomó kérdésem hozzátok:

1. Primer/szekunder levego arany beallitasahoz tudnatok adni valami segitseget? gepkonyvet mar atnyalaztam, de nem leltem meg benne, youtube sem a baratom.
ugy latom, kisse fustol a kazan, szerintem keves neki a beallitott masodlagos levego.

valasz: teljesen benyomott allas a 0 pont, onnantol merjuk kifele.

2. hogyan tudnam letomiteni a fustcsovet?
a helyisegben ahol van (szuterin) mindig kicsit fust van, ami eleg zavaro.
egy 11meteres 200-as kemenybe van bekotve, ugyhogy huzat van rendesen, talan picit sok is, de megis valamiert gyulik lenn a fust.
a fustcso szerintem totya fustcso idomokbol all ossze.

valasz: ugy tunik nem a fustcso osszeilleszteseknel fustol, hanem az uj fustcso festeke "ég"

3. a beepitett hofokmerot hogy lehetne picit kalibralni?
mintha csalna egy 5-10 fokot. lemértem hőkamerával, szenzorral illetve merülőhüvellyel, de mindháromhoz képest van némi eltérés.

4. hogyan lehet megforditani az ajto nyilas iranyat? ugy latom, hogy van ra lehetoseg.

valasz: a stifteket valahogy ki kell utni :D

5. honnan szoktatok rendelni potalkatreszeket? az ajtokban levo beteteim elegge ramaty allapotban vannak, potolnom kellene oket, illetve a 230V-os csatlakozom is hianyzik

valasz: atmos-kazan.hu
2023-01-20
14:16:30
#54850
Sandor

ha nem gond, rogton kerdeznek is.
a kazan amit vettem egy fatelepen szolgalt Ausztriaban. Nyomasprobaztam, kiprobaltam, minden mukodik rajta, de a hatso fuggoleges fustjaraban jelentos a lerakodas.
nem az a fenyes fekete katrany, inkabb ez a megkovult, habos, inkabb szurke szinu lerakodas van rajta.
csatolok egy kepet, hasonlo, mint ez.

ez mennyire problema? konnyen lepattan, de nem tudom, hogy ez normalis, idovel majd szamitsak ra vagy esetleg vizesebb faval tuzeltek benne es azert alakulhatott ki?

koszi!



2023-01-18
15:44:30
Előzmény: sándor #54832#54846
sándor
el sem hiszed, mennyire orulok, hogy irtal! olyan regen lattalak aktivnak, hogy azt hittem mar elhagytad a biosolart!

azt tudnod kell, hogy en valahol "miattad" valasztottam a generatoros tipus, kimondottan ezt a tipust kerestem, mert te nagyon jokat irtal rola anno!
tobbek kozott ezert is remeltem, hogy aktiv vagy meg, mert biztos voltam benne, hogy tudsz sok jotanacsot adni majd.

a keramiaelemek ararol nem tudok erdemben nyilatkozni, de ami kulfoldi webshopokat neztem, azokon nem voltak ilyen mergesek az arak. 20-30e /db korul lattam oket, az meg azt mondom bele is fer.
amennyire meg tudom itelni, nalam egyedul a kozepso felso elem van megkopva jelentosen, a kozepso ateso nyilas mar eleg szeles. De a kezikonyve azt irja, amig a keramia szintje nem eri el a fuvokakat, addig nem kell cserelni. (remelem jol idezem)

ugyanakkor azt gondolom, hogy nem eszik ennyire forron a kását. Nem tudom tudod-e/emlekszel-e, 6 evvel ezelott belefogtam egy sajat gyartasu faelgazosito elkeszitesebe. Sajnos a hegesztesi tudatlansagom miatt ez a mai napig nem keszult el, a mester aki elvallalta, h befejezi autobalesetet szenvedett, igy tobb evig allt a sufniban - talan majd most. Na de a lenyeg, a youtube tele van DIY megoldasokkal, hogyan ontik ki hoallo betonbol ezeket az elemeket, hogyan keszitik el a sablonokat egyszeruen, olcson. A sajat kazanomra -ha elkeszul- is sima samotlapokbol lesz kialakitva a keramit tuzter.
Nem gondolom, hogy 3-400e-t raszannek ezekre a gyari emelekre. ez persze az elmelet, a gyakorlatot majd meglatom.

Az apritekra visszaterve nekem van egy olyan emlekkepem, hogy azt javasoltatok (hogy ki, nem merem biztosra mondani), hogy ha apritekkal akarok tuzelni, akkor csakis generatoros kazant keressek, mert azokban van alul a primer levegobevezetes igy konnyebben megbirkozik a surubb apritekkal. - ez volt a masik indok mellette

mindenesetre ahogy irtam, kiprobaltam apritekkal es nem lattam kulonosebb problemat benne.
szerintem ha ilyen problemam is lenne a primer/szekunder levego aranyokkal szepen le tudnam szabalyozni az egest.

egy biztos, csak faval biztosan nem fogok benne tuzelni, mert ugy velem ha vennem kellene a fat mar nem lenne árelonyom a gazzal szemben + meg dolgozok is vele.

apritekot viszont ingyen kaptam az elmult evekben, igy megerte "kinlodni" vele.

meglatjuk!

a jotanacsokat es a szunetmentes javaslatokat koszonom, megfontolom!


2023-01-13
03:11:34
Előzmény: zsezse #54831#54833
Zsezse!

A szünetmentes szükséges.
Nem kell 100 Wattot órákon át biztosítani, tehát egy pici szünetmentes is elég.
A kazánban normál üzemben akkora tűz van, ami áramszünet esetén a természetes huzattal is erős túlnyomásba viszi a rendszert.

A szünetmentessel csak a kazánfeltöltő és/vagy a keringtető szivattyút kell járatni kb. 10-15 percig, hogy legyen ideje lelohadni a nagyon heves tűznek. Nálam van egy relé direkt a kazán ventillátorhoz úgy bekötve, hogy áramszünet esetén leválasztja a kazán előbb említett szivattyúit a szünetmentesről.
Áramszünetkor ne legyen huzat ventillátor, csak hőkiürítés a kazánból.
A rendszer 18 éve működik és még egyszer sem forralta meg a kazánt áramszünet, pedig volt bőven. A szünetmentes egy legalább 30 éves, 2 db 7 Ah-ás akksis ksi számítógép szünetmentes. (Elhasznált 6 garnitúra akksit.)
2023-01-13
02:58:34
Előzmény: zsezse #54827#54832
Szia zsezse!

Én már letettem róla, hogy működik még, pedig most lenne igazán érdekes az a sok régi dolog, mérés, adat, információ amit 2018 óta a napelemeseknek megosztottam. Azért gondoltam, hogy leállt az oldal, mert esemény van bőven, Robert nullázta a témámat és valahogyan eltűntek az Indexről idemenekült szakértők is.

De mindegy, a te témádhoz annyit, hogy ha jó vásárt csináltál, akkor megérte. A GS típus generátorost jelent, ami annyit tesz, hogy sokkal több kerámia elem van benne, mint alapkivitelű elgázosítóban. Én egy ilyen 32 GS-t állítottam le 18 év használat után. Ma már annyiba kerül egy garnitúra kerámia, hogy egyszerűen nem éri meg az a néhány + % teljesítmény kihozatal.
Az alap kivitelben 2 db fő kerámia van, ami súlyos százezrekbe kerül. A generátorosban 5-6 kerámia van, csak a gyári szerviz cseréli ha tőlük vásároltad, vagy az előző gazdája tőlük vette a kazánt, és az egész fűtésrendszert is ők építették. Nem szemétkednek, nekem azt mondták, hogy elegük van a sok okoskodó emberkéből, akik akarva-akaratlanul agyonvágják a cég és a márka hírnevét.

Egy ilyen kazán amit vettél újonnan 1,5-1,7 milla. (Az alap 32KW-os öt évvel ezelőtt közel 900 ezer volt.) Csak a kazán! ha ők tervezik, kivitelezik a rendszert, akkor bőven eléri a 3 millát.

Miután az én generátorosom volt az első az országban (hivatalosan Ausztriában adták el!?), és a 18 év alatt kétszer cseréltettem kerámia garnitúrát, így ismerős kereskedőn keresztül komoly engedménnyel vásárolhattam egy alapkivitelű 32 KW-os elgázosítót, és extra engedmény volt, hogy betehettem a régi helyére. (Milliméterre passzolt!). Ez megy most ötödik éve és lassan kerámiát kell cserélni, ami saccra 3-400 ezer lesz. Csak az anyag. Érzékelők, termosztátok még bírják, de én alapból egy kapcsolással helyettesítettem, hogy ne kelljen a begyújtáshoz, az üzemhez, a leállításhoz külön tekergetni, mert az első kazánnál már fél év alatt sokat kopott a műanyag csúszka.

Időközben szervízt és képviseletet cserélt az Atmos cég Magyarországon. (Hogy ők vannak e még ma is nem tudom, de az akkori kolléga profi volt a kazánban és a fűtésrendszerekben is.)

A kérdésedre a válasz NEM. Meg ne próbálj apró szeméttel meghajtani egy elgázosítóst, különösen ne egy generátorost. Időegység alatt olyan mennyiségű fagáz keletkezik, amitől felrobban gőzoldalon az egész rendszer. Nem tudod elvinni az előállított hőmennyiséget a kazánból a tárolókba.
Lehetőleg hengeres, 50 cm hosszú, 7-10 cm átmérőjű egyenes keményfa ág hulladékal kell a tűzteret teljesen megpakolni egy-egy etetésnél. Ez a generátorosnál 2-2,5 óráig ég, a alapkivitelnél 3 óráig.
Jelenleg hasított keményfával tüzelek, ezért nem tudom optimálisan kitölteni a tűzteret, így az égési idő 2-3 óra között alakul. Jelenleg a begyújtás után napi egyszeri megtöltés elég egész napra, különösen, ha a napkollektorok is rásegítenek.

Tehát, ez a kazán nem alkalmas aprítékhoz, fűrészporhoz, erdészeti hulladékhoz. Puha fával lehet próbálkozni, csak macerás az óránkénti pakolás.
Ha ezzel komolyan akarsz fűteni, akkor 10KW-ként 1000 liter pufferről, tehát minimum 3-5 m3-es tárolóról kell gondoskodni. Ha ilyen rendszert csinálsz, akkor a napi fűtést le lehet tudni 3,5-4 óra alatt. Utána szabad vagy, a lakás meg meleg.



2023-01-13
01:27:30
Előzmény: robert #54828#54831
robert
legalabb 1 dologert nem aggodunk:)
szunetmentest egyelore nem vettem hozza, anno volt szunetmentesem az egesz hazban, de 2 ev utan rajottem, csak a nyug volt vele, szerencsere eleg stabil a halozatunk, nagyon nagyon ritkan van aramszunet. arra az esetre, ha hosszabb aramszunet lenne ugyis be kell szerezzek egy aggregatort vagy egy invertert.
2023-01-11
15:33:55
Előzmény: zsezse #54827#54828
zsezse,

Te legalább nem aggódsz a fűtés miatt... beszereztél egy szünetmentes tápot is hozzá?
2023-01-10
10:51:32
#54827
sziasztok
ugy nez ki, teljesult 1 regi almom, beszereztem egy Atmos DC32GSt:)
sajnos csak hasznaltan, de ranezesre tip top allapotban.
ha lesz friss infom, tapasztalatom, leirom ide:)
2023-01-08
00:46:38
#54821
nem tudom, olvassa-e meg valaki ezt a topicot, de:

apritekkal/fureszporral hasznal valaki generatoros atmos kazant?

2018-11-29
13:39:16
Előzmény: tipli76 #52235#52236
Szia tipli76!

Most csak a legfontosabbakat.

- Nem az Atmos honlap, hanem a szerviz (vezető) honlapja adja a jó tanácsokat.
(www.atmos-szerviz.hu/)

- A kazánt először pontosan, horizontálisan és vertikálisan is vízszintbe kell állítani. Utána kell a hátulját 1 centiméterrel megemelni. Ehhez az állapothoz kell a csövezést építeni.
Az utólagos emelgetés nem biztos, hogy megfelelő eredményt hoz, mivel a csövezés nem alkalmazkodik az emeléshez.
Ha ez nem derült ki a beüzemelés során, akkor gond van a szerelővel, de a "szervizessel" is.
Elég lett volna csak a gépkönyvet elolvasni és az ott leírtakat betartani. (Ezért nem vállal az Atmos garanciát az ilyen szerelésű rendszerekre.)

Ami "levegősödésnek" hallható, az lehet több kis helyi megforrás a víz térben. Ezek össze adódhatnak, illetve általában össze is adódnak. Tehát, ha nincs is levegő a kazán felső részében, akkor majd lesz gőz.

-Kazántöltet.
A tűzteret a szerviz honlapján leírtak alapján kell megrakni és begyújtani. Alulra tűzifa, a tetejére a gyújtós.
Nincs szükség sokáig járatni nyitott csappantyúval, és soha ne gyújts be nyitott alsó ajtóval. Amint meggyulladt a gyújtós (1-2 perc), azonnal mehet a láng leirányba, a berakott tűzifára.

A kazánt nem működik műszárított fával! Legalább 12% nedvességtartalom szükséges. Saját tapasztalat, nálam 18-20%-os fával működik a legjobban. 24% a határ, felette már füstöl és erőlködik.

A tűzteret mindig teljesen ki kell tölteni, különben az van amit írsz. Legjobban 5-10 cm átmérőjű és 50-53 cm hosszú ágfával működik.
Nem szabad sok levegőnek maradni a fadarabok között. Ha vékony a tüzelő, akkor több fagáz keletkezik, mint amennyi el tudna égni.
Ha vastagabbak a fadarabok, akkor a szükségesnél kevesebb gáz keletkezik.
A végeredmény az, hogy nehéz feljebb tornázni a víz hőfokot.
A készen kapható 25-30 cm hosszú kandalló fával nem lehet az Atmosból kihozni azt amit tudna. Eleve 50 cm-est kell rendelni, vagy úgy kell felvágatni a rönköket.

-Ladomat patron.
Nekem van négy. A pontos értékre így fejből nem emlékszem, 50-es, 60-as, 70-es és a gyárilag beépített 80-as. Alulról indultam és a 70-essel üzemelt eddig a legjobban. Szerintem a 80-assal még jobb lenne, de még nem volt időm kipróbálni.
A 82 fokos vízzel már jól lehet boldogulni. Ez már jó a kazánnak is és a felhasználásnak is. 90 fok környékére volt belőve (addig emelkedett tovább a ventilátor leállása után a víz hőmérséklet) a 32GS kazánom, de ott már olyan magas volt a tűztér hőmérséklete, hogy az akkori kerámiákat (hőálló beton) gyorsan szétégette.

-Levegő beállítások.
A köracél száron vannak gyárilag belevágott jelzések. Legalább három vonalnak kell lennie.
Én kizártnak tartom, hogy koppanásig betolt állapotban szállították volna. Legalább is több helyen olvastam, hogy a gyári beállítás az egy, a típushoz megfelelő beállítás, amit majd finomítani fog a beüzemelő.
Ez a kérdés bővebb körül járást igényel, mert nem csak az általad említett két állítás lehetséges és szükséges.
Szerintem nem kell üzem közben a ventilátornak leállni és újra indulni. Állandó ventilátor mellett gazdaságosabban tudod a tüzelőt elégetni. A jó víz hőmérséklet 80-90 fok között van. A 82-vel ki lehet jönni. Különösen, hogy már első próbálkozásra elérted.

A 8 mm-t kicsit kevésnek gondolom, de ezt nem lehet elsőre beállítani. Sok függ attól is, hogy milyen a kéményed. A magassága, a környezet kéményre gyakorolt "árnyékolása", a belmérete, hogy szigetelt e, vagy sem, éppen milyenek a légköri viszonyok... Függ a tüzelőd minőségétől is.
Ez lenne a finom hangolás.

-Ennek a kazánnak úgy tudom legalább 3.000 literes puffer szükséges. Ez nem véletlen, mert ha már túlságosan magas a visszatérő víz hőmérséklete, akkor a kazánnak (a ventilátornak) sűrűn le kell állni, és ez a hatásfokot rontja.

Az én építésem alapvetően más, mint amit az Atmos előír. Egy már meglévő, hagyományos lemezkazánhoz épített rendszerhez tettem az Atmost. A puffer ~8.000 literes.
A kazán vezérlését (már az elsőét is) átalakítottam. Szerintem így biztonságosabb lett. Tudom, megbeszéltük a szervízzel, hogy így eleve nem lesz rajta garancia. Mivel ilyen jellegű a szakterületem, én ezt be mertem vállalni, de másoknak nem feltétlenül javasolnám.
Aki nem érti, hogy mikor mi történik az üzemelés folyamán a kazánban, az inkább maradjon a gyári ajánlásnál.

-Fexi problémája, amennyire emlékszem az volt, hogy be-be robbant, visszalőtt a kazánja. Ennek az oka a gáz túltermelés és a ventilátor leállása lehetett, de ez nem derült ki, mert eltűnt a fórumról.
Kéményprobléma, nem kellően kitöltött tűztér, sok levegő, magasra állított víz hőmérséklet…? Nem tudom.

2018-11-29
09:34:43
Előzmény: sándor #52234#52235
Szia Sándor!

Köszi a válaszodat! Kicsit meglep, hogy fexi 2013-as problémái még nem oldódtak meg.
Az én rendszeremet egy, már több Atmos-os rendszert kiépítő fűtésszerelő szakember építette ki, ill. hivatalos Atmos beüzemelő/ szervizelő szakember üzemelte be. Első körben átnézte a rendszert és nem kötött bele nagyon semmibe. A fűtésszerelőm tisztában volt az Atmos-os követelményekkel, így ezeket szem előtt tartva építette ki a rendszert. Sajnos a beüzemelés során nem derült fény minden apró beállítási problémára, de ez nem is volt elvárás részemről. Mivel ez az első faelgázosító kazánom/ rendszerem, ezért így is rengeteg új infót kaptam a beüzemelés napján.
Amúgy alapvetően a rendszer működik, idén használom előszőr, így még folyamatos a tapasztalatszerzés.

Jelenlegi problémáim:

1. Levegős a kazán.
Olvastam itt a fórumon, hogy érdemes a kazán hátulját kb. 1cm-el megemelni, hogy rendesen légtelenedni tudjon. Ez nálam még hátra van, a hétvégén lesz időm ezt megtenni. Remélem, hogy a rendszerben található levegő az még a feltöltés során bent maradt levegőt jelentti és nem valahonnan kívülről levegősödik folyamatosan.

2. Kazán hőfok max. 80-82 fok.
Ennél jobban még nem sikerült felfűtenem a kazánt, folyamatos ventillátorműködés mellett sem. Lehetséges, hogy az 1. problémámnak is van köze ehhez.

Kazán hőmérő: 80-82 fok
Laddomat bejövő: 78-80 fok
Laddomat kazán visszatérő: 65 fok
Laddomat puffer visszatérő: kb. 38-40 fok amikor még hideg a puffer alja

Gondoltam már a Laddomat patronra is. Nekem a 21-100-as Laddomat van beépítve (ezt jóval olcsóbban be tudtam szerezni újonnan, mint amennyiért a 21-60-at árulják). Jelenleg 72 fokos patron van benne. Gondoltam már, hogy kipróbálom a 78 fokos patront. Logikusan nézve így a kazán hőfokom feljebb kell menjen a visszatérő hőfok növekedése miatt.

3. Füstgáz hőmérséklet elég magas, 250-300 fok (de felment akár 350-re is).
Amikor rendesen dübörög a kazán és az alsó ajtót kinyitva látom a lefelé irányuló lángot (gondolom ez a rendes faelgázosító üzem), akkor 300 fok körüli a füstgáz hőmérséklete. Lejjebb csak akkor megy a hőmérséklet, ha csökken, ill. megszűnik a lefelé irányuló láng.
Ilyenkor amúgy működik az elgázosítás?

A 2.-3. problémám gondolom levegőellátási okokból is adódhatnak.

A primer/szekunder levegőarány állítót mennyire érdemes/ kell fizikálisan állítani?
Nekem gyárilag koppanásig be volt tolva (ilyenkor van alap 5mm-en a légrés). Optimális beállításnak az alap 5mm + 5-10mm-ert írja a gépkönyv. Ezt én beállítottam kb. 8mm-re, de próbáltam drasztikusan nagyra is állítani próbaképp.

A begyújtással kapcsolatban is lenne kérdésem.
Érdemes:
a) teljesen megtömni a kazánt és felülről begyújtani, vagy
b) kevés fával parázságyat kialakítani, majd ezután megtömni a kazánt?

Próbáltam ezt is, azt is, de a kazánhőfok egyik esetben sem ment 82 fok fölé.

Elnézést kérek a sok alapkérdésért, minden jótanácsot megköszönnék.

Köszi az infót az Atmos honlapról, azt is megnézem.

Üdv, tipli76
2018-11-29
02:26:17
Előzmény: tipli76 #52230#52234
tipli76!

Mi a probléma? Milyen segítségre lenne szükséged?

Fexi kérdései tudtommal nem zárultak le, csak javult valamit a helyzet.
Javaslom, menj fel az Atmos szerviz vezetőjének a honlapjára. Sok olyan jó gyakorlati tanácsa volt leírva is (két éve, amikor beszéltem vele), ami nincs a gépkönyvben megemlítve.
Most, hogy átálltam 32GS-ről 32S-re, és hogy van ~15 éves tapasztalatom az Atmosokkal, talán tudnék segíteni.

A finomhangolás és a kazán beállítása fontos és egyáltalán nem egyszerű. A szerviz és a forgalmazó semmilyen garanciát nem vállal azokra a kazánokra és rendszerekre, amiket nem ők terveztek és építettek, ahol nem tartották be a gyártó által ajánlott paramétereket.
Azért nem, mert nálunk van a legtöbb "csalódott" elgázosítós tulajdonos, akik a hozzá nem értő szerelőknek, illetve a saját "elméleteiknek" az áldozatai. És ez rontja a (tényleg jó) kazán hírnevét.


2018-11-27
09:07:45
Előzmény: fexi #44582#52230
Kedves fexi és Mindenki!

Hasonló problémám van, mint fexi-nek volt annó (régen volt már tudom, de nem tudom elolvasni a válaszokat, javaslatokat).

ATMOS DC32S kazán + laddomat 21-100 + 2x1000L puffer + 200L HMV tároló.

A kazánt max. 82 fokig tudom felfűteni folyamatos ventillátorműködés mellett, faelgáz üzemben elég magas (250-300fok) a füstgázhőmérséklet. Próbáltam én is játszani a primer-szekunder levegő arány állítóval, ill. a szívásszabályozóval lényegében eredménytelenül. Az ATMOS-on nagyon mást nem is lehet állítani.

A kémény egy kb.7m magas Shiedel, nem gondolom, hogy huzat problémám lenne.
Kb. 1,5 éves, hasított, 10-15cm x 35cm-es akác, tölgy tüzifát használok.

Amúgy ez egy új rendszer, idén lett kiépítve, a fiomhangolást kellene gondolom elvégezni.

Kicsit levegős is a rendszer, a kazán hátulját még nem emeltem meg egy kicsit, gondolom ez segítene.

Mindenféle jótanácsnak örülnék.
Köszi Mindenkinek!
2017-08-06
00:28:20
Előzmény: Jegi72 #50866#51118
Jegi72!

Az eredetileg a nyár elejére tervezett kazáncserénk megcsúszott. A héten kaptam meg az új kazánt és még csak ezután kezdem a régi bontását.
A ventilátor első blikkre azonos a régivel. (A segédfázisát ugyan még nem néztem, mert a kondija a csomagolás alatt van.)

A hozzám került ventilátor javítását halogattam (volna) az új kazán megérkezéséig. A gazdája nem tudott sem újat, sem használtat vásárolni, ezért július közepén elvitte tőlem a ventilátorát. (Egy motortekercselő másnapra felújította neki egy húszasért.)

Sajnálom, de így nem tudom tovább adni.
Remélem marad még időd (ha eddig még nem sikerült volna), keresni másikat!

2017-04-13
23:36:39
Előzmény: zoli79 #50898#50899
Szia Zoli79!

Sajnos rengeteg cég bedobta a törülközőt mostanában, köztük mindkét hidraulikás barátom is.

1. Este átnéztem az utca másik oldalára a volt "sütőipar" telephelyéhez, de az éjjeli őr nem tudta biztosra mondani, hogy van e hidraulikás cég a bérlők között.
Az ünnep után megérne egy érdeklődést. A villany bicikli boltban van talán a főnök, aki ismeri a telep pillanatnyi bérlőit. (Ha már ott vagy, szemben a "templom" utáni második házban van egy galvanizálós, aki jól ismeri a gépész szakmát a városban.)

2. A Kutasi úton, a Varga villamosági bolt után nem túl régen még láttam egy hidraulikás céget. Remélhetőleg megvannak! (Személyes ismeretségem nincs hozzájuk.)

3. A Csomorkányi úton, a MÉH telep környékén van (volt?) egy "Tórnádó ..." nevű cég. Róluk hallottam, hogy javítanak tömlőket és hengereket is. (Őket sem ismerem.)

4. Én a hidraulika olajat és néhány apróságot a Táncsics Mihály utcán a "Susán" boltban (cégnél) szoktam vásárolni. Nagyon komoly gyártó és javító hátterük van. Én őket kérdezném meg először, mert ismerik a szakmát. Ha ők is foglalkoznak hidraulika, illetve hasítógép javítással, akkor garantáltan minőségi munkát fogsz kapni.

5. Hirtelen annyi jut még eszembe, hogy ha az önrakodós, akivel a fát hozatod, az erdész srác, vagy valamelyik rakodógépes biztosan tud ajánlani hidraulikást is, mert náluk minden hétre jut valamilyen javítás.
(A Szántó Kovácson lévő mezőgazdasági gépesek is biztosan ismernek hidraulikásokat, de nálunk leginkább új gépeket látok.)

Lassan nekem is kell valakit keresnem, mert az öreg tömlőim elkezdtek izzadni, és a szemben lévő "tömlő gyárat" is bezárták már.
2017-04-13
18:57:58
Előzmény: sándor #50888#50898
Szia Sándor!
Tudsz ajánlani valakit aki ért a hidraulikához Rönkhasítom szorulni egy kis javításra. Köszi
2017-04-04
20:48:33
Előzmény: Jegi72 #50883#50888
Hat szezont.
A csere garnitúra is ugyan ennyit ennyit bírt.
A második garnitúrából az alsó tűztér kerámiáit négy szezon után kellett cserélni mert letört az egyik oldal felső pereme. Ez nem a kerámia hibájából történt, hanem a résbe szorult faszenet próbálta meg az egyik családtagom leerőltetni, akkor tört le.

A második garnitúrát két éve toldozgatom foldozgatom.
A felső tűztér fenék kerámiáján annyira kibővült a nyílás, hogy kénytelen voltam egy ráfektetett kazánlemezzel leszűkíteni.
Egy szezon alatt kettő darab 10-es kazánlemezt égetett szét. A ~1200 fok plusz a szekunder levegő erősebb mint a kazánlemez.
Először 6-os hőállóval próbálkoztam, de egy hónap alatt kiégett, kibővült a rajta vágott rés.
2017-04-03
17:23:22
Előzmény: sándor #50882#50883
Köszönöm a képeket.
Hány szezont üzemeltek ezek a betétek?
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  FAELGÁZOSITÓ KAZÁNOKlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2023 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva